Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

JiiP

Terve kaikille,
Osaatteko sanoa muuta kuin mutua siitä, onko Räsäsessä tavallista Ocua vahvemmat "luut" sisuksissa. Vai onko sporttisuus kosmeettista vain?
Kallistuksenvakaajat, jarrut(palat erityisesti), jousitus, iskarit, tuennat etc.

Ylläri pylläri - itsekin olen autosta kiinnostunut, ja kiinnostaisi mitä autosta löytyy verrattuna normi Octaviaan. Siis esitteen ulkopuolista faktaa.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Silver

Lainaus käyttäjältä: Silver - 08.08.13 - klo:14:03
Sorry OT, mutta olo on niin tulisilla hiilillä kun odottelen leasing-yhtiöltän tai automyyjältä tietoa/vahvistusta, että vieläkö kesäkuun alussa tiilaamani 1,8 TSI DSG combi voidaan vaihtaa räsään! Tuotantoviikkoa ei kuulemma vielä tiistaina oltu kesäkuun tilaukselleni vahvistettu... 

YES! Lupa tilauksen muuttamiseen saatu ja tehty uusi tilaus RS TSI DSG combista!   :D
Valtavirrasta poiketen minulle riittää aika pitkälti RS:n perusvarustus joka jo sellaisenaan on jo aika kattava. Mukavuuden nimissä tyydyin vakiorengastukseen, eli 17" riittänee minulle (en näe vanteita kabiinista käsin vaikka kuinka yritän  ;) )

Lisäksi rustasin:
- race blue
- irrotettava vetokoukku
- performance mode selection
- black paketti

Harmillinen tuo tieto että kone onkin varustettu ketjulla, kun 1,8 on varustettu hammashihnalla. 1,8:n koeajossa moottori oli kyllä hämmästyttävän äänetön! Eli ilmeisesti tuo ketju on äänekkäämpi verrattuna hammashihnaan? Taidan murehtia epäolennaisesta asiasta, ja tod.näköisesti ketjun ääntely hukkuu rengasäänien alle joka tapauksessa. Tosi räsäfani tietysti valistaa minua että moottorin pitääkin kuulua kabiiniin!   ;)

Nyt vain on aloitettava tuskallinen uuden auton odotus alusta. Myyjä veikkaili toimitusta tammikuulle.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.08.13 - klo:10:19
Harmillinen tuo tieto että kone onkin varustettu ketjulla, kun 1,8 on varustettu hammashihnalla. 1,8:n koeajossa moottori oli kyllä hämmästyttävän äänetön! Eli ilmeisesti tuo ketju on äänekkäämpi verrattuna hammashihnaan?

Myös 1.8 on ketjulla ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 09.08.13 - klo:10:20
Myös 1.8 on ketjulla ;)
Joku sanoi jossain threadissa että peräti kahdella ketjulla?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.08.13 - klo:10:19
YES! Lupa tilauksen muuttamiseen saatu ja tehty uusi tilaus RS TSI DSG combista!   :D
Valtavirrasta poiketen minulle riittää aika pitkälti RS:n perusvarustus joka jo sellaisenaan on jo aika kattava. Mukavuuden nimissä tyydyin vakiorengastukseen, eli 17" riittänee minulle (en näe vanteita kabiinista käsin vaikka kuinka yritän  ;) )

Lisäksi rustasin:
- race blue
- irrotettava vetokoukku
- performance mode selection
- black paketti

Harmillinen tuo tieto että kone onkin varustettu ketjulla, kun 1,8 on varustettu hammashihnalla. 1,8:n koeajossa moottori oli kyllä hämmästyttävän äänetön! Eli ilmeisesti tuo ketju on äänekkäämpi verrattuna hammashihnaan? Taidan murehtia epäolennaisesta asiasta, ja tod.näköisesti ketjun ääntely hukkuu rengasäänien alle joka tapauksessa. Tosi räsäfani tietysti valistaa minua että moottorin pitääkin kuulua kabiiniin!   ;)

Nyt vain on aloitettava tuskallinen uuden auton odotus alusta. Myyjä veikkaili toimitusta tammikuulle.

Suoraansanottuna minua aika vähän huolettaa tuo ketjun ääni, enempikin sen kesto vag tuotteessa.
Aika paljon vähenti omaa autokuumetta tuo tieto että kone on ketjulla..
Katsoin tuota tilaustasi, et hifipakettia ruksinut? Mielestäni aika "must" juttu..

V-O

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 09.08.13 - klo:10:53
Suoraansanottuna minua aika vähän huolettaa tuo ketjun ääni, enempikin sen kesto vag tuotteessa. Aika paljon vähenti omaa autokuumetta tuo tieto että kone on ketjulla..
Kun on liisaripeli niin ei ole onneksi huolta moisesta. Toki jos omat rahat laittaa likoon niin asia onkin aivan eri....

nikob

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 09.08.13 - klo:09:12
Tuollahan on se "kilpaileva" räsäfoorumikin ;)
Siellä ei uskalla edes käydä...
Miksei uskalla? Sinne jokaisen Räsä kuskin pitää rekisteröityä, kyllä sitä kahdella foorumilla kerkee kurkkiin käydä juttuja  :).
http://www.vrsclub.fi/
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Silver

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 09.08.13 - klo:10:53
Katsoin tuota tilaustasi, et hifipakettia ruksinut? Mielestäni aika "must" juttu..

Kävi kyllä mielessä, mutta pääsääntöisesti kuuntelen ihan vain radiota taustalla yksin ajaessani. Toki hyvän biisin tullessa volat nousee  ;). Hyvin harvoin olen muita äänilähteitä käyttänyt, joskus harvoin äänilähteenä cd tai multimedia. Jos perhe tai muita kyydissä niin sitten yleensä keskustellaan tai lapset muuten mölyää jotain. Vaikka tälläkin palstalla on aika lailla dissattu vakiokaiuttimien äänenlaatua niin uskon (toivon), että niiden äänenlaatu riittää minun tarpeisiini.

Pahoitteluni näin etukäteen auton seuraavalle omistajalle!   :(

Jos totta puhutaan niin kyllä taustalla oli myös lisävarusteiden vaikutus verostusarvoon, hankintahintakattoon jne.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

V-O

Kyllä mää kanssa tuon hifistudion rakennan ihan jonnekin muualle kun autoon  :o ...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.08.13 - klo:11:30
Kävi kyllä mielessä, mutta pääsääntöisesti kuuntelen ihan vain radiota taustalla yksin ajaessani.

Ai meitä on siis muitakin  :P, en edes muista koska autossa olisi ollut CD/DVD tai muistipalikka musikki varastona soitossa - siitä on vuosia ja monta, vaikka em mediat olisivat kelvanneet auton soittopelille.

Edes jokaisessa pidempääkin käytössä olleissa autoissa em medioita ei ole autoon saakka käyttöaikana mennyt, varmaan viimekski kun juniorit on lainannut autoa.

Parisen viikkoa sitten kännykkä ja sekin vahingossa alkoi soittaa luurissa olevaa biisiä handsfreen kautta - oikein peljästyin että mitäs nyt!

Mutta jokainen makunsa mukaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Antti O

Olen BMW merkkisissä vehkeissä itse vaan havainnut että esim. Harman/Kardon hifipaketti, tai se keskimmäinen BMW hifi sound system jo ovat todella hyviä. Olen ajanut paljon autoilla missä ei ole hifipakettia, ja sitten noilla tietyillä bemareilla mistä sellainen löytyy ruksittuna. Se ero on melkoinen, ei tarvitse paljoa hifikorva olla kun sen jo kuulee. Hankala tietysti on sanoa miten tasokas tai tasoton tuo Canton paketti on, mutta yleensä se jo parantaa reilusti äänenlaatua jos on vahvistin ajamassa järjestelmää.

Olen tässä omaa tarjouspyyntöäni hionut ja tämmöiseen päätynyt:

RS TSI manuaali farkku

Metalli- ja helmiäisväri race blue   
3CX   Tavaratilan ja matkustamon väliverkko   
PH5   Lämmitettävä tuulilasi   
PJB   Varapyörä tavaratilassa   
PJ7   Gemini kevytmetallivanteet 7,5JX18" 225/40R18 - Antrasiitti   
RA3   Canton sound system   
yhteensä verollinen   2196â,¬

+Kumimatot

Mitä muita varusteita äänestetään mukaan? Saako usb tikkua soittimeen kiinni ilman media in varustetta?

Onhan ne nuo Geminin kohdalla vasemmalla näkyvät vanteet mitkä ovat race blue yhteydessä?

Antza

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 09.08.13 - klo:12:12
Olen tässä omaa tarjouspyyntöäni hionut ja tämmöiseen päätynyt:

RS TSI manuaali farkku

8M1   Takalasin pyyhin ja pesin   
Takalasin pyyhin on combissa vakiovaruste.
Skoda

Huppe

Lainaus käyttäjältä: nikob - 09.08.13 - klo:11:25
Miksei uskalla? Sinne jokaisen Räsä kuskin pitää rekisteröityä, kyllä sitä kahdella foorumilla kerkee kurkkiin käydä juttuja  :).
http://www.vrsclub.fi/

Ettei tule liian kova autokuume. Siksi.  8)

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 09.08.13 - klo:12:12
Saako usb tikkua soittimeen kiinni ilman media in varustetta?

Kyllä siinä keskikonsolissa on vakiona USB ja 3.5mm tökkelit. Media-In taisi olla vain tyyliin Apple laitteille jne.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Antti O

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 09.08.13 - klo:12:27
Kyllä siinä keskikonsolissa on vakiona USB ja 3.5mm tökkelit. Media-In taisi olla vain tyyliin Apple laitteille jne.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Joo, niin näköjään onkin. Se riittänee.
Kokoajan kutistuu varusteluettelo :)

Markku J

Antti O:
Geminin vasemmalla puolella on mainoskuvissa auton alla oleva Xtrem, jota ei saa tehdastilaukseen. Vakiona tulee oikealla alhaalla oleva 17" Dorado. Tsekkien sivuilla olevalla konfiguraattorilla voi sovitella 4:ää tehdastilausvannetta.

Xtremen hinnaksi täällä kirjoiteltiin 360 eur per kpl.

Maikko

Terse,

Eka viesti foorumille. Kiitoksia hyvistä keskusteluista joita on tullut seurattua. Ennen tilausta, pari kysymystä mitkä on jäänyt askarruttamaan mieltä.

Vaihteisto:
Manuaali mies olen ollut, mutta ajattelin että seuraavaan autoon pitäisi kokeilla tomaattia. Nyt hintaero manuaaliin on kuitenkin yli pari tonnia, joka kuulostaa aika paljolta. Onko tämä sen väärti?
- DSG6, miksi tällä on kulutus korkeampi kuin manuaalilla? Luistattaako se niin paljon vaihdoissa vai onko siellä vastusta pyöriessä? Esim Bimmerillä ilmoitetaan sen (loistavan) automaatin kanssa kulutus pienemmäksi kuin manuulilla.
- Kestää tämä vaihteisto oikeasti. Meinaan pitää autoa useamman vuoden. Jotain vahvistuksia oli ilmeisesti tehty RS varten, vai ymmärsinkö spekulaatiot väärin?
- Jotkut läpät tulee siis ratin taakse joilla voi leikkiä jos haluaa.

Renkaat:
- Mites toimitte talvirenkaiden kanssa. Kaikki nyt tilanneet saavat auton talvirengas aikaan, mutta kukaan ei ole listannut kaksia renkaita? Ajatteko kesänakein kotia? Saako noihin renkaisiin valita että ottaako kesänakit vai talvinakit päälle? 18 tuuman talvinakkien hinnat voi pompsahtaa.
- Jos en ota varapyörää tavaratilaan, niin onko siellä mitään vaahtopulla tms, jotta matka jatkuisi rikon sattuessa. Onko toi paikkaussarja vakiona? Pilaako se renkaan käytön jälkeen?
- Xtremet on messevät, mutta hintaakin on. Ã,,rsyttää kun nämä vakio renkaat tulee liian suurella ET arvolla, joten jäävät niin sisään.

Soitin/naviogointi:
- Bolero vs Amundsen. Onko ainoana erona ainoastaan navigaatiotuki vai löytyy sieltä muuta kivaa? Mainoksissa mainitaan että Amundsenissa näkee auton toimintoihin, mutta oletan että myös tuossa vakio Bolerossakin näin on? Tarjoaako Columbus sitten jotain muuta kuin isomman ja tarkemman näytön ja  muistikortin paikkoja lisää? Onnistuuko myöhemmin päivittäminen vaikka Columbukseen jos sellainen tulee mieleen?

Muut:
- Webaston haluaisin, mutta jos tämä ei onnistune niin saako tuohon liikkeestä tilattua lämppäriä? Sellaista ei löydy hinnastosta.
- Oliko Sunset tummennus kalvot vai joku oikein sävytetty lasi?
- Mustan auton fani olin, mutta nyt olin valkoista olin ajatellut sillä näyttää hyvältä. Kaikki tuntuu sen kuitenkin ottavan, sama tuntuu olevan esim katukuvan A4 Audeissa.

Kiitoksia

Ogsu

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.08.13 - klo:11:30

Pahoitteluni näin etukäteen auton seuraavalle omistajalle!   :(

Saat anteeksi kunhan et revittele liikaa ja pidät sitä muutenki ;) kun kukkaa kämmenellä.

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.08.13 - klo:12:34
Antti O:
Geminin vasemmalla puolella on mainoskuvissa auton alla oleva Xtrem, jota ei saa tehdastilaukseen. Vakiona tulee oikealla alhaalla oleva 17" Dorado. Tsekkien sivuilla olevalla konfiguraattorilla voi sovitella 4:ää tehdastilausvannetta.

Xtremen hinnaksi täällä kirjoiteltiin 360 eur per kpl.

Ompa tulitikkuaskin kokoisia kuvia vanteista, mutta äkkiseltään nuo Geminit mitä ruksin skoda-auto.cz konfiguraattorista näyttää 18"aika hyvältä, eikös näille lisähinta Suomessa ole 419â,¬ ?
Anteeksi surkea kuva, nopea screenshot painttiin..

Tässä hieman lisätietoa hifipaketista:

Å KODA AUTO in cooperation with the German company has developed CANTON Sound surround sound system which is tailored car and can raise the comfort listening to a new qualitative level.

Selected features Sound system:

- Sound presets (standard - the balance, fader, 3-band EQ, etc.)
- Type preset audio - music, speech
- Spatial optimization of the driver, front passenger, the whole car
- Adjust the subwoofer level
- Surround - adjusts the surround sound
- In combination with MIB Columbus can play Dolby 5.1 surround sound
- Vehical Noise Cancelation - 5 acoustic filters evaluating engine speed, vehicle speed and ventilator settings for the active
suppression of background noise
- Automatically adjusts the volume depending on the actual speed of the vehicle

Sound system includes:

- 8 speakers in the door + center speaker
- External amplifier
- The subwoofer located in the luggage compartment of a

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Maikko - 09.08.13 - klo:12:43
Terse,
Vaihteisto:
Manuaali mies olen ollut, mutta ajattelin että seuraavaan autoon pitäisi kokeilla tomaattia. Nyt hintaero manuaaliin on kuitenkin yli pari tonnia, joka kuulostaa aika paljolta. Onko tämä sen väärti?
- DSG6, miksi tällä on kulutus korkeampi kuin manuaalilla? Luistattaako se niin paljon vaihdoissa vai onko siellä vastusta pyöriessä? Esim Bimmerillä ilmoitetaan sen (loistavan) automaatin kanssa kulutus pienemmäksi kuin manuulilla.
Makuasia onko DSG rahan väärti, minulle se on, kun en tykkää perinteisten tomaattien kuminauhavedosta mutta kuitenkin ruuhkissa tulee paljon vietettyä aikaa, parhaiten selvinnee kokeilemalla, mutta hieman pidempään kuin tunnin koeajolenkki.

LainaaRenkaat:
- Mites toimitte talvirenkaiden kanssa. Kaikki nyt tilanneet saavat auton talvirengas aikaan, mutta kukaan ei ole listannut kaksia renkaita? Ajatteko kesänakein kotia? Saako noihin renkaisiin valita että ottaako kesänakit vai talvinakit päälle? 18 tuuman talvinakkien hinnat voi pompsahtaa.
- Jos en ota varapyörää tavaratilaan, niin onko siellä mitään vaahtopulla tms, jotta matka jatkuisi rikon sattuessa. Onko toi paikkaussarja vakiona? Pilaako se renkaan käytön jälkeen?
- Xtremet on messevät, mutta hintaakin on. Ã,,rsyttää kun nämä vakio renkaat tulee liian suurella ET arvolla, joten jäävät niin sisään.
Muistelisin että autot tulee luovuttaa katsastuskuntoisina, se miten helpolla tuo silti onnistuu on toinen asia, mutta talvirengasaikaan autossa tulisi olla alla talvirenkaat jotta se täyttäisi tuon katsastuskelpoisuuden.
Ainakin kaikissa aiemmissa konsernin autoissa on ollut paikkapullo ja kompura.
Xtremien hinnalla löytää aika paljon muitakin vaihtoehtoja...
LainaaSoitin/naviogointi:
- Bolero vs Amundsen. Onko ainoana erona ainoastaan navigaatiotuki vai löytyy sieltä muuta kivaa? Mainoksissa mainitaan että Amundsenissa näkee auton toimintoihin, mutta oletan että myös tuossa vakio Bolerossakin näin on? Tarjoaako Columbus sitten jotain muuta kuin isomman ja tarkemman näytön ja  muistikortin paikkoja lisää? Onnistuuko myöhemmin päivittäminen vaikka Columbukseen jos sellainen tulee mieleen?
En ole perehtynyt tämän mallin päivitykseen, mutta taas aiemmat mallit on voinut jälkikäteen päivittää kyllä toisiin laitteisiin ja ebayn kautta jopa huomattavasti edullisemmin.

LainaaMuut:
- Webaston haluaisin, mutta jos tämä ei onnistune niin saako tuohon liikkeestä tilattua lämppäriä? Sellaista ei löydy hinnastosta.
- Oliko Sunset tummennus kalvot vai joku oikein sävytetty lasi?
- Mustan auton fani olin, mutta nyt olin valkoista olin ajatellut sillä näyttää hyvältä. Kaikki tuntuu sen kuitenkin ottavan, sama tuntuu olevan esim katukuvan A4 Audeissa.
Itse sain vakuutuksen myyjältä että Webaston saa, mutta lykkää valmistuksen viikon 45 jälkeen tapahtuvaksi.
Sunset on värjätyt lasit, ei kalvot.
Mustia autoja itselläkin ollut jo taoistakymmentä vuotta, mutta niin vain valkoinen meni tilaukseen, se vaan sopii mielestäni niin hyvin tuohon malliin.

Myhky

Saavatkos tsekkiläiset tuon combin halutessaan ilman kattokaiteita? Näyttää nimittäin melko paljon linjakkaammalta ilman niitä. Suomessa ei taida onnistua?

Itsekin laitoin tarjouspyyntöjä vetämään ja tähän mennessä sain parhaan tarjouksen tuolta metro-autosta, mitä jyri ja markku haukkuivat. Oli muuten myös ainoa liike jossa olivat laittaneet värin hinnan oikein kun pyysin steel grayn (140 euroa eikä 400).
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 09.08.13 - klo:13:31

Saavatkos tsekkiläiset tuon combin halutessaan ilman kattokaiteita? Näyttää nimittäin melko paljon linjakkaammalta ilman niitä. Suomessa ei taida onnistua?

Pitäähän ruumisarkku johonkin saada kiinni, jotta mahtuu sukset ja porkat kyytiin!

Markku J

Tilasin kesärenkaille 19" Xtrem -vanteet. Auton mukana tulevat kesärenkaat pitää yrittää kaupitella pois ja ostaa talvelle 18" setti, varmaankin kitkarenkaat tällä kertaa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.08.13 - klo:18:19
Skoda liikkeessä (Mäkelän Auto, Järvenpää) vierailu osoittautui kohtalokkaaksi. Tilasin tällaisen:

Octavia III RS 2.0 TSI DSG

- tilauspäivä 8.8.2013
- aikaisin mahdollinen luovutus 8.12.2013, mutta otan sen tammikuussa 2014 kilpiin

- väri Race Blue
- RA3 Canton Sound System
- PLK Black -paketti
- PJ7 Gemini 7,5Jx18", 225/40-18, antrasiitti
- 7X2 Intelligent parking distance assistant
- PH5 lämmitettävä tuulilasi
- PFD performance monitor selection
- PH7 SunSet -tummennukset ???
- PJC varapyörä tavaratilassa

Tehdaswebasto kyselyssä. Väittivät, että ei saa RS:ään vielä. Tilaan toki, jos vaan sellaisen saa.

RS -kiintiö Suomeen on kuulemma 10 kpl / viikko, joten ovat myyneet reilut sata autoa jo.

Hyvä että joku pysyy ruodussaan, ja tavoilleen uskollisena!

Vilpittömät onnittelut mieleisestä autokaupasta!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 09.08.13 - klo:13:48
Tilasin kesärenkaille 19" Xtrem -vanteet. Auton mukana tulevat kesärenkaat pitää yrittää kaupitella pois ja ostaa talvelle 18" setti, varmaankin kitkarenkaat tällä kertaa.
Minäkin varmaan päädyn myymään nuo 18" kiekot pois mitkä tulee auton mukana, yritän vain löytää sopivia vanteita, haluan niiden tulevan hieman ulommas kuin vakiot ja mattamustat niiden tulee olla. Samaten pähkäilen talvivanteiden kanssa, 18/19, järki sanoisi 18", mutta kun haluan että kesä ja talvirenkain auto näyttää samalta.

Markku J

Selvää on, että tuo 19" Xtrem tekee autosta liian kivirekimäisen ja meluisan minun makuuni, mutta se on sen verran persoonallisen näköinen, että haluan ne. Moneen makuun se on varmasti ruma, mutta onhan ainakin erilainen. Minulle Gemini käy hyvin talvelle. Ehkä tuosta 18" rengassetistäkin saa jokusen euron. Yhdestä sarjasta (A4:n alta) Vianor hyvitti vaihdossakin mukavasti.

psxgamer

Minä en ikinä ottaisi 19" vannetta Ocun kaltaiseen autoon, mutta Markun pointti on hyvä. Kohta Räsää rupeaa näkymään aikalailla. Nuo kalliit ja näyttävät 19" vanteet auttavat ainakin erottumaan massasta ja löytämään auton parkkipaikaltakin paremmin.  :P

Jyri

Itse olen mieltynyt tämännäköisiin

Lisätietoja
Harmi vaan että tuota saa vain 19/22 tuumaisina, talvelle mieluusti ottaisin kanssa 18"

clima

Onpas aikamoinen räsä-villitys menossa foorumilla.  :)
Eikä siinä mitään, hyvän hintainen hieman sporttisempi kulkine kyseessä, voisin itsekin kuvitella hyvin tuollaisella ajavani (ja ei, en ole vaihtamassa mitään pois...)

Muutama yksityiskohta pistää tuossa vain silmään, osa on muitakin jo mietityttänyt:
- nuo pakoputkien ulostulot, sopisivat todellisiin urheiluautoihin, ei perusperhekuljettimeen. Kuka on ensimmäinen joka dippaa autostaan nuo mustaksi?  ;)
- orginaaleista vannemalleista en kelpuuttaisi varmaan alle mitään, tai no ehkä pitkin hampain talvivanteiksi, tuo iso ET korostaa aneemista vaikutelmaa.
- takaluukusta kaikki merkit pois, kuka ottaa ensimmäisenä?  ;)

Näköjään uuden auton tilanneista ainakin Jyri onkin jo miettinyt tuota vanneasiaa, peukkua.
Mielipideasioita edellä olevat toki puhtaasti.

Onnittelut kaikille uuden Räsän tilanneille!

Jere#18

Vanneasia on pohdinnassa, tilatut 18" menee nastoille talveksi.

Markku, mitä kautta otit 19" setin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy