Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Layzee

Suolaa haavoihin.... samanlainen tulossa mutta vasta tammikuussa. Aluksi vähän mietin onko Denomin vanteet hienot mutta kuvien perusteella sopii mielestäni hyvin ja on siistit, myöskin samat tulee alle talvirenkaille.
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

focceristi

Kyllä se musta on hieno ja sopiva väri tuohonkin raaseriin! Tyylikkään näköinen ja varsinkin takaviistosta, josta se yleisimmin liikenteessä nähdäänkin ;D Vielä kun tuolle räpylälle keksis takana jotain.. Ilman merkkejä hieno takamus! Näiden kuvien perusteella en itse muuta väriä harkitsisikaan. Kohta alkaa varmaan muitakin LB malleja tulemaan areenalaisille.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: panu - 17.08.13 - klo:14:31
Vaikka se vanne on kuinka KEVYTmetallia, sieltä löytyy se pahin painonlisääjä. Suuri halpa replicavanne leveällä renkaalla voi painaa helposti vaikka 25 kg/kpl ja sama rengas laatuvanteella jää 20 kg:n tienoille. Peltivanne on helppo ja halpa keino pitää painot kurissa.  ;D

Jossain muuten mainittiin että 1 kg pyörässä vastaisi peräti 4 kg korissa. Massan hitausmomentin lisäksi pitää ottaa huomioon massan hitauden vaikutus joustoliikkeeseen. Kevyempi seuraa paremmin tien epätasaisuuksia kun raskaampi pyrkii töyssyissä jatkamaan sisäänjoustoa pidempään -> tiekosketus huonompi.

Minulla on sellainen tieto että yhden kilon säästö jousittamattomassa massassa vastaa kymmentä kiloa jousitetussa massassa.

Jos vaikka saa 20 kiloa pois neljästä renkaasta niin se vastaisi 200 kg.

darthjysky

Ainii, enpä muistanu mainita että takarenkaiden roiskeläpät ei myöskää oo vakiovaruste. Oli huikea 50â,¬ paikalle asennettuna ni tuli todettua että miksipä ei.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Taky

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 10.11.13 - klo:14:51
Minulla on sellainen tieto että yhden kilon säästö jousittamattomassa massassa vastaa kymmentä kiloa jousitetussa massassa.
Jos vaikka saa 20 kiloa pois neljästä renkaasta niin se vastaisi 200 kg.

Niin missä olosuhteissa, tasaisella vakionopeudella taas toimii vauhtipyörän tavoin tasaamassa kuormitusvaihteluita ja lisää suuntavakavuutta hyrrävoiman vaikutuksesta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

makkis

Onko jossain listausta kuvien kera mitä vanteita Ocuun saa? Itseäni nyt kiinnostaa 18" ja puhun nimenomaan originaaleista.

Markku J

Täydellistä listaa en ole nähnyt. Skodan sivuilla on ainakin lisävaruste-esite, jossa on 3 erilaista 18" -vannetta RS:n valikoiman ulkopuolelta. Tuon olet varmaan katsonut jo. Ja sitten on se tsekkisivujen RS -konfiguraattori, tietty: http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz/5e3/68714

http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/uusi-octavia/hinnastot

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-octavia-iii-forum/80369-octavia-iii-original-felgen-umfrage-update-02-07-13-rs-felgen/

http://www.skoda-portal.de/wp-content/uploads/2013/06/RS-Felgen-ua-Pictoris.jpg

teräksenharmaa

Kiihdyttelyssä kilo pyörässä vastaa korkeintaan kahta kiloa korissa. Jousituksen ja ohjauksen suhteen tuollaista kaavaa ei voi määritellä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.11.13 - klo:15:09
Niin missä olosuhteissa, tasaisella vakionopeudella taas toimii vauhtipyörän tavoin tasaamassa kuormitusvaihteluita ja lisää suuntavakavuutta hyrrävoiman vaikutuksesta?

Jos nuo ominaisuudet olisivat niitä arvokkaimpia niin esim. kisakalustoissa käytettäisiin raskaita vanne-/rengaskombinaatioita, jostain syystä esim. GP-motskareissa on käytössä mahdollisimmat kevyet (jopa hiilikuituiset) vanteet.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ville R

1 kilo jousittamatonta massaa on n. 4 kiloa korissa, näin olen sen jostain lukenut. Hyrrävoimat, kuormitusvaihtelut sun muut tasaisella tiellä -tekosyyt voi unohtaa, ei mitään tekemistä käytännön kanssa. Käytännössä eroa ei ole paljon, mutta vaimo huomasi meillä eron suorituskyvyssä. Suorituskyvyllä en tarkoita kapeakatseista 0-100 mittaria vaan ajettavuutta juurikin terävissä nypyissä, jarrutuksissa jne.

Tosin halvahkokin vanne voi olla kevyt ja esim OZ:n jotkut vanteet ovat painavia.

Pienellä hakemisella löytyy mittaustuloksia 400 m vedoista. Erot on 0.4 s luokkaa kevyen hyväksi, siis kiihdytyksessä tasaisella suoralla. Harmi kun ei löydy kierrosaikavertailua äkkiseltään

ot loppui minun osalta nyt

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 10.11.13 - klo:16:50

Tosin halvahkokin vanne voi olla kevyt ja esim OZ:n jotkut vanteet ovat painavia.

Tämä on tosi kuin vesi - hinta ja valmistaja ei aina takaa tiettyä yleisesti tunnettua ominaisuutta.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.11.13 - klo:16:46
Jos nuo ominaisuudet olisivat niitä arvokkaimpia niin esim. kisakalustoissa käytettäisiin raskaita vanne-/rengaskombinaatioita, jostain syystä esim. GP-motskareissa on käytössä mahdollisimmat kevyet (jopa hiilikuituiset) vanteet.

Kilpavehkeet erikseen. Normi käyttiksessä taitaa olla p....nmaku onko siellä muutama kilo eroa vanne/rengaskombinaatiossa, kun auton pää-asiallinen käyttö on perheen kanssa kurvailu Prisman parkkiksella.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.11.13 - klo:16:46
Jos nuo ominaisuudet olisivat niitä arvokkaimpia niin esim. kisakalustoissa käytettäisiin raskaita vanne-/rengaskombinaatioita, ...

Niin, mutta kilpa-auto = siviiliauto, ei. :o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jarruvalo

Tuota takaspoileria en osaa selittää. Yhdessäkään näissä kuvissa se ei näytä mielestäni juuri miltään, mutta livenä tulee aina sellainen olo että "oho, kuvat ei todellakaan näytä kaikkea". Olen edelleen sitä mieltä että OcuII RS:n takaspoileri on paremman näköinen kuin OcuIII RS:n, mutta kyllä tuo livenä on parempi kuin kuvissa.
[/quote]

Mitkä vanteet nuo on?
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Markku J

Eikös ne ole Skodan Denom 7x17".

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.11.13 - klo:18:11
Eikös ne ole Skodan Denom 7x17".

Ok. Eli RS tulee noilla vanteilla.. Luulin, että tulee 7.5x17".
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 10.11.13 - klo:18:23

Ok. Eli RS tulee noilla vanteilla.. Luulin, että tulee 7.5x17".

Niin ja Dorado
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Markku J

Vakiona tehtaalta tulee Dorado 7,5x17".

jarruvalo

Selvä pyy. Kiitän tiedosta.
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

makkis

Kiitos Markku linkeistä.

Nyt iski pakkopolte Turini -vanteisiin mustana. Mulla on Alfassa vastaavat mustat tarvikevanteet ja pidän noista pienistä puolista. Katsotaas ehtiikä aamulla vielä veivaamaan ja saako niitä...??? Auto saa vaikka seistä ylimääräisen viikon jos mustat Turinit onnistuvat saamaan!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.11.13 - klo:18:46
Kiitos Markku linkeistä.

Nyt iski pakkopolte Turini -vanteisiin mustana. Mulla on Alfassa vastaavat mustat tarvikevanteet ja pidän noista pienistä puolista. Katsotaas ehtiikä aamulla vielä veivaamaan ja saako niitä...??? Auto saa vaikka seistä ylimääräisen viikon jos mustat Turinit onnistuvat saamaan!

Onko tiheäpuolainen Turini vähän hankala talvivanteeksi ??? 
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

Ei kun helppo, ainakin mulla Alfassa ihan saman näköinen vanne on helppo pitää puhtaana eikä kerää kaikkea moskaa jarrulevyjen- ja kilpien väliin kitisemään. Alfassa ainakin tuo mulla kesärenkailla oleva harvinainen juustoreikävanne on pirullinen puhtaana pidettävä, hammasharjahommia. Samaa pelkään Gemineissä. Tuollaisiin puolamallisiin vanneharja tai pulloharja puree hyvin ja helposti ja kun puolat on vielä tuollaiset selkeät, niin siksi haluan.

Ulkonäöllisesti en niin pidä noista viisipuolaisista, jotka on kieltämättä helppoja puhtaanapidon kannalta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.11.13 - klo:18:00
Niin, mutta kilpa-auto = siviiliauto, ei. :o

Aivan, mistä ne muut uudet teknologiasovellukset tulevat näihin kansanautoihimme ? Mopoautoistako ?

Tämä ot ja vääntö asiasta lienee turhaa, jos noita painoasioita saisi kokeilla peräjälkeen niin monikin ne tunnistaisi, itse en ottaisi enää askelta takaisinpäin ( jousittamaton/pyörivä massa laskenut yht. n. 30 kiloa/kesärenkaistus).

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 10.11.13 - klo:16:50
1 kilo jousittamatonta massaa on n. 4 kiloa korissa, näin olen sen jostain lukenut.
Minäkin olen lukenut monenlaisia suhteita 1:4, 1:6, 1:7 ja 1:10 muistuvat heti mieleen. Itse pidän noita kaikkia harhaanjohtavina. Kiihdytys on ainoa tilanne, jossa tuollainen suhde voidaan laskea ja siinä kilo pyörässä vastaa alle kahta kiloa korissa.

Ajettavuus  on asia erikseen. Siihen liittyy monia eri asioita kuden ohjaustuntuma ja renkaan kyky seurata tien epätasaisuuksia. Kaikki suhdeluvut mitä noille annetaan, ovat enemmän ja vähemmän mutuilua. Monesti niihin malleihin, joiden pitäisi olla kaikkein parhaita ajettavuudeltaan, laitetaan isot vanteet ja jarrut. Teokkaampi voimalinja tuo vieläpä lisää massaa autoon itseensäkin. Noiden suhdelukujen mukaan ajettavuuden pitäisi olla ihan surkea. Mutta niin vain RS on pienitehoisempia sisariaan paljon parempi ajettavuudeltaan.

Ville R

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.11.13 - klo:20:36
Ajettavuus  on asia erikseen. Siihen liittyy monia eri asioita kuden ohjaustuntuma ja renkaan kyky seurata tien epätasaisuuksia. Kaikki suhdeluvut mitä noille annetaan, ovat enemmän ja vähemmän mutuilua. Monesti niihin malleihin, joiden pitäisi olla kaikkein parhaita ajettavuudeltaan, laitetaan isot vanteet ja jarrut. Teokkaampi voimalinja tuo vieläpä lisää massaa autoon itseensäkin. Noiden suhdelukujen mukaan ajettavuuden pitäisi olla ihan surkea. Mutta niin vain RS on pienitehoisempia sisariaan paljon parempi ajettavuudeltaan.

Aika kovasti menee nyt mutkat suoriksi. Mistään muusta minä en puhunutkaan kuin suorituskyvystä ja selitin että se ei ole pelkästään se 0-100 kiihtyvyys. RS on suunniteltu näille jarruille ja vanteille. Jos hiilikuitujarrut olisivat halvemmat toteuttaa, ne olisivat varmasti ihan jokaisessa autossa. Tämä massa mistä puhut on vähentynyt suhteessa edelliseen korimalliin. Koko takapään ripustus on ymmärtääkseni on toteutettu ihan eri tavalla kuin nämä pienitehoisemmat sisarmallit.

Mutuilua, marginaalia tai ei, minä valitsen mielellään silmää miellyttävät ja kevyet köykämiinivanteet. Se ei mielestäni tee itsestäni yhtään huonompaa ihmistä vaikka joutuisinkin maksamaan niistä pari satasta enemmän. Vaikea niitä mieleisiä on löytää, mutta tutkiminen ja selailu on osa tätä harrastusta.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 10.11.13 - klo:21:25
Mutuilua, marginaalia tai ei, minä valitsen mielellään silmää miellyttävät ja kevyet köykämiinivanteet. Se ei mielestäni tee itsestäni yhtään huonompaa ihmistä vaikka joutuisinkin maksamaan niistä pari satasta enemmän. Vaikea niitä mieleisiä on löytää, mutta tutkiminen ja selailu on osa tätä harrastusta.
Niin minäkin ostan mieluimmin kepeät vanteet. Mutta noita kaikenmaailman hihasta ravistettuja suhteita en kannata. Ne kun perustuvat aina jostakin kuultuun/luettuun mutuun. Tuolla mutuilulla on monissa piireissä huono vaikutus.

livejungle

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 10.11.13 - klo:11:54
Kävinpä tuota autoa pesemässä, lyhyt aikainen ilo koska edelleen tihuttaa pikkuhiljaa. No otin kännykällä pari kuvaa josta pääsee näkemään mistä kyse.

Tuota takaspoileria en osaa selittää. Yhdessäkään näissä kuvissa se ei näytä mielestäni juuri miltään, mutta livenä tulee aina sellainen olo että "oho, kuvat ei todellakaan näytä kaikkea". Olen edelleen sitä mieltä että OcuII RS:n takaspoileri on paremman näköinen kuin OcuIII RS:n, mutta kyllä tuo livenä on parempi kuin kuvissa.

Taitaapa tämä musta RS seistä parhaillaan 10metrin päässä työpaikkani ikkunan edessä ja ihailen tässä sivuprofiilia. Jkylä?
Jos en väärin muista niin samalla paikalla seisoi ennen musta Ocu II FL Liftback?  ;)
On se maailma pieni jos näin on. :D

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 11.11.13 - klo:08:34
Taitaapa tämä musta RS seistä parhaillaan 10metrin päässä työpaikkani ikkunan edessä ja ihailen tässä sivuprofiilia. Jkylä?
Jos en väärin muista niin samalla paikalla seisoi ennen musta Ocu II FL Liftback?  ;)
On se maailma pieni jos näin on. :D

Kappas vaan. Kuvaus osuu kyllä joten luultavasti samainen auto.

Siulla on parempi työpiste ku pääset ihailemaa. Täält yläkerrasta ei oikee nää tota parkkista edes.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

livejungle

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 11.11.13 - klo:10:27
Kappas vaan. Kuvaus osuu kyllä joten luultavasti samainen auto.
Siulla on parempi työpiste ku pääset ihailemaa. Täält yläkerrasta ei oikee nää tota parkkista edes.
Paremmasta en tiedä kun homeessahan tämä koko talo on. Pommi alle  ;D
Komeen näköinen peli ja kivat vanteet nuo Denomit. Kyllä tuolla kelpaa..
Tuohon yläpihalle/kadulle tupsahtaa muuten pari kohtuu hyvin varusteltua Combia tammikuussa  ;)

makkis

Mustat Turinit ok, toivottavasti jo huomenna alla  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy