Keskustelua autojen jälleenmyyntiarvosta

Aloittaja skriko, 10.01.13 - klo:18:33

« edellinen - seuraava »

Quality

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:21
Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(

Ymmärsinkö oikein, että hankit uuteen autoon lisukkeita 18 000 eurolla?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Urlaub

Taitaa tällä hetkellä olla reilut 53ke.lähes kaikki myyjät muuten muistuttivat että auto on jo vuoden vanha >:(

Uusi maksaa 53 ke eli 13 tkm ajetusta ja nyt jo vuoden vanhasta hyvitettäneen nettona jotain 43-45 tonnia, jos sitäkään.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.01.13 - klo:21:24
Ymmärsinkö oikein, että hankit uuteen autoon lisukkeita 18 000 eurolla?

Juu joku hankki,comfort jakkarat ja 20" pallot on jo 10ke,et äkkiä se siitä nousee.
ID.3 Business
Golf VIII

vincent

Milloinkas tämä oli rekisteröity?
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

yrrah

Taitaa aika huomattava olla tuo pudotus.
Eli 46000â,¬-48000â,¬ on aikas lähellä.

(Toki riippuu hieman vaihdokin merkistä)
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Neppis

Lähes ainoat jälleenmyyntiarvoltaan kohtuu järkevät lisävarusteet ovat kuutiocentit / -tuumat. Myös jotkut pikkukirjaimet, kuten "quattro", ovat Arvostettuja.  ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

al

Quattro jäi kuitenkin valitsematta, kun sitä ei mainittu? :o

Mutta jos uusi on ilman varusteita 53 tuhatta, niin olisiko neljänkympin tuntumassa hyvitykset?

Mikko

Miksi jälleenmyyntiarvo-otsikon alla puhutaan vaihtohyvityksistä? Tuonkin Audin tapauksessa noiden välillä on varmaan 10 000 - 15 000 euroa. Autoliikkeen kun pitää tehdä tuon verran voittoa sillä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 11.01.13 - klo:22:32
Miksi jälleenmyyntiarvo-otsikon alla puhutaan vaihtohyvityksistä? Tuonkin Audin tapauksessa noiden välillä on varmaan 10 000 - 15 000 euroa. Autoliikkeen kun pitää tehdä tuon verran voittoa sillä.

Eikös se nettomääräinen vaihtohyvitys ole juurikin jälleenmyyntiarvo auton omistajalle? Autoliikkeelle se on sisäänostohinta ja jälleenmyyntiarvo on sitten jotain aivan muuta.

joukolainen

Itse en pysty uuteen autoon laittamaan 50-60 tuhatta vaan tyydyn pari vuotta vanhaan ja haen sen sieltä mistä edullisemmin saa. Nykyisessäkin on 20 tuhannen edestä pelkkiä varusteita ja uutena olisi maksanut Suomessa yli 50 tuhatta. Nyt edullinen hankinta hinta pitää arvon laskun aivan eri lukemissa ja tuosta voi vielä parin vuoden päästä saadakin kohtuullisesti rahaa. Vanha pitää tietysti itse myydä, mutta silloin ei rahoita autokauppaa välirahailla.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

McHendry

Meitsin A5 on 36kk ikäinen, ovh. varusteineen oli aikanaan luokkaa 85ke ja jos olisi lunastus innostanut arvio oli luokkaa 46-48ke välillä 86000km ajettuna. Täysin tarkkaa hintaa en ole kysynyt, kun tarvetta ei ole moiseen ryhtyä.
A6 Avant 2.0 TFSI -13
Ex. A5 SB 2.0TFSI Quattro -10

SNG

39.500?

Autoliike tulee pyytämään 47-48. Lähtee mukaan 45:llä.

PS. Toivottavasti todellisuus ei ole näin karu.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.01.13 - klo:22:40
Eikös se nettomääräinen vaihtohyvitys ole juurikin jälleenmyyntiarvo auton omistajalle? Autoliikkeelle se on sisäänostohinta ja jälleenmyyntiarvo on sitten jotain aivan muuta.

Toki moni noin ajattelee, minusta jälleenmyyntiarvo on se summa minkä autosta saisi "vapailla markkinoilla". Vaihtohyvitys = jälleenmyyntiarvo - korvaus siitä, että joku muu myy autosi. Joissain tapauksissa nämä voivat tietenkin olla samat eurosummat.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: McHendry - 11.01.13 - klo:22:57
Meitsin A5 on 36kk ikäinen, ovh. varusteineen oli aikanaan luokkaa 85ke ja jos olisi lunastus innostanut arvio oli luokkaa 46-48ke välillä 86000km ajettuna. Täysin tarkkaa hintaa en ole kysynyt, kun tarvetta ei ole moiseen ryhtyä.

Taitaa olla aika ladattu A5 tuolla ovh:lla, eli ilmeisesti saksasta käytettynä tuotu?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 11.01.13 - klo:23:07
Taitaa olla aika ladattu A5 tuolla ovh:lla, eli ilmeisesti saksasta käytettynä tuotu?

Tuossahan puhuttiin lunastamisesta eli tarkoittanee liisaria.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:11
Veikkaus: skriko veikkaa/tietää lähimmäksi

Bruttohintaa on mahdoton edes arvata kun ei tiedä mihin autoihin ja minkä hintaisiin olet kysynyt välirahaa. Nettohyvitys pyörii siellä 40 000 tietämillä. Oman autonsa nettohyvitystä ei kukaan tule koskaan tietämän, sillä se hinta minkä myyjä sanoo sinulle viimeiseksi hinnaksi tai välirahaksi ei ole koskaan se viimeinen.

McHendry

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 11.01.13 - klo:23:07

Ihan kotimainen kottero. :) raamit olivat aikanaan vapaammat ja sitä tuli hyödynnettyä. :)

Tähän taitaa viä saada lisättyä varusteita. En muista koodeja, mutta suurin piirtein seuraavaa:

- navi kovalevyll
- parkkitutkat edessä ja takana
- Adaptiivinen vakkari
- nahkapenkit sähköllä ja kuskin muistilla
- BO poppikoneet
- taittuvat himmenevät peilit
- säädettävä alusta drive select vai mikä se olikaan
- metalliväri
- kolmialue ilmastointi
- kääntyvät xenonit
- 18 kesävanteet olisikohan s line jotain ja 17 tuuman hieman vakiosta poikkeavat talvelle
- iPod liitännät
- BT handsfree en muista oliko vakio vai lisä
- tavaratilapaketti
- lohkolämppäri
-230v pistoke sisällä
- sisävalopaketti
- automaatti
Ja varmaan vielä jotain muuta sälää, jota ei tuu nyt listattua
A6 Avant 2.0 TFSI -13
Ex. A5 SB 2.0TFSI Quattro -10

clima

OT: McHendry, pistätkö vaikka A5 ketjuun vähän speksejä autosi varusteista, olisi kiva tietää mitä kaikkea 85 tâ,¬ sisältyy?

skriko

Tuolla aikaisemmin kuin puhuttiin tuosta, että kannattaa ostaa sellainen auto jonka haluaa, eikä aina niin kannata tuijottaa siihen jälleenmyyntiarvoon. Kait ihminen joka tienaa tarpeeksi voi niin tehdäkin. Minulla ei ole koskaan ollut varaa ostaa autoa katsomatta jälleenmyyntiarvoa niiden autojen kesken joista olen valinnut. 2010 kun syksyllä viimeksi ostinuuden auton  olisin ( hullu kun olen ) eniten halunnut Honda CR-z:n. Se olisi maksanut varusteineen 2000â,¬ enemmän kuin Rocco. Ostin Roccon koska ei ole varaa hävitä autolla noin paljon. Nyt jos minulle tarjottaisiin vaihdossa 2010 mallin Hondaa 22 000 ajettuna pyytäisin niinkuin kaikki muutkin 8000 väliä. Se oli mielestäni hyvä valinta. Nyt myydessäni minulla on 10 000 enemmän seuraavaan autoon. Asuntokaupoissa oikealla valinnalla ja ostoajankohdalla tuohon summaan tulee 0 perään. Se on pakko tehdä näin kun ne lääkärinopinnot jäivät ruumiinavaukseen.
Nyt ei saa sylettää kun tämä ketju oli nimeltään ...

Mikko

Jos minä haluaisin säästää niin jättäisin auton hommaamatta kokonaan, varsinkin uuden sellaisen. Ostaisin korkeintaan jonkun vanhan Toyotan, Saabin tms. jonka ajaisin paaliin asti ja sitten seuraavan samanlaisen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 12.01.13 - klo:00:05
Jos minä haluaisin säästää niin jättäisin auton hommaamatta kokonaan, varsinkin uuden sellaisen. Ostaisin korkeintaan jonkun vanhan Toyotan, Saabin tms. jonka ajaisin paaliin asti ja sitten seuraavan samanlaisen.

Jos nuo huollot maksavat tuollaisia mitä täällä kirjoitetaan, niin kyllä taksilla ajelisi halvemmalla kun maksaisi vanhan auton kuluja + korjauskuluja,

Mikko

Ne huollot mitä sille tarvitsisi tehdä tehtäisiin tietenkin itse, sen takia pitäisikin olla vanhaa tekniikkaa. Jos huollon hinta ylittää auton arvon niin uusi muutamalla satasella tilalle... Tämä vaan jos välttämättä haluaa auton. Muuten tietenkin ilman autoa.

Auton omistamisessa kun ei ole mitään järkeä jos sitä ajattelee vaan kustannusnäkökulmasta.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.01.13 - klo:23:34
Asuntokaupoissa oikealla valinnalla ja ostoajankohdalla tuohon summaan tulee 0 perään.

Niin, rommaajat ovat kohta 20 vuotta odottaneet sitä oikeaa aikaa ostaa... ::) Voihan sitä aina odottaa sen x-määrän vuosia oikeaa ajankohtaa ajatellen, mutta se ei paljon auta sillä hetkellä kun asunnolle on oikeasti tarvetta. Nuo romahduksiin perustuvat asuntokaupat kun on enemmän kiinni onnesta kuin "selkeästä suunnittelusta". Romahduksen aikaan ne rikkaat ja hyvin menestyvät rikastuu entistä enemmän ja köyhä köyhtyy entisestään. Näitä aikoja varten nimenomaan kannattaa olla niitä säästöjä eikä elää pelkästään velalla. Tietenkin jos sille omalle elämänlaadulle ei anna minkäänlaista painoarvoa, niin kannattaa vielä odotella seuraavat 5, 10 tai 15 vuotta ja säästää selvää rahaa... :)

Cayman

Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬
ID.3 Business
Golf VIII

topias

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 11.01.13 - klo:22:53
Itse en pysty uuteen autoon laittamaan 50-60 tuhatta vaan tyydyn pari vuotta vanhaan ja haen sen sieltä mistä edullisemmin saa. Nykyisessäkin on 20 tuhannen edestä pelkkiä varusteita ja uutena olisi maksanut Suomessa yli 50 tuhatta. Nyt edullinen hankinta hinta pitää arvon laskun aivan eri lukemissa ja tuosta voi vielä parin vuoden päästä saadakin kohtuullisesti rahaa. Vanha pitää tietysti itse myydä, mutta silloin ei rahoita autokauppaa välirahailla.
minultakaan ei löydy 50ke autoa varten. viime syksynä tuli tilanne, että pääsin ostamaan uutta ilman vaihdokkia. pian katseet suunnattiin käytettyihin ja saksaan.
auto löytyikin, uutena lähes tuon 50ke hintainen 1, 5 vuotias ja 8tkm ajettu, jossa arvonalenema jo 20ke. luulen myös, että hinnanlasku on maltillista lähivuosina. sellainen fiilis tuosta jäi, että uudet autot taitaa olla osaltani hankittu, jos ei eläkepäiviksi jotain karvalakki golfia osta. valtionkassakin tuossa karttuu mukavasti, joten kaikille jää hyvä mieli. merkkiorganisaatiolle ehkä ei, mutta hekin saavat uuden asiakkaan huoltoonsa.

topias

Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17
Viiisi myyjä kahdeksasta tarjosi autosta 45000â,¬,mistä lie samasta ohjelmasta hinnan katsonut?Varusteet ostetaan kerran tokaisi yksi myyjä. 2â,¬/km laski siis auton hinta,niin ja jälleenmyynti hinnasta tai siis hinnasta joka lappuun lasille laitettaisiin,tämän "paljasti" kaksi myyjä; 51900-52900â,¬
ihanan kallista :o

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.01.13 - klo:21:28
comfort jakkarat ja 20" pallot on jo 10ke

Niin, se nyt varmaan on jo autoa ostaessa päivän selvää, että tuollaiset varusteet ovat taloudellisessa mielessä aivan järjettömiä.

FullFrame

Kolme tarjousta viikon sisään pyytänyt itse: Vuoden ikäisen 520D Pemarin hyvitys kahdesta paikasta 48te ja yhdestä reilu 37te.

Ei nettohyvitykset, eli tarjoukset laskettu uuden auton listahinnoista. Tuo hyvitys 37te oli BMW 320ia xdrive touringiin nyt kampanja-aikana, eli kertonee ettei kovin paljon alennuksia tipu uudesta.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 4x4 Style DSG
BMW F10 520d Sport A Business (ex)
Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DSG Ambition (ex)
Audi A4 Sedan 2.0 TDI CR (B8) (ex)

johansa

Lainaus käyttäjältä: Audis - 12.01.13 - klo:06:17

Ehditkin jo itse vastaamaan ennen kuin ehdin kommentoimaan. 45.000,- olisi ollut myös minun veikkaus ja reilu 50.000,- hintalapuksi, kun menee liikkeessä myyntiin.
Auto: Porsche Macan 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy