Hyviä kokemuksia Yetistä - onko niitä?

Aloittaja Benander, 08.12.12 - klo:23:39

« edellinen - seuraava »

Bigfoot

Jep, Yetin xenonit ovat erittäin hyvät, etenkin pitkät ovat käsittämättömän hyvät. Lyhyet ovat myös hyvät, mutta lyhyet. Tässä asiassa olisi ehkä pitänyt viedä auto tsekattavaksi, että ovatko suuntaukset kunnossa (valo hyvää, mutta loppuu lyhyeen).

Aikaisempaan kommenttiinni auton teknisestä kestävyydestä täytyy sanoa, että en ole kovin huolissani vaihteiston tai koneen kestosta. Enemmän olen huolisssani omasta tai lähimmäisteni terveydestä ja niin monesta muustakin asiasta - loppuviimein peltilehmä on peltilehmä. Eli hirteishuumoria kommenttini dsg:n ja motin kestävyydestä olivat.

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: Bigfoot - 20.12.12 - klo:18:34
Jep, Yetin xenonit ovat erittäin hyvät, etenkin pitkät ovat käsittämättömän hyvät.

Komppaan tätä, Yetin xenonit ovat huippuluokkaa. Omassa yksilössäni kaukovalot sojottavat ehkä hieman yläkanttiin, tästä voisi mainita seuraavassa huollossa.

Mikäli valoteho olisi ainut kriteeri auton valintaan niin eittämättä palaisin Golf V:n xenontehojen hellään huomaan - - - tuplaxenonit + halogeeniapukaukovalot lienevät vieläkin vertaansa vailla. Käsittämättömät tuikut!

Onko täällä muuten kellään tietoa siitä, onko tämän päivän SUV-luokassa missään autossa Golf V:n vertaisia valoja? Jostain olen mielestäni lukenut, että XC60 olisi niitä harvoja kärryjä jossa tuplaxenon + halogeenikaukovalot olisivat vielä tarjolla?

Jumalautossakaan ei tällaista yhdistelmää tietääkseni ole.

Benander

Yksi huolettava asia muutoin niin hyvässä Yetin Fresh-varustelussa on, että se ei sisällä automaattista Climatronic-ilmastointia vaan Climatic-ilmastoinnin, joka käsittääkseni on  puhtaasti manuaalinen. Kuinka paljon hankalampaa tuo ilmastoinnin hoiteleminen sopivaksi on Climatic-versiolla? Nykyisessä autossani olen tottunut automaattiseen ilmastointiin, joten siitä olisi vaikea luopua.

Tietääkö joku faktaa siitä, mistä Yetin dieselmoottorit tulevat? Missä muissa automalleissa on samoja moottoreita? Eräs ystäväni väitti, että Euroopassa ei ole kovin monta tehdasta, jotka valmistavat dieselmoottoreita.

Quality

LainaaOnko täällä muuten kellään tietoa siitä, onko tämän päivän SUV-luokassa missään autossa Golf V:n vertaisia valoja? Jostain olen mielestäni lukenut, että XC60 olisi niitä harvoja kärryjä jossa tuplaxenon + halogeenikaukovalot olisivat vielä tarjolla?

Väärä topic, mutta XC60n kääntyvät valot ovat todella hyvät, varsinkin nuo pitkät. Ikävä kyllä, ei ole kokemusta verrokeista enkä pysty niitä arvioimaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vws

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.12.12 - klo:08:34
No tämä selvä, itse olen siis kukkahattutäti.

Sori tet, kukkahattutäti oli stereotyyppinen kärjistys, ei ollut tarkoitus kohdentaa sinuun. Pointtini oli että noi etusumarit on vuosikaudet aiheittanut huvittavaa vääntöä puolesta ja vastaan. Itse en ole koskaan kohdannut sumareita, jotka olisivat haitanneet liikenteessä (varmaan pirun hyvää tuuria). Sen sijaan monet ksenonit ovat huomattavasti häikäisevämmät, mutta ne eivät aiheuta samalla sfäärillä kirjoittelua; varmaankin koska ovat lakien mukaiset.

Selvennettäköön vielä että minäkään en perusta Yetini sumareihin; ksenonit ovat riittäneet kaikissa olosuhteissa viimeisen n. vuoden aikana; apupitkät sumareiden sijaan olisivat huomattavasti hyödyllisemmät (niin kuin edeltäjässä Golf:ssa oli).
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

vasara

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 20.12.12 - klo:19:58
Komppaan tätä, Yetin xenonit ovat huippuluokkaa. Omassa yksilössäni kaukovalot sojottavat ehkä hieman yläkanttiin, tästä voisi mainita seuraavassa huollossa.

Mikäli valoteho olisi ainut kriteeri auton valintaan niin eittämättä palaisin Golf V:n xenontehojen hellään huomaan - - - tuplaxenonit + halogeeniapukaukovalot lienevät vieläkin vertaansa vailla. Käsittämättömät tuikut!

Onko täällä muuten kellään tietoa siitä, onko tämän päivän SUV-luokassa missään autossa Golf V:n vertaisia valoja? Jostain olen mielestäni lukenut, että XC60 olisi niitä harvoja kärryjä jossa tuplaxenon + halogeenikaukovalot olisivat vielä tarjolla?

Jumalautossakaan ei tällaista yhdistelmää tietääkseni ole.
Mersuissa on.. (tietenkin :))
http://techcenter.mercedes-benz.com/_en/bi_xenon_headlamps/detail.html

vasara

Lainaus käyttäjältä: Benander - 20.12.12 - klo:19:59
...
Tietääkö joku faktaa siitä, mistä Yetin dieselmoottorit tulevat? Missä muissa automalleissa on samoja moottoreita? Eräs ystäväni väitti, että Euroopassa ei ole kovin monta tehdasta, jotka valmistavat dieselmoottoreita.
Volkkari- konsernin autojen koneet on kaikissa konsernin merkeissä yhteisiä ja VAG tekee koneensa itse. Euroopassa on useita tehtaita joissa moottoreita tehdään. Lisätietoa vaikkapa täältä..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

VW- konsernin tehtaita löytyy tarkemmin seuraavasta..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_factories
Mitä tehtaat tekee sarake on hieman puutteellinen, mutta tuossakin on muutaman Eurooppalaisen tehtaan kohdalla mainittu diesel- moottorit.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Benander

Kiitos nokivasaralle moottoreita koskevasta tiedosta!

Täällä on hehkutettu niin paljon ksenonavalojen etuja, että olen ruvennut harkitsemaan, pitäiskö minun sittenkin ottaa ne lisävarusteena mukaan. Täällä Yetin ksenonit olisivat sitä paitsi halvempia kuin Suomessa (650 euroa). kiinnostaa tietää, kuinka kauan ksenonit yleensä kestävät ja kuinka paljon uuden ksenonpolttimon vaihtaminen palaneen tilalle tulisi maksamaan?

vws

Todennäköisesti kestää pitkään, koska päiväajovalot löytyy vakiona ja se säästää huomattavasti ksenoneja.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

pomo

Appiukon yeteilyä on seurannut sivusta, reilu vuosi ja 30 000km. Ei vikoja ovat olleet tyytyväisiä, auto on 2tdi 4x4 experience. Aluksi oli lämpöjen kans ongelmaa,mutta sitten kun oppivat käyttämään automaarriilmastointia niin lämmöt on riittänyt 8)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Benander - 23.12.12 - klo:13:05
Kiitos nokivasaralle moottoreita koskevasta tiedosta!

Täällä on hehkutettu niin paljon ksenonavalojen etuja, että olen ruvennut harkitsemaan, pitäiskö minun sittenkin ottaa ne lisävarusteena mukaan. Täällä Yetin ksenonit olisivat sitä paitsi halvempia kuin Suomessa (650 euroa). kiinnostaa tietää, kuinka kauan ksenonit yleensä kestävät ja kuinka paljon uuden ksenonpolttimon vaihtaminen palaneen tilalle tulisi maksamaan?

Polttimot kestää tyypillisesti reilu 100tkm, mutta valoteho laskee ja aiemmin. Yetissä kun on päivävalot niin xenonit säästyy pidempään, mutta valotehon kannalta lienee järkevää vaihtaa polttimot jossain 100tkm paikkeilla. Polttimot maksaa netistä tilattuna ~60â,¬/kpl, merkkiliikkeessä hinta on n. kolminkertainen.

Benander

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.12.12 - klo:15:26
Polttimot kestää tyypillisesti reilu 100tkm, mutta valoteho laskee ja aiemmin. Yetissä kun on päivävalot niin xenonit säästyy pidempään, mutta valotehon kannalta lienee järkevää vaihtaa polttimot jossain 100tkm paikkeilla. Polttimot maksaa netistä tilattuna ~60â,¬/kpl, merkkiliikkeessä hinta on n. kolminkertainen.

Kiitos, Karvis, vastauksesta. Ksenonit kestävät paljon kauemmin kuin olin kuvitellut; ei ole tullut aiemmin otetuksi selvää. Eikä tuo polttimon hintakaan ole hirveä. Niinköhän tässä täytyy ajatella tämä juttu uudestaan...

vasara

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.12.12 - klo:23:12
Mutta onko ne Golf V:n tai Superbin veroiset valot? Tuskin...
Hellan tekemät molemmissa, mutta varmaan skodissa se uusin teknologia ja mersuissa sitten mitä varaston nurkkiin yli jää?

pienen googlauksen jälkeinen edit: Samaa Hellan e55 bi-xenon projektoria käytetään mersuissa, audeissa, bemareissa, skodissa ... yleisin projektori maailmassa. Skodan insinöörit tuunaavat tästä tietenkin muita paremman :).. mutta lähtökohta on sama.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.12.12 - klo:16:38
Hellan tekemät molemmissa, mutta varmaan skodissa se uusin teknologia ja mersuissa sitten mitä varaston nurkkiin yli jää?

pienen googlauksen jälkeinen edit: Samaa Hellan e55 bi-xenon projektoria käytetään mersuissa, audeissa, bemareissa, skodissa ... yleisin projektori maailmassa. Skodan insinöörit tuunaavat tästä tietenkin muita paremman :).. mutta lähtökohta on sama.

Myös sillä halogeenillä on osuutensa valotehoon. Golf V:ssä oli muistaakseni AL:n valmistamat valot.

Mutta tähänkin varmasti löytyy selvyys TM:n valomittauksista, Kukkanen voisi varmaan kaivella arkistoaan?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.12.12 - klo:17:12
Myös sillä halogeenillä on osuutensa valotehoon. Golf V:ssä oli muistaakseni AL:n valmistamat valot.
...
Voimakkaasti editoitu.. puhuin ensin höpöjä.
AL referensseissä melkein kaikki autonvalmistajat. Lopullista ajovalojen valmistajaa näköjään aika vaikea selvitellä, yritin googlata mutta into loppui. Esim. Mersun valojen teossa (kaiketi suunnittelussa tms. ja joissain malleissa) AL mukana, mutta projektori tulee ainakin joihinkin malleihin Hellalta jne...
http://www.al-lighting.com/home/

Rautakanki

Vaimo osti vuosi sitten Octavia farmarin ja minä huhtikuussa Yetin. Niinhän siinä kävi, että kun antoi Yetin ensimmäistä kertaa vaimolle, niin sitä ei sitten enää takaisin saanutkaan.  ;D

Yeti on hyvä auto lyhyelle ihmiselle erinomaisen eteenpäin näkyvyyden suhteen, joten kaupunkiliikenteessä auto on loistava. Vaimo ajelee pääosin nurkka-ajoa kaupungissa. 8 kuukaudessa tullut 9000 kilometriä ja yksi vika on ilmennyt. Peilit käännettäessä kaukosäätimellä parkkiasentoon, oli kerran apukuskinpuoleinen takaikkuna auennut itsekseen. Vika ei ole toistunut uudelleen, joten en ole autoa huoltoon vienyt.

Viestiketjuun todeten: Yetistä erittäin hyviä kokemuksia. Alkuun arvelin, ettei 1,2 litran koneella kerkiä mihinkään. Asia on päinvastoin, nimittäin DSG-laatikkoon yhdistettynä paketti on yllättävän ripeä. Saattaapi olla, että toinenkin auto vaihtuu Yetiin jossakin vaiheessa.

Plussat ja miinukset:
+ pieni kääntösäde
+ erinomainen näkyvyys
+ DSG-vaihteiston toiminta
+ suorituskyky
+ etu- ja takaparkkitutkan toiminta
+ kääntyvät Xenonit ja kulmavalot
+ navigaattorin toiminta (RSN-310)
- meluisa talvirenkailla
- lumi paakkuuntuu takaluukun ylä- ja alareunaan (putsattava huolellisesti)
- kulutus turhan suuri
Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI ACT DSG 2018

Wekotin

Joo kyllä mulla V Variantissa lukee umpion päällä AL. Oikeastaan paras asia tuossa ovat nuo valot.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Rautakanki - 27.12.12 - klo:11:28

- kulutus turhan suuri

Mihinkä se sitten on teillä asettunut?
Tutkin asiaa syksymmällä meidän Yetin osalta 3:n peräkkäisen tankkauksen ajan tankkauksista laskien. Ajo lyhyttä taajamassa pyörimistä useimmiten kylmällä koneella + kerran viikossa 2x45 km, lohkolämmitin käytössä, kaikilla kolmella tankkauksella hämmästyttävän tasaisesti (desin tarkkuudella) 7.1 l/100km.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

-ruoska-

Kulutus tässä taloudessa näkyy tuossa signaturessa. Reilut 50kkm takana
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

vasara

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.12.12 - klo:11:38
Joo kyllä mulla V Variantissa lukee umpion päällä AL. Oikeastaan paras asia tuossa ovat nuo valot.
AL on 1999 perustettu Magneti Marellin ja Boschin yhteisyritys. AL:n lyhdyissä olevat xenon projektorit lienevät AL Bosch 'leimalla'?.. esim. http://www.oemxenonshop.com/Bosch-E46-Bi-Xenon-D2S-Projectors-AL.html
Tätä projektoria Hellan lisäksi vähän kaikilla merkeillä. Projektoreista on useita sukupolvia, joka hankaloittaa googlausta jos noista yrittää tonkia tietoja.

pantero

Lainaus käyttäjältä: Benander - 23.12.12 - klo:13:05

Sinulla taitaa olla jo tilaus sisällä, mutta muutama huomio Yetin ksenoneista ja Yetistä yleensä.

Ksenoneita 4 vuotta Tigussa ja 3 vuotta Yetissä. Yhtään poltinta ei ole mennyt. Tigussa on jo valotehossa vähän hiipumista. Timangit valot; et kadu jos sellaisiin päädyt. Kaarrekääntyvyys on tosi hyödyllinen ominaisuus. Yetissä pitkät on superhyvät, lyhyet puolestaan leveäkuvioiset; mutta joskus tuntuu, että ne voisivat näyttää himpun pidemmällekin. Itse en enää autoihini ota muita kuin tällaisia kaarreksenoneja!

Yetistä on 26 000 km jälkeen vain hyvää sanottavaa. Ei mitään ongelmia. Tosi näppärä monikäyttöauto lähiöajossa ja OK myös maantiellä. Yeti vie 0,6 - 0,7 lt/100 km vähemmän kuin Tigu. Yetissämme on yksinkertainen moottorilämmitin, jolla -25 C asti on pärjätty hyvin. Nykyisin Suomessa on erinomaista dieseliä( N Pro), joka toimii lähelle -40 C.

Jos nyt jostain pitäisi marmattaa, niin takaluukku jossain olosuhteissa on jäätynyt pari kertaa kiinni(pitää muistaa putsata luukun alaosa lumesta, ettei se sulaessaan ja uudestaan jäätyessä muodosta estettä takaluukun avautumiselle)

Kaiken kaikkiaan oiva peli. Voisin vielä suositella suomen talveen sitä nelivetoa...

Benander

Lainaus käyttäjältä: pantero - 02.01.13 - klo:18:18
Sinulla taitaa olla jo tilaus sisällä, mutta muutama huomio Yetin ksenoneista ja Yetistä yleensä.

Ksenoneita 4 vuotta Tigussa ja 3 vuotta Yetissä. Yhtään poltinta ei ole mennyt. Tigussa on jo valotehossa vähän hiipumista. Timangit valot; et kadu jos sellaisiin päädyt. Kaarrekääntyvyys on tosi hyödyllinen ominaisuus. Yetissä pitkät on superhyvät, lyhyet puolestaan leveäkuvioiset; mutta joskus tuntuu, että ne voisivat näyttää himpun pidemmällekin. Itse en enää autoihini ota muita kuin tällaisia kaarreksenoneja!

Yetistä on 26 000 km jälkeen vain hyvää sanottavaa. Ei mitään ongelmia. Tosi näppärä monikäyttöauto lähiöajossa ja OK myös maantiellä. Yeti vie 0,6 - 0,7 lt/100 km vähemmän kuin Tigu. Yetissämme on yksinkertainen moottorilämmitin, jolla -25 C asti on pärjätty hyvin. Nykyisin Suomessa on erinomaista dieseliä( N Pro), joka toimii lähelle -40 C.

Jos nyt jostain pitäisi marmattaa, niin takaluukku jossain olosuhteissa on jäätynyt pari kertaa kiinni(pitää muistaa putsata luukun alaosa lumesta, ettei se sulaessaan ja uudestaan jäätyessä muodosta estettä takaluukun avautumiselle)

Kaiken kaikkiaan oiva peli. Voisin vielä suositella suomen talveen sitä nelivetoa...

Kiva kuulla näitä kommentteja Yetistä, Pantero! Olisin ehkä jo ostanut diesel-Yetin, mutta kun oma Mazda kuutoseni on vielä myynnissä, ei ole vielä varaa. Kuulin Skoda-myyjältä, että vuoden alussa olisi tulossa uusia tarjousmalleja. Täytyy katsastaa vielä ne...

Benander

Sain juuri uuden tarjouksen Yetistä (2,0 TDI CR Diesel). Tarjouspakettiin oli lisätty tällainen kapistus: polttoainetoiminen matkustamon lisälämmitin kauko-ohjaimella. Olisin kiinnostunut tietämään, onko tämä hintansa väärti (liki tonni). Arveluttaa satsata siätilan lämmittämiseen noin paljon; paljon tärkempää kai olisi saada kunnollinen moottorin lämmityssysteemi. Pakettiin sitä paitsi kuuluu sähköinen sisätilan lämmitin dieselmoottorille.

Karvis

Webasto on ohjelmoitavissa lämmittämään myös moottoria, on takuulla hintansa väärti varuste. PTC-elementti jää pois jos otat tehdasasenteisen webaston.

Jetson

Täällä ilmoittautuu vielä yksi tyytyväinen Yetin omistaja (2.0 TDI 140 DSG 4x4 Adventure vm. 2011). :) Benander on saanut paljon asiallisia tietoja, eikä minulla varsinaisesti ole niihin lisättävää. Yhdyn mieluusti muiden Yeti-kuskien kertomiin kehuihin. Olen ajanut autolla nyt kaksi vuotta ja 27 000 km. Kaksilitrainen turbodieseli ja automaattivaihteisto ovat hyvä yhdistelmä: potkua löytyy tarvittaessa mukavasti, joten liikenteessä ei todellakaan jää jalkoihin. Moottori on äärettömän hieno pakkaus, normaaliajossa sivistyneesti kehräävä, mutta voimakas mylly. Vääntöä riittää, ja varsinkin talvella ajaminen on yhtä juhlaa, kun vaunu lähtee Helsingin ennätysmäisistä lumihangista niin että heilahtaa - enpä ole lumilapiota tarvinnut kahteen talveen, vaikka se on takakontissa edellisestä autosta siirrettynä. Myös DSG:tä täytyy kehua pehmeästä vaihtamisesta. Ajo on todella vaivatonta. Mitään vikoja autossa ei ole ollut, ja kulutus on ollut mielestäni nelivetoautomaatiksi hyvin kohtuullinen (ajotietokoneen mukaan keskikulutus 6,4).

Rengasmelusta voisi antaa pienen miinuksen :-\, mutta siihen voi vaikuttaa jossain määrin rengasvalinnoilla. Etenkin ensiasennus-Dunlop-kesärenkaat olivat aivan kauheat, nykyiset Nokiat selvästi hiljaisemmat. Toki melutasoon vaikuttaa myös se, millaisilla teillä ajaa. Tuli käytyä viime kesänä Yetillä Keski-Euroopassa, eikä olisi uskonut ajavansa samalla autolla (silloin vielä Dunlopit alla), niin hiljaista oli meno varsinkin Saksan erinomaisilla teillä. Paluu karuun arkeen koitti, kun palasimme meikäläisille karkeille teille ja tuttu jyrinä alkoi kuulua alta... Monissa kommenteissa mainittu takaluukun eteen puskurin päälle kertyvä jää kertoo pienestä suunnitteluvirheestä, mutta senkin kanssa tulee toimeen, kun muistaa putsata kyseisen kohdan lumesta säännöllisesti.

Kaiken kaikkiaan: hieno kokemus on ollut, enkä varmaan vaihda mallia jatkossakaan, ellei malliuudistuksilla sitten pilata toimivaa peliä.
Tiguan 2,0 TSI 132 kW 4Motion DSG Comfortline vm. -17

Benander

Kuten sanoit, Jetson, olen saanut tässä ketjussa paljon asiallisia kommentteja, jotka kertovat varsin vakuuttavasti siitä, että Yeti on todella hyvä auto. Sinun postauksesi vahvistaa tätä kuvaa. Enää en mietikään sitä, ostaisinko Yetin vai en. Pohdin vain sitä, mikä on paras ajankohta ja onko lähiaikoina tulossa vielä hyviä kampanjatarjouksia. No jaa, oma auto pitäisi vielä saada kaupaksi ennen sitä...

Rautakanki

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 27.12.12 - klo:11:45
Mihinkä se sitten on teillä asettunut?
Tutkin asiaa syksymmällä meidän Yetin osalta 3:n peräkkäisen tankkauksen ajan tankkauksista laskien. Ajo lyhyttä taajamassa pyörimistä useimmiten kylmällä koneella + kerran viikossa 2x45 km, lohkolämmitin käytössä, kaikilla kolmella tankkauksella hämmästyttävän tasaisesti (desin tarkkuudella) 7.1 l/100km.
Vaimo kun sillä ajelee, niin itse tulee vähemmän seurailtua. Sen verran kuitenkin, että lukemat pyörivät 7,5 l/100 km tietämillä, kuitenkin alle 8 l. Toki ilmanvastus moottoritienopeuksilla nostaa kulutusta. Pitänee tutkia kulutusasiaa tarkemmin, kun nyt tilanne on vähän mutu-tuntumalla.
Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI ACT DSG 2018

Benander

Tilaus Yetistä (2.0 TDI CR 81kW) on nyt lähetetty tehtaalle. Malli on Active Fresh, johon kuuluu mm. kahdet renkaat, vakionopeudensäädin, hälytin, tummennetut lasit, viiden vuoden takuu yms. Lisäksi tilasin autoon mm. ksenonit, Webaston ja automaatti-ilmastoinnin. Paketin pitäisi ola valmis muutaman viikon sisällä. Nyt toivon vaan, että saan oman autoni siihen mennessä myydyksi...

Karvis

Viiden vuoden takuu, tilaus ei lienee tapahtunut Suomessa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy