A4 quattro 1.8 tfsi kokemuksia?

Aloittaja iwbwiwb, 18.02.10 - klo:12:44

« edellinen - seuraava »

iwbwiwb

Kiinnostaisi A4 quattro 1.8 tfsi koneella. Löytyykö kokemuksia tästä yhdistelmästä? Löytyykö tehoa ja vääntöä riittävästi? Mikä on kulutus käytännössä? Onko 1.8 koneella ollut mitään tyyppivikoja tai muita ongelmia?

Flat

Tuohan on vanha tuttu konsernikone, ja mitä täällä juttuja on kuunnellut, niin mitään erikoista ei tuosta ole kuulunut, eli luotettava peli. Luulisin...ainakaan kukaan ei ole raportoinnut mistään ongelmista.

lortti

Löytyy kokemusta nyt parin viikon verran ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Vääntöä löytyy mukavasti koko alueelta ja vaikka näin alkuun tulee quattrokiihdytyksiä harrastettua niin kulutus pysyy muuten kiltisti ajettuna sekalaisessa kehätierallissa 7 litran alla manuaaliaskilla.

1.8 "APR" Q

Itsellä on myös tuo 1.8 TFSI kylläkin mopommalla 88 kilowatin versiolla. Silläkin pärjää yllättävän hyvin liikenteen seassa. Itse kyllä kävin vähän piristämässä konetta MTM:än softalla ja nyt kulkee meikäläisen menoihin aivan tarpeeksi.
Mutta mulla ei ole 1.8 koneesta mitään pahaa sanottavaa,hyvin on toiminut eikä muualtakaan mitään suuria ongelmia ole tullut esiin.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Huomasin vasta myöhemmin otsikon....Quattrosta ei ole saman koneen yhteydessä kokemuksia,mutta se on varma,että itseni kohdalla seuraavan auton kohdalla epäkohta poistetaan.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

xp9

Lainaus käyttäjältä: lortti - 06.07.10 - klo:23:44
... vaikka näin alkuun tulee quattrokiihdytyksiä harrastettua niin kulutus pysyy muuten kiltisti ajettuna sekalaisessa kehätierallissa 7 litran alla manuaaliaskilla.

\o/ alle 7l, oletko ihan vakavissasi? Mulla 5000km kokemus 1.8TFSI Quattrosta ja pienin kulutus mitä sain ekalla tankillisella sisäänajossa oli 8.3. Sen jälkeen 8.5-9.5l/100km. Kumpi on rikki auto vai mun kaasujalka? :)

Pekka T

Quattro tuo n. 1l / 100km kulutuslisän jo ihan normaalistikin ajaessa, mutta jos innostuu polkemaan sitä kaasua, niin kyllä se kulutuksessa näkyy.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

lortti

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 07.07.10 - klo:14:11
\o/ alle 7l, oletko ihan vakavissasi? Mulla 5000km kokemus 1.8TFSI Quattrosta ja pienin kulutus mitä sain ekalla tankillisella sisäänajossa oli 8.3. Sen jälkeen 8.5-9.5l/100km. Kumpi on rikki auto vai mun kaasujalka? :)

Kaupungissa juu menee noin 9 pintaan, mutta 15 kilsan työmatka josta 10 kilsaa kehä 1:stä menee ennakoimalla, moottorijarruttelemalla ja noudattamalla ajotietokoneen vaihdekehotusta tuohon alle seiskaan. Tämä tosin ajotietokoneen ilmoittama, en ole laskeskellut tankkauksen yhteydessä.

strongelf

Ketjun aihe ei näköjään kirvoita kummosta keskustelua. Itsellä kans pohdinnassa tuo B8 1.8 quattro avantina. Koeajossa vaan tuntui 2.0 TFSI jälkeen aika lussulta. Toi 5kâ,¬ hintaero vaan on melkoinen. Viekö quattro tosta koneesta parhaimman pirteyden pois? Ocu ja Superb dsg:llä tuntui liikkuvan paljon herkemmin. Mites onko kokemusta 1.8 quattron lastutuksesta?
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: strongelf - 01.09.10 - klo:20:29
Viekö quattro tosta koneesta parhaimman pirteyden pois?

Itse kokemusta oma 2.0 TQ A4:sen kopassa versus kaverin 2.0 170 hv A6 2 wd, oli meinaa hippasen paljon herkempi tuo kaverin 'mopo'versio ..... :(

edit: ja itse vastaus jäi: kyllä.Ikävä kyllä. :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Flat

Strongelf, meitä köyhiä varten on keksitty tuo 132 kw versio parilitraisesta, sen hinta-ero 1.8:siin verrattuna on pieni....mutta ero ajomukavuudessa merkittävä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.09.10 - klo:20:50
Itse kokemusta oma 2.0 TQ A4:sen kopassa versus kaverin 2.0 170 hv A6 2 wd, oli meinaa hippasen paljon herkempi tuo kaverin 'mopo'versio ..... :(

edit: ja itse vastaus jäi: kyllä.Ikävä kyllä. :P
Vai tuoko se neliveto siihen jonkinlaisen fiiliksen ettei tunnu niin tehokkaalta? Hassultahan se kuulostaa jos 170hv diiseli A6:n alla etuvetona olisi herkempi kuin 200hv neliveto A4:ssa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.09.10 - klo:22:24
Vai tuoko se neliveto siihen jonkinlaisen fiiliksen ettei tunnu niin tehokkaalta? Hassultahan se kuulostaa jos 170hv diiseli A6:n alla etuvetona olisi herkempi kuin 200hv neliveto A4:ssa.

Niin ..... tosiaan A4 200 hv versio sekä 2 wd että 4wd versiona kiihtyy n. samaan aikaan sataan joten se voima on paremmin kontrollissa, tiettyä herkkyyden alentumaa 4 wd versiossa osoittaa kyllä jo se isompi bensan kulutus.

Ja esimerkkini A6 oli myös tfsi-kone, maininta mopo tarkoitti tässä tapauksessa matalaa viritystasoa, ei polttoöljyllä toimivaa mottia ...

strongelf

Kyl toi 180 heponen olis ihan mielenkiintoinen mutta kun ei saa quattrona...eli täytynee kaivaa kuvetta 2.0 tfsi quatroon.
Winter Fun

->  ->
->  ->
Bmw 520dA Touring businness exlusive 14 (ex)
A4B82.0TFSIQA11(ex)
Octavia vRS TFSI 08 (ex)
Octavia 2.0 TDI Elegance 04 (ex)

Ktk

Erittäin epävarma "ehkä" että kohta saa.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 01.09.10 - klo:22:31
Ja esimerkkini A6 oli myös tfsi-kone, maininta mopo tarkoitti tässä tapauksessa matalaa viritystasoa, ei polttoöljyllä toimivaa mottia ...
Heh unohdin ihan kokonaan että siihen oli TFSI niillä tehoilla, TDI löytyy myös 170hv:na ;)
Kyllä se 2.0TFSIq taitaa ainakin paperilla olla jotain puolen sekunnin luokkaa ripeämpi 0-100, se ei vain tunnu siltä nelivedon ansiosta. Keittoa se taas syö torsenin takia enemmän. Tehoakin tuo Torsen imee varmasti jonkin verran itseensä, mutta tuskin ihan kauheasti.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 01.09.10 - klo:23:37
Tehoakin tuo Torsen imee varmasti jonkin verran itseensä, mutta tuskin ihan kauheasti.
Torsen + kardaani + tasauspyörästö + taka-akseli + renkaat. Noista tulee yhteensä helposti 10% tehohäviö etuvetoiseen verrattuna.

2.0 TFSI:llä varustettu etuvetoinen A6 näyttää olevan hitusen kevyempikin kuin A4 2.0 TFSIq.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 02.09.10 - klo:10:13
Noista tulee yhteensä helposti 10% tehohäviö etuvetoiseen verrattuna.

Tosiaan hävikki on varmaan kaksnumeroinen luku.

sika

Lainaus käyttäjältä: lortti - 07.07.10 - klo:15:15
Kaupungissa juu menee noin 9 pintaan, mutta 15 kilsan työmatka josta 10 kilsaa kehä 1:stä menee ennakoimalla, moottorijarruttelemalla ja noudattamalla ajotietokoneen vaihdekehotusta tuohon alle seiskaan. Tämä tosin ajotietokoneen ilmoittama, en ole laskeskellut tankkauksen yhteydessä.

Mulla on samanlainen työmatka...pari kilsaa tuusulan tietä ja vajaa 10 km kehä 1.stä- ajan tosi siististi ,kulutus silti 6,3-6,5l
pata siis 1,4 tsi  90kw.  ja variant kolohvi. ps. hämmästyttävän vähällä pääset.

lortti

Lainaus käyttäjältä: sika - 02.09.10 - klo:12:03
Mulla on samanlainen työmatka...pari kilsaa tuusulan tietä ja vajaa 10 km kehä 1.stä- ajan tosi siististi ,kulutus silti 6,3-6,5l
pata siis 1,4 tsi  90kw.  ja variant kolohvi. ps. hämmästyttävän vähällä pääset.

Juu tämä arvo oli ajotietokoneen mukaan, nyt edellisen tankkauksen yhteudessä tarkistin niin ajotietokone on noin 0,5 l liian optimistinen, joten ei mene alle seiskan täälläkään. Onko joku valittanut tuosta ajotietokoneen lukemasta huoltoon, ilmeisesti sama ominaisuus on monilla?

Ei tuon lukeman korjaaminen auton ohjelmistoon todenmukaisemmaksi luulisi kovin suurta rakettitiedettä olevan.

sika

Mjoo,tietokone näyttö se on mullakin-pitäs varmaan ottaa ihan tankkauksista.

Flat

LainaaMulla on samanlainen työmatka...pari kilsaa tuusulan tietä ja vajaa 10 km kehä 1.stä- ajan tosi siististi ,kulutus silti 6,3-6,5l

Kuullostaa hyvin tutulta reitiltä, kuin kotoa töihin ajaisi. Tuusulanväylää 3 km , kehä 1:stä 10 km ja loput 4 km pienempää tietä, Joka aamu reitti menee tuohon 6,2 - 6,7 väliin, ennätys matkalla lienee 5,7 auton mukaan. Auto valehtelee tuon 0,3 l /100 km. ja tämä siis kaksilitrasella padalla.

Eilen tultiin hämeenlinnasta pihasta pihaan 7,2 l/100 km kulutuksella, motarin köröttelin 125km/h vakkari päällä, autossa täysi täysi porukka kyydissä + kamat.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.09.10 - klo:21:14
Kuullostaa hyvin tutulta reitiltä, kuin kotoa töihin ajaisi. Tuusulanväylää 3 km , kehä 1:stä 10 km ja loput 4 km pienempää tietä, Joka aamu reitti menee tuohon 6,2 - 6,7 väliin, ennätys matkalla lienee 5,7 auton mukaan. Auto valehtelee tuon 0,3 l /100 km. ja tämä siis kaksilitrasella padalla.

Eilen tultiin hämeenlinnasta pihasta pihaan 7,2 l/100 km kulutuksella, motarin köröttelin 125km/h vakkari päällä, autossa täysi täysi porukka kyydissä + kamat.
Öljynpoltosta säästöä varsinaisen polttoaineen kulutukseen ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Nickkeli

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 07.07.10 - klo:00:37
Itsellä on myös tuo 1.8 TFSI kylläkin mopommalla 88 kilowatin versiolla. Silläkin pärjää yllättävän hyvin liikenteen seassa. Itse kyllä kävin vähän piristämässä konetta MTM:än softalla ja nyt kulkee meikäläisen menoihin aivan tarpeeksi.
Mutta mulla ei ole 1.8 koneesta mitään pahaa sanottavaa,hyvin on toiminut eikä muualtakaan mitään suuria ongelmia ole tullut esiin.

Missä kävit piristämässä? Kustannus?takuu?

1.8 "APR" Q

LainaaMissä kävit piristämässä? Kustannus?takuu?
LMS:llä Mietoisissa. Kustannukset alta tonnin ja takuun virille antaa MTM. Periaatteessahan moottorin ja voimansiirron osalta tehtaan takuu raukeaa,kun autoa viritetään.
Kannattaa kysellä etukäteen takuusta,miten homma menee,jos jotain ongelmia ilmenee.
Suosittelen kyllä LMS:ää,itse olen saanut sieltä erittäin hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
Jännä juttu sinänsä,että LMS on valtuutettu Skodan ja Volkswagenin merkkikorjaamo ja siinä sivussa virittävät samoja autoja.

Wilburi

Itselläni myös pelkkää hyvää sanottavaa LMS:stä vaikken autoani ole siellä piristänytkään. Muuta yhteistyötä, kun on tullut vuosien saatossa harrastettua ihan työn puolesta Mietoisten porukan kanssa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

lortti

Onko kenelläkään kokemusta mikä on merkkiliikkeen reaktio kun sinne tuputtaa softattua autoa vaihdossa? Entäs yksityiset autonostajat? Kiinnostaisi kovasti piristää omaa 1.8tfsitä valmistajan takuun loppumisen jälkeen mutta epäilyttää operaation vaikutus tuleviin autokauppoihin....

Veikkailen että huollon yhteydessä jonnekin Audin tietokantoihin jää jälki jos softaa on sörkitty ja sitten se pomppaa esiin esim vaihdon yhteydessä.

Wilburi

Minulla on monta autoinsinöörituttua, jotka ovat "lastuttaneet" oman VAG-tuotteensa. Yksi kaveri vaihtoi kesällä VAG-autoa ja oli ensin myymässä sitä lastutettuna, mutta kun ei mennyt heti kaupaksi, niin otti lastun pois ja avot. Kaupat syntyivät heti. Eli voihan vaikka sen MTM:n ohjelman poistaa ennen myyntiä Tuo ei ole minusta ongelma vaan suurempi huolen aihe on komponenttien kestävyys ja se jos tulee kolari. Ja kyllähän nämä alan ammattilaiset seuraavat näitäkin keskustelupalstoja, joten täällä tai UVW:llä kun ilmoittaa auton olevan lastutettu, niin sana leviää. Tällainen tapaus meinaan tuli vastaa jokunen aika sitten, kun yksi kaveri oli autoaan lastuttanut.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy