Golf VII Varustepaketit ja lisävarusteet

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

digiGolf

Jos autossa on Comfort-paketti ja Xenon paketti

Saako siihen jälkeenpäin asennettua:
- Light assist
- mukautuva vakionopeussäädin ACC
Golf VII 1.4 TSI DSG Variant

teemur

Sekalaisia peruutuskameratopicceja selasin löytämättä vastausta seuraavaan:

Kaikissa pystyperäisissä VAGeissani tuo takapää on lumikeleillä aina ollut ummessa ja tähän kun yhdistää sisälämppärin käytön, tarkoittaa se myös melkoista jääkerrosta aina välillä. Golffissa ja Leonissa molemmissa takaluukku oli käyttämätön paikka näissä tilanteissa kun luukun avaukseen käytettiin logoa. Eli kun seiskagolffin peruutuskamera on logoon piilotettuna ja logo aukeaa pakki kytkettäessä, onko se talvella käyttämättömissä vai onko merkissä joku lämmitysvastus?

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Myhky

Aivan samaa olen pohtinut mutta asiasisältöä en tähän viestiin saa. Täytyy varmaankin muistaa lähtiessään koputella jäät irti. Enemmän olen huolissani siitä kärähtääkö joku logon avaava sähkömoottori kun peruuttaessa yrittää väkisin kammeta logoa auki.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

wille84

Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 06.12.12 - klo:09:37
Jos autossa on Comfort-paketti ja Xenon paketti

Saako siihen jälkeenpäin asennettua:
- Light assist
- mukautuva vakionopeussäädin ACC

Luulisi saavan mutta ongelma taitaa olla paljonko tulee kuluja, jos ja kun joutuu ohjanlaitteita vaihtaan (johdotuksia rakentamaan?) peilin alle kameran laittamaan..

Murska

Onkos kukaan tilanut supparia vararenkaan tilalle? Vielä ei ole varustelistalla, eikä ehkä tulekkaan mutta sellaista on saatavilla, ilmeisesti joissain keksieuroopan maissa ruksattavien listalla. Joissain euroopan kuvissa siitä on kuvakin olemassa, ja Espoon VW:llä pääsee livenä koekuuntelemaan, jos se auto vielä siellä on lattialla.

Sen verran ohuen oloinen matalien äänien toisto Golffissa oli että tuli tilattua auto subbarilla, asennetaan Suomessa ja on plug'n play järjestelmä. Vahvari asennetaan jonnekkin radion lähelle suoraan soittimen johdotuksiin, sieltä kaapeli takaluukkuun ja vararenkaan tilalle tulee mökäpönttö. Alkaa muorilta hilseet karisemaan harmaahapsista kun pannaan vähän Mattii ja Teppoo tulee suppasen kautta ;D
BMW 118dA M-Sport

teemur

Ohessa Herttoniemen VW:n varustelijalta kuva VII Golfin "Sound Systemistä" joka siis varapyörän tilalla. Kuvan nähtyäni jätin tilaamatta ja teen sinne itse sopivan (paremmilla komponenteilla samaan hintaan  8) )

Vahvistin näyttäisi olevan samassa paikassa. MUTU: Johtosarja (kuvassa) kytkettäneen jonnekin takaoven tietämille, josta kaiuttimen signaali ryöstetään vahvistimelle, signaali toiminnee myös herätevirtana vahvistimelle. Mistä virta otetaan vahvistimelle, en tiedä, enkä veikkaa enempää  ;D

EDIT: en epäile hetkeäkään, etteikö tuo toisi parannusta vakiorammariin verrattuna

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Murska

Eipä tullut katsottua purkkia nurjalta puolelta, voi olla että on samanlainen. Jos on niin sitten mulle puhuttiin apulantaa asentamisen työmäärästä ja vahvistimen sijoituksesta.

Toi kyllä vahvasti näyttää Helix:in subbarilta, voi olla että mua taas vedettiin retkuun myyntipuheiden kanssa...

No, tilattu mikä tilattu, ja kyllä se lisäbassoa antoi ihan sopivasti, ainakin paikallaan olevassa autossa, sitten sen näkee miten pelittää rengasmelujen säestämänä. Oikeastaan en mitään maanjäristysbassoa ollut hakemassa, tottunut nykyisen Passatin soundeihin ja niihin verrattuna Golfin äänentoistosta puuttuu matalat äänet tyystin.

Alunperin oli tarkoitus tehdä ite sinne subbari mutta ikä tekee laiskaksi enkä ole enään kovin innostunut alkaa rakentelemaan sähköjä nöihin nykyautoihin, sisutuksen purku johdotuksia varten tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta 8)
BMW 118dA M-Sport

teemur

Lainaus käyttäjältä: Murska - 30.12.12 - klo:07:56
Eipä tullut katsottua purkkia nurjalta puolelta, voi olla että on samanlainen. Jos on niin sitten mulle puhuttiin apulantaa asentamisen työmäärästä ja vahvistimen sijoituksesta.

Toi kyllä vahvasti näyttää Helix:in subbarilta, voi olla että mua taas vedettiin retkuun myyntipuheiden kanssa...

No, tilattu mikä tilattu, ja kyllä se lisäbassoa antoi ihan sopivasti, ainakin paikallaan olevassa autossa, sitten sen näkee miten pelittää rengasmelujen säestämänä. Oikeastaan en mitään maanjäristysbassoa ollut hakemassa, tottunut nykyisen Passatin soundeihin ja niihin verrattuna Golfin äänentoistosta puuttuu matalat äänet tyystin.

Alunperin oli tarkoitus tehdä ite sinne subbari mutta ikä tekee laiskaksi enkä ole enään kovin innostunut alkaa rakentelemaan sähköjä nöihin nykyautoihin, sisutuksen purku johdotuksia varten tuntuu vastenmieliseltä ajatukselta 8)

Ei taidettua puhua apulantaa asennuksen työmäärästä sinulle, kyllä kuulemma signaalit kaivetaan soittimelta asti. Paljonko tämän hinta oli?

www.tjr.fi

Murska

Listahinta asennettuna oli 750â,¬, siitä sitten tinkimään parhaansa mukaan ;)

Asennukseen menee noin 4h joten oletettavasti pelkkä pönttö ilman asennusta on noin 550â,¬.
BMW 118dA M-Sport

pizza_delivery

Nyt on uudet listat tullu.  Mm. Travel pakettia ja led takavaloja ja Dynaudiota.

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 14.05.13 - klo:23:47
Nyt on uudet listat tullu.  Mm. Travel pakettia ja led takavaloja ja Dynaudiota.

Ne tuli jo viime viikolla, keskustelua on ollut tuossa yleisessä Golf-ketjussa. Tämä pari tusinaa eri ketjua yhdelle mallille kyllä on ominaan hankaloittamaan keskustelua...

digiGolf

Miten mukautuva vakionopeussäädin ACC on käytössä toiminut ?

digiGolf

Kokemuksia

Miten luotettavasti lisävaruste: kaukovalojärjestelmä Dynamic Light Assist ja kaistanpitoavustin Lane Assist toimii ?
Entä halvempi kaukovaloautomatiikka Light Assist ?

kannattaako ruksata ?

Peso

Itse en ole pitänyt Dynamic light assistin toiminnasta: valot ovat levottomat, koska järjestelmä säätää jatkuvasti valokuviota-pitkille vaihtaminen on mielestäni myös usein luvattoman myöhässä. Kun tilasin kolmisen viikkoa sitten uuden Variantin hatchbäckimme tilalle, vaihdoin tuon dynamic assistin tavalliseen light assistiin (joka toivoakseni olisi hieman toimivampi). Hintalisä dynamic-järjestelmästä on aivan älytön ja sillä saa itselleen levottomat valot :( En ole myöskään pitänyt lainkaan tuosta lane assistin toiminnasta:järjestelmä on säädetty niin herkäksi, että se kääntää rattia todella häiritsevästi jos vain hiemankin lähestyt tieviivoitusta. Olen pitänyt varusteen käytännössä aina pois päältä, ihan turha härpäke!

Henri S

Kokemuksia travelpaketin mukana tulevasta navista? Näkyykö navin opasteet ajotietokoneen näytössä? Kuuluuko radio jos pitää navin soittimen näytössä?
Hohhoijaa!

digiGolf

Lainaus käyttäjältä: Peso - 16.08.13 - klo:10:55
Itse en ole pitänyt Dynamic light assistin toiminnasta: valot ovat levottomat, koska järjestelmä säätää jatkuvasti valokuviota-pitkille vaihtaminen on mielestäni myös usein luvattoman myöhässä. Kun tilasin kolmisen viikkoa sitten uuden Variantin hatchbäckimme tilalle, vaihdoin tuon dynamic assistin tavalliseen light assistiin (joka toivoakseni olisi hieman toimivampi). Hintalisä dynamic-järjestelmästä on aivan älytön ja sillä saa itselleen levottomat valot :( En ole myöskään pitänyt lainkaan tuosta lane assistin toiminnasta:järjestelmä on säädetty niin herkäksi, että se kääntää rattia todella häiritsevästi jos vain hiemankin lähestyt tieviivoitusta. Olen pitänyt varusteen käytännössä aina pois päältä, ihan turha härpäke!

Olen myös harkinnut dynamic assistia tai light assistia tulevaan farmariin. Harmi jos nämä teoriassa turvallisuutta edistävät varusteet ovat rahanhukkaa. Myös light versiosta on erilaisia kokemuksia. Tämäntyyppiset varusteet pitäisi olla auton valikosta ehdottomasti säädettävissä esim herkkyyden puolesta. Ei oikein uskalla ostaa sikaa säkissä. Olisikohan jossakin koeajoautossa nämä testattavana ?

jarmaho

Itse pähkäilin noita omaa kuljetinta valitessa ja tulin siihen tulokseen että en ota kumpaakaan vaikka ovat mainioita vehkeitä toimiessaan. Volkari sanoo malliin että tietyissä erityistilanteissa kuten sankassa sumussa, lumisateessa tai mäkisillä ja mutkaisilla teillä, jolloin järjestelmällä ei ole toimintaedellytyksiä parhaaseen mahdolliseen tulokseen, on kuljettajan hoidettava valojen vaihtamiset vastaantulijoiden häikäistymisen estämiseksi. Ja kun itse ajelen paljon alueella jossa ei ole suuria laakeita alueita, niin totesin käyttäväni rahat johonkin muuhun turhempaan...
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä: ID.4, Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: digiGolf - 17.08.13 - klo:16:24
Olen myös harkinnut dynamic assistia tai light assistia tulevaan farmariin. Harmi jos nämä teoriassa turvallisuutta edistävät varusteet ovat rahanhukkaa. Myös light versiosta on erilaisia kokemuksia. Tämäntyyppiset varusteet pitäisi olla auton valikosta ehdottomasti säädettävissä esim herkkyyden puolesta. Ei oikein uskalla ostaa sikaa säkissä. Olisikohan jossakin koeajoautossa nämä testattavana ?

Autossani on xenonit ja light assist, siis se edullisempi. Hinnastojen mukaan tällaista yhdistelmää ei olisi edes voinut tilata, mutta sain sen. Liittyi varmaan xenonpaketin jälkikäteisen lisäämiseen. Ok varuste, muttei välttämättömyys. Kun ajoni painottuvat motarille, jättäisin tämän varmaan pois, jos mahdollinen tuleva farmarini on golf. Sinänsä toimiva laite minusta.

Kaveri on ylistänyt omasssa seiskassaan olevaa dynamic light assistia. Minulle se on liian kallis varuste...

vkjoki

Kirjaan tähän kokemuksiani ja arvioitani Golf VII HB 103 kW 1.4 TCI ACT Highlinen varusteista ja pikkuisen muustakin. Autolla on ajettu nyt noin 26 000 km. Edellinen auto (Focus vm. 2012) oli vielä monipuolisemmin varusteltu kuin Golf VII:ni ja sitä edelllisen auton (Volvo S60 vm. 2011) varustelu oli suunnilleen samalla tasolla kuin Golf VII:ssa.

Tällaisiin arviointeihin liittyy kolme elementtiä, jotka vaikuttavat lopputulokseen:
1. tieto, joka on objektiivista, mutta jos esittää tietoa valikoiden, tietoonkin liittyy subjektiivinen elementti
2. subjektiivinen kokemus (tunne), joka vaihtelee eri henkilöiden välillä merkittävästi
3. subjektiivinen koettu tarve, joka vaihtelee eri henkilöiden välillä merkittävästi ja vaikuttaa voimakkaasti kohtaan 2 eli kokemukseen

Dynamic Light Assist
- säätää kaukovalojen keilan leveyttä vastaantulevan liikenteen mukaan niin, että vastaantulijat eivät häikäisty; siis kaukovalot pysyvät koko ajan päällä valaisten tien oikeaa reunaa
- perustuu tuulilasin yläreunassa olevaan videokameraan
- on toiminut hyvin, toki toiminta hioutuu vielä järjestelmän kehittymisen myötä
- kertaakaan ei ole tullut vastaantulijoilta kehoituksia siirtyä lyhyille
- aiemmissa autoissa oli valojen automaattinen vaihto pitkille ja lyhyille - sekin järjestelmä toimi hyvin
- valitsen tämän toiminnon jatkossakin
- autolehtien testeissä todettu toimivaksi järjestelmäksi

Kaistavahti
- ohjaa automaattisesti auton keskemmälle kaistaa, jos tahaton kaistaviivan ylitys uhkaa
- perustuu tuulilasin yläreunassa olevaan videokameraan
- hyvä turvallisuusvaruste, minulla aina päällä
- tuo ajoon hieman häiritsevää rauhattomuutta, ikäänkuin auton suuntavakaudessa olisi kaistaviivojen läheisyydessä mystisiä puutteita
- vaatii suhteellisen selkeän kaistaviivan eikä toimi talvella tiellä, jonka kaistaviivat lumen peitossa
- Focuksessa oli tarjolla myös moodi, jossa auto ei ohjannut aktiivisesti, vaan järjestelmä varoitti kaistaviivan ylityksestä vain väristämällä ohjauspyörää - sitä moodia kaipaisin myös Golfiin; Volvossa oli vain äänimerkkivaroitus, mikä oli kovin häiritsevä

Sopeutuva vakionopeudensäädin
- hidastaa auton vauhtia alle säädetyn vakionopeuden, jos edellä ajava auto hiljentää vauhtia
- turvaväli säädettävässä (minulla yleensä maksimissa)
- perustuu etupuskurin alareunassa olevaan tarkkuustutkaan
- nostaa vakionopeudensäätimen toiminnan aivan uudelle tasolle - mielestäni kyseessä jo aivan eri sukupolven järjestelmä kuin mitä perinteinen vakkari on

Peräänajonesto
- jarruttaa automaattisesti, jos peräänajo uhkaa
- perustuu etupuskurin alareunassa olevaan tarkkuustutkaan
- tärkeä turvallisuusvaruste, josta onneksi käytännön kokemusta on kertynyt itselleni varsin vähän

Kuljettajan vireystilan valvonta
- VAG-konsernin versiossa järjestelmään tallentuu kuljettajan tapa käyttää auton hallintalaitteita ensimmäisen viidentoista minuutin aikana; sen jälkeen järjestelmä vertaa ajokäyttäytymistä tähän tallennettuun profiiliin ja varoittaa, kun väsymyksen merkit ajoprofiilissa ovat näkyvissä
- tämä VAG-konsernin järjestelmä tuntuu olevan itse unessa ja tuntuu kuin se arpoisi vireystilan heikkenemiset satunnaisesti, joten en ole kokenut saavani siitä mitään hyötyä
- Volvon ja Fordin vastaava järjestelmä mittasi ajoreitin horjuvuutta suhteessa aktiiviseen ohjaukseen ja reunaviivoihin ja hälyytti, kun horjuvuussaldo oli täynnä; tämä Volvon ja Fordin käyttämä järjestelmä toimi kohtuullisen hyvin ja sellaisen ottaisin Volkkariinkin

Kuolleen kulman valvontajärjestelmä
- ei saatavissa Golf VII:aan
- toimi hyvin Volvossa ja Fordissa; olisin ruksannut Golfiinkin, jos olisi ollut tarjolla
- perustui Volvossa sivupeileissä oleviin videokameroihin ja Fordissa sivututkiin - sittemmin Volvokin on siirtynyt sivututkien käyttöön (videokameroiden etu oli se, että järjestelmässä oli myös hahmontunnistus, joka esti esim. lumivallien antamat hälytykset, mutta järjestelmä oli muutoin liian herkkä häiriöille ja lialle)

Nopeusrajoitusmerkkien näyttö mittaristossa
- olisi maksanut Golfiin jotain 2 000,-, ja se oli liikaa
- kuului Fordissa turvallisuuspakettiin ja oli erittäin hyödyllinen - eiköhän se jossakin vaiheessa tule järkihintaan tarjolle Volkkariinkin
- vieläkin 26 000 km:n jälkeen yritän tarkistaa nopeusrajoituksen Golfin mitatristosta ... turhaan :)

Pysäköintitutkat edessä ja takana
- olen sellaisiin tottunut, joten itselleni aivan must

Pysäköintiavustin
- pari kertaan Fordissa sitä kokeilin: hyvin toimi, mutta minulla se olisi vain lelu, kun ei ole tarvetta

Ajoprofiilin valintavalikko
- halpa mutta lelu - nimittäin vaihteistossa on joka tapauksessa tarjolla Sportvaihtoehto ja rullaus on mahdollista ilman Ecoprofiiliakin; mutta ei tosiaan maksa paljon mitään, joten eipä tuo haittaa

ergoActive-istuimet
- neljääntoista suuntaan säätyvä kuljettajan istuin sisältäen myös istuinosan pituuden säädön, istuimen etureunan korkeuden säädön ja ristiseläntuen säädön neljään suuntaan
- suurin osa "nahasta" on keinonahkaa, mutta istuimien reunat ovat oikeaa nahkaa
- aivan erinomaiset istuimet! (Parillakymmenellä autolla autoillut pitkä mies totesi, että hänen vaatimuksensa täyttävät istuimet hän on löytänyt VW Passatista, Volvo S60:sta ja nyt ergoActivet läpäisivät testin)

Highline
- pidän kyllä Comfortlinen kojelaudasta enemmän, mutta auton muu varustelu pakotti valitsemaan Highlinen
- pelkäsin, että kojelaudan kiiltävät, mustaksi pianolakatut pinnat olisi hankala pitää puhtaina, mutta pelkoni on osoittautunut turhaksi

Tehdaswebasto
- aivan erinomainen varuste, ja varsin edullinen kaiken lisäksi

Tungsten Silver -väri
- on lievästi savunharmaalla sävytetty vaihtoehto perinteiselle vaalean hopeanharmaalle värille
- helppohoitoinen
- oli ns. julkistusväri
- OK - yhtä hyvin olisin voinut valita keskiharmaan tai valkoisen

ACT-lepuutusmoottori
- kuluttaa erittäin vähän (minulla haarukassa 5 - 6 l / 100 km) ja reagoi pirteästi kaasutukseen
- nimenomaan tämän moottorin vuoksi valitsin Golf VII:n - ja sen vuoksi valitsisin edelleenkin
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

digiGolf

Kiitos vkjoki hyvästä ja erittäin perusteellisesta lisävarusteiden arvioinista.
Uutta autoa tilatessa on usein vaikea päättää mitä myöhemmin tarvitsee. Näitä erikoisvarusteita ei pääse kokeilemaankaan, koska koeajoautoissa niitä ei taida yleensä olla. Olisikin erittäin hienoa, jos tulevaisuudessa saisi ostaa joitakin noista myös jälkeenpäin tarpeen mukaan. Kamerapaketit ja sensorit voisi olla asennettu tehtaalla ja myöhemmin ostettaisiin vain moduleita oman tarpeen mukaan. Näihin liittyviä ohjelmistoja tulisi myös kehittää ja päivittää riittävän usein.

digiGolf

Erilaiset avustimet ovat tietyissa olosuhteissa varmasta hyviä, mutta niissä on myös monia suomalaisia olosuhteita koskevia rajoituksia jotka käyttäjän on hyvä muistaa. Ohjekirjan mukaan esim  s 218-223:
Mukautuva vakionopeussäädintä (ACC) kehotetaan olla käyttämättä vilkkaassa liikenteessä, päällystämättömillä teillä tai jyrkillä, mutkaisilla ja liukkailla teillä (esim lumisilla, jäisillä, sorapintaisilla tai veden peittämillä teillä),  moottoritieliittymässä, tietöiden kohdalla, tunnelisssa, monikaistaisilla teillä kun muut ajavat hitaammin ohituskaistalla, voimakkaassa vesi tai lumisateessa. Lisäksi on monia tilanteita joissa se ei reagoi mm pysähtynyt ajoneuvo.
Myös muiden apuvälineiden (esim Fron Assist, Dynamic licht Assist) rajoituksiin kannattaa tutustua ohjekirjasta

Näitä turvavarusteita tekee kuitenkin mieli seuraavaan kärryyn, mutta niitä pitäisi päästä koeajoautolla itse kokeilemaan.

Karvis

Eli tuon mukaan ACC:llä ei tee mitään, koska sitä ei saisi milloinkaan käyttää ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Henri S - 16.08.13 - klo:11:07
Kokemuksia travelpaketin mukana tulevasta navista? Näkyykö navin opasteet ajotietokoneen näytössä? Kuuluuko radio jos pitää navin soittimen näytössä?

Erittäin hyvä.  Meinaisin otta travel paketti pron, Mutta tämä riittävä ja kuskinvärinäytössä on kyllä opasteet ymym.  Uusi navi ettii automaattisesti huoltoasemat kun bensa loppuu.

ACC, erittäin hyvä.  Vaikka ei ole päällä se jarruttaa automaattisesti hätätilanteessa.  Kerran tuli semmoinen tilanne.  Se väli minkä voi säätää on vissiin sekuntteja.  Pysäytää 0Km/h asti, mutta sen jälkeen itse pitää pikkuisen kaasua painaa lähtiessa ja acc ottaa ohjat 30km/h jälkeen.

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 17.08.13 - klo:20:42

Ajoprofiilin valintavalikko
- halpa mutta lelu - nimittäin vaihteistossa on joka tapauksessa tarjolla Sportvaihtoehto ja rullaus on mahdollista ilman Ecoprofiiliakin; mutta ei tosiaan maksa paljon mitään, joten eipä tuo haittaa

Minä en kyllä ole keksinyt miten rullauksen saa toimimaan muussa kuin Ecoprofiilissa. Onko se edes mahdollista?
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

vkjoki

1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

shoeshine

Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

johan501

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 29.12.13 - klo:22:16
No just joo.

Siis DSG?

Varusteista tuli mieleen että pikkasen harmittaa kun en tilannut Ergoactive istuimet. Kyseessä Golf 7 Variant 1.4 DSG Comfortline jossa mm Sportpenkit. Joskus kaipaa penkin etureunan korkeuden  säätöä.
Golf VII Variant 1.4 90 Kw DSG Comfortline Sportpenkit. Tilattu 14.6 Toimitettu 27.09.2013.
Ex Mondeo wagon Ghia 2.0, -01 Vectra -99 1.6 jnt

Murska

Jos mutterit pysyy kädessä niin perusjakkaran etureunan saa korotettua aika helposti. Penkin kiinnityskiskon etumaiset pultit auki, kiskon ja lattian väliin 5-10mm korotusta ja pultit takaisin kiinni. Mä tein molempiin jakkaroihin muistaakseni 8mm korotuksen ja ajoasennosta tuli selkeästi parempi 186 kokoiselle kääpiölle, myös 160cm mirkku tykästyi muutoksiin ;)
BMW 118dA M-Sport

JHS

Edellisen korimallin Poloon tein aikoinaan samanlaisen istuimen etureunan korotuksen: sopivan isoreikäisiä rikkoja, joiden läpi etukiinnitysten pultit kiristetään takaisin.  Rikoilla korotuksen voi säätää helposti.  Operaation laillisuudesta en tosin tiedä: onko kyseessä auton rakenteisiin kohdistuva muutos?

Huikko

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy