Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

slash

Paria kerrostahan suositellaan laittamaan vahaa, tämä ymmärtääkseni sen takia että varmistetaan että vahaa on joka paikassa. Puhdistavia aineita sisältävällä vahalla tuolla kahteen kertaan laitolla ei taida olla niin suurta merkitystä.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.08.11 - klo:23:49
Ja nimenomaan vain vahasta, tiedän kyllä, että monet hinkkaavat ensin kliineriä ja sitten päälle vahan. Mutta sehän ei ole ihan sama asia.

Eikös kliineri melkein jopa vaadi vahan päälleen?! Ja tarkoitan nyt kliinerilla jotakin oikeaa kliineriä, en mitään AutoGlymin punaista, mihin suositellaan vetämään kultainen AG päälle.
Siitä tulikin mieleen, että sanotaan mitä sanotaan niin minusta tuo AG:n punainen + kultainen yhdistelmä on lähinnä rahastusta, jolla saadaan asiakas ostamaan kaksi vahapurkkia yhden sijaan.
Joo myönnän: Olen käyttänyt vuosia tuota AG:n yhdistelmää ja jopa uskonut että se on hyvä. Sitten kokeilin joskus jonkun testin innoittamana Korrekin Kiiltovahaa, kas kummaa - se tuntui antavan tosiaan yhtä hyvän tuloksen kuin AG:n yhdistelmä, mutta 1/3 hinnalla :)
Olen kyllä käyttänyt edelleen jonkin verran myös AG:ä, mutta lähinnä pelkkää kultaista versiota puhtaaseen pintaan silloin tällöin pesun jälkeen ylläpitämään kiiltoa. AG:n kultaisen eduksi on kyllä sanottava, että se on todella helppo, kevyttöinen ja miellyttävä käyttää.

Rodmani

Täällä kun on tuskailtu valkoisen auton kiiltävyydestä, niin itse sain/tilasin tämmöisen setin Projectechin Jannelta:
-Wolfs WP-3n kiillotus/pientein pyörteiden poistoaine bilteman cyclolla ja flexipadsin oranssi laikka.
-Viimeistely Sonuksen SFX-3 tahnalla ja flexipadsin punaisilla laikoilla
-Ipa pyyhintä(ei välttämätön jos saa liinoilla pyyhittyä kunnolla sonuksen pois)
-1. kerros Ultima pain guard plussaa 12h. päästä toinen kerros Ultimaa ja tästä 12h halutessaan vielä kolmas kerros tai sitten The Detail Shoppe Wet Glaze 2.0 päällimmäiseksi toisen/kolmanen Ultima kerroksen päälle.
Pit'isi tulla todella lasimainen kiilto. Tämän reseptin sain, kun pyysin valkoiseen Superbbiini aineet jolla saisin näin aloittelevan puunaajana ns. Miami Vice kiillon 8). Tietysti kunno esipesut/shampoo pesut ja clayt/raudanpoistot aluksi.
laittelen kuvia kun saan valmiiksi niin katsotaan minkälainen tulos tuli.
Audi A4 B7 2.0tfsi Quattro-05
Ford Fiesta ST-16

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: slash - 12.08.11 - klo:07:45
Paria kerrostahan suositellaan laittamaan vahaa, tämä ymmärtääkseni sen takia että varmistetaan että vahaa on joka paikassa.
Ok. Mutta siis vahapinnan kestävyyden kannalta useammalla kerroksella ei ole merkitystä?

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 12.08.11 - klo:10:16
Eikös kliineri melkein jopa vaadi vahan päälleen?!
Varmaan juu. Mutta kysyinkin nimenomaan tilanteesta jossa kliineriä ei käytetä. Ei kait sitä kliineriä kukaan vahauksen yhteydessä aina autoonsa vedä?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 12.08.11 - klo:15:26
Ok. Mutta siis vahapinnan kestävyyden kannalta useammalla kerroksella ei ole merkitystä?
Varmaan juu. Mutta kysyinkin nimenomaan tilanteesta jossa kliineriä ei käytetä. Ei kait sitä kliineriä kukaan vahauksen yhteydessä aina autoonsa vedä?
Kyllä varmaan monetkin vetää aina kliinerillä tms. tai claybarilla ennen vahausta. Ainakin itse putsaan maalipinnan liuotinpesun ja shampoopesun jälkeenkin aina muilla aineilla. Ei se pesemällä kovin puhtaaksi lähde, varsinkaan talven jälkeen.

Karvis

Jos vaha soveltuu kerrostamiseen niin kyllä sillä jonkunverran saa lisää kestoa. Jossain niitä kerrosvahvuuksiakin oli mittailtu ja muistelisin että kahdella kerroksella sai vielä hyötyä, mutta siitä useammat oli aikalailla turhaa työtä. Koitan löytää linkin jostakin...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ville R

2-3 kerrosta voi laittaa saman session aikana. Sitten pitäisi antaa kunnolla kuivua

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 12.08.11 - klo:16:45
2-3 kerrosta voi laittaa saman session aikana. Sitten pitäisi antaa kunnolla kuivua

Ja tämäkin riippuu vahasta. Kannattaa lukea mitä suuni purkissa sanotaan kerrostamisesta (milloin voi vetää uuden kerroksen vahaa).

Reneto

Ei kait sitä kliineriä kukaan vahauksen yhteydessä aina autoonsa vedä?

Mä luulen, että niitäkin löytyy joille vahaus tarkoittaa pineline+clay+cleaneri+pari erilaista vahaa. ja tuostakin jäi joitain vaiheita pois. Itse en kuulu niihin, enkä myöskään käytä quick detailereja vahausten välissä. Kolme vahausta kesässä, ensimmäinen noiden krumeluurien kanssa, ja muuten peruspesujen jälkeen. Ja max. pari kerrosta kerrallaan. Ei kai siitä yhden vahan kerrostamisesta ole sanottavaa etua, eli väitän että vahakerros ei paksuunnu samassa suhteessa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.11 - klo:16:15
Jos vaha soveltuu kerrostamiseen niin kyllä sillä jonkunverran saa lisää kestoa.
Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 12.08.11 - klo:16:46
Ja tämäkin riippuu vahasta. Kannattaa lukea mitä suuni purkissa sanotaan kerrostamisesta (milloin voi vetää uuden kerroksen vahaa).
Katselin tänään purkkeja läpi kun pesin autoani. Faijan Korrekit, omat Turtlet ja Bilteman Superwax:n. Yhdessäkään pullossa ei ole mitään mainintaa kerrostamisesta. Eli mistä voin tietää soveltuuko vaha siihen vai ei?

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 12.08.11 - klo:17:01
Mä luulen, että niitäkin löytyy joille vahaus tarkoittaa pineline+clay+cleaneri+pari erilaista vahaa. ja tuostakin jäi joitain vaiheita pois. Itse en kuulu niihin, enkä myöskään käytä quick detailereja vahausten välissä.
Hulluutta on monen sorttista :D. Mulle riitti tänäänkin, kuten yleensä aina, pesu shamppoolla---> kuivaus---> vahaus. Koskaan en ole mitään kliineriä käyttänyt saati mitään muita tököttejä. Varmaan sinne jotain paskaa voi jäädä jota ei paljaalla silmällä erota mutta mitäpä sillä on väliä? No okei keulasta tietty aina löytyy joku tiukkaan jäänyt ottömöntiäisen raato pesun jälkeen vaikka yritinkin hiukan niitä saada pois sellaisella karkeammalla sienellä. Mutta kyllä ne sitten vahalla aika hyvin lähtee loputkin kun levittäessä hiukan tiekemmin hankaa niistä kohdista. Vaikka se on kyllä myönnettävä, että tuon BT Superwaxin puhdistusominaisuudet voisivat olla paremmatkin...

Yhden kerroksen perjantai-illan ratoksi vetelin ja jos intoa huomenna riittää niin saatanpa pyyhkäistä vielä toisen kerroksen päälle. Josko siitä nyt jotain iloa olisi.. :-\

Mitä on quick detailerit?

Kapa

Mitäpä te noihin pieniin asioihin takerrutte! Kuunnelkaa Eino Leinon Nocturne ja tähkäpäiden päällä täysi kuu! Maailma on kaunis ja me takerrumme yksityiskohtiin.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 12.08.11 - klo:23:03
Mitä on quick detailerit?

Ne ovat yleensä suihkepulloihin pakattuja kiillon ylläpitoon tarkoitettuja "pikavahoja". Pesujen jälkeen käytetään levitä ja pyyhi -periaatteella, eikä niitä ole (käsittääkseni) tarkoitettu korvaamaan vahausta, vaan parantamaan varsinaisen vahan kestävyyttä.
Itse en käytä qd:ita, koska kesällä tulee kuitenkin levitettyä kovavahaa n. 2 kk välein. Talvella sen käyttö olisi omalla kohdalla ihan perusteltua (= pitkä vahausväli), mutta koska pesen autoa kosteissa tee-se-itse-pesuhalleissa, niin en usko että se on paras paikka vahailla.
Eipä silti, uskon että esim kehuttu Dodon red mist on huippudetaileri. Tuossa on siitä juttua: http://www.detailedimage.com/Ask-a-Pro/product-review-dodo-juice-red-mist-tropical/

Mikko

Olen aina välillä jättänyt red mistin laittamatta pesujen jälkeen ja tällöin on seuraava pesu ollut aina hankalampi.

Levitys on suhteellisen helppoa, saa upean kiillon aina pesun jälkeen (kuin juuri vahauksen jälkeen) ja seuraavalla pesulla saa melkein vaan ruiskutella liat pois. Erittäin hyvä aine... Itse vahailen 2-3 kertaa vuodessa + vahautan kerran talvella. Jokaisen (vahattoman) pesun jälkeen red mistiä pintaan.

MVA

Maanantaina RäSä mene vahaukseen, ja tapana on ollut vahata/vahauttaa auto vähintään kerran vuodessa.

Ville R

Stig:

Ison lian (kuten öttiäiset) pitäisi lähteä pesussa pois, ei vahauksessa. Puhdistusvahat on enemmänkin sellaisen "lian" poistoon mitä ei paljaalla silmällä erota. Joo, älä lähdekään tähän kierteeseen mukaan, että haet lisää ja lisää täysin virheetöntä maalipintaa

Hmmm... Ehkä tartuin trolliin taas

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 13.08.11 - klo:00:41
Stig:

Ison lian (kuten öttiäiset) pitäisi lähteä pesussa pois, ei vahauksessa. Puhdistusvahat on enemmänkin sellaisen "lian" poistoon mitä ei paljaalla silmällä erota. Joo, älä lähdekään tähän kierteeseen mukaan, että haet lisää ja lisää täysin virheetöntä maalipintaa

Hmmm... Ehkä tartuin trolliin taas
Ei ollut mikään trolli. Ei mulla ole mitään syytä sellaisia kirjoitella. Mutta edellä mainitulla tavalla toimin ja olen ollut aivan tyytyväinen. En näe omalla kohdallani mitään syytä työstää autoa miljoonalla eri aineella kun vähempikin riittää itseäni tyydyttävän lopputuloksen aikaan saamiseen.

Aiemmin tosin jo kirjoitinkin käyttämäni vahan huonosta puhdistavuudesta. Silloin minulle suositeltiin omiin tarpeisiini pariakin eri tuotetta. Vähän kalliinpuoleisia verrattuna nykyisiin vahoihini mutta kunhan nuo nykyiset putelit saa kulutettua loppuun niin pitää sitten katsoa josko hommaisi jotakin ehdotetuista aineista.

Reneto

Minä en epäile yhtään Cyclic Stigin trollaavan tässä vahakeskustelussa. Miehellä on selvästi aiheeseen kiinnostusta. Tiettyjen juttujen kriittinen arviointi on ihan tervettä. Minustakin välillä tuntuu, että tämä muistuttaa kosmetiikkateollisuuden tapaa nyhtää kivan näköisistä purnukoista ylihintaa pelkkien mielikuvien avulla.
Se että Cyclic Stig ylipäänsä vahaa autoaan eikä käytä huoltoasemien hiomakonepalveluita (=harjapesuja) on jo paljon se. Pikkuhiljaa vaatimustaso voi kasvaa, mutta tuossa on jo kaksi isoa asiaa, jotka auttavat pitämään auton maalipinnan hyvän näköisenä.  

raivoroosna

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 13.08.11 - klo:08:54
Minä en epäile yhtään Cyclic Stigin trollaavan tässä vahakeskustelussa. Miehellä on selvästi aiheeseen kiinnostusta. Tiettyjen juttujen kriittinen arviointi on ihan tervettä. Minustakin välillä tuntuu, että tämä muistuttaa kosmetiikkateollisuuden tapaa nyhtää kivan näköisistä purnukoista ylihintaa pelkkien mielikuvien avulla.
Se että Cyclic Stig ylipäänsä vahaa autoaan eikä käytä huoltoasemien hiomakonepalveluita (=harjapesuja) on jo paljon se. Pikkuhiljaa vaatimustaso voi kasvaa, mutta tuossa on jo kaksi isoa asiaa, jotka auttavat pitämään auton maalipinnan hyvän näköisenä.  

No onhan se vähän huvittavaa kritiikkiä mieheltä, joka ajaa urheiluauton näköisellä autolla jonka suorituskyky on perheauton.
Kuten sanoit, mielikuvia, mielikuvia...

Mutta kukin tyylillään. KAIKKI mielipiteet ovat tietenkin sallittuja.

Kapa

LainaaMutta kukin tyylillään. KAIKKI mielipiteet ovat tietenkin sallittuja.

Kun ostat kalliin vahan, niin olet piireissä mukana, vai?

tn62634

Mihin jäi se SwisswaxTM, jonka ostamista aikoinaan ihmettelin? Tuolloin mielipiteeni tuosta kyseisestä tuotteesta teilattiin täysin. :)

Kärki

Lainaus käyttäjältä: raivoroosna - 13.08.11 - klo:19:59
No onhan se vähän huvittavaa kritiikkiä mieheltä, joka ajaa urheiluauton näköisellä autolla jonka suorituskyky on perheauton.
Kuten sanoit, mielikuvia, mielikuvia...

Nyt en ehkä ihan pysynyt kärryillä - mutta miten tuo liittyy ylipäätään yhtään mihinkään?! Ei kai kommentointi- ja keskusteluoikeutta ja sanomisten painoarvoa mittailla sillä, millaisella autolla kukin meistä kenties ajaa?!

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 13.08.11 - klo:21:02
Kun ostat kalliin vahan, niin olet piireissä mukana, vai?

Aamen.
Bt ja vastaavien vahoken käyttäjät pysykööt tästä topicista poissa.Tää on tosi mekudodoswissglymicolli miesten ketju.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

vasara

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 13.08.11 - klo:21:16
Aamen.
Bt ja vastaavien vahoken käyttäjät pysykööt tästä topicista poissa.Tää on tosi mekudodoswissglymicolli miesten ketju.
Saako Prisman car-s vahan käyttäjät vielä olla mukana? :)

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.08.11 - klo:21:18
Saako Prisman car-s vahan käyttäjät vielä olla mukana? :)

Siinä luki "vastaavien". Häipykää ;D
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

tn62634

Ei ole pitkä aika, kun se car-s -vaha voitti jonkun vahatestin...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 13.08.11 - klo:21:49
Ei ole pitkä aika, kun se car-s -vaha voitti jonkun vahatestin...

Mikäs totuuden torvi nämä testit nyt yht'äkkiä on, talvirengastesteissä Nokialainen pärjää melkein poikkeuksetta mutta silti niitä pidetään tälläkin palstalla varsin yleisesti ö-luokan päristiminä ::) Eikä siitä tämmöistä haloota tule...

tn62634

No ei mikään. Mutta ei kai Skooda Octaviakaan voi ihan paska olla, kun sitä Tuulilasi ja TM usein kehuu?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 13.08.11 - klo:22:31
Mutta ei kai Skooda Octaviakaan voi ihan paska olla, kun sitä Tuulilasi ja TM usein kehuu?

Ei niin ;)

tn62634

;D Ei kai se mikään hullumpi auto olekaan.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 13.08.11 - klo:21:07
Mihin jäi se SwisswaxTM, jonka ostamista aikoinaan ihmettelin? Tuolloin mielipiteeni tuosta kyseisestä tuotteesta teilattiin täysin. :)

Jos tarkoitat minun ostoksiani, niin hyvin on Swissvax autoni väripinnassa toiminut. Auto kiiltää ja kuviakin lopputuloksesta on laitettu aiemmin kommentoitavaksi. Purkillisesta vahattu kertaalleen ja vahauskertoja jäljellä vielä noin 30. Joten riittoisaa on. Suosittelen. ;)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy