Tesla

Aloittaja JarnoF, 16.01.13 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Teslan konkurssilla jo ilakoineet taitavat vielä joutua odottelemaan pidempään kuin toivoivat.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/tesla-julkaisi-parhaat-tuotantolukunsa-model-3-n-tuotantomaarat-nousussa-vertaa-suoritusta-legendaariseen-t-fordiin-6716776

2000 M3:a viikossa on jo Teslalle iso askel oikeaan suuntaan ja jos tuotanto nousee 5000 auton viikkotahtiin, niin homma on jo vahvalla pohjalla. Sitten van uutta MS:ää odottelemaan.

jamo75

luulen että suurempi ongelma on se laatu josta Amerikkalaiset pysyvät visusti vaiti kun eihän omaa tuotantoa voi kritisoida.
paikat nitisee natisee, koloja paneeleissa ja takaisin vetoja korjaukseen toki näitä on muillakin valmistajilla mutta ainakin Suomen hintaluokassa luulisi tuon hintaluokan auton olevan virheetön

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.04.18 - klo:16:48
Teslan konkurssilla jo ilakoineet taitavat vielä joutua odottelemaan pidempään kuin toivoivat.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/tesla-julkaisi-parhaat-tuotantolukunsa-model-3-n-tuotantomaarat-nousussa-vertaa-suoritusta-legendaariseen-t-fordiin-6716776

2000 M3:a viikossa on jo Teslalle iso askel oikeaan suuntaan ja jos tuotanto nousee 5000 auton viikkotahtiin, niin homma on jo vahvalla pohjalla. Sitten van uutta MS:ää odottelemaan.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

a_jaba

https://twitter.com/TM_testaa/status/979239095737122817?s=09

Siihen on syynsä miksi oikeat autonvalmistajat eivät pidä teslaa uhkana, enkä itsekään viitsi hypätä kaulaa myöten paskaan..

Ja nyt selvennykseksi ennen kuin joku paskantaa verta niin uskon kyllä sähköautojen tulevaisuuteen sekä siihen että se tulevaisuus koittaa nopeammin kuin moni uskaltaa kuvitella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Zego

Aika epätehokasta innovointia, näin voisi tuosta myös sanoa? Meidän VW roikkuu aina vain Warranty Week tilaston kärjessä Teslan kanssa kun katsotaan paljon rahaa per auto pitää valmistajan pulittaa takuuaikana.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.04.18 - klo:17:51
https://twitter.com/TM_testaa/status/979239095737122817?s=09

Siihen on syynsä miksi oikeat autonvalmistajat eivät pidä teslaa uhkana, enkä itsekään viitsi hypätä kaulaa myöten paskaan..

Ja nyt selvennykseksi ennen kuin joku paskantaa verta niin uskon kyllä sähköautojen tulevaisuuteen sekä siihen että se tulevaisuus koittaa nopeammin kuin moni uskaltaa kuvitella.
Mitä yllättävää noissa kuvaajissa oikein on? Teslalla on kolme mallia ja Volkkarilla aika tavalla enemmän.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.04.18 - klo:17:19
luulen että suurempi ongelma on se laatu josta Amerikkalaiset pysyvät visusti vaiti kun eihän omaa tuotantoa voi kritisoida.
paikat nitisee natisee, koloja paneeleissa ja takaisin vetoja korjaukseen toki näitä on muillakin valmistajilla mutta ainakin Suomen hintaluokassa luulisi tuon hintaluokan auton olevan virheetön
Miten niin amerikkalaiset pysyvät vaiti? Tämä koko keskusteluhan lähti liikkeelle jenkkiläisen Green Car Reportsin testistä.

Kyllä itse näkisin Teslan suurimpana haasteena saada M3:n tuotanto ajettua ylös. Varauksia on puoli miljoonaa sisässä ja kun nuokin toimittaa, niin kassavirran suunta muuttuu oleellisesti nykyisestä. Ei kai tuo M3 ole Sulmessakaan erityisen kallis auto.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

veikkaampa että joskus 2020 jos tota Suomeen saa hinta tulee olemaan 80K eur...
siinä vaihessa Suomessa sahaa jo Vw groupin sähköautoja enemmän

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.04.18 - klo:20:57Ei kai tuo M3 ole Sulmessakaan erityisen kallis auto.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Hesse

Tesla vaihtaa 123 tuhannen Model S:n ohjaustehostimen kiinnityspultit, jotka eivät kestä maantiesuolaa.
https://www.ien.com/safety/news/20998819/tesla-recalls-123k-sedans

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 04.04.18 - klo:00:47
Tesla vaihtaa 123 tuhannen Model S:n ohjaustehostimen kiinnityspultit, jotka eivät kestä maantiesuolaa.
https://www.ien.com/safety/news/20998819/tesla-recalls-123k-sedans

Kyseiset pultit ovat aktuaattorin ja hammasvaihteen välissä, alla olevassa linkissä kuva. Eipä se varmaan ihan ilmaiseksi tule, vaikkei vaihdossa taida mennä kuin vartti.

https://teslamotorsclub.com/blog/2018/03/29/tesla-recalls-123000-model-s-cars-for-power-steering-bolts/
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Hesse

Amerikkalaisen julkkiksen Tesla oli syttynyt ajossa itsestään palamaan.
https://youtu.be/YZKGot04cE8

SNG

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 22.06.18 - klo:13:36
Amerikkalaisen julkkiksen Tesla oli syttynyt ajossa itsestään palamaan.
https://youtu.be/YZKGot04cE8

Aika paljon noita autopaloja on Suomessakin. Yhtään Teslaa en ole nähnyt palavan. Eniten ranskiksia.

Eli vähän sensaatiohakuinen juttu jälleen.

V60

Lainaus käyttäjältä: SNG - 22.06.18 - klo:18:50
Aika paljon noita autopaloja on Suomessakin. Yhtään Teslaa en ole nähnyt palavan. Eniten ranskiksia.

Eli vähän sensaatiohakuinen juttu jälleen.
Tiedä sitten mikä on liikenteessä olevien sähköautojen %-osuus itsestään ja kolareissa syttymisen osalta verrattuna polttomoottorivehkeisiin. Nythän sähköautojen osuus kokonaismäärästä on marginaalinen.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TDiih

#72
Tuo ylläoleva palo johtunee löysästä liitoksesta, akku tuskin on lainkaan ollut tulessa. Itsestään syttyneitä Tesloja taitaa tällä hetkellä olla ~3kpl, valmistettu +200 000 kpl. Muut palot ovat seurausta kolarista tai viallisesta latauslaitteesta. Huomasitteko että palo oli jo lähes sammunut itsestään, kun palokunta aloitti sammutuksen?

Tässä alkuperäinen editoimaton video:
https://www.youtube.com/watch?v=9VtbBKnG97c
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

V60

Muutenhan erilaisten akulla toimivien laitteiden aiheuttamat tulipalot ovat lisääntyneet niiden yleistyessä. Että ei se akkuteknologia ihan vaaratonta ole.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TDiih

Lainaus käyttäjältä: V60 - 23.06.18 - klo:13:11
Muutenhan erilaisten akulla toimivien laitteiden aiheuttamat tulipalot ovat lisääntyneet niiden yleistyessä. Että ei se akkuteknologia ihan vaaratonta ole.

Mikään tekniikka ei tietenkään ole täysin vaaratonta, mutta prosenttuaalisesti ja määrällisesti tapauksia on silti hyvin vähän. Esim. aika harva tietää ketään, jolla olisi puhelin syttynyt palamaan, vaikka se löytyy lähes jokaisen kourasta. Puhelimen akusta harvemmin pidetään edes lähelellekkään yhtä hyvää huolta mitä sähköauton vastaavasta. Tekniikka alkaa olemaan jo sen verran valmista, että en kovin huolissani näistä ole, media ja shorttaajat lähinnä näistä enemmän huutelevat rahan kiilto silmissään.  ::)

https://www.cnbc.com/2018/06/06/shorts-against-teslas-stock-lose-more-than-1-billion.html
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

V60

Tuossa nyt on faktaa vakuutusyhtiön taholta:
https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/kotivakuutus/kodin-turvallisuus/sahkopalot
Kirjo laadussa on tietty vaihteleva.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TDiih

Suurin ongelma noissa taitaa juuri olla halvat kiinalaturit, mitkä eivät täytä EU:n vaatimia turvallisuusmääräyksiä. Aihe on ehdottomasti sellainen josta kannattaa kaverien kanssa keskustella ja valistaa mm. saunailloissa.  :)

Itsellä on autokäytössä halpa tupakansytyttimeen tuleva halpa läppärilaturi, jossa liitin lämpenee aivan liikaa. Ei polta vielä kättä, mutta ei kauaksi jää.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Hesse

Tesla Model 3 oli mennyt usean kerran katon kautta ympäri. Kori säilyi suhteellisen hyvin koossa ja (nais)kuski selvisi lievin vammoin. Virallisia kolaritestien tuloksia ei ole vielä jukaistu, mutta Tesla pyrkii viiteen tähteen.
https://electrek.co/2018/07/15/tesla-model-3-rollover-crash/

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 20.07.18 - klo:11:37
Tesla Model 3 oli mennyt usean kerran katon kautta ympäri. Kori säilyi suhteellisen hyvin koossa ja (nais)kuski selvisi lievin vammoin. Virallisia kolaritestien tuloksia ei ole vielä jukaistu, mutta Tesla pyrkii viiteen tähteen.
https://electrek.co/2018/07/15/tesla-model-3-rollover-crash/
Onko joku valmistaja joka ei pyrkisi viiteen tähteen?

Hesse

Vaikka Renault, Mahindra, Maruti-Suzuki, Hyundai ja Tata?
https://youtu.be/0qqbQZBmxyE
https://youtu.be/b8wjh9VvNzU

jamo75

esim. Dacia mutta joo niin kaun kun käytetään nykyisiä lithium ion akkuja eipä niiden rikkoutumista mikään estä...

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 20.07.18 - klo:19:11
Onko joku valmistaja joka ei pyrkisi viiteen tähteen?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

s-mod

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 20.07.18 - klo:21:15
esim. Dacia mutta joo niin kaun kun käytetään nykyisiä lithium ion akkuja eipä niiden rikkoutumista mikään estä...
No kyllä akkujen rikkomisen voi estää, kun  on hyvin +suojattu. Pari kertaa katon kautta ei mitään. yötä
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 20.07.18 - klo:20:03
Vaikka Renault, Mahindra, Maruti-Suzuki, Hyundai ja Tata?
https://youtu.be/0qqbQZBmxyE
https://youtu.be/b8wjh9VvNzU
Eiköhän näilläkin ole pyrkimys siihen viiteen tähteen, vaikka eivät siihen ole päässeet.

Hesse

OT, mutta Renault Kwidin Intian versio sai viimeksi tänä vuonna 0 tähteä, sen Brasiliassa valmistettava versio sai kuitenkin 3 tähteä. Nollakerhossa on myös Suzuki Alton, Hyundai Eonin, Suzuki Celerionin ja Ford Fiestan Intian versiot. Ei kai noista voi edes hyvällä tahdolla sanoa, että on pyritty viiteen tähteen, vaan on sopeuduttu markkinan hintavaatimuksiin turvallisuudesta tinkien.

jamo75

taitaa tesla olla lähellä konkurrsia, tappio syvenee, tavoitteisiin ei ylletä ja nyt elon miettii jo pörssistä vetäytymistä ?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jt

Viime kvartaalilla miinusta tuli muistaakseni 740 miljoonaa (euroa tai dollaria). Tosin on sekin kehitystä kun aiemmin saattoi palaa jopa miljardi. Kassavaroja oli vielä yli 2 miljardia joten akuutti rahojen loppuminen ei uhkaa ihan heti, samoin potkukierrokset viittaavat jonkunlaiseen osittaiseen järkiintymiseen rahan tuhlaamisessa. Pörssikurssihan on täysin hypetetty ja pohjautuu vain ja ainoastaan tulevaisuuden odotuksiin ja siihen siis että nimenomaan Tesla mullistaa sähköautot/sähköiset liikenneratkaisut, energian varausjärjestelmät etc jne. Jos sijoittajien usko ei riitä näihin lupauksiin, alas tullaan ja rytinällä. Puhtaasti tilinpäätökseen ja numeroihin ei voi pörssikurssia mitenkään perustella.

Teslahan on myös ylivoimainen #1 shortattujen osakkeiden listalla. Tähän asti shorttaajat ovat saaneet pahasti nenälleen joka itseasiassa on voinut myös kannatella kurssia kun on ollut pakko ostaa shortatut osakkeet hinnalla hyvänsä. Jossain vaiheessa kuitenkin tapahtuu joka Teslan ennennäkemätön läpimurto tai sitten nykyisen kurssin romahdus ja "normalisointi".

Itseasiassa yksi hyvin yllättävä riski Teslalle yhtiönä on Elon Musk itse. Elon on innovatiivinen ja karismaattinen johtaja joka on vakuuttanut sijoittajat ja suuren osan analyytikoistakin (silloin kun siis ei ole heitä haukkumassa..), samoin pr-tempaukset ja ideat ovat täysin uniikkeja - esim. ammutaanpas testikuormana yksi Tesla avaruuteen.. Riskihän tulee siitä että yhtiö on vahvasti henkilöitynyt Muskiin samoin lienee sisäinen johtaminen keskittynyt hänen ympärilleen. Jos sattuisikin esim. ikävä sairaustapaus (esim. Jobs/Apple) tai sitten onnettomuus vaikkapa oman yhtiön avaruuslennolla (päästävätköhän sijoittajat ja vakuutusyhtiöt tätä miestä avaruuteen?) niin suuri osa uskottavuudesta olisi mennyttä ja yhtiötä arvioitaisiin jo hieman muulla tapaa. Sisäisessä johtamisessa olisi myös riski valtataisteluista, kuka uudeksi "Muskiksi" Muskin paikalle.

Toinen uusi yllättävä riski on Mr. Trump, jonka kauppasota-aikeet Kiinan kanssa eivät ole hyviä uutisia Teslalle, sillä Kiina on maailman suurin sähköautomarkkina.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jamo75

tänään näytetään uutisoivan että teslalla ei ole rahaa pörssistä lunastamiseen ja elonia voi odottaa rikos syyte väärän tiedon jakamisesta. vielä erikoisemmin puhutaan arabi emiratattia ilmeisesti rahoittajaksi.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane


jamo75

jotain epämääräisiä uutisia kierää että elon on jättänyt teslan ja keskittyy bitcoin liiketoimintaan liekö roskauutisointia vai ei ?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Turbo


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy