Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

puhis78

No huh huh.. onpas ollut vilkas yö täällä foorumilla  ;D Jotenkin tuntui menevän Räsä keskustelu Audin puolelle vahvasti VAIKKA olin lukevinaan otsikoksi OCTAVIA III RS  :o

Maailmassa on PAAAAALJON sellaisia autoja mihin meillä tavan tallaajilla ei ole varaa, joten miten osa luulee että se AUDI on se mihin tätä pitäisi verrata ? Itelläni ollut kolme eri A4:sta... B5 / B7 ja B8 eikä ole ikävä yhtäkään noista. Autot oli ihan OK ei siinä mitään, mutta ei A4:nen ole mikään premium auto eikä ole uusi / vanha RS Octaviakaan.

Sokotaa kuuluukin arvostella niin negatiivisesti kuin positiivisesti ( koska jokaisessa aina jotain vialla ), mutta sen arvostelun ei mielestäni kuulu liittyä AUDEIHIN tai muihinkaan autoihin vaan Räsään... 8)

PS. Tänään näyttelyyn ihmettelemään lähemmin autoa ;)

Johan helpotti  ;D
Skoda Octavia RS 2,0 TDI + DSG - 09

Kinneri

Täällä on pari kertaa viitattu, että "uusi RS 33tâ,¬" jne. Kuinka moni on Räsänsä saanut tuohon hintaan?

Vaikka kuin "vähillä varusteilla" yrittää tuota speksata (toimituskulut, toiset renkaat, joku lämppäri jne), niin hintaa tulee vähintään  se 37-38tâ,¬. Tietty jonkin sortin käteisalennuksenhan tuosta saa, mutta silti puhua "33tâ,¬ räsästä" on itsepetosta :)

Uskaltaako rohkeimmat paljastaa minkä hintaisia RS-kulkineita olette tilailleet?

deeaa

Auto kuin auto, kaikissa on aina maanantaikappaleita jne. Kalliissakin koslissa. Kaverilla oli a6 allroad joka jätti tielle useamman kerran jo ihan uutena, eka kerran heti luovutuspäivänä sähköt vaan katosi kesken kotimatkan motarilla. Ja vähän myöhemmin kun takuu loppui tuli niin kalliita korjauksia - joku 180 tonnin huolto tuli maksamaan jotain yli neljän tonnin - niin sillä meni viimein hermo ja pisti kiertoon.

Auto joka on kallis ostaa on myös kallis pitää. Vaikka ei vikoja olisikaan niin kaikki maksaa enemmän huolloista renkaisiin ja vakuutuksiin. Mikä vaan uusi auto turboineen ja autonmaageineen on varmasti kallis pitää verrattuna siihen jos ostat jonkun parintonnin peruskoslan vaikka, jonkun viisvuotiaan corollan tai pösön tai vastaavan, ja ajelet sillä melkolailla huoletta vuosikymmenen eikä korjaukset nyrkkipajalla paljon maksa. Ja se se vasta kallista on ostaa joku vanhempi s4 tai vaikka m-bemari...kuka vaan voi semmosen ostaa mutta ylläpito maksaa hunajaa.

Mutta uusi on uusi, oli se sitten skoda tai mikä tahansa.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 01.09.13 - klo:08:55
Täällä on pari kertaa viitattu, että "uusi RS 33tâ,¬" jne. Kuinka moni on Räsänsä saanut tuohon hintaan?

Vaikka kuin "vähillä varusteilla" yrittää tuota speksata (toimituskulut, toiset renkaat, joku lämppäri jne), niin hintaa tulee vähintään  se 37-38tâ,¬. Tietty jonkin sortin käteisalennuksenhan tuosta saa, mutta silti puhua "33tâ,¬ räsästä" on itsepetosta :)

Uskaltaako rohkeimmat paljastaa minkä hintaisia RS-kulkineita olette tilailleet?
Tämä olisikin kiva kuulla. Itsekin kävin autoa katsomassa ja rakensin minimibudjetin laitetta jolloin renkaineen sun muineen oltiin taas neljänkympin autossa. Skodassakin ollaan nykypäivänä kaukana siitä mikä joillain merkeillä edelleen on todellisuutta, valitaan lisähintainen metalliväri tai ollaan valitsematta ja päälle tarjouspaketin talvirenkaat kampanjahintaan.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Markku J

Kinneri:

halvalla RS:ään kuitenkin lisukkeet saa moneen muuhun merkkiin verrattuna. Omassa kauppasopimuksessani lukee loppusummana 36700 eur. Sen päälle odottelen vielä Webaston hintaa, kun sen jälkeenpäin pyysin lisättäväksi. Samaten rengasrulettiin menee rahaa - jopa kolmisen tonnia, kun Xtrem + 225/35-19 setti pitää hankkia, ja talvirenkaat 225/40-18. Jonkun euron hyvitystä noista Contin SportContact2:sta saanee. Elikkä n. 40 th eur tuohon minulla menee.

Hyvin minulle kelpaisi kyllä ihan perusvarusteinenkin TDI manuaalina, kun sen saisi n. 30 500 eur nettona (ovh 32 097,48) + talvirenkaat.

jare

Onko kaikki nähnyt youtubesta videon, missä hitler saa kuulla uuden A3:n olevan Haldex eikä quatro torsen  ;D Lähinnä tähän "vajaavetoisella ei pysy tiellä" -keskusteluun.

Hitler kuulee, ettei Audi S3 olekaan aito quattro.

pikkuvika

Mulla ei maksa paljo yli 33000 ,kun tialasin punaisen ja varusteena vetokoukku ja moottorin lämmitin.

Turha Skodaa on verrata Audiin, koska skoda on skoda ja audi on audi. Itsellä oli uusi b7 audi A4 ja sitten vaihdoin sen Seat exeoon ja luulin saavani samanlaisen auton. Tässäkään ei kannata verrata niitä samanlaisiksi. Puhutaan vaan seatista.

Peeveli

RÃ,,SÃ,, kiinnostaa selvästi kaikkia, myös meitä muilla (luopio)merkeillä ajavia. ;D Eilisten kylmätyyppien perusteella en kerta kaikkiaan ymmärrä joidenkin Audi-fanaatikkojen räsä-haukkuja jostain Ã,,MPÃ,,RI-muovista. Termi sinänsä on jo aivan naurettava. Eilen kävin eukon kanssa Etolassa (muovitavaraliike) ja kyllä se perinteinen muoviämpärin materiaali ja pinta poikkeaa kaikkien autojen muoveista. Ja jos jonkun uusimallisen auton sisätiloissa on ankea vaikutelma, niin tervemenoa katsomaan tojoliikkeeseen tätä uutta Aurista. Edes ikkunannostimien kytkimiä ei ole valaistu, paitsi kuskin oven katkaisin.

Oma puolueeton mielipiteeni on, että uusi RS on sisätilojen tyylikkyydessä / prameudessa aivan tasoissa alumiinioptiikka-paketilla varustetun Audi A3:n kanssa. Jos taas rinkulakeulasta jättää sen lisähintaisen paketin pois ja erehtyy ottamaan auton vieläpä kuli-business-mallina niin kyllä se A3 on sisältä ankeampi. Jo ne ruutukuvioiset business-mallin peruspenkit tekevät masennusta. Asteen verran parempaa näköä tuo business sport mutta sekin vaatii a) alumiinioptiikkaa ja b) sisävalopaketin (RS:ssä jalkatilavalotkin ovat vakiona, Audi ryöstää niistäkin sikahinnan ja esim. valaistuja ehostuspeilejä aurinkolipassa ei ole vakiona).

Itse hurahdin tilaamaan A3:n puhtaasti imagon (merkki) ja ulkonäön takia. Koeajo vahvisti myös sen että ajettavuus on kertakaikkisen maukas, auto on hiljainen ja 1,4 mopomoottori antoi kokoisekseen uskomattoman paljon tehoa. Mutta: jos nyt olisin tilaamassa, voisi RS mennäkin tilaukseen koska tuo koneen teho ja vääntö ovat sen verran herkullisia lukemia että tällaisen kuumakallen sielulle tekisi gutaa. Räsällä onnistuu taatusti ns. ojentamiset, irtiotot ja useammankin rekan kertaohitukset kaksikaistatiellä leikiten. Ulkonäkö ei säväytä kuten A3 sedanissa, mutta ei se hassumpi ole etenkään mustana ja 18" aluilla jotka tuossa autossa olisivat ehdottomat vaikka en mikään suurten vanteiden fani olekaan.  Lisäksi minulla on luulo (siis voin olla väärässä) että Helkama Auto suostuu takuuajan jälkeisiin mahdollisiin vikojen korjauskustannuksiin mukaan paremmin kuin Audi.

Yön yli nukuttuani tulin siihen tulokseen, että bensa-RS lähtee kanssani vielä koeajolle, ja katsotaan sitten mitä siitä seuraa. RS:n pitäisi kyllä ylittää A3 ajettavuuden osalta, ennen kuin dramaattista seuraisi. Mutta, onneksi en omista kuin lukulasit. ;)

Husky

Siinä olisi jollekin musta räsä bensana ja manuaalina, Heti toimitukseen!!  ;D
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5883200

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Husky - 01.09.13 - klo:09:23
Siinä olisi jollekin musta räsä bensana ja manuaalina, Heti toimitukseen!!  ;D
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/5883200

Ainoa väri joka pukee Räsää ja tekee siitä kivasti pahiksen. Siinä oiva peli sille joka tykkää polkea ja vatkata...

Epes

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:00:18
Joo tuntuu, että tuo on se pointti! Kerrankin saa "hirmuiset" tehot toooodella halvalla... ;) Ja omia näkemyksiä ei tässä ketjussa saa esittää jos niissä on vähääkään negatiivista sävyä uutta räsää kohtaan. Skodamies on niin herkkä! :) ;) :D ;D

Octavia III RS on oman aikakautensa "Ford Mustang"  ;D

Epes

Lainaus käyttäjältä: pikkuvika - 01.09.13 - klo:09:12
Mulla ei maksa paljo yli 33000 ,kun tialasin punaisen ja varusteena vetokoukku ja moottorin lämmitin.

Talvirenkaat unohtuivat?

Kinneri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:09:05
Kinneri:

Hyvin minulle kelpaisi kyllä ihan perusvarusteinenkin TDI manuaalina, kun sen saisi n. 30 500 eur nettona (ovh 32 097,48) + talvirenkaat.

Täytyy myöntää, että minulle tuli tonnin laskuvirhe tuossa "33tâ,¬ RÃ,,sä" hinnoittelussa, sillä en ottanut laskuissa huomioon HB mallia olleskaan. Itse ostaisin Combin ja niiden hintoja on tullut ihmeteltyä.

Ehkä tuommoisen TDI räsän saisi juuri 33tâ,¬ hintaan, jos ei ole vaihdokkia. Lisävarusteet on kuitenkin hinnoiteltu sen verran houkuttelevasti, että tuskin kukaan ihan "kuli-RS:ää" liikkeestä ulos kiikuttaa. Esittelyautot "pörinäpöntöllä" lähtevät näköjään 35tâ,¬:sta ylöspäin. Tokihan noistakin hinnoista voi yrittää neuvotella.

Nudde

LainaaTalvirenkaat unohtuivat?

Itse en laske mukaan auton hintaan toiset renkaat webastot ym. vaan puhun auton hinnasta, kukaan ei varmaan osta ne toiset renkaat/webasto ym. autoliikkeestä, tai varmaan joku, mutta ne maksaa siellä yleensä aika palajon enemmän. Jos nämä laitetaan päälle niin sellainen 3500 voi vielä lisätä.

Voimasavu

Peevelin kirjoituksesta käy hyvin ilmi, miten jokainen näkee asiat eri tavalla. Hänen mielestä A3 ja räsä ovat sisältä yhtä laadukkaan ja tyylikkään tuntuiset. Minun mielestä taas ei. Sitähän tässä olen yrittänyt kirjoittaa, että nämä ovat aina jokaisen OMIA mielipiteitä. Ja mitä tulee siihen, mihin RS:ää verrataan niin jokainenhan vertaa katsomaansa/koeajamaansa autoa myös omaansa. Sen takia minä vertaan Audiin ja esim. Peeveli Aurikseen. Olkoonkin kuinka "epäoikeudenmukainen" vertailu tahansa.

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:00:25
Jos 1.6 TDI on sinun mielestäsi passeli motti autoon, niin ymmärrän jollain tasolla sen, miksi ihmettelet Räsän ostajia.

???

En minä ole missään viestissä ihmetellyt räsän ostajia. Olen vain ja ainoastaan kirjoittanut omia näkemyksiäni ko. autosta. RS on ilman muuta hinta laatusuhteeltaan erinomainen auto, mutta ei minua varten. Siitähän tässä on kysymys.

kuvaustakin

On se hinnoittelu vaan kaikenkaikkiaan aika posketon jos siitä käytännössä tuon 35-40 tonnia joutuu pulittamaan. Kyseessä on kuitenkin ihan perusfarkku ja kaikenlisäksi vajaavetoisena.
Mutta nää nyt vaan on niin kalliita...

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.09.13 - klo:09:47
Itse en laske mukaan auton hintaan toiset renkaat webastot ym. vaan puhun auton hinnasta, kukaan ei varmaan osta ne toiset renkaat/webasto ym. autoliikkeestä, tai varmaan joku, mutta ne maksaa siellä yleensä aika palajon enemmän. Jos nämä laitetaan päälle niin sellainen 3500 voi vielä lisätä.
Aika moni näyttää autoliikkeestä ostavan kun katsoo luovutukseen menevien autojan peräkontteja - renkaita pullollaan. Ja käsittääkseni talvirenkaat ovat Suomessa useimmille välttämättömyys, joten niiden hinta on pakko ottaa huomioon uuden auton ostohinnan kokonaisuudessa. Muu on itsensä huijaamista. Jos siis on esimerkiksi 33tâ,¬ käytettävissä auton hankintaan, on hölmöläisten peitonjatkamishommaa jättää talvirenkaat ym "pakolliset" huomioimatta.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Tomppis

Peeveliltä loistava kommentti tuohon ämpärimuoviin/audien sisustukseen. Itse otin ämpärimuovin termiksi kun se tuntuu olevan se sana mitä niistä käytetään. Jokaisessa autossahan tuota samaa muovia on.

Puhis78, sitähän tässä oon yrittänyt selittää, että turha Skoda ja Audia on verrata keskenään. Ne on eri luokan autoja ja eri asema konsernissa. Sen ymmärtäisin jos täällä puhuttaisiin, että sisusta on järkyttävä ja huono verrattuna edelliseen Octaviaan tai materiaaaleiltaan ihan surkeaa vrt. muihin saman luokan autoihin. Ei se Audin sisätila ole sen kaksisempi kuin skodassakaan, itse asiassa minua mielyttää enemmän tämä räsän sisusta kuin oman b8.

Niin ja RS uutena 33k, uskoisin että se on saavutettavissa. Käteisalennukset kun tuhlaa talvirenkaisiin niin siinähän sitä ollaan. Vielä kun otat jotkut alerenkaat ja halvinta aluvannetta mitä tarjolla on (aluvanteet halvempia kuin orig. pellit) niin ei varmasti nouse ainakaan yli 34k. En minä ainakaan missään vaiheessa väittänyt, että varustettuna auto olisi 33k.

Onko Vorkki tietoinen siitä, että ainakin meillä täällä Oulussa mm. leasingautoihin, joihin otetaan talvirenkaat sopimukseen niin ne toimitetaan autoliikkeeseen auton peräkonttiin, jos asiakas niin haluaa? kaikki eivät siis välttämättä ole suoraa liikkeen hyllystä..

Se on vaan niin, että Skoda on tuonut kansan merkin/mallin riittävällä moottorilla, halvoilla varusteilla ja sopivalla hintalapulla ulos.

Yleensähän on hyvä pitää mielessä se, että jos lähtee ostamaan uutta autoa ja haluaa oikeasti siihen vähän varusteita niin 10k voi laittaa hintaan. Auto kuin auto melkeenpä.

Black-paketti
Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjaus
Gemini-kevytmetallivanteet 7,5x18" 225/40R18
Irrotettava vetokoukku
Lämmitettävät takasivuistuimet
Media-in -liitin (Apple liitäntä- ja ohjausmahdollisuus)
Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta
Sivuturvatyynyt takaistuimelle
Sähkötoiminen panoraama kattoikkuna
Traveller Assistant

Siinä olisi oma auto, ilman lämppäriä ja talvikiekkoja, SVH näky olevan 40383,47 â,¬.
Moneenko autoon saa tämmöset varusteet n. 7kiloeurolla? kysynpähän vaan.

Nudde

LainaaAika moni näyttää autoliikkeestä ostavan kun katsoo luovutukseen menevien autojan peräkontteja - renkaita pullollaan. Ja käsittääkseni talvirenkaat ovat Suomessa useimmille välttämättömyys, joten niiden hinta on pakko ottaa huomioon uuden auton ostohinnan kokonaisuudessa. Muu on itsensä huijaamista. Jos siis on esimerkiksi 33tâ,¬ käytettävissä auton hankintaan, on hölmöläisten peitonjatkamishommaa jättää talvirenkaat ym "pakolliset" huomioimatta.

Juuri näin, jos budjettiin pitää mahtua kaikki niin se on selvää. Minä puhuin nyt vaan auton hinnasta, siihen en laske näitä, vaan ne mitä esim. konfiguraattoirilla saa laskettua, saahan sitten vielä menemään vaikka mitä lisuketta siihen.

Kinneri

Tokihan lämppärin ja talvirenkaat saa hankkia mistä huvittaa, mutta tuskin missään niitä ilmaiseksi jaetaan ja hankittava ne on kuitenkin. Samoista "rahkeista" ne lähtee mistä itse autonkin hinta  ::)

Jos joku on  33tâ,¬:n Räsän ostanut, niin reilusti vaan kättä ylös!  ;D

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 01.09.13 - klo:08:55

Oman tilatun Ocun varusteet löytyy Autotallista niille, joita hinnat kiinnostavat todella. Maksan autosta tuolla setillä 34kâ,¬ + itse hommattuna 18" talvirenkaat (max. 1000â,¬) + 18" kevävanteet (max. 800â,¬).

Kaiken kaikkiaan tämä keskustelu osoittaa Skodan julkaiseen (taas kerran) kilpailukykyisen tuotteen, joka herättää mielenkiintoa :) Esimerkiksi Yetistä tuntui aikanaan löytyvän yhtä intohimoista keskustelua. Skoda-myyjänä, jos olisin, hieroisin käsiäni lukiessa tätä ketjua... Missään nimessä ei ole huonoa markkinointia mallille!

Ps. Omasta mielestäni ja omalla vertailupohjalla Ocu valitettavati häviää sisustan laadun tunteessa omalle uudelle FR Leonille. Omassa mielipiteessäni laadun tunteeseen vaikuttavat mm. matta/kiiltopinta materiaaleissa, joista arvostan mattapinnan paremmaksi. Lisäksi Leonissa design yhtenäistä verrattuna Ocuun, Ocussa monia kohtia, jotka eivät omaan silmään istu kokonaisuuteen. Leonin mittariston / nappuloiden valaistus punaisena / valkoisena kokonaisuutena hieno ja urheilullinen. Lisäksi esim. 5.8" kosketusnäytön valikkojen design Leonissa moderni verrattuna Ocuun. Lisäksi yksi pieni juttu vielä, Leonin kosketusnäyttö on käännetty kuskia kohti, kun taas Ocussa normaalisti pitkittäissuuntaisesti suorassa. Tuntuu että kuljettajaa on mietitty, eikä apukuskin paikalla istuvaa vaimoketta :D
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

enkero

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 01.09.13 - klo:01:58
Muutama pointti...vaikka tilojensa puolesta Ocua voisi verrata A4:seen...niin oikea vertailukohde on kuitenkin saman pohjalevyn kolmonen.

Heh, tilojen puoleen reilumpi verrokki taitaisi olla kuitenkin A6?  ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: enkero - 01.09.13 - klo:10:27
Heh, tilojen puoleen reilumpi verrokki taitaisi olla kuitenkin A6?  ;)
Veikkkaan, että kutosessa matkustaa takana 3 henkilöä paljon mukavammin kuin ocussa. Tavaratilaan kyllä menee ocussa vaikka ruumisarkku.

TomiS

Kävinpäs katsomassa Tikkurilan Metroautossa race bluen väristä Räsää.
Ajoon otan vasta tiistaina, mutta tuntumat uudesta:

-18" antrasiitti geminit hienot. Eikä ne ole häiritsevän sisässä takanakaan.
- Penkit hyvät ja hienot. Istuinosa hieman leveä, mutta ei häiritsevästi. Materiaali     
   vaikutti kivalle.
- Putket takana liikaa parjattu.
- Valovuoden edellä FL Octavia 2:sta, vähän joka suhteessa.

Olin vieläkin miettinyt että pitäisikö vaihtaa valkoinen siniseen... nyt kun näki livenä, niin en vaihda :)

Tiistaina voin laittaa mietteitä lisää kun saa ajoon.
Nyt pitäs enää jaksaa odottaa tammikuulle :)

Hawtin

On tässä ketjussa ainakin aktiivista keskustelua, kun reilun vrk:n tauolla meinasi pudota kyydistä. Ja aika herkiksi näyttäisivät RS-miehet osin menneen ;D. Mielestäni jokainen saa tehdä vertailuja ja arvioita omista subjektiivisista lähtökohdistaan, eikä niistä kannata hermostua. Luulenpa, että autopalstoilla meillä melkein kaikilla on jonkinlaiset "lasit" päässä. Ne joilla ei autoiluun liity tunteita, eivät täällä vietä aikaansa. Itse en hengaile pesukonefoorumeilla (jos sellaisia on), kun mulle riittää että masiinat tekevät vain hommansa...

Mutta asiaan, kävinpä "Audi-miehenä" (4 autoa omistanut, joista 2 vikaa uusia; kaikki eri merkkiä ja väriä) itsekin eilen koeistumassa räsän, kun Metro-Auto kutsun laittoi. Punainen combi-diesel oli hallissa ja oikein hienolta näytti. Pakoputki-polemiikin vuoksi tutkailin niitä tarkemmin. Hiukan jotenkin hutaistun oloinen toteutus oli, kun itse putken pää oli aivan sivussa kromikulissista. Todellisuudessa asiaan ei toki kiinnittäisi huomiota, ellei asiasta tietäisi. Talvella voi toki olla hieman koominen.

Sisustasta olen eri mieltä Peevelin kanssa. Omaan makuun A3:n kabiini on tyylissä selvästi edellä. Kyse ei suinkaan ole pelkistä materiaaleista, vaan etupäässä juuri tyylistä, joka hieman poikkeaa tavanomaisesta ja on mielestäni laadukkaan nuorekas. Esimerkiksi B8:n ohjaamoa pitäisin tyylissä räsää heikompana, kun se ei tietyssä pappamaisuudessaan yhtään sykähdytä. Jo pelkkä nelipuolainen ratti, joka tuntuu lähes kaikissa olevan, on jotenkin niin... :o Tietty kuli-A3 ei olisi kummoinen myöskään, mutta alupaketilla, nahka-alcantaralla ja litteällä sporttiratilla onkin jo ihan muuta! Ja pyöreät tuulettimen suuttimet on pop. Mutta se Audista.

Räsän penkkimateriaali hieman kummastutti, oudon ohuen ja pehmeän tuntuista kangasta. Saas nähdä käykö kuten II-kopassa, jossa omastani ja monesta muustakin meni keskiosan kankaat takuu-vaihtoon. Reisitukea ei penkissä ollut, kun kallistuksen säätö puuttui, mutta erityisesti selkänoja tuntui mukavalta. Hieman pehmeämpi kuin omassani, mutta onko pehmeys hyvä pidemmällä matkalla, sitä ei tiedä kokeilematta. Ajoasennosta sain hyvän (pl reisituki) helposti. Kyynärnojat olivat lähempänä kuin A3:ssa, joten rento asento oli helpompi saada eikä keskinojaa tarvinnut hilata ylemmäs. Tilaa kärryssä on huimasti omaan koppakuoriaiseen verrattuna.

Myyjän kanssa jutustelin ja sanoi kaupan käyvän. Totesin että räsän hintaa on foorumeilla pidetty huokeana, lisävarusteista puhumattakaan, johon myyjä totesi tilanteen ehkä hieman muuttuvan vuodenvaihteessa. Kannattaa siis pistää tilauksiin vauhtia!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

1.8 "APR" Q

LainaaVielä APR:lle, kyllä kai siinä vaiheessa on ratin ja penkin välissä on vika jos ei kelissä ku kelissä pärjää vedolla ku vedolla.. no se nyt ei ole tämä viestin pointti lähteä ot kikkailuun.
Pakko kuitata tuohon....mistä h......stä sinä tiedät,missä kelissä ajan ja minkälaisissa ympäristössä.
Taannoin kyllästyin vajaavetoisella ajeluun,kun jäin ainaskin puolen kymmentä kertaa talvessa mäkiin kiinni ja kun työni puolesta pitää päästä kaikennäköisillä kinttupoluilla eteenpäin myös talvella....ja yli 50% auraamottomilla teillä.
Quattro on itselle ehdottomasti se tärkein varuste autossa....kyse ei ole todellakaan ratin ja penkin välistä.
Enköhän osaa autoa ajaa ja käsitellä...kun noita "harjoitus" kilometrejä tulee vuodessa yli 50 tkm ja omaan vielä pitkän kokemuksen ammattikuskina.
Täydellinen kuski ei varmaan kukaan ole...mut ajamalla oppii...!
Tämä nyt ei kuulu oikeastaan tälle palstalle ollenkaan...mutta kun aletaan v........aan ajotaidosta,niin oli ihan pakko vastata.
Ja mitä tuohon Räsän hintaan tulee....niin itse kun huvikseni rakentelin haluamillani varusteilla Ocun, hintaeroa jäi omaani vajaa kolme tonnia.
Ocussa jotain varusteita,mitä kolmosessa ei ole,mutta minulle ne ei ole välttämättömiä.
Quattro on ja samoin hyvän tuen omaavat penkit,jotka kolmosessa on mun kropalle paljon paremmat.
Jos Räsä joskus tulee nelivetoisena mallistoon,niin mielenkiinto autoa kohtaan nousisi.mut luulen silti,että mun pienillä suhteilla saisin Audiin aina paremman kaupan.
Ja tuohon vertailuun....samalla pohjalevyllä olevia autoja yleensä vertaillaan..tosin tässä suhteessa tuo uusi alusta,mikä näissä VAG-konsernin Golf-kokoluokan autoissa on muokkautuu myös tulevaan Passattiin ja Superbiin..eli siltä osin tuo vertailu on vaikeaa.
Mutta hintaluokassa on kolmonen samassa Ocun ja Golffin kanssa...Leeonin ollessa hiukan halvempi....ja ainaskin autolehdet vertailevat autoja samassa hintaluokassa.
Tuohon laatumielikuvaan vielä sen verran,että mielestäni Räsä ei siinä pääse kolmosen tai Golffin tasolle,mutta yleisesti tuossa autoluokassa on monia japseja,patonkeja ja korealaisia laadukkaampi.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Tomppikselle vielä....ei herneitä nenään :),mutta pidetään keskustelu autoissa ja ei lähdetä "heittämään" mitään juttua kenenkään ajotaidoista...sillä eihän täällä kukaan tiedä minkälaisia ratin vääntäjiä tänne kirjoittelee.
Omalta osaltani vaikenen tästä keskustelusta ja palailen sit,kun voin antaa kommentit koeajon jälkeen...ja sorry kaikille tämä aiheesta lipsuminen.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jusa.L

Kävin tänään Turun Rinta Joupilla heti kun liike aukesi ja 20 minuuttia sai patsastella RS:n ympärillä ja sisällä ja palvelua ei tuntunut löytyvän...

Muuten kyllä jengiä lappasi sisään ja heti niitä tervehdittiin ja tarjottiin koeajoa, eli kaipa sitten tuttuja tai vanhoja asiakkaita, mutta meitsi kierrettiin suosiolla, kettu! Ja en siis ollut missään verskoissa paikalla, vaan siisteissä kuteissa ja kun ikääkin kuitenkin +35 niin alko hatuttamaan ja äänestin jaloilla!

Eipä tartte tuonne enää vähään aikaan mennä, ja kun duunissa tulee käytyä Espoossa, niin taidan kantaa rahat pääkaupunkiseudulle! Missäs pääkaupunkiseudulla olisi RS diesel ajossa?

1.8 "APR" Q

LainaaKävin tänään Turun Rinta Joupilla heti kun liike aukesi ja 20 minuuttia sai patsastella RS:n ympärillä ja sisällä ja palvelua ei tuntunut löytyvän...

Muuten kyllä jengiä lappasi sisään ja heti niitä tervehdittiin, eli kaipa sitten tuttuja tai vanhoja asiakkaita, mutta meitsi kierrettiin suosiolla, kettu! Ja en siis ollut missään verskoissa paikalla, vaan siisteissä kuteissa ja kun ikääkin kuitenkin +35 niin alko hatuttamaan ja äänestin jaloilla!

Eipä tartte tuonne enää vähään aikaan mennä, ja kun duunissa tulee käytyä Espoossa, niin taidan kantaa rahat pääkaupunkiseudulle! Missäs pääkaupunkiseudulla olisi RS diesel ajossa?
Ei ole mikään yllätys...itsellä samanlaisia kokemuksia...eräät myyjät siellä lievästi sanottuna "valitsevat"asiakkaansa kenelle juttelevat. ilmeisesti kauppa käy niin hyvin,että voi noin toimia.

Ocu_P

Poikkesin minäkin tuolla Räsä-näyttelyssä. Myyntipuolesta ei ole tullut kovinkaan positiivista kuvaa minullekaan, mutta huoltopuolella oikein asiallista palvelua ex-Ocun kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy