Audi A6 C7 moottorin optimointi/viritys

Aloittaja Juhah, 13.01.13 - klo:12:26

« edellinen - seuraava »

Juhah

Terve. Ajattelin aloittaa tälläisen keskustelun kun sitä vielä ei ole. Eli onko teillä kokomuksia A6 c7 moottorin optimoinnista? ABT ymmärtääkseni antaa vielä moottorille takuunkin.

Jore1

#1
Joo, vieras asia  mulle on mutta kiinnostaisi tiettää millaisia teho ja kulutusarvoja saisi
voisi saada audi a6 2.0tdi moottoriin tuolla menetelmällä. Laittakaa tietoa jos kuinka suinkin tiedätte. ;D

BeeKasi

Moi, virasasia mulle mutt jos jotain niin jees
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

lortti

Terve, moottorin optimimoinista on aika monta ketjua josta voi aloittaa tutkimaan. Haku auttaa. Lisäksi auttaisi jos kerrot moottorin mallimerkinnän.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2000.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3815.0

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4695.0

nopesti katsottuna noista voi aloittaa.

Ja aiheeseen, on kokemusta ja suosittelen. Ei tosin A6 C7.

Neppis

2.0 TDI:ssä on näköjään vakionakin melkein 200 hummaa. Joskus kysyin A6:n virirtyssoftista tuolta Superchipsin tyypeiltä sähköpostilla ja he vastasivat, että uudessa A6:ssa ohjelmat on kryptattu. Sittemmin ovat näköjään onnistuneet purkamaan salauksen, mutta ehkä siitä syystä ohjelmaa ei kuitenkaan saa Bluefin-kapulalla. Tuo Bluefin olisi siitä kätevä, että vakio- ja virisoftat voisi itse halutessaan asentaa / vaihtaa, esim ennen huoltoa / katsastusta.

http://www.superchips.co.uk/search?make=2&fueltype=2&model=23&variant=2608
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

mremonen

^ Katso bsr:n tarjonta. Onnistuu softan palautus. (www.bsr.se tai docpower.fi).
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

SKU

Eipä olisi pöllömpi viritys...

http://en.bsr.se/products/t2422/

Tosin eikös näissä ole väitetty olevan jo reilu 220hp ihan vakionakin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

^ Onkohan tuossa aihiona 400Nm multitronic vai 450Nm stronic?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Tony.N

Ota yhteys Finturboon niin  saat ohjelman autoosi. Eritoten tietoa asiata kysymällä. www.fin-turbo.fi ja Markus Savolainen
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

mremonen

Ohjelmiahan on maailma täynnä, mutta bsr:llä tulee mukana laite, jolla ohjelman saa palautettua. Jos vaikka huollossa päivittävät uuden ohjelman, niin viriohjelman saa sitten takaisin. Verkosta saa myös pudotettua päivitetyt viriohjelmat, jne. Ei tarvitse viedä autoa aina jolnnekin softattavaksi.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Newman

^ Mistä muuten tuo bsr:n mukana tuleva laite tietää, minkälainen softa huollossa asennettiin? Ennakoiko se kaikki mahdollisuudet ja ottaa huomioon myös sen, että ohjelmistoa muutetaan perustavalla tavalla? Vai vetääkö se ikään kuin "omat päälle" huollon ohjelmista viis veisaten?

mremonen

^ siellä purkissa on kaksi ohjelmaa: virisofta ja se alkuperäinen, joka imaistaan sinne ekalla kerralla. Laite vertaa autossa olevan ohjelman tarkistussummaa purkista löytyviin, se ei itse asiassa muistaakseni anna päivittää päälle, jos orkkissofta on muuttunut. Tällöin uusi orkkisohjelma luetaan sisään, lähetetään bsr:lle ja sieltä sitten tulee uusi virisofta tilalle. Jos joku muu on ehtinyt jo toimittaa päivitetyn orkkissoftan bsr:lle, virisofta löytyy sitten jo valmiina. Muuten siinä menee joku aika, että saa uuden tilalle.

Näin se muistaakseni menee. Doc-Powerilta tai bsr:ltä saa lisätietoa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Neppis

A6 C7 vaatii decryptauksen, jotta BSR:n softan saa PPC 3:lla sisään. Mitähän tuokin sitten käytännössä tarkoittaa, pitääköhän decryptaus tehdä aina ennen softan vaihtoa PPC 3:lla?

Tuning is performed with PPC 3, but the car must first be decrypted at a Premium dealer or Premium Service Center

http://en.bsr.se/products/t2252/
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

^Tätä mietin myös. Olisi kiva kuulla miten tuo oikeasti toimii tämän kanssa.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

mremonen

^DocPowerilta tai BSR:ltä suoraan kysymällähän tuo selvinnee. Itsellä oli harkinnassa päivittää softa nykyiseen, mutta saivat tuon decryptauksen toimimaan vasta syksyllä, joten en viitsinyt ottaa sitä talvea vasten. Ja nythän koko auto menee vaihtoon.

Homma käsittääkseni menee niin, että auto Doc-Powerille (esim) ja he siellä irroittavat/avaavat ECUn, josta BSR purkaa kryptausavaimen Ruotsista käsin. Sen jälkeen BSR:n softa kryptataan tuolla avaimella ja pudotetaan autoon. Sitten softaa voi latailla suuntaan jos toiseen vapaasti.

Tässä viestinvaihtoa heidän kanssaan viime syksyltä:
[minä kysyin]:
> Voiko alkuperäisen ohjelman palauttaa, kuten aiemmissa PPC:ssä?

[ja doc-power vastasi]:
Huomenta,

kyllä ensiasennuksen jälkeen.

>> - Mikko
>> Best regards,
>> DOC POWER OY
>> Tel. +358-9-6898 8444
>> Please visit www.doc-power.com
>> Lampputie 4
>> 00750 HELSINKI
>> FINLAND


Mutta kuten sanottu, mulla ei ole mitään tekemistä BSR:n eikä Doc-Powerin kanssa, muuta kuin että vanhassa Vollessani oli tuo softa. Virisoftan vaihto orkkissoftan välillä kesti n. 5 minuuttia OBD-portin kautta.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

SKU

^ok. Tuo selvensi asiaa paljon. Kiitos.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Juhah

Kiitti vastauksista. Itse saan kohta A6 3.0 tdi 150 kw. Ja siihen olen miettinyt uutta softaa. ABT antaa takuun lisätehoille vaikka tehon nousut on aika huimia(270hv/540nm) verrattuna muihin lastuvirittäjiin. Mutta hinta on ABT:lla on aika huima n.2000â,¬.  Muilla huomattavasti halvemmat ja n.20 vähemmän ja takuut lähtee. Mutta luulis kestävän kun vähemmän tehoja kun ABT:lla. Eikä luulis ABT virittävän tappiin kun lupaa taakuutkin.

jjj84

Väliäkö sillä mitä joku lupaa, koska motti on aina sama, minkä joku siitä irrottaa, muutkin siihen pystyy. Se miksi luvut ei ole samoja, lienee enempi markkinointia ja toisilla tyhjiä lupauksia. Takuu... suhtautuisin skeptisesti sen todelliseen sisältöön vahingon sattuessa. Tehoina 270hp 3litraisesta kiisselistä on peruskauraa ainakin vanhemmissa moteissa, eli irronnee tuostakin kenen tahansa toimesta.

mremonen

BSR:ltä saa myös takuun samaan hintaan. Tosin suhtautuisin noihin takuisiin varauksella, kuten jjj84:kin kirjoittaa. Kyllä noissa virityksissä omalla riskillä mennään.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Neppis

3.0TDI varmasti(kin) kestää tuollaiset tehon nostot, S tronic lienee se heikoin lenkki. Kyseinen laatikko on kai reitattu 550Nm:lle. Viime kädessä ajotyyli taitaa vaikuttaa eniten osien kestoon.....ja tuuri.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

TUv530

Pakko laittaa kommentti vaikka omat kokemukset on kilpailevan merkin puolelta. Itse olen ajellut BMW 530DA:lla viimeiset vuodet ja viimeiset 130tkm autossa on ollut Karalan (Turbotec.fi) ohjelma -258hp 600nm. Mitään ongelmia ei ole ollut. Toki olen 0-x kiihdytyksiä koittanut välttää ja antanut tallaa pääsääntöisesti vain ohitustilanteissa, mutta olen kyllä sitä mieltä että ainakin tuossa autossa tuon +40hp ja 100nm lisän huomaa selkeästi. Samoin tuolla BTCF.fi foorumilla on aika paljonkin kirjoittelua ohjelmoiduista autoista eikä ole sellaista vaikutelmaa tullut että erityisiä ongelmia olisi ollut. Toisaalta tosiasia on se, että sitten kun jotain hajoaa niin maksumieheksi joutunee itse ja osat+työ muodostaa kustannukset joita ei ihan päivärahoilla kuitata...

Jos auto on takuunsa ohittanut ja on seikkailumieltä, niin ehdottomasti ja lämpimästi ko. firman tuotteita suosittelen. Ja lisänä vielä: nelivedon ja audin laatikon kestosta en osaa sanoa mitään, takatuuppari-bemari ainakin on mulla kestänyt/toiminut hyvin.


PTG

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.02.13 - klo:07:54
BSR:ltä saa myös takuun samaan hintaan. Tosin suhtautuisin noihin takuisiin varauksella, kuten jjj84:kin kirjoittaa. Kyllä noissa virityksissä omalla riskillä mennään.

Niin tarkoitat varmaankin sitä, että korvaa softasta suoranaisesti johtuvat bugit. Ja niitähän ei virallisesti ole olemassa, joten myöskään mitään todellista takuuta ongelmatilanteiden varalle ei siten käytännössä ole olemassa :P

Alkuperäisessä kysymyksessä viitattu ABT:n takuu lähtökohtaisesti kai kattaisi moottorin ja voimansiirron bugit siltä osin kuin maahantuojan takuu paikallisilla takuuehdoilla on osastoa bygones välittömästi softan asentamisen jälkeen. ABT:n osalta ongelma taitaapi vaan olla siinä, että Suomessa tuo ei ole tainnut oikein koskaan toimia vastaavasti kuin vaikkapa sakuissa tai monissa muissa maissa, joissa softaa ei ole tarvinnut piilotella, vaan viripirssin on tietyissä tapauksissa saanut ostaa jopa suoraan merkkarilta... 8)

Siis se, että tuolla ABT:lla kai edelleen on enemmän tai vähemmän virallinen maahantuonti, ei tarkoita automaattisesti sitä, että takuu olisi täälläkin tarjolla - siis edes lisärahaa vastaan...:( Mutta kysymällähän se selviää - jos selviää - omien kokemusten mukaan luultavimmin ei ::)

lortti

Parivuotta sitten kun selvittelin takuuasiaa ABTn kanssa niin silloin sen sai lisämaksua vastaan myös Suomeen. Tosin König selvitteli sitä niin pitkään ja hartaasti että ei tainnut ihan selvää olla heillekään.  Päädyin kuitenkin odottamaan takuun päättymistä ja laitatin APRn softan sillä perusteella että sen saa näppärästi vakkarin viiksellä pois käytöstä tarpeen mukaan. APRää tosin ei jenkkisoftana taida kiisseleihin saada.



Tuomari

Ukon 3.0 tdi lastutettiin karalalla heti uutena, kun myyjäliike lupasi ettei takuu mene.
Kaikki toimi hyvin, kunnes ensimmäisillä kovilla pakkasilla ei audi lähtenytkään käyntiin.

Ilmeisesti jotain oli mennyt pieleen, kun hehkutusyksikkö oli kärähtänyt.
Lasku paritonnia meni sitten myyjäliikkeen piikkiin, eikä lastutettu enää uudestaan.

Mtyy

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 04.02.13 - klo:22:21
Ukon 3.0 tdi lastutettiin karalalla heti uutena, kun myyjäliike lupasi ettei takuu mene.
Kaikki toimi hyvin, kunnes ensimmäisillä kovilla pakkasilla ei audi lähtenytkään käyntiin.

Ilmeisesti jotain oli mennyt pieleen, kun hehkutusyksikkö oli kärähtänyt.
Lasku paritonnia meni sitten myyjäliikkeen piikkiin, eikä lastutettu enää uudestaan.

Ainahan vika on lastussa, jos autosta jotain hajoaa  ;)
Itse lääkitty CR-V 140hp/340Nm -> 180hp/400Nm+DPF OFF / OULU
Vikakoodien luku ja tehonlisäykset
Yhteydenotot: pm / @ / www / puh

Tuomari

En tiedä tarkemmin, mutta kuulemma olivat menneet sörkkimään moottorinohjausta, koska ohjelma ei ollut valmis kyseiselle moottorille.

Tiedä sitten, uuden tulevan hihnavetoisen tsi:ni voisin hyvinkin käydä lastuttamassa.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 04.02.13 - klo:22:21Ukon 3.0 tdi lastutettiin karalalla heti uutena, kun myyjäliike lupasi ettei takuu mene.
Kaikki toimi hyvin, kunnes ensimmäisillä kovilla pakkasilla ei audi lähtenytkään käyntiin.

Ilmeisesti jotain oli mennyt pieleen, kun hehkutusyksikkö oli kärähtänyt.
Lasku paritonnia meni sitten myyjäliikkeen piikkiin, eikä lastutettu enää uudestaan.
Ei mikään ihme että jotain hajoaa kun Kurala on ollut kyseessä... ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Varmaan voisi softaviritysjutut siirtää tuonne: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5085.0

Kunkin auton moottoreille tuskin kannattaa erikseen pitää topikkeja pystyssä, kun samat periaatteet pätevät kaikkiin motteihin, eikä esim. näitä ABT:n takuujuttuja täältä kukaan löydä kuin haulla ja hyvällä tuurilla (haku kun toimii miten toimii).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

KJK70

Lainaus käyttäjältä: Juhah - 13.01.13 - klo:12:26
Terve. Ajattelin aloittaa tälläisen keskustelun kun sitä vielä ei ole. Eli onko teillä kokomuksia A6 c7 moottorin optimoinnista? ABT ymmärtääkseni antaa vielä moottorille takuunkin.

Näyttäisi tuoltakin löytyvän A6 C7 2.0TDI Multitronic malliin softa:
http://www.chip-tuning.fi/brand/car/Audi/

Onko jollain kokemusta tästä?
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 170 kW quattro Edition Tiptronic -19
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 160 kW quattro Edition S tronic -16
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S tronic S -13
Audi A6 C7 Avant Business 2.0 TDI multitronic -12
Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro -11
Audi A4 B6 1.8 T Quattro -04

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 04.02.13 - klo:23:08
Ei mikään ihme että jotain hajoaa kun Kurala on ollut kyseessä... ::)


Suomen johtavia ohjelmoijia,enkä ole kuullut kenelläkkään olleen mitään ongelmia,itsellä kokemusta kyseisen herran ohjelmoinneista monista eri autoista ja ongelmia ei ole ollut missään...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy