Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 07.02.14 - klo:07:49
No tuossa kai sen juuri pääsee päättämään, kun pesee lasia 2x 3 sekuntia, ei lamppuja pestä, ja 1x 5 sekuntia niin pestään lamputkin. Noin niinkuin esimerkiksi :).

Eipä noita erillisiä nappeja nykypäivänä kaipaa, pääasia että homma hoituu.

Peseekö muuten Golf VII lamput jos valokatkaisin on auto-asennossa, ja automatiikka on pimentänyt ajovalot päivällä?

Kun ajaa näillä keleillä 1000km viikossa, niin lasinpesunesteeseen kuluu yllättävän paljon rahaa, siksi olisi ihan kiva saada pimeällä pestä pelkät valotkin joskus ilman että pitää 5 tai 6 sekuntia ruutata ainetta turhaan lasille. Päiväajovaloilla en ole koskaan huomannut että valoja pestäisiin.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

teemur

Kuten edellä mainittu, päiväajovaloilla valojen autom-asennossa ei valojen pesurit aktivoidu. Ei myöskään katkaisijan ollessa 0-asennossa
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

optio

Saksalaiset alkaa saada tarpeekseen VAG tuotteista; jakoketjun ongelmat/DSg päällimäisenä mutta täällä edelleen uskotaan, toivotaan, rakastetaan, vahvalla Opelin tiellä ollaan mutta minä olen niin onnellinen kun myönsin itselleni viimein, että Japanissa valmistettu auto ei tuota murheita, piti minunkin pitkän aikaa uskoa, että saksalainen tekee auton mutta kun ikää tulee niin viisastuu ja en kyllä kusekaan VAG tuotteiden suuntaan tai kusen ja käännyn äkkiä pois!

optio

Suomalaisten ykkösauto saksalaiskuluttajien hampaissa: “Ongelmia ja valituksia päivittäin”
Juha Peltonen
Julkaistu: 8.2.2014 18:00

Saksalaiskuluttajat arvostelevat Volkswagenin jakoketjuongelmia edelleen, eivätkä DSG-vaihteistojenkaan ongelmat näytä poistuvan herkästi.
Vuoden auto 2013, Volkswagen Golf, on myös Suomessa hyvin suosittu automalli. Se oli maamme myydyin henkilöautomalli viime vuonna 5064 rekisteröidyllä kappaleella. Suosikki-Volkswagen oli myös Vuoden Auto Maailmassa 2013 ja Vuoden Auto Japanissa 2013/2014.

Mekaniikkamurheita

Käytettynä " ehkä jo parin-kolmen vuoden ikäisenä " Volkswagen saattaa kuitenkin tulla omistajalleen kalliiksi ylläpitää. Syynä ovat saksalaismerkkiä edelleen vaivaavat, monille jo tutuksi tulleet tekniikkamurheet.

Saksalainen Auto Bild raportoi tuoreessa, mittavassa laaturaportissaan, että Volkswagenia painavat edelleen kuluttajien suunnalta päivittäin esiin nousevat, erityisesti TSI-moottoreiden jakoketjuongelmat. TSI-bensiinimoottoreita käytetään monissa Volkswagenin malleissa. Auto Bildin mukaan jakoketjuongelmat vaivaavat kuluttajia edelleen, ongelmaan liittyvästä laajennetusta takuusta huolimatta.

Automaattisia ongelmia

Volkswagenia arvostellaan Saksassa lisääntyvissä määrin myös DSG-vaihteistoihin liittyvissä ongelmissa. Valitukset koskevat nyt 7-vaihteisen DSG-kaksikytkinvaihteiston rikkoutumiset.

Myös Suomessa Volkswagen on toteuttanut DSG-kampanjan, joka ei ole takaisinkutsu. Saksalaisvalmistajan mukaan osassa sen 7-vaihteisin DSG-vaihteistoin varustetuissa autoissa saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö. Kiinassa satojatuhansia autoja on kutsuttu korjaamokäynnille.
Harry Kuurio

Tuomari

Tietääkseni 7 golfissa ei käytetä missään moottorissa jakoketjuja, paitsi GTI:ssä.

DSG-ongelmat voi välttää ostamalla manuaalin.

Huspois takasin suoli24:lle.

optio

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 09.02.14 - klo:01:29
Tietääkseni 7 golfissa ei käytetä missään moottorissa jakoketjuja, paitsi GTI:ssä.

Niin aikoinaan mainostettiin huoltovapaalla ketjulla ja nyt huoltovapaalla hihnalla, no kohta varmaankin kuullaan uutisia tältäkin saralta!

Huikko

Oli taas lauantai ja trolli sai keskiolutta koneeseen...
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Murska

Näin se menee, kuinka kauan ylläpito sallii toistuvan trollaamisen?
BMW 118dA M-Sport

Mikko83

Trolli? mielestäni ihan asiaa kirjoittaaa,vaikkain ehkä hieman katkeraan sävyyn. Se on vaan ikävä tosiasia,että Vw-laatu on huonontunut radikaalisti 2000-luvulle tultaessa.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Murska

Ei niitä vikoja kukaan ole täällä kieltänytkään, nämähän on kaikkien tiedossa ilman jatkuvaa option tiedottamista. Keskustelu on mun käsittääkseni vastavuoroista mutta option tapauksessa kyse on tiedottamisesta, onko taustalla taloudelliset intressit vai ikuinen katkeruus jotain automerkkiä kohtaan.

Molemmat vaihtoehdot kuulostaa aika säälittäviltä.

Niin kauan kun optio hoitaa pelkkää negatiivista tiedottamista eikä osallistu keskusteluissa hänelle esitettyihin kysymyksiin, pidän häntä trollina jonka ainoa tarkoitus on aiheuttaa hämmennystä keskustelussa ja auton omistajossa tai merkkiä harkitsevissa.

Sanokaapas yksikin perusduunarin palkoilla ostettava auto minkä laatu ei ole pudonnut tultaessa 2000 luvulle? Niinpä... ;)

BMW 118dA M-Sport

Zaasa

Olen omani Highlinen laatuun erittäin tyytyväinen, paras uusista autoistani tähän mennessä joita olen ostanut 10kpl.

dolmar

LainaaSe on vaan ikävä tosiasia,että Vw-laatu on huonontunut radikaalisti 2000-luvulle tultaessa.

No jaa... En olisi ihan samaa mieltä "muutaman" uudemman ja vanhemman auton työssäni nähneenä. Mikä vaikkapa kolmos-Golfissa oli erityisen laadukasta uudempiin Volkkareihin verrattuna? Se ei ollut ainakaan korin laatu tai akselistojen kestävyys. Ehkäpä sitten ne jopa 400-500 tkm kestävät 1.8 kaksventtiilikoneet...

Mutta tähän varsinaiseen otsikkoon liittyen; oma Golf 7 Variant on näin lyhyen kokemuksen perusteella jättänyt hyvän kuvan. Ainoastaan lievästi epätasainen moottorin veto pakkaskeleillä ennen normaalin käyntilämmön saavuttamista aiheuttaa pienen havainnon. Plusasteilla en ole havainnut vastaavaa. Ajettavuus, matkustusmukavuus, laatuvaikutelma ja tilat ovat kaikki erinomaisia.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Murska - 09.02.14 - klo:11:26
Sanokaapas yksikin perusduunarin palkoilla ostettava auto minkä laatu ei ole pudonnut tultaessa 2000 luvulle? Niinpä... ;)

Dacia.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jmj

#493
Terveisiä optiolle,

jos ja kun kopioi tekstin, niin on ihan paikallaan mainita lähde.

Hyvääkin puolta on löydettävissä moittimisesta.
Käänteinen puoli.
Yhä vahvemmin olen ostamassa VAG:n tuotteen.

Koska aiot kertoa ostamasi auton merkin ja mallin?
Uskon niin, että mitään tarvetta täällä ei ole aloittaa sen mollaamista.
Se on yksi auto monien joukossa, vikoineen ja ongelmineen kuin muutkin.

Jmj

sakke2013

Kyllä minä ainakin olen erittäin tyytyväinen omaan Golfiini. Auto on manuaalivaihteinen 1,6tdi ja toimii loistavasti. Ei vikoja, ainakaan vielä. Ensimmäinen huolto ensi viikolla. Ajaminen mukavaa, auton alusta huippuhyvä ja kulutus menee helposti alle neljän litran. Maantieajossa jopa 3,4L/100km. Kovimpien pakkasten aikaan lukema oli noin 4,5L/100km. Hyvä auto, olen tyytyväinen :)

juila

Tilasin lokakuussa 2013 uuden golf variantin ja auton luovutuksen piti olla 7.2.2014, mutta luovutushuollossa sattuneen asentajan virheen vuoksi se siirtyi tälle viikolle. 11.2 menin luovutukseen hakemaan autoa ja havaitsin heti liikkeen pihasta pois ajaessani oudon naputus äänen autosta, joka kuului myös auton ulkopuolelle. Ajoin auton takaisin liikkeelle ja siellä todettiin äänen kuuluvan vaihdelaatikosta, auto jäi liikkeelle. Eilen selvisi että vaihdelaatikko menee vaihtoon. Kyseessä siis 1.2 tsi 77kw. manuaalilaatikolla. Ensimmäinen vw ja ensikokemusta voisi kuvailla sanalla mielenkiintoinen.

Jyri

^ todella kurja tuuri, toivottavasti myyjäliike hoitaa asian mallikkaasti kuntoon.

juila

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 15.02.14 - klo:10:14
^ todella kurja tuuri, toivottavasti myyjäliike hoitaa asian mallikkaasti kuntoon.

Eipähän näille voi mitään, toki hieman huvittaa koko tilanne, mutta en jaksa sen ihmeemmin ressiä repiä tai olla jeesustelemassa tuolla liikkellä, kun ei se laatikkovika niitten aiheuttama ole. Toki se että havaitsin äänen ensimmäisen sadan metrin matkalla kummastuttaa. Auto kuitenkin kävi luovutushuollossa, johon myös koeajo sisältyy, mutta erehdyksiä sattuu ja lopultahan se tulee kuntoon. Onneksi mulla on liikkestä tuo kulkine sijalla että pääsee liikkumaan.

SeppoN

Olisi ehdottoman tärkeää, että nämä firmat tulisivat julki, sillä muuten niitä ei saa kuriin. On syytä vakavasti epäillä, että ainoa asia, mikä luovutushuollossa on tehty kunnolla, on rasti ruutuun. Tuollainen vaihteistovaurio ei yksinkertaisesti voi jäädä huomaamatta. Mitähän muuta autosta vielä löytyy?

jtn58

Lainaus käyttäjältä: juila - 15.02.14 - klo:10:03
Tilasin lokakuussa 2013 uuden golf variantin ja auton luovutuksen piti olla 7.2.2014, mutta luovutushuollossa sattuneen asentajan virheen vuoksi se siirtyi tälle viikolle. 11.2 menin luovutukseen hakemaan autoa ja havaitsin heti liikkeen pihasta pois ajaessani oudon naputus äänen autosta, joka kuului myös auton ulkopuolelle. Ajoin auton takaisin liikkeelle ja siellä todettiin äänen kuuluvan vaihdelaatikosta, auto jäi liikkeelle. Eilen selvisi että vaihdelaatikko menee vaihtoon. Kyseessä siis 1.2 tsi 77kw. manuaalilaatikolla. Ensimmäinen vw ja ensikokemusta voisi kuvailla sanalla mielenkiintoinen.

Mihin aikaan kuukaudesta teit tilauksesi?

Oma tilaukseni lähti 15.11.2013. Vielä ei luovutusaikataulusta ole kuulunut mitään.

juila

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 16.02.14 - klo:18:00
Mihin aikaan kuukaudesta teit tilauksesi?

Oma tilaukseni lähti 15.11.2013. Vielä ei luovutusaikataulusta ole kuulunut mitään.


Tilauksen tein 10.10 ja alunperin luovutus tammikuun alussa. Tuotannossa kaiketi oli jotain viivästystä ja auto tuli liikkeelle tammikuun lopussa. Siihen päälle lämmittimen ja vetokoukun asennus, niin luovutus 7.2. Toki se vaihteiston vaihto siirtää varmaan sen toisen luovutuksen maaliskuulle. Hieman takkuinen alku ollu tuon ajokin kanssa ottaen huomioon että mittarissa alle 30 km.

janne-90

On tietysti ikävää että auto on ollu viallinen tehtaalta saakka mutta luovutushuollossa tehdyt koeajot eivät ole kovin pitkiä ja syy on yksinkertainen. Auto kun on uusi niin se ei ole rekisterissä/vakuutuksissa kun auto on luovutushuollossa ellei se lähde samana päivänä ja toiseksi että auton pitäisi olla virheetön ja jos koeajolla sattuu tulee kiveniskuja keulaan tai tuulilasiin niin ei sekään ole kivaa kummankaan puolelta. Ja on tietty vielä sekin että jos autolla on ajettu jo 50-100km nii eihän se ihan ajamaton ole.

Sanon tämän yleisesti. Ei ole tietoa miten tämä liike tai muut hoitaa mutta uskon että näin hoidetaan.

Itse ainakin haluisin auton virheettömänä/lyhyt koeajettu kuin että koeajolla sattunut tulee pieniä kiveniskuja ja olisi ajettu n. 50-100km mittariin.

Voihan se auto hajota ensimmäisen 1000km aikanakin. Sitä liike ei pysty estämään jos kaikki perusasiat on kunnossa öljyt sun muut.

Ei ollu tarkoitus mitenkään vittuilla.

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: janne-90 - 17.02.14 - klo:00:28
Auto kun on uusi niin se ei ole rekisterissä/vakuutuksissa kun auto on luovutushuollossa ellei se lähde samana päivänä ja toiseksi että auton pitäisi olla virheetön ...

Auto saa rekisteritunnuksen jo ollessaan laivassa matkalla Suomeen. Autokauppiaalla on sellainen ryhmävakuutus, joka sallii tietyn määrän autoja olla liikenteessä yhtäaikaa. Siis suomeksi ja tikkukirjaimin: Autokaupan hallissa olevat olevat autot on vakuutettu esim. tulipalon varalta. Sen lisäksi ajossa voi olla tietty määrä autoja, joilla on normaali liikennevakuutuksen määrittelemä vakuutusturva. Mitenkä tämä asia on hoidettu käytännössä, en tiedä. Jollain tapaahan on pidettävä kirjaa siitä, mitkä autot ovat liikenteessä ja mitkä autot seisovat hallissa. Näin asia oli hoidettu pari vuosikymmentä sitten. Onko käytäntö nykyään samanlainen, en tiedä.

Lainaus käyttäjältä: janne-90 - 17.02.14 - klo:00:28
... ja toiseksi että auton pitäisi olla virheetön ja jos koeajolla sattuu tulee kiveniskuja keulaan tai tuulilasiin niin ei sekään ole kivaa kummankaan puolelta. Ja on tietty vielä sekin että jos autolla on ajettu jo 50-100km nii eihän se ihan ajamaton ole.

Kiveniskut ym. vauriot hoitaa autokauppiaan vakuutus. Ainakaan minua ei välttämättä häiritsisi jokin 50 - 100 km koeajo luovutushuollon yhteydessä. Toki kulmat kohoaisivat ja tekisin joukon kysymyksiä, mutta ei tuo maailmanloppu olisi. Sitäpaitsi autokauppias pystyy kyllä pienentämään mittarilukemaa sopivasti. Tärkeintä on kuitenkin, että auto on kunnossa ja Suomen määräysten mukainen.

Lainaus käyttäjältä: janne-90 - 17.02.14 - klo:00:28
Voihan se auto hajota ensimmäisen 1000km aikanakin. Sitä liike ei pysty estämään jos kaikki perusasiat on kunnossa öljyt sun muut.

Tämä on hyvin harvinaista. Nykyisellä robottien aikakaudella autot ovat tasalaatuisia. Siis ei välttämättä hyvälaatuisia eikä huonolaatuisia, vaan tasalaatuisia.

juila

Lainaus käyttäjältä: janne-90 - 17.02.14 - klo:00:28
On tietysti ikävää että auto on ollu viallinen tehtaalta saakka mutta luovutushuollossa tehdyt koeajot eivät ole kovin pitkiä ja syy on yksinkertainen. Auto kun on uusi niin se ei ole rekisterissä/vakuutuksissa kun auto on luovutushuollossa ellei se lähde samana päivänä ja toiseksi että auton pitäisi olla virheetön ja jos koeajolla sattuu tulee kiveniskuja keulaan tai tuulilasiin niin ei sekään ole kivaa kummankaan puolelta. Ja on tietty vielä sekin että jos autolla on ajettu jo 50-100km nii eihän se ihan ajamaton ole.

Sanon tämän yleisesti. Ei ole tietoa miten tämä liike tai muut hoitaa mutta uskon että näin hoidetaan.

Itse ainakin haluisin auton virheettömänä/lyhyt koeajettu kuin että koeajolla sattunut tulee pieniä kiveniskuja ja olisi ajettu n. 50-100km mittariin.

Voihan se auto hajota ensimmäisen 1000km aikanakin. Sitä liike ei pysty estämään jos kaikki perusasiat on kunnossa öljyt sun muut.

Ei ollu tarkoitus mitenkään vittuilla.

Liikkeestä lähtiessäni auton mittarissa oli 17 km, eli uskoisin että on muutakin ajoa ollut kuin siirtoja pihassa. Alle sata metriä tarvitsin itse vian havaitsemiseen, mutta ääni oli sen verran pieni, että radio tai muu isompi taustamelu olisi kyllä sen kuulemisen estänyt. Mutta kuten aiemmin olen maininnut näitä sattuu, ehkä hieman nolo tapaus autoliikkeen (Laakkonen) kannalta. Se ensimmäinen vika oli sellainen että asentaja hajotti jotain jäähdyttäjään liittyvää ja nesteet eivät pysyneet enää sisällä, joten joutuivat tilaamaan jonkin varaosan, mikä siirsi ensimmäistä luovutusta viikonlopun yli. Ei tämä sen kummemmin minun maailmaa ole kaatanut, mutta halusin asiasta mainita, kun se tähän aiheeseen liittyy, nyt vaan uusi laatikko autoon ja toivon mukaan huoletonta ajoa, ei tästä aiheesta sen enempää....

Angus

Lainaus käyttäjältä: juila - 17.02.14 - klo:06:20
Alle sata metriä tarvitsin itse vian havaitsemiseen, mutta ääni oli sen verran pieni, että radio tai muu isompi taustamelu olisi kyllä sen kuulemisen estänyt. Mutta kuten aiemmin olen maininnut näitä sattuu, ehkä hieman nolo tapaus autoliikkeen (Laakkonen) kannalta. Se ensimmäinen vika oli sellainen että asentaja hajotti jotain jäähdyttäjään liittyvää ja nesteet eivät pysyneet enää sisällä, joten joutuivat tilaamaan jonkin varaosan, mikä siirsi ensimmäistä luovutusta viikonlopun yli.

Oliko Keravan laakkonen?
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10, Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 17.02.14 - klo:01:29
Ainakaan minua ei välttämättä häiritsisi jokin 50 - 100 km koeajo luovutushuollon yhteydessä. Toki kulmat kohoaisivat ja tekisin joukon kysymyksiä, mutta ei tuo maailmanloppu olisi.
Minkähäntakia tätä ei käytetä?? Ymmärtääkseni huoltopäätteellä pystyisi kerran  nollaamaan alle 100km kilometirit, olisihan se kiva lähetä 'nollilta' liikkeelle.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Taky

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 17.02.14 - klo:14:17
olisihan se kiva lähetä 'nollilta' liikkeelle.


Kerran on näin päästy tekemään, Fiat aikoinaan oli nollilla kun liikkeestä tielle lähdettiin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

janne-90

#507
En nyt halua tarkoituksella vääntää veistä haavassa mutta ei se ainakaan mun mielestä olisi kovin kivaa että autoa on maalattu jo uudelleen ja vaihdettu jopa tuulilasi kun koeajolla tullut kiveniskuja. Vaikka vakuutus maksaisi nämä toimenpiteet sitä vakuutus ei varmaankaan maksa että auton luovutus viivästyy vaikka viikolla. Ihmisiä on monenlaisia toisia haittaa jos mittarissa on jo hiukan jos yleisesti on ollu vähemmän.

Niitä autontekovideoita mitä olen kattonut robotit tekee aika paljon jo autosta mutta kyllä mä sellasenki videon näin että ihminen kokosi mersun amg moottorin että kyllä niitä kokoonpano virheitä voi sattua ja ilmetä vasta myöhemmin.

Esimerkiksi kampanjat eivät aina koske kuin tietyn välin tehtyjä autoja. Ei tehdas tahallaan halua tehdä autoja mitkä joutuu hetken päästä korjaamaan.

Huikko

Hiukan päivitystä Composition Media radiota vaivanneeseen ongelmaan...

Ongelma on siis, että liikennetiedotteet toimivat väärin. Ne alkavat ja loppuvat sekunnin päästä.
Ei ole iso vika, mutta maahantuoja halusi sen korjata. Menestys sillä saralla on ollut hiukan puutteellista.

1) Päivitettiin radion softa
- ei vaikutusta

2) Päivitettiin radion softa taas ja nollattiin "jotain"
- ei vaikutusta

3) Vaihdettiin koko hansikaslokerossa oleva yksikkö
- Bluetooth katosi kokonaan
- Albuminkannet ja radioasemien logot eivät enää suostu näkymään
- Hardware versio on vanhempi kuin vanhassa radiossa

...nyt sain 2005 mallisen "sijaisauton", jolla ajellaan kunnes keksivät miten asia saataisiin edes sille tolalle kuin se oli ennen projektin aloittamista. Eilen korjaamolla ihmeteltiin porukalla mitä on tapahtunut ilman suurempaa lopputulemaa.

Ei kai pitäisi narista "pienistä" mutta enpä nyt viitsinyt sanoa että ei tarvitse kun halusivat asian korjata. Tampereen laakkosen henkilökunta saa asian hoitamisesta ja siihen suhtautumisesta täydet pisteet.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

jalomasteri

... siirsin viestin toiseen ketjuun :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy