Ajonesto Passat -99

Aloittaja Timo S, 04.01.13 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Timo S

Eilen passatti toimi normaalisti, tänään ei lähde käyntiin, koska ajonesto estää sen. Onko kotikonstia, jolla ajoneston saa ymmärtämään, että avain on ok. Olen kokeillut avata ja sulkea ovia sekä kaukosäätimellä että mekaanisella avaimella, mutta sillä ei tunnu oevan vaikutusta. Pitääkö tilata hinuri?

tsiih

Koita toista avainta? Lukkojen rämppääminen ei vaikuta ajonestoon, rellut on erikseen.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Timo S

Passat vietiin hinurilla merkkikorjaamoon. Ei ollut lähtenyt pihalla käyntiin, vaan piti työntää sisälle. Siellä käynnistyi normaalisti. Vikamuistissa kuulemma merkintöjä alhaisesta jännitteestä, mutta ei muita vikakoodeja. Nyt taas pelaa normaalisti. Vikaa ei siis löytynyt; alhainen jännite ei voi olla vikapää, koskapa auto korjaamolla lopulta lähti avaimesta käyntiin.

Veikkaan ajoittaista huonoa kosketusta jossain liitoksessa. Jää nähtäväksi, milloin ja missä vika uusiutuu. Toivottavasti taas omassa tallissa.

(VV-Auto Herttoniemen palvelu oli kyllä muuten ensiluokkaista.)

Kameleontti

Mitä tulee alhaiseen jännitteeseen, niin onhan se hyvinkin mahdollista, että auto on suostunut starttaamaan oltuaan vaikka sisätiloissa pidemmän aikaa. Tarkistettiinkohan akun kuntoa?

Olen myös kuullut useammasta tapauksesta, joissa virtalukossa oleva avaimen tunnistava induktiohärpäke on ollut viallinen, eli sekin voi olla mahdollinen ongelman aiheuttaja.
VCDS@Helsinki, PM

Timo S

Enpä usko, että auto olisi ollut sisällä niin kauan, että akku olisi ehtinyt oleellisesti lämmitä ja siten jännite nousta. Olin sitä paitsi ladannut akkua nelisen tuntia edellisiltana, eikä käyntiin lähtö silti onnistunut. Akku tutkittiin ja on ok.

Mikey

Nyt vikakuvauksesta ei oikein käy ilmi, miten auto temppuilee. Ajoneston ollessa kyseessä auto kyllä hörähtää käyntiin mutta sammuu samantien.

Mikäli moottori ei ollenkaan käynnisty mutta startti pyörii, niin vikakohteita voi olla alhainen jännite (tällöin startti ei pyöritä konetta riittävän nopeasti, jolloin ECU ei ruiskuta soppaa sylinteriin) tai kylmissä oloissa myös hehkujen loppuun palaminen tekee tuon. Jos on pari hehkua pimeänä, niin jo -10 C pakkanen (ilman esilämmitystä) osaa jättää koneen käynnistymättä.

Timo S

Kyllä vika oli ajonestossa. Moottori käynnistyi normaalisti, kävi ehkä vajaan sekunnin ja sammui (siis hörähti). Kojelautaan jäi vilkkumaan ajoneston merkkivalo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy