III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

nolte

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 01.10.13 - klo:19:40
Niin. Eikö sitä luukkua kerkiä kahvoista aukaseen ja sulkemaan napista luukusta! Niin silloihan se ei piippaile!

Niin.. tai lähinnä ajattelin sitä, että kaipa se on ihan merkityksellinen piippaus jos luukun sulkee etänä ja joku sattuu olemaan siinä vieressä pää luukun välissä. Sitten taas jos itse on lähellä niin lienee yhtä kätevää avata se siitä kahvasta ja sulkea napista.
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

vorkki

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 01.10.13 - klo:16:46
Näyttää Octavia III:sta tulleen suosituin rekisteröity automalli syyskuussa 2013. Alkaa olla jo aikamoinen markkinaosuus Skodalla :)
Mukavahan se on että kaikilla muillakin on samanlainen kuin itsellä. Vai onko sittenkään... pointtini siis kyseenalaistaa onko aina kiva ajaa listaykkösellä. Asioilla on puolensa.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: prinne - 30.09.13 - klo:15:24
Eikös jossain ollut testituloksia sekä letkulämmittimen että säteilylämmittimen öljynlämmitys kyvyistä?

Tämän aiheen
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0
ensimmäisessä postauksessa on testituloksia useista eri lämmitintyypeistä.

Sekä säteilylämmitin että letkulämmitin ovat päteviä laitteita. Molemmat lämmittävät moottoria ja pienentävät päästöjä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Säteilylämmitin lämmittää ensi sijassa moottoriöljyä, joten säteilylämmittimen avulla ei voi nopeuttaa matkustamon lämpiämistä yhtä tehokkaasti kuin letku- ja lohkolämmittimellä. Mutta kaikilla lämmittimillä on omat vahvuutensa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

tapanixxx

suorasuihkutusmoottorit
--------------------------------
-7% / -40% / -28% = säteilylämmitin (öljypohja) 411885 (300 W), A4 2,0 FSI, (lähde TCT/TM 1/2005, 2 h:n tulokset muunnettu vastaamaan 3 h:ta)
-10% / -70% / -54% = lohkolämmitin (jäähdytysneste) 411381 (600 W) Hiace 2,5 TD; sylinterikansi lämpeni esilämmityksessä 45 asteella (-20>+25, lähde: TCT:n tutkimusraportti)

Mielestäni aika selvä ero näidenkin testitulosten osalta on säteilylämmittimen ja lohkolämmittimen välillä...

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 30.09.13 - klo:19:12
Edellisen tankillisen kanssa. Ajotietokone valehteli 0,55l/100km. Mutta mikä oikeasti heittää,ajotietokone, matkamittari vai huoltoaseman mittari?

Ajotietokone näyttää yleensä 5 - 10 % liian pientä kulutusta. Kolmesta perättäisestä tankkauksesta voi laskea virheen suuruuden ja korjata sitten sillä %:lla ajotietokoneen lukemaa. Ajotietokoneen näytön voi myös säädättää huollossa kohdalleen.

Matkamittarin virhe on yleensä mitätön: + - 1 %.

Huoltoaseman mittari näyttää täsmälleen oikein.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: TTO - 30.09.13 - klo:18:11
Tankin ilmoitettu koko on muistaakseni 50 litraa. Tankkasin äsken ensimmäiseen naksaukseen asti ja tankkiin meni reilu 51,3 litraa bensaa ja ennen tankkausta rangea oli jäljellä 5 km. ... Olisikohan tuossakin hieman kikkailtu virallisen EU-kulutuslukeman kanssa, koska tankin tilavuuden pienentäminen pienentää auton massaa ja siten ilmoitettua kulutusta ja ilmoitetun tilavuuden vähättely täten kannattaa. Käytännön kannalta mukavampaa mitä enemmän tankkiin mahtuu ja "kikkailu" tähän suuntaan ei haittaa.

Useillakin automalleilla polttoainetankin kokoa on pienennetty uusimmissa konstruktioissa, minkä uskon johtuvan ensi sijassa yrityksestä pienentää auton massaa ja sitä kautta pienentää myös EU-normikulutuslukemia. Myös Golf VII:ssa bensiinitankin kooksi on ilmoitettu 50 litraa. Kun range oli 50 km (2,3 l), tankkasin täyteen ja tankkiin meni 47,9 l. Tällä laskutavalla Golf VII:n tankin tilavuudeksi tulisi 50,2 l eli noin 50 litraa. Luulisin, että Ocu III:n bensiinitankki on saman kokoinen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

BMF

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 01.10.13 - klo:20:26
Useillakin automalleilla polttoainetankin kokoa on pienennetty uusimmissa konstruktioissa, minkä uskon johtuvan ensi sijassa yrityksestä pienentää auton massaa ja sitä kautta pienentää myös EU-normikulutuslukemia. Myös Golf VII:ssa bensiinitankin kooksi on ilmoitettu 50 litraa. Kun range oli 50 km (2,3 l), tankkasin täyteen ja tankkiin meni 47,9 l. Tällä laskutavalla Golf VII:n tankin tilavuudeksi tulisi 50,2 l eli noin 50 litraa. Luulisin, että Ocu III:n bensiinitankki on saman kokoinen.

valehteleeko sitten tankkausaseman mittari? itsellänikin mahtui noin 51 litraa tankkiin ja vielä olisi tiristelemällä menny lisää...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Guido

#6367
Lainaus käyttäjältä: BMF - 01.10.13 - klo:20:32
valehteleeko sitten tankkausaseman mittari? itsellänikin mahtui noin 51 litraa tankkiin ja vielä olisi tiristelemällä menny lisää...

Ei valehtele. Ajotietokoneen range-näyttö sen sijaan valehtelee (suunnitellusti), joten sen perusteella ei pysty laskemaan desin tarkkuudella jäljellä olevaa polttoainemäärä. Tuskin litrankaan tarkkuudella.

Golf VI Variantin 55 litran tankkiin sain joskus valutettua melkein 57 litraa, range näytti silloin muistaakseni 10 km.

Lisäys: vaikka käytin sanaa "valutettua" niin tankkaan _aina_ niin, että lopetan pistoolin ensimmäiseen naksahdukseen. Toi 56,7 (tarkistin) litran tankkaus ei siis ollut mitenkään liruttamalla tehty, vaan ihan normaalisti annoin valua kunnes tankkauspistooli katkaisi bensan syötön.

vkjoki

^ Uskoisin, että tankin koko on virallisesti pienempi kuin maksimilirutuksella saatu maksimimäärä. Eiköhän tankin virallinen koko ole suunnilleen maksimilirutus miinus 2 litraa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

TTO

Ei tuohon reiluun 51 litraan tarvinnut lurutella. Liipasin pohjassa ensimmäiseen naksaukseen ja menekki oli 51,36 litraa. Ja rangekin ennen tuota laski tyypilliseen tapaan varman päälle eli luultavasti tankissakin oli vielä jonkun verran ainetta. Väittäisin siis, että tankki on kooltaan "selkeäsi" (litroja ei desilitroja) yli 50:n.

finnman

Säköluukku on mielestäni hyvinkin mukava varuste. Kakella auki jo ennen autolle tuloa ja luukun saa auki myös keskikonsolista. Tietysti luukun aukaisu takakahvasta on hiukan hidas, mutta minne tässä maailmassa on jatkuvasti niin kiire, että ei ehdi sitä odottamaan? Ja sitä paitsi kokonaisaika perässä operoinnissa ratkaisee: painamalla luukun sulkunappia voi mennä jo kuskin pukille, kun normaalisti alkaa luukun paiskominen kiinni ja suomen olosuhteissa se on aina likainen...

Piippauksen haluaisin siksi pois, että ei jokaisella yleisellä parkkipaikalla ole joku töllöttömässä(lue ihmettelemässä), kun aukaisee luukun kakella piipityksen saattelemana...

prinne

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 01.10.13 - klo:20:10
suorasuihkutusmoottorit
--------------------------------
-7% / -40% / -28% = säteilylämmitin (öljypohja) 411885 (300 W), A4 2,0 FSI, (lähde TCT/TM 1/2005, 2 h:n tulokset muunnettu vastaamaan 3 h:ta)
-10% / -70% / -54% = lohkolämmitin (jäähdytysneste) 411381 (600 W) Hiace 2,5 TD; sylinterikansi lämpeni esilämmityksessä 45 asteella (-20>+25, lähde: TCT:n tutkimusraportti)

Mielestäni aika selvä ero näidenkin testitulosten osalta on säteilylämmittimen ja lohkolämmittimen välillä...

Onhan noissa eroa. Ja kun vielä vertailun helpottamiseksi on käytetty kahta täysin erilaista konetta.

Mielenkiintoista että tuossa ei otettu siihen kantaa lainkaan että miten moottorinlämmitin suojelee moottoria. Se olisi itseä kiinnostanut että lämmittääkö letku/lohkolämmitin myös öljyn yhtähyvin tai paremmin kuin säteilylämmitin. Eli saako moottori  parhaan mahdollisen voitelun molemmissa tapauksissa.

Polttoaineen kulutuksessa ero aika pieni, päästöjen puolesta jo isompi. Tosin päästöjen pieneneminen vain tuntuu kuskin omantunnon helpotuksena.

Siksi pidänkin säteilylämmitintä parempana vaihtoehtona (kun ei todisteita vastaankaan ole, vielä...) moottorinlämmittimeksi, kuin letkulämmitintä. Lämmintä öljyä -> hyvää voitelua heti startista.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

TTO

Muutamia havaintoja:

Autossani ei ole varapyörää ja sen paikalla montussa on styroksista valettu lokerikko. Tuo lokerikko on aika paksua ainetta ja täyttää montun varsin tiiviisti joka puolelta ja luulisi sen toimivat kohtuullisena äänieristeenäkin.

Näköjään lukkopultit eivät olekaan enää vakiovaruste. Pitää poiketa varaosatiskillä.

Kaivoin tavaratilan verkkopaketin esiin ja verkkoja tulee näköjään sitten taas kolme kappaletta.

Testailin sähköpenkin "avainmuistia" ja tosiaan (ihan manuaalin mukaan) auto muistaa ko. avaimen "kanssa" viimeksi käytetyt säädöt. Kun auton lukitsee, penkin säädöt menevät muistiin (ei penkin muistipaikkohin vaan "vain muistiin") ja kun auto taas avataan avaimella, sen avaimen kanssa viimeksi käytössä olleet asetukset palavaat. Varsin kätevää ja helpottaa asennon pienimuotoista muuttelua haluttuun suuntaan.

Ajovaloja pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan pimeämmällä. Hienosti kääntyvät ja loistavat taas uutuuden vimmalla. :)

Akun lataustila näytti olevan 90 % ja se oli odottamaani vähemmän, kun viikonloppuna tuli ajettua pitempiä etappeja. Toivottavasti ei käy kuten viimeksi uuden auton kanssa, jolloin akku ei lähtenyt kunnolla toimimaan ja piti vaihtaa takuuna. Mahdollisuus seurata varaustilaa sentään auttaa tuon seuraamisessa.

Ulkonäkö sopii omaan silmään oikein hyvin. Itseltä jäi FL-Ocu II kokonaan väliin ja oma silmä ei sen pyöristettyihin lamppuihin oikein milloinkaan tykästynyt. Pre-FL:n kulmikkaat lamput olivat mielestäni paremmat ja nykyinen on taas palannut samaan tyyliin. Ihan hyvä.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: TTO - 01.10.13 - klo:20:58

Akun lataustila näytti olevan 90 % ja se oli odottamaani vähemmän, kun viikonloppuna tuli ajettua pitempiä etappeja. Toivottavasti ei käy kuten viimeksi uuden auton kanssa, jolloin akku ei lähtenyt kunnolla toimimaan ja piti vaihtaa takuuna. Mahdollisuus seurata varaustilaa sentään auttaa tuon seuraamisessa.


Mistä sinä tuon löysit?  :o
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

TTO

Manuaalista.

Ilman virtoja tripin nappula pohjassa pitkään.

Markku J

#6375
Tuo akun varaustilan näyttö minun Golfissakin tuntuu näyttävän max 90 %. Johtuisiko se tuosta start/stop - systeemistä ja akun latauksesta vain tarvittaessa. Taitaa tuo lataussysteemi jättää akkuun hiukan latausvaraa moottorijarrutuksille.

TTO

Totta, hyvä huomio Markulta. Ja tuossahan on jonkinlainen jarrutusenergian talteenotto, joten periaate on varmaan saman suuntainen kuin hybrideissäkin, joissa myös taidetaan jättää akkuun reserviä lataukselle.

Huppe

Saako start-stopin pois päältä jotenkin atk:lla? En tarvitse moista paskajärjestelmää.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

vkjoki

Vajaa vuosi ja 29 000 km ajettu Golf VII:lla, ja välillä 80 - 100 % on akun varaustila vaihdellut. Siis myös lukema 100 % tulee silloin tällöin näkyviin. Tsekkaukset olen tehnyt parkissa, joskus ennen ajoa, joskus jälkeen. Moottorina 1.4 TSI ja autossa tehdas-Webasto.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Zaasa

Onko Golfissa samanlainen näyttö akun varaustilalle,trippi pohjaan?

vkjoki

^ On samanlainen: virrat pois ja trippi pohjassa, kunnes näyttöön tulee teksti "Battery status".
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: prinne - 01.10.13 - klo:20:49

Mielenkiintoista että tuossa ei otettu siihen kantaa lainkaan että miten moottorinlämmitin suojelee moottoria. Se olisi itseä kiinnostanut että lämmittääkö letku/lohkolämmitin myös öljyn yhtähyvin tai paremmin kuin säteilylämmitin. Eli saako moottori  parhaan mahdollisen voitelun molemmissa tapauksissa.

Polttoaineen kulutuksessa ero aika pieni, päästöjen puolesta jo isompi. Tosin päästöjen pieneneminen vain tuntuu kuskin omantunnon helpotuksena.

Siksi pidänkin säteilylämmitintä parempana vaihtoehtona (kun ei todisteita vastaankaan ole, vielä...) moottorinlämmittimeksi, kuin letkulämmitintä. Lämmintä öljyä -> hyvää voitelua heti startista.
Itse en olisi huolissani moottorin kestävyydestä. Öljyt ovat niin ohuita nykyisin, että saa olla aika raju pakkanen ennen kuin pumpattavuus heikkenee. Päästöjen ja kulutuksenkin suhteen nykyikoneilla tilanteen pitäisi olla parempi kuin noissa vanhoissa testin moottoreissa. Esimerkiksi integroitu pakosarja, moottorin komponenttien keventyminen ja lisääntynyt kotelointi ovat kaikki asioita, joiden pitäisi nopeuttaa palotilan lämpenemistä. Katalysaattoreita on samaan aikaan kehitetty nopeammin lämpeneviksi.

Jos öljy on lämmintä, mutta moottori kylmä, niin eiköhän se öljy jäähdy aika nopeasti kylmän moottorin läpi mennessään. Siksi en usko säteilylämmittimen olevan missään suhteessa erityisen hyvä.

Trackpad

Superskodasta tulla tupsahti RS:n mustat peilinkuoret, vielä ei oo paikallaan. Takavalot tuli jo tummennettua. Samoin asettelin pienet luomet etuvaloihin, niistä puuttuu vaan korin värinen maali. Pikkuhiljaa...

Kuvaa löytyy ton mun allekirjoituksen takaa.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.10.13 - klo:21:32
Itse en olisi huolissani moottorin kestävyydestä. Öljyt ovat niin ohuita nykyisin, että saa olla aika raju pakkanen ennen kuin pumpattavuus heikkenee. Päästöjen ja kulutuksenkin suhteen nykyikoneilla tilanteen pitäisi olla parempi kuin noissa vanhoissa testin moottoreissa. Esimerkiksi integroitu pakosarja, moottorin komponenttien keventyminen ja lisääntynyt kotelointi ovat kaikki asioita, joiden pitäisi nopeuttaa palotilan lämpenemistä. Katalysaattoreita on samaan aikaan kehitetty nopeammin lämpeneviksi.

Jos öljy on lämmintä, mutta moottori kylmä, niin eiköhän se öljy jäähdy aika nopeasti kylmän moottorin läpi mennessään. Siksi en usko säteilylämmittimen olevan missään suhteessa erityisen hyvä.
Jäähtyy öljy varmaan, kun moottorissa kiertää. Mutta -30 asteinen ll-öljykin on aika erikoista, kun sitä purkista kaataa! Oletko kokeillu?
Niin varmasti hetken lämmitetty öljy juoksee nopeammin joka moottorin kolkkaa, kuin lämmittämätön! Ja ei sitten haittaa vaikka se vähän jäähtyykin. Kun se lämpenee nopeasti uudestaan, uuden teknologian takia moottorissa!

Varmasti säteilylämmitin on autossa hintansa väärtti vs. ilman!

Jos joku toisin väittää niin..
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

psxgamer

Eikö Ocu näytä akun varaustilaa muulloinkin ajotietokoneen näytössä? Monesti olen autokaupassa autoon istunut ja huomannut, että ovi auki ajotietokoneen näytössä on lukema "80%". Olen aina olettanut tämän olevan akku, mitä muutakaan se voisi olla?

Wekotin

No huomaahan sen eron ihan avainta kääntämällä jos on ollut säteilylämppärillä tai ilman. Helpommin käynnistyy. Varsinkin noissa -35 lämpötiloissa jo pelkästään viiden asteen lämpötilan nousu lähes puolittaa CCS (cold cranking simulator)-viskositeetin. Joten kyllä sillä eroa on.

teräksenharmaa

#6386
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 01.10.13 - klo:22:13
Jäähtyy öljy varmaan, kun moottorissa kiertää. Mutta -30 asteinen ll-öljykin on aika erikoista, kun sitä purkista kaataa! Oletko kokeillu?

Menneiden vuosien mineraaliöljyt eivät purkista kaatamalla ulos tulleet kovilla pakkasilla. Sitä pikkupoikana pidin kyllä erikoisena ilmiönä. Perinteiset lohkolämmittimet sulattivat nuokin öljyt pumpattavaan kuntoon. Ilman lämmitystä sai odotella öljynpaineiden nousua ja venttiilikoneiston hiljenemistä tovin jos toisenkin. En tiedä mitä tarkoitat erikoisella, mutta ihan hyvin nykyöljyt juoksevat 30 pakkasasteessa.

Kaupungeissa asuu paljon porukkaa, joilla ei ole edes lämmitystolpaa. Silti en ole kuullut nykymoottoreiden kuluneen vaihtokuntoon. Ongelmia on vain vähän ja nekin vähät johtuvat suunnitteluvirheistä. Volkkarin tekniikkaa käyttävillä näistä virheistä voi olla jopa omakohtaisia kokemuksia.

tet

Lainaus käyttäjältä: jni - 01.10.13 - klo:19:43
Otapa nopeasti sieltä joku esine. Ei onnistu, van katsele luukun jurnutusta. Sulkeutumisvaudilla on omassa käytössä väliä, kun pitää vahtia, ettei koiralta jää häntää väliin.

Mitähän se luukku tykkää jos sen sulkee käsipelillä? Taannoin kun lomareissulla oli alla vuokra-autona Volvo XC60, tuli ensin muutaman kerran suljettua luukku väkisin käsipelillä kun en tiennyt sen sulkeutuvan koneellisesti. Ihmettelin kyllä miksi se pistää hanttiin, mutta kyllä sen suhteellisen ripeästi silti kiinni sai. Jossain vaiheessa sitten kekkasin että ihan siitä napista... ;D Ei ollut Volvon luukku ainakaan mokseskaan moisesta käsittelystä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vkjoki

Kopioin tuossa edellä olleet moottorilämmittimiä koskeneet postaukset kyseistä aihetta käsittelevän aiheen alle, siis tänne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.msg398721;topicseen#new

Sinne toivotaan lisää lämmitintietoja, kommentteja, kysymyksiä, yms.! Ja tästä lämmitinaiheesta tietoa kaipaaville sieltä löytyy jo monenmoista mielenkiintoista luettavaa!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

psxgamer

Onko kukaan sattumoisin kysellyt saako Ocuun jo Sport ja Sport Look -paketteja? Mitähän luokkaa noiden hinnat mahtaisivat olla asennettuna?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy