Kokemuksia Golf V:stä

Aloittaja pokkus, 08.02.10 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

JWM

Hei,
Kyselläämpä vaihteeksi täällä. Nyt kovemmilla pakkasilla kun aamulla käynnistää auton niin aluksi alle puoli minuuttia käy todella karkeilla kierroksilla ja epätasaisesti. Auto siis on yöllä autokatoksessa ja ajastettuna 2h lämmityksessä ennen liikkeellelähtöä. Onkos joku vikana vai onkos tässä junnulla nyt asiat hukassa?  :-[

qsla

En tiedä mistä moottorista on kyse, mutta ex golffin 2.0tdi pumppusuutinkone kylmänä yski ja tärryytti tyhjäkäynnillä.. varsinkin jos pakkasta oli alle -15 astetta. Tehdas webasto oli mutta eipä ruvennut moottoria lämmittämään kuin vasta koneen käynnistyksen jälkeen. Lämmitti vain sisätiloja joka oli omastamielestäni aivan hullua kun se nimenomaan tuli ostettua "moottorin lisälämmittimenä":)
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Ahven

Omassa tyhjäkäynti kuulosti kesät talvet hieman epäsäännölliseltä. Mitään vikoja ei koskaan ollut. Ominaisuus?
Nykyinen: Passat Variant 1,6 TDI Comfortline
Edelliset: Golf Variant VII 1,4 TSI+DSG Comfortline  Golf V 1,6 Comfortline

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: JWM - 15.01.14 - klo:15:18
Hei,
Kyselläämpä vaihteeksi täällä. Nyt kovemmilla pakkasilla kun aamulla käynnistää auton niin aluksi alle puoli minuuttia käy todella karkeilla kierroksilla ja epätasaisesti. Auto siis on yöllä autokatoksessa ja ajastettuna 2h lämmityksessä ennen liikkeellelähtöä. Onkos joku vikana vai onkos tässä junnulla nyt asiat hukassa?  :-[

Onhan se vähän yskivää noin alkuun. Meillä kyllä näyttää kehräävän kylmä/haaleastartissa vähän pirteämmin nyt, kun kone on kertaalleen avattu ja karstat rapsuteltu pois.

Kyseessä siis tuo allekirjoituksen TSI.

JWM

Oolrait, taitaa kuulua siis asiaan. Kiitoksia!  :)

Hartiza-

Tervehdys kaikille!

Oli pakko rekisteröityä, kun sattui murheellinen tapaus oman 1.4 tsi 118kw manuaalivariantin kanssa.

Viime viikolla alkoi täysin tyhjästä tyhjäkäynnillä täristys/ pätkiminen ja pakokaasujärjestelmän vikavalo vilkkui satunnaisesti. Vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, jossa vikakoodin tulos oli: nr.1 pytyn sytytyspuola vaihdettava. No sehän vaihdettiin kyselemättä. Jätin auton käymään työmaan pihaan hetkeksi ennen kotiinlähtöä, autolle palatessa kuului koneesta pienimuotoinen nakutus ja EPC-valo syttyi -> pajalle, puola ei ollut pohjassa asti, OK.

Seuraavana päivänä jälleen pakokaasujärj. vikavalo syttyi -> pajalle, jälleen indikoi nr.1 pytyn sytytykseen, tulpat vaihdettiin. Katselin ikkunan takaa kun murheellisen kauan kesti tulppien vaihdossa..

Hetken kuluttua myyjä tuli puheille: nr.1 pytystä vuotaa paineet öljytilaan, mäntä halki/männänrenkaat morjes, osat tulee parin päivän päästä, maahantuojalle on kyselyä laitettu josko tulisivat vastaan finanssipuolessa, täydellinen huoltohistoria.

Kys. autolla siis ajettu tällä hetkellä rapiat 91tkm, nokkaketju ja magneettikytkin on vaihdettu n. vuosi takaperin.

Mitä ihmettä tämmöinen lysti mahtaa maksaa ja minkä tasoista hyvitystä on optimistisesti odotettavissa ja onko minulla kohtalotovereita? Haulla en vastaavaa löytänyt.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Hartiza- - 05.03.14 - klo:19:17
Tervehdys kaikille!

Oli pakko rekisteröityä, kun sattui murheellinen tapaus oman 1.4 tsi 118kw manuaalivariantin kanssa.

Viime viikolla alkoi täysin tyhjästä tyhjäkäynnillä täristys/ pätkiminen ja pakokaasujärjestelmän vikavalo vilkkui satunnaisesti. Vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, jossa vikakoodin tulos oli: nr.1 pytyn sytytyspuola vaihdettava. No sehän vaihdettiin kyselemättä. Jätin auton käymään työmaan pihaan hetkeksi ennen kotiinlähtöä, autolle palatessa kuului koneesta pienimuotoinen nakutus ja EPC-valo syttyi -> pajalle, puola ei ollut pohjassa asti, OK.

Seuraavana päivänä jälleen pakokaasujärj. vikavalo syttyi -> pajalle, jälleen indikoi nr.1 pytyn sytytykseen, tulpat vaihdettiin. Katselin ikkunan takaa kun murheellisen kauan kesti tulppien vaihdossa..

Hetken kuluttua myyjä tuli puheille: nr.1 pytystä vuotaa paineet öljytilaan, mäntä halki/männänrenkaat morjes, osat tulee parin päivän päästä, maahantuojalle on kyselyä laitettu josko tulisivat vastaan finanssipuolessa, täydellinen huoltohistoria.

Kys. autolla siis ajettu tällä hetkellä rapiat 91tkm, nokkaketju ja magneettikytkin on vaihdettu n. vuosi takaperin.

Mitä ihmettä tämmöinen lysti mahtaa maksaa ja minkä tasoista hyvitystä on optimistisesti odotettavissa ja onko minulla kohtalotovereita? Haulla en vastaavaa löytänyt.
Mikä vuosimalli ja oletko eka omistaja?Jos olet, niin hyvät mahkut ettei jää itelle paljoakaan maksettavaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: Hartiza- - 05.03.14 - klo:19:17
Tervehdys kaikille!

Oli pakko rekisteröityä, kun sattui murheellinen tapaus oman 1.4 tsi 118kw manuaalivariantin kanssa.

Viime viikolla alkoi täysin tyhjästä tyhjäkäynnillä täristys/ pätkiminen ja pakokaasujärjestelmän vikavalo vilkkui satunnaisesti. Vein auton paikalliseen merkkihuoltoon, jossa vikakoodin tulos oli: nr.1 pytyn sytytyspuola vaihdettava. No sehän vaihdettiin kyselemättä. Jätin auton käymään työmaan pihaan hetkeksi ennen kotiinlähtöä, autolle palatessa kuului koneesta pienimuotoinen nakutus ja EPC-valo syttyi -> pajalle, puola ei ollut pohjassa asti, OK.

Seuraavana päivänä jälleen pakokaasujärj. vikavalo syttyi -> pajalle, jälleen indikoi nr.1 pytyn sytytykseen, tulpat vaihdettiin. Katselin ikkunan takaa kun murheellisen kauan kesti tulppien vaihdossa..

Hetken kuluttua myyjä tuli puheille: nr.1 pytystä vuotaa paineet öljytilaan, mäntä halki/männänrenkaat morjes, osat tulee parin päivän päästä, maahantuojalle on kyselyä laitettu josko tulisivat vastaan finanssipuolessa, täydellinen huoltohistoria.

Kys. autolla siis ajettu tällä hetkellä rapiat 91tkm, nokkaketju ja magneettikytkin on vaihdettu n. vuosi takaperin.

Mitä ihmettä tämmöinen lysti mahtaa maksaa ja minkä tasoista hyvitystä on optimistisesti odotettavissa ja onko minulla kohtalotovereita? Haulla en vastaavaa löytänyt.

Kaverin Golfissa, 1.4 103kw kävi ihan sama juttu. Suunnilleen samat kilometrit. Herjasi myös ensin sytytyskatkoja 1. pyttyyn ja puolaa epäiltiin siinäkin. Kaveri vaihtoi puolan ja pari päivää meni ok ja taas alkoi herjaamaan. Sitten todettiin, että huollossa (ei merkkiliike) on laitettu väärät tulpat. Tulpat vaihtoon ja taas meni päivä pari ok ja eikun moottorin kuva taas tauluun. Tässä vaiheessa kaveri laittoi auton vaihtoon ja parin viikon päästä myyjä soitti, että oli saanut auton myytyä ja nyt siitä porsi kone. 5-6 kâ,¬ oli alustava arvio rempalle. Kaveri tuumas, että tulihan vaihdettua sopivasti... ;).

Hartiza-

Joo itsekin puntaroin, jotta tarvisko laittaa kiertoon.. Perhanan hyvä auto ollunna muuten, lisäksi kun kyseessä on merkkihuolto niin ei varmaan tarvi harkitakkaan myyvänsä vv-autolle tuota ennen rempan tekoa? :D

Hartiza-

Kirjootellaan vähän päivitystä, eli tehtaan korvaushakemus hylättiin suoralta kädeltä.

Maahantuojalta tuli heti viesti, että korvaavat kaikki osat, vaikkei konetta ole edes purettu vielä  :o

Haiskahtais HIEMAN tyyppivialta  :D

~1100â,¬ joka tapauksessa jää työlle hintaa, joka on ainaki meikäläiselle ihan tarpeeks.

Archie

Piti rekisteröityä tänne VAG-arenalle, nimittäin joulukuussa myin A4 quattron ja otin vaihdossa -09 Golf Variantin. Itse auton on ollut todella positiivinen yllätys: ripeä kulkine, pieni kulutus ja hyvät sisätilat. Mutta se moottori...     Kysymys kuuluukin, onko CAXA moottorin jakoketju orkkisnumeroltaan 03C 109 158A (partsbase.org) uusin versio? Käsittääkseni viimeinen merkki tai kaksi viimeistä merkkiä kertovat osaversion. Tuo ketjuhan on sitä venyvää mallia ja siitä on (taas) käsittääkseni tehty kestävämpi versio, jonka luulisi olevan eri versiotunnuksella.

samiv

Tuollainen vuoden 2008 1.9 TDI tuli hankittua viime viikonloppuna.


Aiempi peli oli myös variantti, vuodelta 94 joten hyppäys oli valtaisa  ;D Kun aiemmat autot ovat olleet vanhoja romuja ei ole sen ihmeemmin ollut niihin mielenkiintoa mutta nyt on kiinnostusta pieneen laitteluun ja tekniikkaan.

Koetin Jyväskylän Motonetissä ja netistä kaivella Haynesin ym huolto/korjausoppaita mutta toistaiseksi tuloksetta. Onko niin että näihin Variantteihin ei ole sellaisia tehty? Kiinnostaa lähinnä normihuollot ym,pulttien kiristysmomentit jne. Kun on aiempia moottoripyöriä tullut penkissä säädettyä tehtaan jäljiltä paremmin hengittäviksi ja nähnyt mikä ero moottorin vastaavudessa on hyvin tehtyjen säätöjen jäljiltä niin kyllä joku lastutus/säätäminen jossakin firmassa tehtynä (kun mp-tallilla löytyy dyno vai pyörille) kiinnostaa.
Golf V Variant 1.9 TDI 2008

dosetti

Onnea uudesta autosta. Eipä nuo taida ainakaan tekniikan osalta paljoa poiketa esimerkiksi kiristysmomentit kun samaa tekniikkaa on eri kuorissa.

TonzaFIN

Itsellä ollut nyt Golf GTI 2005 dsg 5 vuotta ja kilsoja takana n.55 tkm (nyt ajettu 145tkm).

+ dsg (ei mitään ongelmia ole ollut)
+ ajettavuus
+ tilava
+ ulkonäkö

- meluisuus moottoritiellä
- valuttaa talvisin syylarinnestettä (ilmeisesti lohkolämppäriä käyttäessä tai jos pakkasesta vie talliin)
- vakiostereot eivät kovin kummoiset

Ainoat "viat" ovat 5 vuoden aikana olleet:
- ilmastoinnin kompressori hajalla ostaessa, kesällä vasta huomasin (vw-centerin takuuseen meni)
- eturenkaiden yläpuolella alkava ruoste (audin piikkiin meni kunnostus)
- toisesta peilistä irtosi "peililasi"
- cut-off venttiili/ahtopaineiden venttiili hajosi
- käytössä kuluvia osia jouduttu vaihtamaan kuten toinen takajousi rikkoutunut, apulaitehihna ja vetonivel veteli viimeisiä.


Mutta kaiken kaikkiaan vähä vikainen ja varma peli. "Vahingossa" aikanaan kävin koeajamassa ja siltä istumalta ihastuin getariin. En ole vaihtanut pois kun parempaa ei ole vielä tilalle löytynyt. Mielestäni hinta-laatu suhde GTI:ssä todella hyvä.

VW Golf GTI 2005 remus

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 05.09.10 - klo:21:37
Omastanikin on vänkärin puolen jäänestopala irti.. pitäis liimata se takas ennen talvea.
Mikä on tuo "jäänestopala"?  ???


Eka Golf

Mihin tuo härpäke laitetaan?
Tarvitseeko keväällä -08 rekisteröity Variant myös tuollaiset?

dosetti

Etuoven saranapuolelle alareunaan, ei itse oveen vaan auton puolelle. Saat ne todennäköisesti ilmaiseksi huollosta, jos esität asian nätisti. Eipä nuokaan estä oven vääntymistä, mutta ehkäisevät jään muodostumista sulamisvedestä.

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 03.01.15 - klo:23:22
Mihin tuo härpäke laitetaan?
Tarvitseeko keväällä -08 rekisteröity Variant myös tuollaiset?
Veikkaan, että 99% varmuudella tarvihtee. Ainakin omassa -09 kotterossa nuo olisi tarvinnut, mutta en sitten koskaan jaksanut niitä asentaa. Kysyin VW Airportin korikorjaamolta, että onnistuuko toimenpide jossa veden ohjausta muutetaan. Näin sulamis vedet olisivat menneet muuta kautta, kuin juuri ovien alakulmiin. Eivät operaation suorittamisesta innostuneet ja aattelin että olkoot sitten, kun niin vaikealta koko homma tuntui. Ei ollut niin pahoja ongelmia, kun webasto oli käytössä. Veikkaan, että sisälämppärin käytöllä olisi ollut huomattavasti suuremmat ongelmat jäiden suhteen.

En nyt löytänyt nopealla googletuksella hyvää kuvaa, kuinka nuo tulisi asentaa. Sinne etuovien etu-ala kulmaan ne olisi tarkoitus asentaa. Noissa on oma tarra mukana, mutta en sitten tiedä kuinka hyvin pysyvät paikoillaan. Ainakin kannattaa pinta putsata ja lämmittää hyvin ennen asennusta.

Jotenkin jäi jostain sellainen juttu mieleen, että nuo jäänestopalat olisivat taas aiheuttaneet joillakin ruostumis ongelmia.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Eka Golf

Voiko tuon välttää jos ei avaa ovea ääriasentoon väkisellä koska 6v vanhassa ei vielä näy klommoja?

dosetti

Ei voi. Sopivasti kun on sitä jäätä siellä välissä, alkaa oven kulma vääntymään heti kun ovi lähtee auki. Sinänsä paha vielä, koska jäätä ei tahdo saada poiskaan ennenkuin ovi on täysin auki. Minulla auttanut nuo palat, sulamisveden uudelleenohjaus sekä sisätilan lämmittimen varovainen käyttö. Keväällä haastetta, koska aurinko jaksaa lämmittää lumet vedeksi päivällä, illalla jäätyy. Seuraavana aamuna ovi vääntyy..

JarnoF

Juu kerran nuo meidänkin ovet on oiottu. Tehtaan piikkiin onneksi. Asensivat jäänestopalatkin, mutta ensimmäinen taisi olla alta viikossa irti. Seuraavakin vähän repsottaa, mutta on se nyt muutaman vuoden pysynyt. Kun tuolla parkkipaikoilla kuljeskelee ja noita Golffien ovikulmia tarkastelee niin huomaa kyllä miten yleinen ongelma tuo on.

TJI

Audi Center Espoosta löytyy hyvin pidetty golf v viistoperä
2008. Ajettu alle 170tkm. Jakopää tehty. 1852 ahdin ja ltr ohjelma. Noin 200hp ja 400nm.

Manuaali bkd . 5 ovinen kori. Siitä jollekin ripeähkö Diesel

Vagaaja

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 07.01.15 - klo:08:56
Juu kerran nuo meidänkin ovet on oiottu. Tehtaan piikkiin onneksi. Asensivat jäänestopalatkin, mutta ensimmäinen taisi olla alta viikossa irti. Seuraavakin vähän repsottaa, mutta on se nyt muutaman vuoden pysynyt. Kun tuolla parkkipaikoilla kuljeskelee ja noita Golffien ovikulmia tarkastelee niin huomaa kyllä miten yleinen ongelma tuo on.

Ei ole ihme jos ei jäänestopalat pysy kiinni, kun ne laitetaan 2 puolisella teipillä kiinni. Mulla oli toinen puoliksi irti jo kun hain auton pois paikaliselta merkkipajalta palojen laitosta. Huomautin työnjohtoon samantien asiasta, ehdotettiin uutta aikaa, että laittavat toisen puolen uudelleen kiinni. Jätin ajan varaamatta ja liimasin molemmat puolet uudelleen Wurthin liimamassalla ja hyvin ovat pysyneet.

Eka Golf

Ei ole nuita muovihärpäkkeitä eikä tule jos on 6v pärjännyt ilman!  ::)
Toisaalta jos ruuveilla ovipelti kiinni niin helppo oikoa itsekkin?  8)
Tullut oiottua pahempiakin ruttuja joskus!  :)
Toisaalta nykyään muovia ympäriinsä ja pakksella ei ketä mitään?  >:(
Tosin olen korjannut pari muovipuskuriakin mutta työlästä!  ???

dosetti

Jos oven kulma on vain taipunut ilman maalin lohkeamista, on se helppo painaa sormella suoraksi. Useampi painallus voi jo tehdäkin mutkaa, omatoiminen korjaaminen on sitten vähän niin ja näin jos maali on lohjennut. Itse olen saanut kaikki korjaukset tähän mennessä ilmaiseksi takuuseen.

Eka Golf

Dosentti on yleensä opettaja Suomessa eli hyvä kun opetat meitä oppimattomia!  8)

Octavia4x4

No nyt tiedän (tai ainakin luulen tietäväni), mitä tarkoitetaan mutteriohjauksella. Tuli tuossa viikonloppuna ajettua emännän Golfilla ja lähtiessä pakkasta oli liki 20°. Aivan ohjauksen keskellä oli kylmänä hassu pykälä, joka selvästi tuntui, kun käänteli ohjausta keskikohdan yli. Lämmetessän katosi. Isommilla kääntökulmilla ei tuntunut enempää pykäliä.
Konsernipelejä vuodesta 1993

204

Nyt se vian keksi kun ei meinaa millään löytyä.
Alussa pelas kylmänä hyvin ,mutta nyt ei sitten millään lähde kulkemaan.
Jostakin lykkää moottorin vika valoa mittariin,
On jo neljä kertaa testerissä ollut ja polttoainepuolelle herjaa vikaa.
Paineanturi on uusi ,samoin suodatin. tankkikin on putsattu kun otin polttoainepumpun irti ja se kyllä lykkää bensaa.
Pitäneekö antaa vielä kovakin paine?
Tulpatkin vaihdoin ja lämpötilan tunnistimen.
Pörhön huollossa epäilivät johto vikaa,mutta ei ainakaan antureiden lähellä ole johtoja rikki.
Voisko kukaan valaista mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi.??

Flag

Golf Variant 2008. 2,0 TDI,103 kw, tyyppi BMM. DSG laatikko. Ajettu nyt 155 000.  Ostettaessa 102 000, v.2013.
-Hyvä ajettavuus, pieniruokainen, kesällä n. 5/100, talvella n. 6/100.
-Moottori ei hävitä öljyä 15 000 vaihtovälillä. Perusmottori hyvä. Webasto toiminut moitteetta.
Siinä oli plussat, mitkä pitäis olla itsestäänselvyyksiä.

Laitettu 100-115000 km: DSG:n mekatroniikka, lämm.laitteen moottori, läppämoottori, valokytkin.
130-155000 takapyörän laakerit,peilien lasit irti, virtalukko jumissa, helmoista massaukset irti alalistoja myöten.

Verhoilu nukkaantuu ja kuluu kyynärnojista y.m.tosi helposti.
Ikkunoiden "kromi"listat hapettuneet rumannäköisiksi.

Onneksi on jätetty työautoksi Vectra  TDI aj. 490 000, vaihdettu vain kuluvia osia. Moottoriin kuuluvia osia ei laturia lukuunottamatta ole tarvinnut uusia mitään.

Ei nuo VW:n viat ole ainutlaatuisia. Kaikki merkit laitanaan on heppoisempia kestämään n.2000 luvulta alkaen.

Vaaditaan päästöjen nimissä m.m. hiukkassuodattimia jonka takia on lyhyttä työmatkaa ajavan käytävä
2500-3000 rpm vähintään viidenkymmenen kilsan hupilenkki viikoittain, jotta vermeet toimii... kyllä hiilijalanjälki pienenee. Yleensäkin nuo päästödirektiivit aiheuttaa näitä ongelmia, kun määräaikaan ei millään ehditä kehittää toimivia laitteistoja.

Pyöränlaakeritkin VW:ssä oli muuten France:ssa tehdyt, vaan onhan nuo koko Golffitkin Meksikolaisia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy