Kokemuksia Golf V:stä

Aloittaja pokkus, 08.02.10 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

qwe

#60
Huonolla pidolla on ollut.

Omassa golfissa vm -05 on nyt 205tkm ja ei kolise yms. vain turbo ulisee samoin kuin on ulissut uudesta asti.  Takuuajan jälkeen oli sammutusläpän, flektien ja johtosarjan kanssa ongelmia, mutta ne viat on nyttemmin pysyneet poissa. Ainoa vika tällä hetkellä on se että alkuperäiset takajarrupalat antavat runsaasti pölyä.
Meinasikin unohtua, etuovien vääntymiset ja etulokasuojien maalilohkeamat vw auto korjasi takuuseen v.2010
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

peelo


Marko

Joo,kyllähän näiden kunnossapitäminen jonkunlaista työkaluarsenaalia ja rahaa vaatii >:(

Mulla V koppa BKD Dsg:llä,ajettu nyt 125 tuhatta.Vuosi takaperin ostettu,jolloin mittarissa 68 tuhatta.
Vauhtipyörän siihen takuuseen vaihtoivat kun nostin mekkalan.Lieneekö nytkin sökönä,kun niin pahan kuuloisesti sammuu,vai kytkinpakastako ääni tulee ::)
Laatikko sinällään toimii aika hyvin,ei sen käyttäytymisessä juuri ole muutosta tapahtunut tämän 60 tuhannen aikana.

Remonttia mitä tuohon olen tehnyt tässä vuoden aikana:

-laturin hihna napsahti poikki startatessa,onneksi auto oli omassa pihassa ja vara-auto tietysti myös.
-molemmat takapyörän laakerit n.80 tuhannessa
-jarrupalat taakse ja eteen,levyt taakse
-parkkipolttimo
-öljyt vaihdan n.10 tonnin välein suodattimen kanssa,ei kuluta.

Nyt seuraavana vuorossa jakohihna,laturin vapaakytkin,alatukivarsien puslat aivan väljät(kolisee mahdottomasti)
Vetonivelen suojakumi.
Pohjaan pitäisi jotain suihkuttaa,kun kivisuihkut vieneet maalit ja massat.
Varmaan paljon muutaki.

Yleensä päässyt suht huolettomasti 100 tuhatta tässä mun ajossa,mutta ei onnistunut tällä ;D

Mutta muuten oon tykänny :D
On xenonit ja huonontien paketti ja kaksiovinen,ym.asiaa helpottavaa





Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

peelo

Kokemuksia lisää! Oikean puolen takaovesta keskuslukko mennyt..

Quality

Lainaa238tkm.

Ketjun pikaisen silmäilyn perusteella vaikuttaisi, että Kuusakoski olisi oikea osoite ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pohjoissavonprinssi

Tervehdys lajitoverit.

Tuossa aiempaa Golf V topicia lukeneena sain aika hyvän käsityksen ko. Golfista kokonaisuudessaan. Harkinnan alla ollut jo jonkin aikaa Variantti malli ja dieselinä ja 1.9 tdi moottorilla, kilometrejä n. 150-200 tkm, jolloin hintakin siinä 12-14 000 paikkeilla. Useampaa 3c Passatia olen koeajanut ja luopunut "halpa ja hyvä" tyylisestä ajattelusta, eli autot ovat tavalla tai toisella olleet sökönä.
Pikagoogletus ei ole oikein tuottanut toivottua tulosta käyttäjäkokemusten suhteen vaan usein ollut sellaista "juupas eipäs" keskustelua, syrjähtäen johonkin korjausohjeeseen.

Eli millaisia kokemuksia Golffareilla on perus 1.9 tdi moottorista? Onko nämä väitetyt kaksoismassavauhtipyörä, polttoainepumppu ja suutin ongelmat olleet todellisia vai jonkin maanantaikappaleen murheenkryyniä? Muutenkin olisi mukava jos joku tdi variantin omaava kirjoittaisi kokemuksistaan. Myös jos muista vastaavista autoista (Passat, A4, Octavia jne.) jollakin on sanottavaa, niin ei muuta kuin kommettia kehiin.

Asiallisia vastauksia kiitän jo etukäteen tässä vaiheessa.

ConD

1.9TDI koneen suuttimissa ei mainittavasti ole vikoja olleet. Pumppusuutinten viat ovat lähestulkoon keskittyneet Siemensin valmistamiin tiettyjen 2.0TDI koneiden pumppusuuttimiin. Kaksoismassavauhtipyörä puolestaan on mekaaninen ja senvuoksi kuluva osa. Ennemmin tai myöhemmin se pitänee uusia. Omassa 1.9TDI koneessa kilometrejä oli 225tkm suurinpiirtein kun se piti uusia.

Tekniikka Golfeissa on pellin alla kuitenkin samaa kuin muuallakin konsernissa, tämän vuoksi kannattaa kysellä kokemuksia muilta osa-alueilta kuin moottorista ja voimansiirrosta. Ei se kaksoismassa tai DSG yhtään sen paremmin kestä onko koppana Golf, Octavia tai mainitsemasi Passat. Samoja osia siellä majailee hyvin pitkälti. :)

Jos Passattiin vertaa, niin Golfissa on muutamia "helpotuksia" varustuksen osalta. Sähköinen käsijarru puuttuu ja sitämyöten vikakohteita on vähemmän sekä virtalukko on mallia normaali. Välttämättä nuo ei tarkoita suoraan että jotain puuttuisi tai Golf olisi parempi, se vaan *saattaa* olla halvempi ylläpitää. Makuasioita sitten on monet muut varustejutut autojen välillä...

Sinun hintaluokassa voi olla helpompaa löytää Octavia tai Passat ehjänä kuin Golf, sillä niitä on V-korisena ruvettu tekemään vasta vuosimallista 2008 eteenpäin kun Octaviaa alettiin tekemään 2005 ja Passattia 2006. Touranit puolestaan tuli 2003 yhdessä lyhytperäisen Golfin kanssa. Nettiautossa Golfeja löytyy sinun spekseillä 20kpl, Octavioita farmarina 38kpl ja Passatteja farmarina 59kpl ja Touraneita 23kpl. Jotenkin luulisi, että nuista mieluinen auto löytyisi. :) Kilometreillä en rajannut hakua sillä huonosti pidetty auto voi 150tkm mittarissa olla paljon karseampi kuin hyvin pidetty 250tkm ajettu. Vähiten ajettu Golf taisi olla jopa ~120tkm mittarissa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Marko

Sähköntuotanto loppui 127 tkm:ssa.Narun päässä kotiin,onneksi matkaa ei ollut kuin 4 kilometriä.
Valeohan tuolla on sähköä tehnyt,mutta nyt tilalle tuli aito bosch,hintaa oli 350 e.

Sunnuntaina ikkunannostin päätti lopettaa yhteistyön,kiva ajella yli 100 km.ikkuna auki,onneksi ei satanut ;D
Matopyörällä vaijerinsäikeitä poikki,uusi marmorilta 143 e.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

pohjoissavonprinssi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.08.12 - klo:13:56
1.9TDI koneen suuttimissa ei mainittavasti ole vikoja olleet. Pumppusuutinten viat ovat lähestulkoon keskittyneet Siemensin valmistamiin tiettyjen 2.0TDI koneiden pumppusuuttimiin. Kaksoismassavauhtipyörä puolestaan on mekaaninen ja senvuoksi kuluva osa. Ennemmin tai myöhemmin se pitänee uusia. Omassa 1.9TDI koneessa kilometrejä oli 225tkm suurinpiirtein kun se piti uusia.

Tekniikka Golfeissa on pellin alla kuitenkin samaa kuin muuallakin konsernissa, tämän vuoksi kannattaa kysellä kokemuksia muilta osa-alueilta kuin moottorista ja voimansiirrosta. Ei se kaksoismassa tai DSG yhtään sen paremmin kestä onko koppana Golf, Octavia tai mainitsemasi Passat. Samoja osia siellä majailee hyvin pitkälti. :)

Jos Passattiin vertaa, niin Golfissa on muutamia "helpotuksia" varustuksen osalta. Sähköinen käsijarru puuttuu ja sitämyöten vikakohteita on vähemmän sekä virtalukko on mallia normaali. Välttämättä nuo ei tarkoita suoraan että jotain puuttuisi tai Golf olisi parempi, se vaan *saattaa* olla halvempi ylläpitää. Makuasioita sitten on monet muut varustejutut autojen välillä...

Sinun hintaluokassa voi olla helpompaa löytää Octavia tai Passat ehjänä kuin Golf, sillä niitä on V-korisena ruvettu tekemään vasta vuosimallista 2008 eteenpäin kun Octaviaa alettiin tekemään 2005 ja Passattia 2006. Touranit puolestaan tuli 2003 yhdessä lyhytperäisen Golfin kanssa. Nettiautossa Golfeja löytyy sinun spekseillä 20kpl, Octavioita farmarina 38kpl ja Passatteja farmarina 59kpl ja Touraneita 23kpl. Jotenkin luulisi, että nuista mieluinen auto löytyisi. :) Kilometreillä en rajannut hakua sillä huonosti pidetty auto voi 150tkm mittarissa olla paljon karseampi kuin hyvin pidetty 250tkm ajettu. Vähiten ajettu Golf taisi olla jopa ~120tkm mittarissa.




Kiitos pikaisesta kommentista. Tosiaankin Passatti oli alunperin kiikarissa, varustelun, ulkonäön ja letkeän kyydin vuoksi. Mutta n. 5 eri peliä ajaneena niissä oli mm. Climatronicista kuului outoa lotinaa, maalipinta karannut sieltä täältä, kytkin ravisti, tyhjäkäynnillä vaimeaa kolinaa, moottorin täristämistä tyhjäkäynnillä yms, muuta. Tuota Touraniakin olen miettinyt, samoin Golf plussaa mutta niihin ole sen koommin perehtynyt. Octaviasta kelpuutaisin vain Elegance varustelutason, jota myöskin ihan hyvin silloin tällöin ollut saatavilla mutta tuo Golf nyt sellainen mikä eniten himottaisi... Liekö syytä mennä lääkäriin? :)

eGetin

Climatronicin lotina on ihan normaalia, ainakin sen perusteella että sellaista on saanut kuunnella yhdessä sun toisessa VAGineessa eikä niistä mikään rikki ole ollut. Kytkimen ravistamisen voi saada korjattua esimerkiksi pakittamalla venetrailerin jyrkkään ylämäkeen kytkintä luistattaen :P

ConD

Pienet tutinat tyhjäkäynnillä on voitettavissa, kytkimen täristys voi olla liikkeen koeajoautossa tyypillistä seisottamisen tulosta ja climatronic lotisee ihan samalla tavalla omassani, eikä se mikään vika ole. Läpät vain heiluvat kun tieturi niitä ajelee eestaas, sopeuttaminen auttaa hetkeksi. Muuten tuossa nyt ei mitään ihmeitä pitäisi olla.. Maalipinnan nuhjut ja sisätilojen saastaisuus kyllä pistävät silmään itsellänikin.

200tkm ajettu auto ei ole uusi. Siinä tuntuu ja näkyy jo käyttö. Itse ostin tuon Touranin 2v sitten 197tkm ajettuna ja sen jälkeen kilsoja on tullut n. 50tkm lisää. Tuon aikana on kaksoismassan ja kytkimen lisäksi yksi säätöläppä climatroniciin pitänyt uusia ja takaluukku vaihtaa maahantuojan koritakuun piikkiin. Muuten auto on perus kuluvien osien huolloilla selvinnyt varsin mallikkaasti.

Yksi tärkeä asia dieseleissä pitää kuitenkin muistaa, eli tuo *rkeleen volkkarin tehdaswebasto, jotka on todennäköisimmin korjausta vailla, jos ei ole vielä korjattu. Tyypillinen vika on palopesän karstaisuus ja sitäkautta toimintahäiriöt. Webasto voi mennä myös niin lukkoon ettei se edes yritä enää toimia ja jos siinä ei esilämmityssarjaa ole, niin sen olemassaolosta ei välttämättä ostaja tiedä mitään. Vikakohde sekin... vakiona kaikissa Suomi-Passateissa ja Touraneissa.

Lääkäriinmenon sijaan sanoisin että käy katsomassa hintaluokkasi autoja ihan rauhassa. Kyllä se sieltä löytyy kun ei jumita johonkin tiettyyn malliin vaan pitää silmät auki.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Kale

Ei mun mielestä tarvi lääkärissä käydä jos variantti golffia halajaa. Ihan hyvä kapistus tämä oma on ainakin toistaiseksi ollut, nyt 190tkm mittarissa tarjoaa vielä niin hyvät kyydit ettei ole ollut tarvetta vaihtaa vähemmän ajettuun. Sisustan kankaissa on outoja kulumia jotka pistävät ihmettelemään mitä edelliset omistajat ovat autossa harrastaneet. Muutoin auto on sisältä kuin uusi. Kyydissä olijat usein hämmästelevät kilometrejä.

Suosittelen varustetasoksi sportlineä, tosin kannattaa varautua noilla kilsoilla iskareiden vaihtoon jos niitä ei vielä ole vaihdettu.

Aika hyvin löytyy ehdokkaita noilla sun kriteereillä mutta itseä kiinnosti ehkä eniten nämä. Kävisin ainakin potkimassa jos sattuvat olemaan lähistöllä.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5009551
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/4480531
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5019494 1.9GTD ihan oudoilla tehoilla?


eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kale - 23.08.12 - klo:14:37
Aika hyvin löytyy ehdokkaita noilla sun kriteereillä mutta itseä kiinnosti ehkä eniten nämä. Kävisin ainakin potkimassa jos sattuvat olemaan lähistöllä.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5009551
Taitaa olla Comfortline penkeistä päätellen.

Fedder

Hei,
täytyy sanoa, että erittäin hyvä auto ajaa ja tilojen puolesta riittävä. Tavaratila on koko-/hintaluokassaan mahtava ja varusteitakin on kiitettävästi jos löytää passelin yksilön. Ainoa varoituksen sana meikäläiseltä tulee omituisesta ruostumisesta: aika monessa yksilössä maalipinta kuplii aluksi nuppineulan pään kokoisia kuplia, jotka sitten ajan mittaan puhkeavat täyteen kukkaansa eikä maahantuoja helpolla niitä takuuseen korjaa, jos suinkin voi vedota kulumisen aiheuttamaan ruostumiseen.

Mutta siis jos siistin yksilön löydät ja syynäät esim kynnyskotelot ja myös katon (koska lakka irtoilee maalipinnasta jättäen vaaleamman ja mattapintaisen läikän), niin kaupantekoon vain.

Kommenttini eivät perustu vain omaan kokemukseen vaan myös tuttujen / työkavereiden kokemuksiin Variant Golfista. Vissiinkin Wolfsburgissa tehdyt Golfit ovat olleet maalipinnaltaan parempia ja kestävämpiä.
Immer wieder Golf.

poloboy

Vuoden kokemuksella manuaalivaihteisesta Jetta 2.0 TDI Sportlinesta uskallan myös suositella vastaavaa 1.9/2.0 TDI Golf Variantia. Halusin nimenomaan Sportlinen, eikä sitä saanut Suomessa 1.9 TDI-koneella Jettaan tai Golf Variantiin. Sportlinen alusta on kohtuu jämäkkä nyt vielä 130 tkm ajettuna, ja penkit ovat mielestäni huomattavasti Trend- ja Comfortlinen jakkaroita parempia.

Vauhtipyörä kolisee joskus vähäsen kun laittaa vaihteen silmään, ja takaluukkua sekä kynnyskoteloita on minun yksilöstäni maalattu takuuseen. Kävin muutamia Golf Variantiakin katsomassa ennen kuin ostin Jetan, niissäkin oli ruostetta kynnyksissä jaka takaluukuissa. Turbon ongelmia olen yrittänyt ehkäistä kunnollisella moottorin jälkikäytöllä ajon päätteeksi sekä käyttämällä maskisuojusta talvella, ettei turboon kertyisi kondenssivettä.

Harmillisempi ongelma oli, kun auto ei meinannut läpäistä katsastusta korkeiden päästöjen takia, en tiedä mistä johtui, ajan kyllä nyt välillä todella reippailla kierroksilla ettei vika palaisi.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

pohjoissavonprinssi

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.08.12 - klo:14:22
Pienet tutinat tyhjäkäynnillä on voitettavissa, kytkimen täristys voi olla liikkeen koeajoautossa tyypillistä seisottamisen tulosta ja climatronic lotisee ihan samalla tavalla omassani, eikä se mikään vika ole. Läpät vain heiluvat kun tieturi niitä ajelee eestaas, sopeuttaminen auttaa hetkeksi. Muuten tuossa nyt ei mitään ihmeitä pitäisi olla.. Maalipinnan nuhjut ja sisätilojen saastaisuus kyllä pistävät silmään itsellänikin.

200tkm ajettu auto ei ole uusi. Siinä tuntuu ja näkyy jo käyttö. Itse ostin tuon Touranin 2v sitten 197tkm ajettuna ja sen jälkeen kilsoja on tullut n. 50tkm lisää. Tuon aikana on kaksoismassan ja kytkimen lisäksi yksi säätöläppä climatroniciin pitänyt uusia ja takaluukku vaihtaa maahantuojan koritakuun piikkiin. Muuten auto on perus kuluvien osien huolloilla selvinnyt varsin mallikkaasti.

Yksi tärkeä asia dieseleissä pitää kuitenkin muistaa, eli tuo *rkeleen volkkarin tehdaswebasto, jotka on todennäköisimmin korjausta vailla, jos ei ole vielä korjattu. Tyypillinen vika on palopesän karstaisuus ja sitäkautta toimintahäiriöt. Webasto voi mennä myös niin lukkoon ettei se edes yritä enää toimia ja jos siinä ei esilämmityssarjaa ole, niin sen olemassaolosta ei välttämättä ostaja tiedä mitään. Vikakohde sekin... vakiona kaikissa Suomi-Passateissa ja Touraneissa.

Lääkäriinmenon sijaan sanoisin että käy katsomassa hintaluokkasi autoja ihan rauhassa. Kyllä se sieltä löytyy kun ei jumita johonkin tiettyyn malliin vaan pitää silmät auki.


Joo se on jännä, kun autokauppiaat kirkkaan silmin mainostavat autoja super siistinä mutta esim. konepelti saattaa olla kirjaimellisesti kuin haulikolla ammuttu, kiven iskujen osalta, maalipinta naarmua ja lommoa siellä täällä. Omaa autoa pidän käytettynä mutta niihin super siisteihin verratuna tuo peli on ultrahypermega siisti.

Tuo kaksoismassavauhtipyörä + kytkin homma alkaa kuulostamaan jollekin määräaikaishuollolle. Miksi se ei voisi kestää sen 600 tkm...

ConD

Autokauppiaat ovat joissain tapauksissa kyllä taiteilijoiden ja hevoskauppiaiden risteytymiä. Keksivät asioita vain edistääkseen myyntiä ja tekevät ties mitä temppuja. :D Esim oma nykyinen auto kyhjötti vaihtoautohallin perällä, eikä sitä kukaan ehtinyt alkaa minulle "myymään" kun totesin sen kelpo peliksi parin pikkujutun korjaamisen jälkeen.

Kiveniskemiä autoihin tulee, toisaalla enemmän, toisaalla vähemmän. Vielä ei ole Suomessa ~200tkm rullattua autoa vastaan tullut missä kiveniskemiä ei olisi ilman että autoa olisi maalailtu tai muuten korjailtu.

Kaksoismassan voi usein vaihtaa kiinteään jousitetun kytkinlevyn kanssa silloin kun autossa on käsin hämmennettävä loota. DSG:n kanssa tuo ei onnistu. Kestohommista laatikon ja muun voimansiirron osalta voi sitten väitellä lopun ikäänsä, mutta tuolla pääsee eroon ainakin kolkkaavasta kaksoismassasta.

Tilapuolella Golf Variant riittää useimpiin perhetarkoituksiin täysin. Itsellä Touranin lisätila miellyttää lähinnä korkeudessa sisällä, kun lapset voi köyttää autoon paljon ilmavammin. Autoa ei tarvi myöskään pakata hullunkiilto silmissä, kun tilaa on "ylimäärin". Esim vaunuja ei peräkonttiin tarvi taitella, ne menee sinne kun nostaa vaan. Mukavuusasia lähinnä minulle siis... perus farkkukin riittäisi. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Tos®

Tänään teki spuukit:

Satasen vauhdis yks kaks hätävilkut vilahti 2 kertaa ja tööt tööt torvet pari kertaa lyhyesti  :o
Hetken päästä koitin äänimerkkiä ja vain toinen torvi pelitti.

High tone on vaihdettu pari vuotta sitte ja Low lopetti toimintansa.

Vikakoodeja ei ollut
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Taky

Lainaus käyttäjältä: ConD - 23.08.12 - klo:16:52
Autokauppiaat ovat joissain tapauksissa kyllä taiteilijoiden ja hevoskauppiaiden risteytymiä.

M.O.T

Tänään kun hain auton huollosta niin oli hetki aikaa kierrellä pitkästä aikaa vaihtoautohallissa ja voi sitä lauseen partta mitä autokauppiaat muutamille kauppaa hieroville suolsivat - oikein myötähäpeää heitä kohtaan pukkasi pintaan - kaikkensa on näköjään yritettävä.
Itse onneksi olen sen verran luotaantyöntävä että antoivat olla rauhassa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Naqo

Hei vaan,

Itselläni on ollut Golf V GT Sport 2.0 TDI 4Motion (-08) uudesta lähtien, eikä ole vielä kertaakaan matkan varrelle jättänyt. 115 tkm on lasissa ja vielä pitäisi ainakin pari vuotta jaksaa. Autosta olen pitänyt eikä ostopäätös ole kaduttanut. Kerran yritti jälkiasennus-webasto tehdä kepposen vuodattamalla jäähdytinnesteet tielle. Perille kuitenkin päästiin, ja syyksi paljastui puhki hankautunut (liian pitkä) nesteletku. Uusi letku tilalle, nesteet ylämerkkiin ja matka jatkui.

Positiivista:
- Ajotuntuma (neliveto talvella)
- Käyttölaitteet käyttäjäystävällisiä
- Jämäkkä alusta
- Laatu (ei resonanssiääniä tms.)
- Toimintavarmuus
- Kulutus (keskikulutus 6l/100km seka-ajossa)

Negatiivista:
- 4Motionin tavaratilan koko
- 2 ovea (oma vika - olisi pitänyt ottaa takaovien kanssa)
- Vakionopeussäädin hyppää joskus pois pelistä (korjaantuu "boottaamalla")

Kaiken kaikkiaan auto on palvellut minua tarpeisiini nähden loistavasti. Autoa en vaihda ennen kuin esim. perheenlisäyksestä johtuvaa lisätilantarvetta ilmenee.

BoGe

Noniin. Terve vaan! Eka vw:n menossa muutaman rellun ja volvon jälkeen. Alku ei kauhen hyvä ollut :D Omistan siis 06 gt volsun. Auton ostin joulukuun alussa ja viikon sillä kerkesi ajamaan ja sitten syttyi "pakokaasupäästöjen merkkivalo tmv." Siittä sitten hetken kinastelun jälkeen auto huoltoon. Ensimmäiset diagnoosit olivat, että yksi suutin pitää vaihtaa+venttiilikopan kannen tiiviste vuotaa. Korjausarvio oli jotain 2000e luokkaa. Pari viikkoa meni sitten siinä, kun myyjäliike otti selvää ketä tuon tulee maksamaan. Itse sitä en pikku neuvottelujen jälkeen onneksi joutunut :P Viikko tästä osat oli vaihdettu ja yritettiin taas. Valo tuli jälleen mittaristoon. Sitten kysyivät jo neuvoa maahantuojalta ja he käskivät pistämään, jos jonkinmoista puhdistusainetta bensan sekaan+öljyn sekaan ja vielä vissiin imusarjaan erikseen tuupattiin jotain. Auton sain eilen ja tässä nyt koitellaan ja toivotaan, että kaikki alkaa pelittämään kunnolla. Hullu tai ei, mutta ei sinäänsä kaduta vielä tuon osto. Asia voi olla toinen, kun joutuu ite korjaukset maksamaan ;D

JuusoR

Lainaus käyttäjältä: BoGe - 29.12.12 - klo:01:30
Noniin. Terve vaan! Eka vw:n menossa muutaman rellun ja volvon jälkeen. Alku ei kauhen hyvä ollut :D Omistan siis 06 gt volsun. Auton ostin joulukuun alussa ja viikon sillä kerkesi ajamaan ja sitten syttyi "pakokaasupäästöjen merkkivalo tmv." Siittä sitten hetken kinastelun jälkeen auto huoltoon. Ensimmäiset diagnoosit olivat, että yksi suutin pitää vaihtaa+venttiilikopan kannen tiiviste vuotaa. Korjausarvio oli jotain 2000e luokkaa. Pari viikkoa meni sitten siinä, kun myyjäliike otti selvää ketä tuon tulee maksamaan. Itse sitä en pikku neuvottelujen jälkeen onneksi joutunut :P Viikko tästä osat oli vaihdettu ja yritettiin taas. Valo tuli jälleen mittaristoon. Sitten kysyivät jo neuvoa maahantuojalta ja he käskivät pistämään, jos jonkinmoista puhdistusainetta bensan sekaan+öljyn sekaan ja vielä vissiin imusarjaan erikseen tuupattiin jotain. Auton sain eilen ja tässä nyt koitellaan ja toivotaan, että kaikki alkaa pelittämään kunnolla. Hullu tai ei, mutta ei sinäänsä kaduta vielä tuon osto. Asia voi olla toinen, kun joutuu ite korjaukset maksamaan ;D

Mulla kanssa palanu kyseinen valo gti golffissa jo viikon. Auto seisoo pihassa kun ei sillä uskalla ajaa ja huoltoon menee vasta uuden vuoden jälkeen kun on kuulemma ruuhkaa.

Vikakoodit kävin lukemassa ja kuulemma käy tyhjäkäynnillä liian laihalla, epäilevät imuvuotoa jossain. Toivottavasti ei ole kallis remontti edessä... :/
VW Golf GTI MK5 - ex
Audi S3 1.8Tq 8L

Passatti

Vaimolla oli kanssa omassa Golfissaan kymmenen kertaa tätä ongelmaa.Milloin oli liian laihalla ja milloin tulpassa vikaa ja paine anturissa jarrujen puolella.Sit oli kuulemma vikaa lambda tunnistimesessa.Valo syttyi aina muutaman kuukauden päästä.Päästiin siitä ongelmasta kun auto myytiin.
Always lead, never follow

JuusoR

Huollossa kävi ja syyksi kerrottiin viallinen pcv venttiili, joka vaihdettiin. Nyt toimii taas  ;)
VW Golf GTI MK5 - ex
Audi S3 1.8Tq 8L

concorde

Vitoskoppaa on tullut käytettyä viimeiset 8 vuotta ja 180tkm ilman murheita. Kyseinen kulkine on ollut mun ehdottomasti huolettomin auto. Hyvä ajaa, riittävän tilava, riittävän tehokas (2.0TDI) ja mikä parasta - luotettava kuin peruskallio.

Huoltojen (yhteensä n. 1300eur, sis myös 120tkm hihnanvaihtohuollon) lisäksi autoon on tarvinnut vaihtaa vain toinen takapyörän laakeri (150eur, työt 50eur), ja välijäähdyttimen kenno (100e + 150e) joten polttoainekulujen ulkopuolisia menoja autossa on ollut noin sentin/km. En pidä pahana.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

stone

R 32:sta revitty 2 vuotta 55tkm, ei murheita , kivaa on ollu varsinkin talvella ;)

vmh

Sellasta kyselisin että onko kokemuksia 1.9tdi tekniikasta....lähinnä kyselisin turbosta. Itsellä -04 1.9tdi 66kw ja turbo "ulahtaa" joskus jopa todella isosti, hyttiin ja pihalle kuuluu selkeästi, samalla tekniikalla olevaa boraa kokeillut ja ei mitään. Onko muilla vastaavaa vai mistähän voisi olla kyse :D

TJI

Vuoden ajossa ollut bkd. Kaksoismassa ja kytkin vaihettu vahvempiin. Osat kuluu ajossa mutta sitähän varten niitä vaihdetaan. Lastu tulossa ja joskus kun ahdin antautuu niin lisää voimaa tiedossa. Miinuspuolena etuveto talvella mutta onneksi työautolla ajetaan valtaosa kilsoista..

Äsä

Vuoden ja about 30-40tkm olen nyt tuolla Golfilla ajellut ja eipä ole mitään sen kummempia vikoja tullut eteen, mitä muissa automerkeissä tai -malleissa ei tulisi. 160tkm tulee tällä viikolla täyteen. Huollot kun tekee ajallaan ja kunnolla niin oikein mainio peli kerrassaan. 2.0 TDI GT 125kw 5D ja 6v manuaaliloota. Jos nyt kuitenkin "vikoja" pitää luetella niin:

- Takaluukun avausmekanismi sanoutui irti. Vielä en ole selvittänyt mistä kiikastaa, todennäköisesti johdoista, jotka kuulemma voivat hankautua poikki.
- Takalasin pyyhkimen varsi irtosi talvella moottorista. Omalla toiminnalla todennäköisesti vaikutusta asiaan.
- Maalipinta on melko huonolaatuinen. Joku taisi siitä täällä kertoakin, että volkkarilla tuppaa olemaan. Pesua ja vahaa pintaan.
- Apurunko paukkuu silloin tällöin kurveissa. Pulttien kiristämisellä/vaihtamisella parempiin ongelma katoaa.
- Etujarrujen kitinäominaisuus. Satularunkojen uusinnalla kuulemma selviää, jos selviää. Takuuhommia. (ELSA-tiedote?)
- Kulttimaineeseen noussut kynnyskotelojen ruostuminen ja etuovien kulmien vääntyminen. Takuuhommia tämäkin. Jäänestopalojen asennuksen lisäksi kannattaa ilmeisesti vaatia myös sulamisvesien valumisen uudelleenohjausta.
- Talvella moottorin lämmöt eivät meinaa nousta. Viimasuojan kun iskee keulille niin avot. Kuulemma estää kondenssiveden muodostumista ahtoputkiinkin. Kuulemma.

Hyviä puolia sitten:

+ Tilava kokoisekseen. Viisi päällä ollaan ajeltu ja ei valittamista. Lentokonestandardien mukaiset käsimatkatavaratkin mahtuivat takakonttiin.
+ Mukavan tehokas ja vääntävä. Kaasuun vastaamista voisi tosin parantaa paremmin virtaavalla suodattimella ja vaimentimella. Oma mielipide.
+ Kulutus järkevää luokkaa. Noin 6l/100km yhdistetty.
+ Ajotuntuma.
+ Yleisesti laadukas peli.

PS. Katsastuksesta viime viikolla heittämällä läpi.

fogxanic

Minua kiinnostaisi Golf 1.4 125 kW TSI GT Sport vitoskoppanen nimenomaan. Niitä näyttää saavan nettiautosta n. 12 k â,¬ hinnalla. Tyyppiviat on ilmeisesti kynnyksen ruostuminen ja oven vääntyminen? Onko kellään kuvaa miltä kyseiset hommat näyttää jos käyn katsomassa jotain. Tarviiko tälläistä paljonkin huoltaa, kun vertaa esimerkiksi nykyiseen honda civic -01 johon on 8-vuoden aikana pitänyt uusia alustan osia ja jarruja sekä perushuollot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy