III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

seatts


Mun mielestä ne normipenkit oli hyvin saman tuntuiset kuin edellisessäkin mallissa ja ainakin mulle ne toimii hyvin.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

prinne

Reisituki on kyllä pitkälle kuskille olematon. Tuossa kakkosautossa olevat Audin S-line penkit hakkaa Skodan penkit 100-0. Istuin osan etureuna nousee, sekä istuinosaa saa pidennettyä reilu 5cm.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

BMF

#5492
Juu enpä muista bemarin ja mersun lisäksi missä "perus/normi/kuluttajamallin/alle 40kâ,¬" maksavassa autossa ois tuosta kummosempia penkkejä koskaan ollut. Eli eiköhän niissä normiperse kestä ajella. Itselläni pituutta 191cm ja ihan hyvin pystyy ajella ilman "takareisijatketta" huom autolla kuin autolla.

Ei nämä sporttipenkit octaviassa varmasti huonot ole. Ellei ole "murica" kokoa.  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

tet

Lainaus käyttäjältä: Occux - 15.08.13 - klo:19:22
Rinnakkain ne on todellakin siinä mielessä, että matalalämpöpiiri on ennen moottoria, koska ahdin tuottaa moottoriin menevän paineen ja moottorin jäljessä siinä mielessä, että ahdin ottaa poistokaasuista voimansa. Eli matalalämpöpiiri on sekä ennen että jälkeen moottorin.

Meillä on aika erilainen ajattelutapa näköjään. ::)

En minä ajatellut mitään pakokaasuja ja ahtimen sijainteja, vaan ihan niitä vesikiertoja joista tässä puhutaan. Vanhemmassa moottorissa ainakin niillä kierroilla on yhteistä ainoastaan paisuntasäiliö, kaikki muut osat (letkut, pumppu, jäähdytin...) ovat molemmilla kierroilla omat. Sen takia ne ovat siis rinnakkaiset, koska vesi lähtee paisarista kahta putkea myöten ja palaa takaisin sekoittumatta välillä toisen kierron kanssa.

Minun mielestäni peräkkäinen piiri tarkoittaa sarjaankytkettyä. Kuten siinä sinun ydinvoimalavertauksessasi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: seatts - 16.08.13 - klo:07:02
Mun mielestä ne normipenkit oli hyvin saman tuntuiset kuin edellisessäkin mallissa ja ainakin mulle ne toimii hyvin.

Minäkin vähän ihmettelen tätä "penkkihössötystä"..   :) Kaipa nuo ihan normipenkeiltä vaikuttaa ja elegancen kangaskin vaikuttaa ihan hyvältä. Toki, jos on aina tottunut sporttipenkkeihin tms, niin ehkä sitten tuntuu, ettei tukea ole tarpeeksi? Itse olen leveähkö ja hitusen vajaa 180cm ja musta noi penkit on ihan hyvät. Otin kuskin penkin lisäksi sähkösäädöillä, siihen saa kyllä mieleiset asetukset helposti. Dynamic pack oli itselläkin hetken harkinnassa, mutta penkkien ulkonäkö ei oikein sattunut silmään ja niitähän ei saanut sähkösäädöillä, joten siihen se sitten karahti.

Ja voihan se olla tietysti niin, että jos vuodessa tulee kilsoja paljon, niin penkkiinkin kiinnittää enemmän huomiota. Mun ajot on luokkaa 10-12tkm vuodessa, en ole selkääni kipeäksi saanut missään autossa  ;)
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

finnman

Yksi asia on varma, että jokaisella meistä on erilainen vartalo ja mihin se on tottunut. Toiset tykkää kovasta sängystä esimerkiksi ja toiset isosta tyynystä jne. Joillekin ei käy kapea nahkakenkä tai paksupohjainen sellainen.
Sama on auton istuimen kanssa. Jos uuden Ocun penkki ei sovellu omalle vartalolle niin se siitä sitten. Sporttipenkeillä saa vaihtoehdon, jos haluaa maksaa. Mutta jos puhutaan vakioistuimista, niin uuden Ocun jakkarat ovat vakiotuoleiksi ihan kelvot, kun II-mallin penkitkin ovat yhden parhaat hintaluokassaan ja tässä uudessa ne on niitäkin paremmat. Itse en sporttipenkkejä "voi" valita, kun haluan beigen sisustan.
(Ihan vaan ohimenen, on Volvo osannut tehdä tuolin autoon jo pitkään. 2000-luvun V70:ssä ainakin meikäläinen viihtyi pidemmänkin matkan. Se taitaa olla sitä skandinaavista suunnittelua tehdä meille rohjoille oikean muotoinen istuin :) )

Huppe

Vähän off-topic mutta tosiaan, Volvoissa on ollut jo pitkään vakiona erinomaiset penkit joissa sitä reisitukeakin löytyy.
Bemarin parasta penkkiä kehuttiin tuossa taaksepäin, mutta kuinkas moni on valmis maksamaan siitä 3014+485 euroa? Sen se Comfort-penkki maksaa nimittäin.
Bemarin vakiopenkit säkkikankaalla tai edes nahkalla, ovat aivan kammottavat. Skodassa on paljon paremmat ja hienommat.

Tosin tässä vain se yksi mielipide.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

japeka

Onko kukaan päässyt kokeilemaan / vertaamaan Amundsen vs Columbus?
Onko navigointisofta sama? Sinänsä itselleni olisi ihan sama, onko karttasofta kovalevyllä vai kortilla.
Hintaero on kuitenkin melkoinen. Nykyisessä autossa (superb combi -10) on columbus ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen, mutta en ole varma, onko columbus ihan 2000e arvoinen...

Huppe

#5498
Lainaus käyttäjältä: japeka - 16.08.13 - klo:10:28
Onko kukaan päässyt kokeilemaan / vertaamaan Amundsen vs Columbus?
Onko navigointisofta sama? Sinänsä itselleni olisi ihan sama, onko karttasofta kovalevyllä vai kortilla.
Hintaero on kuitenkin melkoinen. Nykyisessä autossa (superb combi -10) on columbus ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen, mutta en ole varma, onko columbus ihan 2000e arvoinen...

En tiedä mutta auringossa tosta ei paljoa nää ja mielestäni näyttö on vähän turhan matalalla navigointitarkoitukseen.
Tismalleen sama ongelma oli edellisenkin auton integroidussa Navissa (Mitsubishi Outlander). BMW:ssä tuo taas olikin loistava, monitori oli piilossa kojelaudan uumenissa ja ohjeistukset heijastettiin tuulilasiin, näkyi hyvin päivin öin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: BMF - 16.08.13 - klo:08:19
Juu enpä muista bemarin ja mersun lisäksi missä "perus/normi/kuluttajamallin/alle 40kâ,¬" maksavassa autossa ois tuosta kummosempia penkkejä koskaan ollut. Eli eiköhän niissä normiperse kestä ajella. Itselläni pituutta 191cm ja ihan hyvin pystyy ajella ilman "takareisijatketta" huom autolla kuin autolla.

No ainakin uudessa A3:n business sporttissa on tuossa hintaluokassa loistavat penkit. Pärjäsin aivan mainiosti ex ocu-räsän penkeillä vaikkei niissä kummemmin reisitukea ollut. Mutta säädettävä reisituki ja etenkin mahdollisuus kallistaa istuinta luovat kyllä melkoisen lokoisat ja tukevat oltavat. Nyt jos pitäisi palata vanhaan niin olisi hiukan ankeaa.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Karvis

Eikös Ocussakin opasteet tule kuitenkin mittaristoon josta ne näkee kelillä kuin kelillä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

BMF

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 16.08.13 - klo:10:48
No ainakin uudessa A3:n business sporttissa on tuossa hintaluokassa loistavat penkit. Pärjäsin aivan mainiosti ex ocu-räsän penkeillä vaikkei niissä kummemmin reisitukea ollut. Mutta säädettävä reisituki ja etenkin mahdollisuus kallistaa istuinta luovat kyllä melkoisen lokoisat ja tukevat oltavat. Nyt jos pitäisi palata vanhaan niin olisi hiukan ankeaa.

No niin no lisätään se audi siihen bemun ja mersun lisäksi matkaan....
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Antt1N

Lainaus käyttäjältä: japeka - 16.08.13 - klo:10:28
Onko kukaan päässyt kokeilemaan / vertaamaan Amundsen vs Columbus?
Onko navigointisofta sama? Sinänsä itselleni olisi ihan sama, onko karttasofta kovalevyllä vai kortilla.
Hintaero on kuitenkin melkoinen. Nykyisessä autossa (superb combi -10) on columbus ja olen siihen ollut ihan tyytyväinen, mutta en ole varma, onko columbus ihan 2000e arvoinen...
Mulle myyjä sanoi että softa ja toiminnot (paitsi DVD ominaisuus) olisi samat kummassakin joten päädyin halvempaan juurikin tuon ison hintaeron takia. En ole itse kokeillut joten ei ole varmuutta asiasta

BMF

Offtopiccia:

Ei tartte muutes "CSI- pulveria" sormenjälkitunnistukseen tosta boleron muovikatteesta.  ;D

Mikrokuituliina saa kyytiä kuhan auto tulee.... en tiiä pyyhkiikö sitä sit kyyneliä vai kiillottaa tuota mankkaa....  8)
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Huppe

En tiedä kehtaako edes kysyä, mutta mitenkäs sais nuo renkaiden pultinsuojukset tuolta syvältä reijistä pois? Olisin tarkistanut pulttien kireyden mutta niiden päällä on tuollaiset muoviset tulpat...

No pitänee jollain ongenkoukulla tms koittaa onkia noita irti?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 16.08.13 - klo:15:40
En tiedä kehtaako edes kysyä, mutta mitenkäs sais nuo renkaiden pultinsuojukset tuolta syvältä reijistä pois? Olisin tarkistanut pulttien kireyden mutta niiden päällä on tuollaiset muoviset tulpat...

No pitänee jollain ongenkoukulla tms koittaa onkia noita irti?

Ota peräkontista työkalu ja nykäise irti ;)


Jompi kumpi näistä, en tiedä kumpi uudessa mallissa tulee mukana. Edellisessä Ocussa oli molemmat.


Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Haha. Ihmettelinkin mikä tuo koukero siellä oli. Löysin kuitenkin kiinnijumittuneet ruosteiset kärkipihdit joilla sain tulpat irti jo.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Japoff

niin , pitikin vaa kommentoida että viime vuotisessa Montessa oli nuo ylemmät pihdit =)
Ja topiikkiin liittyen , Turussa muutamia kolmosia liikenteessä näkynyt , nättihän tuo on , ja omaan makuun juurikin valkoiset ...
Tosin pikku rakentelua nämäkin tarvii , korkeita ne ainakin on  ::)
RS on varmasti makea Candy Whitenä + mustaa  :P
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

redcap

#5508
Maasta se pienikin ponnistaa -ja ajaa vain Ambiente varustellulla Octavialla! ;)

Auto saatu luovutuksesta tänään ja II korimallin facelift Octaviaa ajaneena ei voi kuin sisäisesti hymyillä ja leveästi. Uusi Octavia on mainio ajaa ja tunnelma kabiinissa mitä mojovin. 195-senttisenä on todettava, että keskusteluissa esillä ollut reisituki oli ainakin parempi kuin tuossa II-korin Elegancessa, ei se varmaan huikean hyvä ole nytkään, mutta omasta mielestäni parempi kuin ennen. Sivupeilien pienentynyt koko ainoa selkeämpi miinus edelliseen hyvin palvelleeseen Octaviaan verrattuna. Dsg-vaihteisto sen sijaan toimii entistä pehmeämmin ja paremmin. Koneesta irtoavat 140 heppaa tuntuivat todella täysikasvuisilta, auto kulki vaivattoman tuntuisesti kovaakin, kun sisämelu ei hälyyttänyt aivan yhtä selvästi kuin tuossa em. II-mallin autossa. Kulutuslukuja on kertynyt vasta 130km moottoritieajosta puuskaisessa tuulessa. Ei mitenkään ihanteelliset olosuhteet ja ajettu matkakin kovin rajallinen, mutta vakionopeudensäädin päällä todellista nopeutta 132km/h ajaessa keskikulutus oli 6,6l/100km. Lukema on minusta ällistyttävän alhainen, mutta katsotaan nyt kun kilometrejä alkaa kertyä enemmän, että mihin se todellinen kulutus oikein asettuu...

Päällimmäisin tunne on, että tein kerrassaan hyvät kaupat! 8)

Jaa niin, renkaina oli Continental Premiumcontact 5:et.

Pumpeli

Minkälainen on ääneltään toi bolero soitin!?
Jos joku on kuunnellut kyseistä soitinta sekä edellisen kopan faceliftissä ja sit tässä nykyisessä,niin ovatko saman laatuisia!?

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.08.13 - klo:15:42
Ota peräkontista työkalu ja nykäise irti ;)

Jompi kumpi näistä, en tiedä kumpi uudessa mallissa tulee mukana. Edellisessä Ocussa oli molemmat.
Lähteehän ne tulpat irti molemmilla, mutta tuo ylempi on se oikea. Alempi on (ainakin Combissa) takavalon
irroitukseen.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

s-mod

manuaalissa ei ole muka mainintaa?
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Karvis

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 16.08.13 - klo:22:55
Lähteehän ne tulpat irti molemmilla, mutta tuo ylempi on se oikea. Alempi on (ainakin Combissa) takavalon
irroitukseen.

Todellako?



Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

s-mod

 ;D wolkkari. Mut vaihtaisin suberin, 1,4.SEEN  bensa ocuun. Ainakin jouhevampi ajaa kuin VANHAN DIES  2000rpm  :-\tehoryöppy

Ei saa suuttua :'( ;D
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.08.13 - klo:23:23
Todellako?
Todella. Ainakin  Octaviassa, en tiedä Suberbista enkä volkkareista.

Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

Karvis

Siinä on vanhalla työkalulle sitten keksitty uusi käyttötarkoitus, säästöä varmaan sekin :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.08.13 - klo:10:30
Siinä on vanhalla työkalulle sitten keksitty uusi käyttötarkoitus, säästöä varmaan sekin :P
Mulla oli tuollainen metalli "klemmari" myös Touranissa takavalon irrottamista varten.

savolaiskollega

Yhdessäkään skodassa en noita räpellyksiä pulttien päälle viritellyt..... 8)

autofanaatikko

#5518
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 16.08.13 - klo:10:24
Vähän off-topic mutta tosiaan, Volvoissa on ollut jo pitkään vakiona erinomaiset penkit joissa sitä reisitukeakin löytyy.
Bemarin parasta penkkiä kehuttiin tuossa taaksepäin, mutta kuinkas moni on valmis maksamaan siitä 3014+485 euroa? Sen se Comfort-penkki maksaa nimittäin.
Bemarin vakiopenkit säkkikankaalla tai edes nahkalla, ovat aivan kammottavat. Skodassa on paljon paremmat ja hienommat.

Tosin tässä vain se yksi mielipide.

Comfort jakkaraa ei saa kuin 5- ja 7-sarjaan. 1-, 3-, X1- ja X3-sarjoissa paremmat penkit on nimellä sport ja niissä säätyy nykyisin niskatuen etäisyys, istuinosan kallistus, selkänojan sivutuet ja istuintyynyn pituus. Alle tonniin taitaa saada nuo, tosin säädöt ei ole vielä tuohon rahaan sähköllä eikä ole ristiseläntuensäätöjä. Itse ole tykännyt uuden 3-sarjan vaikopenkeistä. Ovat huomattavasti paremmat kuin edeltävien mallisarjojen vakiot. Tosin mulla on 3-bemun vakiojakkarassa kaikki säädöt sähköllä ja silloin tulee myös kallistusäätö istuinosaan, joka parantaa osaltaan vakiopenkkiä ja sitten mulla on myös sähköinen nelisuuntainen ristiseläntuen säätö. Ehkä noiden lisämausteiden takia oman auton vakiojakkara tuntuu paremmalta kuin uuden Ocun vakio, mikä ei sekään nyt kovin huono ollut (tuli kokeltua pidempi lenkki)! Sorry off topic!

s-mod

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 17.08.13 - klo:10:56
Yhdessäkään skodassa en noita räpellyksiä pulttien päälle viritellyt..... 8)

No et ilmeisesti ole omistanut mustia tai antrasiitin värisiä vanteita! Sehän on todella rumaa, kun kiiltävät pultit loistaa ,jos ei laita niitä "kuppeja" pulttien päälle!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy