Kirjoittaja Aihe: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus  (Luettu 423899 kertaa)

Poissa Zego

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 283
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #990 : 17.01.18 - klo:22:53 »
Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html

Poissa jarkko_h

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 518
  • -- LUJAA LAATUA: VAG --
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #991 : 18.01.18 - klo:00:19 »
Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html


Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.
« Viimeksi muokattu: 18.01.18 - klo:00:23 kirjoittanut jarkko_h »

Poissa europe

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #992 : 18.01.18 - klo:10:13 »
Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.

No niin, vastataan taas tähän järjettömään yleistämiseen.

Omat kokemukset,
Vw Golf 1.4tsi, 2014. Ajettu 62 000. Huollettu LL-systeemillä. Takuukorjaukset = 0. Ainoa häiriö tässä kohta nelivuotiaassa autossa oli kun kerran ei lähtenyt vakkari päälle ratin napista ja näytti keltaista härövaloa mittaristosta. Empä kerennyt viemään korjattavaksi, kun oli vika seuraavana päivänä  itsekseen häypynyt eikä ole uusiutunut.  Polttimot ovat näköjään aika kestäviä nykyään, tässä volkkarissa kaikki vielä mallia tehtaalta.

Loistava auto. Suosittelen.

Poissa hge

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 184
  • SEAT Leon 1.4TSI -13
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #993 : 18.01.18 - klo:10:33 »
Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.

Onhan esim MB:llä ja BMW:llä ollut ongelmia myös esim. ketjukoneiden kanssa läpi malliston tietyn generaation koneissa. Varsinkin BMW:n 1- ja 3-sarjalaiset, jotka suurimmaksi osaksi tehdään Aasiassa on aivan täyttä roskaa (oman kokemuksen mukaan, molemman mallisarjan auton omistaneena; E87 116 FL ja F30 320dA Sport). Eipä siinä, ottaisin silti vielä BMW:n käyttöön, jos olisi rahallisesti mahdollista ostaa uusimpia malleja. :)
U jelly?

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.008
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #994 : 18.01.18 - klo:11:55 »
Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html


Voisitko laittaa linkin johonkin artikkeliin, jossa näin kerrotaan? Tuosta linkkaamastasi en tätä tietoa löytänyt, siinä oli mukana vain kolme suurta valmistajaa jenkeistä ja euroopasta. Näiden kolmen valmistajan valintaperuste tähän tarkasteluun ei minulle selvinnyt, mutta missään en nähnyt väitettä että juuri näillä valmistajilla olisi korkeimmat takuukulut kaikista valmistajista.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa Zego

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 283
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #995 : 19.01.18 - klo:17:06 »
http://www.warrantyweek.com/archive/ww20160630.html
"Figure 7
Five European Auto OEMs
Warranty Accruals per Vehicle, 2002-2015
(in euro per vehicle per year)"

Poissa avtsi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #996 : 12.03.18 - klo:09:52 »
Golffi viimeviikolla teki semmoisen tempun, että käynnistettyäni auton ja turvavyön kiinnittämisen jälkeen liikkeelle lähtiessä moottori olikin sammunut, ja mittaristossa paloi EPC valo. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toiminut normaalist. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Autolla on Allinone takuuta jäljellä 8kk/1500km, mitenkä tässä kannattaisi toimia? Jos vika on ilmennyt takuuaikana, kadonnut, ja tulee takaisin takuun mentyä umpeen, voiko tätä saada vielä takuun piiriin jotenkin? Esim. ottamalla huoltoon yhteyttä nyt, jolloin heillä tiedossa milloin vika on ilmennyt?
2013 Golf VII 1.4TSI ACT 103kW

Poissa pappa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #997 : 12.03.18 - klo:11:24 »
Minulla Golf VII 2013:sta esiintyi silloin tällöin aivan samat oireet.
Joka huollossa mainitsin tästä erikseen ja lopuksi auto oli v. 2016 lopulla merkkihuollossa pelkästään tämän takia.
Minulle syntyi kuva, että tällöin tähän ongelmaan suhtauduttiin vakavasti. Vikakoodikin löytyi. 
En tiedä tuliko kuntoon, koska luovuin autosta heti tämän jälkeen.
(Kustannuksia minulle ei tullut)
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Poissa dahakon

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #998 : 09.04.18 - klo:09:23 »
Parit ropleemat nostanu päätään tässä viime viikkoina:

  • Iskari/iskarit kumisevat töyssyissä, ainakin vasen etupuoli
  • "joskus", eli noin 10-20% ajasta vasemmalle kääntymisen jälkeen (esim. U-käännös) edestä kuuluu sihinää/sirinää hetken aikaa vaikka auto kulkisi suoraan

Tiedän, pitää viedä huoltoon, mutta kiinnostaa varsinkin tuo sihi/sirinä että mistä se voisi johtua. Lisäksi kuminasta yritin etsiä enemmän puhetta kun on olevinaan seiskakopan tyyppivika, mutta vähän hankalaa ollut.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

Poissa ELa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #999 : 14.04.18 - klo:20:59 »
Talven aikana on alkanut aina välillä kuulua ihme vinkunaa. Tänään huomasin että se loppuu kun puristaa tuon letkun lyttyyn mikä on tuossa kuvassa ympyröity. Eikö tuo olekkin jokin huohotus letku ja minkä takia se joskus vinkuu ja toisinaan taas ei. Autona Golf 1.2Tsi Vm.14



Poissa avtsi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1000 : 08.05.18 - klo:11:59 »
Tänään taas Golffi sammui heti käynnistyksen jälkeen ja mittaristoon syttyi jälleen vikavalo EPC. Kun virrat painoit napista pois päältä, tuli mittariston keskinäyttöön teksti "Start Engine Manually". Tän jälkeen käynnistyy normaalisti, eikä mikään vikavalo pala. Huollossa kävi jo kerran, ja vikakoodit oli aivan tyhjät.

Ei kellään ole enempää tietoa tästä häiriöstä?
« Viimeksi muokattu: 08.05.18 - klo:12:11 kirjoittanut avtsi »
2013 Golf VII 1.4TSI ACT 103kW

Poissa mikama83

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 240
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1001 : 13.05.18 - klo:13:50 »
Tänään auto teki hätäjarrutuksen kun tien laidassa meni pyöräilijä. Vauhtia oli 100km/h. En ihan osannu tommosta odottaa  >:(

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 138
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1002 : 16.05.18 - klo:09:20 »
Golfin alusta nitisee, ihan hemmetisti.
On aavistuksen noloa ajella hiljaa hiipivällä autolla, kun jokainen töyssy, kaivonkansi tms. saa aikaan samanlaisen äänen kuin ajaisi ruosteisella hetekalla.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa Murska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1003 : 16.05.18 - klo:18:51 »
Ne ei sitten ole vielä saaneet etutukivarsien puslia hiljaiseksi... rasvaus auttaa vähän aikaa.
BMW 118dA M-Sport

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 138
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1004 : 17.05.18 - klo:10:28 »
Ne ei sitten ole vielä saaneet etutukivarsien puslia hiljaiseksi... rasvaus auttaa vähän aikaa.
Joo, auttoi tosi vähän aikaa. Tässä oman auton konsertissa mukana on myös taka-akselisto.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 138
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1005 : eilen kello 09:58 »
Golfin alusta nitisee, ihan hemmetisti.
On aavistuksen noloa ajella hiljaa hiipivällä autolla, kun jokainen töyssy, kaivonkansi tms. saa aikaan samanlaisen äänen kuin ajaisi ruosteisella hetekalla.
Käytin autoa näytillä, korjauksena vaihdetaan puslat etupäästä. Minusta myös taka-akselisto natisee joten jää nähtäväksi, hiljeneekö kokonaan.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa avtsi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
« Vastaus #1006 : eilen kello 10:07 »
Käytin autoa näytillä, korjauksena vaihdetaan puslat etupäästä. Minusta myös taka-akselisto natisee joten jää nähtäväksi, hiljeneekö kokonaan.
Omassa Golffissa myös nitisee vasen etukulma. Yleinenkin vika ilmeisesti. Töyssyissä mulla joskus kolahtaa, mutta katukivetyksen yli rengas kerrallaan ajaessa, eli kun auto on "ristiriipunnassa", narisee.

Mitään väljää ei huolto löytänyt, joku sanoi juurikin puslien rasvauksen auttavan. Toisaalta taas lukenut, että iskarin yläpää olisi syynä tähän. En vaivautunut mitään asialle tekemään vielä, kun omalla rahalla joutuisi kuitenkin korjaamaan.
2013 Golf VII 1.4TSI ACT 103kW

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi