Toledo vai Rapid

Aloittaja Hevonlörö, 20.12.12 - klo:13:46

« edellinen - seuraava »

Kumpaa tullaan myymään Suomessa enemmän?

Seat Toledo
16 (38.1%)
Skoda Rapid
26 (61.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 02.07.13 - klo:21:56
Kesäkuussa luvut ovat tasoittuneet.

Ensirekisteröinnit kesäkuulta:
Toledo  46 kpl
Rapid   51 kpl
Vissiin se vaan tuo Octavian uuden mallin vauhtiin pääsy syö Rapidin myyntiä. Hintaeroa taitaa olla liian vähän? Spaceback voi kuitenkin tuoda pientä piristystä Rapid-puolelle, mutta Octavia se vaan taitaa olla jatkuvasti aika selvästi Skodan myyvin täällä. Seatilla ei oikein "supermyyvää" mallia ole. Toledo on siellä ns. eturintamassa...  ;)
"Age quod agis - tee mitä teet"

Japoff

toi Rapid nyt lainasssa niin , onhan se niinkuin pikku octavia .
Ei se huono ole  ja kelpais mun tarpeisiin ja ylikin (ajanhan Fabialla)
mutta jotekin tulee semmoinen corolla fiilis eli harmaana muiden joukossa  :D
Toki tässä yksilössä ei edes aluvanteita , mikä korostaa omaa fiilistä.
6 vaihteinen laatikko on kyllä jees , sais olla Fabiassakin ...
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Japoff

Niin korjaus heti perään , kyl tää parempi on ku korolla  ;D
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Rooivalk

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 19.07.13 - klo:00:10
Kaipaa tilaa "perätilaan". Nissan vanette ehkä? No halvalla, kun saa ostaa samankokoisista "samoista" autoista halvemman, mutta ei ehkä paremman. Golf varianttia tyyppäilin tänään, niin molemmat rap,tod..eivät ainakaan pienempiä ole tiloiltaan!

Mielestäni konnan kommentti on perusteltu, "spaceback" on kontiltaan 150 litraa pienempi kuin normi Rapid, vaikka näyttää tilavammalta farkulta. Sama kikotin kyseessä kuitenkin noin muuten, joten mikä on tuon "no space in back" version tarkoitus? Näyttää paremmalta? No sen se kyllä tekee ainakin promokuvissa.

Toledon ottaisin itse, tämä vastauksena ketjun otsikkoon. Halvempi hinta, sama tuotantolinja, auto muutenkin ns. "budjetti" = halvin matkaan, jos vaan vaihtohyvityksessä hintaero näkyy.

Vankka

Ite oon ajellut viikon verran Toledolla. Tänään sattu oleen Rapid samoissa valoissa ja sitä mittailessa ei ollut epäilystä kumpi ois hienompi. Aikoinaan hintoja kattoessa Toledo hakkas 10-1 rapidin hinta/varustelu tasossa, kun vertasi omiin tarpeisiin.

Auto itessään on ihan mielyttävä ajaa. Sisustasta näkee hintatason, mutta eipä tuo todellakaan tullut kalliiksi kokoluokkaansas nähden.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

MTSI

Mulla ei ole Seattia eikä Skodaa, mutta olen huomannu että seatistit vakuuttelee itteleen että on nää paljon paljon paremman näkösiä. Mun mielestä se on kyllä makuasia, ite ottaisin meinaan Skodan ulkonäön perusteella, enkä pidä seatiakaan pahana. Aika yliammutua puhua 10-0 hakkaamisesta kun autoissa on pelkästään eri näköset lamput ja puskurit ja hintaeroakin jotain 1000â,¬. Ja sit yks juttu aika moni näyttäs pitävän skodankin ulkonäöstä, ei lähes joka kymmenes uuden auton ostaja voi inhota autonsa ulkonäköä. Ei se skoda kuitenkaan niin ylivertainen ole, että pakko ostaa vaikka se onkin "sairaan ruma" ja "kallis". Skodalla ajavat taitavat olla jopa varmempia valinnastaan kun ei ole tarvetta mollata Seatia. Tällaisia huomioita olen tehnyt näitä juttuja lueskellessa. Kaikella kunnioituksella Seatistit.  ;)
SKODA

MTSI

415 litraa taitaa olla aika paljon jos verrataan vaikka... no vaikka leoniin. No nyt sorrun seatin mollaamiseen. Onneksi näitä autoja on kaikille, isoo ja pientä, rumaa ja kaunista ja jos merkki ei miellytä niin samaa autoa eri merkillä.  ;D
SKODA

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Mtsi - 19.07.13 - klo:21:05
Mulla ei ole Seattia eikä Skodaa, mutta olen huomannu että seatistit vakuuttelee itteleen että on nää paljon paljon paremman näkösiä. Mun mielestä se on kyllä makuasia, ite ottaisin meinaan Skodan ulkonäön perusteella, enkä pidä seatiakaan pahana. Aika yliammutua puhua 10-0 hakkaamisesta kun autoissa on pelkästään eri näköset lamput ja puskurit ja hintaeroakin jotain 1000â,¬. Ja sit yks juttu aika moni näyttäs pitävän skodankin ulkonäöstä, ei lähes joka kymmenes uuden auton ostaja voi inhota autonsa ulkonäköä. Ei se skoda kuitenkaan niin ylivertainen ole, että pakko ostaa vaikka se onkin "sairaan ruma" ja "kallis". Skodalla ajavat taitavat olla jopa varmempia valinnastaan kun ei ole tarvetta mollata Seatia. Tällaisia huomioita olen tehnyt näitä juttuja lueskellessa. Kaikella kunnioituksella Seatistit.  ;)

Kannattaa lukee loppuun asti jos mun kommenttia meinasit a, se oli 10-1 b, vertasin omiin tarpeisiin en yleisesti :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

enkero

Vaikka itsellä on neljäs Skoda peräkkäin meneillään, niin jos Rapid/Toledo -jaakobinpainiin olisi tarvinnut ryhtyä, oma valinta olisi ollut Seat. Tämä tosin siinä kuvitteellisessa tilanteessa, että pitäisi ottaa työsuhdeauto. Seat näyttää paremmalta, (ehkä yksilöeroista johtuen) 1,2 TSI tuntui Seatissa pirteämmältä, mutta samoja autojahan ne on. Diesel ja DSG niin nuohan myis kuin häkä.

Omat tarpeet tilojen yms. suhteen vaativat Octavian.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 19.07.13 - klo:23:08
Kannattaa lukee loppuun asti jos mun kommenttia meinasit a, se oli 10-1 b, vertasin omiin tarpeisiin en yleisesti :D
Kuin myös. Tarpeensa kullakin.  8)
SKODA

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 02.07.13 - klo:21:56
Kesäkuussa luvut ovat tasoittuneet.
Ensirekisteröinnit kesäkuulta:
Toledo  46 kpl
Rapid   51 kpl
Kesäkuussa Toledo edelleen Seatin kakkosena, Leonin (69 kpl) jälkeen. Rapid on pudonnut neljänneksi Skodan puolella. Ykkösenä Octavia (456 kpl), toisena Yeti (87 kpl) ja kolmantena Superb (71 kpl).

Heinäkuussa luvut yhä laskevat.
Ensirekisteröinnit heinäkuulta:
Toledo  31 kpl
Rapid   43 kpl

Järjestys merkkien sisällä sama. Toledo toisena Leonin (70 kpl) jälkeen. Rapid jaetulla neljännellä sijalla Fabian kanssa. Ykkösenä Octavia (488 kpl), toisena Yeti (71 kpl) ja kolmantena Superb (50 kpl).

enkero

Tuo Rapidin tuonti markkinoille osui kyllä vähintään puoli vuotta liian myöhään, ja rakkinetta myydään liian kapealla voimalinja/varuste -yhdistelmällä. Itselle Rapid olisi riittänyt, mutta Ocu tarjosi lisää tilaa, ominaisuuksia ja varusteita niin marginaalisella erolla, ettei Rapidia tarvinnut edes harkita. Ja DSG eilisen bensakoneeseen - no thanks! Opelit on jo kokeiltu, ja japsit...

Näin tänään Toledon livenä liikenteessä, oli erikoinen (ja fiksun näköinen) ilmestys, mutta todellakin harvinainen. Rapideja tuli viikon kesälomareissun aikana vastaan muutamia, pihoilla uusia Ocuja joutuu jo kahvasta koittaa, onko oma  ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Panze

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.12.12 - klo:17:51
Eihän seatilla ole kun exeo ja kai ibiza kun tukenut ll huoltoja

Tuo ei pidä paikkaansa. Vaimon Altea XL oli koodattu 2 v/30000km huolto välille.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 02.08.13 - klo:23:55
Heinäkuussa luvut yhä laskevat.
Ensirekisteröinnit heinäkuulta:
Toledo  31 kpl
Rapid   43 kpl

Järjestys merkkien sisällä sama. Toledo toisena Leonin (70 kpl) jälkeen. Rapid jaetulla neljännellä sijalla Fabian kanssa. Ykkösenä Octavia (488 kpl), toisena Yeti (71 kpl) ja kolmantena Superb (50 kpl).

Elokuussa alamäki vaan syvenee. Ensirekisteröinnit elokuulta:
Toledo  22 kpl
Rapid   26 kpl

Toledo tipahtanut merkin sisällä kolmanneksi. Ekana Leon (59 kpl) ja toisena Ibiza (44 kpl). Rapid edelleen neljäntenä Skodana. Ykkösenä Octavia (392 kpl), toisena Superb (76 kpl) ja kolmantena Yeti (38 kpl).

manni

Molemmat näistä on olleet hintaluokaltaan täysin siinä hintaluokassa josta olen autoa etsinyt.

Nämä on vaan niin tylsän näköisiä sedaneita ja valintani automallin korkeampi yhtenäinen tila tarjoaa paljon enemmän mahdollisuuksia tavaran kuljetukseen.
Uusikaupunki

Hevonlörö

Syyskuun ensirekisteröinnit:

Rapid   55 kpl
Toledo  33 kpl

Molemmat piristyivät verrattuna elokuuhun. Toledo toiseksi myydyin Seat. Rapid kolmas Skoda leirissä.

Hevonlörö

Lokakuun ensirekisteröinnit:

Rapid    32 kpl
Toledo   27 kpl

Hevonlörö

Marraskuun ensirekisteröinnit:

Rapid   62 kpl
Toledo  20 kpl

Rapidilta paras myynti sitten toukokuun. Toledolta taasen huonoin sitten helmikuun.

manni

Jos valitsisin näistä, Rapid Spaceback olisi helppo. Pappamainen porrasperä ei ole koskaan kiihottanut allekirjoittanutta.
Uusikaupunki

Hevonlörö

Jep, tilanne muuttuu toiseksi Spacebackin myötä. Sen takia lopetankin ensirekisteröintien kirjaamisen kun vuosi tulee täyteen. Alkuperäinen asetelma oli vaan kiehtova kun autot ovat niin samanlaiset. Ostajat ovat osoittaneet ettei myyntihinta pelkästään ratkaise aivan kaikkea. Onkohan kukaan kaivellut myyntitietoja Euroopasta, kumpi käy kaupaksi paremmin.

Hevonlörö

Joulukuun ensirekisteröinnit:

Rapid   48 kpl
Toledo  18 kpl

Koko vuoden 2013 ensirekisteröinnit:

Rapid   854 kpl
Toledo  419 kpl

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy