III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

s-mod

Eikö tuo TUV-hyväksyntä tarvitsisi olla katsastuksessa vanteissa (tosin ei sitä monikaan tarkasta, jos rengas koko on sallituissa)! Mutta ei se tarkoita, että vanne on paska vaika TUV-hyväksyntää ei ole! Mutta onhan se selvää uuden auton takuu asioissa, että rupeavat vänkäämään vanteista, jos ne ovat "ylileveet" ja alustasta tai pyöränripustuksesta on hajonnut (esim. pyöränlaakeri). TUV-ei tähän vaikuta!

Vai olenko aivan hakoteillä?
Oliko sekava?

Minulle myyjä on maininnut takuuasioissa tuon, että pitäisi käyttää vain skodan vanteita!


LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Epes

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 15.08.13 - klo:08:24

Minulle myyjä on maininnut takuuasioissa tuon, että pitäisi käyttää vain skodan vanteita!

Jaa, esim. Audin originaalivanteet eivät käy takuumielessä Skodaan, vaikka olisivat Skodan suosittelemilla mitoilla?

vkjoki

Kun takuu- tai tuotevastuuasioita käsitellään, autossakin on satoja kohteita, joissa keskusteluun voi nousta se, onko autoilija omalla toiminnallaan tai valinnoillaan aiheuttanut vian vai onko autossa virhe, joka hoidetaan takuun tai tuotevastuun piikkiin. Tällaisia satoja asioita ovat: miten on ajettu, mistä on ajettu, mitä on kuljetettu, onko kuljetuspaketti vuotanut tai ollut teräväkulmainen, onko handsfree teknisesti sopiva, miten tummennuskalvot on asennettu, onko hyväksytyt renkaat, onko ovia paiskottu, ovatko vanteet asianmukaiset, millaisilla aineilla maalipintaa on käsitelty, ovatko lapset heitelleet kiviä, onko korkki väännetty auki liialla voimalla, ... Eivät vanteet tuossa mitään erityistä ryhmää muodosta tyyliin: "Haaa, tarvikevanteet!". Itse ainakin pyrin noudattamaan käyttöohjeita ja hankkimaan laadukkaita tuotteita oli sitten kyseessä original tai tarvike ja oli kyseessä mikä komponentti tahansa. Hysteriaan ei ole aihetta suuntaan eikä toiseen.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

s-mod

Noinhan se on!

Ei ole hysteriaan aihetta!

En minäkään 3:tta uutta skodaa ostaisi, jos sanomista olisi enimmissä määrin! (Toinen vannesarja aina ostettu muualta).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Taky

Lainaus käyttäjältä: prinne - 15.08.13 - klo:07:26
Edellisen Skodan otin peltivanteilla ja talvirenkailla. Talvirenkaista jouduin muistaakseni maksamaan 100-200e extraa.

Tuo ei onnistu joka kaupassa - ainakaan tuohon hintaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Taky - 15.08.13 - klo:09:53
Tuo ei onnistu joka kaupassa - ainakaan tuohon hintaan.

Toyotakaupasta sain tarjouksen jotta Avensiksen talvipaketti (defa + talvirenkaat) jotain naurettavan halpaa, olikohan parin satasen luokkaa.

Houkutus ei (onneksi) ollut tarpeeksi suuri ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

prinne

prkl !

Kärryssä painavahko kuorma. Peruutin auton ~30c,m päähän kärrystä, kärryä varovasti koukkua lähemmäs vetäessäni renkaat löysi pienen kuopan reunan ja kärryn aisa  heilahti vastuttamattomasti päin puskuria. -> Mukavat naarmut. Huoh...., onneks saa vaan itseään syyttää.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Silver

Lainaus käyttäjältä: prinne - 15.08.13 - klo:12:12
prkl !

Kärryssä painavahko kuorma. Peruutin auton ~30c,m päähän kärrystä, kärryä varovasti koukkua lähemmäs vetäessäni renkaat löysi pienen kuopan reunan ja kärryn aisa  heilahti vastuttamattomasti päin puskuria. -> Mukavat naarmut. Huoh...., onneks saa vaan itseään syyttää.

No voi harmi! Tuo on käynyt itsellekin. Tulikin mieleen, että saisikohan siihen perävaunun "kidan" reunaan laitettua jonkun huulitiivisteen tms? Se säästäisi ainakin pikkunaarmuilta juuri tuon tyyppisissä tilanteissa. En tiedä oliko tuo huulitiiviste terminä oikea, mutta sellaista syvän U-kirjaimen tyyppistä tiivistettä tarkoitin.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Huppe

Lainaus käyttäjältä: prinne - 15.08.13 - klo:12:12
prkl !

Kärryssä painavahko kuorma. Peruutin auton ~30c,m päähän kärrystä, kärryä varovasti koukkua lähemmäs vetäessäni renkaat löysi pienen kuopan reunan ja kärryn aisa  heilahti vastuttamattomasti päin puskuria. -> Mukavat naarmut. Huoh...., onneks saa vaan itseään syyttää.

Tuo on kyllä veemäinen homma, sama käynyt itsellekin monta kertaa ja vain kerran on osunut, ei Ocuun vielä.

Manuskassa luki ettei kärryä saisi vetää ensimmäisten 1500km(?) aikana. Hitto, pitäs kyllä viedä parikin kärryllistä kamaa kaatopaikalle.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Silver - 15.08.13 - klo:12:17
No voi harmi! Tuo on käynyt itsellekin. Tulikin mieleen, että saisikohan siihen perävaunun "kidan" reunaan laitettua jonkun huulitiivisteen tms? Se säästäisi ainakin pikkunaarmuilta juuri tuon tyyppisissä tilanteissa. En tiedä oliko tuo huulitiiviste terminä oikea, mutta sellaista syvän U-kirjaimen tyyppistä tiivistettä tarkoitin.
Tämä ei "kitaan" vaan puskuria vasten:
Ainakin Biltema myy semmoista solumuovinpalasta, jossa on V-ura koukkua varten. Moinen puskuria vasten ja sitten vasta kärryn aisaa laittamaan paikoilleen. Jotain 5-6e. Palvelee myös istuinalustana kylmällä.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 15.08.13 - klo:12:17
Tuo on kyllä veemäinen homma, sama käynyt itsellekin monta kertaa ja vain kerran on osunut, ei Ocuun vielä.

Manuskassa luki ettei kärryä saisi vetää ensimmäisten 1500km(?) aikana. Hitto, pitäs kyllä viedä parikin kärryllistä kamaa kaatopaikalle.
En suosittele vetämään ja 1500km jälkeenkin vain kevyitä kuormia aluksi. Kyllä sen verran kuulin noita kauhutarinoita 3v- sitten .Etten aio kyllä itse vedellä ihan heti, vaikka syyskuussa olis muutto ( 1.4 dsg tulee viikolla 36).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

prinne

Ekat kuormat vetelin kun autolla oli ajettu muutama sata kilsaa. Jarruttomassa kärryssä laillisia määriä, eli en nyt mitään 7m Hobbyä ole vetänyt.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

s-mod

Lainaus käyttäjältä: prinne - 15.08.13 - klo:12:55
Ekat kuormat vetelin kun autolla oli ajettu muutama sata kilsaa. Jarruttomassa kärryssä laillisia määriä, eli en nyt mitään 7m Hobbyä ole vetänyt.

Ei tainnut tulla mainittua. Itse tarkoitin dsg:llä varustettua Ocua. Se kun kuulemma opettelee. Ja kuormalla se käyttäisi kokoajan pieniä vaihteita. DSG:lle on tarkempi tuo sisäänajo, että kaikki vaihteet "hioutuu" ja muukin megatroniikka!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Pumpeli

Onko kukaan kurkannut tuonne uuden ocun takapään kaarien sisäpuolelle!?
Onko se puskurin kiinnitys toteutettu samanlailla kun edellisessäkin ocussa,eli oli semmoinen metallinen uloke jossa takapuskuri oli kiinni ja johon alkoi raapimaan,jos tarpeeksi leveää vannetta aikoi laittaa...

Occux

Lainaus käyttäjältä: tet - 15.08.13 - klo:08:16
Oletko oikein nähnyt kuvia tuon uuden moottorin jäähdytysjärjestelmän rakenteesta? Edellisessä sukupolvessa nuo kaksi kiertoa eivät nimittäin takuuvarmasti olleet peräkkäin vaan rinnakkain. Voihan olla että uudessa on jotain eroa, mutta en kyllä keksi miten ihmeessä ne voisivat olla "peräkkäin" jos ei ole ensiö- ja toisiopiiristä kysymys. ::)
Okei. Myönnetään. Tuo tulkintani tuli pelkästään tuosta tekstistä "Mekaanisesti käytetty vesipumppu kierrättää jäähdytysnestettä korkealämpöpiirissä, joka jäähdyttää perusmoottoria. Matalalämpöpiiri puolestaan jäähdyttää ahtoilman välijäähdytintä ja pakokaasuahtimen koteloa." Eli tuon mukaan siis on korkealämpöpiiri jäähdyttää perusmoottoria ja matalalämpöpiiri jäähdyttää ahdinta ja ahtimen koteloa. Rinnakkain ne on todellakin siinä mielessä, että matalalämpöpiiri on ennen moottoria, koska ahdin tuottaa moottoriin menevän paineen ja moottorin jäljessä siinä mielessä, että ahdin ottaa poistokaasuista voimansa. Eli matalalämpöpiiri on sekä ennen että jälkeen moottorin. Jos ajattelee, kummasta ahtimen tuottama lämpö tulee suuremmalti, pakokaasusta vai itse ahtamistyöstä, niin tuo voisi tuoda mielikuvan jonkinlaisesta sarjallisuudesta, mutta myönnän, että rinnakkaisuus sopii myös tähän kuvaan hyvin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 15.08.13 - klo:19:05
Onko kukaan kurkannut tuonne uuden ocun takapään kaarien sisäpuolelle!?
Onko se puskurin kiinnitys toteutettu samanlailla kun edellisessäkin ocussa,eli oli semmoinen metallinen uloke jossa takapuskuri oli kiinni ja johon alkoi raapimaan,jos tarpeeksi leveää vannetta aikoi laittaa...

Ei kyllä näy ulokkeita. Ei sitten mitään. Ainoa outo on tommonen reikä tuolla renkaan "takana". Otin kuvan:

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ceeray

Hei kaikille. Kävin tänään koeajelemassa uuden Ocun , 1.4tsi DSG. Yllätti kyllä positiivisesti tehokkuudellaan ja helppoudellaan.
Istuimet ovat vähän huonot, ainankin manuaalisäätöiset. Testailin sähköjakkaroita hallissa olevassa Superbissa ja ehkäpä olisi sähköpenkit Ocussakin pelastaneet tilannetta. Reisituen lyhyys /kaltevuuden säätö lähinnä ongelma.
Sisämateriaalit ihan laadukkaita, ei rämissyt mikään. Alusta tuntui jäykältä ja vähän kolholta, ohjaus herkkä ja kevyt.
DSG askikin vaikutti ihan kivalta, ei kuitenkaan oman autoni veroinen.

Verrokkina 2005 E61 BMW touring, kaikilla mausteilla... (joo joo , ihan eri hintaluokan peli..)

Olin (olen) kiinnostunut vieläkin 1.8 Combi nelikosta , mutta yksi asia pitää kyllä vielä lompakon suun kiinni tukevasti, vaikka auto muuten tarjoaisikin rahalle enemmän kuin paljon vastinetta vrt aika moni muu merkki..

RENGASMELU!

Voi helvetti että oli kova kumu , sellainen jyrinä joka tuntui kimpoilevan sisällä jo 60km/h vauhdista alkaen. Takakontista se taitaa suurin osa tulla mutta ei kyllä vaimene minnekään matkallakaan.

Tuon asian kun saisi kuntoon niin olisi aika lyömätön hinta/laatu suhde ja bemaristakin voisi helposti luopua. 300 srj bemu ei muuten ole kovin paljon hiljaisempi kuin tuo ocu..

enkero

Jakkaroiden suhteen tuskin sähkösäädöt paljon parantaa... paras tuki tulee, kun penkki on alimmassa asennossa. Samaa vikaa on mm. Audeissa, mutta niihin kun saa säädettävän reisituen  :-\

Tuo melutaso ei ole ehkä ihan karmeinta mitä Skodissa on tavattu, toki E60/61 verrattuna hirveä, mutta laitanpa radio päälle niin huomaat eron, miksi haluat kuunnella bemarin "hiljaisuutta" etkä radiota  :D
Hauskaahan se on verrata 1,5-2 x kalliimpia autoja hyvään perusautoon, kuin myös niiden ylläpitokustannuksia ja arvonalenemaa. Toki en itse ymmärrä toisten autoharrastusta; bemaristit ei toisaalta ymmärrä esimerkiksi mun rannekellon/kellojen hintaa, ne menee ranta-rolexeilla, Tommy Hilfigereillä ja bemareilla ja ihan julkiselle paikalle ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Tommix

Lainaus käyttäjältä: Ceeray - 15.08.13 - klo:21:02
Hei kaikille. Kävin tänään koeajelemassa uuden Ocun , 1.4tsi DSG. Yllätti kyllä positiivisesti tehokkuudellaan ja helppoudellaan.
Istuimet ovat vähän huonot, ainankin manuaalisäätöiset. Testailin sähköjakkaroita hallissa olevassa Superbissa ja ehkäpä olisi sähköpenkit Ocussakin pelastaneet tilannetta. Reisituen lyhyys /kaltevuuden säätö lähinnä ongelma.
Sisämateriaalit ihan laadukkaita, ei rämissyt mikään. Alusta tuntui jäykältä ja vähän kolholta, ohjaus herkkä ja kevyt.
DSG askikin vaikutti ihan kivalta, ei kuitenkaan oman autoni veroinen.

Verrokkina 2005 E61 BMW touring, kaikilla mausteilla... (joo joo , ihan eri hintaluokan peli..)

Olin (olen) kiinnostunut vieläkin 1.8 Combi nelikosta , mutta yksi asia pitää kyllä vielä lompakon suun kiinni tukevasti, vaikka auto muuten tarjoaisikin rahalle enemmän kuin paljon vastinetta vrt aika moni muu merkki..

RENGASMELU!

Voi helvetti että oli kova kumu , sellainen jyrinä joka tuntui kimpoilevan sisällä jo 60km/h vauhdista alkaen. Takakontista se taitaa suurin osa tulla mutta ei kyllä vaimene minnekään matkallakaan.

Tuon asian kun saisi kuntoon niin olisi aika lyömätön hinta/laatu suhde ja bemaristakin voisi helposti luopua. 300 srj bemu ei muuten ole kovin paljon hiljaisempi kuin tuo ocu..
Moikka
Joo ei kannata Bemun 5 sarjaan verrata Ocun äänekkyyttä. Mutta voin kertoa että siihen tottuu.  ;) Ja uskon että dynamat ym. saa tuota äänekkyyttä vähän hillittyä.
Penkit ei todellakaan ole kaksiset, varsinkin jos ajaa pitkää matkaa ja ruhossa on pituuta reilusti. Tosiaan penkki loppu perseen ja polvitaipeen puoliväliin.
Mutta hinta/laatu suhde uudeksi autoksi Ocu III:ssa on mielestäni kohdallaan.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Huppe

#5479
Lainaus käyttäjältä: Ceeray - 15.08.13 - klo:21:02
Hei kaikille. Kävin tänään koeajelemassa uuden Ocun , 1.4tsi DSG. Yllätti kyllä positiivisesti tehokkuudellaan ja helppoudellaan.
Istuimet ovat vähän huonot, ainankin manuaalisäätöiset. Testailin sähköjakkaroita hallissa olevassa Superbissa ja ehkäpä olisi sähköpenkit Ocussakin pelastaneet tilannetta. Reisituen lyhyys /kaltevuuden säätö lähinnä ongelma.
Sisämateriaalit ihan laadukkaita, ei rämissyt mikään. Alusta tuntui jäykältä ja vähän kolholta, ohjaus herkkä ja kevyt.
DSG askikin vaikutti ihan kivalta, ei kuitenkaan oman autoni veroinen.

Verrokkina 2005 E61 BMW touring, kaikilla mausteilla... (joo joo , ihan eri hintaluokan peli..)

Olin (olen) kiinnostunut vieläkin 1.8 Combi nelikosta , mutta yksi asia pitää kyllä vielä lompakon suun kiinni tukevasti, vaikka auto muuten tarjoaisikin rahalle enemmän kuin paljon vastinetta vrt aika moni muu merkki..

RENGASMELU!

Voi helvetti että oli kova kumu , sellainen jyrinä joka tuntui kimpoilevan sisällä jo 60km/h vauhdista alkaen. Takakontista se taitaa suurin osa tulla mutta ei kyllä vaimene minnekään matkallakaan.

Tuon asian kun saisi kuntoon niin olisi aika lyömätön hinta/laatu suhde ja bemaristakin voisi helposti luopua. 300 srj bemu ei muuten ole kovin paljon hiljaisempi kuin tuo ocu..

Itselläni oli vuotta vanhempi Bemari, myöskin kaikilla herkuilla, mitä nyt Baijerin tehtaalta oli pystynyt tilaamaan (esim. aktiivicruise, mikä tuli Skodaan vasta 9v myöhemmin). Eihän niitä Comfort-penkkejä voi verrata mihinkään, kaikki penkit ovat huonompia. Ehkä Golfin Ergot voisivat päästä lähelle?
Ohjausta saa jäykemmäksi kun valitsee sport-moodin, jos sen valintanappulan on tajunnut tilata. Bemaristikin tykkää tällöin, ei ole ohjaus semmonen löysä muovipussi kädessä. Ja ehdottomasti 3-puolainen ratti jos Bemarissa on ollut M-sportin ratti.

Oma Ocuni on kyllä hiljainen, alla 17" Dunlopit ja alustakin vielä sporttia. Outoa kun kaikki valittavat kovasta metelistä.... Eihän se kyllä mikään Bemari ole, mutta ei tuo kovaääninen ole.

Peruspenkeistä myös miinusta minulta, mutta kun otin sport-penkit niin ne ovat kyllä kerrassaan oivat jakkarat, vaikkei kallistusta ja reisituensäätöä olekaan. Suosittelen koittelemaan jossain.

Ei kaduta itseäni lainkaan että alla on n. 90.000e halvempi auto kuin ennen (Suomen lähtöhinnaltaan ja sillä varustelutasolla). Mielestäni monella tavalla jopa kivempi/parempi.

2005 vuoden vaihdelaatikko Bemarissa ei kyllä kovin kaksinen ollut, verrattuna vaikkapa samanikäisen Mersun E320 CDIA -lootaan. Outoa jos et DSG:stä tykännyt. Itse olen huomannut nyt viikon ajelleena että DSG on alkanut pitämään minusta enemmän. Tai sitten olen vain tottunut siihen, en tiedä, mutta tuntuisi toimivan enemmän ennalta-arvattavasti ja on samaa mieltä kanssani, enemmän, miten nyt automaatti vaan voi olla. Se Bemarin kuminauhavaihteisto oli mielestäni kyllä huonompi ja mietti liian pitkään, kaikkea. Tosin täytyy muistaa että se on 10v ikäinenkin.

Lyhyesti: Olen kyllä tyytyväinen.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 15.08.13 - klo:21:20Peruspenkeistä myös miinusta minulta, mutta kun otin sport-penkit niin ne ovat kyllä kerrassaan oivat jakkarat, vaikkei kallistusta ja reisituensäätöä olekaan. Suosittelen koittelemaan jossain.

Hetkinen, mitä tarkoitat penkkien kallistuksella? Sitä pelkääjän paikan penkin kaato mahdollisuuden puutettako?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 15.08.13 - klo:21:26
Hetkinen, mitä tarkoitat penkkien kallistuksella? Sitä pelkääjän paikan penkin kaato mahdollisuuden puutettako?

Penkin isuinosan kallistelua. Eli siten että perse jää alas ja etureunaa voi kallistaa ylös
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 15.08.13 - klo:21:57
Penkin isuinosan kallistelua. Eli siten että perse jää alas ja etureunaa voi kallistaa ylös
Tuo toimii hyvin Ergoactiveissa joihin ed kirjoituksessa viitattin+reisituen pituus säätö.
Kummassakin Ocussani myös Räsässä on haitannut liian lyhyt istuin lyhyellä reisituella vaikka oma pituus on -180

vkjoki

^ Taitaa Volkkari mainostaa tuota Golf VII:n Ergoactive -istuinta tyyliin: "14 suuntaan säätyvä kuljettajan istuin ...".
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.08.13 - klo:22:04
Tuo toimii hyvin Ergoactiveissa joihin ed kirjoituksessa viitattin+reisituen pituus säätö.
Kummassakin Ocussani myös Räsässä on haitannut liian lyhyt istuin lyhyellä reisituella vaikka oma pituus on -180
Tuo on ehkä eniten tulevassa RäSässä itseä pelottavia puutteita, siis sähköpenkit, jotta saisi etureunaa erikseen nostettua.

Huppe

Sporttipenkit on hyvät. Paljon paremmat kuin tavalliset.  Minun mielestäni siis.  Ja kuten sanoin, vaikkei säätöjä liiemmmin olekaan, ne ovat silti hyvät.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ceeray - 15.08.13 - klo:21:02
Hei kaikille. Kävin tänään koeajelemassa uuden Ocun , 1.4tsi DSG. Yllätti kyllä positiivisesti tehokkuudellaan ja helppoudellaan.
Istuimet ovat vähän huonot, ainankin manuaalisäätöiset. Testailin sähköjakkaroita hallissa olevassa Superbissa ja ehkäpä olisi sähköpenkit Ocussakin pelastaneet tilannetta. Reisituen lyhyys /kaltevuuden säätö lähinnä ongelma.
Sisämateriaalit ihan laadukkaita, ei rämissyt mikään. Alusta tuntui jäykältä ja vähän kolholta, ohjaus herkkä ja kevyt.
DSG askikin vaikutti ihan kivalta, ei kuitenkaan oman autoni veroinen.

Verrokkina 2005 E61 BMW touring, kaikilla mausteilla... (joo joo , ihan eri hintaluokan peli..)

Olin (olen) kiinnostunut vieläkin 1.8 Combi nelikosta , mutta yksi asia pitää kyllä vielä lompakon suun kiinni tukevasti, vaikka auto muuten tarjoaisikin rahalle enemmän kuin paljon vastinetta vrt aika moni muu merkki..

RENGASMELU!

Voi helvetti että oli kova kumu , sellainen jyrinä joka tuntui kimpoilevan sisällä jo 60km/h vauhdista alkaen. Takakontista se taitaa suurin osa tulla mutta ei kyllä vaimene minnekään matkallakaan.

Tuon asian kun saisi kuntoon niin olisi aika lyömätön hinta/laatu suhde ja bemaristakin voisi helposti luopua. 300 srj bemu ei muuten ole kovin paljon hiljaisempi kuin tuo ocu..

Joo joo eri hintaluokan autot 8-9v vanha bmw. Eikö se ole jo Amis kamaa (aivan sama mitä uutena on maksanut). Tuolla yhdessä kaupungissa lappuliisatkin ajelee 500s mersuilla!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ceeray

Muttakun sporttipenkkejä ei saa sähköillä eikä nahkoilla.. :)
Dsgn kanssa oppisin elämään, mutta selkävikaiselle ei huonot penkit kelpaa. Kai sitä on liian hyvälle oppinut. Esim . insigniassa tuli 5min koeajolla selkä kipeäksi..

Ocussa on muuten hyvä tuo nopeuden näyttö isoilla numeroilla, bemuun pitää tilata hud jos haluaa vastaavan efektin. Tai onhan se hud parempi mutta silti hyvä tuo näyttö.

Ocussa houkuttelee hinta. 1.8tsi 4x4 combi lastattuna 42k€, bemu samoilla kamoilla 320xia n55k€..
Käytettynä nelikoiden hinta on helkkarin korkea uuteen verrattuna enkä taas haluasi 100tkm ajettua vikapesää.

Mazda Cx-5 on kummmitellut myös takaraivossa mutta se ei kuulu tänne..

Edit: tuo bemu on ollut mulla jo 5v, silloin ei lappuliisoilla ollut varaa vielä noihin..

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 15.08.13 - klo:22:20
Sporttipenkit on hyvät. Paljon paremmat kuin tavalliset.  Minun mielestäni siis.  Ja kuten sanoin, vaikkei säätöjä liiemmmin olekaan, ne ovat silti hyvät.
Onko reisituki pidempi vakio jakkaraan verrattuna,jos ei niin ei minun istuin? Sivuttaistuki varmasti on  parempi :)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.08.13 - klo:22:34
Onko reisituki pidempi vakio jakkaraan verrattuna,jos ei niin ei minun istuin? Sivuttaistuki varmasti on  parempi :)

Penkit on kovin erilaiset monelta eri osa-alueelta, mutta mittanauhan kanssa en ole verrannut. Voin mitata huomenna sporttipenkin keskeltä ja reunalta. Etureuna on suora, tavallisessa uimarengas, joten uskoisin että reisitukea on reunoilla enemmän. Siltä se ainakin tuntuu ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy