Kirjoittaja Aihe: A3 vannepohdintaa  (Luettu 189663 kertaa)

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #510 : 24.03.19 - klo:10:33 »
Mulla oli entisessa autossa tuo grenmax 19” koossa ja en muuta valittamisen kohdetta löytänyt kuin sateella rengas tykkäsi nousta vesipatjan päälle herkemmin kuin aikaisemmat kumit.
Rauta7 aka jfabiak se jaksaa kaikille saarnata tuon painon merkityksen. Kevyttä patoutumaa ;D

Vähän kans olin ihmeissäni noista kritiikeistä kyseistä rengasta kohtaan. Testimenestyjä rengas kuitenkin kyseessä ja mitä itse kuullu kokemuksia niin ollut pelkästään positiivisia.

Oliko sulla millä rengastuksella noi 19 tuuman renkaat? Lähinnä tuota ajomukavuutta mietin tolla 8v vakioalustalla ja 35 profiilin renkaalla.

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.231
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #511 : 24.03.19 - klo:10:48 »
Vähän kans olin ihmeissäni noista kritiikeistä kyseistä rengasta kohtaan. Testimenestyjä rengas kuitenkin kyseessä ja mitä itse kuullu kokemuksia niin ollut pelkästään positiivisia.

Oliko sulla millä rengastuksella noi 19 tuuman renkaat? Lähinnä tuota ajomukavuutta mietin tolla 8v vakioalustalla ja 35 profiilin renkaalla.
Octaviassa oli 225/35r19 koossa.
Tokihan siinä ajettavuus kärsii huonokuntoisilla teillä vs 18”, mutta tämä tuskin tulee kenellekään yllätyksenä?

Poissa sambolo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.289
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #512 : 24.03.19 - klo:21:34 »
Jännä harhaluulo toi ”testimenestyjä”. Linglong ei ole kyllä menestynyt testeissä. Vannetukun harhaanjohtavaa markkinointia. https://www.talouselama.fi/uutiset/markkinaoikeudelta-kielto-rengasfirmalle-tm-testimenestys-ilmaisua-ei-saa-kayttaa/190f567e-83ad-39bf-bcee-4536e4d6ed67

Tuo toki jo vanha juttu, tuorein testi missä linkkari mukana on 2017 jossa rengas sijalla 11. Ostin itse myös joskus linglongit kun kaikki niit tuntu kehuvan, omat oli hirveimmät mitä ajanu, voi toki olla että niissä oli jotain vikaakin, ei ainakaan asennuksessa kuitenkaan ilmennyt. Todella löysärunkoiset hyytelöt, mutkissa melkeen vaarallisen huonot, vatkas ajossa ja märkäpito olematon. Muitaki kiinarenkaita itellä ollu ja noi huonoimmat, vähän kun ois kitkoilla ajanu kesällä. Voi olla että osa renkaista ihan ajettavia, mutta en itse ainakaan aio lotota renkailla enään, varsinkin kun oikeesti ja takuulla hyviä renkaita saa melkeen samaa hintaan(sava, goodyear).

Honda civic
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Poissa Joshua

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #513 : 25.03.19 - klo:10:27 »
Itsekin tuohon huijaukseen näköjään menin pari vuotta sitten ja 2 kesää ainakin tuli ajettua Leonilla linglongeilla  18" koossa eikä mulla pahemmin mitään huonoa sanottavaa ole kyllä, ehkä märällä jos liian kovaa ajaa kaarteessa niin voi lähtee puskee.
Yhtä taloudelliset oli kuin esiasennus Continentalit eikä sen äänekkäämmät.

Mutta nyt tilasin juuri Audiin vanteet ja renkaat PremiumContact 6:lla.
Audi A3 1.4 TFSI -16, ex. Seat Leon 1.4 TSI FR -13.

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.101
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #514 : 25.03.19 - klo:11:05 »
Onhan tuo auton ulkonäön tuunaus ja vannekoon kasvatuksen tuoma agressio melkoinen kevätmahlan juoksuttaja, mutta kannattanee noiden vanne- ja rengaskokojen kasvun yhteydessä kiinnittää huomiota mm. pyörien massan kasvamiseen, erityisesti halvoilla kombinaatioilla.

Jousittamattoman massan kasvaminen, varsinkin suuremman säteen päässä, tuottaa epämukavuutta, liikehitautta ja polttoaineen kulutuksen nousua - varsinkin kevätroutaisilla ja asfalttirikkoisilla teillämme - ja koettelee jarruja, alustan niveliä ja iskunvaimentimia.
Raskas vanne&rengassetti vaikuttaa myös suoraan esim. auton kiihtyvyyteen / käyttömukavuuteen pienillä moottorin kierroksilla. Eron huomaa tehokkaammassakin autossa. Esim. 3L diisselissä (jossa oli reilusti tehoa ja vääntöä lähes 600Nm) .. kesärenkaat 19" (leveä vanne & renkaat) ja talvirenkaat 17". Settien painoero oli huomattava näppituntumalla, vaikka olivat oem settejä => 17" setillä auto tuntui herkemmältä vastaamaan kaasuun erityisesti pienillä kierroksilla.  Tehottomammassa ja vähemmän vääntävässä autossa em. 'ongelma' korostuu vääntökäyrän alapäässä.
Voip olla, että 0-100 kiihdytyksessä erot alkaa olla marginaalisia.. mutta arkiajossa, jossa usein liikutaan pienillä kierroksilla vääntökäyrän alkualueella eron huomaa.
Haittaako? Ketä haittaa ja ketä ei, mutta tuollainenkin hinta ulkonäkö featuresta usein on maksettava.

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #515 : 25.03.19 - klo:14:38 »
Raskas vanne&rengassetti vaikuttaa myös suoraan esim. auton kiihtyvyyteen / käyttömukavuuteen pienillä moottorin kierroksilla. Eron huomaa tehokkaammassakin autossa. Esim. 3L diisselissä (jossa oli reilusti tehoa ja vääntöä lähes 600Nm) .. kesärenkaat 19" (leveä vanne & renkaat) ja talvirenkaat 17". Settien painoero oli huomattava näppituntumalla, vaikka olivat oem settejä => 17" setillä auto tuntui herkemmältä vastaamaan kaasuun erityisesti pienillä kierroksilla.  Tehottomammassa ja vähemmän vääntävässä autossa em. 'ongelma' korostuu vääntökäyrän alapäässä.
Voip olla, että 0-100 kiihdytyksessä erot alkaa olla marginaalisia.. mutta arkiajossa, jossa usein liikutaan pienillä kierroksilla vääntökäyrän alkualueella eron huomaa.
Haittaako? Ketä haittaa ja ketä ei, mutta tuollainenkin hinta ulkonäkö featuresta usein on maksettava.

Hlökohtainen mielipide on, että 19" on liian iso vannekoko A3-kokoluokkaan. 18" paljon fiksumman näköiset, toki mielipide kysymyksiä jälleen kerran.

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.101
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #516 : 25.03.19 - klo:16:20 »
Hlökohtainen mielipide on, että 19" on liian iso vannekoko A3-kokoluokkaan. 18" paljon fiksumman näköiset, toki mielipide kysymyksiä jälleen kerran.
Näin on, mutta kukin koristelee autonsa haluamaansa tyyliin.
A3 sedan on taloudessa ollut ja siinä oli 17" vanteet.. minusta ne oli sen kokoiseen autoon ulkonäöltäänkin hyvät. Tietty myös vanteen mallista kiinni miltä ne näyttää eri kokoisina.. jotkut näyttää ikäänkuin kokoaan isommilta. Nämä oli 'sport paketin' vakiovanteet ( 5 leveää puolaa).
S-linen vakio 18" tuplapuolavanne on myös ko. autoon istuvan näköinen. Muilla kuin oem vanteilla saadaan helposti halvahko tuning look.. tämäkin vain oma mielipide.

Poissa Rauta7

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #517 : 25.03.19 - klo:16:21 »
Raskas vanne&rengassetti vaikuttaa myös suoraan esim. auton kiihtyvyyteen / käyttömukavuuteen pienillä moottorin kierroksilla. Eron huomaa tehokkaammassakin autossa. Esim. 3L diisselissä (jossa oli reilusti tehoa ja vääntöä lähes 600Nm) .. kesärenkaat 19" (leveä vanne & renkaat) ja talvirenkaat 17". Settien painoero oli huomattava näppituntumalla, vaikka olivat oem settejä => 17" setillä auto tuntui herkemmältä vastaamaan kaasuun erityisesti pienillä kierroksilla.  Tehottomammassa ja vähemmän vääntävässä autossa em. 'ongelma' korostuu vääntökäyrän alapäässä.
Voip olla, että 0-100 kiihdytyksessä erot alkaa olla marginaalisia.. mutta arkiajossa, jossa usein liikutaan pienillä kierroksilla vääntökäyrän alkualueella eron huomaa.
Haittaako? Ketä haittaa ja ketä ei, mutta tuollainenkin hinta ulkonäkö featuresta usein on maksettava.
Saman asianhan tuossa lainauksessasi juuri kerroin, mutta ehkä liian "teknisesti", koska tuo kasvanut massa/massahitaus sisältää juuri ne kasvaneet liikehitausongelmat, jotka huonontavat mukavuutta, nopeutta/hitautta ja osien kestävyyttä ja lisäävät polttoaineen kulutusta.

Tälle tosiasialle on löytynyt palstalta jokunen allerginenkin, johon sattuu aina kun käsitellään pyörien massan ja tai koon kasvamisen mukanaan tuomia haittavaikutuksia.  ::)
Golfkärry Mk 7.5

Poissa sakal83

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.231
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #518 : 25.03.19 - klo:20:22 »
Mua varmaankin tarkotat.
Ei mulla allergiaa kyseistä asiaa kohtaan ole, mutta kun käyt jankkaamassa tuon saman jargonin jokaiseen vannekyselyyn ja jopa autotallin puolella.
Uskoisin, että suurinosa kyllä asian ymmärtää, mutta jos vakiovanteen massaa kasvattaa vaikkapa 1kg, niin sillä ei vaan normaaliajossa ole paskaakaan vaikutusta.

Jos sitä jo valmiiksi aika raskahkoa OEM-vannerengas yhdistelmää lähtee keventämään vaikkapa sen 5-10kg/nurkka, niin tällöin asia on erikseen. Väittäisin kuitenkin, että hyvin moni ostaa vanteita ulkonäkösyistä. Kevyin yhdistelmä kuitenkin voisi olla ne peltivanteet.

Ps. Tuossa nokivasaran esimerkissä vanteen leveys, eli myös renkaan leveys on huomattava tekijä auton kiihtyvyyteen/käyttömukavuuteen, sen painon lisäksi.

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #519 : 25.03.19 - klo:22:04 »
Pitää tuossa vielä mittailla, että mahtuuko sinne pyörimään 40 profiilinen rengas 19 tuuman vanteella. Jos ei mahdu niin kyllä sitten tulee otettua 18 tuumaiset. En halua lähteä kokeilee millasta on ajaa 35 profiilin renkailla... Kivireki todennäköisesti.

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #520 : 25.03.19 - klo:23:02 »
Näin on, mutta kukin koristelee autonsa haluamaansa tyyliin.
A3 sedan on taloudessa ollut ja siinä oli 17" vanteet.. minusta ne oli sen kokoiseen autoon ulkonäöltäänkin hyvät. Tietty myös vanteen mallista kiinni miltä ne näyttää eri kokoisina.. jotkut näyttää ikäänkuin kokoaan isommilta. Nämä oli 'sport paketin' vakiovanteet ( 5 leveää puolaa).
S-linen vakio 18" tuplapuolavanne on myös ko. autoon istuvan näköinen. Muilla kuin oem vanteilla saadaan helposti halvahko tuning look.. tämäkin vain oma mielipide.

Itselläni juuri nämä samaiset sport-paketin 17" limput ja hyvin on pärjännyt.
Voin vain kuvitella miten infernaalinen rengasmelu seuraa suomen nastarenkailla raiskatuilla teillä, rengaskoolla 235/35/19. Mutta kukin tavallaan.

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #521 : 09.04.19 - klo:19:07 »
Kyllä sitä tulee sittenkin päädyttyy 18 tuumasiin kiekkoihin, 8.5" leveenä. Mietinnässä vaan että meneekö tuolla suositellulla 225/40 renkailla vai mahtuisko sinne laittaa 225/45 kumi?

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #522 : 09.04.19 - klo:20:11 »
Pistä 225/40, tulee vähemmän mittarivirhettäkin.

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #523 : 09.04.19 - klo:20:17 »
Pistä 225/40, tulee vähemmän mittarivirhettäkin.

Okei. Tossa on yllättävän paljon nytkin jo mittarivirhettä, ehkä parempi, että sitä ei tuu sitten lisää  ;D

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #524 : 09.04.19 - klo:22:11 »
Okei. Tossa on yllättävän paljon nytkin jo mittarivirhettä, ehkä parempi, että sitä ei tuu sitten lisää  ;D

Mikä rengas-setti sulla on tällä hetkellä alla?

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #525 : 09.04.19 - klo:22:23 »
Mikä rengas-setti sulla on tällä hetkellä alla?

Talvikiekkoina pyörii OEM 16 tuumaset, renkaina 205/55

Kesäkiekot on OEM 17 tuumaset, renkaina 225/40

Poissa Vekkula

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #526 : 09.04.19 - klo:23:12 »
Leonissa 215/45R18 rengastuksella 100 mittarinopeudessa GPS näyttää 99, juuri sopivasti ylikokoinen rengastus.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #527 : 10.04.19 - klo:13:08 »
Talvikiekkoina pyörii OEM 16 tuumaset, renkaina 205/55

Kesäkiekot on OEM 17 tuumaset, renkaina 225/40

Itsellä sama orkkis-talvirengaskoko mittavirhe GPS:llä mitattuna -3 km/h. Tuolla kesärengas-setillä tulee mittavirhettä -6 km/h mikä on aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 10.04.19 - klo:13:22 kirjoittanut vag4life »

Poissa Rauta7

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #528 : 10.04.19 - klo:13:23 »
Talvikiekkoina pyörii OEM 16 tuumaset, renkaina 205/55

Kesäkiekot on OEM 17 tuumaset, renkaina 225/40
17":n vannekoolla 225 (mm) leveän renkaan profiilin pitää olla 45, ei 40.
« Viimeksi muokattu: 10.04.19 - klo:13:27 kirjoittanut Rauta7 »
Golfkärry Mk 7.5

Poissa hph

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #529 : 10.04.19 - klo:13:58 »
Kyllä sitä tulee sittenkin päädyttyy 18 tuumasiin kiekkoihin, 8.5" leveenä. Mietinnässä vaan että meneekö tuolla suositellulla 225/40 renkailla vai mahtuisko sinne laittaa 225/45 kumi?

Ihan vaan vinkkinä, että jos meinaat saada A3 sedanin ulkonäköä sekä pehmeää ajettavuutta, niin aloitat tuunamisen alustasarjasta. Eibach Pro Kit -30mm ja sitten alle sen kokoiset renkaat, mitä esim. autoon suositellaan joko 18" tai 19". Metsään menee, jos alat sorvaamaan suurempaa profiilia renkaissa, mitä suositus on: 225/40/18 tai 235/35/19.
Ilman alustasarjaa noilla renkaillakin autosi näyttää hassulta normialustalla. Itselläni oli A3 sedanissa tuo Eibachin alusta sekä 19" setti. Auto oli mielyttävä ajaa, ainoa miinus rengasäänet, mutta A3 sedan ei ole hiljainen kuin kitkarenkailla koosta riippuen.

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #530 : 10.04.19 - klo:17:15 »
17":n vannekoolla 225 (mm) leveän renkaan profiilin pitää olla 45, ei 40.

Olen samaa mieltä. Ihmettelinkin suuresti, kun näin mitkä renkaat auton mukana tulee, että miksi siihen on laitettu tolla 40 profiililla noi renkaat

Lainaus käyttäjältä: hph
Ihan vaan vinkkinä, että jos meinaat saada A3 sedanin ulkonäköä sekä pehmeää ajettavuutta, niin aloitat tuunamisen alustasarjasta. Eibach Pro Kit -30mm ja sitten alle sen kokoiset renkaat, mitä esim. autoon suositellaan joko 18" tai 19". Metsään menee, jos alat sorvaamaan suurempaa profiilia renkaissa, mitä suositus on: 225/40/18 tai 235/35/19.
Ilman alustasarjaa noilla renkaillakin autosi näyttää hassulta normialustalla. Itselläni oli A3 sedanissa tuo Eibachin alusta sekä 19" setti. Auto oli mielyttävä ajaa, ainoa miinus rengasäänet, mutta A3 sedan ei ole hiljainen kuin kitkarenkailla koosta riippuen.

Muuten olisin voinutkin ensiksi tilata alustasarjan, mutta kun noi nykyiset kesärenkaat mitkä auton mukana tuli, on jo sakkorenkaat niin olisin joutunut tilamaan siihen uudet kumit, mutta sitten kuitenkin halusin nopealla aikataululla myös uudet vanteet, joten ei ole järkeä tilaa kumeja noille 17 tuuman vanteille.

Ja en ala sitä suositeltuu rengaskokoa muuttamaan, meen tolla 225/40/18 koolla niin ei tuu ongelmii.

Poissa Haldex

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #531 : 13.04.19 - klo:18:45 »
Itsellä sama orkkis-talvirengaskoko mittavirhe GPS:llä mitattuna -3 km/h. Tuolla kesärengas-setillä tulee mittavirhettä -6 km/h mikä on aika paljon.

Noilla talvirenkailla mulla on GPS:stä katottuna mittavirhettä 80km/h vauhdissa -5km/h, 100 vauhdissa sitten onkin jo -6km/h.

Poissa Jaqne

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #532 : 22.05.19 - klo:22:13 »
Tässä oma kesäsetti: 8,5” x 19” ET30, renkaana 235/35 19. Autossa on Eibach sportline jouset ja oikein tyytyväinen olen ollut  ;)




S3 sedan 2015 stronic.

Ex: A4 2.0TQ B8, A4 2.0TQ B7, A4 1,8T B6, BMW 328i E46, Volvo S60 2.4T, BMW 535i E34, BMW 525i E34, Chevrolet Caprice Classis 5.0 V8, Ford Mustang 2d HT 289 V8.

Poissa Martin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #533 : 26.05.19 - klo:20:49 »
Ottaako tuolla et30 kaariin kiinni esim. töyssyissä?

Poissa Jaqne

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #534 : 28.05.19 - klo:20:21 »
Ei ota
S3 sedan 2015 stronic.

Ex: A4 2.0TQ B8, A4 2.0TQ B7, A4 1,8T B6, BMW 328i E46, Volvo S60 2.4T, BMW 535i E34, BMW 525i E34, Chevrolet Caprice Classis 5.0 V8, Ford Mustang 2d HT 289 V8.

Poissa Poikarukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #535 : 29.05.19 - klo:08:01 »
Jos ei ole aiemmin jo tullut vastaan tai liity edellisiin viesteihin, niin sedanissa leveämpi raideväli (pienempi ET). Eli jos toimii sedan ei välttämättä sportbackissa.
Pidä turvaväli - takanasi.
S3 SB '14

Poissa Antore

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #536 : 03.07.19 - klo:21:02 »
Jos autossa on rengaspainevalvonta eikä vararengasta (e-tron) niin onko näissä paineanturit vai tarkkaillaanko paineita pyöräkohtaisten pyörimisnopeusantureiden kautta? Parin viikon päästä lähden autoa Saksasta hakemaan ja samalla reissulla voisi koukata Reifenprofilta https://www.reifenprofi.de/ talvirenkaille vanteet.

Poissa PeteFinn

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #537 : 03.07.19 - klo:21:27 »
Jos autossa on rengaspainevalvonta eikä vararengasta (e-tron) niin onko näissä paineanturit vai tarkkaillaanko paineita pyöräkohtaisten pyörimisnopeusantureiden kautta? Parin viikon päästä lähden autoa Saksasta hakemaan ja samalla reissulla voisi koukata Reifenprofilta https://www.reifenprofi.de/ talvirenkaille vanteet.

Kyse siis ilmeisesti e-tronista eikä A3:sta. Vakiovaruste sekä Suomessa että Saksassa on pyörintänopeusanturit ja lisävarustelistalta löytyy paine-/lämpötila-anturit.

EDIT: Äh, kirjoitin varmasti puuta heinää, koska ajattelin sitä täyssähköistä e-tronia enkä A3 e-tronia. A3 e-tronin osalta ei ole täysin varmaa tietoa, mutta bensa- ja diesel-malleista ainoastaan RS3:een saa lisävarusteena paine-/ja lämpöanturit. Kaikissa muissa on tuo pyörimistä haisteleva anturi. Olettaisin, että e-tronissa on sama juttu.
« Viimeksi muokattu: 03.07.19 - klo:21:39 kirjoittanut PeteFinn »

Poissa Antore

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #538 : 03.07.19 - klo:21:44 »
Kyse siis ilmeisesti e-tronista eikä A3:sta. Vakiovaruste sekä Suomessa että Saksassa on pyörintänopeusanturit ja lisävarustelistalta löytyy paine-/lämpötila-anturit.

EDIT: Äh, kirjoitin varmasti puuta heinää, koska ajattelin sitä täyssähköistä e-tronia enkä A3 e-tronia. A3 e-tronin osalta ei ole täysin varmaa tietoa, mutta bensa- ja diesel-malleista ainoastaan RS3:een saa lisävarusteena paine-/ja lämpöanturit. Kaikissa muissa on tuo pyörimistä haisteleva anturi. Olettaisin, että e-tronissa on sama juttu.

Kiitos vastauksesta! Ja Tosiaan A3 e-tronista on kysymys. Jonkin Saksalaisen vannediilerin sivuilla vaan törmäsin 8V:n filttereissä valintaan, jossa kysyttiin onko rengaspainevalvonta vai ei ja tämän takia asiaa kysyin. Näin minäkin veikkaan, että tuskin on e-tronissa antureita.

Poissa PeteFinn

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: A3 vannepohdintaa
« Vastaus #539 : 03.07.19 - klo:21:57 »
Kiitos vastauksesta! Ja Tosiaan A3 e-tronista on kysymys. Jonkin Saksalaisen vannediilerin sivuilla vaan törmäsin 8V:n filttereissä valintaan, jossa kysyttiin onko rengaspainevalvonta vai ei ja tämän takia asiaa kysyin. Näin minäkin veikkaan, että tuskin on e-tronissa antureita.

Liekö samalla sivustolla käyty vanteita tutkailemassa, kun minultakin kysyttiin uuden Q3:n osalta just tuota, että kumpi mittaustapa on, vaikka Q3:een ei edes saa paineantureita, siitä olen satavarma. Kysyvät varmaan kaikilta varmuuden vuoksi.

Tämän pikaisesti bongasin ADACin sivulta A3 e-tronin osalta:

Reifendruckkontrolle - Bezeichnung:   indirekte Messung (ABS)

Eli pyörintää seurataan kuten oletettiinkin.



 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy