Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Anshjelm

Jaahas, tuli käytyä istumassa tämä uudempi A6:n. Ei säväyttänyt. Ei mitään niin uutta ja mullistavaa mikä olisi pääkopassani tuntunut paremmalta kuin C6 mallissa. Noh, juna meni jo ja kiinan ihmeellä liikutaan mutta yhä edelleen vimoset '10 A6:set kiinnostaa. Ei vaan mene yhteen kauppakassihaaveitten kanssa :P Tietysti monin osin ulkonäköönkin varmaan tottuu tuolla tien päällä kun alkaa liikenteessä yleistymään mutta ero A4 vs. A6 on aika minimaalinen, kun pitäisi olla eroa niinkuin koolinkilla ja parrulla.

Muutoin tuo vantaan audi centerin toiminta oli jotenkin helvatan teennäistä sunnuntaina. Myyjät hengailee mihin sattuu nurkkien taakse, infotytöt pyörii kyselemässä typeriä ja jotenkin vaan ei nyt kolahtanut. Kun meinasin samalla reissulla pyrkiä kokeilemaan tuota A1:stäkin.

Markku J

Myyjillä näytti olleen kiirettä viikonloppuna Vantaan Audicenterissä. Väkeä oli paljon. Infotyttöjä siellä pyöri muutama, mutta vailla lisäarvoa ainakin minulle. Yritystä oli kuitenkin havaittavissa, kun olivat lisäväkeä palkanneet. Mm. ulkona oli kaveri koeajoja opastamassa.

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jni

^Ettei nyt olisi Superb Combi?  ::)

No takavalo sen viimeistään Audiksi ehkä paljastaa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Markku J

Tekevät nykyfarkuista hiukan liiankin menevän näköisiä. Tuolla takalasin kallistuksella tavaratila supistuu aika lailla.

Flat

Hieman salapoliisikuvia:





joten tutun näköinen tuo avantin sivuprofiili,  eikö? Jotenkin tuntuu että ideat ovat hieman vähissä.
Ei sillä, kyllähän tuo audin "avanttimuotti" on varsin onnistunut, mutta silti jotain uutta olisi taaskin kaivannut/toivonut.

Ranssi

Käsivaihteinen 2.0 TDI tyypitetty. Tonnin lisähintaa multitronicista ei kuitenkaan missään tapauksessa kannata säästää. Myyjä jutteli, että varsinaisia business-malleja ei ole tulossa, vaan juuri automaattivaihteinen 2.0 TDI on hinnallisesti ns. business-versio.

Vaikutelmat olivat varsin positiiviset, sillä esimerkiksi rengasmelu vaikutti miellyttävän miedolta leveillä 18" pyörilläkin. Moottorissa oli juuri riittävästi potkua, joskaan ei kuitenkaan ns. ylimääräistä reserviä. Viimeistely vaikutti todella laadukkaalta, mutta kokonaisuutena auto ei mielestäni tarjoa valtavaa hyppäystä eteenpäin edellisestä mallista face-liftattuna.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.04.11 - klo:20:20
Tekevät nykyfarkuista hiukan liiankin menevän näköisiä. Tuolla takalasin kallistuksella tavaratila supistuu aika lailla.

Mielestäni Audi jatkaa tulevan Avantin kanssa johdonmukaista linjaa, jonka juuret ovat jo kaukana 80-luvulla:
http://www.autoviva.com/img/photos/413/audi_100_avant_2_0e_large_28413.jpg

Vastaavasti uusi Volvo V60 on hyvä esimerkki valmistajasta ja mallista, jossa on lähdetty tyystin uusille urille ja heitetty roimalla kädellä romukoppaan vanhat hyveet.

Uusi A6 on kylmien tyyppien perusteella komea ilmestys, vaikka ulkoiset muutokset edelliseen malliin verrattuna ovat maltilliset ja sekoittamisen todennäköisyys muuhun mallistoon on senkun kasvanut. VAG jatkaa valitsemallaan linjalla, että merkin sisällä kaikki mallit laitetaan samaan muottiin ja koko sekä toteutus vain muuttuvat. Audi centerin pihalla ei meinannut enää erottaa mallleja toisistaan ilman huolellista paneutumista asiaan.

Teknistä etumatkaa -slogan ainakin pitää kutinsa siltä osin, että painonsäästön eteen on tehty tosissaan töitä ja teknisiä uudistuksia on tuotu taas paljon vanhaan verrattuna. Ehkä parempi näin kuin radikaali muutos muotoiluun ja sisään vanha tekniikka. Tätäkin kaavaa osa autonvalmistajista käyttää ahkerasti.

Flat

#188
Tuli  3.0 TDI ajeltua, tais olla 180 kw malli ? kai ?. Hieno auto, mutta mitään "must have" efektiä ei tullut,. Oli vähän sellainen olo että  tämä on nähty. Kaikki kuitenkin oli kohdallaan, ohjaaamo oli erittäin laadukkaan oloinen, mutta hieman äänimaailmaa moittisin, yllättävän äänekäs jossain kohtaa. Tosin suomen tieväylästömme ovat todella surkeassa kunnossa.

Ohjaamossa sisällä kyllä viihtyy, mutta paljonko tuossa on takatiloissa eroa neloseen, 5 cm ? yllättävän pieni. Moottori ei nyt mitään kiksejä antanut, diesel on diesel, mutta kyllä bensa on bensa. Jotenkin tuon bensan kierrättäminen on mukavaa, vetoa ja menoa kun kun riittää paljon pidempää. Onhan tuo hienompi ulkoisesti ja sisäisesti upeampi kuin vanha, mutta ulkoisesti sekoittuu todella hyvin kasiin.

Hieno auto, viimeistelty, mukava. Ei mitään vikaa tai valittamista. Hieman mauton , niinkuin eemeli. Sanoisin että muut kuin nykyiset audikuskit saavat siitä enemmän fiiliksiä, nykyisille audisteille siinä on jotain liian tuttua.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.04.11 - klo:21:12
mutta hieman äänimaailmaa moittisin, yllättävän äänekäs jossain kohtaa.

Sama jäi mulla mieleen kun kävin A7:aa kokeilemassa, eihän se nyt mikään mölytoosa ollut mutta yllättävän selvästi kuului kitkojenkin rohina sisälle varsinkin takaa. Kaverin E60:n bemari on selvästi hiljaisempi jopa hakkis 4:lla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Flat'in kanssa olen samaa mieltä siitä, että "must have" -efektiä ei uusi kuutonen tarjoa vanhalle Audi -kuskille (välttämättä). Mutta on siinä iso harppaus otettu vanhaan nähden, kun katsoo ja tutkii kabiinia, mittaristoa etenkin, ja tarjolla olevia, eteviä varusteita. Myös muotoilussa itsevarma singleframe loistaa paljon dynaamisempana efektinä, kuin vanhan mallin hiukan melankoolinen ilme.

Minusta 3.0 TDI -kone on tosi hieno moottori suomalaiseen liikenteeseen. Tehoa on huomaamattomasti tarjolla automaatin kanssa aina, ja joka tarpeeseen. Konetta kiljuttamatta auto etenee hienosti ohituksiinkin. 3.0 TFSI -mallia en tosin ole edes ajanut verrokiksi, kun se oli mielestäni liian kallis (päästöjen takia).

Olen tyytyväinen A7 -tilaukseeni, kun pidän seiskaa paljon tyylikkäämpänä autona, kuin sedan kuutonen. Seiska jäänee myös harvinaisemmaksi katukuvassa, jos sillä nyt lopulta mitään merkitystä on - mutta ei sekoitu liisareihin niin helposti. A6 varmasti myy hyvin työsuhdeautomarkkinoilla. Hieno auto on myös uusi A6 !

Flat

LainaaOlen tyytyväinen A7 -tilaukseeni, kun pidän seiskaa paljon tyylikkäämpänä autona, kuin sedan kuutonen. Seiska jäänee myös harvinaisemmaksi katukuvassa,

Samaa mieltä, vaikka perää edellenkin vierastan. Tänään näin jonkin ruskeasävyiden seiskan vantaan bauhaussin liikennevaloissa. Oli se leveä ja matala. ( onko leveydessä/korkeudessa itse asiassa eroa kuutoseen?) Hienosti lipui ohi, kunnes se perä tuli näkyviin. 10 cm ylemmäs tuotä peräkontin takareunaa, niin eli todella hieno ja menevä.

Markku J

Itsekin näin vaalean ruskeansävyisen seiskan tulevan vastaan Kehä III:lla Tikkurilan kohdalla matkalla länteen joskus iltapäivällä (Dakota tai Impalabeige). Ehkäpä sama auto. Seiskoja aika harvakseltaan näkee.

Tzeipii

Täytyy nyt myöntää kun näin livenä tämän uuden Audi A6:sen niin on se vaan hienosti muotoiltu päältä kuin sisältäkin. Varsinkin ulkoapäin tottakai näyttää isolta autolta, mutta osattu muotoilla niin ettei auto näytä raskastekoiselta. Toki tässä tapauksessa ulkoväri oli hopea joka sopi mainiosti autoon, ehkä tummat värit vie niitä muotoja sitten enemmän piiloon.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

fleetwood

Tuli myös heitettyä pikainen lenkki eilen isommalla 180 kW TDI:llä.

Ensin miinukset. Aika pitkälti menee aiempien komppaamiseksi, päälimmäiseksi jäi mieleen äänekkyys. Oma B8 vaikutti paljon hiljaisemmalta. Kulkupuolikaan ei tuonut samanlaista fiilistä kuin koeajoauto-B8 aikoinaan. Testailu jäi kyllä varsin vajaaksi ja vaihteiston sporttimoodi ja drive select jäivät varsin pikaiselle huomioinnille. Se tuli havaittua, että ds vaikuttaa tavoittelemisen arvoiselta jutulta. Lisäksi takatilat vaikuttivat yllättävän pieniltä B8:iin verrattuna, perheellisenä tuohonkin kiinnittää huomiota.

Sitten plussaa. edellisessä mallissa oli jotain josta en pitänyt - en osaa sanoa tarkemmin mitä - mutta tämä uusi on hieno ulkoa ja sisältä ja muutenkin auto on nyt sellainen jolla voisin kuvitella ajavani - joskus myöhemmin, tällä hetkellä tuo B8 on olemukseltaan enemmän lähellä sydäntä. Ja sitten tuo uuden mallin varustelu. Koeajoautossa taisi olla varsin mukava määrä optioita, mutta mitä on tullut täältä luettua, niin varustelupuoli alkaa olla uudessa mallissa varsin mukavalla tasolla. Tykkään.
Passat GTE Variant

Adams

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 05.04.11 - klo:21:30
Jaahas, tuli käytyä istumassa tämä uudempi A6:n. Ei säväyttänyt. Ei mitään niin uutta ja mullistavaa mikä olisi pääkopassani tuntunut paremmalta kuin C6 mallissa. Noh, juna meni jo ja kiinan ihmeellä liikutaan mutta yhä edelleen vimoset '10 A6:set kiinnostaa. Ei vaan mene yhteen kauppakassihaaveitten kanssa :P Tietysti monin osin ulkonäköönkin varmaan tottuu tuolla tien päällä kun alkaa liikenteessä yleistymään mutta ero A4 vs. A6 on aika minimaalinen, kun pitäisi olla eroa niinkuin koolinkilla ja parrulla.

Aika paljon on muiltakin tullut samantapaisia pettymyksen ääniä uudelle kuutoselle, kuten yllä Anshjelmilta.

Hieman täytyy kuitenkin näin "ääneen" ihmetellä mikä uudesta kuutosesta sitten puuttuu, jos hieman konservatiivista ulkonäköä ei oteta huomioon? Lisävarustelistaltahan löytyy nyt paljon uutta mm. turvallisuuteen liittyvää varustetta, LED-ajovalot, pimeänäköä, Head-up display (HUD), MMI -touch jne jne. Tuohon ulkonäköönkin jätän varauksen, kunnes löytyy kuvia malliin: madallettu + 19"-20" -orkkisvanteet + spacerit + S line -ulkopaketti  :P

Mielestäni kuutosessa on erittäin paljon uutta kiinnostavaa, joista ehdottomasti tärkeämpänä tämä uusi kruunupyörä-quattro, josta on ollut paljon juttua quattro -topicissakin:
"Kruunupyörä 40:60. Uusi kruunupyörillä toteutettu keskitasauspyörästö yhdistää mekaanisen toiminnan älykkääseen elektroniseen ohjaukseen. Voiman jakosuhde on perustilassa 40:60  ja voimanvaihtelu on aiempaa laaja-alaisempi ja nopeampi. Voimaa voidaan siirtää taka-akselille jopa 85 prosenttia ja vastaavasti etuakselille jopa 70 prosenttia. Tämä järjestelmä on käytössä malleissa RS 5, A7 sportback ja A6 Sedan (2011)" (http://www.audi.fi/fi/brand/fi/tools/advice/glossary/quattro.carline_ttcoupe.html

Moottoreiden päästöt ovat tippuneet radikaalisti (3.0TDI q) + auton painosta on nipistetty jopa -20% vs. A6C6. Näistä on osaltaan seurannut se, että laskeneen autoveron takia C7 maksaa saman kuin vanha C6, mutta ero tulee sitten vakiovarustelussa (en puhu nyt näistä viimeisistä C6:n tekohengityspaketeista), joka on nyt Audiksi erittäinkin houkutteleva. Hinnoittelu tulee myös ainakin isojen dieseleiden kohdalla haastamaan A4 B8:n todella tiukasti vai mitä sanotte seuraavista sedanin hintaesimerkeistä:

A6 C7 3.0TDI q Str  150kW 62 900 EUR ja 180kW 67 900 EUR

A4 B8 3.0TDI q Str Business 176kW 59 600 EUR + lisävarusteet alla 8 100 EUR = 67 710 EUR

Lisävarusteet A4:ään, jotka A6C7:ssä ovat vakiona:
- Bluetooth+monitoimiratti         670
- 17" vanteet            1080
- Drive select            580
- dynaaminen ohjaus         1950
- sähköisesti säädettävä iskunvaimennus   1650
- Sähköiset ristiseläntuet         520
- Sound system            500
- kiiltolistat            310
- 3-alueilmastointi   (A6:ssa 2-alue)      850
YHT. 8 100 EUR

Hintaeroa jää siis tehokkaammalla moottorilla noin 200 EUR A4:n hyväksi, ja taas jos ei Drive Selectiä arvosta, niin pienemmän 150kW:n tehoiseen verrattuna A4 on 600 EUR kalliimpi (63530-62900). Järkevimmältä näistä vaihtoehdoista tuntuisi kuitenkin 150kW A6, jossa tulisi eroa hinnassa kuutosen hyväksi peräti 4 800 EUR verrattuna A4:ään  :o

Tämän lisäksi kun vielä A4:stä on tulossa facelift ensi vuonna, tulee A6C7 pitämään huomattavasti paremmin jälleenmyyntiarvonsa lähivuosina. A6:ssa olisi lisäksi tämä uusin quattron kehitysversio, joka ainakin itselleni olisi ehdoton plussa.

Flat

LainaaAika paljon on muiltakin tullut samantapaisia pettymyksen ääniä uudelle kuutoselle, kuten yllä Anshjelmilta.

Hieman täytyy kuitenkin näin "ääneen" ihmetellä mikä uudesta kuutosesta sitten puuttuu,

Ehkäpä odotukset olivat turhan korkealla. Tai suurin oma "pettymykseni" oli se, että auto oli liian tuttu ja turvallinen,liian Audi. Itseäni ei nuo uudet hilavitkuttimet hirveästi säväytä, vaan tuijotan enemmänkin sitä peruspakettia, itse autoa ja ulkoista ja sisäistä habitusta ja tunnelmaa siellä.

Kuten itse totesit, ei sieltä mitään puutu, ja hyvä auto se on. Mikäli tuo esimerkkilaskelmasi pitää kutinsa, kyllä itse kääntyisn ilman muuta kuutosen puolelle jos pitäisi noista kahdesta valita.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Adams - 12.04.11 - klo:23:34
Lisävarusteet A4:ään, jotka A6C7:ssä ovat vakiona:
- Bluetooth+monitoimiratti         670
- 17" vanteet            1080
- Drive select            580
- dynaaminen ohjaus         1950
- sähköisesti säädettävä iskunvaimennus   1650
- Sähköiset ristiseläntuet         520
- Sound system            500
- kiiltolistat            310
- 3-alueilmastointi   (A6:ssa 2-alue)      850
YHT. 8 100 EUR


Tuossa on kyllä virhe. A6 C7:ssä ei ole sähköisesti säädettävää iskunvaimennusta tai dynaamista ohjausta. A6 C7:ssä Drive selectin kautta voidaan toki säätää ohjausta mutta sen välitys ei muutu. Alustan säädöt tulevat vasta ilmajousituksen mukana.

Ktk

A6 C7 - Mallivuoden 2012 muutokset

Värimuutokset
Uudet värit :
2Y2Y Jäätikönvalkoinen, metalliväri

Varustemuutoksia

Uudet vakiovarusteet :
-LED-valot rekisterikilvelle (taakse)

Uudet lisävarusteet :
5MT Tammipuu- somistelista = "yacht look"
4ZM Musta optiikka â€"paketti
QU7 TV-vastaanotin, digitaalinen (= ei enää analogista viritintä)

K70

Lainaa5MT Tammipuu- somistelista
eli tämä nyt on varmaan se "kaikissa" esittelykuvissa esiintyvä listoitus?

Adams

^^ Kiitos tiedoista Drive Selectin suhteen. Tuota tietoa ei ollut luettavissa tai pääteltävissä.

Siltikin on A6 3.0TDI q Str (150kW) vs. A4 3.0TDI q Str hinnassa eroa kuutosen hyväksi tonni, vaikka laskee dynaamisen ohjauksen ja säädettävän ohjauksen pois nelosen hinnasta  :o

Maahantuoja on pakotettu tunkemaan tulevaan nelosen faceliftiin reilusti lisää varustetta ja/tai hintaa alas... ::)

Sinänsä fiksu veto maahantuojalta laittaa vakiovarustelu melko kattavaksi kun vastaavasti hintaa alemmaksi, jolloin Saksan tuontiautot saavat korkeamman verotusarvon ja niiden varuste- ja hintaetu näin ollen pienenee.


Markku J

Onkohan muuttuvavälityksinen, dynaaminen ohjaus jäämässä Audilta kokonaan pois, kun sitä ei uuteen A6/A7:aan lainkaan tarjota ? Ymmärtääkseni A4/A5 -malleihin sen edelleen saa. Minua tuo varuste kiinnostaisi, kun pidän ainakin BMW:n aktiiviohjausta todella kivana varusteena kaupunkiajopainotteiseen ajoon. A7:aa tilatessa kuvittelinkin sellaisen saavani, mutta tuleekin vain tehostuksen säätö, joka on todella halpa toteuttaa ja lienee aika merkityksetön varuste.

1.8 "APR" Q

Kävinpä kanssa lokeilemassa uutta A6:sta sillä aikaa kun oma auto oli nelipyöräsuutauksessa. Malli oli ihan tämä "kulimalli" 130 kilowatin diesel manuaalilla. Autossa oli kyllä 16 tuhannella eurolla lisävarusteita.
Kojelaudasta tuli heti mieleen uusi 5-sarjan bemari. Uudesta ratin muotoilusta en pitänyt. Laatu ja viimeistely oli kyllä korkealuokkaista....niinkuin yleensäkin Audilla.
Tuo perusdiesel päivitettynä riittää tuommoiseen perusliikkumiseen ihan hyvin. Maantiellä isolla kuormalla kyllä etenkin ohituksissa huomaa tehon rajallisuuden. Rengasmelua hiukan vähemmän kuin omassa nelosessa,muuta ei ihan 5-sarjan Bemarin tasolla (alla oli 18-tuumaiset Goodyearit).
Perusalusta liian mukava ja löysä mun makuun,mutta muuten ajettavuus oli ihan ok. Takatilat ja tavaratila toivat pienoisen pettymyksen,edessä hyvin tilaa. Penkit oli nahkaverhoillut perusistuimet ja kyllähän sitä alkoi heti kaipaamaan oman auton urheilupenkkejä.
Yksi tosi positiivinen asia oli kulutus,noin sadan kilometrin lenkillä joka sisälsi aika repivää ajoa pienillä teillä,kaupungissa surffailua ja aikapaljon ohituksia......5.7. En tiedä kuinka hyvin ajotietokone paikkansa pitää,mutta suuntaa ainaskin antaa.
Mielestäni erittäin pieni kulutus tuon painoiselle autolle tuolla ajolla ja auto oli vielä ihan tuore...500 kilometriä mittarissa.
Tuon auton olisi muuten saanut 53 000 eurolla. Uutena n.65000 varusteineen. Autossa oli mm. em. nahkaverhoilu,avaimeton käynnistys ja ns. "köyhempi" muistikortillinen navi (toimi muuten ihan hyvin,tosin Raisiossa ei ole enään vähään aikaan ollut navin väittämää Essoa,eli ei ihan uudet kartat ollut).
Kokonaisuutena autosta jäi ihan hyvä maku,tosin itselle tuo A4/A5 luokka on enemmän käteensopiva.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Näyttävät kampanjoivan uutta A6:a vahvasti lentokentillä. Tänään kävin Göteborgissa ja siellä oli isossa ala-aulassa keskellä A6 päivävaloledit kytkettynä. Hienolta näytti.

Kun pääsin Helsinkiin, oli 2. terminaalissa tuloaulassa A6 ja nätti esittelijätyttö. Samaten päivävalot päällä tyylikkäästi. Auto taisi olla Dakota -harmaa (miksihöhän värin nimi on harmaa, kun se käytännössä on ruskea.) Näyttää hienolta ruskeana tuo A6, mutta jotenkin sama väri ei mielessäni natsannut A7:aan.

(ylppy)

kellään linkkiä/tietoa avantin tavaratilasta,litramäärä,korkeus yms.?

Neppis

Uudessa Audi Magazine:ssa pisti silmään 2.0 TDI:n tiedot. Kun vaihteisto vaihtuu manuaalista multitronic:iin, niin yhdistetty kulutus kasvaa marginaalisesti 4,9 > 5,0, mutta nollasta sataan paranee enemmän 8,7 > 8,2. Multironic vaikuttaa sopivan erityisen hyvin tuollaisen kapeahkolla kierrosalueella vahvasti vääntävän koneen jatkoksi, ainakin verrattuna manuaaliin. Katkeamaton 380 Nm on jo aika "liikuttava" voima.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

VAG!

Jos joku viisaampi osaa vastata pariin sekalaiseen kysymykseen, niin kumartaa hän:

Jos uuteen kutoseen haluaa etupenkit minkä istuinosan kallistuskulmaa voi säätää korkeudesta riippumatta, lienee edullisin vaihtoehtoo ottaa sporttijakkarat? Onko kutosen sporttijakkaroissa myös pidennettävä reisituki?

Suomessa vakiovarusteluun kuuluu MMI Radio Plus. Tiedoissa lukee, että siinä on 6,5 tuuman värinäyttö. Ulkomailla esitteessä lukee, että MMI Radio Plussassa on värinäytön lisäksi monochrome-näyttö kojetaulussa. Suomessa tämä näyttö on ilmeisesti vakiona 7,0 tuuman värinäyttö? Eli 6,5 tuuman näyttö sijaitsee jossain keskikonsolissa ja mittaristossa on seitsemän tuumainen?

Audi Sound Systemissä on 10 kaiutinta. Ymmärsinkö oikein, että kojelaudassa on keskellä yksi kaiutin, subbari jossain ja kaksi kaiutinta per ovi?

Vakiovarusteluun kuuluu joku Bluetooth-yhteys. Tuleeko tässä mukana kattoantenni?

Kuinka paljon urheilullinen alusta madaltaa autoa?

Onko takapenkin sivupaikoilla automaattisesti kiristyvät turvavyöt? Jos ei, niin muuttuvatko ne sellaisiksi, jos tilaa taakse sivutyynyt?

Jos tilaa läpilastausmahdollisuuden, vaikuttaako se jotenkin keskikyynärnojan ominaisuuksiin?

Missä vakiona tulevan automaattisen ilmastoinnin raitisilmasuuttimet ovat takana?

Onko vakiolistat sisällä jotain alumiinikuosia?

Mitä kuuluu säilytyslokeropakettiin?

Onko 2.0 TDI Multissa pakoputket molemmilla puolilla?

Markku J

Osaan kommentoida vain muutamaa kysymystä.

6,5-7,0 tuuman näyttö tarkoittanee keskinäyttöä, ja on mielestäni sama varuste. Suomessa on pyöristetty koko 7 tuumaan, Saksan tiedoissa lukee 6,5 tuumaa. Paremman navin kanssa koko suurenee 8 tuumaan, ja resoluutio oletettavasti paranee.

Suomessa tulee vakiona korkearesoluutioinen näyttö mittarien väliin - ei monochrome, kuten Saksassa on vakiona.

Bluetooth -systeemi vakiona ei sisällä antennia puhelimelle. Vain autossa irtonaisena olevan puhelimen linkittämisen auton MMI -systeemiin. Mikä tuntuu toimivan hienosti.

Urheilullinen alusta madaltaa A4:ssä autoa yhden sentin - olisko samaa luokkaa kuutosessa ?

Automaattisen ilmastoinnin suuttimet takana ovat keskikonsolin jatkeessa etupenkkien välissä ilmamäärän säädöllä varustettuna.

Vakiolistat sisällä ovat sitä erittäin halvan näköistä, alumiinin väristä kovaa muovia (ei hyvä ollenkaan).

Pakoputkista veikkaus, että 2.0 TDI:ssä olisi 2 putkea vierekkäin samalla puolella (en ole varma).

Nämä tiedot siis perustuen omaan A7 -kokemukseen ja varustelistan vertailuun A6:n kanssa. Korjailkaa tietävämmät näitä.

Et kai ole, Kukkanen, sentään itsellesi ostamassa 2.0 TDI:tä ? Sinä tarvitset 180 kW 3.0 TDI:n tai 3.0 TFSI:n.

nemos

2.0 TDI:ssä on tosiaan 2 putkea vierekkäin vasemmalla.

Sporttipenkeissä on pidennettävä reisituki. Vakio/urheilu/mukavuusistuimien ja eri verhoilujen saatavuudessa on paljon rajoitteita, jos haluaa jotakin muuta kuin mustaa kangasta tai mustaa nahkaa. Ja yllättäen nämä eivät ole yhteneviä A7:n kanssa. A7:ään saa esim. beigeä Milano-nahkaa, mutta ei Valconaa. A6:een taas päinvastoin.

Olen ymmärtänyt, että 7" näyttö tarkoittaa mittarien välissä olevaa näyttöä ja 6,5" näyttö on tuo piiloontaittuva näyttö keskellä.

Vakiolistat sisällä eivät mitenkään vastaa mielikuvaa auton hintaluokasta. Ainoa tarkoitus on saada ostajat valitsemaan tasokkaampia listoja - joiden saatavuudessa jälleen on erikoisia rajoitteita (esim. pähkinäpuulistoja saa vain laajempana versiona, jos verhoiluväri sattuu olemaan beige).

Yksi huomionarvoinen asia on savukkeensytytin+tuhkakuppi hintaan 0 euroa. Sen valitsemalla saanee virtapistokkeen johonkin käytännöllisempään paikkaan kuin kyynärnojan alla olevan säilytyslokeron nurkkaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Adams

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.05.11 - klo:21:02
Osaan kommentoida vain muutamaa kysymystä.

Automaattisen ilmastoinnin suuttimet takana ovat keskikonsolin jatkeessa etupenkkien välissä ilmamäärän säädöllä varustettuna.


Onko tuo vakioilmastointi tosiaan 3-alueilmastointi? Lisävarusteenahan on 4-alueilmastointi, joka tuo suulakkeet B-pilareihin:
"Deluxe 4-zone automatic air conditioning, includes front control panel with digital display, separate temperature control for the
driver and front passenger sides. There are additional controls with digital display in the rear with separately adjustable temperature
and blower settings for right and left side (rear functions can also be set from the front controls.) There are additional air vents in
the B-pillars and automatic recirculation by means of air quality sensor, use of residual heat, separate regulation of footwell
temperature and ventilated glove compartment with a choice of 3 climates: gentle, medium and intensive"

Oletko Kukkanen tutustunut tähän: http://www.audi.co.uk/content/dam/audi/production/PDF/PriceAndSpecGuides/a6-s6.pdf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy