III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Guido - 16.09.13 - klo:16:00
Ei näytä olevan mitään logiikkaa kuljetuksissa satamasta liikkeisiin. Oma Ocuni on lojunut Hangon satamassa 4.9. lähtien eikä tiettävästi ole vieläkään liikkeessä. Puhumattakaan, että luovutusajankohta olisi selvillä. Matkaa Hangosta kyseiseen liikkeeseen on huimat 87 km.

Kyllä niissä logiikka on, se ei vain meille ole aina selvää. Kyllähän ne tuppaa odottamaan että kuljetusauto saadaan täyteen, mihin se nyt sitten ikinä suuntaakaan. Kustannus kysymys hyvin pitkälle. Ei se myyjänkään intresseissä ole asiakasta turhaan odotuttaa. Sama laulu sitten luovutustarkastuksen kanssa, jonoa on.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 16.09.13 - klo:15:42

Samalla vihjasin että jos saan luukun kiinni myös avaimenperästä... katsovat mitä voivat tehdä... suomeksi tuskin tekevät.

Pitääkö tuo ymmärtää niin että vakiona takaluukkua ei saa avaimen napista kiinni? Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 16.09.13 - klo:16:47
Pitääkö tuo ymmärtää niin että vakiona takaluukkua ei saa avaimen napista kiinni? Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin?
Ymmärsit ihan oikein, näin ainakin on Superbissa, toki VCDS tuon saa koodattua.

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.09.13 - klo:16:55
Ymmärsit ihan oikein, näin ainakin on Superbissa, toki VCDS tuon saa koodattua.

Juuri näin. Myyjä osasi kertoa että yksi asiakas oli tuon itse koodannut sulkautumaan avaimenperän napista. Itse siis pyyrin samaa muutosta, jos voivat tehdä... Katotaan miten käy.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 16.09.13 - klo:17:24
Myyjä osasi kertoa että yksi asiakas oli tuon itse koodannut sulkautumaan avaimenperän napista. Itse siis pyyrin samaa muutosta, jos voivat tehdä...

Olen kyllä todella yllättänyt, jos tuon suostuvat tekemään. Tai edes piippausta poistamaan.

s-mod

Ei näytä olevan mitään logiikkaa kuljetuksissa satamasta liikkeisiin. Oma Ocuni on lojunut Hangon satamassa 4.9. lähtien eikä tiettävästi ole vieläkään liikkeessä. Puhumattakaan, että luovutusajankohta olisi selvillä. Matkaa Hangosta kyseiseen liikkeeseen on huimat 87 km.
Tänne paikalliseen liikkeeseen oli ilmestynyt pari asiakas combeja, eleganceja olivat!
Eivät muuten laita combeihin enään moottorin mallimerkitöjä takaluukkuun! Joten on aika paha arvailla millä moottorilla kyseiset autot on varustettu!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 16.09.13 - klo:20:08
Tänne paikalliseen liikkeeseen oli ilmestynyt pari asiakas combeja, eleganceja olivat!
Eivät muuten laita combeihin enään moottorin mallimerkitöjä takaluukkuun! Joten on aika paha arvailla millä moottorilla kyseiset autot on varustettu!

Myyjä mulle puhui et ei olis enään moottori merkintöjä kun omani tilasin ilman mitään merkkejä. Tai siis huolto repii ne irti

Autoinssi

Minä tilasin ilman moottorimerkintöjä ja tuli kans. Eikä ollut Octavia-tekstiäkään, mikä oli pelkästään hyvä asia. Paljon mukavampi pestä autoa, kun ei ole kohokirjaimia likaa keräämässä.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 16.09.13 - klo:20:07
Olen kyllä todella yllättänyt, jos tuon suostuvat tekemään. Tai edes piippausta poistamaan.

Mikäs vitsi tässä nyt on vai onko tämä taas joku pieni huijaus/säästö: laitetaan Octaviaan valtavasti varusteita kuten Kessy ja tuo takaluukku mutta toteutus onkin aina vähän huonompi kuin mihin on totuttu näiden varusteiden yhteydessä muissa merkeissä! Sinänsä tää takaluukku ei nyt ole mikään ongelma, eiköhän se aina kiinni saada.

Paschat77

Jos on logiikkaa, niin se on hyvin mielenkiintoinen. Oma tuli myös 4.9. Hankoon ja tällä viikolla sais käydä hakemassa pois liikkeestä. Matkaa taitaa olla aika lailla saman verran. ???
BMW 420i GC M-Sport 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR DSG 2017
Ex: Leon ST 1.4 TSI ACT FR 2015

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 16.09.13 - klo:21:28
Mikäs vitsi tässä nyt on vai onko tämä taas joku pieni huijaus/säästö: laitetaan Octaviaan valtavasti varusteita kuten Kessy ja tuo takaluukku mutta toteutus onkin aina vähän huonompi kuin mihin on totuttu näiden varusteiden yhteydessä muissa merkeissä!

Konsernipolitiikkaahan tuo on. Sen politiikan ehtoja voi onneksi muokata "muunnelluksi totuudeksi" VCDS:llä, joten ei se sinänsä minua haittaa.

Koomisin esimerkki mun mielestä on saattovalot. Audeissa sumarit toimivat järkevästi saattovaloina, mutta Skoodissa välkkyy ksenonit tehtaalta tullessa. Toki tämänkin aivottomuuden voi vaihtaa järkeväksi VCDS:llä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 16.09.13 - klo:21:45
Koomisin esimerkki mun mielestä on saattovalot. Audeissa sumarit toimivat järkevästi saattovaloina, mutta Skoodissa välkkyy ksenonit tehtaalta tullessa. Toki tämänkin aivottomuuden voi vaihtaa järkeväksi VCDS:llä.

Tämä saattovalovaiva taitaa koskea myös volkkaria jos en aivan väärin muista ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.09.13 - klo:21:52
Tämä saattovalovaiva taitaa koskea myös volkkaria jos en aivan väärin muista ???
Pitää paikkansa.Toivottavasti omani sumarit saadaan piakkoin koodattua saattovaloiksi.Maahantuoja ei anna huollolle lupaa koodata takavaloja palamaan päivävalojen kanssa :(

Ocu

Jos kyse on konsernipolitiikasta, merkkihuolto varmaan sanoo että ei käy jos alkaa kyseleen mitään koodauksia tms.

Näillehän pitäs olla ihan oma ketju, konsernipolitiikan kyykyttämät Skoda varusteet...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.09.13 - klo:21:58
Maahantuoja ei anna lupaa koodata takavaloja palamaan päivävalojen kanssa :(

Eiköhän VV-Auton väki ole huomannut konttuurin ikkunasta, että skoodissa palaa takavalot, joten ovat päättäneet pitää terveellistä hajurakoa tähän teryleeniporukkaan.

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 16.09.13 - klo:22:00
Jos kyse on konsernipolitiikasta, merkkihuolto varmaan sanoo että ei käy jos alkaa kyseleen mitään koodauksia tms.

Ja jos joku merkkiliike niitä alkaa muokkaamaan, niin eiköhän ukaasit löydä aika äkkiä perille ja se homma muuttuukin yllättäen "mahdottomaksi".

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 16.09.13 - klo:22:00
Eiköhän VV-Auton väki ole huomannut konttuurin ikkunasta, että skoodissa palaa takavalot, joten ovat päättäneet pitää terveellistä hajurakoa tähän teryleeniporukkaan.
Aika paljon on liikenteessä uusia Ocuja joissa ei pala takavalot päivävaloilla,vähemmän olen nähnyt  joissa palaa.

makkis

Lainaaskoodissa palaa takavalot,

Paskat pala. Sanotaan tämä ihan nettisivuillakin että säästää bentsiiniä.

Zaasa

Jos palaa niin vaikuttaa päästöihin ja autoveroon,oli vastaus minulle huollossa.Mahtaavatko Skoda huollossakaan ryhtyä rikoksia tekemään?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.09.13 - klo:22:23

Eli se on jo vanhentunutta tietoa, että merkkiliikkeessä voi pyytää, että laitetaan takavalot palamaan? Tästähän oli jossain lehdessäkin juttua (TM?), että maahantuoja oli ohjeistanut liikkeitä, että Ocuun voi kytkeä takavalot palamaan, jos asiakas niin haluaa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.09.13 - klo:22:23

Kyllä mulla palaa takavalot Superbissa myös päivävalojen kera, itseasiassa on palanut kaikissa Skodissa.

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.09.13 - klo:22:31
Jos palaa niin vaikuttaa päästöihin ja autoveroon,oli vastaus minulle huollossa.Mahtaavatko Skoda huollossakaan ryhtyä rikoksia tekemään?

Ei se mihinkään autoveroon enään jälkikäteen vaikuta, luovutuksen jälkeen kun tekee koodauksen niin asia on ok. Ei ne jälkikäteen vaihdettavat isommat vanteetkaan vaikuta mihinkään veroihin...

makkis

Kyllä ainakin minun tulevaan ocuun ne koodataan palamaan, jos ei liikkeen toimesta niin sitten koodaan itse. Tuskin tuosta hylsyä leimalla tulee. Tosin, suomi on niin kummallinen valtio että veromätkyt voisi tullakin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.09.13 - klo:22:46
Kyllä ainakin minun tulevaan ocuun ne koodataan palamaan, jos ei liikkeen toimesta niin sitten koodaan itse. Tuskin tuosta hylsyä leimalla tulee. Tosin, suomi on niin kummallinen valtio että veromätkyt voisi tullakin.

Kyllähän se takavalojen palaminen nostaa päästöjä varmasti useita gramman kymmenyksiä, kyllähän sellaisesta tupruttelusta pitää mätkäistä kunnon verot maksuun niin maailma pelastuu :P

2cka

Tuostahan oli aikaa sitten jo juttua täällä. Joku toiminto tippuu pois jos laitetaan ne takavalot palamaan. Cba kaivelemaan kyllä sitä.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 16.09.13 - klo:22:53
Tuostahan oli aikaa sitten jo juttua täällä. Joku toiminto tippuu pois jos laitetaan ne takavalot palamaan. Cba kaivelemaan kyllä sitä.

Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt kertomaan missään että mikä tämä pois tippuva toiminto olisi ::) Tänään muuten ajeli kolmoskoppanen päivävaloilla vastaan ja kyllä siellä takana valot näytti olevan päällä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 16.09.13 - klo:22:53
Tuostahan oli aikaa sitten jo juttua täällä. Joku toiminto tippuu pois jos laitetaan ne takavalot palamaan.

Mä olen 98% varma, että tämä on vain jonkun marmoripalatsin meriselitys sille, etteivät he viitsi ottaa selvää miten se tehdään.

2cka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.09.13 - klo:22:55
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt kertomaan missään että mikä tämä pois tippuva toiminto olisi ::) Tänään muuten ajeli kolmoskoppanen päivävaloilla vastaan ja kyllä siellä takana valot näytti olevan päällä.

Ei ole ei, mutta enpä ainakaan itse halua kokeilla onko se eim. joku turvajärjestelmä tai bagin anturi.  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

jomps

On laittaneet viime viikollakin luovutushuollossa palaamaan nuo takavalot päiväledien kanssa, ihan pyytämättä ja yllättäin.
Ja, eipä tosiaan moottorimerkintöjäkään takapoksista löydy, liekkö loppuneet kesken tehtaalla ;D

TeBsu

Mitäkähän nuo tuumais konttorilla, kun tuoli 02vuoden astraan laiteltua led taka ja rekkarikilven valo, kun kysyis et eiks päästöt vähene, kun vie lamput vähemmän virtaa?  ??? Sori ot mut tuli tosta karviksen jutusta mieleen  :D
lord of the rings

Arttu

Pitäjänmäen Veholla oli ainakin laitettu takavalot palamaan päivävalojen kanssa ihan pyytämättä. En sitä olisi älynnyt pyytääkään. Nyt tarkastin takavalot. Palavat päivävalojen kanssa riippumatta valokytkimen asennosta (o / auto).
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

darthjysky

Oon aina luullu että maahantuojan tai jonku linjaus suomessa et takavalot laitetaa palamaan päivävalojenki kanssa skodalla.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy