Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Zego

Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html

jarkko_h

#991
Lainaus käyttäjältä: Zego - 17.01.18 - klo:22:53
Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html

Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.

europe

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.01.18 - klo:00:19
Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.

No niin, vastataan taas tähän järjettömään yleistämiseen.

Omat kokemukset,
Vw Golf 1.4tsi, 2014. Ajettu 62 000. Huollettu LL-systeemillä. Takuukorjaukset = 0. Ainoa häiriö tässä kohta nelivuotiaassa autossa oli kun kerran ei lähtenyt vakkari päälle ratin napista ja näytti keltaista härövaloa mittaristosta. Empä kerennyt viemään korjattavaksi, kun oli vika seuraavana päivänä  itsekseen häypynyt eikä ole uusiutunut.  Polttimot ovat näköjään aika kestäviä nykyään, tässä volkkarissa kaikki vielä mallia tehtaalta.

Loistava auto. Suosittelen.

hge

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.01.18 - klo:00:19
Vw on Fiatin tasolla jo ennen diesel skandaalia!  Kuvaavaa on, että vw:n takuukulut 2-3 kertaisia aasialaisiin verrattuna, vaikka aasialaisissa takuuajat keskimäärin tuplapitkät.

Talousluvut kerrtovat lahjomattomasti sen, että vw on sössinyt laadun viimeisen 10  vuoden aikana katastrofaaliselle Fiat tasolle. Samaan aikaan muut saksalaismerkit ovat parantaneet  laatua merkittävästi. Tämä asia nänyy sekä yhtymien vuosikatsauksissa, että tällä foorumilla.

Onhan esim MB:llä ja BMW:llä ollut ongelmia myös esim. ketjukoneiden kanssa läpi malliston tietyn generaation koneissa. Varsinkin BMW:n 1- ja 3-sarjalaiset, jotka suurimmaksi osaksi tehdään Aasiassa on aivan täyttä roskaa (oman kokemuksen mukaan, molemman mallisarjan auton omistaneena; E87 116 FL ja F30 320dA Sport). Eipä siinä, ottaisin silti vielä BMW:n käyttöön, jos olisi rahallisesti mahdollista ostaa uusimpia malleja. :)
U jelly?

tet

Lainaus käyttäjältä: Zego - 17.01.18 - klo:22:53
Ei ihme ettei godwilliä kaikille riitä kun maksavat eniten kaikista valmistajista per auto takuunalaisia kuluja ja tätä on jatkunut jo yli kymmenen vuotta.  :-\
Tuoreempi tilasto: http://www.warrantyweek.com/archive/ww20170406.html

Voisitko laittaa linkin johonkin artikkeliin, jossa näin kerrotaan? Tuosta linkkaamastasi en tätä tietoa löytänyt, siinä oli mukana vain kolme suurta valmistajaa jenkeistä ja euroopasta. Näiden kolmen valmistajan valintaperuste tähän tarkasteluun ei minulle selvinnyt, mutta missään en nähnyt väitettä että juuri näillä valmistajilla olisi korkeimmat takuukulut kaikista valmistajista.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Zego

http://www.warrantyweek.com/archive/ww20160630.html
"Figure 7
Five European Auto OEMs
Warranty Accruals per Vehicle, 2002-2015
(in euro per vehicle per year)"

avtsi

Golffi viimeviikolla teki semmoisen tempun, että käynnistettyäni auton ja turvavyön kiinnittämisen jälkeen liikkeelle lähtiessä moottori olikin sammunut, ja mittaristossa paloi EPC valo. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toiminut normaalist. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Autolla on Allinone takuuta jäljellä 8kk/1500km, mitenkä tässä kannattaisi toimia? Jos vika on ilmennyt takuuaikana, kadonnut, ja tulee takaisin takuun mentyä umpeen, voiko tätä saada vielä takuun piiriin jotenkin? Esim. ottamalla huoltoon yhteyttä nyt, jolloin heillä tiedossa milloin vika on ilmennyt?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

pappa

Minulla Golf VII 2013:sta esiintyi silloin tällöin aivan samat oireet.
Joka huollossa mainitsin tästä erikseen ja lopuksi auto oli v. 2016 lopulla merkkihuollossa pelkästään tämän takia.
Minulle syntyi kuva, että tällöin tähän ongelmaan suhtauduttiin vakavasti. Vikakoodikin löytyi. 
En tiedä tuliko kuntoon, koska luovuin autosta heti tämän jälkeen.
(Kustannuksia minulle ei tullut)
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

dahakon

Parit ropleemat nostanu päätään tässä viime viikkoina:


  • Iskari/iskarit kumisevat töyssyissä, ainakin vasen etupuoli
  • "joskus", eli noin 10-20% ajasta vasemmalle kääntymisen jälkeen (esim. U-käännös) edestä kuuluu sihinää/sirinää hetken aikaa vaikka auto kulkisi suoraan

Tiedän, pitää viedä huoltoon, mutta kiinnostaa varsinkin tuo sihi/sirinä että mistä se voisi johtua. Lisäksi kuminasta yritin etsiä enemmän puhetta kun on olevinaan seiskakopan tyyppivika, mutta vähän hankalaa ollut.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

ELa

Talven aikana on alkanut aina välillä kuulua ihme vinkunaa. Tänään huomasin että se loppuu kun puristaa tuon letkun lyttyyn mikä on tuossa kuvassa ympyröity. Eikö tuo olekkin jokin huohotus letku ja minkä takia se joskus vinkuu ja toisinaan taas ei. Autona Golf 1.2Tsi Vm.14



avtsi

#1000
Tänään taas Golffi sammui heti käynnistyksen jälkeen ja mittaristoon syttyi jälleen vikavalo EPC. Kun virrat painoit napista pois päältä, tuli mittariston keskinäyttöön teksti "Start Engine Manually". Tän jälkeen käynnistyy normaalisti, eikä mikään vikavalo pala. Huollossa kävi jo kerran, ja vikakoodit oli aivan tyhjät.

Ei kellään ole enempää tietoa tästä häiriöstä?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

mikama83

Tänään auto teki hätäjarrutuksen kun tien laidassa meni pyöräilijä. Vauhtia oli 100km/h. En ihan osannu tommosta odottaa  >:(

-TS-

Golfin alusta nitisee, ihan hemmetisti.
On aavistuksen noloa ajella hiljaa hiipivällä autolla, kun jokainen töyssy, kaivonkansi tms. saa aikaan samanlaisen äänen kuin ajaisi ruosteisella hetekalla.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Murska

Ne ei sitten ole vielä saaneet etutukivarsien puslia hiljaiseksi... rasvaus auttaa vähän aikaa.
BMW 118dA M-Sport

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Murska - 16.05.18 - klo:18:51
Ne ei sitten ole vielä saaneet etutukivarsien puslia hiljaiseksi... rasvaus auttaa vähän aikaa.
Joo, auttoi tosi vähän aikaa. Tässä oman auton konsertissa mukana on myös taka-akselisto.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

-TS-

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 16.05.18 - klo:09:20
Golfin alusta nitisee, ihan hemmetisti.
On aavistuksen noloa ajella hiljaa hiipivällä autolla, kun jokainen töyssy, kaivonkansi tms. saa aikaan samanlaisen äänen kuin ajaisi ruosteisella hetekalla.
Käytin autoa näytillä, korjauksena vaihdetaan puslat etupäästä. Minusta myös taka-akselisto natisee joten jää nähtäväksi, hiljeneekö kokonaan.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

avtsi

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 24.05.18 - klo:09:58
Käytin autoa näytillä, korjauksena vaihdetaan puslat etupäästä. Minusta myös taka-akselisto natisee joten jää nähtäväksi, hiljeneekö kokonaan.
Omassa Golffissa myös nitisee vasen etukulma. Yleinenkin vika ilmeisesti. Töyssyissä mulla joskus kolahtaa, mutta katukivetyksen yli rengas kerrallaan ajaessa, eli kun auto on "ristiriipunnassa", narisee.

Mitään väljää ei huolto löytänyt, joku sanoi juurikin puslien rasvauksen auttavan. Toisaalta taas lukenut, että iskarin yläpää olisi syynä tähän. En vaivautunut mitään asialle tekemään vielä, kun omalla rahalla joutuisi kuitenkin korjaamaan.
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

mikama83

Huomasin että etuovien ja etulokarien välistä on lähteny oven puolelta maalit pitkältä matkalta ja monesta kohdasta. Joku vissiin hankaa  >:(

-TS-

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 25.05.18 - klo:15:09
Huomasin että etuovien ja etulokarien välistä on lähteny oven puolelta maalit pitkältä matkalta ja monesta kohdasta. Joku vissiin hankaa  >:(

Heh, sama vika. Kuskin ovi menee tämän takia maalaukseen.
Ei sieltä mitään löytynyt mikä hankaisi, mutta peltiä myöten on maali poissa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mikama83

Joo soitin huoltoneuvojalle joka ei tiennyt asiasta mitään. Korikorjaamon puolella sanottiin heti että tästä on tullut korjausohje. Joku "suoja" sinne vaihdetaan joka pääsee hankaamaan ja sitten maalaus. Tyyppivika josta ei näköjään mainita mitään jos itse ei tuota tajua  :( Tänään vien auton näytille kun ensin otettava kuvat ja ne lähetetään eteenpäin.

MMracing

Ei taida Golffi tykätä helteistä. Ihan muutamassa päivässä menneet tuollaisiksi,viime viikolla pestessä vielä normaalit. Onko muilla ilmennyt samaa? Kyseessä siis -14 Sportsvan




aracuan

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 28.05.18 - klo:08:24
Joo soitin huoltoneuvojalle joka ei tiennyt asiasta mitään. Korikorjaamon puolella sanottiin heti että tästä on tullut korjausohje. Joku "suoja" sinne vaihdetaan joka pääsee hankaamaan ja sitten maalaus. Tyyppivika josta ei näköjään mainita mitään jos itse ei tuota tajua  :( Tänään vien auton näytille kun ensin otettava kuvat ja ne lähetetään eteenpäin.

Rungon puolella oleva "tiiviste" siellä hankaa/irvistää. Omassa näkyy selvästi. Tiiviste vaihdetaan ja maalataan.

kansanauto

Olisiko jollain kuvaa laittaa mistä kohtaa ovea tiiviste hankaa ja millaista jälkeä aiheuttaa?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: MMracing - 28.05.18 - klo:13:43
Ei taida Golffi tykätä helteistä. Ihan muutamassa päivässä menneet tuollaisiksi,viime viikolla pestessä vielä normaalit. Onko muilla ilmennyt samaa? Kyseessä siis -14 Sportsvan




Näyttää olevan samaa vaivaa mistä hiljattain keskusteltu A4 B9 topicissa ja takuuseen ilmeisesti valoja vaihdettu (tietysti varmaan ihan perus 2v takuu vielä voimassa)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11066.msg637424#msg637424

Täytyypä vilkaista onko omassa golffissa takavaloissa samaa vaivaa kun on lähelle saman ikäinen.  :-X

Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mikama83

Tämän kuun lopussa ovet korjaukseen ja maalauksen jälkeen seuraavana aamuna dsg-laatikko tutkimuksiin. 2 vikaa hoituu toivottavasti samalla kertaa  :)

vmp

Kuskin penkin alla tai oven alareunassa kilisee joka kerta kun murauttaa kaasua kunnolla. Syö miestä jäätävästi muuten täydellisessä autossa, muttei uskalla viedä haalareille rikottavaksi... Ã,,äni on kuin metallinen prikka tai jousi helisisi jotakin vasten. Ideoita?
2022 Golf R

arsik

Minulla vastaava ääni on kuulunut uudesta asti ajottain apukuskin puolelta.(penkki?)
Ei häiritse/en ole ilmoittanut huollolle.

mopo_ocu

Laittakaas joku kubva tuosta tiivisteen hankaamasta ovesta. Kiitoksia.

janppa78

Terve. Minulla on näitä samoja huonon laadun ongelmia. Laitan kuvat ongelmakohdista mukaan. Ovien alakulmien tiivisteet ovat liian kovaa materiaalia ja hinkkaavat maalia. Samoin etuoven saranapuolen muovi ottaa oveen kiinni kun ovea avaa. Autolla on ajettu vasta 700km ja maalit kuluu. Taidan hävittää koko koslan pois mahdollisimman pian. Lisäksi repsikan etupenkki sirisee sisältä voimakkaasti kun auto vähänkin tärähtää. Hiukan pettynyt varianttiin.








mikama83

 :o Pitääpä tarkistaa myös nuo alareunat. Eilen tuli ajettua hiukan kovempaa yhteen hidastetöyssyyn ja jostain etupäästä kuului ihan järkyttävä narahdus  ???

Eniten nyt tuo vaihdelaatikon täristäminen vaikuttaa ajoihin käytännössä mutta onneksi tosiaan on jo ajat varattu tutkimuksiin. Jos takuu olisi jo mennyt niin ei naurattaisi yhtään nämä ominaisuudet ::)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy