Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Laars

Viet tänne:
https://www.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing/

Priimaa tulee, mutta hintalappu on toki jotain muuta kuin 150e.

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Laars - 07.07.16 - klo:13:38
Viet tänne:
https://www.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing/

Priimaa tulee, mutta hintalappu on toki jotain muuta kuin 150e.
Hyvä, kiitoksia 8)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

sambolo

Pesukinnas foorumilta voi kans kysellä tekijöitä esim sille myllytykselle.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

pomo

Onko kukaan testannut sitä korrek sealanttia mikä on tullut nyt keväällä myyntiin? Aika edullista, mahtaako toimia?

masterboy

Onko se Soft99 vahat helppoa levittää ja työstää? Tuli ostettua markettivahaa. Levitys vielä oli kevyttä mutta kiillotus oli jo, että ei enää toiste kertaa. Ja kaiken lisäksi reilu viikon ajon jälkeen ne mitä en huomannut pyyhkiä pois niin alkavat näkyä häiritsevästi.

Skippe

Lainaus käyttäjältä: masterboy - 18.07.16 - klo:15:20
Onko se Soft99 vahat helppoa levittää ja työstää? Tuli ostettua markettivahaa. Levitys vielä oli kevyttä mutta kiillotus oli jo, että ei enää toiste kertaa. Ja kaiken lisäksi reilu viikon ajon jälkeen ne mitä en huomannut pyyhkiä pois niin alkavat näkyä häiritsevästi.

Fusson vahat on huomattavasti helpompi levittää ja kiilloittaa verrattuna esim Turtle Waxin weather guard - vahaan. Ja muutenkin kestävyys paljon parempi.

Itsellä Jetassa tällä hetkellä Soft99 Coat Black, ja ei ole enään paluuta halvempiin.

makelja

Eikä tuo Soft99 Fusso coat ole sinänsä edes kallista, kun vertaa sen riittävyyteen. Purkista tekee helposti 30 autoa, joten kertahinnaksi jää enää euron verran. Mulla oli viime talvena tuo pinnassa ja hyvin kesti lokakuusta kevääseen. Vaikka pari kovempaa liuotinpesuakin oli siinä välissä.
Nyt kesäksi laitoin Soft99 Extreme Gloss Kiwamin pintaan ja sekin on hienosti pitänyt pintansa viikoittaisilla pesuilla.
Muita vahoja mulla ei enää tule käytettyäkään, vaikka niitä kaapissa onkin.

Vice

Päivän urakkaa jo aloiteltu. Eli esipesu (BH), liuotinpesu (BH), raudanpoisto (AF), ja shamppoo (BH) pesu tehty. Toki kuivattu kanssa. Koska uusi auto niin pienpoistoa tai savetuksia en tee.

Kohta sitten alkaa Auto Finesse Passion vahan levitys. Laitan kaksi kerrosta (varmuuden vuoksi vaikka yksikin riittää, henkinen juttu ;)).
Samoin käytävä lopuksi läpi vielä kynnykset ja viimeisenä pakoputkien vahaus Auto Finesse Rims wheel wax:lla.
Vanteet on jo ennakkoon (ennen auton alle laittoa) vahattu BH finis wax:lla eli pelkkä BH Foam huuhtelu riittii niihin, mutta olihan paljon jarrupölyä irronnut uusista jarrupaloista, mutta kun hyvä vahaus niin helposti lähtivät puhtaiksi.

Pumpeli

Onko noissa softt99 vahoissa puhdistavaa seassa vai tarvitseeko ensin laittaa joku puhdistava  vaha alle?

J.Salla

#2199
Ei ole puhdistava vaha.
Raudan ja pienpoisto ensin (tarvittaessa savetus) ja sitten vielä pyyhintää Padboys IPA pohjustusaineella.
Näiden  vaiheiden jälkeen pinta on puhdas ja saat vahauksella parhaan tuloksen.
Sharan 2.0 tdi -vm11

masterboy

Jos kiillosta puhutaan niin fusso coat taitaa antaa paremman kiillon kuin collinite 476s?

Gulf

Kannattaako uusia aluvanteita vahata ja jos olette vahanneet, niin mitä ainetta olette käyttäneet?


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 14.08.16 - klo:10:51
Kannattaako uusia aluvanteita vahata ja jos olette vahanneet, niin mitä ainetta olette käyttäneet?


Kannattaa niin lika ei tartu/pinty. Itse olen käyttänyt vanteisiin autoglymin allow wheel sealia aina syksyllä ja kesäisin pesun jälkeen jotain pikavahaa kuten turtle waxin. Jålkimmäisen vinkin aain vuosia sitten tutulta rengas/vannekauppiaalta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Gulf

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.08.16 - klo:11:45

Kannattaa niin lika ei tartu/pinty. Itse olen käyttänyt vanteisiin autoglymin allow wheel sealia aina syksyllä ja kesäisin pesun jälkeen jotain pikavahaa kuten turtle waxin. Jålkimmäisen vinkin aain vuosia sitten tutulta rengas/vannekauppiaalta.

Täytyy kokeilla vahata, jos pysyisivät paremmassa kunnossa taas seuraavaan auton vaihtoon?

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 14.08.16 - klo:10:51
Kannattaako uusia aluvanteita vahata ja jos olette vahanneet, niin mitä ainetta olette käyttäneet?

http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-hamber-dynax-uc-750-ml

Jos parempaa kestoa haluaa nii tosta ainetta tilaukseen...käy muuhunkin käyttöön suojaamaan pintoja:)
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

seatts


No ei tuosta dynasta nyt mitään hyötyä ole, siellä on valittavana pinnoitteita ja vahoja kymmeniä.
Laita mieluiten joku pinnoite vanteisiin niin ei tarvi joka kevät olla hinkkaamassa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Daatta

Kestopinnoite on tosiaan parempi, esim.

http://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2-rim-30-ml

Kesävanteissa tuo on, käsittelin talvivanteet myös valmiiksi. Veikkaisin, että pinnoitteen saa uusia joka kaudelle?
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Taky

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 14.08.16 - klo:18:24
Kestopinnoite on tosiaan parempi, esim.

-kesto: 6-9 kk / 10 000 km

No eipä häävi ole sekään, 1, 5 kk:ttä käytännössä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

seatts


On siellä parempiakin vaihtoehtoja, Gloss-Coat, EXOV2 ja SI3d noin niinkuin esimerkkeinä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Gulf

Kiitoksia kaikille vastanneille, täytyy arpoa näistä esitetyistä vaihtoehdoista joku, on se varmaan parempi kuin ei laita mitään vanteen pintaan?

Lainaus käyttäjältä: seatts - 14.08.16 - klo:20:46
On siellä parempiakin vaihtoehtoja, Gloss-Coat, EXOV2 ja SI3d noin niinkuin esimerkkeinä.

Mistä näitä löytyy?

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 14.08.16 - klo:10:51
Kannattaako uusia aluvanteita vahata ja jos olette vahanneet, niin mitä ainetta olette käyttäneet?

Ihan perus fk1000p oon levitellyt uusiin vanteisiin, ja sitten kauden lopussa taas kunnon pesu sisä+ulkopuolelle vannetta oikeilla aineilla (ironx, vannepesuaine jne) ja vahat taas pintaan.
Hyvin on lähtenyt puhtaaksi eikä ole mitään pinttynyt. Talvikaudella käsinpesu kerta/ viikko.

Zego

Tuo Bilt Hamberin Wheel Wash (tai sama aine mutta enemmän valuva Korrosol joka tarkoitettu raudanpoistoon kyljistä) on parasta vanteidenpesuainetta mitä ikinä olen päässyt kokemaan. En tiedä kannattaako minun edes enää hakea parempaa mutta saa silti ehdottaa?  ;D
Tykkään myös pullon sumuttimesta, säästää ainetta kun tulee oikeasti sumuna eikä kuten esim. Sonaxin jossa helposti tulee pistemäisenä ja ainetta kuluu liikaa.

Antti O

Raudanpoistoaine on kyllä erittäin suositeltavaa vanteitten pesuun, olen itse suosinut bilt-hamber korrosolia.
Toki jos on oikein pinttyneet vanteet, ei raudanpoistoainekaan riitä. Oksaalihappoa sisältävät pesuaineet ovat sitten se seuraava steppi.
Toki jos puhutaan melko uusista vanteista, mitä on pesty säännöllisesti ei tarvitse mitään kovia myrkkyjä pesuun.

Daatta

Raudanpoisto on jees, myös uuden auton vanteissa. Cupran vanteet näyttivät tuolta Korrosolin jälkeen... Sonaxin vannepesua tulee käytettyä paljon kun saatavuus (ja hinta) on hyvä, myös maalipinnoille. Suutin ei tosiaan ole mikään paras, säästäisi ainetta jos kaataisi toiseen pulloon.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

concorde

#2215
B8 Pasuuna sai vahan niskaan tänään ja ziisus mikä homma. Edellinen omistaja lienee vaa ajanut ja kyljet oli hoitamattoman näköiset. Autossa oli sellaista pientä mustaa täplää alakyljissä ja samoin sellaista ruosteen väristä täplää (joo, ei ollut ruostetta, kun samaa oli muovipuskureisskin...).  Puhdistavalla korrekilla lähti osa, mutta osa vaati vähän järeämpääkin...

Ei ollut tallissa muuta kuin Fareclaa, joten sillä lähti piskot ja Turtlen värivahaa päälle.  Tuli yllättävän hyvä.
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

Daatta

^Vastaisuuden varalle, ota pien- ja raudanpoisto mukaan ohjelmaan. Vähentää sitä hinkkaamisen tarvetta.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

concorde

Joo, ilmeisimmin jotain sellaista kamaa kyljissä oli... Pitääkin hommata tuollaista raudanpoistoainetta.
 
Mitä ihmettä on muuten lentoruoste?
VW Passat GTE & BMW F33 430 xDrive

sambolo

Ihan kunnollisilla pesuaineillakin lähtee piet ym. Ite esim just vedin pikiseen autoo valetpro foamit ja kinnastelu dodon born to be mild pesuaineella, muuta ei vaatinu. Voi tosin olla että irtoo helppommin kun alla muu kuin turtlen värivaha ::) Itellä oli colliniten vaha ja nyt vedin pesun jälkee fusso coatin. https://www.dropbox.com/s/isxodajj0jq7ep5/2017-06-22%2013.00.41.jpg?dl=0
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ConD

Lainaus käyttäjältä: concorde - 26.06.17 - klo:12:27
Mitä ihmettä on muuten lentoruoste?
Piti ihan pari minuuttia käyttää ajatuksentasolla kysymykseesi. Lentoruosteen lähteet minulle on selvillä jokseenkin hyvin mutta miten tuon tiivistäisi...

Ehkä tämän linkin takaa varsinaisen sanan "lentoruoste" kuvauksen lähtisin muodostamaan päähäni: http://www.glasurit.org/fi/kipinoeinti-ja-teollisuuspoely-lentoruoste

Eli minun käsityksen mukaan lentoruoste on teollisuudesta, liikenteestä, teräksen työstöstä ym. syntyvää hienojakoista (epäpuhdasta) teräspölyä, mikä sitten ilman mukana kulkeutuu ja lasketutuu tai muuten pääsee asettumaan pinnalle alkaen ruostumaan itse ja syövyttäen jopa alla olevaa pintaa, esim. autoissa lakka- ja maalipintaa. Poisto olisi jopa erittäin suositeltavaa ennen kuin suojaavat lakka- ja maalikerrokset syöpyvät puhki.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy