Kirjoittaja Aihe: III-Octavia (yleistä III -mallista)  (Luettu 3086632 kertaa)

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 446
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8460 : 16.06.19 - klo:17:14 »
Kolmantena mietityttää, että jos säätää nopeuden aina esim. tasan kahdeksaankymppiin, niin silloin mennään käytännössä aina alinopeutta mittarivirheiden vuoksi. Ei harmita ehkä kaikkia, mutta itse en viitsisi madella alinopeuksia muiden edessä.

Siinä mielessä tuo "perinteinen" adaptiivinen vakkari on hyvä ja itse olen siihen ollut todella tyytyväinen!  :)

Tuo kohta kolme on se joka mullakin tökkisi. Jos auto osaisi käyttää oikeata eli gps-nopeutta tässä niin asia voisi olla ok mutta ei mitarinopeudella. Ja muutenkin usein ajetaan sallittua+3-5 km/h tuolla liikenteessä.

Adaptiivinen on hyvä mutta muutama ongelma tuossa on ainakin itselle. Pahin on jarruttaminen alamäessä, menee hyvää liike-energiaa hukkaan kun nopeus uhkaa mennä yli säädetyn. Joutuu ottamaan vakkarin pois jotta saa rullaustoiminnan päälle.

Ja ACC ei osaa ennakoida eikä sovellu kovinkaan hyvin ruuhkassa ajamiseen. Se ajaa kiinni edellä menevän ja jarruttaa kun itse olet huomannut jarruvalot edempänä jonossa jo aikoja sitten. Itse ajan ammuruuhkat yleensä manuaalisesti jotta voin ennakoida, jokainen jarrutus on itselle epäonnistunut ennakointi.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Ocu_Style

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8461 : 16.06.19 - klo:19:57 »
Tuo kohta kolme on se joka mullakin tökkisi. Jos auto osaisi käyttää oikeata eli gps-nopeutta tässä niin asia voisi olla ok mutta ei mitarinopeudella. Ja muutenkin usein ajetaan sallittua+3-5 km/h tuolla liikenteessä.

Adaptiivinen on hyvä mutta muutama ongelma tuossa on ainakin itselle. Pahin on jarruttaminen alamäessä, menee hyvää liike-energiaa hukkaan kun nopeus uhkaa mennä yli säädetyn. Joutuu ottamaan vakkarin pois jotta saa rullaustoiminnan päälle.

Ja ACC ei osaa ennakoida eikä sovellu kovinkaan hyvin ruuhkassa ajamiseen. Se ajaa kiinni edellä menevän ja jarruttaa kun itse olet huomannut jarruvalot edempänä jonossa jo aikoja sitten. Itse ajan ammuruuhkat yleensä manuaalisesti jotta voin ennakoida, jokainen jarrutus on itselle epäonnistunut ennakointi.

Olet oikeassa, että noissa tilanteissa toiminta voisi olla hieman parempaa ja itsekin aamuruuhkat tulee ajeltua "manuaalisesti", joskin tuo ei itseäni haittaa. Normi maantieajossa toiminta on kiitettävää, vaikka joo alamäissä voisi hieman enemmän antaa rullailla, joskin eipä mene ylinopeudeksi.
Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG -18
Ex: Opel Astra ST 1.4 T -16
Ex: VW Golf Variant 1.2 TSI -13
Ex: VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Ex: VW Golf Variant 1.4 -01

Poissa Kimmmo

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
  • Mitäs sitte seuraavaks?
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8462 : 16.06.19 - klo:20:35 »
Samaa mieltä vakkarista, eli vois ottaa gps-nopeuden siihi... ja eikös tuo jarruttamisesta tullut energia kierrätetä? ;D

Mutt onks kellään tullut jo hyviä koodaus-uutuuksia ton digimittariston puolelle?

Ja onko noita ”tunnelmavalaistusta” säädetty ajoprofiilin mukaan? Briskodalla tosta jotain aprikointia oli...
Til. Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Poissa JJambs

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8463 : 18.06.19 - klo:19:41 »
Onkos kukaan taannoin tilannut FL-Ocuun sopivia LED-jalkatilanvaloja, sekä eteen, että taakse? Jos on, niin mistä? Netti on noita pullollaan, mutta olis kiva kuulla sopivuudesta.
Ajossa:
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS, DSG, Candy White

Entiset:
Seat Leon 1.0 TSI Style, manuaali, Pirineos Gray
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006, automaatti
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style, 2014, manuaali, Estrella Silver
Volvo S60 2.5T Kinetic, 2005, GearTronic AT
Mazda 6 HB, 2.0, manuaali
VW Golf IV HB 1.6, 2003, manuaali

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8464 : 11.07.19 - klo:23:28 »
Tuossa kun tutkiskellut tuota uutta tulokasta niin huomannut, että etujarrut on 312mm. Onko niin, että tolppa on sitten 55mm ja olkavarsi alumiinia DCC:n tapauksessa? Tuleeko nuo isommat jarrut DCC:n mukana, vai onko ne kaikissa 1.4tsi ja 1.5tsi, sekä 2.0tdi -koneissa? Luulin, että tuossa olisi olleet 288mm jarrut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Mixual

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8465 : 12.07.19 - klo:13:02 »
Onkos kukaan taannoin tilannut FL-Ocuun sopivia LED-jalkatilanvaloja, sekä eteen, että taakse? Jos on, niin mistä? Netti on noita pullollaan, mutta olis kiva kuulla sopivuudesta.

Nämä ovat olleet laadukkaat ja käytössä jo toisessa autossa. Ostettu 2015 :)

https://www.ledperf.co.uk/pack-interior-full-led-pure-white-for-skoda-octavia-3-5e-p-4942.html
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8466 : 18.07.19 - klo:12:08 »
Nyt on ajettu 1500km, josta lähemmäs 100km on hiekkatietä. Kyllä täytyy sanoa, että DCC on ollut nappivalinta tuohon autoon. Comfortilla menee laivamaisesti. Hidastetöyssyistäkään ei liian kovaa voi sillä asetuksella ajaa liian joustamisen takia. Soratiellä ja matka-ajossa tuo comfort on aivan älyttömän mukava. Se suodattaa todella hyvin tiessä olevia monttuja. Auto kallistelee myös todella vähän verrattuna tuumaa suuremmilla varustettuun vanhaan autoon, jossa oli tehtaan sporttialusta. Eli tuo DCC tekee paljon muutakin, kuin säätää pelkästään iskareiden jäykkyyttä.

Tuo isompi jarru on kyllä alhdas tuon 16" vanteen kanssa. Liimapainon ja satulan väliin jää varmaan 4mm rako. Sinne eksyi jo kivi hiekkatiellä, joka jurnutti kivan jäljen vanteeseen. Paino ei sentään lähtenyt. Sinne kun soviva kivi kiilautuu, voi jotain särkyäkin. Mukavan hyvin rullaavan kyydin takia en raaskisi laittaa enää isompaa vannettakaan. Siinäpä pulma.

Mukavan pienellä menee tuo auto. Suurella todennäköisyydellä ensimmäinen täysi tankkaus menee todellisuudessa alle viiden, joka oo paremmin, kuin osasin odottaa. Eli pienempiruokainen olisi toistaiseksi, kuin litrainen oli uutena. Tämähän on tietysti pienempipäästöinen korimallikin, eli ilmanvastus hitusen pienempi päästöjen mukaan ainakin. Aivan kaupunkiajossa tämä vie ehkä enemmän, mutta sellaista ei paljoa tule ajettua. Moottoritielukemia en osaa vielä verrata, kun en ole eksynyt sellaiselle. Kohta näkee todellisen kulutuksen, kun saa ajettua tankillisen tyhjemmäksi.

Jos jotain moitetta hakee, niin cantoneiden ylärekisteri oli korville mieluisampi edellisessä. Nämä vakiokaiuttimet soi muuten itselle mukavasti, mutta yläpää on hiukan rasittava tietyillä kappaleilla.






Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8467 : 18.07.19 - klo:12:36 »
Sitten vielä pari huomiota.

Valoassari toimii jopa paremmin, kuin vanhassa. Ainut akilleen kantapää tuntuisi olevan edelleen rekkojen valtava valomäärä äärivaloineen, jolloin se läväyttää pitkät herkästi rekkakuskin silmille, vaikka ensin on lyhkäiset jo laittanut.

Kaistavahti on mukava lisä ja liikennemerkit lukeutuu mukavasti. Digimittariston datamäärä kerralla on kaivattu lisä. Ainut kaipauksen kohde digimittarissa on analoginen bensamittari.

Sportti-istuimet sopivat selälle paljon paremmin, kuin elegance/style jakkara, joka on liian leveä itselleni. Eli pitkää matkaa tulee nyt istuttua paljon ryhdikkäämmin, joka on selälle parempi. Ulkonäöllisesti tuolla ei ole merkitystä, vaikka ne paremmalta näyttääkin.

Nyt jos tilaisi dynamic paketin, saisi melko paljon tavaraa pienellä rahalla. Uuden hinnaston mukaan kaikki listat tulee mustana, peilin kuoret ja liftbackin takaspoileri ovat myös mustia, sekä mikä tärkeintä - katto on musta. Mustan katon olisin itsekin huolinut nykyiseen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8468 : 18.07.19 - klo:17:15 »
Tuleeko jokaiseen mallivuoteen jotain muutoksia verrattuna aiempiin? Ilmoitetaanko näitä jossain, että mitä milloinkin muuttuu tai on muuttunut?
Tulossa: Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8469 : 18.07.19 - klo:18:15 »
Kesäkuussa päivittyi hinnasto. Oma auto on jo mv20, mutta hinnaston mukaan tilatuissa vasta tulee nuo uudistukset. Eli tässä tapauksessa mallivuosi ei meinannut mitään. Olisiko maahantuoja päättänyt sitten noista hinnastoa rukatessaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8470 : 18.07.19 - klo:18:59 »
Omani tilasin kesäkuussa ja on my2020. En tosin osaa sanoa, että onko siinä jotain muuttunut.
Tulossa: Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa LurppaX

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8471 : eilen kello 12:30 »
Räksän takasiivessä molemista takaruuveista asti porautunut läpi hienoinen ruoste. Näkyy siiven takakulmista ja kontin puolelta ruuvista. Meinasin ruuvailla irti, putsailla ja paikkailla, mutta siipi on ilmeisesti (tai näin luin) myös jollain liimalla kiinni?

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8472 : tänään kello 10:10 »
Tulipa laitettua hiukan sporttisempi teema diginäytölle ja kulutuslukemaa korjasin 2% plussalle. Myös ajovalopesurit saivat viiveen. Eipä paljoa ole "saloon" -versiossa koodaamistarpeita, kun takaluukku on manuaalinen. Ja joo, penkinlämmittimien ykkösasentoa tiputin 4°C, jotta olisivat hiukan siedettävämmät. Valojen kytkentänopeuksiin en puuttunut.

Sitten kysymys. Tässä uudessa pelissä on vähän samanlainen boksi vänkärin penkin alla, kuin edellisessä oli cantonin boksi kuskin penkin alla, mutta tässä ei ole tuuletuskanavia. Mikä lie mahtaa olla?

Ps. Niin joo ajonvakautukseen lisäsin kaikki pois vaihtoehdon.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:15 kirjoittanut b1mpo »
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Petunet

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 500
  • Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 225 4x4 RS DSG -17
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8473 : tänään kello 10:16 »
Olisiko DCC:n ohjain?
Olettaen että sellainen lisävaruste on otettu.

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.800
    • Profiili
Vs: III-Octavia (yleistä III -mallista)
« Vastaus #8474 : tänään kello 10:27 »
Olisiko DCC:n ohjain?
Olettaen että sellainen lisävaruste on otettu.
On otettu ja se voisi olla kyllä sitten se. Hassu sijoituspaikka.  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy