III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

J64

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 02.03.14 - klo:16:22
Noitahan myydään uusia Saksassa Bruttohintaan.12Ke joissa ilmastointi.

En ole tarkemmin tietoinen Skodan hinnoista Saksassa, mutta www.skoda-auto.de sivuilla oli 1.2 Tsi Activen (86 hv) hintana 16250 euroa. Hinta siis ilman ilmastointia ja istuinlämmittimiä. Istuinlämmittimiä ei siis sivuston mukaan Activeen Saksassa saa edes lisähinnasta mutta ilmastoinnin saa.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

ram1

Juu kyllä hinnasto sanoo noin.Tässä sellanen karvalakkimalli.http://suchen.mobile.de/auto-inserat/skoda-octavia-iii-active-1-2-tsi-86ps-esp-radio-cd-waldfeucht/189246221.html?

Ja ilmastoinnilla nuo lähtee siinä 12.5Ke.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

V-O

Mukavia nuo saksalaiset "monimerkkitalot"...

ram1

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.03.14 - klo:17:28
Mukavia nuo saksalaiset "monimerkkitalot"...
Ainakin mukavampia kuin Suomalaiset vastaavat  :)
Tässä Suomalaista Helmiautoa kerrakseen.On ilmastoinnit ja kaikki.Alle 30 ajettu ja hinta ei päätä huimaa.http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/6198566

Uuden hinta 22000 ilman alennusta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Janappa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 02.03.14 - klo:10:23
1V/20000km veikkaisin, mikäli on ilmoitukseen uskomista.

Deltahan ei itse takuita myöntele vaan 3. osapuoli ja suosittelen lukemaan ne takuuehdot suurella mielenkiinnolla. Ja jos ei heti papereita saa niin kysyä ainakin kuka takuun myöntään. Ja kuluttajaneuvojan mukaan takuu ei saa maksaa mitään  ;)

Meni hieman offtopic mutta pieni tipsi on aina paikallaan  :)

aikon

Lainaus käyttäjältä: redcap - 15.01.14 - klo:19:29
Nykyisessä 1.4:ssä on 15 000km nyt mittarissa ja 1. öljynvaihto on edessä parin päivän päästä. Itse en tämän Octaviani kanssa enää tuohon longlife-systeemiin öljyjen suhteen lähde. Edellinen Ocu vei hieman öljyä, tämä uutukainen sensijaan enemmän! Auton mukana tullut 1L:n Castrol purkki meni kokonaan jo näillä kilometreillä, että pinta olisi pysynyt mittatikun asteikolla. :-\ Turbokonehan tämä on, vie öljyä vapaastihengittävää enemmän jo luonnostaan, mutta silti tämän yksilön kanssa joutuu näemmä ajelemaan aina se litran kannu "taktista reserviä" mukana takapaksissa.

Miten teillä on Ocu kuluttanut öljyä? Löysin ylläolevan lainauksen aiheesta täältä keskusteluista. Aihe tuli mieleen koska rouva ajeli eilen autolla ja kertoi kotiin tullessaan, että auto oli ilmoittanut "check oil level" ilmoituksen. Tarkastin sitten ja oli mittatikun C:n ja B:n rajamailla. Lisäilin vajaa puoli litraa öljyä ja nyt öljy on A:n ja B:n rajalla. Kilometrejä on takana ~5000, mutta valitettavasti en huomannut luovutuksessa tarkastaa missä kohtaa öljytaso oli tällöin. Täytyy nyt seurata tarkemmin miten öljyä kuluu. Koneena siis 1.4 TSI.

luffe

On aivan normaalia, että kone (itsellä myös 1.4 TSI) syö alussa öljyä jossain määrin. Lisäsin noin 8000 km ajon jälkeen puoli litraa ja uskon, että tällä mennään 15 000 km öljyn vaihtoon saakka. Yleensä öljyn kulutus tasaantuu, kun kone on kunnolla ajanut itsensä sisään, näin minulla aikaisemmissakin VAG-koneissa. Pitäydyn aivan ehdottomasti LL-öljyissä ja vaihdatan öljyt merkkiliikkeessä. Näin toimien autoliike /maahantuoja ei voi koskaan todeta mahdollisen moottorivaurion yhteydessä, että asiakas on menetellyt ohjeiden vastaisesti.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

BMF

Lainaus käyttäjältä: aikon - 03.03.14 - klo:10:28
Miten teillä on Ocu kuluttanut öljyä? Löysin ylläolevan lainauksen aiheesta täältä keskusteluista. Aihe tuli mieleen koska rouva ajeli eilen autolla ja kertoi kotiin tullessaan, että auto oli ilmoittanut "check oil level" ilmoituksen. Tarkastin sitten ja oli mittatikun C:n ja B:n rajamailla. Lisäilin vajaa puoli litraa öljyä ja nyt öljy on A:n ja B:n rajalla. Kilometrejä on takana ~5000, mutta valitettavasti en huomannut luovutuksessa tarkastaa missä kohtaa öljytaso oli tällöin. Täytyy nyt seurata tarkemmin miten öljyä kuluu. Koneena siis 1.4 TSI.

Octavian manuaalista lainaten:

"Moottori kuluttaa jonkin verran öljyä. Ajotavan ja käyttöolosuhteiden mukaan öljynkulutus voi olla jopa 0,5 l/1000 km. Ensimmäisten 5000 kilometrin aikana kulutus voi olla myös tätä suurempi."

Itse olen lisännyt 12000km ajon aikana nyt vähän yli litran. eli noin 1dl /1000km. Sinulla näyttää olevan saman verran. Eli aika minimaalinen tuo kulutus vielä on.
Itsehän ostin suoraan 4 litran tönikän castrolin öljyä ja tästä täytän aina "litran matkapullon", jotta löytyy autosta aina lisää öljyä mikäli tarve tulee.

Eli jos nyt pikaisesti laskee niin 50000km aikana menee öljyä abauttiarallaa 5 litraa, joka taas taaloiksi muutettuna on jotaki 50â,¬. Eli ei kannata surra ainakaan tätä kulutusta. Niin ja kulutushan saattaa vielä pienentyä kunhan paikat "hioutuu" aikaa myöden.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Kinneri

Itse lisäsin reilun 10tkm:n ajon jälkeen puoli litraa Castrolia. Mittatikku oli liki C:n alarajalla, mutta ilmoitusta öljytason tarkistuksesta ei ennättänyt tulla. Mottihan siis oli 1.4TSI DSG:llä.

squier

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 03.03.14 - klo:15:24
Itse lisäsin reilun 10tkm:n ajon jälkeen puoli litraa Castrolia. Mittatikku oli liki C:n alarajalla, mutta ilmoitusta öljytason tarkistuksesta ei ennättänyt tulla. Mottihan siis oli 1.4TSI DSG:llä.
Autolla ajettu 21000km ja olen lisännyt yhteensä litran öljyä (1.8TSi).  Huoltonäyttö kertoo että 2500km vielä ja sitten öljynvaihtoon.

Nyt kun auto on kunnolla sisäänajettu  8) niin kokeilin rohkeasti polkaista kaasun pohjaan lämpimänä pihassa... Pettymys oli suuri kun rajoitin katkaisi iloittelun 4000rpm kohdalla. Onkos tämä normaalia? Aiemmissa autoissani rajoitin on puuttunut peliin vasta kierroslukumittarin punaisella. Liikenteessä tuo ottaa kierroksia mielestäni normaalisti.

KaiVee

Minkä merkkisiä ensiasennus kesärenkaita Octaviassa on ollut 18 tuumaisilla vanteilla ?
Onko se Continental vaiko jokin muu

Pave

Lainaus käyttäjältä: KaiVee - 04.03.14 - klo:16:45
Minkä merkkisiä ensiasennus kesärenkaita Octaviassa on ollut 18 tuumaisilla vanteilla ?
Onko se Continental vaiko jokin muu

Mun Ocussa oli tehtaalta tullessa Nokian 18 tuumaiset. Malli taisi olla Hakka Black.
VW ID.3 Pro Performance Business, ’21, VW Tiguan Allspace 2.0 TDI Highline, '19,
ex: VW Polo 1.2 TSI Comfortline, '14, VW Touran 1.4 TSI Comfortline, ’13, Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance '13, VW Golf 1.2 TSI '10, VW Golf 1.9 TDI (DSG) '05, Seat Ibiza 1.9 SDI '01

Riisseli

LainaaPettymys oli suuri kun rajoitin katkaisi iloittelun 4000rpm kohdalla. Onkos tämä normaalia?

Varmaankin normaalia. Omassa autossani, vaihteen ollessa vapaalla, kierrokset eivät nouse yli 2500rpm.
Ex. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9 TDI Luxline -07
Ex. Audi A4 "Le Mans" Avant 2.0TDi Multitronic -10
VW Passat 2.0 TDI B7 Variant DSG -14

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Riisseli - 04.03.14 - klo:18:08
Varmaankin normaalia. Omassa autossani, vaihteen ollessa vapaalla, kierrokset eivät nouse yli 2500rpm.
Ainakin Golfissa tuo paikaltaanlähtörajoitin lähtee pois kun esp:n kytkee pois.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

voipa

Miten tyhjäksi olette uskaltaneet tankkia ajaa? Minulla näytti jäljellä oleva ajomatka 5km, jolloin tankissa oli vielä 3,5l bensaa, jos se siis on tarkalleen 50l suuruinen.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Skoda Octavia 1.2T

Tuleeko Elegance combin mukana tavaratilaan mitään verkkosysteemiä? En tarkoita siis koiraverkkoa tms, vaan siihen "lattiaan" tulevaa.

Mites tuleeko irroitettavan koukun mukana sitä sähköadapteria?
Jos ei, niin pitää nämä ottaa nykyisestä talteen.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 06.03.14 - klo:20:32
Tuleeko Elegance combin mukana tavaratilaan mitään verkkosysteemiä? En tarkoita siis koiraverkkoa tms, vaan siihen "lattiaan" tulevaa.

Verkot tulee. 1 iso ja 2 sellaista "jakoseinää".

Mulla ei ollut adapteria mukana, mutta myyjä käski hakea huollon pojilta automyynnin piikkiin sellaisen.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Lapa

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 06.03.14 - klo:20:32

Eipä tullut adapteria minullekaan. Vanhalla siis mennään.

Guido

Lainaus käyttäjältä: voipa - 06.03.14 - klo:20:05
Miten tyhjäksi olette uskaltaneet tankkia ajaa? Minulla näytti jäljellä oleva ajomatka 5km, jolloin tankissa oli vielä 3,5l bensaa, jos se siis on tarkalleen 50l suuruinen.

Mulla alkoi kerran mittari näyttää "Range 0 km" muistaakseni kolmisen kilometriä ennen huoltoasemaa. Tankkiin meni melkein 48 litraa.

Seva

Lainaus käyttäjältä: voipa - 06.03.14 - klo:20:05
Olen useammankin kerran ajanut niin, että jäljellä oleva ajomatka on näyttänyt 0 km ja vielä sen jälkeenkin 10-20 km. Ei ole haukannut tyhjää, mutta vaikea sanoa, kuinka lähellä se on ollut...
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Jyri

En ole vielä kokeillut Ocussa, mutta Superbilla ajoin jatkuvasta 60-70 km sen jälkeen kun mittari näytti tyhjää.

livejungle

Kävin tänään paikallisessa A-kaupassa ja joku pösömies oli tuupannut 80luvun vehkeensä 10cm päähän takapuskurista. Pikkuisen päätä siinä pyörittelin pihassa ja tuumin että huomenna tumppaan vetokoukun paikalleen ja saapi olla siinä kiinteesti. Auttaa kummasti lähikontakteissa..

Anzander

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.03.14 - klo:23:12
Kävin tänään paikallisessa A-kaupassa ja joku pösömies oli tuupannut 80luvun vehkeensä 10cm päähän takapuskurista. Pikkuisen päätä siinä pyörittelin pihassa ja tuumin että huomenna tumppaan vetokoukun paikalleen ja saapi olla siinä kiinteesti. Auttaa kummasti lähikontakteissa..

Samaa on tullut funtsittua.. Kotiparkkeeraus kusisen kadun varrella ja kauppojen pihat Krimin tapaan ryssien miehittämät... Toivottavasti saan aikaiseksi ENNEN ekaa takapuskurin kolhua.. ;)

Ante

Skodan konfiguraattorin mukaan dynamic packia ei saisi valittua Combi Eleganceen. Lisävarustehinnaston mukaan kuitenkin sille on hinta määritelty. Mitenkähän asia on todellisuudessa?

fyq

Kesärengaskausi lähestyy. Löytyykö kuvaa Octavia III:sta 18" tai isommilla vanteilla ja tehtaan sport-alustalla - ei RS vaan normaali. Onkohan liian korkea tuon kokoisille vanteille ulkonäkömielessä?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: fyq - 08.03.14 - klo:20:04
Kesärengaskausi lähestyy. Löytyykö kuvaa Octavia III:sta 18" tai isommilla vanteilla ja tehtaan sport-alustalla - ei RS vaan normaali. Onkohan liian korkea tuon kokoisille vanteille ulkonäkömielessä?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17458.0
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Occu14

Lainaus käyttäjältä: Ante - 08.03.14 - klo:16:51
Skodan konfiguraattorin mukaan dynamic packia ei saisi valittua Combi Eleganceen. Lisävarustehinnaston mukaan kuitenkin sille on hinta määritelty. Mitenkähän asia on todellisuudessa?

Kyllä voi ainakin mun auton kohdalla, joka tilattu 27.1
Joskus se konfiguraattori sekoilee eikä anna valita kaikkia lisävarusteita. Mulla 1,4 manuaalivaihteinen combi sporttialustalla ja harmaalla dynamic- sisustalla

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

jantsa

Molemmat saa tilattua. Konfiguraattorissa kun suunnittelee autoa, niin weba pitää valita ennen vetokoukkua. Jos yrittää toisin päin, niin vetää weba muuttuu harmaaksi ja ei anna valita.

mxm

Eilen tuli pestyä kunnolla kaikki loskapaskat pois ja tänän kun katsoin maalipintaa niin huomasin, että helmat ovat sellaista röpelöistä pintaa. Muu maalipinta on siis normaalin sileä mutta jostain syystä molemmin puolin helmojen alaosat ovat epätasaisia. Onko tämä joku Ocun ominaisuus vai maanantaikappale?

Homer

Ei ole maanantaikappale, sama itselläni. Kyseessä jonkinlainen massa kiveniskuja vastaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy