Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

sakal83

Epäkeskokoneella ja miedoimmilla eli viimeistelyaineilla saat juurikin ne pyörteet pois ja ryssittyä et tuota saa. Koneeksi suosittelen das-6 pro
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-dual-action-polisher/das-6-pro-dual-action-polisher/prod_673.html
Ja aineeksi menzernan aineita.
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polish/menzerna-250ml/prod_220.html
Kokeile ensin vaikka noita mietoja ja siittä rohkeuden ja naarmujen mukaan karkeampaan.
Laikoiksi vaikkapa lake countryltä
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/lake-country-ccs-pads/cat_45.html
Rohkeasti vaan koittamaan.  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

rob-s

LainaaOllapa jossain joku "kurssin" tapainen missä joku joka oikeasti tietää mitä tekee näyttäisi mallia itse suorittamisen ja välineistön suhteen...

Olisiko siinä mulle hyvä liikeidea? Naiset joogakurssille ja miehet auton myllytys- ja kiillotuskurssille!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.04.13 - klo:23:01
Olisiko siinä mulle hyvä liikeidea? Naiset joogakurssille ja miehet auton myllytys- ja kiillotuskurssille!
Korjaa rob-s äkkiä..naiset myös kurssille.  :D

rob-s

Totta! Mutta toisaalta pitäähän meilläkin olla omat harrastuksemme niinkuin naisillakin on omansa;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Dirti

Siinä hyvä idea ja ntix:lle sitten ilmanen kurssi sekä kurssien myyntihinnasta 10% provikka :)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

ntix

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.04.13 - klo:22:47
Epäkeskokoneella ja miedoimmilla eli viimeistelyaineilla saat juurikin ne pyörteet pois ja ryssittyä et tuota saa. Koneeksi suosittelen das-6 pro
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-dual-action-polisher/das-6-pro-dual-action-polisher/prod_673.html
Ja aineeksi menzernan aineita.
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polish/menzerna-250ml/prod_220.html
Kokeile ensin vaikka noita mietoja ja siittä rohkeuden ja naarmujen mukaan karkeampaan.
Laikoiksi vaikkapa lake countryltä
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/lake-country-ccs-pads/cat_45.html
Rohkeasti vaan koittamaan.  ;)

Kiitos. Pitää alkaa kerätä rohkeutta ja miettiä noiden ostoa ihan tosissaan. Ainahan sitä voi käydä romarilta palan peltiä ja alkaa siihen testailemaan.

On niitä huonompiakin ideoita :) Tietääkseni tuollaisia ei juurikaan ole tarjolla ja aika moni pesee autonsa itse, miksei siis haluaisi tehdä hieman enemmänkin itse. Ei se vielä autofiksareilta leipää vie.

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 04.04.13 - klo:07:51
Siinä hyvä idea ja ntix:lle sitten ilmanen kurssi sekä kurssien myyntihinnasta 10% provikka :)

Muuten hyvä tuo ilmainen kurssi, mutta mun pitää vissiin mennä tonne joogakurssille  ;D Ellen sitten tunge sukkaa lahkeeseen ja kokeile mennä miehestä. Mutta provikat kelpaa kyllä...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ntix

Mihinkäs on poorboysin black hole hävinnyt? Prospectin sivuilta tuotetta ei enää löydy.

Onko tälle olemassa jotain vastaavaa/korvaavaa tuotetta? Vai tiedättekö saako tuota PBH:ta vielä jostain suomen maalta?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

nikob

Tänään tuli Räsä vahattua Megun Ntx:llä, pohjia en millään tehnyt kun tämä oli pikainen kevät vahaus. Pariin kertaan käsittelin kyljet, perän ja konepellin, todella nätti kiilto tuli ja auringossa näyttää todella hyvältä  8).
Kesällä sitten tehdä si oikein kunnon vahaus pohjat ja Collinitee pintaan.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

ePa

Sellanen tyhmä kysymys tähän väliin, mutta "kaikki" mainostavat, että vahassa ei ole fillereitä tms, mutta missäs vahassa semmosia sitten on?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: ePa - 28.04.13 - klo:20:26
Sellanen tyhmä kysymys tähän väliin, mutta "kaikki" mainostavat, että vahassa ei ole fillereitä tms, mutta missäs vahassa semmosia sitten on?
Ainakin kai nyt Autoglymin punaisessa, Poorboysin black holessa ja white diamondissa myös varmaankin, koska kaikilla noilla lienee naarmuja peittävä ominaisuus. Noiden päällehän pitää sitten vetää joku vaha vielä.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nikob - 28.04.13 - klo:18:04
Tänään tuli Räsä vahattua Megun Ntx:llä, pohjia en millään tehnyt kun tämä oli pikainen kevät vahaus. Pariin kertaan käsittelin kyljet, perän ja konepellin, todella nätti kiilto tuli ja auringossa näyttää todella hyvältä  8).
Kesällä sitten tehdä si oikein kunnon vahaus pohjat ja Collinitee pintaan.

Samalla ajatuksella ajattelin itsekin tehdä vahauksen NTX:llä ensi viikonloppuna Musselle, jos vain aikataulu antaa periksi. Nyt ollut aika kiirettä joka päivä niin saa nähdä miten käy.

Pumpeli

Mites toi collinite 476s,voko sen laittaa suoraan uuden auton maalipinnalle vai pitääkö tehda pohjia jollain muulla aineella!?

Mikko

Minä tekisin pien ja raudanpoiston ja pohjat jollain puhdistavalla (mutta ei hiovalla) vahalla, vaikka Dodon Lime Prime Litellä.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 30.04.13 - klo:15:02
Mites toi collinite 476s,voko sen laittaa suoraan uuden auton maalipinnalle vai pitääkö tehda pohjia jollain muulla aineella!?

-suihkepullolla/vaahdottimella liukkari pintaan
-huuhtelu
-2ämpärillä kinnaspesu liukkari/hyvä shampoo(ei mtään vahashampoota)eikä sienellä tai harjalla...mikrokuitu/synteettinen kinnas
-kuivaus
-raudanpoisto
-huuhtelu
-kuivattelua
-pien/liimanpoisto
-huuhtelu
-liukkaripesu-tai shamppoo, mikä ei jätä mitään ylimääräistä pintaan.
-kuivaus
-collit pintaaan....

Noin mä tekesin.....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.04.13 - klo:21:35
Samalla ajatuksella ajattelin itsekin tehdä vahauksen NTX:llä ensi viikonloppuna Musselle, jos vain aikataulu antaa periksi. Nyt ollut aika kiirettä joka päivä niin saa nähdä miten käy.

Tulipa vahattua aika nopealla aikataululla auto kun salillekaan en päässyt flunssan takia. En ihan ole tyytyväinen NTX:n antamaan lopputulokseen. Hemmetin helppotöinen se kyllä on, mutta jotenkin todella rasvaisen pinnan jättää autoon ja vaikka kuinka monta kertaa yrittää pyyhkiä niin silti jää rasvaiset jäljet. Asia ehkä paranee ajan kanssa ja katsotaan illalla uudestaan kun vaha on saanut olla pinnassa hetken ja käyn tekemässä vielä yhden pyyhinnän/kiillotuksen. Toki kohtisuora auringonpaiste on aika säälimätön näyttämään pienimmätkin virheet maalipinnassa ja siksi lopputulos näytti ehkä huonommalta kuin oikeasti oli.

Olen oppinut vihaamaan tätä Floridan säätä ja vettä auton pesun ja puhtaanapidon kannalta. Tuo jumalattoman kalkkinen vesi kun jämähtää hetkessä kiinni mustaan autoon tuossa kuumassa auringonpaisteessa. Siinä ei ehdi niin nopeasti autoa pesemään ja kuivaamaan, ettei noita kalkkijälkiä jonnekin jäisi ja niitähän ei sitten saa kirveelläkään irti  :-\ Sinne ne sitten jäävät vahakerroksen alle nätisti... Pitäisi olla viilennetty autotalli tai minimissään kunnon katos suojaksi, että pesusta tulisi jotain. Huomaa, että nyt reilu pari vuotta vanha auto alkaa olemaan siinä kunnossa, että kunnon koneellisen myllytyksen tuo maalipinta kaipaisi. Varsinkin kun muksun syntymän jälkeen autoa ei ole ehtinyt pesemään yhtä usein kuin haluaisi tai pitämään huolta muutenkaan autosta yhtä paljoa. Asiat tärkeysjärjestykseen :)

Katsotaan, jos illalla saisi räpsäistyä muutaman kuvan autosta vahauksen jäljiltä ;)

Mikko

Pyyhit etikalla maalipinnat läpi niin kalkin pitäisi lähteä, näin ainakin minulle väitettiin ihan luotettavalta taholta. En ole vielä ehtinyt kokeilla. :)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.05.13 - klo:20:42
Pyyhit etikalla maalipinnat läpi niin kalkin pitäisi lähteä, näin ainakin minulle väitettiin ihan luotettavalta taholta. En ole vielä ehtinyt kokeilla. :)

Jep, samaa olen itse lukenut, mutta en ole vielä uskaltautunut kokeilla :)

-ruoska-

pokkus, tilaa Projectechilta tuollainen Zerospot-laite, toimittavat varmaan sinnekin jos nätisti pyytää  ;)

Tai sitten paikallisilta joku water deionizer.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

nikob

Itselläkin jäi hieman rasvaisen oloinen pinta NXT:n jälkeen, mutta kun puhtaalla kankaalla kävin auton viellä läpi niin isommat lähtii ja ensimmäisen pesun jälkeen on nuo tuntunut katoavan.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

pokkus

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 05.05.13 - klo:21:46
pokkus, tilaa Projectechilta tuollainen Zerospot-laite, toimittavat varmaan sinnekin jos nätisti pyytää  ;)

Tai sitten paikallisilta joku water deionizer.

Hiukan hintava tuo ensimmäinen vaihtoehto :) Nopeasti katsastin että parilla kolmella sataa tosin saisi tuollaisen water deionizerin. Sellaisen ihan varmasti ostaisinkin, jos tänne olisi tarkoitus pidemmäksi aikaa jäädä ja omistaisi oman talon. Nyt näiden taloyhtiöiden kanssa on tuollaisen laitteen kanssa hiukan turha alkaa leikkimään. Hyvä idea kuitenkin eli kiitos vinkistä :)

Lainaus käyttäjältä: nikob - 05.05.13 - klo:23:02
Itselläkin jäi hieman rasvaisen oloinen pinta NXT:n jälkeen, mutta kun puhtaalla kankaalla kävin auton viellä läpi niin isommat lähtii ja ensimmäisen pesun jälkeen on nuo tuntunut katoavan.

Näin itsekin ajattelin, että tulee käymään eli pesun jälkeen häipyy. Melkein meinasin vetäistä jo nopeasti detailerin pintaan, mutta en kehdannut kun en sitten tiennyt tekeekö huonoa juuri vahatulle pinnalle :)

pokkus

Pitää hiukan ottaa omia sanoja takaisin tuosta Megun NTX:stä. Nyt illemmalla kun katsastin autoa uudestaan valoisalla, mutta en suorassa auringonvalossa, niin pinta näytti oikein hyvältä yhden lisäpyyhinnän jälkeen. Oikein liukas wet-look pinta tuosta mustasta tuli tuolla vahalla :) Tuo kohtisuora auringonvalo on niin armoton, että siinä tulee helposti nähtyä aivan pienimmätkin virheet :)

makelja

Ajattelin leikkiä oikein S&M:ää ja hankkia purkin Hiki-Simppaa. Kestävyys siinä taitaa olla huippuluokkaa, mutta työstettävyys ei oikein ole.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: makelja - 06.05.13 - klo:08:48
Ajattelin leikkiä oikein S&M:ää ja hankkia purkin Hiki-Simppaa. Kestävyys siinä taitaa olla huippuluokkaa, mutta työstettävyys ei oikein ole.
Mäkin ajattelin kokeilla tuota. On mulla tuota joskus ollutkin ja on kyllä nimensä veroinen. Ei varsinkaan saa päästää jämähtämään.

poloboy

Minulla on puolikas purkki tuota Simonizin keltaista kotona, voisin käyttää loppuun ennen kun hankin sitä Collinite:a. Voin allekirjoittaa, että silloin riittää hommaa jos erehtyy vetämään liian ison alueen tuolla Simonzilla, ja se jämähtää kiinni maalipintaan. Nimim. kokemusta on. Kestävyys on sitten mielestäni huippuluokkaa, mikä onkin tärkeää minulle, kun auto seisoo paljon taivasalla. Tuota Simonziä löytyy nykyään jopa paikallisesta Robin Hoodista, tarkoittaakohan sitä että kiinteän kovavahan suosio on palaamassa? Yhteen aikaan näitä kiinteitä vahoja ei saanut kuin nettikaupoista ja joistakin tietyistä liikkeistä.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

VWonderman

Tuli lauantaina ostettua CMS:stä "messutarjouksena" Megun #16:a. Taitaa tuokin purkki kestää ikuisuuden, ellei omassani ole jotain vikaa sillä ensimmäisen kerran avatessa oli sisällä melkoisesti kosteutta. Pyyhin sitten pahimmat pois talouspaperilla ja laitoin purkin muutamaksi tunniksi pakastimeen niin nyt näyttää paremmalta. :) Käytöstä ei ole vielä kokemuksia, muutenkuin että Ultimate Paste Wax tuoksuu huomattavasti paremmalta. ;D

Kaapeistahan löytyy nyt:

-Meguiars Gold Class Liquid
-Meguiars Ultimate Paste Wax
-Meguiars #16 Mirror Glaze
-Finish Kare 1000p
-Chemical Guys Top Coat
-Biltema Superwax&Korrekin Kestovahan jämät ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

dosetti

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 06.05.13 - klo:10:50
Minulla on puolikas purkki tuota Simonizin keltaista kotona, voisin käyttää loppuun ennen kun hankin sitä Collinite:a.

Meillä kun sattuu olemaan saman väriset autot (nord sea green?) niin voisitko kommentoida Simonizia vs. Collinite, jahka saat kokeiltua? Minä pidän kyllä Colliniten 476s (AG srp alle), maalipinnasta tulee todella hieno, ihan kuin tulisi kirkas väritön lasipinta lisää autoon. Kaveri joskus vahasi viinipunaisen Opelinsa tuolla Simonizilla ja pinnasta tuli sellainen vähän kellertävä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.05.13 - klo:13:39
Meillä kun sattuu olemaan saman väriset autot (nord sea green?) niin voisitko kommentoida Simonizia vs. Collinite, jahka saat kokeiltua? Minä pidän kyllä Colliniten 476s (AG srp alle), maalipinnasta tulee todella hieno, ihan kuin tulisi kirkas väritön lasipinta lisää autoon. Kaveri joskus vahasi viinipunaisen Opelinsa tuolla Simonizilla ja pinnasta tuli sellainen vähän kellertävä.

Simpassa on varmaankin enemmän Carnaubaa kuin #16:ssa.

-edit-
Tsadadaa. Tonni täynnä viesteissä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.05.13 - klo:08:50
Mäkin ajattelin kokeilla tuota. On mulla tuota joskus ollutkin ja on kyllä nimensä veroinen. Ei varsinkaan saa päästää jämähtämään.

Olisko ollut Pesukintaassa, jossa joka sanoi että suurin levitettävä alue ennen kiillotusta on tuollainen polttoaineluukun kokoinen.  ;D
Voi hetki vierähtää kun auton sillä vetää.

poloboy

Lainaus käyttäjältä: dosetti - 06.05.13 - klo:13:39

Juu, toki voin. Tosin en ole vielä hankkinut sitä Collinite:a kun on keltaista Simoniziä ja Turtlen kiinteätä vielä jäljellä. Vanhemmillakin on pohjanmerenvihreä Jetta, tosin vm. 09 ja aina käsinpesty kun oma on edellisen omistajan toimesta runsaasti harjapesty ja kolme vuotta vanhempi. Joten, noissa on mukavasti vertailukohdetta, voin kokeilla eri vahoja noihin ja raportoida tuloksia.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

topias

tuli tänään vahattua auto ensimmäisen kerran megun nestemäisellä gold class vahalla. ( http://www.meguiars.fi/gold-class-wax-nestem%C3%A4inen-vaha ) riittoisalta vaikuttaa ja mukavalta kiillottaa ja mielestäni tuolla tuli hyvä kiilto ( http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12547.msg340992#msg340992 ). puhdistin pinnan ensin ag:n punaisella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy