Kokemuksia Golf V:stä

Aloittaja pokkus, 08.02.10 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

eGetin

Meillä ainakin -05 2.0TDI Octavia Combi oli selkeästi paljon hiljaisempi kuin Golf Variant 2.0TDI -08. Rengasmelu saattaa johtua osittain eri rengastuksesta, mutta luulisi että Nokian kitkat olisivat hiljaisemmat kuin Hakkapeliitta 5:t (nastat oli ocussa, kitkat golfissa). Golfissa kuitenkin esim. moottori kuuluu yllättävän kovaa sisälle. Nämä huomiot nimittäin iskivät heti ensimetreillä maantiellä kun auto vaihtui aikoinaan.

Ei RS:ssä kyllä luulisi ainakaan huonompaa äänieristystä olevan?

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 04.05.11 - klo:18:02
Rengasmelu saattaa johtua osittain eri rengastuksesta,

Tietämättä tietenkään rengaskokoja, mutta RS mallissa vakiona 17" kumit ja normi Ocussa vakiona 15" ja tällä eittämättä vaikutusta RS mallin kovempaan rengasmeluun...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

MasTurbo

Palikka on hyvä ja lukee testejä kakkos octaviasta.Valtaosassa moititaan suurta melua.Itsellä ollut 3 ocua,2*rs ja kerran 2.0TDi.TDi:ssä oli 16 ja melu oli infernaalinen silti.Jälkimmäisessä räsässä oli18" eikä se melu juuri yltinyt...helvetillistä se silti oli.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 04.05.11 - klo:19:22
Palikka on hyvä ja lukee testejä kakkos octaviasta.Valtaosassa moititaan suurta melua.Itsellä ollut 3 ocua,2*rs ja kerran 2.0TDi.TDi:ssä oli 16 ja melu oli infernaalinen silti.Jälkimmäisessä räsässä oli18" eikä se melu juuri yltinyt...helvetillistä se silti oli.

Palikan ei tarvitse lukea testejä kun saa tuolla Tsekin kostolla päivittäin taivalta tehdä!  ;D Rengasmelu on tämän auton huonoin puoli ja kaiholla muistelee ex-Avensista ja sen hiljaisempaa kabiinia... Mutta en tuota nyt infernaaliseksi sanoisi tai sitten tuohon on jo tottunut ja kuulo heikentynyt sen myötä. Hiljaikseksi en tätä Ocua siis yritäkkään väittää, ainoo pointtini oli, että RS voi olla rengasmelultaan kovempi johtuen tuosta 2" isommasta rengaskoosta.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

eGetin

Tosin, onko sillä nyt loppupeleissä kovastikaan väliä? Vääntää radiosta vähän lisää volumea niin hyvä tulee! :)

T: Mk3 Golf -omistaja :)

jni

Olen tässä taannoin ajanut sekä uutta Octavia Combia että V-koppaista Golf Varainttia. Molemmat samalla moottorilla (1.6 TDI). Melu on mielestäni molemmilla samaa luokkaa. EI mitenkään infernaalinen, mutta selvästi omaa Superbia enemmän. Renkaita en tarkastanut, mutta molemmissa olivat aivan vakiot nastarenkaat. Radiota vaan kovemmalle.  ;D

Kyllähän noista molemmista saa irti infernaalista melua, kun laitttaa leveää rengasta ja "lintattaa" alustan. ???
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

MasTurbo

Kaikki muu on infernaalista paitsi golf V :-*
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.05.11 - klo:19:53
Kyllähän noista molemmista saa irti infernaalista melua, kun laitttaa leveää rengasta ja "lintattaa" alustan. ???

Juu ja omat kokemukset perustuvat siis Octaavissa 195/65/15 rengastukseen ja normi alustaan. Ei siis hiljainen mutta ei nyt onneksi mikään Mazda 3:n tyylinen melulähdekään  ;). Niin ja on tuota Golf V Variantillakin tullut ajeltua ja noin äkkiseltään aikalailla yhtä äänekkäitä. Tuo ajamani Golpero muistaakseni 205/55/16 rengastuksella mutta samalla polkukoneella kuin tuo oma Ocukin.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Antero

2005 vuosimallin Golf 1.6 moottorillavarustettuna ollut käytössä kohta parisen vuotta ja mittarissa noin 73000 km. Erityisen tyytyväinen olen ollut ajettavuuteen ja luotettavuuteen. Rengasmelu ja ilmastoinnin puutu toki pitää auton vaihdon mielessä tasaisin väliajoin, mutta jospa tässä vielä hetken tälläkin pärjäisi. Mitään vikoja ei autossa ole ilmennyt tähän mennessä, mutta nyt mieltä askarruttaa erikoisen oloinen homma. Jos auto on seissyt esim yön yli tai muuten useamman tunnin, kuuluu käynnistettäessä outo ääni, jota en oikein osaa tarkasti kuvailla. Moottori tuntuu käyvän jotenkin epätasaisesti ja pakokutken suunnilta kuuluu ihmeellistä pörinää. Ajotietokone näyttää keskikulutuksen pyörivän jossain 2-3 litran tuntumilla tyhjäkäynnilla tämän prosessin ajan. Tätä kestää noin pari minuuttia jos annan auton vain käydä ja loppuu saman tien kun moottori ehtii edes hieman lämmitä tai lähden ajamaan. Ajossa ei vaivaa enää mitenkään. Osaako joku sanoa mistä moinen voisi johtua?

Tos®

FSI?
Jos näin, vältä e10 tankkausta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#40
Löytyi ensimmäinen viite siitä, että toipotta tai ford on ollut liian kauan likellä parkissa:
Ylin ruuvi, mikä pitelee takapuskuria lokarin kaaressa (molemmin puolin) on ruostunut. Ruoste on (vänkärin puolella) hypännyt siitä pelliin ja pieni siipale maalia lähti mukana.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tsiih

Syyttäisin mokomasta enemmänkin jotain Fiatia.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Tos®

Suunnittelun kakkanen on jättää (ehkä yleisimmin) käytetty torx ruuvi suoraa peltiä vasten  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Idän Jari

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.06.11 - klo:21:35
FSI?
Jos näin, vältä e10 tankkausta.

Onko tähän jotakin tarkennusta?
Kulkineessani on FSI ja e10:ä olen tankannut, eikä ole moisia oireita.
Onko nyt vain fobia? vai miksi vältettävä auton tankkausta?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Idän Jari - 29.06.11 - klo:11:41
Onko tähän jotakin tarkennusta?
Kulkineessani on FSI ja e10:ä olen tankannut, eikä ole moisia oireita.
Onko nyt vain fobia? vai miksi vältettävä auton tankkausta?

"E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin vuosimallista 1992 alkaen lukuun ottamatta ensimmäisen sukupolven FSI-moottorilla varustettuja autoja."
www.e10bensiini.fi

jni

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 29.06.11 - klo:12:06
"E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin vuosimallista 1992 alkaen lukuun ottamatta ensimmäisen sukupolven FSI-moottorilla varustettuja autoja."
www.e10bensiini.fi


Johtuisiko se oktaanisuosituksesta joka oli 98. Myöhemmin se taisi muuttua muotoon 98/95, kuten omassa Octavia 2.0 FSI:ssa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

monster

Miten onnistuu "quick and dirty" äänieristyksen parantaminen V-kopan Variantiin. Auto olisi muuten hyvä mutta tuo rengasmelu on Suomen teillä sitten infernaalinen. Saksassa tuolla samaisella pelillä ajettiin 1000km ja missään ei tullut rengasmelu häiritsevästi läppi ohjaamoon. Annas kun rantauduttiin Suomeen niin alkoi renkaiden rallatus  >:(
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Tos®

Ovet lienee kaikkein helpoimmat alottaa projekti...
Pelti irtoaa muutamalla ruuvilla
http://tos.pp.fi/images/album/golf/etuovet/

Melua tuo kuvan eristystapa ei paljoa vähennä, mutta äänentoisto parani hitusen. Pitäis lisätä paljon enemmän fylliä....
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

M.Oore

Nyt on sitten ollut kuukaudenpäivät käytössä V-mallin Golf vuodelta -07. Vanha, kunnossa ollut neloskoppainen,meni parissäpäivässä nettiautossa kaupaksi ja  nyt on sitten ehtinyt enemmän tutustua tuohon vitoseen.

Plussaa on kiva ajettavuus ja kahdelle ihmiselle sopivat tilat. Mahtuu vielä tavaraakin mukaan. Viimeistely on ihan ok... Sportlinen istuimet minulle sopivat ja mielenkiinnolla odotan autossa olevan Eberin toimintaa talvella... Erikoista että se on laitettu bensamoottoriseen 1,6 fsi versioon. Ilmeisesti auto on todellakin ollut jääkaappi talvella kuten joissakin testeissä on mainittu.

Ã,,änieristys on mitä on, mutta toisaalta mitään ärsyttäviä natinoita ei esiinny.

Mutta vaikka tutkin suht tarkkaan auton, löytyi oven edestä kynnyksestä ylläri: ruostetta ja kohtuu pahan näköistä kuplimista kummallakin puolen. Ei auta kuin ottaa lokasuojat pois ja korjata pienet ruosteen alut..Ihmeellistä kun noin uudesta Golfista ruostetta löytyy. Mutta ilmeisesti tyyppivika koska tuolla toisen areenan puolella oli ainakin parissa topiikissa samanlaiset oireet muidenkin vitos Golfeissa.

Japanilaisen kanssa olisi varmaan päässyt vähemmällä huolehtimisella, mutta jokin tuossa Golfissa vain viehättää ja nyt pitää muistaa että puhutaan kuitenkin kohtuullisen halvasta käytetystä autosta.

Sama vaiva tuntuu myös olevan jarruihin eksyvien kivien muodossa kuin nelosessa...Ja kuulemma ovien etureunojen vääntymisen kanssa ollaan vielä pahemmalla tolalla kuin nelosessa.....No onneksi talli ja täytyy vain muistaa lumisateen jälkeen kivuta takapenkiltä sisälle ja ulos..; )

Ajan kohtuullisen vähän, noin kymppitonni vuodessa ja saa nähdä onko tuosta palvelemaan sen neljä vuotta yhtä pienillä rempoilla kuin vanha nelosmalli...Tosin hintakaan ei ollut varusteet ja kilometrit huomioiden pilvissä joten jotain remppaa voi kohtuudella tehdäkkin.

Passatti

Vaimolla on 2004 ostettu Golffi.Vikaa on ollut jos jonkinlaista.Katalysaattori hajosi 53000km ja manuaalilaatikko 56000km.Takuu aika ylitetty jo silloin.Olisimme saanet takuuseen laatikon mutta kun olis pitänyt maksaa vielä itse 1400â,¬ vein auton laatikko korjaamoon.Maksoi 600â,¬.Katallysaattori meni osaltaan takuun piiriin.Maksettiin vielä 370â,¬ itse.Sitten nämä mystiset keltaiset varoitusvalot kojetaulussa.3-4 kertaa vuodessa nollattiin.Ei ole löytynyt vikoja.Ihmettelen.Nämä ovien vääntymiset.Sain kuulla 3 viikkoa sitten ,että menee vielä takuuseen.Korjattiin viikko sitten.Eli menkää vaan ja kinukaa takuuseen.Tehdas maksaa.
Always lead, never follow

Nuori Werther

#50
Noin 80 000 ajokilometrillä kerätyt kokemukset vuoden 2007 VW Golf Variant 1.4 TSI:stä DSG-vaihteistolla olivat pääsääntöisesti positiiviset - eiliseen asti.

Vaihteisto yhdistettynä moottoriin tarjoaa mukavan ajonautinnon. Yhdistetty kulutus jää pääasiassa jopa alle 7 litran sadalla kilometrillä.

Ai niin, se eilinen:

Työpäivän jälkeinen käynnistys toi mittaristoon vikavalot EPC:stä ja ilmeisesti pakokaasujärjestelmästä (yritin tulkita hieroglyfejä manuaalista). Soitto VW Centeriin, jonka huoltomies antoi ajoluvan, jos auto kulkisi normaalisti.

Kulkihan se, 25 km. Kauppareissun jälkeen auto uudestaan normaalisti käyntiin, mutta matkaa ehti jatkua vain parisataa metriä, kun kierrokset ja teho alkoi hävitä. Kaasupoljin ei reagoinut mitenkään ja KansanWagon hyytyi loivaan ylämäkeen  :'(

Mitään ennusmerkkejä ennen eilistä ei ollut havaittavissa tulevista ongelmista.

Nyt VW on Laakkosella ulkoruokinnassa odottamassa operaatiopöydälle pääsyä.

Onko hyviä arvauksia/käsityksiä, mikä mahtaa olla konepellin alla ongelmakohtana?

Edit: Ensimmäisen kertomuksen mukaan jakoketju hypännyt pois ja turbo väljä. WTF? 80 000 ajokilometrin jälkeen?

M.Oore

No niin...Noin puolivuotta takana Golfilla ja ihan hyvin on mennyt. Ei vikoja, tosin kilometrejä ei ole tullut kuin 8000 lisää. Eli mittarissa jonkin verran yli 80 tkm.

Ensivaikutelman hyvät ja huonot puolet pitää hyvin paikkaansa ja muuta yllätystä ei ole tullut kuin että tuo kauko-ohjaimella oleva Eber on loistava laite. Toiminutkin hyvin..Kylmän kanssa ei ole tosiaan kovillakaan pakkasilla ole tarvinnut taistella.

Moottorina 1,6 fsi, ja yllättävän taloudellinen varsinkin lyhyessäkin ajossa vaikka käytän ahkerasti Eberiä. Laturikin toimii ilmeisen moitteettomasti kun virran kanssa ei ole ollut ongelmia Eberistä huolimatta..

Pari menoerää tuli alkuunsa kun uusin tuulilasin. Toinen yllätys oli todella hyvän näköisten Nokian Hakkis viitosen muodossa jotka tulivat auton mukana. Todella hyvän näköiset, nastat tallella mutta tolkuttoman liukkaat. Rengaskauppaan sitä joutui heti ja nyt pyörii alla Contin nastat. Paljon on niistä polemiikkia ollut mutta ainakin tuohon vitosgolfiin ne sopii kuin nenä päähän ja olen ollut tyytyväinen.

Autossa on kesärenkaina Contin SportContatct 3 renkaat, kokoa 225/45/17. Ihan tyylikkään näköisillä Saksassa valmistetuilla kevytmetalli vanteilla varustettuna. Ajatus olisi vaihtaa ne omaan ajotyyliin sopivimpiin hiljaisempiin renkaisiin. Tiedä saako noista minkälaista hintaa markkinoilla jos pistää myyntiin...Eli jos jotakin kiinostaa... niin yhteyden ottoa keväällä. Pintaa on vaikka kuinka kun niillä ei varmaan muutamaa tuhatta enempi ole ajettu.

Katsastuksesta läpi ilman mitään remonttia, öljyä ei kuluta juuri yhtään ja penkit on kuin minulle tehty.

Eli halvaksi autoksi vielä plussan puolella. Palaan puolenvuoden päästä asiaan jos ei mitään yllättävää autossa esiinny...

Peltzi

Kysyisin Golffin omistajilta että löytyykö teidän autoistanne jotain nappeja ratin takaa koelaudasta, valokatkaisimesta oikealle (rattiin päin). Olen pari kertaa istunut V golffi variantissa ja en ole huomannut mitään nappeja mutta nyt yhdessä myynti ilmossa näyttäisi olevan 5 nappia. Mitähän ne mahtaa olla?

Sekä samassa autossa on takakontin vasemassa kyljessä (pahvissa) pari ritilää näyttää jonkun sortin tuulettimilta on ihan vakio "kauraa"?

Auto siis ulkomailla ja on soitettu mutta lieviä kommunikaatio ongelmia. ;D

Kuvia voin lähettää s-postiin jos selkeyttää asiaa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: M.Oore - 18.02.12 - klo:14:01Autossa on kesärenkaina Contin SportContatct 3 renkaat, kokoa 225/45/17. Ihan tyylikkään näköisillä Saksassa valmistetuilla kevytmetallivanteilla varustettuna. Ajatus olisi vaihtaa ne omaan ajotyyliin sopivimpiin hiljaisempiin renkaisiin. Tiedä saako noista minkälaista hintaa markkinoilla jos pistää myyntiin...Eli jos jotakin kiinostaa... niin yhteydenottoa keväällä. Pintaa on vaikka kuinka, kun niillä ei varmaan muutamaa tuhatta enempi ole ajettu.

Pistä tonne myyntipalstalle keväämmällä kuvien kera niin katsotaan. ;)

peelo

kokemuksia löytyy!

Iloinen auton omistaja ollut jo 5kk!

22tkm aikana kerennyt vaikka mitä huoltoja teetättää!

Golf V 2006, 2.0 TDI 4motion (103kW) BKD

- Etypyörän laakeri vasen (kaikki muut vaihdettu jo aikasemman omistajan toimesta)
- muovinen pohjapanssari tippu hiekkatielle.. (Y)
- EGR-venttiili herjaa - huoltoa odotellessa..
- kytkin nakuttaa.. vaikka uusittu kaikki hilut 35tkm sitten..
- Ruostuu käsiin. tänään kävin hakee maalaamolta ~900e laskun kera.
- uudet roiskeläpät eteen. tippuuvat joka talvi.

Vikoja -

- Etupää kolisee en oo kerenny vikaa etsiä. (alusta sulaa alle jos hiekkateitä ajelee kovempaa kuin 30 km/h)
- Jäähdytinneste hupenee jonnekin. todella vähän kylläkin.
- Tuuletus räppänät nitisee/natisee/rämisee..
- ESP valo syttyy omia aikojaan ?!?
- Vakionopeuden säädin hyppää pois pelistä.
- jarrut kuluvat nopeaan.
- ovet perseestä. tarttee vähä vaa ojentajaa käyttää kiinnilaittaessa.

+
kuluttaa vähän
neliveto, pehmee ajaa!

jos tälläistä autoa haluaa pitää niin täytyy kyllä hommata myös täysi autokorjaamo varustus pihalle ylläpitoa varten!
pilarinosturia myöten.

Ekaksi autoksi ostin VW. taitaapi olla myös viimenen.

eGetin

Kai ostit Nettiauton halvimman?
Paljos kilsoja mittarissa?

peelo

en. Olis varmaa pitänyt.

238tkm.

eGetin

Ostit reippaasti yli 200tkm ajetun auton mutta odotit saavasi uuden?

Passatti

Kyllähän noilla kilsoilla jo vikaa varmaan pukkaa.Ethän tiedä miten edellinen omistaja on autoansa käyttänyt.Paljon sillä on ehditty rullaaman kun noin paljon mittarissa.
Always lead, never follow

mothar

Lainaus käyttäjältä: peelo - 12.07.12 - klo:22:47
Iloinen auton omistaja ollut jo 5kk!

- Ruostuu käsiin. tänään kävin hakee maalaamolta ~900e laskun kera.
- uudet roiskeläpät eteen. tippuuvat joka talvi.

Vikoja -
- Etupää kolisee en oo kerenny vikaa etsiä. (alusta sulaa alle jos hiekkateitä ajelee kovempaa kuin 30 km/h)
- ovet perseestä. tarttee vähä vaa ojentajaa käyttää kiinnilaittaessa.

En haluaisi viisastella, mutta jos auto ruostuu käsiin, etupää kolisee ja ovet ovat pyllystä niin onko kaikki tämä tapahtunut 5 kk aikana? Luulisin että autoa ostettaessa huomaisi jos auto on puhkiruostunut ja ovet eivät toimi. Kyllä tällaiset viat pitää huomata ennen kuin lyö rahat tiskiin.
Lisäksi ihmetyttää kommentti putoavista roiskeläpistä. Miten 5 kk kokemuksen perusteella voi sanoa että läpät tippuu joka talvi??
Kunhan ihmettelen...
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy