Ongelmat Haldexin kanssa

Aloittaja stjärndykare, 07.12.12 - klo:09:38

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 09.01.19 - klo:08:23
Tilasin Haldexin sihdin puhdistuksen 60 tkm huollon yhteyteen.
Haldexin (kin) öljyt oli vaihdettu jo 30 tkm huollossa mutta nyt halusin katsoa miltä sihti näyttää.
Ei hyvältä:

Miltähän sellainen 90 tkm ajettu sihti näyttää kun tämäkin oli jo noin tukossa?

Puhdistustyön hinta oli 35â,¬ mutta on toki helppo tehdä itsekin jos itse vaihtaa Haldexiin öljyt.
Suosittelen.

Laitan omasta kuvaa parin viikon päästä vertailun vuoksi.

Kuten aikaisemmin olen todennut, että kyllä vag-konserni on taas säästänyt oikeassa paikassa, kun poisti tuon vaihdettavan suodattimen mikä oli vanhemmissa haldex:ssa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Daatta

Kyllähän tuossa euroja säästyy per auto kun vähennetään komponentteja. Nelosessa on vielä suodatin, vaikkei sille vaihtoväliä olekaan annettu. Kakkosessa on paineanturi, jolla pystyy diagnosoimaan tuottaako pumppu vielä painetta. Silti Haldex on toiminnaltaa parantunut koko ajan, nelivetojärjestelmänä tuo on varsin etevä. Huollettavuus ja sitä kautta kesto on vaan huonontunut...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.01.19 - klo:10:10
Silti Haldex on toiminnaltaa parantunut koko ajan, nelivetojärjestelmänä tuo on varsin etevä. Huollettavuus ja sitä kautta kesto on vaan huonontunut...

Tämä on oikeansuuntaista kehitystä vai nimenomaan varaosien myynnin lisäämistä ja sitä kautta marmorin tuottavuuden parantamista?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.01.19 - klo:08:59
Kuten aikaisemmin olen todennut, että kyllä vag-konserni on taas säästänyt oikeassa paikassa, kun poisti tuon vaihdettavan suodattimen mikä oli vanhemmissa haldex:ssa!

Säästäjä on kai ollut kuitenkin laitteen valmistaja, eli BorgWarner. Toki VW olisi varmaan voinut painostaa suotimen lisäämiseen gen 5 konstruktioon. Sinällään konstruktio on ymmärtääkseni kuitenkin BorgWarnerin suunnittelua, ja löytyy kaikista muistakin autoista jotka tämän sukupolven Haldexia käyttävät.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Suberb 2012

Ei tule maahantuoja edes vastaan, koska ei ole tehty 36kk:n kohdalla huoltoa, siitä on 40kk. ko Haldex huolto (kuten aiempi dsg-huolto 60tkm:ssä) olisi tullut kätevästi juuri puoliväliin normaalihuoltoja. Olisiko tehty ilman eri pyyntöä merkkiliikkeesä? Tuskin... 

Aika tiukalle on huoltoväli vedetty :D Jos laitteet hajoaa jo 5% "ylikäytöllä".

Melko kätevää on myös takuissa säästämisen kannalta, ettei automaattinen huoltoilmoittaja ilmoita mitään sen enempää laatikon, kuin nelivetojärjestelmän huolloista. Tämähän nyt sinänsä yllätä, koska eikös Helkama ole Keskolainen firma?

Tää on melkolail siinä kinttaalla, etten ala tekemään asiasta kuluttaja-asiamiehelle tutkintapyyntöä.

jiku

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 09.01.19 - klo:15:05
Ei tule maahantuoja edes vastaan, koska ei ole tehty 36kk:n kohdalla huoltoa, siitä on 40kk. ko Haldex huolto (kuten aiempi dsg-huolto 60tkm:ssä) olisi tullut kätevästi juuri puoliväliin normaalihuoltoja. Olisiko tehty ilman eri pyyntöä merkkiliikkeesä? Tuskin... 

Aika tiukalle on huoltoväli vedetty :D Jos laitteet hajoaa jo 5% "ylikäytöllä".

Melko kätevää on myös takuissa säästämisen kannalta, ettei automaattinen huoltoilmoittaja ilmoita mitään sen enempää laatikon, kuin nelivetojärjestelmän huolloista. Tämähän nyt sinänsä yllätä, koska eikös Helkama ole Keskolainen firma?

Tää on melkolail siinä kinttaalla, etten ala tekemään asiasta kuluttaja-asiamiehelle tutkintapyyntöä.

Onko jossain huolto-ohjeessa jonka auton omistajalle on annettu maininta haldex-öljyjen 3 vuoden vaihtovälistä, jarrunesteen vaihdosta löysin tuon tiedon,
haldexista en.

Mulla on hyvin samanikäinen laite, 77 tkm ajettu, perjantaiksi haldex-öljynvaihto tilattu, saas nähdä tuleeko sillä kuntoon.
Tosin takana vielä tapahtuu jotain mutta kunnolla ei voimaa mielestäni tule.

Suberb 2012

Ei ainakaan Skodan huoltovihossa tai käyttöohjeessa ole mitään tehtävistä voimansiirron huoltotoimista.
Laitteessa on automaattinen huoltoilmoitin. Huoltamon koneelta löytyy kyllä nuo kun kaivelee, käsittääkseni ei tule näkyviin ihan normaalihuollon yhteydessä noista mainintaa.
Huoltoilmoitin ei ilmoita ko voimansiirron takuun edellyttämiä huoltoja, vaan ne pitäisi itse arvata.

Laitoin kuluttaja-asiamiehelle asiasta jo valituksen. Saa ottaa kantaa, onko tarkoituksenmukaista kuluttajan harhauttamista takuukorjausten vähentämiseksi/takuun eväämiseksi, ainakin jos ei ole maahantuojan valtuuttamaa valohoitoa annettu.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 09.01.19 - klo:15:05
Tämähän nyt sinänsä yllätä, koska eikös Helkama ole Keskolainen firma?

Ei ole Helkama Keskon ja sepäs varmaan onkin pieni kivi kengässä, kun ottaa huomioon skodillakin myynnit Suomessa ja että muut vaggineet K auton alla ovat.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

TDI Golf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 08.01.19 - klo:18:27
No kun tuo haldex-öljyjenvaihto on lisätyö ja osa käyttäjistä "säästää". Ei siis kerro auton iästä, vaan A:Käyttäjästä ja hänen valveutuneisuudesta sekä B:Huoltoneuvojasta, joka osaa kaupata oikeat huollot autolle, vaikka vähän väkisin!

Ei kulmavaihteen tai peräöljyjenkään vaihtoa kaupata sinulle huollossa, jos et osaa kysyä...

Miten voi olla että on lisätyö? Josko on vaihtoväli että takuu pysyy. Jos huoltoneuvonta töpää niin takuu ei voi katketa.
Aasinsilta tuosta, onko noissa 7 koppaisissakin kulmavaihteen ja peräöljyt mitkä vaihdetaan vai onko noi Haldeksin piirissä?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TDI Golf - 09.01.19 - klo:21:54
Miten voi olla että on lisätyö? Josko on vaihtoväli että takuu pysyy. Jos huoltoneuvonta töpää niin takuu ei voi katketa.
Aasinsilta tuosta, onko noissa 7 koppaisissakin kulmavaihteen ja peräöljyt mitkä vaihdetaan vai onko noi Haldeksin piirissä?

No selvitä tätä marmorilta, koska minä en päätä pakollisista huolloista ja lisätöistä (Toki tietoa jaan, jos sellaista on jaettavaksi)! Eikä minua kiinnosta tuo, koska huollatan autojani aina etupainotteisesti ja olen kiinnostunut myös ottamaan asioista selvää enkä tyydy huoltoneuvojankaan ensimmäiseen ei vastaukseen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tos®

#100
Sain avattua pumpun, oli niin tukossa että piti oikeen liottaa sihtiä puhtaaksi jarrusprayllä.
https://photos.app.goo.gl/V1LTEkdQ8N4bjDEc6

Kuvan öljyillä ajettu noin 7000km.
Autolla 68tkm.

Tulostin kuvan vielä vanhemmille, että osaavat vaatia uuskoppaseen tiguaniin öljynvaihtoa/putsausta riittävän aikaisin.
Eron huomasi ajaessa hiljaa paksussa lumihangessa, ei tarvinnut niin kaasua.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Skeida-Bob

En ole noita availlut enkä tiedä, mutta tuo sihti näyttää kaikissa kuvissa muoviselta? Jarrukliineri on raju aine köyhdyttämään muovia, kokemuksia on alle puolessa tunnissa käsiin murenevasta muoviliittimestä jarrukliinerikylvyn jälkeen.

Tuota moskaa kehittyy/irtoaa ilmeisesti kitkapinnoista kun tuo kytkin joutuu töihin ja luistaa aina kytkeytyessään/irrottaessaan ja ehkä muulloinkin jonkin verran. Rauhallisella pappa-ajolla ilman kytkimen mukaan tuloa voi moskan kehittyminen olla vähäisempää, ehkä jopa olematonta? Rokkenrollirikupetterillä sivuluisutellessa sitten mustaa ja sihti mönjässä jo ekassa huollossa?
Vai  :P ?
jo läks pazka pihasta.

Tos®

#102
Tämä auto oli ensimmäiset 63tkm eläkeläisten käytössä, vaihtoivat toipotta rav4 hybridiin - tuskin on menty luistoissa  ;D
Pitää uusia sihti seuraavan 30tkm jälkeen.


Toki onhan siellä voinut olla jotain tämän tyylistä
https://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 12.01.19 - klo:18:59
Rauhallisella pappa-ajolla ilman kytkimen mukaan tuloa voi moskan kehittyminen olla vähäisempää, ehkä jopa olematonta? Rokkenrollirikupetterillä sivuluisutellessa sitten mustaa ja sihti mönjässä jo ekassa huollossa?
Vai  :P ?

Eikö neliveto osteta sitä varten, että sitä käytetään?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Skeida-Bob

Lainaus käyttäjältä: Tos®
Toki onhan siellä voinut olla jotain tämän tyylistä
https://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

Vallan mainio  ;D
jo läks pazka pihasta.

Skeida-Bob

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.01.19 - klo:20:04
Tämä auto oli ensimmäiset 63tkm eläkeläisten käytössä...

Saaressa asuivat? Se on jäärata sun muu vastaava sauhuttelu kovaa leikkiä äkkinäistenkin käskemänä.

8)
jo läks pazka pihasta.

Skeida-Bob

Lainaus käyttäjältä: -karppa-
Eikö neliveto osteta sitä varten, että sitä käytetään?

Neliveto kyllä ehkä, mutta näitä apukytkentäisiä näennäisnelivetoja ilman keskitasauspyörästöä jne. hankitaan useimmiten ihan muista syistä, lähistöllä taksia, mummua&ukkia, nuorta perhettä mökkitouhussa, tätiä pitkän huonohko tien päässä... kellään ei oikeaa perusteltua tarvetta nelivedolle saati tarvetta sitä käskyttää, mutta kun se on hyvä tai ainakin parempi. No on paljon tuttuja oikeankin nelivedon omistajia joilla ei nelivedon hankintaperuste välttämättä ole sen tarve ja sen käyttö... Uudehko lantaruisku vaan on niin ylväs. Hankin itsekin heti kun on massia uudempaan  ;)
jo läks pazka pihasta.

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 12.01.19 - klo:21:58
Neliveto kyllä ehkä, mutta näitä apukytkentäisiä näennäisnelivetoja ilman keskitasauspyörästöä jne. hankitaan useimmiten ihan muista syistä, lähistöllä taksia, mummua&ukkia, nuorta perhettä mökkitouhussa, tätiä pitkän huonohko tien päässä... kellään ei oikeaa perusteltua tarvetta nelivedolle saati tarvetta sitä käskyttää, mutta kun se on hyvä tai ainakin parempi. No on paljon tuttuja oikeankin nelivedon omistajia joilla ei nelivedon hankintaperuste välttämättä ole sen tarve ja sen käyttö... Uudehko lantaruisku vaan on niin ylväs. Hankin itsekin heti kun on massia uudempaan  ;)

Se on toi kautuauto nelikolla vähän niinkun vakuutus. Se otetaan ettei sitä tarvisi, yleensä sen olemassaoloa tuskin edes huomaa. Ja kun sitä oikeasti tarvii, niin lopputulema on vain pidentynyt kävelymatka avun hakemiseen ;)

Maastoautot ja maastossa ajaminen on sitten ihan oma lukunsa...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 12.01.19 - klo:21:58
Neliveto kyllä ehkä, mutta näitä apukytkentäisiä näennäisnelivetoja ilman keskitasauspyörästöä jne. hankitaan useimmiten ihan muista syistä, lähistöllä taksia, mummua&ukkia, nuorta perhettä mökkitouhussa, tätiä pitkän huonohko tien päässä... kellään ei oikeaa perusteltua tarvetta nelivedolle saati tarvetta sitä käskyttää, mutta kun se on hyvä tai ainakin parempi. No on paljon tuttuja oikeankin nelivedon omistajia joilla ei nelivedon hankintaperuste välttämättä ole sen tarve ja sen käyttö... Uudehko lantaruisku vaan on niin ylväs. Hankin itsekin heti kun on massia uudempaan  ;)

Tää ikuinen itkeminen sähköisistä ja oikeista nelivedoista on jo tragikoomista. Kyllä mä ostin nelivedon ihan sen takia, että sillä pääsee minne haluaa. Vaikka olis sähkövatkain.

Ja kyllä käytän myös tuota neliveto päivittäin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TDI Golf

Onhan se nelikko huomattavasti mukavempi ajella luikkaalla,noita ei ehkä osaa arvostaa jos ei ole sellaista omistanut.
Noi monen mielestä "oikeat" nelivedot ei ole 4 vetoja ja juurikin kerran yksi lanataruisku jäi menemättä kun luistonestoa ei saanut pois, lunta paljon mettäautotiellä ja jyrkkä käännös, siihen se jäi keikuttelemaan ja jarruttelemaan, vanhoilla maastureilla mentiin siitä kyllä.
Lukkojen avulla sitten jo menee paremmin kun kaikki oikeasti vetää 100%, maavara kuitenkin ratkaiseva tekijä.
Noilla synkroilla ajelleet ja nelikko hiacella samoille huudeille mitä maastureilla ja toi hiace on todella huono menemään kun vertaan vanhempaan malliin.

Tos®

Tuonne saa mennä voivottelemaan nelivetojen eroista
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1046.540

Pyhitetään tämä keskustelu tuolle sihdin tukkeutumiselle  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tet

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 12.01.19 - klo:18:59
Rauhallisella pappa-ajolla ilman kytkimen mukaan tuloa voi moskan kehittyminen olla vähäisempää, ehkä jopa olematonta?

Valitettavasti ei nyt ainakaan olematonta. Kytkinhän on aina liikkeellelähdössä täysin kytkettynä, ainakin kun lähdetään etupyörät suorassa. Peräpää irrotetaan kun päästään liikkeelle tasaiseen ajoon. Tuskin se ihan on/off-tyylisesti irrottaa, joten luistoa varmasti tapahtuu ainakin jokaisella kerralla kun liikkeelle lähdetään, vaikka ajelisi kuinka rauhallisesti.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Skeida-Bob

Hyvä tietää, tämä ei siis kytkeydykään pelkästään vain pyörimisnopeuseron ohjaamana. No tuo tarkoittaa sitäkin että ko. sihtien ja suodattimien pesu/vaihto tulisi olla huolto-ohjelmassa sitäkin varmemmin, erikoisen pitkälle on huoltokulujen teoreettinen/mainontapohjainen minimointi viety tässä kohtaa, kuluttaja jossain vaiheessa kärsii/maksaa. Hondan ja Tatsunin hieman erilaiset systeemit eivät ole erityisen kuuluisia siitä että niistä menisi osia rikki ja ne pottuilisi muuten, jopa rikkoisi periä, vai?


Lainaus käyttäjältä: tet - 14.01.19 - klo:10:10
Valitettavasti ei nyt ainakaan olematonta. Kytkinhän on aina liikkeellelähdössä täysin kytkettynä, ainakin kun lähdetään etupyörät suorassa. Peräpää irrotetaan kun päästään liikkeelle tasaiseen ajoon. Tuskin se ihan on/off-tyylisesti irrottaa, joten luistoa varmasti tapahtuu ainakin jokaisella kerralla kun liikkeelle lähdetään, vaikka ajelisi kuinka rauhallisesti.
jo läks pazka pihasta.

M_M

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.01.19 - klo:10:10
Valitettavasti ei nyt ainakaan olematonta. Kytkinhän on aina liikkeellelähdössä täysin kytkettynä, ainakin kun lähdetään etupyörät suorassa.

Kyllähän se varmasti ajoittain vähän luistaa, koska ei se liikkelle lähtiessäkään ole läheskään 100% lukossa. Ainakaan omien tutkimusten perusteella. Ainoastaan jos launch control on päällä, jarru ja kaasu pohjassa, kierrokset valmiina liikkeelle lähtöä varten, niin silloin kytkin on vedetty valmiiksi liki 100% lukkoon.

Toki eipä sen normaaleissa lähdöissä tarvitsekaan olla juntattu 100% kiinni, paljon vähempikin riittää välittämään tarpeellisen voiman taakse kun rauhallisesti lähdetään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Tos®

Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.01.19 - klo:10:37
Kyllähän se varmasti ajoittain vähän luistaa, koska ei se liikkelle lähtiessäkään ole läheskään 100% lukossa. Ainakaan omien tutkimusten perusteella. Ainoastaan jos launch control on päällä, jarru ja kaasu pohjassa, kierrokset valmiina liikkeelle lähtöä varten, niin silloin kytkin on vedetty valmiiksi liki 100% lukkoon.

Toki eipä sen normaaleissa lähdöissä tarvitsekaan olla juntattu 100% kiinni, paljon vähempikin riittää välittämään tarpeellisen voiman taakse kun rauhallisesti lähdetään.
Saman huomasin vcds:llä, 99,3%oli launch control ja kaasu pohjas  8)
Lumihangessa ylämäkeen kävi joku vajaa 70%
Lumisella tiellä kaasutus 20-40%
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tet

No jos ihan analyyttisesti mietitään, että missä tapauksessa ne levyt kuluvat, niin kai voidaan sanoa että silloin kun molemmat alla olevista toteutuvat:


  • kytkin on osittain lukittuneena
  • etu- ja takapään välillä on nopeuseroa
Jos kytkin on täysin auki tai kiinni, voisi olettaa että kuluminen on minimaalista ellei olematonta. Haldexin kytkinpakka on lautasjousella esijännitetty, joten ihan kokonaan se ei ole koskaan irrottaneena. Siispä kulumattomuus toteutunee vain täydellä lukittumisella.

Osittaisen kytkeytymisen lisäksi tarvitaan myös nopeusero, ja sitähän tulee esimerkiksi jokaisessa kaarroksessa. Siispä kulumista voi olettaa tapahtuvan ainakin aina silloin, kun ajetaan tiukempaa kurvia ja kytkin ei ole täysin lukittuneena.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jari.minkkinen

Tilasin pumpun leoniin kaikki viittaa pumppuun livedatassa pyöränopeudet ok 4veto puolella vikakoodi joka oli jotain mekaaniseen vikaan viittavaa. Välillä pelaa välillä ei. onkos näissä mite yleistä tuo fyysisen perän särkyminen. Meinaa vaa et jos ei pumpulla parane laitanko kiertoon koko vehkeen taitaa seuraava remppa maksaa auton verran

jiku

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.01.19 - klo:20:47
Saman huomasin vcds:llä, 99,3%oli launch control ja kaasu pohjas  8)
Lumihangessa ylämäkeen kävi joku vajaa 70%
Lumisella tiellä kaasutus 20-40%
Eli tuon mukaan lumisella tiellä kaasutus(sutiiko, en tiedä?),20-40% taakse, jos reilummin kaasua esp-sportilla, puskeeko?

Omassa scoutissa öljyn vaihto ja sihdin puhdistus ei tuonut lisää potkua taakse, puskee, täysin etuvetoinen ei mielestäni kuitenkaan ole.
Asiaa jatketaan kun autossa myyjän "turva" onneksi voimassa, oispa kiva saada vcds:n päähän ja nähdä mitä prosentteja tulee.


Jonde

Kyllä noita gen 1 periä on mennyt rikki, mutta uuden saa englannista 250e kotiin kun siellä purkaamot täynnä niitä golffin, skodan ja audin takaa.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: jiku - 15.01.19 - klo:20:35
Eli tuon mukaan lumisella tiellä kaasutus(sutiiko, en tiedä?),20-40% taakse, jos reilummin kaasua esp-sportilla, puskeeko?

Omassa scoutissa öljyn vaihto ja sihdin puhdistus ei tuonut lisää potkua taakse, puskee, täysin etuvetoinen ei mielestäni kuitenkaan ole.
Asiaa jatketaan kun autossa myyjän "turva" onneksi voimassa, oispa kiva saada vcds:n päähän ja nähdä mitä prosentteja tulee.
Tuossa tarkoitin että vauhdissa kun lyö lutkun pohjaan, haldex käy jossain 30-40% kantturoissa ja putoaa siitä aika äkkiä nollaan.

Kyllä se sutii paikaltaan lähdössä joka nurkasta ja puskee myös jos on vauhtia liikaa mutkaan, xds:n aktivointi auttaa puskemiseen.
ESP:tä ei saa tästä pois, vain asr.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy