Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

loft

Lainaus käyttäjältä: tibis - 26.07.10 - klo:14:44
Mitäs teillä nyt on mielipide teidän Yetistä? Positivistä että negativistä..

Parin viikon kokemuksella aika mainio peli. Tosin 1.2 TSI tuntuu vähän mopolta ex-golf plussan 1.4 TSI:hin verrattuna. Mutta riittää kyllä tällaiselle tavalliselle tallaajalle hyvin. DSG toimii kuin unelma.

Vasta yksi pienenpieni miinus on löytynyt: etuovien syvennyksiin ei mahdu 1,5 l limpparipullo, mikä on meidän mökkimatkojen vakiovaruste :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: loft - 28.07.10 - klo:11:13
Vasta yksi pienenpieni miinus on löytynyt: etuovien syvennyksiin ei mahdu 1,5 l limpparipullo, mikä on meidän mökkimatkojen vakiovaruste :)

Mutta Olvin 0.95 litran pullo sopii ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Asterion

Kyllä meillä oli 1.5 PepsiMax pullo siinä pelkääjänpuolen etuoven syvennyksessä mökkimatkalla. Olisiko sitten ollut pikkuisen vajaa pullo ja siksi mahtui sinne?  :-O

Asterion

Tämä on pikkuisen off-topic otsikosta mutta löysin netistä mielenkiintoisen väitteen, että espanjalainen autolehti oli mitannut 1.2:n koneen tehot ja saanut luvatun 105hp sijasta ulos 125 ja vääntöä luvatun 175Nm sijasta 195Nm. Kiihtyvyys 10.5s!  :o

Vähintäänkin mielenkiintoista ja sopii minulle hyvin jos on noin!  ::)

Linkit alkulähteille:

http://motor.terra.es/pruebas-coches/articulo/skoda-yeti-suv-55682-datos.htm

http://translate.google.fi/translate?js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fmotor.terra.es%2Fpruebas-coches%2Farticulo%2Fskoda-yeti-suv-55682-datos.htm&sl=es&tl=en

http://briskoda.net/forums/topic/169194-chipping-your-yeti/?s=affb94789aaea9293e217937fc353b91

Kapa

Olen ihmetellyt itsekkin, miten pieni ero on ollut koeajoissa 1.2 ja 1.4 TSI koneisten suorituskyvyssä!

tibis

Onko joku teistä valkoinen Yeti? Lähetää ihmessä kuvia tänne  :D :D

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 28.07.10 - klo:21:16
Tämä on pikkuisen off-topic otsikosta mutta löysin netistä mielenkiintoisen väitteen, että espanjalainen autolehti oli mitannut 1.2:n koneen tehot ja saanut luvatun 105hp sijasta ulos 125 ja vääntöä luvatun 175Nm sijasta 195Nm. Kiihtyvyys 10.5s!  :o

Vähintäänkin mielenkiintoista ja sopii minulle hyvin jos on noin!  ::)

Linkit alkulähteille:

http://translate.google.fi/translate?js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fmotor.terra.es%2Fpruebas-coches%2Farticulo%2Fskoda-yeti-suv-55682-datos.htm&sl=es&tl=en

http://briskoda.net/forums/topic/169194-chipping-your-yeti/?s=affb94789aaea9293e217937fc353b91

No ilmankos tuo pirulainen kiihtyi koeajossa eilen  kuin ampiainen alle motarinopeuksilla ja perstuntumalla hakkaa anjovikseni esmes sataseen kiihdytettäessä.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.07.10 - klo:15:56
No ilmankos tuo pirulainen kiihtyi koeajossa eilen  kuin ampiainen alle motarinopeuksilla ja perstuntumalla hakkaa anjovikseni esmes sataseen kiihdytettäessä.

Minä olen huvikseni käsiajanotolla mittaillut oman 1.2 DSG:n aikoja 0-100km kun on tuntunut myös että satanen on hetkessä mittarissa ja muutenkin auto tuntuu tehokkaammalta mitä 105hv antaa ymmärtää. Testiajat ei tietenkään ole vertailukelpoisia mihinkään ja heitto on ollut melkoinen 9sekunnin ja 11,5:n välillä. Tehtaan ilmoittama 12sekkaa alittui kyllä joka kerta. Testikiihdytyksiä oli kymmenkunta ja asfaltti karkeaa sivutieasfaltia. Testin tein yksinkertaisella kello käyntiin lähdettäessä ja kun mittari näytti 104km/t niin kello kiinni metodilla  ;D 104km/t siksi, että navin mukaan silloin mennään sataa mun autolla. Vaihteistossa oli S-moodi päällä, käsin vaihtoa en kokeillut kun ei ollut ajanottajaa auttamassa. Toinen käsi ratissa ja toinen sekunttikellossa mentiin. No, testi kuluu höpöhöpö-sarjaan, mutta itse olen varma että kiihtyvyys 0-100km/t on minun auton kohdalla 10,5:n ja 11:n välillä, tekisi mieli veikata vieläkin rohkeammin, mutta kun ei Kehtaa ???

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 31.07.10 - klo:18:45
Minä olen huvikseni käsiajanotolla mittaillut oman 1.2 DSG:n aikoja 0-100km kun on tuntunut myös että satanen on hetkessä mittarissa ja muutenkin auto tuntuu tehokkaammalta mitä 105hv antaa ymmärtää. Testiajat ei tietenkään ole vertailukelpoisia mihinkään ja heitto on ollut melkoinen 9sekunnin ja 11,5:n välillä.

En ole kokeillut tätä softaa mutta olen kuullut, että tällä mittaus olisi hyvin tarkka eikä avustajaa tarvita.  ;D Mittaus vain käyntiin ja pedaali pohjaan. Mittari pysäyttää  automaattisesti ajanoton kun asetettu max. nopeus (esim 100km/h) tulee täyteen. Tämä edellyttää Nokian puhelinta. iPhonelle on vastaavat omat sovellukset.

Linkki lisätty:

http://www.racechrono.com/download/

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 31.07.10 - klo:19:23
En ole kokeillut tätä softaa mutta olen kuullut, että tällä mittaus olisi hyvin tarkka eikä avustajaa tarvita.  ;D Mittaus vain käyntiin ja pedaali pohjaan. Mittari pysäyttää  automaattisesti ajanoton kun asetettu max. nopeus (esim 100km/h) tulee täyteen. Tämä edellyttää Nokian puhelinta. iPhonelle on vastaavat omat sovellukset.

Kiitos vinkistä, mulla on iPhone, täytyy selailla hieman AppStorea.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 31.07.10 - klo:19:30
Kiitos vinkistä, mulla on iPhone, täytyy selailla hieman AppStorea.

Sama softa löytyy myös Appstoresta. Toinen oli kans, olikohan joku BMW M timer tai vastaava?

edit :

Dynobox oli se Appstoresta ladattava softa. Sillä pystyy tekemään aika lailla samat asiat kuin RaceChronollakin.

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Asterion

Hurja mylly tämä 1.2:nen :o  Tässä teille (Automaattori ja muut kokeilunhaluiset) pohjat lyötäväksi jollain hiljaisella tieosuudella!  :o :D

<kopio alkaa...>

http://briskoda.net/forums/topic/168733-yeti-12-performance-0-to-62-mph/?s=e058dd7e8093396542812bf1f1308a63

The 'Pocket Dyno' app newly installed, I was on the way to the rubbish dump today after cleaning out the garage, and I came across a suitable piece of road to use as a dragstrip!

I had the gearbox in Sport, and the traction control off, which is usually the default 'launch control' setting for VW DSG gearboxes.

The results of my 1.2 DSG Elegance, loaded up to the rafters with junk, my daughters heavy car seat and me, was as follows:

0-30- 3.4s
0-60 - 9.75s (quoted factory time 12.0s)

Max power 129 bhp (105 bhp factory quoted)

Pretty good, though you do wonder why Skoda understate the performance times so much. Is it, as suggested, to get a lower insurance rating?

The app is really good by the way, if you're as childish as me. It even told me that I was pulling 0.5g at one point, which sounds impressive.

This must be the fastest rubbish lorry, ever!

<...kopio loppuu>

tibis

Parin viikon kokemuksella aika mainio peli. Tosin 1.2 TSI tuntuu vähän mopolta ex-golf plussan 1.4 TSI:hin verrattuna. Mutta riittää kyllä tällaiselle tavalliselle tallaajalle hyvin. DSG toimii kuin unelma.

Onko sulla kuvia? Mikäs väri auto?

Asterion

Löysinpäs sitten viimeinkin ainakin yhden asian, joka  tässä muuten niin erinomaisessa autossa voisi olla paremmin  ;D

Nyt olen palannut Yetimme kanssa maaseudun rauhasta ensimmäistä kertaa (ajoin auton myymälästä suoraan kesämökillemme) tänne kotiseudullemme Helsinkiin ja ruuhkiin niin huomasin, että tuo B-palkki on kyllä melko paksunpuoleinen ja ainakin minun penkin asennossa haittaa näkyvyyttä takavasemmalle. :-\

Maaseudun rauhassa vihollisia ei tarvinnut niin paljon seurata klo kahdeksassa mutta täällä kapitaalissa kaistaa saa vaihtaa jatkuvasti ja ainakin toistaiseksi en uskalla luottaa Yetimme ison peilin apuun ja joudun siirtämään päätäni hiukan eteen- ja taaksepäin saadakseni esim kaistanvaihdossa varman kuvan mitä takavasemmalla tapahtuu. Kyllähän tähän varmaan aikaa myöten tottuu mutta tämä nyt tällaisena pienenä havaintona, jotta tälle palstalle saadaan vähän sitä narinaosastoakin. ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:11:33
Nyt olen palannut Yetimme kanssa maaseudun rauhasta ensimmäistä kertaa (ajoin auton myymälästä suoraan kesämökillemme) tänne kotiseudullemme Helsinkiin ja ruuhkiin niin huomasin, että tuo B-palkki on kyllä melko paksunpuoleinen ja ainakin minun penkin asennossa haittaa näkyvyyttä takavasemmalle. :-\

Nyt kun otit asian puheeksi niin kyllä se muuten jonkun verran haittaa sitä kuikuilua takaviistoon, täällä ei niin paljon noita kaistanvaihtoja tule että olisin isommin asiaa tiedostanut mutta nyt kun alkoi ajattelemaan niin kyllähän se hiukan on haitolla. Eiköhän tuon kans pärjää :)

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:11:33

Sama havainto tuli tehtyä jo heti koeajolla ja vähän etukäteen tuo arveluttikin mutta hyvin asian kanssa on oppinut elämään. Eli itse en ainakaan 11 000 km ajon jälkeen enää edes huomaa asiaa.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 31.07.10 - klo:21:59
Hurja mylly tämä 1.2:nen :o  Tässä teille (Automaattori ja muut kokeilunhaluiset) pohjat lyötäväksi jollain hiljaisella tieosuudella!  :o :D

En kyllä usko, että Yeti ihan tuohon tahtiin liikkuu kuormattuna - eikä välttämättä kyllä tyhjänäkään. Ei tuollainen app kuitenkaan mikään tarkkuustyökalu ole. Tehotkin tuntuvat liioitelluilta, sillä omasta 1.4 TSI:stä on penkitetty vain yksi hevosvoima enemmän. Ettei vain olisi DSG saanut mittauksen näyttämään mitä sattuu? Edit: Niin juu, nuo tehot taitavat siis olla tuon applikaation laskemia, eivätkä dynotuloksia? Oli miten oli, niin tuossahan olisi muuten ylimääräisiä heppoja n. 25% yli luvatun ja litrateho olisi 108 hv eli enemmän kuin 2.0 TSI:ssä.

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Asterion

Joo, tuon yksityishenkilön ilmoittama teho on applikaation laskema, joka on toki aikalailla mahdoton asia määriteltäväksi tuontyyppiselle softalle, koska luulisi niitä syötettäviä parametrejä tarvittavan aika paljon oikean tehon laskemiseksi (esimerkiksi aerodynamiikka yms yms joita käyttäjä ei voi tietää)

Mutta ainakin yksi autolehti on testannut dynamometrissä Yeti 1.2:n ja siellä mittari näytti 125hv. Voihan se olla, että 1.4:lla dynamometri näyttäisi jo lähemmäksi 150hv tehoja vai voiko olla niin, että tuotannossa samassa konekoossa olisi noinkin suuret heitot ylöspäin?  ???

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:13:09Mutta ainakin yksi autolehti on testannut dynamometrissä Yeti 1.2:n ja siellä mittari näytti 125hv. Voihan se olla, että 1.4:lla dynamometri näyttäisi jo lähemmäksi 150hv tehoja vai voiko olla niin, että tuotannossa samassa konekoossa olisi noinkin suuret heitot ylöspäin?  ???

Sitten 1.8TSI:stä lähtee 200hv, 2.0TSI:stä 250hv, 3.0TFSI:stä 400hv jne. ;D ;D ;D

[/OT]
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:13:09
Mutta ainakin yksi autolehti on testannut dynamometrissä Yeti 1.2:n ja siellä mittari näytti 125hv. Voihan se olla, että 1.4:lla dynamometri näyttäisi jo lähemmäksi 150hv tehoja vai voiko olla niin, että tuotannossa samassa konekoossa olisi noinkin suuret heitot ylöspäin?  ???

Vähän oudolta kyllä tuokin lukema tuntuu. Periaatteessa tuossa lehden testissä on kuitenkin lukemat jotensakin kohdallaan, sillä 0-100 km/h sujuu n. 0,8 s hitaammin kuin mitä 122 hv Sciroccolle luvataan. Painoa ei kyllä ole kuin muutama kymmenen kiloa enemmän kuin Sciroccossa, mutta ilmanvastushan vaikuttaa myös. Lisäksi tuo oli manuaalimalli, joten DSG ei pääse sotkemaan dynotusyrityksiä. Sen kyllä toki uskon, että luvattua enemmän löytyy tehoja, mutta että noin paljon? Tietysti jos tuo on totta, niin sitten on ihan luonnollista, että niitä lukuja vähätellään. Muutenhan kukaan ei enää haluaisi 1.4 TSI:tä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:13:09

139 hv:tä näyttäisi sama pulju testanneen tuolle 122hv 1.4:lle kolfferossa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Yeti kävi sitten ovenkahvan vuoksi valohoidossa ja hyvvääpä kuuluu >:( >:( Ovenkahva siis ottaa kiinni ovipeltiin ja narskuttaa siitä pikkuhiljaa maalia pois, huoltoneuvoja totesi heti että sille kahvalle ei ole mitään säätöjä joten mitään sille ei voi tehdä :'(
Ovi sitten kuvattiin ja maahantuoja/valmistaja alkaa haahuilemaan ratkaisua ongelmaan, kaikenlisäksi jokaisen oven kahva ottaa hieman kiinni mutta maalivaurio oli niin pieni etten sitä aiemmin ollut huomannut.

Käytiin sitten kurkkaamassa muutaman satkun ajettua essaria ja siitä löytyi sama vika kuskin ovesta ja kaikki muutkin kahvat otti kiinni, hallissa oli luovutukseen menossa yksi Yeti ja siinä sama vika mutta jälkiä ei luonnollisesti vielä ollut näkyvissä.

Ongelma haiskahtaa siis vahvasti tyyppivialta, joten katselkaapas omianne hiukan tarkemmin siitä kahvan etureunasta. Otan ovesta kuvan kunhan keli kuivuu, ja jos auto ei ole mennyt vaihtoautohalliin ennen sitä ::)

Nyt ihan oikeasti VI-TUT-TAA >:(

kt

Vitutus on nykyään niin yleistä ja vielä taitaa tarttua! Nooh rokotusta kai ovat tuunaamassa siihenkin vaivaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Asterion

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 02.08.10 - klo:13:31
Lisäksi tuo oli manuaalimalli, joten DSG ei pääse sotkemaan dynotusyrityksiä.

DSG ei tietenkään  lisää moottoritehoja mutta näyttää siltä, että kiihdytyksessä se pesee vatkaimen käytön. DSG:llä jokainen saa autostaan maksimin ulos  ;D

http://www.autocar.co.uk/car-video/golf-dsg-vs-manual/

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.08.10 - klo:13:33
139 hv:tä näyttäisi sama pulju testanneen tuolle 122hv 1.4:lle kolfferossa.

Onkohan  noilla epsanjalaisilla tsydeemit ja mittalaitteen kalibroitu ihan kohdalleen?  ???

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.08.10 - klo:15:38

Nyt ihan oikeasti VI-TUT-TAA >:(

No prkle sentään  >:( Mitenköhän  Skoda aikoo hoitaa tämän ongelman,  ??? ??? ovien vaihto kaikkiin myytyihin  Yeteihin on aikamoinen retrofit kustannus. Täytyy tarkkailla oman auton tilannetta....

Onneksi tuo on vain kosmeettinen ongelma, eikä vaikuta ajoon mitenkään, joten korjauksen kanssa ei  ole kiirus

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.08.10 - klo:16:36

Onneksi tuo on vain kosmeettinen ongelma, eikä vaikuta ajoon mitenkään, joten korjauksen kanssa ei  ole kiirus

Siinä mielessä on kiirus ettei maalipinta ehtisi vahingoittumaan, välttyy maalauskorjauksilta.
Jos tuo ongelma pystyy hinkkaamaan maalin kokonaan pois niin ruoste iskee alta aikayksikön, mikä ei ole ollenkaan kivaa. 
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.08.10 - klo:17:29
Siinä mielessä on kiirus ettei maalipinta ehtisi vahingoittumaan, välttyy maalauskorjauksilta.
Jos tuo ongelma pystyy hinkkaamaan maalin kokonaan pois niin ruoste iskee alta aikayksikön, mikä ei ole ollenkaan kivaa. 

Juuri näin. Korjauksella on kyllä tulenpalava kiirus jotta selvitään pelkällä lakkavauriolla joka on korjattavissa kiillottamalla, jos maalaushommiin ryhdytään niin sitten se pitäisi maalata koko auto :-\ Mutta jos tilanne on se että korjaukseksi tarvitaan uudenlainen ovenkahva niin korjaus ollenee aika pitkässä kuusessa, tehdas tuskin aivan heti sellaisia saa aikaiseksi.
Tuo on helppo tarkistaa kun vetää kahvaa hitaasti ulos, näkee aika selvästi kun kahva tapaa maalipinnan. Ja koska sama ongelma löytyi kahdesta muustakin autosta niin uskon että se löytyy kyllä kaikista muistakin...

Tässä kuvia...ei kovin häävejä kännyllä otettuja kuvia. Jos illalla kehtaan niin käyn ottamassa ihan kameralla uudet otokset.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.08.10 - klo:18:26

Tässä kuvia...ei kovin häävejä kännyllä otettuja kuvia. Jos illalla kehtaan niin käyn ottamassa ihan kameralla uudet otokset.

Kuvathan kertoo hyvin tarinan. :-\  Jaa-a. Olisikohan tuossa  mahdollista pistää kosketusalueelle sitä samaa tarramuovia, jota tehdas on pistänyt takarenkaan rengaskotelon etuosaan suojaksi?  ???  Ainakin ensiavuksi, kunnes maahantuoja ja tehdas keksii tuohon jonkun kunnollisen ratkaisun.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy