Todella meluisat Bridgestone Potenza RE050 225/45R17 Octavia II:ssa

Aloittaja varmari-skoda, 09.11.12 - klo:07:59

« edellinen - seuraava »

varmari-skoda

Vaihdoin tossa pari viikkoa takas talvirenkaat alle jotka ovat vastaavaa kokoa olevat Nokian Hakkapeliitta 4 nastarenkaat.
Huomasin taas kerran kuinka valtava ero on auton sisämelussa on. Talvirenkailla auto menee kuin sukkasillaan, mutta kesärenkailla kuin olisi patarummun sisällä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia noista paska-potenzoista ?
Onneksi noi alkavat olla pian finaalissa, teen niistä laiturirenkaat keväällä.
Audi A6 Avant Business Pro S-Line 2.0TFSI -11, Phantom black
Volvo V70 2.4 20v Chromium Edition -06, Titanium grey
Pontiac Trans Am 383cid "Stroker" -89, GM Black 8555

Kelso

Tismalleen samoja kokemuksia. Bridgestonet kumisee etenkin kaupunkiajossa erittäin voimakkaasti. Nyt on suorastaan nautinto ajaa nastoilla. Keväällä menee kyllä toinen merkki alle.

Erno

Täältäkin komppaus. :) RS:n mukana tuli yhden kesän ajetut Bridgestonet, jotka vaihtuivat lopulta Hankookiin kun hermot meni meluun. Hiljeni huomattavasti, tosin osavaikutus saattaa olla myös sillä, että nyt on vähemmän kumia tiessä. Profiili vaihtui 225/45:sta 205/50:seen...

golf5

Mulla oli RS:ssä ensiasennusrenkaina Potenzat,juurikin samat havainnot tein niistä. Varsinkin kun ne alkoivat olla noin puoliksi ajetut niin melu alkoi olla kohtuutonta. Ensimmäiset renkaat jotka tuli vaihdettua pois ,ennen kuin pinta oli lähellekkään loppuunajettu. No menivät sitten takaisin vanteille ja alle autonvaihdon yhteydessä  ;)

Taskukeke

Samaa vikaa myös täällä. Vielä ovat potenzat alla, kolmas "kesä" menossa. Loppukesästä rupesivat pitämään ihan järjetöntä meteliä. Veikkaisin että pintaa jäljellä nyt pari milliä. Ensi kesäksi ainakin uudet renkaat, todennäköisesti myös vanteet.

1.8TsiHB12

Kyllä ! Hyvä aihe jota muutkin ovat varmasti pohtineet, varsinkin me kitkakumeilla Ocun ensikertaa koeajaneet !

Olen selitellyt rengasmelua itselleni (ja kyytiläisille jotka ovat melusta huomauttaneet) renkaan leveyden, matalahkon profiilin ja "urheilullisuuden" välttämättömänä varjopuolena. Sitten vain hyviä ehdotuksia kehiin, mitkä renkaat ensi kesäksi alle ?

Erinomaista vertaistukea, kiitokset aiheen aloittajalle !

dosetti

ilmiö on tunnettu juuri tällä merkillä. En ole kenenkään kuullut kehuvan näitä renkaita.

s-mod

On kokemusta, meluisat ovat ainakin octaviassa juuri tuolla 17/225/45, ja toiset erilailla meluisat ovat dunlop sport maxx, eri koossa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 09.11.12 - klo:20:15
ilmiö on tunnettu juuri tällä merkillä. En ole kenenkään kuullut kehuvan näitä renkaita.

Itse ajelin Bridgestone Potenza RE050A -renkailla noin 30000 km ilman valittamista. Toimivat kelillä kuin kelillä hyvin, ja erityisesti kyky vastustaa vesiliirtoa yllätti positiivisesti, vaikka renkaat olivat kokoa 265/35R18 takana ja 245/40R18 edessä.

Kyllä 245/45R17 ContiIceContactit samassa autossa selvästi enemmän melua pitivät.

Taskukeke

Lainaus käyttäjältä: 1.8TsiHB12 - 09.11.12 - klo:20:02
Kyllä ! Hyvä aihe jota muutkin ovat varmasti pohtineet, varsinkin me kitkakumeilla Ocun ensikertaa koeajaneet !

Olen selitellyt rengasmelua itselleni (ja kyytiläisille jotka ovat melusta huomauttaneet) renkaan leveyden, matalahkon profiilin ja "urheilullisuuden" välttämättömänä varjopuolena. Sitten vain hyviä ehdotuksia kehiin, mitkä renkaat ensi kesäksi alle ?

Itse ajattelin kokeilla Contin sport contacteja ensi kesänä kun vannekoko todennäköisesti kasvaa 18 tuumaan. Mikko on ainakin kehunut conteja 19" koossa verrattuna hänen vanhoihin 18" pirelleihin.

Pito on mielestäni noissa bridgestoneissa ihan hyvä kuivalla ja märällä. Kokemuksieni mukaan ainakin parempi kuin nokialaisessa, jotka taasen rullasivat huomattavasti paremmin kuin pirellit. Ota tuosta nyt sitten selvää.  ;D Eli omasta mielestäni bridgestone ja pirelli aika tasoissa pidon osalta. Netistä olen silloin tällöin lukenut, että pirellit olisivat nopeita kulumaan. Samaa en välttämättä allekirjoita bridgestonesta.

varmari-skoda

Lainaus käyttäjältä: 1.8TsiHB12 - 09.11.12 - klo:20:02

Jees, aloitin aiheen koska en meinannut uskoa korviani, vaikka jo kolmas vuosi menossa noilla "potensseilla". Eihän noi hakkapeliitta nelosetkaan pitäis olla talvirenkaiden hiljaisimmasta päästä ja silti niissä on valtava ero kesägummeihin.
Olen myös seurannut, että talvirenkailla kulutus on hieman alhaisempi eli vierintävastus taitaa olla noissa melkoinen?
Audi A6 Avant Business Pro S-Line 2.0TFSI -11, Phantom black
Volvo V70 2.4 20v Chromium Edition -06, Titanium grey
Pontiac Trans Am 383cid "Stroker" -89, GM Black 8555

concorde

Joo, täältä myös +1 meluisille potensseille RS:ssä. "Onneks" kuluivat nopeasti ja alle tuli 215/50/17 Nokian Hakka V - sarja , jolla auto muuttui miellyttävän hiljaiseksi ja paremmaksi ajaa. Vetely urissa loppui ja pitoakin riittää nyt myös märällä asfaltilla.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Natte

Mulla oli kans samanlaiset ensiasennusrenkaina Seat Altea Xl:ssä joka ei muutenkaan ole hiljainen, mutta noilla renkailla aivan kauhea. Onneks kuluivat nopeasti. Korjaamon setäkin oli ihmetellyt miten voivat pitää niin kamalaa ääntä. Olivat jo epäilleet vaikka mitä vikoja mutta joo renkaista se tuli. Väittävät että ensiasennusrenkaat ei välttis ole samaa tavaraa kun mitä linjalta tulee normaalisti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy