Kaupanpäälliset auton luovutustilaisuudessa?

Aloittaja herra neljäkymmentä 7, 03.01.13 - klo:23:13

« edellinen - seuraava »

clacson

Tarjouksessa oli kumimatot hintaan 70 eur, en ottanut. Luovutuksessa matot oli autossa, onko sitten kaupanpäällinen? Lumiharja, parkkikiekko ja puolitankillista bensaa sai mukaan.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Rauska

Pari viestiä aiemmin, oli se narina takapäästä ;-)
No, se oli pohjaanlyöntikumi. Irronnut yläpäästä. Liimattiin takaisin paikalleen.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Popovice

Tänään saatu Audi A4 Avant 2.0TDI 140kW LoQ alle ja takana jo komeat 100km  8).

Myötäjäisinä tuli tankki täyteen löpöä, kanisteri lasinpesunestettä, pullo portugalilaista punaviiniä, lumiharja, parkkikiekko, Audi avaimenperä, kangasmatot normaali kumimattojen lisäksi ja vielä lisäksi ihan asialliset ja kantokahvoilla varustetut suojapussit talvirenkaiden ympärillä. Eli ihan tyytyväinen olen sekä autoon että lisukkeisiin  ;D.

JaniKuula

Hyvä hyvä Popovice 8) melko hyvät kylkiäiset :) kerrohan kokemuksia kunnes kilometrejä kertyy.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Popovice

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 05.05.15 - klo:20:36
Hyvä hyvä Popovice 8) melko hyvät kylkiäiset :) kerrohan kokemuksia kunnes kilometrejä kertyy.
Juu, laittelen johonkin paremmin sopivaan topiciin lisää infoa kunhan kilometrejä kertyy vähän enemmän. Ainakin ton ekan sadan kilometrin jälkeen hymy on vielä korvissa ;D. Sanotaan tämänkin palstan muissa topiceissa mitä sanotaan, mutta kyllä mun mielestä tuo B8 ohjaamo nahka-alcantara jakkaroilla ja mustilla pianolakkasomistuksilla on todella tyylikäs eikä lainkaan ikääntyneen oloinen. Myös ajo on kerrassaan nautittavaa ja S-tronic toimii kuin unelma. Vielä pitää tutkailla tarkemmin että mikä noista Drive Select asetuksista on sopivin omaan ajoon.

Rauska

Hienoa Popovice, sait _auton_. Mulla 3000 km takana ja hyvin menee.
Tuossa Drive selectissä ei ole kyllä niin selvät erot kuin A3:ssa oli, varsinkaan ohjauksen osalta. Mutta Dynamicin ja Efficiencyn eron kyllä huomaa  :D . Ja S-moodi S-tronicilla on nyt huomattavasti "inhimillisempi" kierrosten vaihtumisen suhteen, ellei paina lappua lattiaan. Ja sitähän ei läheskään aina tarvitse  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

QP

Sain kaupan päällä talvirenkaat aluvanteilla, 500 euron Keskon lahjakortti, halvan pullon kuohuviiniä ja parkkikiekon.  ;D

isoville

Parkkikiekko, lumiharja, litra öljyä, rengaspussit, avaimenperä ja tankki täyteen  :)

Typ2

Toyotan mukana tuli lipuke auton ulko- ja sisäpesuun ensimmäisen huollon yhteydessä tehtynä. Melko hyvin veti asiakkaaksi kahdesta vaihtoehdosta juuri tuohon huoltamoon. Lippalakkia en olisi huolinut.

Passatissa oli litra öljyä, jota ei Toyotassa tietenkään tarvittaisikaan. Kuramatot ym. tulivat joko autoliikkeen tai leasingfirman kustantamina.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 20.07.15 - klo:17:17
Toyotan mukana tuli lipuke auton ulko- ja sisäpesuun ensimmäisen huollon yhteydessä tehtynä.

Ai, Meikun "vanha" Yaris kyllä aina pesty huollon yhteydessä päältä ilman mitään lipukkeita "ilmaiseksi" Itiksen Toyota huollossa

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: QP - 08.06.15 - klo:14:15
Sain kaupan päällä talvirenkaat aluvanteilla, 500 euron Keskon lahjakortti, halvan pullon kuohuviiniä ja parkkikiekon.  ;D

Eli sait talvikiekot vasta luovutustilaisuudessa ihan yllättäen ja pyytämättä ? Oisko noin...

Latexi

Lainaus käyttäjältä: isoville - 20.07.15 - klo:15:27
Parkkikiekko, lumiharja, litra öljyä, rengaspussit, avaimenperä ja tankki täyteen  :)
Rengaspussit ja täysi tankki jäivät uupumaan. Sai pitää melkoisen rutinan, että sai sen kolmannestankillisen. Kuulemma vähän samanlaista on monilla muillakin merkeillä eli bensiini on turhan kallista annettavaksi kaupanpäällisenä. Joskus olen kuullut ihan asiallisista talvitakeista ys. mutta nykyään niistä voi vain uneksia.
Latexi

kai75

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 20.07.15 - klo:20:35
Rengaspussit ja täysi tankki jäivät uupumaan. Sai pitää melkoisen rutinan, että sai sen kolmannestankillisen. Kuulemma vähän samanlaista on monilla muillakin merkeillä eli bensiini on turhan kallista annettavaksi kaupanpäällisenä. Joskus olen kuullut ihan asiallisista talvitakeista ys. mutta nykyään niistä voi vain uneksia.
Rouvalle ja itelle tuli tuollaiset asialliset Audin talvitakit nykyisen A6:n kaupanpäälisiksi, tosin kauan niiden "teko" kesti ku vasta talvelle -13/14 takit saatiin päälle (auton sain huhtikuussa -13) :D
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

skriko

En saanut mitään kaupanpäälle, kaikki oli huomioitu auton hinnassa. Ilmaista ei ole mikään.

tn62634

Olen saanut tankin täyteen merkkiliikkeessä, mutta kyseessä on ollut käytetyt autot.

AquaBlue

Minulla oli niin jäätävän kova tarjous, että en mitään ylimääräistä odottanut. Tarjousten erotuksella ostan talvitakit koko perheelle ja voisin vielä viedä porukan Kanarialle talvella.

Silti sain Fabiaan kumimatot ja sisätilalämmittimen. Kumpaakaan ei oltu mainittu missään vaiheessa ja ajattelinkin ennakkoon, että nuo saa ostettua jälkikäteen, turha niitä huudella mukaan vaan keskityin välirahan vääntöön.

Myös pesisräpylä avaimenperä oli ohjekirjojen mukana.

Bensaa oli 3/4 tankkilista.

Ei vaan Espoon ja Vantaan merkkiliikeet pysty samaan. Kyllä kannatti Espoosta matkata 550 km Lieksaan, eikä ajaa 3 km lähimpään kauppaan.
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

Typ2

Lainaus käyttäjältä: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:09
Minulla oli niin jäätävän kova tarjous, että en mitään ylimääräistä odottanut. Tarjousten erotuksella ostan talvitakit koko perheelle ja voisin vielä viedä porukan Kanarialle talvella.

Täysin totta, eikä niitä automerkkien talvitakkeja edes kehtaisi missään käyttääkään. Mökillä ehkä halkoja hakatessa ja silloinkin pitäisi olla varma, ettei naapuri pölähdä morjestamaan.
Passat 1,6 TDI BM ´14
Yaris 1,5 HSD hybrid ´13
Volvo V70 ´97
MB 500 SL ´90
Range Rover Vogue ´89

skriko

Lainaus käyttäjältä: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:09
Minulla oli niin jäätävän kova tarjous, että en mitään ylimääräistä odottanut.

Taisit saada yli 40% alennusta verottomasta hinnasta, jos et, niin silloin tarjous oli tavanomainen. ;)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.07.15 - klo:23:54
Taisit saada yli 40% alennusta verottomasta hinnasta, jos et, niin silloin tarjous oli tavanomainen. ;)

Mutta sä ostatkin niitä liikkeissä maannuita yksilöitä ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Daatta

Itse sain paikkavärisarjan, litran moottoriöljyä (itse pyysin, ei ole tarvittu vielä  :D) ja avaimenperän (pyytämällä myöskin). Bensaa oli 1/3 tankkia, huomattava parannus ex. Leoniin jossa paloi bensavalo noudettaessa. Talvitakkeja yms. ei tullut, mikä on ihan ymmärrettävää koska alennus oli varsin hyvä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Typ2 - 21.07.15 - klo:09:28
Täysin totta, eikä niitä automerkkien talvitakkeja edes kehtaisi missään käyttääkään. Mökillä ehkä halkoja hakatessa ja silloinkin pitäisi olla varma, ettei naapuri pölähdä morjestamaan.

Jaa, kyllä itse olen pitänyt saatuja takkeja ihan vaikka töissäkin, ja missä milloinkin. Mikä vika niissä on ?

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.07.15 - klo:02:01
Mutta sä ostatkin niitä liikkeissä maannuita yksilöitä ;)

Juu. Scirocco oli maannut vähän reilun vuoden ja Fiesta pari vuotta. Opel on maannut 11 kuukautta. Siellä kun ne makaa, niin saa aina 7 000â,¬ halvemmalla kun odottaa vuoden.
Motoissa ei saa ihan niin kovia odotuspalkkioita. Eilen kysyin välirahaa uuteen motoon. Oli pudonnut vain pari tuhatta. Tosin mun moto vanhentunut vuodella ja kilometrejä tullut 9 900 lisää. Uusi olisi nyt rek. 2015 Vs. 2014 ja takuuta taas vuosi enemmän.
Täytynee odottaa vielä ensi vuoteen. Kohtahan ne antaa jo rahaa. ;) 

hurri

Pullo Bollingerin sampanjaa tänään @ Rami's Auto ja käytetty vehje. Pisteet heille.
Ex: M-B GLE 63 S 2018, M-B C 63 S First Edition 2017; M-B GLE 450 2016; Audi S7 2015; Audi S7 2013; A5 Sportback 2012; A3 Sedan 2013

Väänänen

Uusi Golf Sportsvan tuli ostettua.
Autoliike tankkasi 20 litraa bensiiniä tyhjään tankkiin ja tarjosi kakkukahvit kahviossaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 31.10.15 - klo:17:10
Uusi Golf Sportsvan tuli ostettua.
Autoliike tankkasi 20 litraa bensiiniä tyhjään tankkiin ja tarjosi kakkukahvit kahviossaan.

Ostitko siis nyt juuri?

Volkstrasse

Minä olen uuteen autoon tinkinut mukaan tankin täyteen, roiskeläpät eteen ja taakse, kuramatot sekä tavaratilan maton. Käytettyyn tinkinyt vain roiskeläpät :)
Passat Sedan Highline 2.0TDI 110kW DSG Bluemotion -15
Ex VW Tiguan T&S 2.0 TDI 103kW BMT 4Motion DSG -12

Väänänen

Ishvan

Ei taida sellaisia ollakaan, kuin "kaupanpäälliset". Kyllä se kauppias tietää mitä tekee. Saanut mukavat kaupat ja tekee asiakkaan vielä tyytyväiseksi antamalla puoli-ilmasta roinaa mukaan antaen asiakkaalle sen "minä tässä voitin" fiiliksen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Väänänen - 31.10.15 - klo:19:03
Pari viikkoa sitten oli luovutus.
Eli en juuri nyt.

No, sitten on paikallaan myöhästyneet onnittelut uuden auton johdosta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 31.10.15 - klo:19:19
Ei taida sellaisia ollakaan, kuin "kaupanpäälliset". Kyllä se kauppias tietää mitä tekee. Saanut mukavat kaupat ja tekee asiakkaan vielä tyytyväiseksi antamalla puoli-ilmasta roinaa mukaan antaen asiakkaalle sen "minä tässä voitin" fiiliksen.
Joo. Miten sen kukin laskee mikä on kaupan päällinen. Oliko minulla Sciroccoa ostaessani, metalliväri, automaatti-ilmastointi ja talvirenkaat kaupanpäällisiä, kun ne olivat autossa jo valmiina.
Samoin St:ssä oli kaikki mahdolliset lisävarusteet.
Opelissa oli talvirenkaat alkuperäisillä aluilla ja tankki täynnä. Kaikki nuo kuuluivat pakettiin, eikä niitä siitä olisi pois saanut.
Kyllä maassa olevissa autoissa lisävarusteet on laskettu hintaan. Tosin niissähän hinta on kuitenkin aina huomattavasti halvempi kuin tilausautossa ilman mitään varusteita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy