III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

enkero

Lainaus käyttäjältä: enkero - 21.12.13 - klo:22:18
S-muodin kanssa harvemmin mielipiteet on kiireissä,...
S-modin kanssa harvemmin mielipiteet on jiirissä....

Auto"Correct" - pahoittelut... Naureskelin tänään mätien omenoiden määrää keittiön pöydällä! :D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

s-mod

Lainaus käyttäjältä: enkero - 21.12.13 - klo:23:32
S-modin kanssa harvemmin mielipiteet on jiirissä....

Auto"Correct" - pahoittelut... Naureskelin tänään mätien omenoiden määrää keittiön pöydällä! :D

Mutta hyvä, kun sultakin jotain repliikkiä tulee joskus "mätien omenoiden" lisäksi!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

skodayeti

Moi, kyllä lämpeää huomattavasti nopeammin kuin edellinen fl ocu ja yeti. Eli jotain kehitystä on tapahtunut tällä saralla.

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: TTO - 21.12.13 - klo:18:32
On huonon tien paketti. Ajo-ominaisuudet mielestäni ihan hyvät. (Tuleva Scout samalla alustalla + vähän "koristeita"?) Lokarin kaarien "välin" mittasin ja sentit löytyy jostain tästä ketjusta viimeisen 3 kk:n ajalta (kun ko. keskustelu kävi vauhdikkaana). Kuvien lataaminen internettiin ei ole ollut "mun juttu".

Joka tapauksessa hieno peli! Mielestäni vahva vaihtoehto RS:lle.

Todella hyvä vaihtoehto. Mihin tuon hinta kipuaa? En nyt jaksa hinnastoja etsiä.. Taitaa olla aika paljon RS.ää kalliinpi.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

TTO

Jarruvalo:
LainaaTodella hyvä vaihtoehto. Mihin tuon hinta kipuaa? En nyt jaksa hinnastoja etsiä.. Taitaa olla aika paljon RS.ää kalliinpi.

Elegancena automaattibensaneliveto on tonnin kalliimpi kuin automaattibensa-RS (ennen veroja tilanne on toisinpäin). Voisi kuvitella, että Scout aikanaan on vähintään nykyisen neliveto-Elegancen hintainen (samalla moottorilla ja vaihteistolla), Scoutkin kun on valmiiksi aika varusteltu ollut.

Vertailin tuossa hieman ilmoitettuja suorituskykyjä:
Octavia 1.8 TSI DSG 4x4 ilmoitettu omamassa 1450 kg ja 0-100 km/h 7,5 s
Audi A3 SB 1.8 TFSI quattro S-tronic omamassa 1455 ja 0-100 km/h 6,8 s

Molemmissa samat väännöt ja tehot samoilla kierrosalueilla. Aika iso ero ilmoitetuissa arvoissa.


Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.12.13 - klo:21:56
Vertailin tuossa hieman ilmoitettuja suorituskykyjä:
Octavia 1.8 TSI DSG 4x4 ilmoitettu omamassa 1450 kg ja 0-100 km/h 7,5 s
Audi A3 SB 1.8 TFSI quattro S-tronic omamassa 1455 ja 0-100 km/h 6,8 s
Molemmissa samat väännöt ja tehot samoilla kierrosalueilla. Aika iso ero ilmoitetuissa arvoissa.

Mielenkiintoista. Octaviahan on tietenkin Combi, isompi mitoiltaan mutta kuitenkin pikkasen kevyempi.

Skoda Octavia 1.2T

Eiköhän tuo väittely nyt tosiaan voisi olla tässä.  ::)
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

s-mod

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.12.13 - klo:21:56
Jarruvalo:
Elegancena automaattibensaneliveto on tonnin kalliimpi kuin automaattibensa-RS (ennen veroja tilanne on toisinpäin). Voisi kuvitella, että Scout aikanaan on vähintään nykyisen neliveto-Elegancen hintainen (samalla moottorilla ja vaihteistolla), Scoutkin kun on valmiiksi aika varusteltu ollut.

Vertailin tuossa hieman ilmoitettuja suorituskykyjä:
Octavia 1.8 TSI DSG 4x4 ilmoitettu omamassa 1450 kg ja 0-100 km/h 7,5 s
Audi A3 SB 1.8 TFSI quattro S-tronic omamassa 1455 ja 0-100 km/h 6,8 s

Molemmissa samat väännöt ja tehot samoilla kierrosalueilla. Aika iso ero ilmoitetuissa arvoissa.
No kokemuksesta ja omista testailuista!

Skoda alittaa melkein aina ilmoitetut arvot!
Audilla ei koskaan pääse ilmoitettuihin arvoihin!

1.4 TSI dsg kuivalla, kitkoilla 0-100 km/h 8,4s (racechrono)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Skoda Octavia 1.2T

Onko 1.8TSI DSG 4x4 ja 1.4TSI DSG huoltojen välillä suuriakin eroja ajoissa ja hinnoissa? 1v, tai 30.000km?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

BMF

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 24.12.13 - klo:17:03
Onko 1.8TSI DSG 4x4 ja 1.4TSI DSG huoltojen välillä suuriakin eroja ajoissa ja hinnoissa? 1v, tai 30.000km?

+2,5 litraa satasella. Nelivedolla voitat naapurin Penan valoissa talvella. Itse huolloissa tuskin on mitän suuria eroja, kustannuksissa ainaskaan.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

makkis

En nyt taas löydä niitä kanavalogojen latauslinkkiä jonka joku oli tehnyt enkä ohjeita asennuksesta, en oikein osaa nyt oikealla sanalla kai hakea...

Saisiko linkin ja ohjeen jotenkin lukkoon tuonne?

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: makkis - 26.12.13 - klo:18:48
En nyt taas löydä niitä kanavalogojen latauslinkkiä jonka joku oli tehnyt enkä ohjeita asennuksesta, en oikein osaa nyt oikealla sanalla kai hakea...

Saisiko linkin ja ohjeen jotenkin lukkoon tuonne?

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17018.0

Skoda Octavia 1.2T

Eikö adaptiivisenvakkarin nopeutta pysty viiksestä nostamaan 1km/h tarkkuudella? Itse sain vain kymppeinä nopeuden säädettyä ylös. Nopeuden vähentäminen onnistui viiksen päästä 1km/h välein.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

MilesDavis

Onnistuu, kun vedät vipua itseesi päin.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: MilesDavis - 27.12.13 - klo:15:05
Onnistuu, kun vedät vipua itseesi päin.

Kiitos. Tämä jäi tietenkin kokeilematta. Skoda myyjä ei osannut auttaa kun ei ollut "ehtinyt" ominaisuuksiin tutustumaan.
Btw. Jännää miten tietämättömiä suurin osa automyyjistäkin on, vaikka heidän oma etu kun kauppaa tekevät.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

AjR1978

Väliyhteenveto syyskuun lopulla käyttöönotetusta 1.4Tsi Dsg Eleg. Combista, mittarissa 9000km.

+ Tilat perhekäytössä, meillä pieni vauva ja kaksi koiraa ja tilaa kyllä riittää lähteä vaikka koko porukalla liikenteeseen. Takapenkillä hyvin tilaa turvakaukalolle ja rouvalle, koirilla lokoisat oltavat kontissa ja matkarattaat mahtuu vielä etupenkille viistottain. Focusta ja Ceediä käytiin ajamassa keväällä ja Ocu vie tiloissa kyllä ylivoimaisesti voiton.

+ Moottori, vaikkei tuo 1.4 mikään urheiluauto ole niin käytännön suorituskyky on hyvä, väännöllä kulkee kevyesti ainoastaan ylärekisterissä tuntuu vähän nuhaiselta. Kulutuksia on tullut laskettua joka tankillisella, kaksi suurinta lukemaa 6.9 ja pienin 5.6, muut siltä väliltä. Ajot olleet toki enemmän maantieajoa mutta myös taajamaa mahtuu sekaan. Ajotapa ei ole mitenkään taloudellisuuteen pyrkivä.. Ajotk heittää todellisesta sen 3 desiä.

+ Varustelu, varsinkin Kessystä on tullut uusi suosikkivaruste, toimii hyvin ja nyt kun on tottunut pitämään avaimia taskussa niin avainten käyttö muissa autoissa tuntuu vanhanaikaiselta. Meillä ei ole lisävarusteina kuin sähköpenkki ja 3-puolainen ratti, muuten Elegancen vakiovarustelu riittää ja on kattava. Kovin montaa oleellista puutetta ei tule mieleen.

+- Rengasmelu, ei vieläkään mikään erityisen hiljainen mutta paljonpaljon parempi kuin Fl-Ocu oli. Ã,,änensävy ihan miellyttävä eikä oikeastaan häiritse ajamista. Tosin talvirenkaina kitkat ( kesä 17" Pirellit )

+ Ns. laatuvaikutelma. Materiaalit on laadukkaan tuntuiset eikä mitään valittamista oikeastaan mistään, edes muovisiin ovipahveihin ei ole tullut kiinnitettyä mitään huomiota koko tämän 3kk:n aikana  ;D

+ Ulkonäkö, alkuun ei oikein iskenyt ja Fl-mallikin näytti paremmalta. Nyt kun auto on ollut pitempään niin silmä on tottunut ja mielipide muuttunut. Auto on ihan kivannäköinen ja Fl-Ocu näyttää kyllä auttamatta vanhalta tämän rinnalla.

- Pikkuharmit, vasen ajovalo pelaa omaa peliään ja näyttää metsikköön sillointällöin. Kuskin penkkiä on kertaalleen ohjelmoitu uudelleen ja taas olisi mentävä valittamaan.

- Stereot, pettymys edellisen korimallin Boleroon verrattuna. Soi todella paljon huonommin ja takapakkia on tullut kyllä reilusti tässä asiassa.

- Taka-akseliston kolinat. Autossa sport-alusta ja ottaa terävät töyssyt kyllä ruman kolahduksen saattelemana, ei oikein sovi muuten laadukkaan oloiseen kyytiin.

- Suuntavakaus maantiellä. Oli alla sitten kesä tai talvirenkaat niin varsinkin vähänkään kovemmalla tuulella on oikeasti rasittava ajaa. Varmaan auton huonoin puoli, pitemmillä matkoilla meinaa alkaa ihan v*tuttaa paimentaa kokoajan. Kulmat on säädetty merkkiliikkeessä, alla ollut sekä kesä-pirellit että nyt nokian kitkat, rengaspaineita on kokeiltu erilaisia ja myös ajaa ilman turhia korjausliikkeitä, silti vaan ei kulje suoraan ja joutuu lähes jatkuvasti paimentamaan. -11 Fl malli oli paljon paljon parempi ajaa. Rouvalle on ainakin kahdella reissulla auto ehdottanut taukoa vaikka matka on ollut vain 100km ja ihan pirteänä ratissa, itselleni yhden kerran ja sama homma, suht lyhyt reissu ja kuski ihan skarppi. Kertonee jotain..

Lisäksi öljyä lisätty noin 6000km kohdalla.

Kokonaisuutena silti erinomainen paketti, sanoisin että luokkansa paras hinta-laatu-varustelu-ominaisuus-suhde.  :)
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

focceristi

#7036
Hienoa raportointia AjR1978! Mukavaa saada näitä ajokokemuksiakin tänne, ja lisäkään ei olis pahitteeks ;) Jäin miettimään paria kohtaa. Sport alustan toimivuus varsinkin talviolosuhteissa. Oletko alustaan muuten tyytyväinen? Itselläkin tuo vakavassa harkinnassa tulevaan autoon. Ottaisitko vielä? Ratkaisiko ajettavuus vai ulkonäkö tuon valinnan? Onko tuo Bolero niin kauhian huono vai oletko vaativa kuuntelija? Ruksisitko nyt Cantonit? Sähköpenkki kokemuksia muuten! Ei tuossa varmaan paikat puudu pitemmilläkään matkoilla runsaampien säätöjen ansiosta? Onhan tuosta suuntavakavuudestakin ja melusta ollut vääntöä täällä aiemminkin joten ei niistä enempää. Jos nyt olisit hankkimassa ocua niin mitä muutoksia olisi listalla vai olisiko mitään?  ::)
ps. Niin saa muutkin kommentoida näihin ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

AjR1978

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 27.12.13 - klo:16:14
Hienoa raportointia AjR1978! Mukavaa saada näitä ajokokemuksiakin tänne, ja lisäkään ei olis pahitteeks ;) Jäin miettimään paria kohtaa. Sport alustan toimivuus varsinkin talviolosuhteissa. Oletko alustaan muuten tyytyväinen? Itselläkin tuo vakavassa harkinnassa tulevaan autoon. Ottaisitko vielä? Ratkaisiko ajettavuus vai ulkonäkö tuon valinnan? Onko tuo Bolero niin kauhian huono vai oletko vaativa kuuntelija? Ruksisitko nyt Cantonit? Sähköpenkki kokemuksia muuten! Ei tuossa varmaan paikat puudu pitemmilläkään matkoilla runsaampien säätöjen ansiosta? Onhan tuosta suuntavakavuudestakin ja melusta ollut vääntöä täällä aiemminkin joten ei niistä enempää. Jos nyt olisit hankkimassa ocua niin mitä muutoksia olisi listalla vai olisiko mitään?  ::)
ps. Niin saa muutkin kommentoida näihin ;)

Edellisessä -11 Ocussa meillä oli sport-alusta joka oli minusta hyvä kompromissi jämäkkyyttä mutta silti mukavaa ( ei kivirekimäistä ) ajettavuutta. Välissä meillä oli -06 V70 jonka alusta taas oli erittäin mukavuuspainotteinen joka ei ollut oikein omaan makuuni. Koeajoautossa oli vakioalusta joka ei sekään ollut huono mutta halusin silti vielä hieman jämäkämmän ajotuntuman ja saattoi sillä ulkonäölläkin siinä sivussa olla jotain tekemistä asian kanssa  ;)  Taka-akselin kolahduksien ja huonon suuntavakauden lisäksi ainakaan itsellä ei ole mitään huonoa sanottavaa alustan toiminnasta, ihan hauska laite ajella mutkaista tietä vaikka vähän kovempaakin.  Eikä ole tällä vähäisellä talviajokokemuksella mitään negatiivista sanottavaa myöskään toimivuudesta talvikelissä. Eli ehdottomasti ottaisin edelleen.

En ole mitenkään vaativa musiikinkuuntelija, Volvossa oli ihan yhtä huonot stereot ellei huonommatkin kuin Ocun mutta Fl-mallin bolero soi ainakin omaan korvaan hyvin ja mekkalaa riitti ihan tarpeeksi, ehkä bassotoisto amatöörin korvaan on se suurin muutos, näistä ei oikein sitä irtoa. Canton jäi ottamatta budjetin mentyä jo muutenkin ihan liikaa yli alkuperäisen eikä sen puute vieläkään oikeastaan harmita, mutta pettymys tuo vanhaan verrattuna silti on.

Penkki on "ihan ok", sporttipenkeissä en tässä uudessa ole edes istunut joten vertailupohjaa ei niihin ole. Ei noissa mitään erityisen huonoa ole, säädöt saa hyviksi ja matkaa taittaa ihan mielellään ilman sen kummempaa paikkojen puutumista. Reisitukea saisi olla enemmänkin jos jotain negatiivista pitää sanoa..

Omalla kohdalla paketti on aikalailla sitä mitä autolta haettiin, ainoa mikä kaduttaa on ettei Webastoa tullut ruksittua, ei tuo pakkasella mikään nopea ole lämpenemään. Mutta budjetti ylitettiin niin paljon muutenkin että jostain piti tinkiä, ennemmin otin Race Bluena ja sähköpenkin sekä sport-alustan ja 17" vanteet kuin sen Weban ja jättänyt edellämainituista jotain pois. Mutta sehän on jokaisen oman maun mukaan mitä kokee tarvitsevansa  ;)

Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

Skoda Octavia 1.2T

Mikä varuste tämä on tarkalleen. Antaa configuraattori hinnaksi 0e, eikä vaadi ottamaan edes sähköpenkkejä.

"Sähköisesti sisäänpäin taitettavat ulkopeilit muistisäädöllä ja automaattisesti tummentuva vasen ulkopeili."


Mikä tuo muistitoiminta on jos ei ole sähköpenkkejä? Meneekö esim. DSG vaiheisessa automaattisesti peruutusasentoon, eli taittuu hieman maatakohti?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Ouzi

Onko foorumilaisilla kokemusta 17 dunlopeista ? Jotkut sellaiset olin näkeväni oman auton alla.

Homer

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 27.12.13 - klo:18:42
Onko foorumilaisilla kokemusta 17 dunlopeista ? Jotkut sellaiset olin näkeväni oman auton alla.

Nykyisessä Yetissäni oli 17 Dunlopit kunnes viime keväänä eturengas osui katukiveykseen, bussipysäkillä vähäpukeinen naikkonen. Eka kerta muuten kuin itselle sattui jotain noin typerää mutta varoiksi kuitenkin ruksasin uuteen autoon paikkaussarjan sijaan vararenkaan takakonttiin.

Jos sulla on sama Dunloppi niin valitettavasti on kerrottava että se on Suomen karheilla asvalttiteillä järjettömän kovaääninen. Kyseessä korkeamman nopeusluokan rengas, joka varmastikin toimii hyvin silkosemmilla teillä keskieuroopassa.


Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Homer - 27.12.13 - klo:18:50
Nykyisessä Yetissäni oli 17 Dunlopit kunnes viime keväänä eturengas osui katukiveykseen, bussipysäkillä vähäpukeinen naikkonen. Eka kerta muuten kuin itselle sattui jotain noin typerää mutta varoiksi kuitenkin ruksasin uuteen autoon paikkaussarjan sijaan vararenkaan takakonttiin.

Jos sulla on sama Dunloppi niin valitettavasti on kerrottava että se on Suomen karheilla asvalttiteillä järjettömän kovaääninen. Kyseessä korkeamman nopeusluokan rengas, joka varmastikin toimii hyvin silkosemmilla teillä keskieuroopassa.
Tais olla fast response tai blue response ?

Homer

Kyseessä oli tehtaalta kaikkiin uusiin Yeteihin asennetut kesärenkaat joiden tyyppiä en nyt muista. Jos puhuit talvirenkaista niin unohda toi mun viesti.

Skoda Octavia 1.2T

Combin sähköinen takakontti. Ottaako nokkiinsa jos:

Konttia yrittää tietämätön nostaa käsillä? Sulkea käsillä? Jättäytyä väliin? Jos välissä jotain, niin nouseeko takaisin ylös?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Jukikyy

#7044
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 27.12.13 - klo:22:36
Combin sähköinen takakontti. Ottaako nokkiinsa jos:

Konttia yrittää tietämätön nostaa käsillä? Sulkea käsillä? Jättäytyä väliin? Jos välissä jotain, niin nouseeko takaisin ylös?

Combista en vielä tiedä, mutta Audi A4:ssä toimii seuraavasti.
- Jos joku nostaa käsin nousee moottorivoimalla tästä huolimatta, joskin hieman nopeammin, mutta nostaja varmasti kuulee jo äänestä, että tekee jotain väärin ja irroittaa takaluukusta. On Audissa käynyt monesti, jos kyydittävä ei ole tiennyt sähköisestäluukusta.
- Käsin sulkiessa toimii samoin.
- Jos jättäytyy väliin takaluuku pysähtyy. Samoin, jos jotainvälissä. Eli pysähtyy ei nouse ylös.

Näin siis Audissa ja varmaan myös Skodassa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Skoda Octavia 1.2T

#7045
Unohtui myyjältä kysyä että mikä on ainakin 1.8TSI DSG 4x4 laatikossa se alin symboli? Se kolmio "väärinpäin"? Joku talvimoodi, hinausmoodi tms?
Samalla voisin tyhmänä kysyä, että milloin tulisi käyttää N asentoa?

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

bro2

Ohjekirjasta:
D/S-tila eteenpäin ajettaessa (normaaliohjelma)/tila eteenpäin ajettaessa(Sport-ohjelma)
Vaihtaminen eri tilojen välillä tapahtuu asettamalla vaihteenvalitsin jousikuormitteiseen asentoon ▼ »Kuva 120 tai valitsemalla ajotila » Sivu 156.

Eli jos oikein ymmärrän, tuonne kolmiolle kuin nykäisee vaihdekepistä, vaihtaa normaalista sporttiin (painelematta mode-nappia).
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 29.12.13 - klo:09:46
Samalla voisin tyhmänä kysyä, että milloin tulisi käyttää N asentoa?

Ei pahalla, mutta kysymyksesi vaikuttaa hiukkasen trollilta, mutta vastaan silti  :D. Itse olen käyttänyt N asentoa vain "kuljettimella" varustetussa autopesussa. Toistaiseksi muuta todellista käyttöä Vapaalle ei ole ollut. Jos autoa pitää käsipelissä työntää, niin silloin myös N-asento on tarpeen.


Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 29.12.13 - klo:10:54
Ei pahalla, mutta kysymyksesi vaikuttaa hiukkasen trollilta, mutta vastaan silti  :D. Itse olen käyttänyt N asentoa vain "kuljettimella" varustetussa autopesussa. Toistaiseksi muuta todellista käyttöä Vapaalle ei ole ollut. Jos autoa pitää käsipelissä työntää, niin silloin myös N-asento on tarpeen.

Sorry. Ei trolli. Ensimmäinen DSG itselleni. Ajanut olen paljon, mutta ehkä nämä osa "hienouksista" on jäänyt piiloon.
Tämäkin hyvä tietää. Itse tosiaan en ole tuota N-asentoa koskaan tarvinnut, mutta eiköhän tuo automyyjä nämä vielä läpi käy kun autoa luovuttaa... ;)
Toki tiesin että N on vapaa, mutta juuri tuo käyttökohde oli hämärässä.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

engine

Lainaus käyttäjältä: bro2 - 29.12.13 - klo:10:18
Eli jos oikein ymmärrän, tuonne kolmiolle kuin nykäisee vaihdekepistä, vaihtaa normaalista sporttiin (painelematta mode-nappia).

Ja tarkennuksena vielä: vaihteiston D/S -moodilla ei ole mitään tekemistä sen drive mode selection -napin kanssa. (korjatkaa, jos olen väärässä).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy