Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Sam123

RS Facelift 2017 6 DSG bensa.  Onko normaalia, että alasvaihtaessa 2->3 tuo vaihto tuntuu tosi voimakkaasti ja hieman ”jarrutusmaiselta”? Kiitos vastauksista!

JJambs

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 20.05.19 - klo:08:43
RS Facelift 2017 6 DSG bensa.  Onko normaalia, että alasvaihtaessa 2->3 tuo vaihto tuntuu tosi voimakkaasti ja hieman ”jarrutusmaiselta”? Kiitos vastauksista!
Kyllä on. Itsekin tuota aikani ihmeteltyäni kävin muutamaa samanlaista ajamassa ja kaikissa toimii samalla tavalla.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Sam123

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 20.05.19 - klo:13:43
Kyllä on. Itsekin tuota aikani ihmeteltyäni kävin muutamaa samanlaista ajamassa ja kaikissa toimii samalla tavalla.

Kiitos vastauksesta! Joo, näin vähän arvelinkin ja varsinkin S-modella moottorijarrutus on todella voimakasta. D-modella myös aika aggressiivinen varsinkin tuo 3->2. Hitaasti tulo valoihin ei ole kyllä mitenkään älyttömän pehmeää vaikka kuinka pehmeästi jarruttaisi, melkein tasaisin on antaa moottorin itse jarruttaa, silloin on huomattavasti tasaisempi tuo vaihto.

Entinen 1.0tsi DSG 7 oli aivan erilainen, tosin oli tehoakin tasan puolet vähemmän.

Ainut hieman ärsyttävä ominaisuus kyseisessä autossa, muuten kaikki kyllä viimeisen päälle.

JJambs

Täsmälleen samanlaiset tuntemukset. Tuohon ominaisuuteen jollain tasolla tottuu ajan kanssa.
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

tgr

Aikansa kutakin. Itämaan ihme, manuaali MY16 RS bensakoneella ja farkkukorilla siirtyy meikkauksen kautta uudelle omistajalle ja tilalle tuli eilen MY19 Volvo V60 T8 RD. RS-Ocu oli hyvä auto, ei pahaa sanottavaa. Uutta samanlaista ei kuitenkaan huvittanut ottaa, varsinkin kun nelikko on tarjolla vain laimeana dieselinä.
Ihmeellistä tämä aikuisuus. Nuorena en olisi koskaan kuvitellut omaksi autoksi Skodaa...tai Volvoa.

tet

Lainaus käyttäjältä: tgr - 06.06.19 - klo:23:13
Itämaan ihme, manuaali MY16 RS bensakoneella ja farkkukorilla siirtyy meikkauksen kautta uudelle omistajalle ja tilalle tuli eilen MY19 Volvo V60 T8 RD.

Pieni maantieto-knoppi: Ruotsi on keskimäärin idempänä kuin Tsekki. ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JiiP

F30 xdrive Bemari lähti lihoiksi ja tilalle tuli liisari, tai on tilauksessa, RS TDI 4x4 DSG.

Keskustelu mallista on välillä hauskaa, mutta pääasiassa surullista. On ihmisiä joiden päätyö on urputtaa mallista, ja toisia joiden tehtävä on yrittää korottaa RS taivaisiin.
Minulle RS on vain varustetaso normaalista perhekinneristä. Vähän tunnokkaampi ohjaus, parempi alusta, mielekkäämmät varusteet ja riittävästi tehoa - jotta se takaa turvalliset ohitukset jne. En luule tilanneeni Ferraria vaan normaalin riittävän ripeän perheauton kivoilla varusteilla. Ulkonäkö mielestäni naksun parempi kuin normi versiossa.

Valitettavaa kuinka paljon tunteita tama herättää. Mutta tiesin jo etukäteen, koska omistin aikanaan myös bensa räsän (2013 220hp). Bemari oli tässä välissä mielenkiintoinen kokeilu. Eittämättä tukeva ja laadukas auto nelivedolla, joka toi kunnon hauskuuskertoimen. Mutta kaikesta Baijerilaisesta pitää maksaa ja paljon. Vakiona autossa oli ratti ja polkimet, kaikki muu maksoi lisää. Huoltojen hinnat naurattaisi, jos ei itkettäisi.

Räsän neliveto ei ole yhtä hauskuuspainotteinen, mutta haenkin normaaliin liikenteeseen etenemiskykyä myös talvella. Sitä haldex tarjoaa ihan yhtä paljon kuin xdrive. Automaatit erilaisia, mutta hyviä molemmat. Tilaa Octaviassa on järjettömän paljon enemmän. Koska kyseessä liisari, niin suuria intohimoja herättäviä varusteita en ottanut.

Tuon TDI:n 135kw on lytätty monessa testissä. Lisää potkua, tehoton, liian pieni jne. Huokaus...
Viimeisen 4 vuoden ajalta keskinopeus ollut 34,6km/h. Kai tuolla mailman hitaimmalla ja laiskimmalla TDI:llä pääsee edes tuohon? Alamäessä?
Kehätiet pääkaupunkiseudulla on täynnä kameratolppia ja lisää tulee, entistä tarkempia ja kauempaa mittaavia tolppia kaiken lisäksi. Sama mökkimatkalla. Sakotkin harmittaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin, jopa enemmän. Eli summa summarum, täällä ei oikein voi ulosmitata minkään normiauton tehoja. Siispä keskityn läpi vuoden hyvään etenemiseen hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja kaikilla herkuilla ja innovaatioilla varustettuna.


Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 02.07.19 - klo:08:47
F30 xdrive Bemari lähti lihoiksi ja tilalle tuli liisari, tai on tilauksessa, RS TDI 4x4 DSG.

Keskustelu mallista on välillä hauskaa, mutta pääasiassa surullista. On ihmisiä joiden päätyö on urputtaa mallista, ja toisia joiden tehtävä on yrittää korottaa RS taivaisiin.
Minulle RS on vain varustetaso normaalista perhekinneristä. Vähän tunnokkaampi ohjaus, parempi alusta, mielekkäämmät varusteet ja riittävästi tehoa - jotta se takaa turvalliset ohitukset jne. En luule tilanneeni Ferraria vaan normaalin riittävän ripeän perheauton kivoilla varusteilla. Ulkonäkö mielestäni naksun parempi kuin normi versiossa.

Valitettavaa kuinka paljon tunteita tama herättää. Mutta tiesin jo etukäteen, koska omistin aikanaan myös bensa räsän (2013 220hp). Bemari oli tässä välissä mielenkiintoinen kokeilu. Eittämättä tukeva ja laadukas auto nelivedolla, joka toi kunnon hauskuuskertoimen. Mutta kaikesta Baijerilaisesta pitää maksaa ja paljon. Vakiona autossa oli ratti ja polkimet, kaikki muu maksoi lisää. Huoltojen hinnat naurattaisi, jos ei itkettäisi.

Räsän neliveto ei ole yhtä hauskuuspainotteinen, mutta haenkin normaaliin liikenteeseen etenemiskykyä myös talvella. Sitä haldex tarjoaa ihan yhtä paljon kuin xdrive. Automaatit erilaisia, mutta hyviä molemmat. Tilaa Octaviassa on järjettömän paljon enemmän. Koska kyseessä liisari, niin suuria intohimoja herättäviä varusteita en ottanut.

Tuon TDI:n 135kw on lytätty monessa testissä. Lisää potkua, tehoton, liian pieni jne. Huokaus...
Viimeisen 4 vuoden ajalta keskinopeus ollut 34,6km/h. Kai tuolla mailman hitaimmalla ja laiskimmalla TDI:llä pääsee edes tuohon? Alamäessä?
Kehätiet pääkaupunkiseudulla on täynnä kameratolppia ja lisää tulee, entistä tarkempia ja kauempaa mittaavia tolppia kaiken lisäksi. Sama mökkimatkalla. Sakotkin harmittaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin, jopa enemmän. Eli summa summarum, täällä ei oikein voi ulosmitata minkään normiauton tehoja. Siispä keskityn läpi vuoden hyvään etenemiseen hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja kaikilla herkuilla ja innovaatioilla varustettuna.

Sujuvasti vielä itselleni lisäten, että sama kone Scoutissa muuttuu testeiss ja kokemuksissa puhdikkaaksi, tehokkaaksi ja taisi jossain olla mainittu urheilullinenkin :)
Vaihtaisivat tehtaalla koneet päittäin RS:n ja Scoutin kesken, niin narina loppuisi, eikö..?
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiP

Onko kukaan mahtanut ajella 18" ja 17" talvivanteilla samassa autossa? Millaisia kokemuksia äänen tai lumen pakkautumisen suhteen? Onko mitään hyvää käytännön syytä ottaa jompi kumpi? Ulkonäkö ei ole prioriteetti(eikä 17" mikään pikkuvanne ole sekään).
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

mti

On ollut nyt 135 tkm tuo yhdistelmä. Melussa ei suurta eroa, 17 nastat ehkä hivenen hiljasemmat. Kulutus on selvästi, noin 0,5 litraa / 100 km pienempi talvirenkailla. 
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Kannu

Mikä mahtaa olla v2014 (220hv version) etujarrupalojen oikea koko? Vakiopalat pölyttää aivan hulluna ja ajattelin laittaa ATE ceramicit tilalle, mutta niitäkin kahta eri kokoa ko. mallille:

- 13.0470-2785.2 (leveys 160mm)
- 13.0460-2617.2 (leveys 175mm)

Mistä hitosta oikein saa oikean koon selville? Etulevy ilmeisesti on sen 312mm?

Vekkula

175mm on oikea ainakin 340mm levyille mutta en kyllä osaa sanoa mitkä levyt tuossa versiossa on...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Kannu

Mittasin levyt (340mm), joten nuo isommat lähti tilaukseen. Kiitos.  :)

tgr

https://m.nettiauto.com/skoda/octavia/10620421?vifAdCount=1&vifNav=Y
Ostakaa tuosta mun vanha ratsu pois kuleksimasta.
Kauppiaalla unohtunut ainakin lämmitettävä tuulilasi ja Android auto/ Carplay varustelustasta

Tommix

Minulla Ocujen ketju jatkuu liisariautona. Nyt tilattu 2.0 RS tsi dsg, alun perin kilpailutin diisselin, mutta liisariyhtiö tarjosi bensaa. Minulle tuo vaihto sopii ihan hyvin. Lieneekö liisariyhtiöihin iskenyt tuo surullinen diesel kammo?
Itse kysymykseen, koska auton tilaus meni sisään vasta heinäkuussa, niin minulle ilmoitettiin että auton valmistus/toimitus menee lomien jälkeiseen aikaan. Joten auto tulee olemaan 2020 mallia. Toimitus syys/lokakuu. Onko tuo 2020 malli jotenkin eri kuin 2019? Liisarihinta nousi nimittäin 10,:lla kuussa.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 10.08.19 - klo:11:47
Minulla Ocujen ketju jatkuu liisariautona. Nyt tilattu 2.0 RS tsi dsg, alun perin kilpailutin diisselin, mutta liisariyhtiö tarjosi bensaa. Minulle tuo vaihto sopii ihan hyvin. Lieneekö liisariyhtiöihin iskenyt tuo surullinen diesel kammo?
Itse kysymykseen, koska auton tilaus meni sisään vasta heinäkuussa, niin minulle ilmoitettiin että auton valmistus/toimitus menee lomien jälkeiseen aikaan. Joten auto tulee olemaan 2020 mallia. Toimitus syys/lokakuu. Onko tuo 2020 malli jotenkin eri kuin 2019? Liisarihinta nousi nimittäin 10,:lla kuussa.

Oman liisarin (tdi 4x4) tilasin heinäkuun alussa. Ilmoittivat, että tehdas 3vko kiinni tässä kesällä. Viikko sitten auton status oli "in production".
My 2020, mitä se tuo, ja tuoko mitään uutta, en tiedä.
Diesel vs Tsi ei ollut liisariyhtiölle merkitystä, minulle oli nelivdolla.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 10.08.19 - klo:11:47
Minulla Ocujen ketju jatkuu liisariautona. Nyt tilattu 2.0 RS tsi dsg, alun perin kilpailutin diisselin, mutta liisariyhtiö tarjosi bensaa. Minulle tuo vaihto sopii ihan hyvin. Lieneekö liisariyhtiöihin iskenyt tuo surullinen diesel kammo?
Itse kysymykseen, koska auton tilaus meni sisään vasta heinäkuussa, niin minulle ilmoitettiin että auton valmistus/toimitus menee lomien jälkeiseen aikaan. Joten auto tulee olemaan 2020 mallia. Toimitus syys/lokakuu. Onko tuo 2020 malli jotenkin eri kuin 2019? Liisarihinta nousi nimittäin 10,:lla kuussa.

Nyt kun tuntui olevan todella hyvät kampanjat varusteluineen, niin menin perjantaina myös tilaamaan uuden 2.0 TSI RS.
Vanha my2017 Combi vaihtuu nyt my2020 versioon, johon otin mukaan RS Challenge Plus-paketin, digitaalisen mittariston ja Canton Sound Systemin.
Paketissa on nyt myös sähköisesti säädettävät istuimet.
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

Myhky

Lainaus käyttäjältä: JiiVee70 - 01.09.19 - klo:17:17
Nyt kun tuntui olevan todella hyvät kampanjat varusteluineen, niin menin perjantaina myös tilaamaan uuden 2.0 TSI RS.
Vanha my2017 Combi vaihtuu nyt my2020 versioon, johon otin mukaan RS Challenge Plus-paketin, digitaalisen mittariston ja Canton Sound Systemin.
Paketissa on nyt myös sähköisesti säädettävät istuimet.

Minkälaisesta kampanjasta on kysymys?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 01.09.19 - klo:19:52
Minkälaisesta kampanjasta on kysymys?

Hieman epäselkeästi ilmaisin asian.
Rahoituskampanjoita tarkoitin, kun nyt sai 0% korolla uuden tilattua.
Varustelu uuteen tuntui olevan nyt todella laaja. En tiedä missä vaiheessa se vakiovarustus on muuttunut näin laajaksi?
Nyt vakiona löytyy siis myös navi, kaistavahdit, liikennemerkkien lukua jne. Lisäksi RS Challenge Plus-paketista löytyy lisäksi DCC ja sähköisesti säädettävät penkit.
Eli autossa on varmasti kaikki oleellinen ja ehkä jopa enemmänkin kuin mitä ”tarvitsee”
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

b1mpo

Ihmettelen sitä etti kukaan juuri ota liftbackiin sun&pack -varustetta. Saahan noita toki halvemmalla jälkikäteen. Ite tykkään kovasti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiVee70 - 02.09.19 - klo:06:28
Hieman epäselkeästi ilmaisin asian.
Rahoituskampanjoita tarkoitin, kun nyt sai 0% korolla uuden tilattua.
Varustelu uuteen tuntui olevan nyt todella laaja. En tiedä missä vaiheessa se vakiovarustus on muuttunut näin laajaksi?
Nyt vakiona löytyy siis myös navi, kaistavahdit, liikennemerkkien lukua jne. Lisäksi RS Challenge Plus-paketista löytyy lisäksi DCC ja sähköisesti säädettävät penkit.
Eli autossa on varmasti kaikki oleellinen ja ehkä jopa enemmänkin kuin mitä ”tarvitsee”

Omaani en ottanut kuin Digitaalisen mittariston ja sen mikä lie "connectivity" tms. härpäkkeen. Kaikki muu tarpeellinen ja tarpeeton on vakiona. Tämä on hyvää näissä loppupään autoissa.
Ohuesti harmittaa, että en saa mitään tietoa arvioidusta toimituksesta. Tehtaalla tilaus on ollut 2kk.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Myhky

#7461
Kieltämättä varustelu näyttää olevan kohdallaan ja ihan hyvä tuo RS challenge plus paketti.
DCC on nykyisessäkin kipossa aivan huippuvaruste, mutta sähköjakkaroille en henk koht anna arvoa. Kerran kun laittaa kohdalleen niin ei niitä tarvitse ikinä säätää. Jakkaroihin tulee näköjään tekonahkaakin kankaan tilalle. Mustat pakoputken lisäkkeet on kyllä näissä feikkiputkissa pop, mutta itse ruksisin varmaan pelkän DCC:n ilman pakettia.

Jotenkin nuppi meni kuitenkin sen verran sekaisin että laitoin yhden tarjouspyynnön menemään ;D

RS:n kun rakentelin skodan sivuilla niin hintaa tuli noin 42 tonnia. Nettoautossa kuitenkin pyytelevät sisäänajetuista vehkeistä 45:tä tonnia.

Suostuisivatkohan tekemään minulle tehtaalla RS:n ilman takasiipeä... Aina häirinnyt se siipi.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 02.09.19 - klo:07:37
Omaani en ottanut kuin Digitaalisen mittariston ja sen mikä lie "connectivity" tms. härpäkkeen. Kaikki muu tarpeellinen ja tarpeeton on vakiona. Tämä on hyvää näissä loppupään autoissa.
Ohuesti harmittaa, että en saa mitään tietoa arvioidusta toimituksesta. Tehtaalla tilaus on ollut 2kk.

2-3kk oli myyjän arvio itselläni, mutta saas nähdä.
Combi tuli vaihdettua nyt vaihtelun vuoksi liftbackiin.
Nykyiseen autoon otin Brilliant Plus+ pinnoitteen ja heti uutena vien samaan käsittelyyn tämänkin.
Nykyisessä RS ei ollut RS Challenge-pakettia, kun tuli se taannoin ostettua valmiina maassa olevana. Ohuesti jäi harmittamaan hieman vajavainen varustelu, mutta nyt sekin asia tulee korjattua. 
Nyt alkaa se pitkä odotus...:)
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 02.09.19 - klo:08:43
Kieltämättä varustelu näyttää olevan kohdallaan ja ihan hyvä tuo RS challenge plus paketti.
DCC on nykyisessäkin kipossa aivan huippuvaruste, mutta sähköjakkaroille en henk koht anna arvoa. Kerran kun laittaa kohdalleen niin ei niitä tarvitse ikinä säätää. Jakkaroihin tulee näköjään tekonahkaakin kankaan tilalle. Mustat pakoputken lisäkkeet on kyllä näissä feikkiputkissa pop, mutta itse ruksisin varmaan pelkän DCC:n ilman pakettia.

Jotenkin nuppi meni kuitenkin sen verran sekaisin että laitoin yhden tarjouspyynnön menemään ;D

RS:n kun rakentelin skodan sivuilla niin hintaa tuli noin 42 tonnia. Nettoautossa kuitenkin pyytelevät sisäänajetuista vehkeistä 45:tä tonnia.

Suostuisivatkohan tekemään minulle tehtaalla RS:n ilman takasiipeä... Aina häirinnyt se siipi.

Itselleni sillä sähköisesti säädettävällä jakkaralla on merkitystä, kun myös avovaimo ajelee välillä autollani, vaikka omakin tuolta löytyy. Pituuseroa meillä on aika merkittävästi ja jos syystä tai toisesta tuo ei ole muistanut siirtää istuinta taakse omilta jäljiltään, niin minä en mahdu edes siihen ratin ja penkin väliin.
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiVee70 - 02.09.19 - klo:09:56
2-3kk oli myyjän arvio itselläni, mutta saas nähdä.
Combi tuli vaihdettua nyt vaihtelun vuoksi liftbackiin.
Nykyiseen autoon otin Brilliant Plus+ pinnoitteen ja heti uutena vien samaan käsittelyyn tämänkin.
Nykyisessä RS ei ollut RS Challenge-pakettia, kun tuli se taannoin ostettua valmiina maassa olevana. Ohuesti jäi harmittamaan hieman vajavainen varustelu, mutta nyt sekin asia tulee korjattua. 
Nyt alkaa se pitkä odotus...:)

Auto tullut maahan. Eli siitä, kun tilaus lähti tehtaalle, meni tasan 8 viikkoa saapua Hankoon. Nyt sitten kolmisen viikkoa odottelua, että kaikki saadaan asennettua ja säädettyä.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 03.09.19 - klo:18:29
Auto tullut maahan. Eli siitä, kun tilaus lähti tehtaalle, meni tasan 8 viikkoa saapua Hankoon. Nyt sitten kolmisen viikkoa odottelua, että kaikki saadaan asennettua ja säädettyä.

Onneksi olkoon! Nyt alkaa ne kituviikot :)

Mistä te muuten voitte seurata tuota tilauksen etenemistä?
Vai tuleeko mulle myyntiliikkeestä joku erillinen vahvistus, kun saavat tehtaalta tiedon tjms.?
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiVee70 - 03.09.19 - klo:19:58
Onneksi olkoon! Nyt alkaa ne kituviikot :)

Mistä te muuten voitte seurata tuota tilauksen etenemistä?
Vai tuleeko mulle myyntiliikkeestä joku erillinen vahvistus, kun saavat tehtaalta tiedon tjms.?

Käsittääkseni porukka vaan riivaa myyjää. Itse kysyin kerran, nyt soitti, että Hangossa on.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Guido

Lainaus käyttäjältä: JiiVee70 - 03.09.19 - klo:19:58
Onneksi olkoon! Nyt alkaa ne kituviikot :)

Mistä te muuten voitte seurata tuota tilauksen etenemistä?
Vai tuleeko mulle myyntiliikkeestä joku erillinen vahvistus, kun saavat tehtaalta tiedon tjms.?

On muuten aika erikoista, että jos tilaat jostakin planeetaan toiselta puolen muutaman euron hintaisen pikkunippelin niin sen matkantekoa pystyy seuraamaan (kuljetusfirmasta riippuen) lähes reaaliajassa, mutta vieläkään ei kymmeniä tuhansia euroja maksavan auton tilauksen etenemistä pysty seuraamaan kuin myyjälle soittelemalla.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Guido - 04.09.19 - klo:11:22
On muuten aika erikoista, että jos tilaat jostakin planeetaan toiselta puolen muutaman euron hintaisen pikkunippelin niin sen matkantekoa pystyy seuraamaan (kuljetusfirmasta riippuen) lähes reaaliajassa, mutta vieläkään ei kymmeniä tuhansia euroja maksavan auton tilauksen etenemistä pysty seuraamaan kuin myyjälle soittelemalla.

Tuo on muuten totta, työkaveri seurasi uuden Toyotansa kulkua reaaliajassa. "Nyt se menee kanaalissa"... Nopean googlettelun perusteella Bemarin toimitusta on seurattu lähes reaaliajassa jo 2009.

VAG:n taustajärjestelmien kökköyttä vai onko tämä ainoastaan Suomen ongelma? Viimeksi otin esittelyauton kun en jaksanut (yli) puolen vuoden odotusta.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JiiVee70

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.09.19 - klo:13:04
Tuo on muuten totta, työkaveri seurasi uuden Toyotansa kulkua reaaliajassa. "Nyt se menee kanaalissa"... Nopean googlettelun perusteella Bemarin toimitusta on seurattu lähes reaaliajassa jo 2009.

VAG:n taustajärjestelmien kökköyttä vai onko tämä ainoastaan Suomen ongelma? Viimeksi otin esittelyauton kun en jaksanut (yli) puolen vuoden odotusta.  ???

Se on justiinsa näin! Minä kuvittelin jo, että muut ovat saaneet jonkun linkin mistä seurata auton toimitusta jne. :)

Ei luulisi olevan kovin vaikea homma toteuttaa asiakkaille se seuranta. Säästyisivät automyyjät kärsimättömien asiakkaiden kyselyiltä. Itse tuskin tulen vaivaamaan myyjää, ellei sitten arviot ala paukkumaan pahasti pieleen.
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy