Tesla

Aloittaja JarnoF, 16.01.13 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

3.6 V6

http://latenkone.fi/tesla/tesla-model-s-sahkoauto-tekniset-tiedot.html

Saatoi olla jo, mutta laitetaan nyt,  kun itselleni oli uusi "löytö" ja huomattavasti enemmän antoi tietoa kuin maahantuojan oma sivusto.  :)

Vielä se vaan siellä mielessä kummittelee tuo Tesla...  ;)

Cyclic Stig

Hienon näköinen kärri, amerikkalaiseksi. Tulee vahvasti Maserati mieleen eikä se ole muotoilullisesti ollenkaan huono juttu..
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

enkero

Tänään tuli mittariksi alle tuommoinen ja innostus oli samaa luokkaa kuin Porschen ohjaksiin päästessä.

Pääntilat lasikattoisessa olivat paremmat kuin joskus koeistutussa peltikattoisessa, moottoreiden melu yllätti, ja sisätilojen laatu on melko jenkkimäinen. Kuski teki pyydettäessä "repäisyn" liikennevaloista, tosin tuskin pedal to the metal, muuten tuo oma kulkine pärjää persdynotuntumalla turhan hyvin kovillekin rasseille.

Kiintoisa vehje kuitenkin, ruskeana nähnyt joskus liikenteessä moisen ja on kyllä aivan hiiden tyylikäs! Ja onhan tuon ovenkahvat aika maagisen siistit :)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Ritzenhoff

http://www.techradar.com/news/car-tech/elon-musk-reveals-tesla-model-3-uk-price-1313970

Tesla paljasi UK:n hinnat eli alkaen karvan verran alle 30 000 puntaa. Paljos se tekee suomihinnoissa?

Koitin tehdä paskaa vertailua eli:

UK:ssa uusi karvalakki A4 sedan 1.4TSI (SE-malli) maksaa alkaen 26 000 puntaa.
Suomessa karvalakki A4 sedan 1.4TSI business -malli maksaa alkaen 37 000 euroa.

Tiedän ettei hintoja voi suoraan verrata koska varusteissakin hieman eroja. Mutta euron kyntäessä siis tuo ero on tällä hetkellä reilu 10 000 "yksikköä" (en jaksa ruveta vertailemaan sen tarkemmin valuuttojen arvoja nyt, joten käytän sanaa yksikkö)..

Eli TESLA model 3:n hinta voisi näin ollen alkaa suomessa ~40kâ,¬ kieppeiltä tuolla periaatteella tonnin parin heitolla. Mutta koska 1.4TSI:ssä on autovero huomattavasti korkeampi mitä täyssähkö TESLAssa, niin voisiko hinta alkaa täällä jopa 35kâ,¬-37kâ,¬ välimaastosta?

Mielestäni aika mielenkiintoinen tapaus tämä malli ja odottamisen arvoinen, omilla etäisyyksilläni siis, jos tuolla sen 300-500km ajaisi yhdellä latauksella riippuen vuodenajasta...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

JarnoF

Googlen mukaan UK£ 30 000 = 39 613.214 â,¬....

Joku verotusta ymmärtävä osanee laskea tuosta "suomiauton" hinnan? :)

Taky

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 29.01.16 - klo:10:45
Googlen mukaan UK£ 30 000 = 39 613.214 â,¬....

Noissa hamonissa, niin kyllä myynti- ja toimitusajat räjätää käsiin....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 29.01.16 - klo:10:45
Googlen mukaan UK£ 30 000 = 39 613.214 â,¬....

http://www.popularmechanics.com/cars/a12983/35000-tesla-model-iii-coming-in-2017/

Confirmed: The $35,000 Tesla Model 3 Will Be Unveiled in March 2016

Noissa hamonissa, niin kyllä myynti- ja toimitusajat räjätää käsiin....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

BobSmith

Jos valtio antaa kymppitonnin alennuksen ostohintaan niin sitten. Muuten ei.

Daatta

Jaaha, siinä taisi mennä Model 3 -haaveet... Auton hinta tullee olemaan Suomessa lähempänä 50 kuin 30 tonnia.  ??? Valtio tuskin mitään veroetua tai muuta bonusta noihin tarjoaa, pikemminkin keksii jonkun sähköautoveron budjettia paikkaamaan. Mutta silti osallistutaan ilmastotalkoisiin, se on selvä. :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

carro

Aika paljon kalliimpi tuo Model 3 briteissä kuin jenkeissä, 5000 dollarin eurooppalisä.  :-\

Saattaa silti mennä maaliskuussa varaukseen. Voisin kuvitella odotusajan olevan melko pitkä ellei varaa heti.

JarnoF

Näin Singaporessa:

"According to the LTA’s calculations, the Tesla Model S produces the equivalent of 222g/km of CO2, which is enough to categorize it as a serious polluter."  ;D

Tämä tietysti riippuu siitä miten se sähkö on tuotettu, mutta senhän jo tiesitte. :)

http://jalopnik.com/tesla-model-s-fined-for-producing-too-much-emissions-1763592525


JarnoF

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 09.03.16 - klo:10:18
Näin Singaporessa:

"According to the LTA’s calculations, the Tesla Model S produces the equivalent of 222g/km of CO2, which is enough to categorize it as a serious polluter."  ;D

Tämä tietysti riippuu siitä miten se sähkö on tuotettu, mutta senhän jo tiesitte. :)

http://jalopnik.com/tesla-model-s-fined-for-producing-too-much-emissions-1763592525

En Löytänyt Teslalle arviota co2-päästöille Suomen sähköntuotannolla, mutta Motivalla oli antaa seuraavanlainen luku. Tiedä sitten mille sähköautolle tuo on laskettu. Tuskin teslalle.

LainaaSähköauto voi periaatteessa olla täysin CO2-päästötön, sillä päästöt riippuvat sähköntuotantotavasta. Uusiutuvasti tuotetun sähkön käyttäminen mahdollistaa täysin päästöttömän autoilun. Suomen keskimääräisellä sähköntuotantorakenteella sähköauton hiilidioksidipäästöt ovat selvästi pienemmät kuin vastaavalla polttomoottoriautolla eli noin 35-40 grammaa kilometriä kohden koko energiaketjun yli tarkasteltuna. Jos Suomen kaikki henkilöautot olisivat sähkökäyttöisiä, sähkön kokonaiskulutus kasvaisi arviolta vain noin 10 prosenttia.

carro

https://www.teslamotors.com/fi_FI/model3

Eikö autofoorumilla tälläiset sähköhärpäkkeet kiinnosta? Muutamassa päivässä autoa varattiin yli neljännesmiljoona kappaletta. Ei huonosti vaikka moni ei autoa lopulta ostaisikaan.

Model 3:n jonossa meneekin sitten seuraavat pari vuotta. Onko muita kohtalontovereita? Vähän jännittää lopullinen hinta. Veikkaisin et jtn viiskymppiä tulee oma yksilö maksamaan.



TDiih

Lainaus käyttäjältä: carro - 04.04.16 - klo:21:38
https://www.teslamotors.com/fi_FI/model3

Eikö autofoorumilla tälläiset sähköhärpäkkeet kiinnosta? Muutamassa päivässä autoa varattiin yli neljännesmiljoona kappaletta. Ei huonosti vaikka moni ei autoa lopulta ostaisikaan.

Model 3:n jonossa meneekin sitten seuraavat pari vuotta. Onko muita kohtalontovereita? Vähän jännittää lopullinen hinta. Veikkaisin et jtn viiskymppiä tulee oma yksilö maksamaan.

Hieman teki mieli myös varailla ennakkoon. Aika kauan tosin saa odotella, kosak autot toimitetaan esin vanhoille tilaajille. West coast -> East coast -> Eurooppa. Hyvää tässä tosin on se että ekat testikäyttäjät asuvat lähellä Teslan tehdasta ja havaitut ongelmat saadaan ratkaistua nopeasti.

Takaluukkuratkaisu voisi olla hieman parempi. Näillä näkymin malli tulee oleen sedan, aukon kokoa tosin tullaan luultavasti suurentamaan konseptimallista.

https://youtu.be/16SWVS56aZU?t=209
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TDiih

Viikossa myyntiin ennakkoon 325t kpl, Suomessa näistä ~100kpl. Luku selittänee tämän foorumin aktiivisuutta  ;)

http://www.iltalehti.fi/autot/2016040721378181_au.shtml
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TAG

Lainaus käyttäjältä: carro - 30.01.16 - klo:10:37
Aika paljon kalliimpi tuo Model 3 briteissä kuin jenkeissä, 5000 dollarin eurooppalisä.  :-\

Saattaa silti mennä maaliskuussa varaukseen. Voisin kuvitella odotusajan olevan melko pitkä ellei varaa heti.
Vertailepa huvikseen Euroopassa ja USA:ssa käytettyjä ALV-verokantoja ja alkaa aukeamaan mikä täällä maksaa.
Ja tietty tuo n. 15% suuruinen verotuksen ero ei meille Suomessa riitä, vaan siihen pitää saada autoverona toinen mokoma vielä lisää kun se kuulema on reilua muita ja luontoa kohtaan. Okei, sähköautossa vähän vähemmän kateusveroa extrana.

Erno

#46
Itse olen katsellut seuraavaksi autoksi Teslan Model X:ää, koska koiran takia tarvitsee farmarimallisen auton. Oston pitäisi onnistua muutaman vuoden päästä.

Sinällään kannattaa muistaa kysynnän osuus, kun harmittelee latauspaikkojen vähyyttä. Teslallakin on varmasti jonkun sortin kartta heidän asiakkaistaan ja kun tarpeeksi moni ilmoittaa, että pitää päästä vaikka Helsinki-Ruka väli ajamaan, niin eiköhän he sen järjestä. Nykyiset toimintamatkat varmasti riittää perus-työmatkoihin ym. päivittäiseen ajoon.

Käyttö muuten varmasti samanlaista kun nykypyhelimilla. Yöksi laturiin, jos haluaa seuraavana päivänä käyttää... ;D

EDIT: Facebookista luin, että Tesla ollut Suomessa taksikäytössä  20kk/200tkm, voi sanoa sopivaksi testiksi näissä olosuhteissa. Keskimäärin oli päässyt 400km per lataus

savolaiskollega

http://www.digitoday.fi/tiede-ja-teknologia/2016/07/01/itseajava-tesla-joutui-ensimmaiseen-kuolonkolariin/20167038/66

Hupsankeikkaa.

Itse olen sen verran vanhan liiton miehiä, että helvetti jäätyy ennenkuin annan auton ottaa ohjat ajamiseen itseni sijasta.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

teräksenharmaa

Hiustenkuivaimessa alkaa olemaan jo riittävä käyttösäde ja varsinkin suorituskyky.

TDiih

#50
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.11.17 - klo:11:47
Hiustenkuivaimessa alkaa olemaan jo riittävä käyttösäde ja varsinkin suorituskyky.

Taitaa kohderyhmän edustajilla olla sen verran vähän hiuksia, että lähtee pian ne viimeisetkin hiukset päästä ennen kuin akku on tyhjä ;D

Edit: Koskakohan ensimmäinen öljynkuljetusrekka kulkee sähköllä? 8)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 20.12.17 - klo:12:23
Samaan aikaan Norjassa.  ;D

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uskomaton-juttu-tesla-kuukauden-myydyin-automerkki-norjassa
Ilmankos Norjan hallitus on "rakentelemassa" isoille (=painaville) sähköautoille tuntuvaa verotusta.
Sähkön jakeluverkosto pitää rakentaa/muuttaa tehokkaammaksi ja teiden kunnossa alkavat näkymään painavien ja samalla tehokkaiden ( suuret vääntömomentit ) ajoneuvojen rasitukset.
Mikään ei ole ilmaista - Norjassakaan.   ;)
Golfkärry Mk 7.5

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 20.12.17 - klo:13:00
Ilmankos Norjan hallitus on "rakentelemassa" isoille (=painaville) sähköautoille tuntuvaa verotusta.
Paitsi että tuollaista ei olla rakentelemassa:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/norja-peruuttaa-tesla-verosta-aika-ei-viela-kypsa-6689375

V60

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 20.12.17 - klo:13:00
Ilmankos Norjan hallitus on "rakentelemassa" isoille (=painaville) sähköautoille tuntuvaa verotusta.
Sähkön jakeluverkosto pitää rakentaa/muuttaa tehokkaammaksi ja teiden kunnossa alkavat näkymään painavien ja samalla tehokkaiden ( suuret vääntömomentit ) ajoneuvojen rasitukset.
Mikään ei ole ilmaista - Norjassakaan.   ;)

Hauskaahan tässä on se, että Norja rahoittaa sähköautoharrastusta öljyn myyntituloilla. Persaukisen olisi vaikea tukea sähköautoilua.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 20.12.17 - klo:13:12
Paitsi että tuollaista ei olla rakentelemassa:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/norja-peruuttaa-tesla-verosta-aika-ei-viela-kypsa-6689375
Ovat toki "rakentelemassa", kuten kirjoitin.  ;D  Ilmeisesti verotettavien lukumäärää kannatta vielä kasvattaa ennen kuin "isketään". Näin se käy Suomessakin.

T&T:n kuvassa muuten näkyy hyvin Teslan "lokinsiipiovien" järjettömyys Pohjoismaisiin olosuhteisiin.
Golfkärry Mk 7.5

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 20.12.17 - klo:14:32
T&T:n kuvassa muuten näkyy hyvin Teslan "lokinsiipiovien" järjettömyys Pohjoismaisiin olosuhteisiin.

Paremmin taitavat ovet toimia mitä klonkswagenin ovet pakkasella  :P

https://youtu.be/nztf9MjHzVc
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

TDiih

Hyvä video siitä miten Model 3 latautuu :)
https://www.youtube.com/watch?v=B8CUSOa4dJk
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

JakeS

Tuossa ajassa tankkaan meidän isoimmankin auton 1200 l tankit moneen kertaan.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

TDiih

Onhan siinä hinnassakin vähän eroa, toinen maksaa 5â,¬ ja toinen 1600â,¬.  :) En myöskään muista nähneeni että kukaan olisi jäänyt pitämään sähköjohdosta kiinni latauksen ajaksi. Ennemmin käyttää ajan vaikka ruokaillen ja jatkaa sen jälkeen toiset 400km.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy