Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Ktk

Toi on pimeänäköavustinhässäkän kamera, ei a-vakkari.

Adaptiivisen vakkarin tutkat on "sumareiden paikalla" olevat mokkulat niinkuin A8 / A7:ssä.

Flat

LainaaPistää vaan vihaksi, kun joidenkin tekstit ovat samannäköisiä vuodesta toiseen, ja niitä pitäisi olla jatkuvasti näpelöimässä. Onko se niin ylivoimaista lukaista oma teksti läpi ja korjata itse kirjoitusvirheet?

kaikilla on omat paheensa, toiset ajaa ylinopeutta, toiset kirjoittaa väärin. Mutta yritän jälleen korjata kuten aina, vauhtia vaan on liikaa ja koneen oikoluku on englanniksi.


clima

AMS:n sivuilta Saksan hintoja, käy ilmi myös tulevat mallit:

Preise Audi A6 LimousineModell  Leistung  Getriebe  Antrieb  Preis in Euro  
2.8 FSI  204 PS  multitronic  Frontantrieb  39.850  
2.8 FSI  204 PS  S tronic  quattro  44.800  
3.0 TFSI  300 PS  S tronic  quattro  51.600  
2.0 TDI  177 PS  Handschaltung  Frontantrieb  38.500  
3.0 TDI  204 PS  multitronic  Frontantrieb  45.350  
3.0 TDI  245 PS  S tronic  quattro  51.200  

Tekniikan maailman mukaan:

"Ensimmäiset bensiinimoottorit ovat 2,8-litrainen vapaasti hengittävä ja kolmelitrainen turbo, joista jälkimmäinen (221 kW) tulee Suomeen ja se on aina nelivetoinen quattro-versio. Myös dieselvaihtoehdoista vahvempi kolmilitrainen V6 (180 kW) on Suomessa nelivetoinen."

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-audi-a6-muistuttaa-a8aa


Toivottavasti vihdoinkin tulisi myös jossain vaiheessa 2.0 TFSI tai 2.0 TDI quattrolla + automaatilla A6:seenkin.

Kun omaa autonvaihtoa syksyllä tuli pohdittua niin mietin pitäisikö odottaa uuden A6:n tietojen julkistusta jos kuitenkin em. voimalinjoista jompi kumpi olisi heti keväällä saatavilla. Jälkikäteen voi todeta että onneksi en odottanut.




Flat

LainaaTodella pöljää.. Olis ny edes joku atomaagi heti tuohonkin tarjolla..

Alussa otetaan innokkaimmilta rahat pois isojen koneiden muodossa. Köyhien mallit tulee sitten perinteisesti 1/2 - 1 vuoden viiveellä.

clima

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.12.10 - klo:21:28
Voimalinjasta voi jo tinkiä, varsinkin jos uuden A6:n vaihtoehtona on A5/A4.. Tämä A6 on jo vähintää äks kertaa tyylikkäämpi sisältä ja päältä.. uiui!

5 vuoden kokemus A6:lla on ollut erittäin postitiivinen, omalla kohdalla vaihto nykyisestä uuteen A6 TDI manuaaliin (joka varmaankin ainoa malli nyt tulevista mihin olisi ollut varaa) olisi tuntunut mahdottomalta ajatukselta. Kyllä sillä voimalinjalla on itselleni ratkaiseva merkitys. Jotenkin paistaa läpi ettet itsekään 2.0 TDI manuaalia ole heti ostamassa  ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 02.12.10 - klo:09:02
Uuteen A6 TDI manuaaliin (joka varmaankin ainoa malli nyt tulevista mihin olisi ollut varaa) olisi tuntunut mahdottomalta ajatukselta. Kyllä sillä voimalinjalla on itselleni ratkaiseva merkitys.

Mitä enemmän joustaa omien speksien kera sitä nopeammin oot vaihtamassa sitä seuraavaan? Käytetyt on asia sinänsä mutta jos uutta tsiikaa niin kait siinä sitten tulisi olla ne (pitkän kokemuksen kautta opitut itselle tarpeelliset) must-varusteet olla?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

Pettymys on kyllä tuo tekniikkavalikoima minulle. Nykyinen kulkine tuli hankittua pikkudiesel, automaatti ja q-pohjalta, koska ei muissa mallisarjoissa ollut. Etuveto-Audia ei kyllä itselleni enää tule ja v6 hinnat karkaa. Harmillista.


Germera


Tuleepa tuosta lanseerauksen moottoripaletista niin mieleen C6 lanseeraus. Halusin kovasti Avant bensaturboa Multitronicilla..... ja voi että sitä saikin odottaa. 2,4 v6 vapari oli silloin yhtä vanhanaikainen kun nyt tuo 2,8 FSI. Lisäksi silloin 2,0 TDI oli kalliimpi kuin 2,4 ja vielä kallimpi Multilla, joten lähtöhinnaltaan 2,0 TFSI oli selvästi halvin A6 C6.

Nyt jos katsoo Saksan uutta hinnastoa niin tuo 2,8 on hinnoiteltu yllättävän alas 2,0 TDI:n verrattuna. Suomessa päästöjen ohjaamana 2,0 TDI on varmasti se halvin vaihtoehto. Mutta odotetaanpa sinne touko-kesäkuuhun niin moottoreita ja vaihteita on varmasti muutama lisää. Valitettavasti en vain usko neloskoneiden + quattrojen + automaattien liittoon, toivottavasti olisin väärässä.

Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

VAG!

#69
aa

clima

Lainaus käyttäjältä: Germera - 02.12.10 - klo:10:12
Tuleepa tuosta lanseerauksen moottoripaletista niin mieleen C6 lanseeraus. Halusin kovasti Avant bensaturboa Multitronicilla..... ja voi että sitä saikin odottaa. 2,4 v6 vapari oli silloin yhtä vanhanaikainen kun nyt tuo 2,8 FSI. Lisäksi silloin 2,0 TDI oli kalliimpi kuin 2,4 ja vielä kallimpi Multilla, joten lähtöhinnaltaan 2,0 TFSI oli selvästi halvin A6 C6.

Totta turiset. Itselle kävi tuolloin niin että tuo 2.0 TFSI tuli vähän puskan takaa ehdokkaaksi, olin jo aiemmin katsonut että A6 menee hinnaltaan tavoittamattomiin ja olin kovasti tekemässä kauppoja Passatista. Tuosta 2.0 TFSI:sta tulikin busineksena tuolloin aika suosittu.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.12.10 - klo:11:05
Ei pysty edelleenkään käsittämään miksi alkaen koneena ei ole 211hv bensaturboa. Ei pysty, ei.


Tämä on kyllä suurin yllätys itsellenikin, ajattelin että nykyisen downsizingin aikana tuo olisi ollut selviö.
No, tullee se sieltä, eivät voi näitä pikkupatoja poiskaan jättää, volyymimalleja tarvitaan.

VAG!

#71
aa

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.12.10 - klo:11:05
Ei pysty edelleenkään käsittämään miksi alkaen koneena ei ole 211hv bensaturboa. Ei pysty, ei.

Ettei vain olisi tuossa 2.0T:ssä jokin tuotannollinen moga (vrt. täälläkin kerrotut koneen/tekniikanvaihdot korkean öljynkulutuksen vuoksi), jota ei haluta sellaisenaan uuteen malliin. Vie aikansa, ennenkuin uusittu tekniikka saadan pelittämään?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

#73
aa

Tos®

Naamakirjasta pärähti linkki audiTV:n
http://tv.audi.com/video/16449#/07
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.12.10 - klo:12:53


Koomista on se, että Seatissakin 2.0 TSI:stä saadaan 200 hepoa ulos ja Ibizassa on 180 hepoinen 1.4 bensaturbo. Ja Audi on se konsernin tekninen edelläkävijä ;D ;D ;D
Siis ihan aikuisten oikeasti. Miksi ihmeessä Audi ei myy uutta kutosta 2.0 TFSI & DSG vajakkina? Miksi? Sehän olisi monille erittäin hyvä vaihtoehto. Ei, ei näin. Laitetaan 2.8 litrainen vapari keulille ja sen perään kuminauha. Joo, kyllä ne sitä kuitenkin ostaa, kun se on Audi.


Oheisesta ollut mainintoja ennenkin mutta varsin hyvin tämä 'merkillisyys' on edelliseen kommenttiin sisällytetty, jos kerran on UUSI AAAKUUSI niin voishan heti alkuun valmistaa highlightejä kaikkeen (ja etenkin siihen perus-) tarpeeseen?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.12.10 - klo:12:53
Siis ihan aikuisten oikeasti. Miksi ihmeessä Audi ei myy uutta kutosta 2.0 TFSI & DSG vajakkina? Miksi? Sehän olisi monille erittäin hyvä vaihtoehto. Ei kuluta järjettömiä vajakkina, liikkuu kohtuu ripeästi ja automaatti olisi nykyaikainen. Kaikki komponentitkin löytyisi varastosta. Ei, ei näin. Laitetaan 2.8 litrainen vapari keulille ja sen perään kuminauha. Joo, kyllä ne sitä kuitenkin ostaa, kun se on Audi.



Niin mistäs varastosta löytyy yhdistelmä 2.0TFSI + kaksoiskytkinvaihteisto yhdistettynä pitkittäiskoneiseen etuvetoon?

VAG!

#77
aa

1.8 "APR" Q

Kyllähän tuo hyvältä näyttää...mut odotellaan Avanttia. Mielenkiintoista nähdä,mikä tulee olemaan alk. Quattron hinta.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

olympiavolkkari

Ihme itkemistä aloitusmallien moottoreista. Miettikääpä nyt vähän markkinoinnin perusteita ja vaikkapa termiä kermakuorintahinnoittelu.

Ei tannut Volvollakaan S80:n aloituskone olla 1.6d?

(ylppy)

vähän täs itsekkin tuota avanttia himoitsisin kun tällä menolla superbin mittarissa 100tkm jo alle vuoden kuluttua  ;)

Flat

Viimeinen tulokas katiska-audeihin


Flat

#82
Ja vähän liikkuvaa kuvaa uutukaisesta

mukana mm kasista tuttu touchpad MMI ohjaukseen, pimeänäköä, perusnorsunpääratti arggh !? ( miksi sitä ei uudeusteta !)

Der neue Audi A6 - Nachfolger mit geschärftem Charakter

täytyy kyllä todeta että piruntyylikäs tuo on noissa pätkissä

VAG!

#83
aa

(ylppy)

siis tästä päivästa n.vuosi niin kyllä se siihen 100tkm jo kiepsahtaa ;D

Germera

^^ Selvä photosoppi; Saattaahan RS näyttääkin tuolta tulevaisuudessa, mutta tuossa on sama rekisterinumerokin kuin keskiviikon pressikuvissa julkaistussa "vakio" yksilössä
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Ktk

Nykyisen A6 (C6) sedanin myynti on loppunut ja tehdas ei ota enää vastaan uusia tilauksia. Tuotantohan näissä kyllä vielä jatkuu ensi vuoden puolelle.

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.12.10 - klo:12:15
Nykyisen A6 (C6) sedanin myynti on loppunut ja tehdas ei ota enää vastaan uusia tilauksia. Tuotantohan näissä kyllä vielä jatkuu ensi vuoden puolelle.

Onko nyt syntynyt "myydän ei oota" tilanne?  ::) Mites se on mahdollista?
Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Ktk

Tuo nyt ei ole mitenkään harvinainen tilanne mallin vaihtuessa.

clima

Tänään ilmestynyt Autobild tietää kertoa että A6 mallistoon on tulossa myöhemmin myös hybridi, 2.0 TFSI 211hv + 33 kW sähkömoottori.

Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta moottorilta, mutta saako tuon moottorin kanssa quattroa automaatilla, sitä ei autoseiska kerro.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy