Kirjoittaja Aihe: Octavia III RS  (Luettu 2755006 kertaa)

Poissa Sam123

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7440 : 20.05.19 - klo:08:43 »
RS Facelift 2017 6 DSG bensa.  Onko normaalia, että alasvaihtaessa 2->3 tuo vaihto tuntuu tosi voimakkaasti ja hieman ”jarrutusmaiselta”? Kiitos vastauksista!

Poissa JJambs

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7441 : 20.05.19 - klo:13:43 »
RS Facelift 2017 6 DSG bensa.  Onko normaalia, että alasvaihtaessa 2->3 tuo vaihto tuntuu tosi voimakkaasti ja hieman ”jarrutusmaiselta”? Kiitos vastauksista!
Kyllä on. Itsekin tuota aikani ihmeteltyäni kävin muutamaa samanlaista ajamassa ja kaikissa toimii samalla tavalla.
Ajossa:
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS, DSG, Candy White

Entiset:
Seat Leon 1.0 TSI Style, manuaali, Pirineos Gray
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006, automaatti
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style, 2014, manuaali, Estrella Silver
Volvo S60 2.5T Kinetic, 2005, GearTronic AT
Mazda 6 HB, 2.0, manuaali
VW Golf IV HB 1.6, 2003, manuaali

Poissa Sam123

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7442 : 20.05.19 - klo:15:55 »
Kyllä on. Itsekin tuota aikani ihmeteltyäni kävin muutamaa samanlaista ajamassa ja kaikissa toimii samalla tavalla.

Kiitos vastauksesta! Joo, näin vähän arvelinkin ja varsinkin S-modella moottorijarrutus on todella voimakasta. D-modella myös aika aggressiivinen varsinkin tuo 3->2. Hitaasti tulo valoihin ei ole kyllä mitenkään älyttömän pehmeää vaikka kuinka pehmeästi jarruttaisi, melkein tasaisin on antaa moottorin itse jarruttaa, silloin on huomattavasti tasaisempi tuo vaihto.

Entinen 1.0tsi DSG 7 oli aivan erilainen, tosin oli tehoakin tasan puolet vähemmän.

Ainut hieman ärsyttävä ominaisuus kyseisessä autossa, muuten kaikki kyllä viimeisen päälle.

Poissa JJambs

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7443 : 20.05.19 - klo:18:23 »
Täsmälleen samanlaiset tuntemukset. Tuohon ominaisuuteen jollain tasolla tottuu ajan kanssa.
Ajossa:
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS, DSG, Candy White

Entiset:
Seat Leon 1.0 TSI Style, manuaali, Pirineos Gray
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006, automaatti
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style, 2014, manuaali, Estrella Silver
Volvo S60 2.5T Kinetic, 2005, GearTronic AT
Mazda 6 HB, 2.0, manuaali
VW Golf IV HB 1.6, 2003, manuaali

Poissa tgr

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7444 : 06.06.19 - klo:23:13 »
Aikansa kutakin. Itämaan ihme, manuaali MY16 RS bensakoneella ja farkkukorilla siirtyy meikkauksen kautta uudelle omistajalle ja tilalle tuli eilen MY19 Volvo V60 T8 RD. RS-Ocu oli hyvä auto, ei pahaa sanottavaa. Uutta samanlaista ei kuitenkaan huvittanut ottaa, varsinkin kun nelikko on tarjolla vain laimeana dieselinä.
Ihmeellistä tämä aikuisuus. Nuorena en olisi koskaan kuvitellut omaksi autoksi Skodaa...tai Volvoa.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.349
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7445 : 07.06.19 - klo:12:17 »
Itämaan ihme, manuaali MY16 RS bensakoneella ja farkkukorilla siirtyy meikkauksen kautta uudelle omistajalle ja tilalle tuli eilen MY19 Volvo V60 T8 RD.

Pieni maantieto-knoppi: Ruotsi on keskimäärin idempänä kuin Tsekki. ;)
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7446 : 02.07.19 - klo:08:47 »
F30 xdrive Bemari lähti lihoiksi ja tilalle tuli liisari, tai on tilauksessa, RS TDI 4x4 DSG.

Keskustelu mallista on välillä hauskaa, mutta pääasiassa surullista. On ihmisiä joiden päätyö on urputtaa mallista, ja toisia joiden tehtävä on yrittää korottaa RS taivaisiin.
Minulle RS on vain varustetaso normaalista perhekinneristä. Vähän tunnokkaampi ohjaus, parempi alusta, mielekkäämmät varusteet ja riittävästi tehoa - jotta se takaa turvalliset ohitukset jne. En luule tilanneeni Ferraria vaan normaalin riittävän ripeän perheauton kivoilla varusteilla. Ulkonäkö mielestäni naksun parempi kuin normi versiossa.

Valitettavaa kuinka paljon tunteita tama herättää. Mutta tiesin jo etukäteen, koska omistin aikanaan myös bensa räsän (2013 220hp). Bemari oli tässä välissä mielenkiintoinen kokeilu. Eittämättä tukeva ja laadukas auto nelivedolla, joka toi kunnon hauskuuskertoimen. Mutta kaikesta Baijerilaisesta pitää maksaa ja paljon. Vakiona autossa oli ratti ja polkimet, kaikki muu maksoi lisää. Huoltojen hinnat naurattaisi, jos ei itkettäisi.

Räsän neliveto ei ole yhtä hauskuuspainotteinen, mutta haenkin normaaliin liikenteeseen etenemiskykyä myös talvella. Sitä haldex tarjoaa ihan yhtä paljon kuin xdrive. Automaatit erilaisia, mutta hyviä molemmat. Tilaa Octaviassa on järjettömän paljon enemmän. Koska kyseessä liisari, niin suuria intohimoja herättäviä varusteita en ottanut.

Tuon TDI:n 135kw on lytätty monessa testissä. Lisää potkua, tehoton, liian pieni jne. Huokaus...
Viimeisen 4 vuoden ajalta keskinopeus ollut 34,6km/h. Kai tuolla mailman hitaimmalla ja laiskimmalla TDI:llä pääsee edes tuohon? Alamäessä?
Kehätiet pääkaupunkiseudulla on täynnä kameratolppia ja lisää tulee, entistä tarkempia ja kauempaa mittaavia tolppia kaiken lisäksi. Sama mökkimatkalla. Sakotkin harmittaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin, jopa enemmän. Eli summa summarum, täällä ei oikein voi ulosmitata minkään normiauton tehoja. Siispä keskityn läpi vuoden hyvään etenemiseen hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja kaikilla herkuilla ja innovaatioilla varustettuna.


Tulossa: Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7447 : 02.07.19 - klo:14:30 »
F30 xdrive Bemari lähti lihoiksi ja tilalle tuli liisari, tai on tilauksessa, RS TDI 4x4 DSG.

Keskustelu mallista on välillä hauskaa, mutta pääasiassa surullista. On ihmisiä joiden päätyö on urputtaa mallista, ja toisia joiden tehtävä on yrittää korottaa RS taivaisiin.
Minulle RS on vain varustetaso normaalista perhekinneristä. Vähän tunnokkaampi ohjaus, parempi alusta, mielekkäämmät varusteet ja riittävästi tehoa - jotta se takaa turvalliset ohitukset jne. En luule tilanneeni Ferraria vaan normaalin riittävän ripeän perheauton kivoilla varusteilla. Ulkonäkö mielestäni naksun parempi kuin normi versiossa.

Valitettavaa kuinka paljon tunteita tama herättää. Mutta tiesin jo etukäteen, koska omistin aikanaan myös bensa räsän (2013 220hp). Bemari oli tässä välissä mielenkiintoinen kokeilu. Eittämättä tukeva ja laadukas auto nelivedolla, joka toi kunnon hauskuuskertoimen. Mutta kaikesta Baijerilaisesta pitää maksaa ja paljon. Vakiona autossa oli ratti ja polkimet, kaikki muu maksoi lisää. Huoltojen hinnat naurattaisi, jos ei itkettäisi.

Räsän neliveto ei ole yhtä hauskuuspainotteinen, mutta haenkin normaaliin liikenteeseen etenemiskykyä myös talvella. Sitä haldex tarjoaa ihan yhtä paljon kuin xdrive. Automaatit erilaisia, mutta hyviä molemmat. Tilaa Octaviassa on järjettömän paljon enemmän. Koska kyseessä liisari, niin suuria intohimoja herättäviä varusteita en ottanut.

Tuon TDI:n 135kw on lytätty monessa testissä. Lisää potkua, tehoton, liian pieni jne. Huokaus...
Viimeisen 4 vuoden ajalta keskinopeus ollut 34,6km/h. Kai tuolla mailman hitaimmalla ja laiskimmalla TDI:llä pääsee edes tuohon? Alamäessä?
Kehätiet pääkaupunkiseudulla on täynnä kameratolppia ja lisää tulee, entistä tarkempia ja kauempaa mittaavia tolppia kaiken lisäksi. Sama mökkimatkalla. Sakotkin harmittaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin, jopa enemmän. Eli summa summarum, täällä ei oikein voi ulosmitata minkään normiauton tehoja. Siispä keskityn läpi vuoden hyvään etenemiseen hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja kaikilla herkuilla ja innovaatioilla varustettuna.

Sujuvasti vielä itselleni lisäten, että sama kone Scoutissa muuttuu testeiss ja kokemuksissa puhdikkaaksi, tehokkaaksi ja taisi jossain olla mainittu urheilullinenkin :)
Vaihtaisivat tehtaalla koneet päittäin RS:n ja Scoutin kesken, niin narina loppuisi, eikö..?
Tulossa: Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7448 : 03.07.19 - klo:10:04 »
Onko kukaan mahtanut ajella 18" ja 17" talvivanteilla samassa autossa? Millaisia kokemuksia äänen tai lumen pakkautumisen suhteen? Onko mitään hyvää käytännön syytä ottaa jompi kumpi? Ulkonäkö ei ole prioriteetti(eikä 17" mikään pikkuvanne ole sekään).
Tulossa: Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa mti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
  • Ocu Combi RS TDI MY2016
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7449 : 03.07.19 - klo:12:11 »
On ollut nyt 135 tkm tuo yhdistelmä. Melussa ei suurta eroa, 17 nastat ehkä hivenen hiljasemmat. Kulutus on selvästi, noin 0,5 litraa / 100 km pienempi talvirenkailla. 
Audi 60L -71
Kupla 1,3 -69
Ex-vagit:
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Poissa Kannu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Octavia III RS
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7450 : 11.07.19 - klo:21:23 »
Mikä mahtaa olla v2014 (220hv version) etujarrupalojen oikea koko? Vakiopalat pölyttää aivan hulluna ja ajattelin laittaa ATE ceramicit tilalle, mutta niitäkin kahta eri kokoa ko. mallille:

- 13.0470-2785.2 (leveys 160mm)
- 13.0460-2617.2 (leveys 175mm)

Mistä hitosta oikein saa oikean koon selville? Etulevy ilmeisesti on sen 312mm?

Poissa Vekkula

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7451 : 11.07.19 - klo:22:06 »
175mm on oikea ainakin 340mm levyille mutta en kyllä osaa sanoa mitkä levyt tuossa versiossa on...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Poissa Kannu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
  • Octavia III RS
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7452 : 13.07.19 - klo:10:38 »
Mittasin levyt (340mm), joten nuo isommat lähti tilaukseen. Kiitos.  :)

Poissa tgr

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Octavia III RS
« Vastaus #7453 : 17.07.19 - klo:13:01 »
https://m.nettiauto.com/skoda/octavia/10620421?vifAdCount=1&vifNav=Y
Ostakaa tuosta mun vanha ratsu pois kuleksimasta.
Kauppiaalla unohtunut ainakin lämmitettävä tuulilasi ja Android auto/ Carplay varustelustasta

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy