Kokemuksia Golf V:stä

Aloittaja pokkus, 08.02.10 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

pokkus

Tänne voi kirjoitella omia kokemuksia V-mallin Golfeista. Yritetään pitää tämä aihe pelkästään kokemuksille pyhitettynä ja kaikenlainen ongelmien puinti käytäisiin omissa aiheissaan.

Tos®

2 vuotta ja reilu 52tkm yhteistä matkaa taitettu :D
Mittarissa nyt 120tkm.

En aio mokomasta luopua vielä hetkeen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mariko

2005 2.0 TDI (103 kw) löytyy pihalta,ajettu 185 tkm.Oli vielä "joku saksalainen laatu boxikin" :D Itse ajellu tuolla n.20 tkm vailla ongelmia,leimakin tuli justiinsa.Olen tyytyväinen...

hiloran

itellä ollut n60tkm. ja tykkään.

Joutunut vaihtamaan egr venttilin, läppä moottorin imusarjasta ja 2 vaimennin kumia takuuseen kardaanin ja haldex:n väliltä.

webasto ja letkulämppäri pitävät lämpöisenä. akkulaturin laitan ensitalveksi ellei meno hyydy tänä talvena

Ohjelmana PPC/turbotec

ulkonäköä tulee keväällä gti hiluilla, xenon valot tulossa ebaystä. xenon valojen ohjain jo kaapissa... tulee kiirettä kunhan tulee asentelu kelit pihalle

Tos®

Tällä jos millä saa kytkimen ja kardaanin värinänvaimentimet paskaks.
Launch Control löytyy myös manuaalivaihteisesta?
-Vaihde yköselle
-Kytkin pohjaan
-Kaasu pohjaan - kierrokset rajoittuu vajaaseen 3000rpm
-Kytkytin ylös ja:



Talvel ois pitäny kokeilla mokomaa. Aina oppii uutta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

eGetin

Et ole vissiin katsastuttanut kaaraasi? :)
Siellähän tuon olisi huomannut kunnei se kaasu pohjassa kierrä kuin sen 3krpm.

VAG!

#6
aa

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.05.10 - klo:10:14
-Vaihde yköselle
-Kytkin pohjaan
Kyl se antaa huudattaa sitä jos ei menettele oikein..  >:(

e; Niin ja on toki katsastettu viime kesänä puhtain paperein.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.05.10 - klo:22:52
Voisiko olla niin, että kytkin pohjassa ei kierrä kuin vajaat 3000 kierrosta?

Vapaalla kiersi enempi, mutta vaihde päällä ei...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 07.05.10 - klo:22:54
Vapaalla kiersi enempi, mutta vaihde päällä ei...
Hmmm, muistelin siis väärin. Muistin että olisi vaihde vapaallakin rajoittanut noita kierroksia, mutta meni se sentään osittain oikein  :D

Tos®

Oliski noin, niin eivät sais rääkätä konetta katsastuksessa :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

brainsurgery

Ei muuten kierrä DSG-laatikolla varustettu Golffikaan yli 3000rpm kun vaihde on N-asennossa.

pallopeli94

4 yhteistä vuotta vietetty 1.6 Golf V:n (2006) kanssa. 57000 km taivallettu ilman ongelmia.
Sukset eivät ole menneet ristiin oikeastaan kuin kerran talvella pakkasten aikaan lyhyeksi jääneen mykkäkoulun aikoihin.

+ Toimintavarmuus. Käy ja kukkuu kuin saksalainen kello.
+ Kompakti koko
+ Sopivasti varusteltuna löytyy kaikki tarvittava, ei mitään liikaa
+ Rauhalliselle kuskille

- Melu, varisinkin yli 100 nopeuksissa
- Pienoinen tehottomuus, mikä korostuu ohituksissa. Lähtee kyllä, mutta resurssien rajoissa. Sen jälkeen ei tapahdu yllätyksiä, vaikka tekisi mitä.
- Kaipaisi 6:tta vaihdetta. 120 km/h vaatii isoimmalla vaihteella 4000 rpm, mikä lisää melua ja vähentää ajonautintoa.
- Talvella sisätilalämmitin ja sopivanlainen pakkaslumi/märkälumi -yhdistelmä jäädyttää pyyhkimet tehokkaasti lasiin kiinni pidemmällä ajanjaksolla, jos ei nysvää todella puhtaaksi joka lähdöllä tai käytä huoltoasentoa.

Ouzi

Kävin hertsikassa katsomassa Audeja ja Seatteja. Samalla piipahdin katsomassa vaihtureita. Niin pitihän se katsoa V Variantin ovia kun niitä oli hallissa useampi. Yhdessä pelissä oli vain jäänestopala ja vain yhdessä ovessa. Monessa oli kyllä maaliin tullut jälkiä. Ja yhdessäkin variantissa oli lappu et odotan uutta omistajaa. Niin siinä ihan kuprulla kuskin ovi. Sääli senkin ostajaa jos ei ole huomannut et on jäävaurio Golffin ostanut.

Tos®

Omastanikin on vänkärin puolen jäänestopala irti.. pitäis liimata se takas ennen talvea.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Tarttis varmaan alkaa näitä kinumaan marmorilta ennen talvea...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

Eräs tuttava osti muutama kuukausu sitten käytetyn Golf GTI:n DSG-vaihteistolla vuosimallia 2005. Olin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa kyydissä ja täytyy todeta, että auto tuntui ja näytti niin hyvältä kuin oletinkin. Eteenkin DSG-vaihteisto tuntui miellyttävältä. Itsellenikin heräri ajatus, josko joskus hankkisi GTI:n kakkosautoksi?

Tunnin matkan aikana tuli esille ainoastaan yksi miinusmerkkinen asia, nimittäin  aivan järkyttävä rengasmelu. Autossa oli vakio 17" rengastus, joten 18" saatikka 19" vanteita ei tuohon autoon voi edes ajatella...tai sitten olen tottunut hiljaiseen autoon. Toisaalta kakkosautolla ei kovin paljon tule ajettua ja sekin ajo enimmäkseen kaupunkiajoa, joten rengasmelullä ei ole niin suurta merkitystä. Minkäslaisia kokemuksia muilla on?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14.10.10 - klo:08:55
Eräs tuttava osti muutama kuukausu sitten käytetyn Golf GTI:n DSG-vaihteistolla vuosimallia 2005. Olin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa kyydissä ja täytyy todeta, että auto tuntui ja näytti niin hyvältä kuin oletinkin. Eteenkin DSG-vaihteisto tuntui miellyttävältä. Itsellenikin heräri ajatus, josko joskus hankkisi GTI:n kakkosautoksi?

Tunnin matkan aikana tuli esille ainoastaan yksi miinusmerkkinen asia, nimittäin  aivan järkyttävä rengasmelu. Autossa oli vakio 17" rengastus, joten 18" saatikka 19" vanteita ei tuohon autoon voi edes ajatella...tai sitten olen tottunut hiljaiseen autoon. Toisaalta kakkosautolla ei kovin paljon tule ajettua ja sekin ajo enimmäkseen kaupunkiajoa, joten rengasmelullä ei ole niin suurta merkitystä. Minkäslaisia kokemuksia muilla on?

Jos on vähänkään meluherkkä, kannattaa V Golf kiertää kaukaa. Muuten mukava auto on pilattu aivan p...aksi tuolla järkyttävällä rengasmelulla. Olen kahdella eri mallilla kokeillut renkaita väliltä 16" kitkat - 18" kesäkumit, eikä mikään rengastus ole ollut hljainen.

Sen verran minuun tuo asia vaikuttanut etten enää Golfia ota, vaikka muuten en löydä autosta mitän pahaa sanottavaa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

-o-

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 14.10.10 - klo:09:56
Jos on vähänkään meluherkkä, kannattaa V Golf kiertää kaukaa. Muuten mukava auto on pilattu aivan p...aksi tuolla järkyttävällä rengasmelulla. Olen kahdella eri mallilla kokeillut renkaita väliltä 16" kitkat - 18" kesäkumit, eikä mikään rengastus ole ollut hljainen.

Sen verran minuun tuo asia vaikuttanut etten enää Golfia ota, vaikka muuten en löydä autosta mitän pahaa sanottavaa.

Eikös se vähän kuulu tuohon GTI tyyliin, että jos haetaan isompia vanteita niin melu tulee vakiona päälle ja saahan niitä peltoreita nykyään radiolla, jos melua haluaa torjua  ;D

Meillä kun on ihan orkkis 15" aluvalssit, ei melu ole koskaan tuossa autossa häirinnyt, enempi se tehon puute. Sanoisin koeajon perusteella että 1.8dsg octaviassa saman koon renkailla oli enempi melua kuin meidän veessä.

Nykäne

LainaaMuuten mukava auto on pilattu aivan p...aksi tuolla järkyttävällä rengasmelulla.

NASTARENGASVERO HETI! Muuten ei saada Suomeen hiljasia teitä. Suuri enemmistö ei vaiha kitkoihin vapaaehtoisesti, joten kunnon vero nastarenkailijoille, kun pilaavat  meidän kitkarenkailijoidenkin ajonautinnon kesäisin! Ken on Muualla Euroopassa vitoskoppaselle ajanut tietää, että vitosgolffi on HILJAINEN ajaa maissa, jossa nastarenkaat ovat kielletyt.
Glf V TSI 90kW -09

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 14.10.10 - klo:10:23
Ken on Muualla Euroopassa vitoskoppaselle ajanut tietää, että vitosgolffi on HILJAINEN ajaa maissa, jossa nastarenkaat ovat kielletyt.
Totta.

jambo1224

Tervehdys tällekin palstalle.

Golf V:stä on kertynyt omia kokemuksia hieman yli kahdelta vuodelta ja noin 80tkm:lta.

Golfin rengasmelu on mielenkiintoinen asia. Sitä tunnutaan hoettavan mantran lailla. En ennen palstojen lukemista pitänyt Golfia muita autoja meluisampana. Enkä pidä vieläkään.

Tässä ote eräällä toisella ultimaatilla palstalla esittämästäni näkemyksestä:

"Golfin melu puhuttaa. Olen seuraillut tätäkin keskustelua mielenkiinnolla, omakohtaisiin kokemuksiin myös tukeutuen.

Kollektiivinen tosiasia vaikuttaisi olevan se että Golf on meluisa.
Tämänkin viestiketjun aloituksessa viitattiin Golfiin ja muuhun Vag -tuotteeseen liittäen meluisuuden yhdeksi määreeksi (toinen komentti on TOSin samalla linjalla kuin omani) .

Kaivoin raamattuni (TM) arkistosta ja tutustuin kahteen autovertailuun, molemmissa Golf V edustettuna.
Vuoden 2007 10 numerossa sisämelun kohdalla Golf kuului "suureen keskiluokkaan" (-->ei hyvä, ei huono), maininnalla: "rengasmelu kasvaa selvästi karkealla pinnalla."

Vuoden 2008 10 numerossa vastaavasti Golfille annetaan määre: "Kiitettävään arvosanaan tässä joukossa yltävät vain Peugeot ja Volkswagen, nekin juuri ja juuri." Lisäksi jutussa käsitellään arvosanojen skaalausta: toimittajien mielestä tässä luokassa ei vain pystytä sen parempaan suoritukseen.

Molemmissa testeissä desibelimittaukset vahvistavat lausunnot."

Edellä mainittuun perustuen haastaisin näkemystä:
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 14.10.10 - klo:09:56
Jos on vähänkään meluherkkä, kannattaa V Golf kiertää kaukaa. Muuten mukava auto on pilattu aivan p...aksi tuolla järkyttävällä rengasmelulla. Olen kahdella eri mallilla kokeillut renkaita väliltä 16" kitkat - 18" kesäkumit, eikä mikään rengastus ole ollut hljainen.

Mihin verrattuna Golf on järkyttävän meluisa? TM:n testauksissa se näyttäisi olevan luokassaan keskikastissa tai jopa parhaimmistossa!

Omaani olin erittäin tyytyväinen. Neliveto, xenonit, dieseli ja nastarenkaat tekivät Golfista loistavan maakunnan lumisten teiden matkaamiseen!

Ps. Omani ehdin jo myydä pois, en tosin autosta johtuvan syyn takia (nyt työmatka taittuu julkisilla, aiemmin ei).


tsiih

Mielestäni tämä melujuttu on vahvasti korvakohtainen asia. Toisia häiritsee, toiset eivät edes huomaa. Sen ei tarvitse olla kuulosta kiinni. Itselleni kova jyrinä renkaista on sietämätön ääni, tuulen suhina taas ei. On myös muita ääniä jotka tekevät hulluksi, yksi pahimmista on monien laturien ja kuvaputkitelkkareiden pitämä pieni ininä  ::). Kuuloni on erinomainen mutta kohtuullisessakin taustamelussa on esim. puhelimen käyttö mahdotonta, kun taas jollain puolikuurolla tämä onnistuu leikiten.
Ikävä kyllä tämä on yksi syy kesäajan rengasvalintaani. Ei golf suinkaan ole rengasmeluisimmasta päästä, moni pikkuautokin yltää pahempaan :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tobaz

Nuista rengasmeteleistä en ole itse kiinnostunut, sillä kuuntelen mielummin moottorin murinoita. :)

GOLF V GTI DSG:läisen omaavana (50tkm) olen tätä mieltä:

+ Turvallisuus (ohituskiihtyvyys)
+ DSG laatikko
+ Jämäkkä alusta (niin kadulla kuin radallakin)
+ Tilavuus (nimimerkillä 185cm/120kg mahdun tähän autoon ihan hyvin)

- Alustan nirinät ja narinat (esim. korotetun suojatien yli ajettaessa)


HAL9000

Enää en ajele Golfilla en. Mutta kokemuksia kahdesta V-koppaisesta (6 vuotta, n. 200tkm) on kuitenkin takana. Voin luetella omat tuntoni kahdesta yksilöstä:

Golf V 103kW TDI Sportline DSG
- Meluisuus
- DSG
- 2 ovea
+ Ajettavuus (urheilualusta)
+ Suorituskyky varauksin
+ Viattomuus
+ Laatuvaikutelma

Golf V 125kW TDI GT
- Meluisuus!!
- Vikaisuus
+ Suorituskyky
+ Ajettavuus
+ Yleinen "kivuus"

Tuo ensimmäinen oli jollain tapaa vähän pettymys. Vaihdoin silloisen IV-koppaisen 96kW TDI:ni tuohon. Uusi oli edellistä äänekkäämpi, hitaamman tuntuinen (varmasti myös olikin) ja ehkä vähemmän urheilullisen tuntuinen. Kyllähän se kuitenkin loppujen lopuksi plussalle meni koska seuraavakin oli Golf.
Varsinkin tuo jälkimmäinen jätti kyllä loppujen lopuksi tosi positiivisen kuvan Golfista autona. Ensimmäisen puolen vuoden aikana auto seisoi 3kk pajalla jatkuvien vikojen takia, sen jälkeen autossa ei ollut yhtään mitään ongelmaa. Aina toimi ja hyvin toimikin. Monasti kun hyppäsi jonkun toisen auton puikoista omaansa, ihmetteli toisinaan sitä kuinka kaikin tavoin tasapainoinen ja ripeä kokonaispaketti se oli. Nopeuden muuttaminen välillä 60 - 120km/h oli suorastaan naurettavan vaivatonta ja tarvittaessa todella ripeää, oikein hymyilytti... ;D
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Tos®

Muutaman tankkauksen ajan olen ihmetelly, että MFA näyttää desin tai pari liikaa.
Varmaan 2 vuotta sitten säädetty kohdalleen.

Nyt adaptation arvo oli 101, joten pudotin sen takaisin sataan.

Renkaat kulunu tms.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

TSI_J


Golf V kokemukset ovat meidän taloudessa sen verran hyviä että kiikarissa on kohta tulevan autonvaihdon LISÃ,,KSI Golf V GTI:n uittaminen VW:n kotimaasta kakkosautoksi.

GT Sport 103kw toiminut meillä loistavasti. En keksi mitään moitittavaa. Hyvä alavääntö tämänhintaluokan autoon yhdistettynä 6.2litr/100km keksikulutukseen pk-seudulla yllättää vielä 3 vuoden ajojen jälkeenkin.

Rengasmelusta täällä on ollut paljon puhetta. Ei tämä auto hiljainen ole mutta vähintäänkin kelvollinen, hyvä muistaa että V Golfista on saatu huomattavan erilaisia desibelimittauksia maailmalla. Tässä alla esimerkki TSI vs GTI ja ero 100kmh vauhdissa kolme desibeliä, se on paljon kun kyseessä on sama kori!! Pidän tuollaisia alle 70 desibelin arvoja suorastaan hyvinä ja samanlainen fiilis on omasta GT Sportista joka on 16" rengastuksella.

http://motor.terra.es/pruebas-coches/nuestros-datos.cfm?id=MOT25696&id_version=15434

http://motor.terra.es/pruebas-coches/nuestros-datos.cfm?id=MOT34020&id_version=18570

Lisähuomautuksena vielä asia joka ei tosin suomalaisia suuremmin kiinnosta, kun ajaa auton laivasta ulos saksanmaalle niin auto muuttuu huomattavasti hiljaisemmaksi. Järkyttävä ero teiden karkeudessa. Uskon tämän olevan syynä äänenvaimennuksen tasoon.



_
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

MasTurbo

Kakkos koppasen rs octavian nähneenä nykyinen vm2008 golffi on melultaan suht hiljainen.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

eGetin

En voi allekirjoittaa tuota väitettä, kyllä Golf Variant on Octavia Combia selkeästi äänekkäämpi.

DaZuissi

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 04.05.11 - klo:16:10
Kakkos koppasen rs octavian nähneenä nykyinen vm2008 golffi on melultaan suht hiljainen.
Samaa mieltä.
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.05.11 - klo:17:48
En voi allekirjoittaa tuota väitettä, kyllä Golf Variant on Octavia Combia selkeästi äänekkäämpi.
Eri mieltä.

Oma 1.9TDI Variant on huomatavasti hiljaisempi kun Octavia RS. RS:n kontin kautta tulee uskomattoman paljon häiritsevää ääntä korviin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy