Amarok: Kokemuksia ja yleistä keskustelua

Aloittaja amarok, 24.11.12 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

amarok

Amarokin omistajana olisi kiva saada kollegoden kommentteja autosta.
Itselläni ei ole ollut muita ongelmia kuin huoltovälinäytössä, mikä ei ajoa haittaa.
Kulutus jää alle 8,00l/100km (2 V3500KM) missä on mukana webaston kulutus.
Mukavana huomiona kaupunkikulutus on pienempi kuin maantie 120 km/h kulutus


Muokkasin otsikkoa hiukan paremmin kuvailevaksi.
-pokkus

Torde

Itse olen ajanut päivittäisiä työajoja nyt melkein vuoden Amarokilla. Kilometrejä on kertynyt n. 10 000 km, jotka ovat mudostuneet soratie/maasto ajosta. Auto on yllättävän pieni kulutuksinen kokoonsa nähden ja miellyttävä ajaa huonomallakin tiellä. Paria asiaa täytyy moittia, kuten ovia ja nelivetoa. Ovien saranoita on joutunut kiristelemään molemmista etuovista, alkavat "poksumaan" löystyessään. Toinen   moitittava asia ovista on avausmekanismin vikaherkkyys. Ovet eivät tahdo avautua enää sisäpuolelta jäätyessään, jolloin ikkuna pitää avata ja ovi aukaista ulkokahvasta. Tämä ilmenee varsinkin, kun kostea sää muuttuu pakkaskeliksi. Nelivedon päälle kytkentä on aiheuttanut välillä ihmetystä. Välillä neliveto kytkeytyy moitteettomasti päälle ja välillä järjestelmän mukaan se ei ole päällä, vaikka se toimii.

everyoung

Lainaus käyttäjältä: amarok - 24.11.12 - klo:07:54
Amarokin omistajana olisi kiva saada kollegoden kommentteja autosta.
Itselläni ei ole ollut muita ongelmia kuin huoltovälinäytössä, mikä ei ajoa haittaa.
Kulutus jää alle 8,00l/100km (2 V3500KM) missä on mukana webaston kulutus.
Mukavana huomiona kaupunkikulutus on pienempi kuin maantie 120 km/h kulutus


Muokkasin otsikkoa hiukan paremmin kuvailevaksi.
-pokkus



Eikös Amarok ole kaksikäyttöauto tai pakettiauto, riipuen rekisteröinnistä, eipä taida saada ajaa 120km/h.
Kulutuskin laskee kun tiputtaa vahan nopeutta.
Warning! To avoid injury, don't tell me how to do my job.

apo

Täytyy laittaa pari riviä puolen päivän kokeilusession kokemuksella, tai lähinnä maastoajosta.
Tuli mahdollisuus kokeilla ihan kunnon maastossa 132kW pitkällä ohjaamolla varustettua laitetta ja täytyy sanoa, että mainio peli. Alkoi vasta hyytymään, kun umpihankea oli niin paljon, ettei ovia saanut enää auki ollenkaan ja off road asetukset hoitelin hienosti alamäet ja kunnon patteikon, missä pari kertaa panssarit kolisi mahaan ja nähtiin matkalla ihan kunnon ristiriipuntaakin. Hieman sääliksi laitteita kävi, kun vehkeillä oli ajettu alle 1000km.

Iltapäivä vierähti radalla, eikä amarok oikein ollut kotonaan siellä, vaan huomasi, että suuntaus on enempi maastoon ja rauhalliseen rämpimiseen.
Sen vähän, mitä maantiellä mentiin vaikutti vehje aika hiljaiselta, ainostaan takaa tulevat rengasäänet muuten hiljaisessa autossa kiinnitti huomion.

Ilkka83

Missä lukemissa pyörii maantiekulutus ihan todellista satasta/vähän päälle...?
Onko vakuutukset/verot mitä luokkaa....voi olla kiinnostava auto ...
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

jann81

Ainakin omassa amarokissa todellinenkeski kulutus kulutus on 9-10l/100km kattovalot tieten vikuttaa asiaan auto on canyon 132kw ja  manuaali  :P

Jarlat

Minulla on nyt ensimmäinen ja samalla viimeinen vag-konsernin auto.
Oma Amarok on 2.0BiTdi offroad, vuosimallia 2011 ja ajettu nyt 150tkm, jonka jälkeen se tuli tiensä päähän. Molemmat turbot oksentivat öljyn putkeen käryämään. Turbojen uusimisen jälkeen todettiin että aina vaan käryttelee tyhjäkäynnillä...  :(
Lievästi painestettu paisuntasäiliö oli yön aikana oksentanut vedet pyttyyn, tarkemmin kolmospyttyyn.
Kannen irrotuksen jälkeen huollossa todettiin et kansi halki jokaikisestä pytystä, mutta kolmospytyssä oli kaksi halkemaa...
Tiedä sitten tyyppiviasta vielä puhua mutta useista transportereista menny kansi alle satkussa... sama moottori eri paketis.
Takuuta ei tietysti enää oo, mut onko normaalia kulumista? Ei minusta!
Vesipumppu myös petti 140tkm kohdalla. Jakohina pumppuineen vaihtoon...
Kaikki lamda tunnistimet ym. jouduttu vaihtamaan.
Elämäni suurimman virheen jälkeen on palattava takaisin korealaisiin tai japanilaisiin, koska en halua että mittaristo on kuin joulukuusi koko ajan. Aina joku tunnistin menokengässä. Vuodessa on tullut yhtä paljon huoltokäyntejä kuin mitä tullut edeltävillä autoilla viim.10v aikana.
Että sellainen "hyötyajoneuvo" tämä yksilö. Verkonpainoksi joutaisi...  :D
Melkoinen vuodatus, mut kyllä muutaman tuhannen euron remppa noilla kilometreillä laittaa miettimään mitä sontaa sitää ihmisille myydään ja maksatetaan kylmän viileästi ninkuin olis normi hommaa. Onneksi on olemassa autoja mihin on saatavilla takuutakin muutaman vuoden. VW:n 24kk kertoo jo paljon. Eivät itsekään luota omiin tekeleisiin.
Hyvää alkavaa vuotta 2016!

Ama

Asensin maskisuojan, koska moottoriöljyn lämpötilat maantieajossa oli noin 60-80 ast cel. Nyt lämmöt nousevat 95 - 105 alueelle tasaisessa 90km/h matkavauhdissa.

Mikä leinee suunniteltu moottoriöljyn normi lämpötila normi kuormituksella ja mikä on ehdoton maksimi?


MOP

Lainaus käyttäjältä: Jarlat - 02.01.16 - klo:21:32
Että sellainen "hyötyajoneuvo" tämä yksilö. Verkonpainoksi joutaisi...  :D

Kyllä korjaamot hyötyy kun ihmiset tommosia ostelee.

seaboss

toinen ääripää taas mulla, tosin vasta 47tkm mittarissa, mutta ei minkäänlaista vikaa...en tosin itsekkään uskonut että menis näin hyvn....sentään normivalot, kahdessa edellisessä oli kseonit...luulin että joku polttimo edes ois mennyt. 40:ssä oli tarveperusteinen huolto.

Häkä

Kyllähän tällaisen työkalun tarttis mennä 300tkm ilman sen kummempaa remppaa. Taitaa vaan olla Volkkarin prioriteetit vähän jossain muualla. Hilux on aika hyvä mittatikku.

Asku90

Itsekkin tässä suunnittelen Amarokin laittoa. Kyseessä 2/2013 käyttöönotettu ja 177000 ajettu 132kw versio. Tuleeko mieleen mitään ihmeempiä tyyppivikoja? Autossa olisi myös tehdasvebasto jota ei ilmeisesti itse pysty käyttään mistään. Minkälainen homma olisi asentaa kauko-ohjain tälle?

mattipuh

Tollanen löytyy ylimääräisenä ketä kiinnostaa. Parantaa huomattavasti koneen vastetta.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32448.0

ajelin omalla MY2014 BTDI 180 Automaatilla 98tkm eikä ollut mitään vikoja, ei edes polttimoita tarvinnut vaihtaa.
Laatupeli!
.matti
Passat B8 2.0 TSI 206kW farkku

Jarlat

Lainaus käyttäjältä: Asku90 - 06.08.16 - klo:12:14
Itsekkin tässä suunnittelen Amarokin laittoa. Kyseessä 2/2013 käyttöönotettu ja 177000 ajettu 132kw versio. Tuleeko mieleen mitään ihmeempiä tyyppivikoja? Autossa olisi myös tehdasvebasto jota ei ilmeisesti itse pysty käyttään mistään. Minkälainen homma olisi asentaa kauko-ohjain tälle?


Tämä 2013 mallin CFSA kone on ainakin kestävämpi kuin 2011-2012 vm. CDCA koneet. Tiedän muutaman tapauksen itseni lisäksi, joilla on kanteen pamahtanut vedet 150tkm aikana, osassa jo alle 100tkm. Turbot vaihtokunnossa n.150tkm jälkeen ja kannattaa varautua hiukkassuodattimen anturien vaihtoon 3kpl × a,-270â,¬ /kpl asennuksineen. Happitunnistin vaihtoon 155tkm. Vesipumpun ja jakopään vaihto. Kaksoismassavauhtipyörä 200tkm jälkeen aika monessa autossa mennyt.
Jos joskus itse erehtyisin vielä ostaa Amarokin, niin ostaisin uuden jossa on takuu. Auto on kyllä hyvä ajettava, mutta tekniikassa on ollut likaa vikoja. Remontti/huoltokulut itsellä on nyt ollut 6500â,¬ vuodessa 150tkm jälkeen. Se on minusta liikaa.

Uusi V6 Tdi on varmasti oikea kone tuohon koriin. Ei tarvi pienestä kiukaasta yrittää puristaa liikaa tehoa. Käyttöikä toivon mukaan pitenee.

Just4x4

Amarok ollut nyt heinäkuusta asti ja toimi moitteettomasti 17000km jonka jälkeen alkoi yksi takaperuutustutkista huutamaan jatkuvasti.

Nyt vaihdettu jo kaksi anturia, johtosarja tutkille, ohjainlaite ja seuraavaksi menee kuulemma koko ECU vaihtoon jos ei vielä silläkään korjaannu ja jos tämäkään ei auta niin sitten vaihtavat koko pääjohtosarjan, noh, takuuseehan nuo menee, mutta auto seisoo sen vuoksi verstaalla useita viikkoja.

Tosin, valittamista ei ole ollut, koska antavat vara-auton aina viikon jaksoissa joissa on tankki täynnä, ja koska kyseessä on takuuasia niin olen vaatinut aina vastaavan varustetason auton jonka myös saanutkin, tosin ei aina Amarok:ia joten toistaiseksi ajeltu autoliikkeiden polttoaineilla muutaman viikon ajan :)

Muuten auto on ollut todella hyvä, ja erittäin sopiva kaupunkiin mikä on bunkkeroitu hidastetöyssyillä, eivät enää minua häiritse.
Volkswagen Amarok '16 2.0TDi
Volkswagen Polo '16 1.4 TSi
---------------------------------------
Menneet:
Volkswagen Polo '11 1.2 TSi
Volvo V70 2.5T '10
Skoda Octavia RS '06 2.0TDi
Volvo V70 2.5T AWD '04
Ford Transit '03 2.0TDi
Volvo 760 '88

teemur

Onko joku kerennyt jo saamaan oman V6-mallinsa ajoon? Kokemuksia?
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

amarok

Lainaus käyttäjältä: Just4x4 - 16.11.16 - klo:21:06
Amarok ollut nyt heinäkuusta asti ja toimi moitteettomasti 17000km jonka jälkeen alkoi yksi takaperuutustutkista huutamaan jatkuvasti.

Nyt vaihdettu jo kaksi anturia, johtosarja tutkille, ohjainlaite ja seuraavaksi menee kuulemma koko ECU vaihtoon jos ei vielä silläkään korjaannu ja jos tämäkään ei auta niin sitten vaihtavat koko pääjohtosarjan, noh, takuuseehan nuo menee, mutta auto seisoo sen vuoksi verstaalla useita viikkoja.

Tosin, valittamista ei ole ollut, koska antavat vara-auton aina viikon jaksoissa joissa on tankki täynnä, ja koska kyseessä on takuuasia niin olen vaatinut aina vastaavan varustetason auton jonka myös saanutkin, tosin ei aina Amarok:ia joten toistaiseksi ajeltu autoliikkeiden polttoaineilla muutaman viikon ajan :)

Muuten auto on ollut todella hyvä, ja erittäin sopiva kaupunkiin mikä on bunkkeroitu hidastetöyssyillä, eivät enää minua häiritse.
Ainakin yhteen Amarokiin tiedän vaihdetun johtosarjan. Seisoi Laakkosen pihassa puolisen vuotta.
Mikäli itse joutuisi maksamaan, kustantaisi kuulema yli viisi tonnia. Heikko lenkki autossa?

Ex_vwkuski

Lainaus käyttäjältä: amarok - 22.11.16 - klo:16:16
Ainakin yhteen Amarokiin tiedän vaihdetun johtosarjan. Seisoi Laakkosen pihassa puolisen vuotta.
Mikäli itse joutuisi maksamaan, kustantaisi kuulema yli viisi tonnia. Heikko lenkki autossa?

On ainaki alkupaan mallissa sahkovikaa.Onneks saatiin kasista pois. Varmaa siina Rokissa  riittaa seuraavallekkin omistajalle hyvia ominaisuuksia. Muumuassa 90Tkm Huolto oli arvoltaan noin 15000e. Ja kesti 7kk. Onneks ei manny Omast pussista. Onnea Lahteen uudelle omistajalle. ;)

FMJ

Lainaus käyttäjältä: Just4x4 - 16.11.16 - klo:21:06
Amarok ollut nyt heinäkuusta asti ja toimi moitteettomasti 17000km jonka jälkeen alkoi yksi takaperuutustutkista huutamaan jatkuvasti.

Nyt vaihdettu jo kaksi anturia, johtosarja tutkille, ohjainlaite ja seuraavaksi menee kuulemma koko ECU vaihtoon jos ei vielä silläkään korjaannu ja jos tämäkään ei auta niin sitten vaihtavat koko pääjohtosarjan, noh, takuuseehan nuo menee, mutta auto seisoo sen vuoksi verstaalla useita viikkoja.

Tosin, valittamista ei ole ollut, koska antavat vara-auton aina viikon jaksoissa joissa on tankki täynnä, ja koska kyseessä on takuuasia niin olen vaatinut aina vastaavan varustetason auton jonka myös saanutkin, tosin ei aina Amarok:ia joten toistaiseksi ajeltu autoliikkeiden polttoaineilla muutaman viikon ajan :)

Muuten auto on ollut todella hyvä, ja erittäin sopiva kaupunkiin mikä on bunkkeroitu hidastetöyssyillä, eivät enää minua häiritse.

Onko ratkaisua ongelmaan löytynyt? Täällä nimittäin myös heinäkuussa rekisteröity amarok, jossa ajoittain sisempi takaoikea tutka huutaa ilman syytä. 20 0000 huollon yhteydessä ottivat kuvat ongelmasta, ei ole kuulunut mitään...täytynee käydä kysymässä mitä tehdään. Ilmeisesti ongelmaa on useammillakin, sillä säätivät takapuskuria taaemmas, epäilivät että vetokoukku aiheuttaisi häiriöt. Silti sama jatkuu ajoittain...alkoi muutoin viime syksyn ensimmäisillä loskakeleillä, johonkin meni kosteutta, on oma epäilys.

brb

Mitkä ovat amerikan suosituimmaan autoluokan "lavapakut" suosion avaimet?  Suomeen ne rekisteröidään usein kaksipaikkaisina pakettiautoina (max. 100 km/h).

Lavapituus Amarkokissa on 1,55 m,. Kolmipaikkaisessa pakusssa (esim. Transporter) tavaratilan leveys on 1,7 m.ja sen saa myös nelivetona. Oikeassa pakussa on myös vakiona katto tavaratilan päällä.

Mikä puoltaa avolavaa työkaluna?

seaboss

Voit heittää vaikka hirven lavalle, ei haittaa vaikka vähän sotkeentuu,helppo pestä. Ihmisten käyttötarpeet on niin moninaiset:) Myös tavaratilaosasto on amarokissa äänettömämpi.

brb

Manuaalivaihteisteisella ja kuristetulla V6-versiolla Amarokin hintaa on kutistettu ihan kivasti.
Pakumallin verollinen ovh on nyt 39 398 â,¬ ja henkilöautomallin (5 paikkainen) 50 439 â,¬.

https://www.volkswagen-hyotyautot.fi/content/dam/vw-ngw/vw_nfz/importers/fi/hinnastot/volkswagen-hinnasto_amarok-trendlinepro.pdf/_jcr_content/renditions/original./volkswagen-hinnasto_amarok-trendlinepro.pdf

Anorakki77

Huhhuh kun oli työn ja tuskan takana tänne palstalle rekisteröityminen :P

Mutta olisiko kellään kokemusta miten lähtee etupenkkien takana olevan kattovalon "lasit" irti polttimon vaihtoa varten?

seatts


Kaverin 4-ovisesta ainakin lähti kun ihan kahdella pienellä ruuvarilla varovasti väänsi.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

kari29

Joko porukalla enemmän kokemusta v6-versiosta?  :)

seatts


Mitä tuossa kaverin auton ongelmia kuuntelee, niin ihan perus vag-laatua tuntuu olevan.

Kylkiputket ruostui parissa kuukaudessa, vaihdettu uusiin ja niihin vanhan mallisiin
takapuskuri ruostui, vaihdettu uuteen
parkkitutka 1 anturi rikki
öljyä menee 1l/10tkm
takaluukun lukko jäätyy/jumittuu eikä aukea vaikka ei ole edes lukossa
ei nyt muista mitä muuta ollut  :o
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Jouni

Minun Amarokilla on ajettu 260 tkm, josta itse 150 tkm 2,5 vuoden aikana. moottorin ohjain yksikkö "säädetty" uudelleen, jolloin tehot noin 200 hv. Asuntovaunuakin olen vetänyt noin 15 000 km ja raskasta kappaletavaraperävaunuakin maastossa.

Ainoa ylimääräinen remontti on tullut EGR venttiilin vaihdosta. Taitaa olla tyyppivika useammassa VAG autossa.

LL öljyt olen vaihtanut moottoriin 15 - 20 tonnin välein, jonka aikana ei ole pitänyt lisätä kertaakaan.
VW Amarok -11 Trendline manuaali, kytkettävä neliveto, alennusvaihteisto

Edelliset:
VW Transporter, Volvo V70, MB Sprinter, Toyota Hiace, VW Passat, Chevy Silverado, Plymouth Trailduster, Pontiac Trans Am,

mikaelblackmoon

Ajattelin, että jos olisin taas kokeillut VAGIn autoja, mutta eipä uskalla Amarokkia laittaa näiden kokemusten perusteella.  :-X
Lainaa ilman vakuuksia, mutta edullisella korolla.

avotic

Kertokaapas nyt kokemuksia tuollasesta amarokista ja nimenomaan näistä alkupään autoista 2011-2013. Onko näissä kaikissa tuo öljynsyönti ongelma? Mitä pitää katsoa erityisesti noin 250tkm ajetusta? 4motion kiinnostaisi turvallisen ajettavuuden takia. Uskaltaisi päästää rouvanki rattiin liukkailla.

Suberb 2012

Täälä on yks 2013 mallia oleva, niitä ekoja kun sai automaatilla. Öljyä ei Suomen oloissa kulu juuri nimeksikään, mutta kun alkaa nopeus kasvaa (130->), menee öljyä hiukan. Joka keväisellä Tanskan reisulla (2500-3000km) saa puolisenlitraa laittaa jossain välissä.

Viimekesän Saksanreisulla (5000km) kahdesti lisäsin puolisen pulloa.

Tällä mittarissa tosin vasta 80000km.

Mitään korjauksia ei ole tarvinnut tehdä.

Takapuskuri tuntuu näissä olevan maaliltaan(kromaus?) heikko. Toki sillä ei maataloustyökalussa niin merkitystä ole...

Uskallan kyllä suositella, kyllä Amarok pieksee joka osa-alueella (varsinkin ajettajuudessa) muut lava-autot.

Olen antanut itseni ymmärtää, että nuo egr-ongelmat on enemmän käytön, tai sen puutteen aiheuttamia. Eli autot kaipaa ennemmän matka-ajoa. Pätkäajo kerryttää gaggaa laitteisiin

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy