Seat Toledo 1999 ei käynnisty aamulla

Aloittaja hkontkanen, 05.11.12 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

hkontkanen

Startatessa starttimoottori pyörittää reippaasti mutta kylmänä ei lähde käyntiin vaikka hehkuttaa monta kertaa. imusarjasta ja pakoputkesta tulee valkoista savua. käynnistyksen jälkeen käy hyvin ja lämpimänä käynnistyy hyvin. hehkutulpat vaihdettu. pa suodatin vaihdettu. Voiko olla että hehkut ei saa tarpeeksi virtaa? hehkutulppien kiskoon tulee kaksi johtoa. Testasin yleismittarilla hehkuttaessa 10 ah toisessa mutta vain 3 ah toisessa johdossa. Yleismittarilla ei tosin pystyny lukemaan yli 10 ah. Testasin virran vielä vanhoihin tulppiin laittamalla ne kaksi johtoa kiinni erilliseen kiskoon johon olin laittanut tulpat jotka myös maadutin akkuun. Väänsin virran päälle ja tulpat alkoivat hehkumaan kokoajan punaisempina. Muutaman kerran olen joutunut hiustenkuivaajalla puhaltamaan kuumaa ilmaa imusarjaan kun ei muuten käynnisty. Auto käynnistyy hyvin Jos se on lämmitetty lohkolämmittimellä. Epäilin vian johtuvan pumpun ajoituksesta. Säädin ajoitusta ilman mittareita puoli milliä kerralla kunnes se meni tappiin. Käynnisty paremmin lämpimänä mutta silti kylmällä huonosti tai ei ollenkaan. Vaihdoin jakopäähihnan ja kiristimen. Hienosäätöä en alkanut enää yrittämään vaan ajattelin viedä liikkeeseen sitä varten. lämpinä käynnistyy hyvin ja käy ainakin kuulon perusteella hyvin mutta kylmänä on edelleen ongelmia.
Onko ehdotuksia mihin kannattaa viedä auto hieno säätöä varten? En viittis hirveesti maksaa siitä.
Muita ehdotuksia?

dosetti

Eikös näissä ollut softassa se, että vaatii tietyn verran kierroksia käynnistyäkseen.. Siis tehtaalta käsin, osaavat ohjelmoijat (lastuttajat) poistavat ominaisuuden.

Ranssi

Käynnistyykö päivällä tai illalla?

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

hkontkanen

Kuulostaa mahdolliselta. Voisiko akun tai öljyn vaihto riittää? Osaatko ohjata tarkemmin mihin vien autoni lastuttajille?
Päivällä ja illalla käynnistyy jos ei ole liian pitkään seissyt.

hkontkanen

Ehdottakaahan mulle hyvä edullinen korjaamo täältä pääkaupunki seudulta.

Kualeppi

Kerrotko moottorista pikkuisen lisää?
Veikkaisin äkkiä että jakohihna heittää hampaalla.

hkontkanen

Lainaus käyttäjältä: Kualeppi - 06.11.12 - klo:16:27
Kerrotko moottorista pikkuisen lisää?
Veikkaisin äkkiä että jakohihna heittää hampaalla.

1.9 D vanhempaa korimallia. Uus jakohihna ei heitä hampaalla tosin pumpun hieno säätö on vielä vaihdon jälkeen tekemättä. Epäilen että edellinen jakohihna heitti hampaalla. En kuitenkaan ole aivan varma kun en tarkistanu ennen kun otin pois.

hkontkanen

Ois varmaan halvin tehdä itse tuo hieno säätö. Mikä vag com adapteri on oikea ja mistä voi ostaa? Mistä ohjeet ohejelman käyttöön?

tsiih

Kun hihnan vaihtaa tarkasti ohjeiden mukaan hienosäätöä ei tarvita. Jakohihnan ei tarvitse heittää edes hampaalla niin johan vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

hkontkanen

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 07.11.12 - klo:09:50
Kun hihnan vaihtaa tarkasti ohjeiden mukaan hienosäätöä ei tarvita. Jakohihnan ei tarvitse heittää edes hampaalla niin johan vaikuttaa käynnistyvyyteen.

Jos näin on niin vika ei sitten ole ajoituksessa. Voisko joku anturi olla rikki ja miten ne testataan? Uskaltaako käyttää startti spraytä?

tsiih

Testerillä ne parhaiten tarkistaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

0yxxy0

Joko alkoi toimimaan? Saako ilmaa ruiskutuspumpulle kun kauemmin sammuksissa. Itellä veti pumppuun ilmaa kaasuvivun juuresta kovalla pakkasella.
Volvo 940 -95 2,3 ajettu >470tkm ja lmc 590-90 sekä MB124 2,5D -90 ajettu >600tkm

Joukkio

Terve,

Itselläni on Seat Toledo -98 1.9D eli 1L malli. Minulla on juuri samat oireet eli kylmänä ei oikeastaan ikinä käyntiin mutta jos on ollut roikassa niin ei mitään ongelmia ei edes kovilla pakkasilla. Juuri olen testannut hehku releen ja mitannut hehkut eli kaikki vaikuttaisi olevan OK mutta niin ei vain ole. Onkohan threadin aloittaja jo löytänyt ratkaisun ongelmaansa ja jos on niin toivon että se on jokin muu kuin auto vaihtoi kotia. Jos vain ystävällisesti joku voisi auttaa asiassa kun ei viitsisi enää kesällä autoa roikassa pitää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy