III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

J64

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 28.09.13 - klo:21:21
Auto saatu alle, reilun 100km kerkes ajella. Ã,,kkiseltään huomioina jonkunverran alhaisempi rengasmelu kuin ocu2:ssa, molemmissa sport-alusta, vanhassa bridget ensias. renkaina, tässä uudessa Pirellit. Bolero huonompi, vanhassa riitti mökä ihan varsin hyvin ja bassotoistoakin löytyi tavan tallaajalle ihan tarpeeksi, uudessa saa pitää bassot täysillä eikä silti aiheuta hurraahuutoja..  Kaukovaloavustin ihan jees ja tuntuisi toimivan. Ainoa suurempi asia mikä vähän häiritsee on taka-akselilta kuuluva kolaus tms poikkisaumoissa tai sopivissa kuopissa, liekkö muilla samaa ilmennyt?

Lisäkommentteja tulee mahdollisesti jahka saa vähän kilometrejä lisää alle  :)

Sama havainto poikkisaumoja ylitettäessä. Aika terävästi tärskähtää, mutta lienee ominaisuus. Ero on todella selkeä vaikkapa vaimon uusikoppaiseen Kia Ceediin verrattuna, joka ottaa vastaavat tilanteet paljon hienostuneemmin ja on muutoinkin alustaltaaan mukavampi sekä hiljaisempi. Mutta ei Kiasta sen enempää.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Mr.Moon

Onko kukaan saanut autonsa joka olisi valmistunut tehtaalta viikolla 36/37? Olisi kovasti käyttöä autolle ensi viikonloppuna mutta mitään ei kuulu, varmaan epätodennäköistä että luovutus olisi ensi viikolla kun ei nähtävästi ole liikkeeseen saapunut. Pitää heti huomenna grillata myyjää taas, mutta kiinnstaisi tietää josko joku on saanut omansa jo joka olisi valimstunut noilla tienoilla.

Tseno

Nyt olis viikonloppu ajeltu uudella oculla ja eipä ole liiemmin valittamista. Ajettavuus loistavaa(16" continentaalit) ja tilat mahtavat. Hyvin bofori riittänyt tossa pienemmässä dieselissä. Tulipa myös testattua tuo nelivedon toiminta jyrkässä mökkimäessä. Samaten hyökkäs etiäpäin, kun kytkintä nosti.
Ei etupyörien sutimisesta tietoakaan ja mäki on todella jyrkkä. Vajaavetoisella samassa paikassa ei toivoakaan. Hyvältä siis vaikuttaa.....

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 29.09.13 - klo:19:39
Onko kukaan saanut autonsa joka olisi valmistunut tehtaalta viikolla 36/37? Olisi kovasti käyttöä autolle ensi viikonloppuna mutta mitään ei kuulu, varmaan epätodennäköistä että luovutus olisi ensi viikolla kun ei nähtävästi ole liikkeeseen saapunut. Pitää heti huomenna grillata myyjää taas, mutta kiinnstaisi tietää josko joku on saanut omansa jo joka olisi valimstunut noilla tienoilla.
Tais olla Jerellä tälläinen pikatoimitus versiosta RS Ocu. Tallin puolella näkyi olevan kerrottu biilistä lisää.

skodayeti

ilmoitus auton valmistumisesta vko 36 ja luovutus 26.9. Auto on ocu 1,6 tdi elegance dsg, webasto jahuonontien paketti.

Seva

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 28.09.13 - klo:22:16
Valitettavasti nuo iLaite desibeli mittarit on ollu aika epäluotettavia. Johtuuko mikrofoonista vai kenties jostain äänen käsittelylle jota tehdään ennen kuin softa pääsee dataan käsiksi, tiedä  en. En siis vetäisi suuria johtopäätöksiä noista missään tapauksessa
Melun mittaaminen iLaitteella on jokseenkin sama kuin mittaisi kiihtyvyyttä lämpömittarilla. Siis että mitata voi ja tuloksiakin tulee, mutta...
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Subastar

Koeajoin perjantaina Golf VII variantin 1.2 koneella. Se ylitti poikkisaumat huomattavasti sivistyneemmin kun tuo minun LB. Melun suhteen Golf oli myös positiivinen yllätys, noin korvakuulolta samalla viivalla Ocun kanssa, Octaviassa Michelinit ja Golfissa Continentalit.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Markku J

Kyllä Golfissakin tällä halvimmalla taka-akselistolla huomaa terävän tärähdyksen yliajon. Ã,,äntä kuuluu vain tavaratilan hyllystä, ja ehkä tavaratilan pohjalevystä ilman kuormaa. Aika hienosti menee kuitenkin ollakseen tämä malliston halvin auto. Varmaan sama juttu Octaviassa.

Trackpad

Eihän tästä duunin tekemisestä nyt tuu enää mitään. Auton luovutus klo 14....

finhazard

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 30.09.13 - klo:11:25
Eihän tästä duunin tekemisestä nyt tuu enää mitään. Auton luovutus klo 14....

Juu, vaikeeta on keskittyminen täälläkin ;)
Nykyinen: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance 2013 (Platin Gray)
Entinen: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K 2010 (Candy White)

Mr.Moon

Huikee asiakaspalvelu Vehossa. Oma myyjä on lomalla (tulee kyllä huomenna, mutta kuitenkin), kysyin toiselta myyjältä että voisiko mahdollisesti kurkata järjestelmästä auton statusta että kannattaako sen varaan tehdä suunnitelmia että auto olisi alla ennen viikonloppua. Myyjä siihen tokaisi että ei halua sotkeutua tähän (minun ja toisen myyjän) asiaan, ja kannattaa laittaa sähköpostia omalle myyjälle, vastaa sitten kun tulee töihin. Vähän epäuskoisena kysyin toisen kerran jolloin tuli sama vastaus. Se on tullut huomattua että kysymättä ei tule mitään infoa, mutta että ei edes pyydettäessä...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 27.09.13 - klo:21:38
Minulla on mielipide :)

Säteilylämmitin tuo enemmän mielenrauhaa kuin hyötyä. Tuollainen 350w vastus kun ulkopuolelta lämmittää öljypohjaa niin taitaa mennä 90% harakoille se pieni lämpö mitä sieltä tulee.

Letkulämmitin on jo parempi ja tietysti normaali lohkolämmitin, jos sellaista automalliin saa. Hyvin harvaan uuteen automalliin sellaisen enää saa.

Ovatko uuden bensa RS:n lämmittimet noita säteilijöitä?

prinne

Eikös jossain ollut testituloksia sekä letkulämmittimen että säteilylämmittimen öljynlämmitys kyvyistä? Muistaakseni ei tuo säteilylämmitin nyt ihan maineensa mukainen ollut, ihan hyvin taisi hommansa hoitaa, vai muistanko väärin?

Ja ennen kuin aletaan mesoamaan siitä että kabiiniin ei tule kuumaa, niin se nyt ei ole moottorilämmittimen tehtävä edes. Eli ei väännetä siitä :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Trackpad

Nyt on Ocu alla... mielettömän paljon sivistyneempi kuin oli 2010 Ford Focus, jossa siinäkin 18" vanteet ja sportti alusta. Tää on suorastaan pehmeä ja se "hiljaisuus". Ahh... musaa pystyi kuuntelemaan ilman että discantit katos meluun...


Huppe

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 30.09.13 - klo:15:54
Nyt on Ocu alla... mielettömän paljon sivistyneempi kuin oli 2010 Ford Focus, jossa siinäkin 18" vanteet ja sportti alusta. Tää on suorastaan pehmeä ja se "hiljaisuus". Ahh... musaa pystyi kuuntelemaan ilman että discantit katos meluun...

Samaa mieltä, vaikka kaikki haukkuvat! Edellinen oli 2009 Mitsun Outlanderi. Voi jättää korvatulpat kotiin kun lähtee reissuun!
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

TTO

Tankin ilmoitettu koko on muistaakseni 50 litraa. Tankkasin äsken ensimmäiseen naksaukseen asti ja tankkiin meni reilu 51,3 litraa bensaa ja ennen tankkausta rangea oli jäljellä 5 km.

Ocu II:lla en koskaan saanut menemään edes ilmoitettua määrää tankkiin vaikka siinä oli oppinut auton tavoille ja välillä uskalsi ajaa 0 km:n rangellakin tovin. Olisikohan tuossakin hieman kikkailtu virallisen EU-kulutuslukeman kanssa, koska tankin tilavuuden pienentäminen pienentää auton massaa ja siten ilmoitettua kulutusta ja ilmoitetun tilavuuden vähättely täten kannattaa. Käytännön kannalta mukavampaa mitä enemmän tankkiin mahtuu ja "kikkailu" tähän suuntaan ei haittaa.

Viikonloppuna tuli ajettua ihan tavallista maantietäkin hyvät tovit ja voi sanoa, että 1.8:n kanssa "pääsee" ohittamaan. Alle 1000 km on mittarissa, joten pyrin välttämään kick-downeja, mutta silti lähtee varsin kevyesti kaikista vauhdeista.

s-mod

Edellisen tankillisen kanssa. Ajotietokone valehteli 0,55l/100km. Mutta mikä oikeasti heittää,ajotietokone, matkamittari vai huoltoaseman mittari?
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

masadrive

Oma combi olis tehty viime viikolla ja olis nyt odottelemassa Puolassa satamassa laivaa.
Laivakin on näköjään jo menossa Puolaa kohti ti/ke alkaa matka varmaan kohti Hankoa.

Ei olis siis enää montaa viikkoa kun sais tuon uuden pirssin käsiin. :)
Tosin ihan liian kauan aikaa joutuu vielä odottamaan.  :P
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 09.09.13 - klo:12:56
Minä tankkasin tänään. Noin kuukauden päästä voi ihmetellä ensimmäiset mitatut kulutuslukemat kun muistin trippimittarinkin nollata.
Jos muistan. Ei kyllä kiinnosta sitten enää jatkossa, eli ei, en aio liittyä mihinkään tankkaus.comiin. Eiköhän noi kaikki bensat mene mitä tankkiin kaataa.

Vielä näyttäisi mittari yli puolta tankkia. 290km pääsisi. 280km ajettu.

Tällä hetkellä mennään tasan 50% pienemmällä kulutuksella kuin Outlander. Ei vaikuta huonolta kaupalta, ei sitten ei lainkaan!  ;D  8)
Melkein 2kk jos pääsee tankilla niin voi elämä! Ennen käytiin tankilla 2vk välein!
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.09.13 - klo:19:18
Melkein 2kk jos pääsee tankilla niin voi elämä! Ennen käytiin tankilla 2vk välein!
Kyllähän se olisi luksusta jos vain 2 viikon välein tarttis tankata... jokainen tankkauskerta on vastenmielinen.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

finhazard

No nysse o kotiutunu 8)

Allekirjoituksen linkin takana autotallissa kuvia ja speksejä  ;)
Nykyinen: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance 2013 (Platin Gray)
Entinen: Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K 2010 (Candy White)

TTO

LainaaMutta mikä oikeasti heittää,ajotietokone, matkamittari vai huoltoaseman mittari?

Jos tankkauksessa tankkiin menee yli 51 litraa, niin kahdella ensimmäisellä ei ole merkitystä ja viimeisen tarkkuus on valvottua toimintaa enkä sitä isommin lähtisi epäilemään. Tarkistin manuaalin ja sen mukaan tankin koko on "n. 50 litraa", joten manuaalissakin on suurempi tilavuus "huomioitu".

TTO

Laitanpa tähän vielä kokemuksia huonon tien alustasta. Ocu III:n vakioalustaan vertailukohtaa ei ole (lyhyestä koeajosta sen verran pitkä aika) ja käytännössä vertailu tapahtuu vanhaan autoon eli vanhaan Ocu II:een normialustalla.

Alusta tuntuu jämäkältä ja on ehkä hieman pintakova (vanhan alustan "kovuus" olikin jo ehtinyt kilometrien myös kadota), mutta absoluuttista arviota on vaikea antaa. Kurveista auto menee hyvin eikä korkeampaa alustaa niissä mitenkään erityisemmin noteeraa. Kaupassa myyjä näytti demon, istumalla normialustaisen Combin ja huonontien alustan Combin avatun takakontin reunalla. Normialustaisen perä painui selväsi enemmän.

Ikää selkeästi tulee, kun hieman korkeampaan autoon käyminen on mukavaa.
Pyörän kaarien etäisyydestä ei tarvitse stressata, koska se on selkeästi riittävä ja auto näyttää etenemiskykyiseltä nelivedolta. Tilatessa oli mielessä, että ylimääräiset pohjapaneelit normialustaan olisi ollut optimi, mutta nyt tuo lisäkorkeuskin tuntuu hyvältä asialta.

Guido

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 30.09.13 - klo:19:37
Kyllähän se olisi luksusta jos vain 2 viikon välein tarttis tankata... jokainen tankkauskerta on vastenmielinen.

Diesel-Golfilla melkein pääsi tuohon kahden viikon tankkausväliin, mutta Octavian pienempi tankki yhdistettynä 1.8 bensakoneeseen tarkoittaa vierailua tankkauspisteellä liki viikottain.  ::) Tämä oli toki tiedossa etukäteen, mutta silti ekan täyden tankillisen keskikulutus 8,3 l/100 km oli pienimuotoinen järkytys. Ajotietokone näytti muistaakseni 7,9 l/100 km.

Pitää tarkkailla kulutuksen kehittymistä, on tuossa mielestäni jonkun verran liikaa, huomioon ottaen sen, että ajosta suurin osa on maantie-/moottoritietä ja kaupunkiajoa oli tankkausvälistä ehkä kymmenisen prosenttia.

BMF

Ihme kulutukslukemia. Itellä 2000km mittarissa ja keskikulutus 5,2l/100km mittarin mukaan(1,4 koneella). Taitaa olla kuskilla isoin merkitys kulutukseen.
Kyllä vanha superbikin 1,8 bensalla meni alle 7 litran. Matka-ajossa 6 litraan.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Huppe

Lainaus käyttäjältä: BMF - 01.10.13 - klo:09:26
Ihme kulutukslukemia. Itellä 2000km mittarissa ja keskikulutus 5,2l/100km mittarin mukaan(1,4 koneella). Taitaa olla kuskilla isoin merkitys kulutukseen.
Kyllä vanha superbikin 1,8 bensalla meni alle 7 litran. Matka-ajossa 6 litraan.

9,1 litraa näytti siis oman keskikulutus ATK:n mukaan.
Ajo on todellakin ainoastaan ja pelkästään lyhyttä kaupunkiajoa. Keskinopeus 26km/h.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Antza

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 30.09.13 - klo:19:18
Vielä näyttäisi mittari yli puolta tankkia. 290km pääsisi. 280km ajettu.

Tällä hetkellä mennään tasan 50% pienemmällä kulutuksella kuin Outlander.
Outlander söi siis 18 litraa satasella.. :o  Oliko se bensa vai diesel..?
Skoda

BMF

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Antza

^No jotain tuollaista kuvittelin kulutuksen oikeasti olevan mutta eikö se olisi kirjallisesti "Outlander söi 50% enemmän kuin Octavia".
Skoda

BMF

eikö se oo sama asia  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy