Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

tet

Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocu_P

Onko muilla esiintynyt seiskassa ajotietokoneen keskikulutustietojen äkillistä sekoilua? Ilmeisesti hiukkaspoltto aiheutti omassani tällaista. Kirjoitin autotalliini asiasta tarkemmin.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Audis - 26.03.13 - klo:18:38
1.2 tsi ja ajettu 3800km ja öljyä lisätty 2litraa,ei hyvältä vaikuta!

4800km ja taas piippasi öljyvalo,menee hermot!  >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Markku J

Johan on janoinen pikkukone. Onneksi minulla on valmiina jemmassa 3 litraa Audeista "jääneitä" öljypulloja. Onko tuossa ihan uudessakin koneessa sitten sama ikivanha vaiva - luulisi tuon jo olevan saatu suunnittelussa kontrolliin....

edit: tuohan alkaa olla sitten korjausrajalla, litra per tuhat km pitäisi jo johtaa koneen avaamiseen.

vorkki

Ei ilmeisesti öljynjano olekan pelkästään ketjukoneiden ilo?

Minulla on ollut pari ketjumallin 1.2 TSI:tä eikä onneksi ole koskaan tarvinnut öljyä lisäillä.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.04.13 - klo:18:09
Johan on janoinen pikkukone. Onneksi minulla on valmiina jemmassa 3 litraa Audeista "jääneitä" öljypulloja. Onko tuossa ihan uudessakin koneessa sitten sama ikivanha vaiva - luulisi tuon jo olevan saatu suunnittelussa kontrolliin....

Nimenomaan,itsellä kanssa oli kaksi pulloa jemmassa Audeista jääneitä kun ne eivät vieneet,tämän uuden mukana ei saanut litraa mukana,kun kuulemma ei vie öljyä. Huomenna ostamaan 4l kannu takaluukkuun,näyttäs olevan reilut 20â,¬/l,joten rupeaa hintaa tulemaan ajamiselle.Vanha ketjukoneinen 1.2 tsi ei vienyt yhtään öljyä ensimmäisen 28tkm aikana.
ID.3 Business
Golf VIII

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.04.13 - klo:18:13
Huomenna ostamaan 4l kannu takaluukkuun

Eikö se pitäis ajaa pajalle? Jokuhan siinä on selvästi pielessä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.04.13 - klo:18:27
Eikö se pitäis ajaa pajalle? Jokuhan siinä on selvästi pielessä.

Ei ole aikaa juosta huollossa ja käyttöohjekirjassa sanotaan että 1l/1000km ihan normaali lukema uudelle autolle! >:(
ID.3 Business
Golf VIII

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Audis - 11.04.13 - klo:18:34
käyttöohjekirjassa sanotaan että 1l/1000km ihan normaali lukema uudelle autolle! >:(

Nyt mittarissa 4900km ja olen tähän mennessä lisännyt 3litraa öljyä,eli olen 2 litraa perässä käyttöohjekirjan lukemia  :o Nyt on tikku ylärajassa,saas nähdä miten pitkään pääsee ennenkuin öljynvaroitusvalo piippaa taas?
ID.3 Business
Golf VIII

vkjoki

Ylläolevaan audisin viestiin J64 vastasi:

Lainaus käyttäjältä: J64 - 15.04.13 - klo:13:50

Millaisella ajotavalla olet suorittanut "sisäänajon"?

Sen takia mielenkiinnosta kysyn, koska tuohon sisäänajon suorittamiseen on kaksi koulukuntaa: autonvalmistajat yleensä kehottavat ajamaan ensimmäiset n. 1000-2000 km hyvin maltillisesti, välttäen korkeita kierroksia ja kovempaa rasitusta yleensäkin.

Toisaalta on toinen koulukunta (tästä löytyy paljon artikkeleita hakusanoilla "engine break-in"), jonka mukaan heti uudesta asti moottoria pitäisi kuormittaa, aluksi hieman varovaisemmin, mutta kuitenkin aika pian aivan reippailla täyskaasukiihdytyksillä ja moottorijarrutuksin. Perusteluina tämän tavan paremmuudeksi kerrotaan, että näin männänrenkaat sopeutuvat kunnolla sylinteriseinämiin, aikaansaaden paremman tiiviyden ja sitä kautta hieman paremman moottoritehon ja pienemmän öljynkulutuksen.

Sikälikin kiinnostaa kun itselle on tulossa auto samalla moottorilla ja tuota sisäänajon suorittamistapaa olen arponut josko sillä voisi vaikuttaa mahdolliseen öljynkulutukseen, jota ei toivottavasti tulevassa autossa kuitenkaan ilmene.

Sisäänajotapaa koskevan jatkokeskustelun siirsin tänne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=702.300
eli nimenomaan sisäänajotapaa käsittelevän otsikon alle ("Kuluttaako autosi öljyä paljon ja mikä oli auton sisäänajotapa ?").
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

BMT

Niin siis rikkihän tuo on jos tuohon malliin öljyä syö eli vie se ihmeessä sinne korjaamolle ennen kuin oot sijoittanut 600e öljyn lisäykseen ennen ekaa huoltoa.  Se ohjekirjan teksti on copypastettu sinne suoraan 50-luvun kuplan ohjekirjasta...   :)

Peso

Tänään vihdoin ja viimein lähti oryx white- Golfini korikorjauspajalle. Maalia alkoi irrota pyöränkoteloiden pokkauksista takapuskurin molemmilta puolilta ja myös etupuskurista  >:( Ilmeisesti muoviosien pohjustuksessa on jokin mennyt valmistusvaiheessa todella pahasti pieleen. Voi kuulemma olla, että koko taka- ja etupuskuri joudutaan vaihtamaan kokonaan uusiin. On siinä pipertämistä, kun kaikki pysäköintijärjestelmän tutka-anturit, mukautuvan acc:n tutka, vetokoukku ym.sälä joudutaan irrottamaan ja uudelleen kiinnittämään.

En olisi kyllä ikinä uskonut, että kuukauden vanhasta autosta alkavat maalit irtoamaan!! Aika hurjaa touhua  :o Nyt auto seisoo pajalla useamman päivän, onneksi myyjäliike antoi laina-auton käyttööni. Päivitän kuulumisia, kunhan saan auton pajalta.

vkjoki

^ Onhan tuo tosi ikävää. Mutta kertomuksia vastaavista maalausongelmista eri automerkeistä olen kuullut useita vuosien mittaan, joten ei tuo tavatonta ole. Ei tuollaisia "laatupoikkeamia" tietenkään saisi esiintyä.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Ocu_P

Oma seiskani pääsee pe tutkimuksiin ajotietokoneen sekoilun johdosta. Tämä huollossa tuntematon ongelma jätettiin ensin "seurantalinjalle", mutta tilanteen uusiutumisesta ilmoittaminen johti toimenpiteisiin.

Ehoracing

1,6 TDI DSG
12.500 mittarissa, ilmoitti että huoltoon -> väärä ohjelma mittarissa
Kuluttaa noin 2 litraa yli ilmoittetun.
Avaimeton lukitus herjaa aika usein ajaessa että avainta ei löydy.

Murska

Lainaus käyttäjältä: Ehoracing - 01.05.13 - klo:20:35Kuluttaa noin 2 litraa yli ilmoittetun.

Samasta asiasta oli tutkittavana huollossa ja siellä ne jollain kepulikonstein oli käynyt ajamassa 3.7l lukemat joka oli sitten kirjoitettu huoltoraporttiin. Normaalisti, auto käyntiin -> maantielle 80-90kmh, ei tuollaisiin lukemiin pääse, täysin mahdoton yhtälö.

Meeppäs huoltoon valittamaan kulutuksesta niin sullekkin ajetaan joku haamulukema 20km lenkillä ja nollaillaan sopivassa kohdassa kulutusnäyttö, sen jälkeen ylimielisesti kerrotaan että ei ole vikaa, juuri ajettiin 3.xx lukemat kompuutterin näyttään, joka muuten kaunistelee ainakin mulla noin 5% todellisia kulutuslukemia.

Aika jännä ilmiö on kulutuksen vaihtelu. Esmes meidän mökkimatka, perjantaina eukko ajeli mökille 4.9l kulutuksella, sama matka tänään kotiin 6.0l kulutuksella. Ajotapa sekä reitti täysin sama, eikä eukolla ole edes raskas kaasujalka. Samoja havaintoja kulutuksen vaihtelusta on tullut useamman kerran ihan nurkissa pyöriessä.

Kai toikin on ihan ok jos käy mainitsemassa, ne taas ajaa jonkun haamulukeman ja sanoo vehkeen olevan kunnossa.

205 talvirenkailla tietokoneen ilmoittama kulutus oli 5.3l/100km, nyt 225 kesärenkailla keikutaan 5.0-5.1 lukemissa. Lisäksi tietokone kaunistelee lukemia noin 5%.

Oikeastaan ihan sama, eniten harmittaa huollon asenne reklamaatiota kohtaan ja valmistajan ilmoittamat labrassa ajetut simuloidut kulutuslukemat joilla ei ole mitään tekemistä käytännön kulutuksen kanssa. Toivon että joku instanssi tulevaisuudessa puuttuu näihin kaunisteltuihin kulutuslukemiin ja valmistajat alkaisi kertoa todellisia lukemia. Eikä tätä kusetusta tehdä pelkästään VAG:lla vaan lähse poikkeuksetta kaikki valmistajat syyllistyy enemmän tai vähemmän tähän kusettamiseen.

BMW 118dA M-Sport

Karvis

Onko tuo ~5litraa matka-ajon kulutus vai sekalaista?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Murska - 05.05.13 - klo:11:40
Eikä tätä kusetusta tehdä pelkästään VAG:lla vaan lähse poikkeuksetta kaikki valmistajat syyllistyy enemmän tai vähemmän tähän kusettamiseen.

Mutta eikös testien mukaan VAG ole kyllä ihan kaunistelijoiden kärkipäätä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Golffari7

Onko kukaan saanut vieläkään päivitystä lisävarusteradion kuuluvuusongelmaan? Puhelimella on ihan toivotonta koittaa tiedustella ja sähköpostiin ei olla vastattu 1,5 viikossa... Varmaan pitää taas poiketa liikkeessä kysymässä

Murska

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.05.13 - klo:11:58
Onko tuo ~5litraa matka-ajon kulutus vai sekalaista?

Sekalaista ajoa. Edes matka ajossa ei pääse alle 4 litran lukemiin vaikka nopeudet pitää 90kmh tuntumassa.
BMW 118dA M-Sport

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Murska - 05.05.13 - klo:16:13
Sekalaista ajoa. Edes matka ajossa ei pääse alle 4 litran lukemiin vaikka nopeudet pitää 90kmh tuntumassa.

Eli meidän Superbilla pääsee lähes samoihin lukemiin :P Matka-ajossa olen ajanut pienimmän todellisen kulutuksen 4,6L/100km, tieturi näytti vielä pari desiä tuon alle.

On kyllä mennyt lukemien kaunistelu jo turhan pitkälle :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Onko kukaan vaihtanut sumareiden polttimoita valkoisiksi,tai ledeiksi ilman sähkötöitä ja häiriövaloja?

Stig

Lainaus käyttäjältä: KarvisOn kyllä mennyt lukemien kaunistelu jo turhan pitkälle :-\

Puolensa ja puolensa, onhan suomalainen kuluttaja säästänyt ison tukun kahisevaa alentuneen hankintahinnan muodossa!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Stig - 05.05.13 - klo:17:13
Puolensa ja puolensa, onhan suomalainen kuluttaja säästänyt ison tukun kahisevaa alentuneen hankintahinnan muodossa!

Toki tämä on siellä positiivisellä puolella, mutta kyllä se autonostajassa aiheuttaa pettymyksen tunteita jos luulee ostaneensa 3,x litraa kuluttavan auton ja todellisuus onkin 5,x litraa sataselle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 05.05.13 - klo:13:41
Onko kukaan saanut vieläkään päivitystä lisävarusteradion kuuluvuusongelmaan? Puhelimella on ihan toivotonta koittaa tiedustella ja sähköpostiin ei olla vastattu 1,5 viikossa... Varmaan pitää taas poiketa liikkeessä kysymässä

Edelleen odottelen korjausta radioon ja ajotietokoneen sekoiluun.

Palvelu on minun tapauksessani kyllä pelannut.

Golffari7

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.05.13 - klo:17:25
Toki tämä on siellä positiivisellä puolella, mutta kyllä se autonostajassa aiheuttaa pettymyksen tunteita jos luulee ostaneensa 3,x litraa kuluttavan auton ja todellisuus onkin 5,x litraa sataselle.
Luulis sen nyt jokaisen tänäpäivänä tietävän, että jos auton keskikulutukseksi ilmoitetaan 3,x litraa nii se on oikeasti vähintään sen 4,x litraa ja todennäkösemmin keskiverto ajotavalle sen 5,x litraa. Kulutksia tarkastellessa, voi niitä vertailla keskenään, mutta niitä numeroita on turha kyllä jäädä kovin tarkkaan tuijottelemaan. Oma 1.4tsi 103kw on kuluttanut ajotietokoneen mukaan noin 7l/100km. Nopeilla kauppareissuilla keskikulutus näyttänyt yli 9l/100km. En edes teidä, mikä on valmistajan ilmoittama keskikulutus :D.

Zaasa

^Toivon todella pääseväni tulevalla 103kw:lla pienempään kulutukseen,autosi kulutus samaa luokkaa kuin 2.0 RS  ::)

Murska

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 05.05.13 - klo:18:05
Luulis sen nyt jokaisen tänäpäivänä tietävän, että jos auton keskikulutukseksi ilmoitetaan 3,x litraa nii se on oikeasti vähintään sen 4,x litraa ja todennäkösemmin keskiverto ajotavalle sen 5,x litraa.

Siksi mun ei tarvitse luulla mitään kun luen luottavaisin mielin valmistajan ilmoittamia lukemia. No, nyt tiedän ettei niihin ole luottamista, vaikka Passatin kanssa kokemukset oli päinvastaisia.

Mulla on nyrkkisääntönä ollut että sekalaisessa ajossa pitää päästä vahintään, tai pienempään kulutukseen mitä on ilmoitettu kaupunkikulutus. Tämän toteuttaminen ei 1.6TDI Golfin kanssa ole mahdollista normaalissa sekalaisessa ajossa, saati päästä edes maantieajossa yhdistetyn kulutuksen lukemiin.

Jossain on vikaa. Onko vika mun ymmärtämisessä, valmistajan harhauttavissa kulutuslukemissa vai viallisessa autossa? Jälkimmäinen on pois suljettu koska huollossa on saatu joillain keinoilla 3.7L lukema, joten, vika on mun ymmärtämisessä tai valmistajan ilmoittamissa lukemissa.
BMW 118dA M-Sport

Golffari7

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.05.13 - klo:18:22
^Toivon todella pääseväni tulevalla 103kw:lla pienempään kulutukseen,autosi kulutus samaa luokkaa kuin 2.0 RS  ::)
Kyllä sinne 5 litran tuntumaan pääsee, kun jaksaa sählätä. Pitkän aikavälin kulutus näyttää itseasias 6.9l/100km, joka on ajotapaani nähden ihan kelvollinen lukema. Ehkä 70% ajoista on kaupunkiajoa.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Ehoracing - 01.05.13 - klo:20:35
1,6 TDI DSG
Kuluttaa noin 2 litraa yli ilmoittetun.

Tuskin autossa on mitään polttoaineenkulutukseen vaikuttavaa vikaa - kahden litran heilahtelu kulutuslukemissa on normaalia.

Viime vuosina autonvalmistajat ovat alkaneet virittää automallien ominaisuudet sellaisiksi, että autojen nomikulutuslukemat saadaan hyvin pieniksi. Aiemmin oli suhteellisen helppoa autoilla niin, että keskiskulutus jäi alle normin, mutta nyt saa olla tyytyväinen, jos keskikulutus on litran yli normikulutuksen. Ei hyvä asia laisinkaan.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy