A3 vannepohdintaa

Aloittaja Nilkki, 06.12.12 - klo:21:12

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 04.01.14 - klo:21:40
Halvempia ne on.

Mulla on tosiaan talvipyörissä Sparco:t, edullisen välittäjän kautta 650 e srja/ 7 x 16-kokoisena.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

exlex

Hei kertokaapa nyt viisammat, että mikä on Audi A3 sedanin 17-tuumaisten originaalivanteiden ET-luku? Ja tuleeko rengas liikaa ulos jos laitan 17-tuumaiset replicavanteet joiden ET on 35 ja taas jos se on 45, niin meneekä liikaa sisälle? Ettei renkaat tee kiven koloja maalipintaan.    :P

Niin ja mistä ostatte noita OEM-vanteita, kun itse en meinaa löytää niitä mistään. Replikoita kyllä löytyy.

Pertsa

^Se miten vanne asettuu lokasuojan kaareen nähden riippuu ET:n lisäksi vanteen leveydestä, ei halkaisijasta.
Orkkisvanteitahan saa marmoritiskiltä. Ebaystakin löytyy usein.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.01.14 - klo:23:07
^Se miten vanne asettuu lokasuojan kaareen nähden riippuu ET:n lisäksi vanteen leveydestä, ei halkaisijasta.
Orkkisvanteitahan saa marmoritiskiltä. Ebaystakin löytyy usein.

Niin eli rengas jota olen harkinnut olisi 225, 17 ET35.

Ilmeisesti alkuperäinen ET-luku tuolle on 43, eli uusi vanne tulisi hieman ulospäin. Onko tämä haitallista ja miten Audi suhtautuu takuuseen?

exlex

Luin Peevelin talvirengastapauksesta tuolta alusta ja tuli mieleen yksi kysymys. Mitä jos ostaa koeajoauton, jossa näyttäisi olevan sama moka kuin Peevelin tapauksessa. Eli näyttäisi olevan samanlaiset vanteet, kuin Peevelillä oli aluksi, eli sportbackin 16 vanne jossa ET toi 48. Jos avaudun tuosta liikkeelle, niin vaihtaako ne tuon vanteen tuohon oikeaan?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.01.14 - klo:22:57
Hei kertokaapa nyt viisammat, että mikä on Audi A3 sedanin 17-tuumaisten originaalivanteiden ET-luku? Ja tuleeko rengas liikaa ulos jos laitan 17-tuumaiset replicavanteet joiden ET on 35 ja taas jos se on 45, niin meneekä liikaa sisälle? Ettei renkaat tee kiven koloja maalipintaan.    :P

SB ja CC et 48 ja Sedan 43, ei tuon et 35 pitäisi olla kummenpia ongelmia, etenkään jos et mitään yber-leviää laita.

Tuolla toisella saitilla oli sovituskuvia 8,5 x 19 et 37 vanteesta ja näyttäisi olevan se äärimmäisin ns. 'normaali'tapaus.

Tuosta päättelin että nyt allani olevat ( 8 x 17 et 32 205/50/17 renkaalla) setti olisi oiva sedaniin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.01.14 - klo:23:15
Luin Peevelin talvirengastapauksesta tuolta alusta ja tuli mieleen yksi kysymys. Mitä jos ostaa koeajoauton, jossa näyttäisi olevan sama moka kuin Peevelin tapauksessa. Eli näyttäisi olevan samanlaiset vanteet, kuin Peevelillä oli aluksi, eli sportbackin 16 vanne jossa ET toi 48. Jos avaudun tuosta liikkeelle, niin vaihtaako ne tuon vanteen tuohon oikeaan?

Mun mielestä tuossa ei ole edes tulkinnan varaa, kyllä merkkiliikkeen luovutetussa esittelyautossa täytyy olla oikean et:n omaavat vanteet ilman että sinun olisi pitänyt asia todentaa kaupantekohetkellä.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.01.14 - klo:23:22
Mun mielestä tuossa ei ole edes tulkinnan varaa, kyllä merkkiliikkeen luovutetussa esittelyautossa täytyy olla oikean et:n omaavat vanteet ilman että sinun olisi pitänyt asia todentaa kaupantekohetkellä.

Tosiaan en ole vielä tehnyt kauppoja autosta, mutta olen menossa ostamaan hyvin suurella todennäköisyydellä viikon sisään. Ihmettelin vain auton talvirenkaita, kun ne näytti oudolta ja sitten näin kuvan Peevelin autosta ja tajusin, että tuossahan juuri samanlaiset vanteet ja samalla tavalla on sisällä vanteet. Jos vaadin tuota korjausta autoon, niin onko niillä velvollisuus korjata toi vika, vai sanovatko minulle että toi on ihan ok? Neuvoja.

Ton-1

No eikö se tuossa aikaisemmassa kommentissani tullut jo n. selväksi ?

Ja sullahan on nyt ennakkotapauskin verrantona  ;)  .

exlex

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.01.14 - klo:23:36
No eikö se tuossa aikaisemmassa kommentissani tullut jo n. selväksi ?

Ja sullahan on nyt ennakkotapauskin verrantona  ;)  .

Eli tarkistan vielä. Eli tekeekö liike väärin, jos ei vaihda vanteita? Eli onko heillä velvollisuus vaihtaa vanteet ja vaatiiko maahantuoja tätä?

Seba

Audi A3 CC & SB:

Audi A3 Sedan:

exlex

Otin yhteyttä vanteista liikkeeseen ja sanoivat että tarkistavat vanteiden ET-luvut ja jos väärät, niin vaihtavat vanteet automaattisesti oikeisiin ilmaiseksi. Eli liike reagoi ilman tupinaa erittäin asiallisesti ja positiivisella vakavuudella.  :)

exlex

Millaisia vanteita porukka on laittanut Sedaniin kesäksi? Itselläni on kesävanteina noi 17-vakiot, jotka tulee mukana Bisness Sport-paketin kanssa, mutta olen ajatellut vaihtaa ne vähän näyttävämpiin.

Ohikulkija

Tekisi mieli vaihtaa kans nuo samanlaiset kesävanteet vähän näyttävämmän näköisiin.
Kävin kysymässä yhdessä rengasliikkeessä mitä he hyvittäisi noista orkkis vanteista. Eivät olisi hyvittäneet mitään!

Ton-1

En tiedä onko tämä tyhmä kysymys  :P  mutta miksi te ostatte niitä alkuperäisiä vanteita jos olette heti niitä sitten jo vaihtamassa ?

Ohikulkija

Lainaa
En tiedä onko tämä tyhmä kysymys  :P  mutta miksi te ostatte niitä alkuperäisiä vanteita jos olette heti niitä sitten jo vaihtamassa ?
Ei ole tyhmä kysymys ollenkaan.
Yritin kyllä kaupanteon loppuvaiheessa myyjältä vaihtoa kysyä, mutta hän oli jostain syystä haluton sellaisiin vaihdoksiin missä olisi joutunut tekemään työtä. Oli kuitenkin väännetty kauppa niin kauan, etten viitsinyt siinä vaiheessa vaihtaa myyjää. No kyllä nuo vanteet ehkä saa kelvata. Katsotaan sitten jos auto on pitempään, niin pähkäilee sitten päivitystä. Vaikka en tiedä onko sekään viisasta.

hta

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.01.14 - klo:22:45
Millaisia vanteita porukka on laittanut Sedaniin kesäksi? Itselläni on kesävanteina noi 17-vakiot, jotka tulee mukana Bisness Sport-paketin kanssa, mutta olen ajatellut vaihtaa ne vähän näyttävämpiin.

Audin omat 18"

Ex:
Skoda Superb Combi 1.4 DSG
Audi A3 Sedan 1.4 S tronic
Skoda Superb Combi 1.4 manual

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: exlex - 28.01.14 - klo:22:45

Varmaan kannattaa ensin miettiä kuinka paljon on valmis köyhtymään ja sen jälkeen sitten alkaa pohtimaan asioita ehkä tässä järjestyksessä:

- Koko 17,18,19 ?
- Omaan silmään sopiva ulkonäkö
- ET/leveys sovitusta
- Vanteen paino
- jne.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

petri

Siskolle tulossa A3 sedan viikolla 13, ostan mielellään orkkikset esim. 16" vanteet talvivanteiksi jos joku kovasti haluaa eroon ja sopivasti myy :)

Jusa-

Meniskö tollasen sedanin alle 9 tuumaa leveät vanteet ET:llä 52?

Peeveli

Jotta muut eivät voisi haukkua minua siitä että löydän autostani vain kritisoitavaa, niin nyt annetaan yksi plussa lisää: talvivanteet oem Audi 5-spoke paino Hakkis R2 205/55/16-renkaalla oli yhteensä 18,3 kg eli mukavan kevyt verrattuna A3 oem business sportin 17-tuumaiseen (Contin renkaalla 225/45/17) joka yhteispainoltaan 20,8 kg. Kyllä meno on tahmaisempaa ja ajotietsikan mukaan bensaa palaa reilummin. Mutta, ulkonäkö koheni mukavalle tasolle nyt. :D

MoFFe

Jos nyt ihan alkaa noita kiloja katselee niin voihan sitten itse lähtee laihikselle ja myöskään ei tähän autoon saa tulla muita kyytiin, ja tankkia ei kannata täyteen pistää vaan jokunen litra kerralla.  jne. :)

Pitää löytää itselleen se kultainen keskitie.  :) Eli ulkonäkö/mukavuus.

Itse pistän 19" alle, eikä ne koskaan ole ollut mun mielestä liian kovat. Volvossa oli alla ja nytten S3een tulee.
Katsotaan jos huomaan eroa 18 tuumasiin... Kumit ovat samaa leveyttä eli 225.

mischu

Kertokaahan nyt vielä tyhmälle. Auto Audi A3 Sedan Business Sport, s-line urheilualustalla.

Kattelen tässä uusia kesärenkaita ja olen ihan pihalla. Kumpi näistä : 8x18 ET 45 tai 8x18 ET 35? Ja mitä mieltä, kannattako tuon s-line alustan kanssa edes miettiä 19" vanteita? Jos joo, niin minkälaiset? Meneekö esim. 8,5x19 ET 40?

wmpt

Lainaus käyttäjältä: mischu - 27.03.14 - klo:16:43
Kertokaahan nyt vielä tyhmälle. Auto Audi A3 Sedan Business Sport, s-line urheilualustalla.

Kattelen tässä uusia kesärenkaita ja olen ihan pihalla. Kumpi näistä : 8x18 ET 45 tai 8x18 ET 35? Ja mitä mieltä, kannattako tuon s-line alustan kanssa edes miettiä 19" vanteita? Jos joo, niin minkälaiset? Meneekö esim. 8,5x19 ET 40?

8x18 ET45 on hyvin lähellä vakiospeksejä, joten ei pitäisi olla et35 mikään ongelma sedanissa.

A3 ja S3:n kataloogissa on 8x19 235/35 ja alustahan on sama kuin s-line ja mitä nyt kuvia nähnyt niin ei se mikään traktorikaan ole.

mischu

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 27.03.14 - klo:19:09
8x18 ET45 on hyvin lähellä vakiospeksejä, joten ei pitäisi olla et35 mikään ongelma sedanissa.

A3 ja S3:n kataloogissa on 8x19 235/35 ja alustahan on sama kuin s-line ja mitä nyt kuvia nähnyt niin ei se mikään traktorikaan ole.

Kuvan A3 taitaa olla normaali sportti alustalla, ei s-linellä. Ja S3 tulee ainakin vakiona 18" renkailla. Ja sitä ihmettelen myös kun audi-konfiguraattorissa A3 sedaniin valitsee 19" renkaat alle, niin s-line urheilualustaa ei pysty enää valitsemaan...

Kopo

Hinnasto ei anna mitään rajoituksia S-line alustan ja 19" vanteiden yhdistelmälle. Eli olisiko konfiguraattorissa virhe.

Itellä on suunnitelmissa laittaa 8*19" vanteet ja tuo et on mietityttänyt. Alkuperäisvanteissa se on ilmeisesti 49, mutta pienempää lukemaa haluan alle. 8,5*19" et 45 ja 8*19" et 38 vanteilla on suurin piirtein sama ulkoreunan kohta ja tuota ensimmäistä kokoa on ainakin asennettu 8V autoihin. Eli kaiken järjen mukaan myös 8" et 35 pitäisi mahtua.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ritzenhoff

Tuo valkoinen Sedan noilla 19" vanteilla näyttää ihan joltain photoshopatulta mainoskuvalta, niillä ei mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa millainen madallus autossa on todellisuudessa. Näyttelyautoissakin on madallus säädetty täydelliseksi ja usein vielä laitettu spacerit väliin, jotta saadaan rengas kaarelle ja paketti kokonaisuudessaan näyttämään täydelliseltä vieraille ja lehdistölle kuviin.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

mischu

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 28.03.14 - klo:09:35
Hinnasto ei anna mitään rajoituksia S-line alustan ja 19" vanteiden yhdistelmälle. Eli olisiko konfiguraattorissa virhe.

Itellä on suunnitelmissa laittaa 8*19" vanteet ja tuo et on mietityttänyt. Alkuperäisvanteissa se on ilmeisesti 49, mutta pienempää lukemaa haluan alle. 8,5*19" et 45 ja 8*19" et 38 vanteilla on suurin piirtein sama ulkoreunan kohta ja tuota ensimmäistä kokoa on ainakin asennettu 8V autoihin. Eli kaiken järjen mukaan myös 8" et 35 pitäisi mahtua.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joo ei näköjään. Mutta sit taas S3 Sedaniin kun valitsee 19" renkaat alle, niin pitää myös Magnetic Ride valinta ruksia...
En tiedä, ehkä sit vaan laitan nuo 18" alle.

Kopo

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 28.03.14 - klo:09:35

Pohdinta on ohi ja tilasin 8x19" et 48. Vanteeksi tuli Oz Racing Italia 150 5H Grigio Corsa. Nyt vaan kädet ristissä, että kesärengaskelit alkaa ensi viikolla täälläkin. Eilen tuli vielä lunta. >:(

http://ozracing.fi/car_wheels_var/OZ%20Racing/25183/RACING/ITALIA%20150%205H/563468.aspx

TT_rex

Tällä viikolla tulee sitten testattua, miten istuu CC/SB:hen taakse kokoonpano 18/8/ET34. Jos ei mahdu, niin "sorvataan" 11mm ET:stä pois :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy