Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Ville R

ValetPro Achilles Prep on ainakin kevyesti hiova.

Reneto

Bilt Hamber Cleanser Polish vois olla kans hyvä valinta. AIO-tuote kovasti kehutulta valmistajalta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

ntix

Viikonloppu äherretty auton puunauksen merkeissä.

1. pesu Dodo juice born to be mild maintainance
2. "pohjustus" Dodo juice lime prime (pre-wax cleanser)
3. vahaus Dodo juice blue velvet (hard wax)

Harpaavarpusestakin saatiin musta taas. Todella iso entiseen pintaan ja vieläkin parempaan tulokseen olisi päässyt jos käsissä olisi jäänyt ruutia toisen kerroksen laittoon. Erehdyin kokeilemaan tököttejä myös aiemmin vahattuihin vanteisiin ja ero niissäkin oli sen verran iso, että pakko oli suorittaa yllä mainittu myös niihin.

Ilta meneekin särkylääkkeiden ja voivottelujen merkeissä...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

40046132

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.04.12 - klo:15:03
Mikäköhän olisi hyvä vaha mattapintaisille vanteille? Tuleekohan liikaa kiiltoa jos vetäisee tavallisella vahalla vai pitääkö alkaa investoimaan Swissvax Opaqueen?



Vähän tähän samaan aiheeseen viitaten kysyisin, onko kenellään kokemusta mattapintaisen tarran vahaamisesta? Kuulin, että mattateipille olisi joku oma superkallis swissvax tuote.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

rob-s

Lainaasuperkallis swissvax tuote

Se juuri tuo viestissäsi linkitetty Swissvax Opaque.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pokkus

#1475
Tuollaiseen Megun aineeseen päädyin kuin Ultimate Compound. Ei ole vaha kylläkään, mutta muuten erinomainen aine pienten naarmujen poistamiseen ja kiillon takaisin tuomiseen. Todella helppotöinen jopa käsin tehtynä ja lopputulos oli suorastaan loistava. Vahan tuo toki vaatii perään. Omassa tapauksessa ongelmana olleet valumajäljet poistuivat kokonaan ja pinta näyttää kuin uudesta autosta. Jos jostain saat käsiisi ja on tarvetta tuollaiselle aineelle, niin osta ehdottomasti. Myös muiden käyttäjien kommentit ja kuvat puhuvat puolestaan:

http://www.amazon.com/Meguiars-G17216-Ultimate-Compound/dp/B001O7PNNM

En tiedä mikä hinta on Suomessa, mutta ainakin täällä Jenkkilässä tuo on törkeän halpaa (~9$ / 450mm).

Edit: tuossa siis alkuperäinen ongelma:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3968.msg228862#msg228862

makelja

Komppaan edellistä. Ultimate compound on hyvä ja helppokäyttöinen. Toinen mitä voin suositella on Ultimate Polish. Hyvä viimeistelyyn ja pienempien pesunaarmujen poistoon helppo ja varma aine.

jkvi

Musta auto- tai ainakin kulkine...

Onhan se väri siinä missä muutkin. Ja täydellinen väri täydellisyyteen pyrkivälle. Näkyy kaikki, mikä vaati puunausta> helppo tehdä oikeasti puhdas ja siisti kun epäkohdat näkyy.

Mutta jos ajatteletkin, että jossakin kohdassa voisi olla vaikkapa naarmu, niin ne melkein sikiävät ajatuksen voimasta.

Oma on kestovahattu helmikuun lopussa. Pesin sen toisen kerran eilen ja kunnolla puhtaaksi ensimmäisen kerran. Pyörrettä ja naarmua näkyvissä enemmän kuin 100 tkm ajetuissa entisissä oikean värisissä autoissa.

Eipä siinä, tänään AG:n HD päälle ja nyt näyttää taas pari kuukautta vanhalta vehkeeltä.

Pitänee laittaa/ laitattaa jokin toinen kestovaha päälle vielä uudemman kerran.
CRDi & Collection

VAG!

Jos olet rekisteröitynyt Pesukintaaseen tai muuten vain tosipuunaaja, niin kannattaa sivuuttaa tämä kommentti kokonaan. Jos olet taas ihan perinteinen peruspekka, joka haluaa pitää autonsa kohtuusiistinä, niin sitten voi jatkaa.

Meidän auto käy keväällä ja syksyllä puunaamossa vahauksessa. Ihan perusvahaus ilman mitään kiillotuksia. Ulkoisesti pinta on pysynyt useamman kuukauden hienossa kunnossa, mutta liukas pinta ja helmeilevä vesi ovat poistuneet jo 4 - 5 pesun jälkeen. Käytän autoa konepesussa, missä auto esipestään käsin.

Nyt olen viimeisimmän vahauksen jälkeen alkanut käyttämään sellaista märälle pinnalla sutaistavaa "vahaa". Eli pesun jälkeen suihkepullosta nestemmäistä vahaa pellille, levitys mikrokuituliinalla ja perään kuivaus toisella liinalla. Pinta voi olla märkäkin, mutta itse olen levittänyt konekuivauksen jäljiltä, eli on vain aavistuksen kostea. Litkua voi mennä kromin ja muoviosien päälle, ei haittaa mitään. Homma ottaa noin kymmenen minuuttia.

Tulokset ovat olleet tähän asti hämmästyttävän hyviä. Autoa on jo pesty monta kertaa viimeisimmän vahauksen jälkeen ja maalipinta pysyy todella liukkaana ja kiiltävänä. Vesi helmeilee hienosti pois pinnoilta tai jää palloiksi katolle. Ilmeisesti tuo pikavaha oikeasti auttaa ylläpitämään oikean vahan ominaisuuksia.

Oma litkuni on jotain paikallisen autotarvikkeen omaa ja sitä ei suurella todennäköisyydellä saa Suomesta. Mutta tämän tyyppisestä litkusta siis kyse. Jos laitat nyt kesän korvalla vahat päälle autoon, niin kannattanee ehkä kokeilla tätäkin. Sopii vähän laiskemmallekin autoilijalle ;)

Highland wanderer

#1479
On kehittyny kuullema noi sprayvahat aika paljon tässä viime aikoina. Jostain luin, että parhaat niistä antaa jo yhtä hyvän suojauksen kun jotkut nestemäiset vahat.

pokkus

Itsekin olen aina silloin tällöin pesujen jälkeen suihkinut pintaan Megun quik waxia suihkepullosta, kun sellaisen näytekappaleen sain joku aika sitten. Erittäin helppo ja nopea levittää ja antaa todella mukavan kiillon ja liukkauden pinnalle pesun jälkeen. Todellisesta kestosta on hankala sanoa, mutta ei se minusta kuitenkaan oikeaa vahaa korvaa. Ennemminkin sanoisin, että tuolla on kiva hakea sitä vahamaista kiiltoa pesun jälkeen, mutta ainoaksi vahaksi en ehkä luottaisi. Muiden tuotteet toki voivat olla parempia ja itsellä on kokemusta vain tästä.

Tänä aamuna sain kokea hyvän esimerkin tuosta oikean vahauksen liukkaasta ja kalvomaisesta pinnasta. Aamulla oli nimittäin hiukan sumuista ja auto konepellille oli kerääntynyt täyteen sellaisia aivan pienen pieniä vesipisaroita. Kävelyvauhdissa pisarat pysyi toki paikallaan, mutta heti kun vauhti nousi hiukankin yli 50km/h nopeuteen, niin pisarat alkoivat liukua pinnalla ja kokoontua isommiksi pisaroiksi. Tuota tosiaan tapahtuu vain vahauksien jälkeen ja jos vahauksesta on liian kauan aikaa, niin on turha odottaa, että näin kävisi :) Myöskään tuo suihkutettava pikavaha ei saa samaa aikaiseksi.

-Matti-

Kumpi kone on järkevämpi valinta kiilloitukseen, tämä vai tämä ?

Pitäisi ostaa jonkinlainen kone kun alkoi tympimään tuo käsin kiilloitus,niin tuossa olisi 2 vaihtoehtoa..
Saa kyllä ehdottaa muitakin edullisia vaihtoehtoja..
Oem+

MasTurbo

Cyclolla et saa juurikaan vahinkoa aikaiseksi. Itsellä juuri bilteman cyclo ja kevyet kiillotukset tullut tehtyä kolmeen autoon.. Vahat aina käsin. Kiillotus ja vahaushan on kaksi eri asiaa  :-*
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Mikko

Olen rekisteröitynyt Pesukintaaseen, mutta luin silti. ;D
Minäkin ruikin aina pesun jälkeen detailerin eli jonkunlaisen sprayvahan pintaan (joko Dodon Red Mist Tropical tai Citrus Bling veteen laimennettuna). Tekee varsinkin talvella ihmeitä, lähtee suolakurat ihan eri tavalla pois. Varsinkin tuo RMT antaa myös komean kiillon.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.04.12 - klo:20:10
Olen rekisteröitynyt Pesukintaaseen, mutta luin silti. ;D
Minäkin ruikin aina pesun jälkeen detailerin eli jonkunlaisen sprayvahan pintaan (joko Dodon Red Mist Tropical tai Citrus Bling veteen laimennettuna). Tekee varsinkin talvella ihmeitä, lähtee suolakurat ihan eri tavalla pois. Varsinkin tuo RMT antaa myös komean kiillon.
Millaista lantraussuhdetta olet käyttänyt tuon citrus blingin kanssa?

ePa

Itse oon käyttänyt annettuja ohjeita. Seokset valmiiksi tehtyinä eri pulloihin, jolloin ne on aina heti saatavilla.

1. Fast Wax (protects for 1 month)
2. Drying Aid (dilute 1:3 parts water)
3. Quick detailer (dilutes 1:3 upto 1:10)
4. Glass Cleaner
5. Clay lube (dilutes 1:16)
6. Paint clenanse and gloss enhancer


Tosi monikäyttöinen aine ja hinta/laatu kohdallaan.

Mikko

Noilla ohjeilla minäkin olen mennyt. Eli 1:3 suhteessa, kun käytän sekä kuivauksen apuna, että QD:nä.

Citrus Blingillä vedän yleesä näkymättömät osat eli takaluukun ja ovien välit sekä konepellin alapuolen ja sen alle jäävät osat kylkipelleistä. Muuten sitten RMT:tä, kiiltää enemmän. Välillä ruikin kokonaan CB:llä, jos en jaksa aluksi kuivata.

Itse en niin kauhean ihmeellisenä aineena tuota ole pitänyt. Saven kanssa käytän edelleen Dodon Born Slippyä, QD:nä tuota RMT:tä ja lasit puhdistan ihan ikkunanpesuaineella. Pullollinen kulkee mukana autossa mikrokuituliinan kanssa linnunkakkojen poistoa varten, siihen on hyvä. :)

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 30.04.12 - klo:20:10
Olen rekisteröitynyt Pesukintaaseen, mutta luin silti. ;D
Minäkin ruikin aina pesun jälkeen detailerin eli jonkunlaisen sprayvahan pintaan (joko Dodon Red Mist Tropical tai Citrus Bling veteen laimennettuna). Tekee varsinkin talvella ihmeitä, lähtee suolakurat ihan eri tavalla pois. Varsinkin tuo RMT antaa myös komean kiillon.

Toi Dodon RMT:n voisi luokitella kyllä jo spray sealeriksi (Hieman antaa suojaa sekä kesto ok) ja QD:t yleensä hirveesti suojaa anna mutta kiiltoa kylläkin.

-Matti-

Mikähän tuolla carwaxzainon sivulla on ongelmana on kun ei toimi kunnolla..Olisin tilannut trollin laikkoja bilteman cyclo koneeseen,mutta en oo viimeiseen viikkoon päässyt sille sivulle missä ne laikat ovat olleet..

Muistaakseni tuolla sivulla joskus näin 6 laikan paketin 15â,¬ hintaan,onkohan suomessa muuta paikkaa mistä saisi noita laikkoja vai täytyykö ulkomailta tilailla?
Oem+

Reneto

Täältä saa tilattua cycloon laikkoja.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jarppis

Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 02.05.12 - klo:21:01
Mikähän tuolla carwaxzainon sivulla on ongelmana on kun ei toimi kunnolla..Olisin tilannut trollin laikkoja bilteman cyclo koneeseen,mutta en oo viimeiseen viikkoon päässyt sille sivulle missä ne laikat ovat olleet..

Muistaakseni tuolla sivulla joskus näin 6 laikan paketin 15â,¬ hintaan,onkohan suomessa muuta paikkaa mistä saisi noita laikkoja vai täytyykö ulkomailta tilailla?

Itsekin tuota pohdin yhdessä vaiheessa. Liekkö lopettaneet Zaino-tuotteiden myynnin? Tuo on ollut tuossa tilassa jo useamman kuukauden.

makelja

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 02.05.12 - klo:23:41
Itsekin tuota pohdin yhdessä vaiheessa. Liekkö lopettaneet Zaino-tuotteiden myynnin? Tuo on ollut tuossa tilassa jo useamman kuukauden.

Trolli on lopettanut web-kaupan. Siitä oli juttua Pesukinnas.com saitilla.

jkvi

Vaikka on vahausketju niin jollakin se lika pitää kuitenkin ensin hioa pois.

Tähän asti se on tapahtunut hyväkuntoisella ja pehmeällä luonnonjouhiharjalla jota kastellaan lähes jokaisen sipaisun jälkeen AG:n bodywork-shampoovedessä.

Joko tuon mustan myötä pitää siirtyä johonkin pesukintaaseen tai sieneen ja hiertää sillä likaa kyljissä? Ja onko noita olemassa jotakin erityisiä vai käykö se sieni kuin sieni?
CRDi & Collection

Newman

Onkos kukaan kokeillut tuota Sonaxin 100 % carnaubavahaa? Kovaa tavaraa purtilossa, mielestäni vielä aika kovaan hintaan (Motonet, muistaakseni noin 60 euroa).

Itse ostin kokeeksi. Työlään oloinen levitettävä savikäsitellylle pinnalle, vaikka käytin mukana tulevaa levityssientä ja lämpötila oli 15 astetta. Toisaalta kuivahdettuaan sen pois pyyhkiminen sujui kieltämättä sukkelaan. Kiillosta en oikein mene takuuseen, ainakaan hopeanmetallivärisen Golfini tapauksessa.

Ihan hyvä mutta ei mielestäni niin syvä ja "autopelimäinen" kiilto kuin esmes punainen + kultainen -yhdistelmässä. Vai olisiko tuohon päälle sitten pitänyt vielä hinkata jotain muuta tököttiä?  ???

Björn


^Jos ymmärsin oikein, niin pikemminkin sulta on jäänyt laittamatta jotain tuon vahan alle, esim. se AG:n punainen.

Kuten MasTurbo muutama viesti aikaisemmin asian mainitsee:
Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 30.04.12 - klo:20:05
Kiillotus ja vahaushan on kaksi eri asiaa  :-*

Newman

Lainaus käyttäjältä: Björn - 03.05.12 - klo:11:58
^Jos ymmärsin oikein, niin pikemminkin sulta on jäänyt laittamatta jotain tuon vahan alle, esim. se AG:n punainen.
Tuon vahan käyttöohjeessa kehotettiin kyllä puhdistamaan pinta ensin huolellisesti ja sitten myös käymään savella läpi, jotta pinta olisi mahdollisimman puhdas ja tasainen. Näin tein. Siellä ei puhuttu mistään esivahauksista tms.

Noh, olkoon nyt noin. Ei noita kannata liikaa miettiä. Pääasia kait on, että maalipinnalla on jotain suojaa ja se on puhdistettu talven jäljiltä.

Erzi

Kohta varmaan joku hifimpihinkkaaja kuin minä tulee korjaamaan tämän oikeaksi, mutta eiköhän se pinta ollut ihan tarpeeksi puhdas savetuksen jälkeen. Eri asia jos olisi pitänyt kiillottaa tai muuten poistaa naarmuja. Veikkaan kuitenkin, että se ag:n punainen ei olisi tässä tapauksessa tehnyt hullua hurskaammaksi, vaikka olisit laittanut sitä ennen sonaxia.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

AP

Huhuh!

Muutama tunti hurahti auton puunailussa, sinänsä hauskaa puuhaa mutta tuntuu tuo lähes työpäivän mittainen puhastelu jo hieman liioitellulta....

Homma meni näin:

-Liuottimet pintaan ja paineella pois
-Pesu Fairylla jotta saa rasvat pois (joo, fairysta ollaan montaa mieltä, mä olen sitä käyttänyt ennen vahausta)
-Clay Barilla auto läpi (hirveästi ei tuntunut likaa enää irtoavan)
-Pesu Dodon shampoolla
-Kuivaus ja auto yöksi lepäämään
-Dodon LimePrime Bileman Cyclolla (kevyt käsittely pehmeällä laikalla)
-Collinite 845 käsin
-Valmis  8)

Jos nyt vähään aikaan ei tarvitsisi noin laajaa käsittelyä uudelleen tehdä..

A4 2.0TdiQ avant 2018

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 07.12.11 - klo:13:05
No meni hieman kauemmin aikaa kuin viikko, mutta tulipahan Audikin viimein vahattua.

Eli profiilin Audi sai eilen seuraavan käsittelyn:
1. Liutotin pesuaine pintaan ja virutus painepersurilla
2. Normaali pesu autoshamppoolla ja pesukintaalla

Pinta jäi vielä hieman paskaiseksi joten sama uudestaan eli:

3. Liutotin pesuaine pintaan ja virutus painepersurilla
4. Normaali pesu autoshamppoolla ja pesukintaalla
5. Huolellinen kuivaus ja tiivisteet silikonilla

Tämän jälkeen vahaus Dodo Juicen Diamond Whitellä ja kiillotus mikrokuituliinalla. Lopputulokseen olen tyytyväinen.

Dodo Juicen Diamond White oli helppo levittää ja todella helppo kiillottaa eikä pinta jäänyt monen muun vahan tavoin rasvaiseksi kiillotusvaiheessa vaan kiillottui todella helposti. Lisäksi mustia muoviosia ei juurikaan tarvinnut varoa, koska vaha lähti niistä pyyhkimällä pois eikä jättänyt muovia harmaaksi. Eli oikein helppokäyttöistä vahaa. Saas nähdä miten sitten kestää.

Nyt tuli Audi taas vahattua samalla vahalla eli Dodo Juicen Diamond Whitella. Nyt vedin vahaa kaksikerrosta, koska viime vahauksesta jäi jotenkin se kuva, että vahaa ei jäänyt pintaan riittävästi ja se tuntui kestossa. Saas nyt katsoa miten kaksikerrosta kestää, mutta nyt jäi se kutina, että vahaa on enemmän.

VWonderman

http://biltema.fi/fi/Autonhoito/Ulkopintojen-puhdistaminen/Clay-Bar-Kit-3604/

Kuka uskaltaa testata ekana? ::) Tämän tosin olen todennut ihan päteväksi tuotteeksi, tekee minkä lupaa eli pitää vahapintaa yllä ainakin seuraavaan pesuun saakka. :D Halpaakin kuin saippua.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy