Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?

Aloittaja Untamo, 07.02.10 - klo:12:11

« edellinen - seuraava »

Newman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.11 - klo:13:43
Minäkin siis siirryn kauniista rumaan? ;D No joo, minusta Yeti ei ole ruma vaan muuten vaan erilainen mallia tiiliskivi. Jotain maasturimaailman Miniä siinä myös on muodoissa, etenkin jos katon ottaa erivärisenä. Mutta mitä tosiaan reilun vuoden takaista koeajoa muistelen niin innostavan kiva ajaa ja kone siis todella uskomattoman ärhäkkä sen kokoiseksi.
Ota vielä nelikkona niin auton muodot ja ominaisuudet ovat sopusoinnussa keskenään. Tosin silloin kait pitää ottaa eri motti.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.10.11 - klo:12:10
Nooh, ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Voihan se koeajo tuoda jotain kriittistä esiin tai sitten viimosena shokkina vaihtohyvitys...

Mutta onneksi siitä selviää rahalla  ;D

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Newman - 27.10.11 - klo:13:36
Yeti ei ole ihana, eikä söpö. Se on ruma.

Osaltaan pystyn komppaamaan tätä, Yeti on kuin David Lynchin elokuvat, niin erilaisia kuin valtavirran tekeleet, että ei pysty sanomaan onko sen tekeleet lintu vai kala. Itse olen kuvaillut Yetin olemusta  kauniin rumaksi, vähän siis kuin minä  ;) ;)  Jostain kulmasta se on epäilemättä ruma, jostain taas kaunis kuin sika pienenä (en ole koskaan kaupunkilaisena nähnyt tosin sikaa kuin lihapalana kaupassa  ;)

Joka tapauksessa tämä on muistaakseni ainoa omistamani auto, jota tulee aina vilkaistua poistuttaessa autossa kun painaa kaukosäätimestä lukot kiinni, ei siksi, että välähtihän ne valot vaan siksi, että siinä on jotain johon silmät ei ole vieläkään kyllästyneet. :)

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 27.10.11 - klo:14:51
Osaltaan pystyn komppaamaan tätä, Yeti on kuin David Lynchin elokuvat, niin erilaisia kuin valtavirran tekeleet, että ei pysty sanomaan onko sen tekeleet lintu vai kala. Itse olen kuvaillut Yetin olemusta  kauniin rumaksi, vähän siis kuin minä  ;) ;)  Jostain kulmasta se on epäilemättä ruma, jostain taas kaunis kuin sika pienenä (en ole koskaan kaupunkilaisena nähnyt tosin sikaa kuin lihapalana kaupassa  ;))  

Joka tapauksessa tämä on muistaakseni ainoa omistamani auto, jota tulee aina vilkaistua poistuttaessa autossa kun painaa kaukosäätimestä lukot kiinni, ei siksi, että välähtihän ne valot vaan siksi, että siinä on jotain johon silmät ei ole vieläkään kyllästyneet. :)

Hauskaa lukea näitä kommentteja. Mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia Yetistä ja tosiaan autosta poistuttaessa lähes poikkeuksetta pitää vilkaista taakse ja usein jään jopa ihailemaan autoa ja säpsähdän sitten lievään häpeäntunteeseen siitä että näkiköhän kukaan että ihailen omaa autoa ;-) Tämmöistä on toki tapahtunut ennenkin ihkauuden auton osalta, mutta se huuma on kestänyt korkeintaan muutaman viikon. Yetin kohdalla ei tunnu tulevan loppua. Auton ulkonäkö on niin monitasoinen että uskon sen kestävän aikaa hyvin. Kompakti koko myös on iso plussa, Yeti ei ole liian maskuliininen möhkäle, eikä sitä kyllä neitimäiseksikään voi mieltää. Yeti on yksinkertaisesti harvinaisen onnistunut kokonaisuus, yleisarvosana on kyllä aika korkea, vaikka autosta omat puutteensakin löytyy.

eGetin

Luulenpa ettei 1.2 TSI kuitenkaan taida tyydyttää Peevelin kiihdyttelyhaluja :P

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 27.10.11 - klo:16:03

En tiedä kuinka innokas kiihdyttelijä Peeveli on? Tää 1.2 TSI varsinkin 7-vaihteisella DSG:lla on kyllä koppiautoksi aika maukas kiihdyttelijä Suomen lain sallimissa rajoissa. DSG vaihtaa todella nopeasti ja risteyksistä ja liikennevaloista lähdettäessä hetkessä on lasissa 60-80km/t ja mittari näyttää että nyt on jo seiskavaihde. Vaihtaa nopeammin mitä oikeastaan itse tajuaa ja samalla ottaa huomioon parhaan taloudellisuuden. Yeteillä on toki mukava vaihdella käsinkin, mutta samanlaista tunnetta ei saa kuin DSG:n kautta. Ja onhan siinä yksi vaihde enemmän.

Itävallan vuoristoteillä ei varmasti varsinkaan kuorma päällä saa samoja tunteita kuin vaikkapa Alfalla. Yetin kone kyllä vääntää ja kuljettaa mutta koneen tehojen rajallisuus tulee vastaan tietenkin vaativissa olosuhteissa raskaalla kuormalla. Yksin ajaessa Pohjanmaan lakeuksia auto tuntuu yllättävän tehokkaalta lähes kaikissa tilanteissa, rekkojen ohitus sujuu leikitellen, kaupunkinopeuksissa se on sportti, mutta yli 120km/t ja vuoristot varmasti palauttaa 1.2 TSI:n tavallisten volvojen kastiin.

Yeti on taatusti suunniteltu monikäyttöiseksi nykycittariksi, eikä miksikään kiihdyttelypeliksi, mutta pakko todeta että oli sitten harkittua tai pelkkä vahinko, 1.2 TSI/DSG on erittäin onnistunut yhtälö Yetiin. Ja sillä voi myös kiihdytellä ja hieman itseään viihdytellä ;D

eGetin

Muistaakseni 1.4 TSI 90kW Golf tuntui paikoitellen jopa laiskalta? Saatanpa muistaa väärinkin, mutta jotain tämmöistä mielikuvaa olisi jäänyt mieleen. Mitenkään vittuiluna tätä ei saa ottaa, mutta kannattanee pohtia myös siltä kantilta jaksaako tuolla säästömoottorilla sitten oikeasti loppupeleissä ajaa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 27.10.11 - klo:16:03

+1

Ei tainnut se edellinen VAG-korsernin peli edes 1.4 TSI:llä olla mieleen ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 27.10.11 - klo:21:57
Muistaakseni 1.4 TSI 90kW Golf tuntui paikoitellen jopa laiskalta? Saatanpa muistaa väärinkin, mutta jotain tämmöistä mielikuvaa olisi jäänyt mieleen. Mitenkään vittuiluna tätä ei saa ottaa, mutta kannattanee pohtia myös siltä kantilta jaksaako tuolla säästömoottorilla sitten oikeasti loppupeleissä ajaa.

Kaikki autothan vaatii hieman pitempää koeajoa ja totuttelua. Tuosta Golfista en sano mitään, mutta DSG:llä varustettujen koeautojen ensimmäisiä tuntemuksia ei pidä ottaa vakavasti. Noi nykylaatikothan opettelee sun oman ajotavan ja siihen perustuu myös polttoainetalous. Laatikko tietää milloin toi kundi haluaa hieman kiihdytellä ja sitten taas säästää. Ainakin teoriassa homman pitäis toimia noin. Käytännössä olen sen myös havainnut. 1.2 TSI ei kyllä ole mikään säästömoottori, mene ja testaa se. Seuraavat perusmoottorithan on 1litraisia, varmaan löytyy myös Golfiin aika pian. Siinä vaiheessa 1.2TSI on pikkusportti ;-)

eGetin

Muistaakseni myös Peevelin aiempikin Golf oli DSG:llä.

Eipä siinä, voihan 1.2 TSI nyt riittääkin mutta hieman varauksin sitä kannattanee ylistää miehelle joka kuitenkin haluaa siltä autolta vähän kulkuakin :) Pahapa tuosta moottorista on tosiaan mennä sanomaan mitään kun en ole päässyt koeajamaan, vaan 105hv kuulostaa melkoisen vähältä tuolle möhköfantille :) Liekkö vähän sama kuin VAG:n riisseleissäkin, painat kaasun puoleenväliin ja tuntuu menevän kivasti eteenpäin, vaan kun painat pohjaan asti kulkupuoli ei muutu tasan mitenkään ;D Koeajoautoissa nyt varsinkin on aivan varmasti moottorinohjaus oppinut ripeälle ajolle, kun kaikki sitä autoa käy polkemassa.

Automaattori

Pakko laittaa hieman taustaa näistä kiihdyttelyistä. Mulla oli aikoinaan kolme eri versiota Honda CR-X pikkusportista, vakiona paras niistä kiihtyi 7.5s/100km/h. Muutenkin auto oli aika tykki varsinkin siihen aikaan. Sitä ennen mulla oli Mini joka oli rakennettu osittain monikertaisen Suomen Mestarin Harri Ruusun Minin osista. Mini oli katukäytössä ja kiihtyi niin nopeasti ettei peruskuski kerennyt vaihtaa, autossa oli kisakäyttöön soveltuva suorahampainen tiheästi välitetty laatikko. Tää nykyinen Yetin laatikko olis pystynyt vaihtamaan tarpeeksi nopeasti. Ja kun ottaa huomioon vaivattomuuden niin väitän että tää koppiauto kiihtyy 0-50km/h lähes yhtä nopeasti kuin superviritetty mini 80-luvulla, viidenkympin jälkeen mini tosin menis menojaan. Se kiihtyvyysalue mitä nykyään tarvitaan on 0-80km/h ja 80-120km/h. Näissä 1.2 TSI kyllä pärjää mille tahansa normiautolle, sen näkee käytännössä tuolla maantiellä, tai sitten kaikki muut ajaa puolikaasulla.  

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 27.10.11 - klo:22:40
Se kiihtyvyysalue mitä nykyään tarvitaan on 0-80km/h ja 80-120km/h. Näissä 1.2 TSI kyllä pärjää mille tahansa normiautolle, sen näkee käytännössä tuolla maantiellä, tai sitten kaikki muut ajaa puolikaasulla.  

Tästä videosta voi aika helposti jokainen muodostaa mielipiteensä siitä, miten 1.2 TSI DSG Yeti kiihtyy välin 80 - 120:

Skoda Yeti 1 2 Acceleration

Iskutilavuuteen ja korin muotoihin nähden kyllä kelpo suoritus, mutta makuasia onko meno 90:n jälkeen ripeätä vai ei.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.10.11 - klo:23:09
Tästä videosta voi aika helposti jokainen muodostaa mielipiteensä siitä, miten 1.2 TSI DSG Yeti kiihtyy välin 80 - 120:

Skoda Yeti 1 2 Acceleration

Iskutilavuuteen ja korin muotoihin nähden kyllä kelpo suoritus, mutta makuasia onko meno 90:n jälkeen ripeätä vai ei.

Vähän oli sekava mutta noinhan se menee. Itse olen huomannut että nopeassa maantieajossa ei kannata käyttää s-moodia, vaan perus-D löytää paremmin oikean vääntöalueen. Tää pikku TSI on vähän kuin diisseli siinä että teho loppuu kun kierrokset menee liian ylös, silloin pitää vaihtaa vaihdetta, onneksi on seiska.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 27.10.11 - klo:23:19
Vähän oli sekava mutta noinhan se menee. Itse olen huomannut että nopeassa maantieajossa ei kannata käyttää s-moodia, vaan perus-D löytää paremmin oikean vääntöalueen. Tää pikku TSI on vähän kuin diisseli siinä että teho loppuu kun kierrokset menee liian ylös, silloin pitää vaihtaa vaihdetta, onneksi on seiska.

Ei vaan se vaatii kierroksia jos haluaa että maantieajossa tapahtuukin jotain, ei se jaksa kiihtyä enään pelkällä väännöllä kun vauhti nousee. Esim. rekan kohtuullisen ripeään ohitukseen kannattaa manuaalilla hakea ihan suosiolla nelosta silmään, muuten meno on vähän nuhaisen oloista.

Mutta kaupunkiajossa oikein mukavan virkeä moottori, kyllä minä sillä tykkäsin ajella. Mikään säästömoottori se ei varsinaisesti ole, varsin raskas ruokittavahan se on.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.10.11 - klo:23:47
Ei vaan se vaatii kierroksia jos haluaa että maantieajossa tapahtuukin jotain, ei se jaksa kiihtyä enään pelkällä väännöllä kun vauhti nousee. Esim. rekan kohtuullisen ripeään ohitukseen kannattaa manuaalilla hakea ihan suosiolla nelosta silmään, muuten meno on vähän nuhaisen oloista.

Mutta kaupunkiajossa oikein mukavan virkeä moottori, kyllä minä sillä tykkäsin ajella. Mikään säästömoottori se ei varsinaisesti ole, varsin raskas ruokittavahan se on.

Tässä se DSG:n ero onkin, ei tarvi arpoa vaihteita, se ihan automaattisesti heittää seiskalta neloselle, tai rekan perässä roikkuessa vaikka kolmoselle. Hienointa on kuitenkin se että aina löytyy uusi pykälä joka vie eteenpäin. Käsivaihteisessa tulee tilanne että nythän loppu puhti, DSG:ssä ei käy näin kuin vasta ääritilanteessa. En väitä että DSG lisäisi tehoja, mutta ihan varmasti käyttää tehot paremmin hyödyksi kuin käsin vatkaamalla. 1.2-kone ei ole tehty kierroksien huudattamiseen, sen perustehtävä on kohtuullinen liikkuminen paikasta toiseen, DSG tuo vain siihen pienen lisäelementin ajonautiskeluun. Itselle on tulossa Yeti 1.8 TSI koneella. Minulle olis hyvin riittänyt vaikka 1.2- tai 1.4kone mutta konserni on päättänyt että bensaneliveto on sitten 1.8. Saas sitten nähdä onko siitä mitään hyötyä. Jos minä olisin Peeveli, niin ostaisin Heti Yetin ja vuoden päästä ihmettelisin, onko yleensä muita autoja edes olemassa. Ruksit vain itsellesi sopivan mallin.

Peeveli

Niin, ne "riittävät tehot"....jaa-a. Jos rehellisiä ollaan, niin se VI-Golfin tilausta odotellessa sijaisautona ollut kolmemukinen (olikohan 70 hv) 1,2 vapari-Polokin riittää maamme rajoituksiin. Muistan kuinka motaria myöten tuli ohiteltua hitaampia ja kantateillä myös, ihan pieniä letkoja. Ennakointi ja pään sisällä tehtävät ohitusmatkalaskelmat auttavat ja kun ei arastele tallan aivan pohjaan painamista. Toki sellaisessa pelissä ei ollut valtaisia paukkuja ns. irtiottoihin mutta mukavasti silläkin ehti muiden mukana.

Ex-VI-hatchback 1,4 90kW tsi dsg-Golf taas oli sillä tavalla pettymys, että auto näytti aina vaan vaatimattomalta matolaatikolta, teippauttipa katonkin mustaksi tai ei, ja sen kulkupuolikin oli kaksoisahdettua muistellen pettymys (siis pettymys siten että aloin miettimään että jos olisin jättänyt ruksimatta lisävarusteita ja ottanut niilläkin rahoilla sen 118 kW-tsiipan tai sitten 2,0 dieselin väännönkin takia). Muistikuvissa oli myös koeajo-Yeti 1,2 tsi jonka kone tuntui jopa ärhäkämmältä etenkin liikkeellelähdöissä ja taajamassa 90 kW tsi:hin verrattuna, ja sitten ajatteli toisinkin päin että sama olisi ollut Goilffikin ottaa 1,2 tsiippana alemmalla hinnalla. No joo, toki turha jossitella...

Onhan toki nykyinen auto aivan pirteä ja tietysti 170hv/250 Nm-arvoilla pitäisi ollakin, mutta ei tämäkään nyt tykki tai raaaseri ole ja ahdin alkaa määrätä tahdin oikeastaan vasta 2000 kiekasta ylöspäin. Sen alle ei ole samanlaista voimantunnetta kuin 118kW-kaksoisahdetussa oli. Toki maantiellä ohituskiihtyvyys on isollakin vaihteella hyvä, kolmosella erinomainen eli rekka on hujauksessa ohitettu. Vaihteensiirto pelaa sujuvasti ja on italiaanoksi kiitettävän tarkka, mutta se vaihtaminen sinänsä alkoi turhauttamaan tässä syksyllä ruuhkien taas lisäännyttyä ja nyt kun tuo iskiasvaiva taas on päällä niin kipujakin tulee. Tietyssä asiassa tätäkin voi verrata Audiin tai Bemariin ja se on merkki ja sen imago, siis siten että se provosoi ja tulee itsekin joskus provosoiduttua, varsinkin kun pellin alla nyt ei ole kaikkein tehottominkaan kone. Ehkä 1,2 tsiippajeti rauhoittaisi jo ulkoisella olemuksellaan ajotapaa sporttisesta semmoiseksi mukavuuspainotteisen lupsakaksi -tai sitten ei. :D

Kyllä nuo cittarit vaan lisääntyy jatkuvasti; samassa parkkihallissa talossamme vieripaikalla oleva Nissan Almera Tino vaihtui eilen upouuteen Qashqai +2:een (se pidempi malli), ihan näyttävä peli metallivärillä ja isoilla 5-puolaisilla oem-aluilla. Giulietta näyttää vieressä nyt niin pieneltä. :'( Sen omistaja kävelee välillä vähäsen kivulloisen tapaisesti, liekö hänelläkin selkäsairaus jolle korkeampi istahtamiskorkeus on helpotus.

Katsotaan nyt se Yeti ensi viikolla, miten se maistuu koeajolla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.10.11 - klo:07:40
Katsotaan nyt se Yeti ensi viikolla, miten se maistuu koeajolla.

Ã,,lä nyt hyvä mies 1.2 TSI:tä vajakkina osta. Se ei sinulla pysy yli kahta kuukautta. 1.8 4x4 TSI DSG voisi olla jo kokonaistaloudellisempi vaihtoehto. 1.8 menee luultavasti aika kivuttomasti ilman webastoa, mutta 1.2 saattaa olla jo melkoinen jääkaappi kovilla pakkasilla ja webastot maksavat kuitenkin aika paljon.

Automaattori

Tänään työreissulla pääsin Toyotan ison maasturin kyytiin. Täytyy sanoa että olihan se kunnon työkone, mutta siinä istuttiin kyllä huomattavasti huonommin kuin Yetissä, penkit oli ihan hanurista ja kaiken lisäksi autoon joutui kiivetä, se ei kyllä ole mukavaa arkikäytössä. Toyotan tapaisia möhkömaastureitahan löytyy ainakin kaikilta premium-merkeiltä. Yetin yksi valteista on täydellisen onnistunut kompakti koko, se on ihanteellinen sekä kaupunkiin että maastoon. Tämän päivän reissullakin ajattelin kuinka kätevää olisi ollut hoitaa maastokierros nelivetojetillä, luulenpa jopa että tosipaikan tullen Yeti olisi mennyt paremmin kuin toyotajärkäle. Maavaraa tojossa on tosin aika reilusti Yetiin verrattuna, mutta muu käytös vaikutti melkoisen kankealta.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 28.10.11 - klo:13:22
Tämän päivän reissullakin ajattelin kuinka kätevää olisi ollut hoitaa maastokierros nelivetojetillä, luulenpa jopa että tosipaikan tullen Yeti olisi mennyt paremmin kuin toyotajärkäle.

Sieluni silmin näen miten jf vetää juuri nyt henkeä ja mietti miten tähän pitäisi reagoida ;D

Isällä oli pari LC:tä ja sitä kautta olen päässyt niillä ajamaan. Näinkin vähäisillä ajokokemuksilla olen kyllä sitä mieltä, että ei lauseessasi ole oikein järkeä ;)

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.10.11 - klo:13:28
Sieluni silmin näen miten jf vetää juuri nyt henkeä ja mietti miten tähän pitäisi reagoida ;D

Isällä oli pari LC:tä ja sitä kautta olen päässyt niillä ajamaan. Näinkin vähäisillä ajokokemuksilla olen kyllä sitä mieltä, että ei lauseessasi ole oikein järkeä ;)

Ei tuossa lauseessani varmaan mitään järkeä ollutkaan, mutta tojo nyt vaan tuntui aika ylimitoitetulta. Työtarkoituksessahan noi on varmaan paikallaan, mutta samoja versioita on normiliikenteessä melkoinen määrä.

Automaattori

Vanha Land Cruiserhan on tietenkin klassikko, nyt kun kävin kattoon näiden uusien hintoja niin olipa yllätys. Alkaen hinta 70000â,¬ ja paras varustelu alk. 112000â,¬. Nämä siis alkaen hintoja. En olisi ikinä uskonut päivällä istuvani noin kalliissa autossa  ;D :-\ :P :o ;D

Bigfoot

Ottamatta kantaa edellä olevaan Land Cruiserin etenemiskykyyn ;), niin kysyisin millaisia kokemuksia etuvetoyetisteillä on auton etenemiskyvystä talvella. Löytyykö esimerkiksi viime talvesta kokokemuksia pääkaupunkiseudulta, jossa tiet ja parkkipaikat olivat varsin karussa kunnossa. En oikeastaan kaipaa 4- vs. 2-veto kiistelyä, vaan mielipiteitä korkeamman maavaran hyödyistä ja esimerkiksi helmojen muoviosista. Yetissä taitaa pohja olla aika tasainen (etuvetoisessa experiencessä taitaa olla "panssarikin").

Edellisellä autolla eli Fabialla ainakin hirvitti ajaa, kun tuntui, että pohja ja helmapellit rutisivat penkoissa ja pohja otti kiinni rengasurissa esimerkiksi Hämeentiellä (joka on kuitenkin yksi pääväylistä). Fabiakin kuitenkin näytti omaavan silmämääräisesti kohtuullisen maavaran. Mitenköhän madalletuilla autoilla pärjäsi viime talvena Hkin kantakaupungissa?!

Heitin tämän pohdinnan tänne, kun törmäsin youtubessa etuvetoyetin karuun käsittelyyn. No, venäläisellä menttaliteetilla ja lumiketjuilla vajaavetoisellakin voi ajella offroadia. :o

Alla linkki:
Skoda Yeti 1,2 TSI 105л с MКПП Ч 3.avi

Peeveli

Nyt havaittu, että aktiivi yetiläinen nimerkki automaattori on lakkauttanut nickinsä. Miksi ihmeessä?(tietysti meikäläinen paraskin kysymään kun itse olen lakkauttanut omani useita kertoja ::) )

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Bigfoot - 17.11.11 - klo:12:35
Ottamatta kantaa edellä olevaan Land Cruiserin etenemiskykyyn ;), niin kysyisin millaisia kokemuksia etuvetoyetisteillä on auton etenemiskyvystä talvella.

Emännällä oli parikertaa ongelmia kahletessa kevään rospuutossa lähinnä ehkäpä liian leveistä talvirenkaista (215) johtuen. En ollut paikalla näkemässä kuinka paljon sitä pettävää loska/lunta oikein toisella kertaa oli ollut, mutta toisella kertaa pelastin emännän ajamalla itse auton pois pulasta edes ESP nappiin koskematta. Peruutusta jälkiä pitkin ja kovaa vauhtia eteenpäin muutaman kerran -menetelmällä.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.11 - klo:13:31
Nyt havaittu, että aktiivi yetiläinen nimerkki automaattori on lakkauttanut nickinsä. Miksi ihmeessä?(tietysti meikäläinen paraskin kysymään kun itse olen lakkauttanut omani useita kertoja ::) )

Taisi suuttua kun jotkut audistit ei siedä ja ymmärrä skodistien tyytyväisyyttä autoihinsa tai etenkään sen julki tuontia. Etenkin yetistien on vaikea pitää kynttilää vakan piilossa auton hyvyydestä, minkä minä kyllä ymmärrän ;). Tästä sitten oli vääntöä reippaaseen tyyliin jossain näissä ketjuissa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

^

No eipä sitten ole ihme että lähti. Ikävää sellainen "vääntö". :(

Bigfoot

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 17.11.11 - klo:14:23
Emännällä oli parikertaa ongelmia kahletessa kevään rospuutossa lähinnä ehkäpä liian leveistä talvirenkaista (215) johtuen...

Taisi suuttua kun jotkut audistit ei siedä ja ymmärrä skodistien tyytyväisyyttä autoihinsa tai etenkään sen julki tuontia...

Samat, leveähköt talvi(nasta)renkaat allekirjoittaneellakin. No, kaipa noilla toimeen tulee. Kaksivetoisella pitää toisinaan ajella aika päättäväisillä otteilla liukkaissa/upottavissa paikoissa (kuten linkittämässäni videossa). Kaipa lähtökohtana pitäisi olla kuitenkin se, että paremmin auto etenee, jos pohja ei hidasta/kanna autoa ja näin vie pitoa renkailta. Yetiä katsellessa olen pannut merkille, että kolhuille arat paikat eli puskurit tai ainakin niiden alaosat ja helmat ovat ihan tummaa "ämpärimuovia" vaan eli "melkein voisi vaikka potkaista jos huvittaa". No, en ole uutta autoani kuitenkaan potkimaan alkanut. :P

No, tämä etenemiskykykeskustelu on pitkälti spekulatiivista, koska eihän sitä tiedä tuleeko tänä talvena tänne etelään edes lunta...

Automaattori on kyllä kovan luokan Yeti-mies, hymyssä suin olen itse hänen kommenteja lueskellut - siis positiivisessa mielessä. Toivottavasti palailee linjoille... Itse olen krittisempi kaveri ja Yetissäkin häiristsee rengasmelu nastoilla. Siinä olisi parannettavaa. Ehkä vika on uudenkarheissa Bridgestone Norenzoissa - toivottavasti vaimenevat. Muuta kritisoitavaa en ole autosta tähän mennessä löytänyt.

Zaasa

Taisi suuttua kun jotkut audistit ei siedä ja ymmärrä skodistien tyytyväisyyttä autoihinsa tai etenkään sen julki tuontia. Etenkin yetistien on vaikea pitää kynttilää vakan piilossa auton hyvyydestä, minkä minä kyllä ymmärrän ;). Tästä sitten oli vääntöä reippaaseen tyyliin jossain näissä ketjuissa.
Ã,,änessä kovasti oli myös yksi ikivanhan mersun omistaja. Vittuilu pääsi valloilleen Automaattorin kerrottua Yetinsä hinnan.Kyseessä oli lähinnä KATEELLISTEN panettelua,sen vuoksi ei kannata ulkoistaa itseänsä täältä.
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 17.11.11 - klo:13:31
Nyt havaittu, että aktiivi yetiläinen nimerkki automaattori on lakkauttanut nickinsä. Miksi ihmeessä?

tibis

mitä, oikeesti? #¤%&!  >:(

ttdriver

Nyt on löytynyt yksi häiritsevä tekijä Yetissä: ei lähde puhtaaksi pikapesussa :(
Olen käynyt kolmessa eri pesukoneessa, sekä harjallisissa että harjattomissa, ja aina jää kyljen alaosat likaisiksi.
En ole muiden huomannut valittavan tästä ongelmasta. Pesettekö autonne aina omin käsin??

Toinen ongelma on jo aiemminkin mainitsemani kumimattojen paikoillaan pysymättömyys. Miten teillä muilla on kumimatot kiinni?? Minulla on lattiassa kaksi tappia ja matossa vastaavasti reiät niiden kohdalla. Kuljettajan matto ei pysy paikoillaan hetkeä kauempaa. Muutaman kerran kun on noussut autoon/autosta, niin jo on matto osittain kaasupolkimen päällä. Yeti on jo 17. omistamani auto, eikä missään muussa ole ollut tämmöstä ongelmaa.
Pitäskö ne naulata kuustuumasilla lattiaan kiinni??
Apple-myönteinen. Käytössä iPhone 15 Pro, iPad 9 , Apple Watch Ultra ja MacMini

Asterion

Lainaus käyttäjältä: ttdriver - 17.11.11 - klo:19:17
Nyt on löytynyt yksi häiritsevä tekijä Yetissä: ei lähde puhtaaksi pikapesussa :(
Olen käynyt kolmessa eri pesukoneessa, sekä harjallisissa että harjattomissa, ja aina jää kyljen alaosat likaisiksi.
En ole muiden huomannut valittavan tästä ongelmasta. Pesettekö autonne aina omin käsin??

Toinen ongelma on jo aiemminkin mainitsemani kumimattojen paikoillaan pysymättömyys. Miten teillä muilla on kumimatot kiinni?? Minulla on lattiassa kaksi tappia ja matossa vastaavasti reiät niiden kohdalla. Kuljettajan matto ei pysy paikoillaan hetkeä kauempaa. Muutaman kerran kun on noussut autoon/autosta, niin jo on matto osittain kaasupolkimen päällä. Yeti on jo 17. omistamani auto, eikä missään muussa ole ollut tämmöstä ongelmaa.
Pitäskö ne naulata kuustuumasilla lattiaan kiinni??

Hyvin pysyy omat matot niissä kahdessa tapissa kiinni. Vaihteisto on DGS joten kovasti ei jalat siinä edes joudu työskentelemään ja mattoa kurittamaan. Konepesulla (harja) olen aina pessyt enkä ole havainnut että kylkien alaosaan olisi mitään jäännyt. Suihkutan ennen koneeseen menoa auton pintaan sellaista liuotinainetta ja annan sen vaikuttaa muutaman minuutin, ehkä se on ihan hyvän tuloksen salaisuun.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy