A3 vannepohdintaa

Aloittaja Nilkki, 06.12.12 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.11.13 - klo:16:41
No juuri tätähän mä sanoinkin  ;)  .

Vanteet tekee auton....auto ku auto näyttää ihan hyvältä, jos sovittaa autoon sopivat vanteet....eikös ne kaaret pidä jotenkin täyttää??
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 22.11.13 - klo:17:31
..eikös ne kaaret pidä jotenkin täyttää??

Käsittääkseni kaarien täyttö ei ole siitä vanteesta kiinni vaan renkaan kehästä ?

Vanne toki vaikuttaa ulkonäköön mutta tuohon täyttöaspektiin se oikea lääke on auton oikea korkeus. Ainakin minun mielestäni, auton 'hölmöltä' näyttäminen mahdollisen korkean alustan myötä vaan korostuu mitä matalammalla rengasprofiililla pelataan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ilkka83

^^ihan yhtä hyvä on pienin vanne, mitä mahtuu ja +60 profiili ...kultainen keskitie pitää löytää...mut jos on ihan sama ulkonäön suhteen nii sit mukavuustengastus?? Jokainen tyylillään...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.11.13 - klo:17:45

Vanne toki vaikuttaa ulkonäköön mutta tuohon täyttöaspektiin se oikea lääke on auton oikea korkeus. Ainakin minun mielestäni, auton 'hölmöltä' näyttäminen mahdollisen korkean alustan myötä vaan korostuu mitä matalammalla rengasprofiililla pelataan.

Samaa mieltä. Harvoin se homma maaliin asti mene pelkällä "rengastäytöllä". Kyllä sille alustallekin pitää jotakin tehdä. A3:sen S-line alustaan istuis vielä kohtuu hyvin tuo 19 tuumainen vanne, mutta alkaa kyllä olla toi renkaan profiili sellainen, että näyttää jo enemmän näyttelyvehkeeltä kuin ajettavalta sellaiselta.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

jone

Mahtuukohan 225*45/17 et 35 Sedaniin? Tulee 14,4mm vakiota ulommas.
Ja miten tuo huulivanne sopii punaiseen. Meneekö teinipuolelle?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: jone - 25.11.13 - klo:17:10

Jos tuo allaoleva kopsattu lista on oikein niin eihän se tule kuin 8 mm. ulommas - ei pitäisi aiheuttaman ongelmia.

Ja tässä se 'se' on renkaan ulkosyrjä, jos itse vanteen reuna tulee vielä ulommas ( ollessaan leviämpi) se on sitten yks hailee sen kanssa - se ei ota kiinne minnekään  ;) .

6,5J X 16 ET 43

6,5J X 17 ET 43

8J X 18 ET 46

jone

Joo unohtui vanteen leveys 8". Eli ilmeisesti vanteen reuna tulee sen 14,4mm uulommas(taulukon mukaan) mutta kumi jää vähän sisemmäksi. Mahtaako löytyä painoa ks vanteelle?

Ton-1

ET:n muutos siirtää vannetta (=renkaan ulkoreunaa) 8 mm. ulommas, tähän lisätään vielä vanteen leveyden kasvusta puolet ( 1,5 x 2,54 cm. / 2) eli 14 mm. niin itse vanteen reuna siirtyy 22 mm. ulommas  17" alkuperäisvanteeseen verrattuna.

Painoja löytyy ja ei löydy, jos löytyy niin nekin voi olla mitä on - oma vaaka kertoo totuuden  :P  .

TT_rex

6,5J X 17 ET 43 -- 8J X 17 ET 35  +27,1 mm

8J X 18 ET 46 -- 8J X 17 ET 35  +11 mm

Ton-1

Jep, mulle tuli virhe tuossa vanteen leveyden puolituksessa  ::)  , 'korostettakoon' että edellisen kommentin millit ovat vanteen reunan ulostulomitta vs. alkuperäinen.

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: jone - 25.11.13 - klo:17:10
Ja miten tuo huulivanne sopii punaiseen. Meneekö teinipuolelle?

Tossa kuvassa on sitten joku 9,5X19 3" lipillä. Noilla spekseillä ei näytä yhtään tolta toi vanne kun kuvassa. Ajattelin vaan varottaa...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

MoFFe

hmm... nämä 19" näyttää ihan kummalliselta.

Ensimmäisessä kuvassa ihan ok...

Tässä taas ihan kummalliselta...Voi olla että tuo madallus ei ole ihan optimaallinen takaa.

Ja tässä näyttää taas että oisi ihan ok:sti kumia vanteessa. :) Pahempaaki olen nähnyt.

Ehkäpä noi näyttäisi sportbackissa paremmalta.

BBS XA ja 235/35 ZR 19 Pilot Super Sport gumit... taitaapi olla.
http://bbs.com/index.php?id=92&L=1&cHash=e58bea19fa6a1f23829b8643a3526391

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.13 - klo:22:51

Vähän liian ahtaan näköinen tuo rengaskotelo on tolla rengas/vanne kombinaatiolla. Tosin madalluskin on kohtuu väkevä.
Toi 235/35/19 on noin sentin halkaisijaltaan suurempi kuin 225/40/18, joten sieltäkin tulee vähän lisää täytettä koteloon.

Peeveli

Katsoin huvikseni kesärengassetin oem-vannetta; Made in Poland, mitat 7,5 X 17 ET 43...

rob-s

Menisiko nämä uuteen kolmoseen? Sopivan kapea (8") ainakin:

http://www.slamit.net/product/15378/audi-rs6-replika-8-x-19-et35-571mm
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.12.13 - klo:14:21

Ã,,kkiseltään laskien menee. Keskireikäkin juuri oikea. Näyttää äkkiseltään muotoilunsa puolesta pienemmältä kuin 19"...

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.12.13 - klo:14:21

Sedaniin vois mennäkin. SB:ssä ja CC:ssä alkaa olla jo siinä ja siinä etuakselin osalta toi 8/ET35.

Peeveli

Kyllä on heikosti laitettu Audien oem-vanteet merkkiliikkeen sivustolla näkyviin, eli ei näy lainkaan...soitin AC:iin ja myyjä totesi että kuvia ei netissä ole eli pitäisi mennä vaan liikkeeseen katsomaan käsiluettelosta. Okei, käyhän se niinkin, mutta kyllä se ennakkotutustuminen netissä kuvineen helpottaisi kummasti asiaa. Ja jos vielä hinnat näkyisi, olisi mukavuus-aspekti kohdillaan. Voisivat ottaa oppia esim. Toyota Tsusho Nordicin nettikauppa-sivustoista....

Ohikulkija

LainaaKyllä on heikosti laitettu Audien oem-vanteet merkkiliikkeen sivustolla näkyviin, eli ei näy lainkaan...soitin AC:iin ja myyjä totesi että kuvia ei netissä ole eli pitäisi mennä vaan liikkeeseen katsomaan

Juu, taitaa olla ainoa tuo lisävarustehinnastossa, jossa jotain näkee.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 29.11.13 - klo:22:51

Tässä taas ihan kummalliselta...Voi olla että tuo madallus ei ole ihan optimaallinen takaa.

Tuo toka kuva on otettu todella rajulla laajakulmalla ja alaviistosta, joka saa auton näyttämään pieneltä ja renkaat todella massiiviselta. Vielä kun on kuvattu hieman viistosti niin vääristynyt vaikutelma on taattu. Kyllähän tuo on takaa ehkä hieman liian syvällä, muuten kyllä näyttää melko hyvältä rengas- vanne- ja madalluskombolta. Varmaan toimisi SB:ssä vähän paremmin.

xCvm19

http://www.slamit.net/product/14138/3sdm-001-black-85x18-5x112-et45

Oliskohan nämä vanteet hyvät uuteen sportbackiin kesäksi? 8,5'' 18'' ET45

http://www.slamit.net/product/14147/3sdm-001-black-85x18-et45--95x18-et42-5x112

Tässä olis 2 noita 8,5 leveitä ja 2kpl 9,5 tuumaista taakse ET42:lla, mutta taitaa olla liikaa...

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: xCvm19 - 02.12.13 - klo:14:34
http://www.slamit.net/product/14138/3sdm-001-black-85x18-5x112-et45

Oliskohan nämä vanteet hyvät uuteen sportbackiin kesäksi? 8,5'' 18'' ET45

http://www.slamit.net/product/14147/3sdm-001-black-85x18-et45--95x18-et42-5x112

Tässä olis 2 noita 8,5 leveitä ja 2kpl 9,5 tuumaista taakse ET42:lla, mutta taitaa olla liikaa...

Eteen taitaa noi 8,5/ET45 mennä vielä nipin napin. Taakse tuskin noita 9,5/ET42 ei saa sopimaan mitenkään päin? Hienot vanteethan nuo ovat...oli itselläkin harkinnassa silloin aikoinaan.

Peeveli

Saisin melkein päittäin hitusen originaaleja paremmannäköiset talvivanteet 16-koossa, kuvassa eri keskireiällä:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/12172/REPLICA+F556++A19+86004-7x16-5x112-et35/

Millaisia lienee laadultaan? Mukaan tulisi Audin keskimerkit ja keskireikä sama kuin tehtaalta eli 57,1 eli ei tarvitsisi sovitteita....vannemitta olisi 7 X 16 ET 42

Nudde

LainaaMillaisia lienee laadultaan?

Perus kiinalaatu, mulla on ollut vastaavia, oli ihen jees, aika matta pinta vaan. En sitten tiedä talvella miten kestää, mulla ne oli alla kesällä.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 19.12.13 - klo:18:00
Perus kiinalaatu, mulla on ollut vastaavia, oli ihen jees, aika matta pinta vaan. En sitten tiedä talvella miten kestää, mulla ne oli alla kesällä.

Onko se tehty siis Kiinassa? Valmistaja on RS jonka muita malleja on myyty aika paljon. Lumihiutaleen kuva niissä on eli kelpuutettu talvikäyttöön. Hopeansävy on semmoinen hohtava, ei perusharmaa. Mietityttää vaan se, että ulkosivu tulee 7 mm ulommas ja toiselta puolen 5 mm sisällepäin lisää verrattuna näihin nyt saatuihin. Kuraa enemmän kylkiä, kun ne A3:n etuläpät ovat surkeat: sivulta ne loppuvat liian alas eli renkaasta pääsee lokasuojan reunan vieritse roiskumaan kuraa.

clima

^ mulla on A5:ssa tuollaiset Rengas Turusta (nettivanne) hankitut replicat kolmatta talvea käytössä, eivät uutta häpeä. Hyvä malli: helppo puhdistaa eikä kerää lunta.

Nudde

LainaaOnko se tehty siis Kiinassa?

En tiedä varmasti, mutta luulatacasti jossain tuolla kaukaa poissa........

TeBsu

Rs:n valmistamat vanteet on hintalaatusuhdeeltaan hyviä. Ei tietenkään oem tasosia, mut kyllä niillä pärjää. Uskon ettei mene peevelin omistusaikana miksikään  ::)
lord of the rings

Pertsa

Minun käsittääkseni nuo on italialaisia nuo Nettivanteen replicat. Eipä niitä oem-vanteitakaan ole Audin tehtaalla tehty, missä lie tsekeissä tai kiinassa nekin ;)

Flat

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 20.12.13 - klo:08:01
Minun käsittääkseni nuo on italialaisia nuo Nettivanteen replicat. Eipä niitä oem-vanteitakaan ole Audin tehtaalla tehty, missä lie tsekeissä tai kiinassa nekin ;)

Varmaan pitää ainakin joiden vanteiden osalta paikkaansa. Eräissä tuolta ostamissani replicoissa oli "WSP leimat" . Tai mistä sitä tietää, leimoja voi aina vanteeseen löydä.....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy