Esittelyauton alennus?

Aloittaja Homelite, 31.12.12 - klo:15:44

« edellinen - seuraava »

Homelite

Hei ja pahoittelut ettei tämä varsinaisesti vag-kulkineisiin liity mutta tämän ollessa aktiivisin ja asiallisiin autofoorumi ajattelin kääntyä puoleenne..

Eli millaista alennusta voisi odottaa esittelyautoon saavansa?

Kysyin tarjousta Avensis-farmari-esittelyautoon jolla ajettu 7000 km ja lisää tulee.

Auto oli hinnoiteltu muutaman satasen kalliimmaksi kuin vastaava tehdastilaus-ave (!?!). Mukaan toki talvirenkaat mutta ne tulisi nyt talvikampanjan mukana uuteen aveen kuitenkin. No kuvauksessa luki että kysy HUIPPUTARJOUS tästä autosta.

Ja minä poika kysyin. Tulos: tarjouksessa ei sanaakaan alennuksista ja vaihtohyvitystä vanhasta (2.2 diesel ave 06, farkku 205 tkm ajettu linea sol technical, täys huoltokirja ja eberi,olen toinen omistaja ,100 % merkkiliikkeen huoltokirja)hiukan päälle 12 te. Huomattakoon että samasta vaihturista tarjottiin 10 te käytettyyn 19 te:n Volvoon.

Vastasin että kyllä parempaan pitää päästä jolloin yhteydenpito loppui siihen.

Tiivistettynä: esittelyauto kalliimpi kuin uusi, vaihtohyvitystä vanhasta pari tonnia paremmin kuin muualta käytettyyn. Ei kovin hyvä tarjous.

Itse olisin ajatellut 20 % pois esittelyauton hinnasta ja vaihtohyvitys omasta sitten vaikka tuo 10 te .

Olenko ihan pihalla tästä asiasta?

Karvis

Yleensä ne essarit tuppaa olemaan vähintäänkin samanhintaisia kuin uudet, ehkä talvirenkaat voi saada kaupanpäälle mutta nekin on jo käytetyt kuten koko autokin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Homelite - 31.12.12 - klo:15:44
Olenko ihan pihalla tästä asiasta?

Ei autoliikkeen kannata essareista mitään alennuksia antaa. Aina löytyy kuumehorkassa olevia kavereita, jotka haluavat auton NYT! Heille on hyvä myydä käytettyjä autoja uuden hinnalla. Tai voihan siihen antaa mukaan käytetyt talvinakit peltivanteilla, jos asiakas alkaa vapisevin käsin kyselemään "tiukkaa" hintaa.

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Homelite

Eli olen ihan pihalla tästä(kin) asiasta.

On ajat sitten muuttuneet, ostin aikoinaan kolme Suzukia (Jimny, ja kaksi grand vitaraa) esittelypeleinä Tampereen ajopeleistä ja kaikissa oli ihan huomattava alennus. Viimeisessä -05 gw:ssä 4000 euroa (1900 km ajettu)

Suzukeilla varmaan ajaisinkin vielä jos sen myynti ei olisi aikanaan mennyt me-autolle, sieltä en onnistunut autoa ostamaan....

lortti

Minä sain 9tkm ajetusta, 6kk vanhasta esittelyautosta (ex. AC:n myyntipäällikön ratsu) alennusta 10% uuden hinnasta + uudet Contin kitkarenkaat 17" orig. aluvanteilla + lohkolämppärin asennettuna + kumimatot + tankki bensaa + nippu quattro liskotarroja. Vaihtoautosta hyvitettiin tasan sama summa kuin viereisessä Bemariliikkeessä.

Autoa hakiessa se oli myllytetty ja muutenkin puunattu viimeisen päälle niin ettei hävinnyt uudelle ollenkaan. Luultavasti tätäkin on kylmänä poljettu kuin markan h***aa mutta nyt 3 vuotta ja 45 tkm myöhemmin autossa ei ole ollut mitään vikaa.

nasse

Esim. Airportissa on tällä hetkellä yksi vähän reilut 4000 ajettu, 7/12 rekisteröity A4 josta saa 7500eur, eli n. 16% alennusta ja kahdet renkaat mukaan.

Uppe

Tällä hetkellä kun on kaikenlaista alennuskampanjaa maahantuojankin puolelta niin se esittelyauto voi tulla helposti kalliimmaksi liikkeelle mitä uusi. Itse en ostaisi esittelyautoa,mutta jos jotain pitäisi ajatella niin kyllä se alennus siellä 10% paremmalla puolella pitää olla.

Sande

Nyt on varmaan autoliikkeillä hinku päästä esittelyautoista eroon, kun ylihuomenna ne ovat jo vuoden vanhoja käytettyjä autoja...
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

joukose

Tutkin kerran erästä esittelyautoa tarkemmin ja päädyin ostamaan sen mielestäni riittävällä 4000 â,¬ (listahinta 45 000 â,¬) alennuksella 8000 km ajettuna.

- Vuosimalli oli ilmoitettu 2006
- Oli rekisteröity tammikuussa 2007
- Oli sitä ennen ollut rekisteröimättömänä liikkeen sisällä useamman kuukauden
- Papereitten mukaan oli tuotu maahan lokakuussa 2006
- Tarkemmin auton osia tutkimalla selvisi, että kaikki tutkimani osat valmistettu maaliskuussa 2006
- Itse kun sitten vaihdoin merkkiliikkeessä niin pitivät sitä rehellisenä 2007 vuosimallin autona, ja näinhän se on eik vaa? :D ;D ;D

Eli joskus näiden rekisteröintienkin kanssa pelataan ihan tietoisesti esittelyautojen kanssa.
*Sitä saa mitä tilaa"

toniv

Tämä on kyllä itseäkin aina ihmetyttänyt: 5-10 Tkm ajettuja autoja myydään muutaman tonnin alella, ja jos yksityinen yrittää myydä vastaavaa tapausta on hinta pudonnut aivan eri summia. Kuitenkin esim Markku J:n vähän ajetut vaihturit ottaisin paljon mieluummin kuin liikkeen essarit.

Mutta jos kyseessä on joku maahantuojan / valmistajan erikoisdiili, voi niistä silloin päästä oikeasti hyvinkin diileihin. Itse laskin että säästin 5tkm ajetussa lähes 30% listahinnasta suoralla kaupalla.
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: joukose - 31.12.12 - klo:16:49
Tutkin kerran erästä esittelyautoa tarkemmin ja päädyin ostamaan sen mielestäni riittävällä 4000 â,¬ (listahinta 45 000 â,¬) alennuksella 8000 km ajettuna.

- Vuosimalli oli ilmoitettu 2006
- Oli rekisteröity tammikuussa 2007
- Oli sitä ennen ollut rekisteröimättömänä liikkeen sisällä useamman kuukauden
- Papereitten mukaan oli tuotu maahan lokakuussa 2006
- Tarkemmin auton osia tutkimalla selvisi, että kaikki tutkimani osat valmistettu maaliskuussa 2006
- Itse kun sitten vaihdoin merkkiliikkeessä niin pitivät sitä rehellisenä 2007 vuosimallin autona, ja näinhän se on eik vaa? :D ;D ;D

Eli joskus näiden rekisteröintienkin kanssa pelataan ihan tietoisesti esittelyautojen kanssa.

Kerrotko mistä osista ja miten tutkit niiden valmistusajankohdan ihan kuukauden tarkkuudella? Renkaat on tietysti selvä asia, mutta entäs ne muut osat?

joukose

Moviosista katselin mm. sulakerasioiden kansien sisäpinnalta ja muutamasta peittolevystä nk. valmistumisaikakellon. Niissä on täppä vuoden ja kuukauden kohdalla. ;D ;D ;D
*Sitä saa mitä tilaa"

mremonen

Mulla oli aikanaan 60ke vollesta n. 10% alennus + ajamattomat talvirenkaat aluilla. Sen verran minimissään varmaan pitäisi saada. Siinä taisi olla joku 7 tkm mittarissa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Homelite

Ja sekin ihmetytti että mihinkään kaupankäyntiin edes alettu. Myyjä teki tarjouksen ja kun siihen ei suostuttu niin leikki loppui välittömästi.

Nyt joka tuutista toitotetaan kuinka autokauppa sakkaa ja päälle vielä vuosi vaihtuu ja pitää vanhoista päästä eroon. No ei siltä tunnu.

Olen elämässäni ostanut 9 uutta tai uudehkoa autoa kaiken merkkistä ja aina olen päässyt sellaisiin kauppoihin mistä on jäänyt hyvä maku suuhun.

Tämä on ollut kolmen viimeisen vuoden ilmiö ettei mihinkään kaupankäyntiin edes aleta vaan pöytään lyödään välirahan määrä ja jos ei miellytä niin näkemiin.

Ehkä olen vanhemmiten vaan tullut niin rumaksi ja epämiellyttäväksi mutta ei kai se sähköpostissa näy ;)

Ihmetyttää vaan kun tälläkin palstalla saa lukea kauppamiehistä jotka saa automyyjät kylpemään hiessä ja heikommat juoksee karkuun. Ei kukaan tarjoa konsulttipalvelua autokaupoista? :)

Quality

LainaaEhkä olen vanhemmiten vaan tullut niin rumaksi ja epämiellyttäväksi mutta ei kai se sähköpostissa näy

Oletko aikaisemmin käynyt kauppaa sähköpostitse? Monet vanhemman polven myyjät vierastavat sitä edelleen ja haluavat keskustella vähintään puhelimitse, mutta mieluimmin face-to-face. Hei eivät osaa "vääntää" kirjallisesti, eli pelkäävät, että asiakas alkaa viedä ja he eivät riittävästi hallitse tilannetta. Vaitonaisuus voi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

Kolmeen viimeisimpään tehdastilaukseen olen saanut vähintään 10% alennusta. Tämän päälle sitten jotain sekalaista pikkurompetta vähän autosta riippuen, täyttä tankkia, kuraläppiä, vanteita puoleen hintaan, kangasmattoa, jne.

Lopullinen hinta on aina vaatinut hiukan vaivannäköä, eli se ei ole syntynyt kysymällä kerran "tiukkaa" hintaa.

JYeti

Lainaus käyttäjältä: joukose - 31.12.12 - klo:16:49
...4000 â,¬ (listahinta 45 000 â,¬) alennuksella 8000 km ajettuna.

Tuo alennus oli n. 9 %. Viimeksi kun ostin kolmatta kärryä peräkkäin samalta myyjältä, niin alennus uudesta oli heti 8,5 % verollisesta hinnasta, ilman sen kummempia tinkimisiä.
-9 % käytetystä ei mielestäni pitäisi johtaa kauppaan. Tuossakin tapauksessa sen 8000 kilometrin vaikutus hintaan oli luultavasti max pari prosenttia, joka on liian vähän. Ylipäätään käytettyjen hintoja ei koskaan pitäisi verrata uusien pyyntihintoihin, vaan ainoastaan myyntihintoihin.

lortti

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 31.12.12 - klo:17:42
Kolmeen viimeisimpään tehdastilaukseen olen saanut vähintään 10% alennusta...

Lopullisesta arvonlisä-&autoverollisesta sisältäen lisävarusteet hinnasta vai pelkästä autoverottomasta hinnasta? Jos kokonaishinnasta niin sun kannattaa alkaa tarjoamaan tinkimiskonsultointia =) Minusta saat asiakaan kunhan 2-sarjan bemu tulee myyntiin.

pomo

Se on tuo tojotojen kauppa muutenkin aika erikoista hommaa, ei niistä tahdo päästä kauppoihin kuin vaihtamalla toiseen tojotaan... Kerran oon koittanut sitäkin, lopulta myin itse halvalla pois ja ostin erimerkkisen tilalle :D yleensä tojota liikkeet hyvittää tojotasta hyvin, mutta se uusi tai käytetty mihin vaihdat on myös sitten liikkeen kannalta hyvässä hinnassa!? Kuten nytkin... Kerran tojota,aina tojota? Citikalla ja rellulla on kuulemma samatilanne,noista ei oo omaa kokemusta.

Homelite

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:17:40
Oletko aikaisemmin käynyt kauppaa sähköpostitse? Monet vanhemman polven myyjät vierastavat sitä edelleen ja haluavat keskustella vähintään puhelimitse, mutta mieluimmin face-to-face. Hei eivät osaa "vääntää" kirjallisesti, eli pelkäävät, että asiakas alkaa viedä ja he eivät riittävästi hallitse tilannetta. Vaitonaisuus voi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta.

Voi tietty olla niinkin, olen käyttänyt niitä autoliikkeitten nettisivujen valmiita "tarjouspyyntö"- kaavakkeita ja niihin kun olen saanut vastauksen niin olen omassa vastauksessani laittanut puhelinnumeroni ja ilmaissut halukkuuteni jatkaa kauppaa puhelimella tai kasvokkain. Vastapuolella tätä halua vaan ei nykyisin tunnu olevan.

On poikkeuksiakin kuten viime kesältä delta-auton myyjä joka ihan tosissaan pyrki kauppoihin ja niihin olisi päästykin jos ASX olisi ollut edes hiukan tilavampi. Samaten nyt syksyllä käyttöauton myyjä oli kyllä hienolla kaupantekoasenteella liikenteessä, jälleen kaupat olisi tullut jos v50 ei olisi ollut niin masentava tiloiltaan.

Molemmissa tapauksissa päästiin vahvaan alkuun s-postitse.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Homelite - 31.12.12 - klo:17:35
Ja sekin ihmetytti että mihinkään kaupankäyntiin edes alettu. Myyjä teki tarjouksen ja kun siihen ei suostuttu niin leikki loppui välittömästi.

Nyt joka tuutista toitotetaan kuinka autokauppa sakkaa ja päälle vielä vuosi vaihtuu ja pitää vanhoista päästä eroon. No ei siltä tunnu.

Olen elämässäni ostanut 9 uutta tai uudehkoa autoa kaiken merkkistä ja aina olen päässyt sellaisiin kauppoihin mistä on jäänyt hyvä maku suuhun.

Tämä on ollut kolmen viimeisen vuoden ilmiö ettei mihinkään kaupankäyntiin edes aleta vaan pöytään lyödään välirahan määrä ja jos ei miellytä niin näkemiin.

Ehkä olen vanhemmiten vaan tullut niin rumaksi ja epämiellyttäväksi mutta ei kai se sähköpostissa näy ;)

Ihmetyttää vaan kun tälläkin palstalla saa lukea kauppamiehistä jotka saa automyyjät kylpemään hiessä ja heikommat juoksee karkuun. Ei kukaan tarjoa konsulttipalvelua autokaupoista? :)

Minä voisin tarjota. Missäs päin vaikutat?. Voitaisiin sopia esim. sellainen diili. Kun olet saanut selville minkä auton haluat ja mihin välirahaan sen saat, niin pistetään puoliksi kaikki mitä saan välirahasi tippumaan.

Homelite

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.12.12 - klo:18:14
Minä voisin tarjota. Missäs päin vaikutat?. Voitaisiin sopia esim. sellainen diili. Kun olet saanut selville minkä auton haluat ja mihin välirahaan sen saat, niin pistetään puoliksi kaikki mitä saan välirahasi tippumaan.

No nyt tiedän keneen ottaa yhteyttä seuraavan autokuumeen yllättäessä :) esittämäsi konsulttipalkkio on enemmän kuin kohdallaan.

Niin ja Tampereella olen yrittänyt näitä autokauppoja rääpiä, viimeaikoina kyllä säälittävällä menestyksellä.

PTG

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.12.12 - klo:18:14

Ihan ok tarjous. Menisin tuolla, jos tuntuu kaupanteko muutoin tökkivän ja pakko kuitenkin vaihtaa... ;)

No ja jos ei tartte samasta liikkeestä parempaa tarjousta hakea, niin toki aika muukin tuohon voisi ryhtyä...samasta liikkeestä, samalla vaihtarilla ja samalla myyjällä jo sitten vähän haastavampi setti ;D ;D ;D

Olennaisin pointti tuossa joka tapauksessa tulee mainittua eli "minkä auton haluat" - siis oikeasti - tyhmempikin myyjä hiffaa nopeasti puhtaan kalastelun tyyliin ostan, jos saa kyllin hyvän tarjouksen (vrt. Asx ja V50, joissa tilat eivät olleet kohdillaan ja niistä sitten parhaat tarjoukset...)... :P

Keke78

Lainaus käyttäjältä: Homelite - 31.12.12 - klo:17:35

Palsta on palsta ja irl sit erikseen. Meillähän on keskuudessamme mm.  3 everstiluutnanttia, 8 majuria, 12 kapteenia ja 3 kenraalia...

- Viestin kieltä siivottu. - Quality -
Fabia rs combi -11

joukose

Niin no, mulla oli vaihturi mukana 2.8 V6 pasuuna josta halusin päästä eroon ja tein kauppaa niin, että halusin alennuksen kerrottuna ensin tästä esittelyautosta josta tuli siis 4000 â,¬ ja sit vaihtari mukaan eli 20000 maksoin selvällä rahalla joskus 2007 maalis-huhtikuulla.

Mulle siis 8000 km ajettu Passat 2.0 FSI 4Motion comfortline ja liikkeeseen 2001 2.8 4Motion Passat comfortline tipityytronikilla ja 170 tkm ajettuna. Tässä siis koko totuus.

Niin juu ja yritin myydä vuoden ensin tipityytä nettiautossa, mutta ei edes tullut kunnon tarjouksia.
Jälkeenpäin seurasin että oli sitten Tampereen Laakkosella vuoden myynnissä. :P
*Sitä saa mitä tilaa"

LKo

Meille ostetulla esittelyautolla oli ajettu 350 km, kun sen ostimme, ja saimme alennusta hiukan vaille 10% listahinnasta.

Mukana tuli:
- Talvirenkaat alu-vanteilla oli alla ja lisäksi tuli ne vakio kesärenkaat
- vakionopeuden säädin asennettuna

Lisäksi samaan rahaan tehtiin:
- Nelipyöräsuuntaus (tarkastus ja pieni säätö)
- asennettiin roiskeläpät taakse

Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4x4 Active

Homelite

Lainaus käyttäjältä: PTG - 31.12.12 - klo:18:55
Ihan ok tarjous. Menisin tuolla, jos tuntuu kaupanteko muutoin tökkivän ja pakko kuitenkin vaihtaa... ;)

No ja jos ei tartte samasta liikkeestä parempaa tarjousta hakea, niin toki aika muukin tuohon voisi ryhtyä...samasta liikkeestä, samalla vaihtarilla ja samalla myyjällä jo sitten vähän haastavampi setti ;D ;D ;D

Olennaisin pointti tuossa joka tapauksessa tulee mainittua eli "minkä auton haluat" - siis oikeasti - tyhmempikin myyjä hiffaa nopeasti puhtaan kalastelun tyyliin ostan, jos saa kyllin hyvän tarjouksen (vrt. Asx ja V50, joissa tilat eivät olleet kohdillaan ja niistä sitten parhaat tarjoukset...)... :P

Ei ollut kalastelua, putosi molemmat tiloistaan vasta siinä vaiheessa kun alettiin koiraveräjää ja väliseinää sovitella takaloosteriin. 2 sakemannia kun on saatava kulkemaan. Tässä kohtaa molemmat yllämainitut yllättivät pienillä tiloillaan vrt. ulkomitat

Tai siinä mielessä autonvaihto on kalastelua että hakusessa on pienin ja halvin auto johon noi koirat järkevästi saa. Köyhä kun olen. Ja koiristakaan ei oikein luopua voi, työkaluja kun ovat....

Taky

Lainaus käyttäjältä: Quality - 31.12.12 - klo:17:40
Oletko aikaisemmin käynyt kauppaa sähköpostitse?
Neljä viimeistä, ei kun viisi viimeistä - tuoreimman liikkeessä luovutusta odottavan meinasin jo unohtaa = viimeisen 10-11vuotta, autokaupat on aina alkaneet sähköpostitse ja myös päättyneet liikkeeseen joka on niihin reakoinut.
Se joka ei vaivaudu sähköpostin välityksellä pariin päivään olemaan tavalla tai toisella yhteydessä saa jäädä nuolemaan näppejään - minä kun sentään edelleen olen se joka rahaa tuo liikkeeseen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

PTG

Lainaus käyttäjältä: Homelite - 31.12.12 - klo:19:12
Ei ollut kalastelua, putosi molemmat tiloistaan vasta siinä vaiheessa kun alettiin koiraveräjää ja väliseinää sovitella takaloosteriin. 2 sakemannia kun on saatava kulkemaan. Tässä kohtaa molemmat yllämainitut yllättivät pienillä tiloillaan vrt. ulkomitat

Tai siinä mielessä autonvaihto on kalastelua että hakusessa on pienin ja halvin auto johon noi koirat järkevästi saa. Köyhä kun olen. Ja koiristakaan ei oikein luopua voi, työkaluja kun ovat....

No ei kuitenkaan hukata alkuperäistä pointtia eli skriko tarjosi näillä premississeillä todella kepeän siirtymän uuteen autoon...

Ja niissä merkeissä: Uudet Vuodet Kaikillle, vaikka essareista ei tarjouksia sitten järkevällä tasolla saisikaan! :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy