Oletko tyytyväinen VAGiin?

Aloittaja Quality, 26.10.12 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Oletko tyytyväinen VAGiin?

Olen tyytyväinen, aion pysyä konsernin tuotteissa
69 (45.7%)
Olen tyytyväinen, mutta vaihdan tai vaihdoin konsernia
17 (11.3%)
En ole tyytyväinen, mutta aion toistaiseksi pysyä konsernin tuotteissa
17 (11.3%)
En ole tyytyväinen, vaihdoin tai aion vaihtaa konsernia
23 (15.2%)
Olen tyytyväinen VAG-laatuun
63 (41.7%)
Olen tyytymätön VAG-laatuun
27 (17.9%)
Olen tyytyväinen VAGn luotettavuuteen
52 (34.4%)
Olen tyytymätön VAGn luotettavuuteen
35 (23.2%)
Olen tyytyväinen VAGn ominaisuuksiin
83 (55%)
Olen tyytymätön VAGn ominaisuuksiin
8 (5.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 151

Leroy

skriko, esim. jos omassa Passatissa olisi ollut tehtynä ostohetkellä 138tkm kohdalla vasta 4 öljynvaihtoa (tämä siis "ultimate long life -worst case scenario"), olisi jäänyt kauppaan. En puhu viskositeeteistä, vaan siitä, että 30tkm millä tahansa öljyillä on musta dieselille 15tkm liikaa.
Outback

skriko

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 26.10.12 - klo:21:50
skriko, esim. jos omassa Passatissa olisi ollut tehtynä ostohetkellä 138tkm kohdalla vasta 4 öljynvaihtoa (tämä siis "ultimate long life -worst case scenario"), olisi jäänyt kauppaan. En puhu viskositeeteistä, vaan siitä, että 30tkm millä tahansa öljyillä on musta dieselille 15tkm liikaa.

Joo, ton kyllä ymmärrän ja itsekin samaa mieltä. Mutta moni ajaa pari vuotta ll öljyillä ja kilometrejä ei välttämättä ole kuin 10 000, niin silloin tietysti asia on toinen.

Kasis

Olen kokonaisuutena ihan tyytyväinen, mutta muutamat luotettavuuteen liittyvät asiat hieman kalvaa.  :-\
Kai tässä täytyy sinnitellä vielä jokunen kuukausi, että pääsee uuden golfin ja ocun katsastamaan. Sen jälkeen näkee, että vaihtuuko leiri vai lopetanko autoilun kokonaan?  ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Pekka T

Olen myös ihan tyytyväinen laatuun ja ominaisuuksiin, mutta halu olisi myös kurkata sinne aidan taakse ja katsoa onko ruoho siellä vihreämpää...
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Taskukeke

Ensimmäinen VAG menossa ja tähän asti olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.  :) Ainoat takuukorjaukset ovat takalasin vierestä pudonnut lista, joka liimattiin takaisin paikoilleen ja kerran ratista hävisi sähköt. Auto oli puoli päivää pajalla ratin takia. Kattoikkkunan suojaverho on myös vaihdettu maksutta uudemman malliseen, joka pelaa huomattavasti sulavammin. Joka päivä nousee hymy korviin kun astuu autoon sisään, joten syvällisempi analyysi tuskin on tarpeen.  ;D

oopee

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 26.10.12 - klo:21:31
OT/Autoastromilta? Oli nimittäin tänään siitä ohi tarpoessa ilmaantunut riviin lievästi tuunattu V -farkku, ja musta quattro poistunut./OT

Aika hyvin arvattu. Tuosta golffista jäi läjä osia myytäväksi astikin. Nythän se kyllä toimii hienosti kun on "tyyppiviat" korjattu.
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

juse_

Olen kyllä ollut tyytyväinen ja seuraava auto on VAG :) Passatin kanssa meinasi alkuun olla pientä epäluottoa kun puolat tipahteli yksi kerrallaan pelistä, olisi vaan heti ekan hajottua pitäny tajuta vaihtaa kaikki kerralla, oli meinaa tullu ne puolat tiensä päähän. Toisella kerralla loputkin puolat vaihtoon ja sen jälkeen ei pasuuna tielle jättäny ja perille vei oikein pehmeästi.

Keke78

Tähän persaukisten vagiin en kovin tyytyväinen. Mut jos seuraavan auton kanssa pääsis astetta paremmalle tasolle vag-hierarkiassa. Sisämelu ja omituiset nitinät, natinat, pärinät ja särinät ovat oikeastaan se suurin syy miks tää nykyinen Skoda tökkii.
Fabia rs combi -11

Quality

Nyt, kun 63 vastaajaa on antanut äänensä, hieman ovat puntit tasoittuneet, mutta edelleen tyytyväisyyden määrä näyttää olevan selvästi tyytymättömyyttä suurempi. Tyytyväinen-vastauksia on yhteensä 137 eli 70 % kaikista vastauksista ja tyytymätön-vastauksia 59 eli 30 %. Tyytymättömyyden määrä on selvästi kasvanut vastausten lisääntyessä, mistä sitten johtuneekin.

Kyllähän lähes kolmannes tyytymättömiä on korkea luku. Mutta vertailukohtaa ei ole, ellei rinnalle oteta vaikkapa tuota aloitusviestissä mainittua Merkkien merkki -kyselyä, jossa VAGit ovat olleet enimmäkseen puolivälin paremmalla puolella, mutta eivät yleensä kovin korkealla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Sande

Eiköhän se ole niin, että auto on suomalaiselle sellainen kapistus että siihen ollaan tyytyväisiä,vaikka hampaat irvessä... Ei se mitään jos vähän vaihdelaatikko paukkuu jos naapurin Penalla menee motti. Tai että yhdestä eri konsernin autosta irtosi ratti  :o Että tyytyväisiähän sitä silloin pitää olla  ;D
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

pokkus

Omalla kohdalla omistuksessa ollut Golffi oli aika moitteeton yksilö. Yksi EGR-venttiili piti korjata omaan piikkiin 1.5 vuoden omistuksen aikana. Ominaisuudet, etenkin voimansiirto, ovat VAG:n parhaimpia vahvuuksia minusta. Valitettavasti niissä on myös luotettavuudessa kaikista eniten parannettavaa. Jos olisin itse nyt pidemmäksi aikaa (yli 5 vuotta) ostamassa Suomessa autoa, niin luultavasti katsoisin vaihtoehtoja muista merkeistä juuri noiden voimansiirron ongelmien takia. Sama koskisi pari vuotta vanhaa käytettyä. En siis sellaista uskaltaisi enää ostaa ilman pidempää takuuta. Jos VAG tarjoaisi Suomessa pidempää takuuta, esimerkiksi 5 vuotta, voimansiirrolle, niin luultavasti seuraava auto olisi ehdottomasti joku VAG-perheestä.

joukose

Täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen. Teboilla ei ollut Salossa eilen myynnissä kuin kesälaatua ja nyt tänä aamuna pakkasta oli ajoreitilläni max -10 C !
Onneksi on passatissa lämpiävä polttoaine suodatin. Unohtamatta lämmintä tallia jossa passattini onneksi oli viime yön.

Teboilin luvattu samepistehän on -5 C ja suodatettavuus -10 C kesälaadulle.

No nyt ollan onnekkaasti jo Lahdessa 225 ajokilometrin jälkeen ja tästä ne lämpötilatkin vähitellen nousee.  :D
*Sitä saa mitä tilaa"

Quality

Vieläkö vastauksesi puuttuu tästä kyselystä? Aika monen vielä puuttuu, onhan vastauksia kertynyt vasta 71. En väitä, että vastaaminen on kovin helppoa, koska vaihtoehdoissa on jouduttu tekemään yleistyksiä, mutta ehkä sentään osaan vaihtoehdoista jokainen pystyy antamaan kommenttinsa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

765turbo

Ihan ok kulkine tuo Skoda.
Ex-liisarissa oli pari huonon tuurin ominaisuutta, mutta se ei vaikuttanut nykyisen Superbin hankintaan.
Nykyisessä 170hv pannussa on kyllä eri meno kuin edellisessä 140hv koneessa, molemmat manuaaleja.
Onko 170hv koneessa eri turbo ja suuttimet kuin 140hv koneessa, onko oikeata infoa jollain.????

Erkka

Polo toiminut kiitettävästi. Mittarissa 42 t/km eikä edes ajovalopoltinta ole tarvinnut vaihtaa. Eikä tämä 1.6 TDI syö myöskään öljyä. Ainoa pikkuvika mikä ilmeni viikko sitten on sumuvalojen merkkivalon toimimattomuus mittaristossa. Takasumarin merkkivalo toimii. Edellinen Polo toimi myös kuin junanvessa. Niinpä kyselyyn tuli merkattua pelkkää positiivisuutta, nam.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

nikob

Kaksi Vagia olen omistanut, Seat Ibiza Fr 06 ja tällä hetkellä Skoda Fabia RS Combi 11.
Seatilla kerkesin ajamaan noin 60tkm ja kohta Räsällä ajettu 23tkm, elikä vähän reilu 80tkm autoiltu vageilla. Tyytyväinen olen ollut ja toivottavasti jatkossakin tulen olemaan.  :)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

dosetti

Hankala äänestys tällaiselle, joka osti autonsa puolittain moottorikoodin perusteella. Ja sen tiedon, jonka netistä löytää (korjausohjeet). Edellisen VAGin ostin myös suurilta osin moottorikoodin perusteella. Tyytyväisiä kilometrejä, kun tietää mitä odottaa ja mitä mahdollisesti kannattaa tehdä, että auto pysyy luotettavana. Kiitos siis teknisten autofoorumien.

Vaarivanhus

VAG-kokemukset:
Polo 2003 1,2 3-sylinterinen,70 tkm ostin uutena
Viat: lambda-anturi, pieni jäähdytysnestevuoto, tuoksua sisätiloissa, vuotokohta ?, auto vaihdettu ennen korjausta. Tuntuma: kauppakassi, kahnu pitkällä matkalla.

Bora 2004 ostettu 2005 14 tkm ajettuna, esittelyauto. Mittarissa myytäessä 121 tkm
Viat: kytkin ravisti silloin tällöin, vaihdettu takuuna.
Lämmityslaitteen puhaltimen moottori poltti sulakkeen asennossa 4. Puhaltimen moottori vaihdettu (?) takuuna. Vika ei poistunut, meni hermot Volkkarin liikkeen kanssa ja takuuaika umpeen. Myöhemmin hylsy katsastuksessa, rahalla uusi puhallin, sen jälkeen toimi moitteettomasti.
Takaluukun johtosarja takuuajan jälkeen, lienee tyyppivika.
Vettä sisään apumiehen etuovesta, vaihtoivat lasinnostokoneiston, ok. Lunta roiskui helposti penkille ovea avattaessa lumisateen jälkeen.
Positiivinen vaikutelma autosta, huollon toiminnassa parantamista.

Yeti 1,2 TSI 2012 uutena, ajettu 8.000 km. Ei toistaiseksi yhtään mitään vikaa. Talvirenkaisiin vaihdon jälkeen herjasi n. 20 ajokilometrin jälkeen rengaspaineista, eroa yhdessä pyörässä 0,1 bar. Toteamus: jopahan on ällistyttävän tarkka, hyvä vaiko huono juttu?
Mukavan tuntuinen auto ajella ja muutenkin, voimaa ja vääntöäkin aivan riittävästi tällaiselle kuskille, jolla on jo bensat haihtuneet suonista. Tavaratila nipin napin riittävä, mutta saahan penkit kaadettua tarvittaessa.  

Pojalla Jetta 2007 1,4 TSI manuaali, uutena ostettu, myyty 90 tkm ajettuna.
Ajovalopolttimot H7 kerran vaihdettu, rekisterikilven polttimot kerran vaihdettu, muutama pari pyyhkijän sulkia. Varsinaisia vikoja ei ollenkaan.

Pojalla Tiguan 1,4 TSI neliveto manuaali, uutena ostettu 2011, ajettu 42 tkm.
Kulmavalopolttimot vaihdettu ja pyyhkijän sulat, ei muuta tähän mennessä. Vääntää paremmin kuin Yeti, aavistuksen tanakamman tuntuinen mutkaisella tiellä. Vaihdekeppi selvästi tahmeampi kuin Yetissä. Tavaratila hieman Yetiä suurempi.

Öljyä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välillä mihinkään näistä em. autoista.

Ai niin, kuplavolkkari vm -58. Ei kait lasketa Vaggineeksi ja muutenkin tulisi niin pitkä tarina, että olkoon.
Joutilas 76v

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 27.10.12 - klo:21:21

Yeti 1,2 TSI 2012 uutena, ajettu 8.000 km. Ei toistaiseksi yhtään mitään vikaa. Talvirenkaisiin vaihdon jälkeen herjasi n. 20 ajokilometrin jälkeen rengaspaineista, eroa yhdessä pyörässä 0,1 bar. Toteamus: jopahan on ällistyttävän tarkka, hyvä vaiko huono juttu?

Olit todennäköisesti vaan unohtanut kalibroida renkaanvaihdon jälkeen systeemin. Kun vaihtaa renkaat tai lisää rengaspaineita, aina pitää painaa kalibrointinappulaa niin pitkään kunnes kuuluu "bling". Edit. Se siis tehdään kun lähtee ajamaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Waltsu83

Man:it ovat toimineet moitteetta. Toisella ajettu 400 000 km ja toisella 50 000km. Enemmän ajettu menee
nyt vasta kytkinremonttiin. Kytkin ei ole siis täysin hajalla vaan ottaa turhan löysästi kiinni, joten remppaan menee.
Takuut ovat uudesta asti toimineet moitteetta ja muutenkin erinomaisia olleet kaikin puolin.
Tuskin tulee kuorma-auto puolelta vaihdettua merkkiä.

Audit ovat minulle nyt ensimmäiset yksilöt. A6:lla on ajettu vajaa 80 000km ja pikkuisella alle 10 000km.
Kuutosen ainoa vika tähän asti on tullut niin talvella turbonletku jääty ja auto meni vikatilaan (kulki 70 km/h).
Multitronic toimii täysin moitteetta kelillä kuin kelillä. Aivan uskomattoman miellyttävä laatikko. Paras kaikista askeista mitä olen ikinä ajanut.

Pikku Audissa ei ole ollut mitään vikaa tähän asti ja ei noilla kilometrejä paljon vikoja vielä odota olevan.

PSA konsernin tuotteisiin en KOSKAAN enää palaa. Isä ukolla ollut 25 peugeottia elämässään. Kolme viimeisintä ovat olleet aivan susia! 406, 605 ja 607. Kun 607:aan tuli kilometrejä 270 000km niin kukaan ei tätä varmaan usko, mutta auto niin loppuun asti ajettu kuin auton voi ikinä ajaa. Kaikki hajos perän jälkeen. Niin sähköpuoli kuin mekaaniset viat. Itsellä oli 407 V6 3.0 autom. bensiini ja saman verran ajettu kuin 607. Myöskin täysin loppu jätti tielle elämänsä aikana 9 kertaa!!!!!! Näytöt pimeni talvella ja vaihdelaatikko oli aivan susi. Bensaa söi keskimäärin samanverran kuin RS6 Audi ja liikkui 0-100 km/h 9.1 sekuntia!! Melkoista tekniikkaa edusti!!

En siis suosittele PSA:n autoja edes veriviholliselle! Ovat erittäin mukavia ja miellyttäviä ajaa... Mutta tekniikka on täyttä paskaa!!!!
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

skriko

Peugeot 206 toimineet moitteetta. Onkohan toi RCZ ihan susi?

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.10.12 - klo:23:12
Peugeot 206 toimineet moitteetta. Onkohan toi RCZ ihan susi?

No ainakin Pösön laatu on kuulemma parantunut uuden 508 myötä. Ja taksissa kun sellaisessa olin
niin vaikutti se aivan eri peliltä, kuin 407.

Toi 206 on aika yllätys että on toiminut moitteetta. Auto ei meinaan ole mitenkään loistanut TUV raporteissa
yms. muissa kestotesteissä. No toivotaan että vielä kestääkin. Eikö tuo RCZ kuulu tuohon samaan Peugeotin
laadun kehitykseen ohjelmaan mihin 508:kin kuuluu?
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Wilburi

Minäkin olen omistanut kaksi Peugeotia, 206 CC:n ja 106:n. Molemmat olivat ihan mukavia pelejä, mutta sähkövikoja molemmissa piisasi enmmän kuin tarpeeksi. Toki huollot ja korjaukset olivat halpoja. Voisin ehkä joskus vielä pösön hankkina???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ocu_P

Jos kysytään kyllä tai ei, vastaus on selkeästi kyllä. Kuitenkin ainakin kuvittelen, etten katsele automaailmaa läpinäkymättömillä vag-laseilla, vaan jotain muutakin varmasti vielä joskus tulee.

Lyhyet kommentit vag:eistani.

Cordoba -02: Ensimmäinen uusi autoni, hintaluokka huomioon ottaenkin karu kippo, pikkuvikainen, mutta huipputaloudellinen. 0-89000 km.

Ocu -05: Ominaisuuksiltaan suuri harppaus eteenpäin aiempaan kalustooni nähden, mutta 1.6 MPI -kone alkoi tympiä... Lähes täysin huoleton 2,5 vuoden ajan. 11000-57000 km.

Golf V Variant -07: Lähes täydellinen käyttöauto hintaluokassaan. Tupla-ahdetulla koneella kulki sopivasti ja ajettavuus oli mallikasta sportline-alustalla. Moninaiset luotettavuusongelmat pilasivat kuitenkin mainion auton ja lähtöajankohdan saneli osaltaan pitkän vaihtoautotakuun päättyminen. 25000-55000 km.

Ocu -11: Hyvät puolet kahdesta edellä mainitusta ja lisäksi huolettomin autoni koskaan. Tehoihinsa nähden hämmästyttävän taloudellinen, mutta toisaalta tämä perusrakenne on jo niiiiin nähty ja koettu... 0-noin 63000 km.

jkarha

Täytyypä tähän äänestykseen ottaa osaa itsekin.

Autona on Touran 1.9TDI vm. 2005, DSG-vaihteistolla. Autolla on nyt ajettu 130 tkm josta viimeiset 30tkm minun toimestani, hankin auton noin 1.5 vuotta sitten. Tämä on ensimmäinen VAG-kokemukseni.

Omasta autostani, minulla ei ole varaa uuteen VAG:een ja hyväksyn sen että auto kuluu käytössä, mutta en minä ole tottunut siihen että autoa pitää korjailla VIKOJEN takia. Autossa on mielestäni heikkouksia tai suoranaisia suunnitteluvikoja, aivan kuin se olisi keskeneräisenä työnnetty markkinoille. Otetaan näistä esimerkkeinä esim. webaston toiminta, moottorin johtosarjat, auton takajarrut. Tiedän että on monta muutakin mutta ne eivät vielä omalle kohdalle ole sattuneet. Jotain osannut korjailla ite, välillä pitänyt nöyrtyä korjaamolle. On sitä työnnelty naapurien kanssa pihalla kun ei ite suostu kulkemaan. Toivoisin että muutamat viat mitä tässä autossa on ollut, olisi voitettu, mutta pieni pelko on persuuksissa että se onkin vasta alkusoittoa kaikelle sille mitä on tulossa.

No auto todennäköisesti kostaa minulle tämän kirjoittamani, joten pitää mainita asioiden toinen puoli.

Tykkään tästä autosta, se on itsessään todella hyvä. Paras perheauto mikä meillä on ollut, tilojen ja ajettavuuden puolesta. Se on myös todella mielenkiintoinen, noiden vikojen osalta olen keksinyt sen hyvän puolen että tulee opiskeltua auton tekniikkaa. 1.9 TDI kone on hyvä, tämä yksilö ainakaan ei kuluta öljyä ollenkaan ja polttoainettakin kohtuudella. DSG on aivan unelma enkä ihan heti sitä muuhun vaihtaisi.  Toivottavasti koskaan ei tarvitse nykyisenkään tilalle vaihtaa toista samanlaista.  Autossa on elektroniikkaa kaikennäköistä, sitä miettinyt jos alkaa nämä systeemit ikääntymisen myötä hajoilla niin  voi alkaa tuskastuttaa. Pakko se on nähdä kuinka pitkälle tällä autolla mennään, jos vikoja tulee niin ne korjataan, niin kauan kuin siinä taloudellisesti on jotain tolkkua. Eli nähtäväksi tulee voiko tällaista autoa pitää enemmän käytettynä. Jos pääsen sillä 300 tkm asti, olen tyytyväinen.  

Asioita punnitessa, vaikka en ole tyytyväinen auton luotettavuuteen valitsen kuitenkin "Olen tyytyväinen VAG:n ominaisuuksiin".

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 27.10.12 - klo:22:30
Olit todennäköisesti vaan unohtanut kalibroida renkaanvaihdon jälkeen systeemin. Kun vaihtaa renkaat tai lisää rengaspaineita, aina pitää painaa kalibrointinappulaa niin pitkään kunnes kuuluu "bling". Edit. Se siis tehdään kun lähtee ajamaan.
Niinhän siinä kävi, ei tullut edes mieleen moinen toimenpide. Käsikirja piti ottaa esille. Näin jälkikäteen tarkemmin miettien saattaa olla, että auto oli keväällä "opetettu" kesärenkaiden paineisiin, jotka kenties olivat epätasaiset ja sitten, kun talvirenkaiden paineet olivat tasaisemmat, järjestelmä alkoi ihmetellä.
Joutilas 76v

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 28.10.12 - klo:00:01
Lyhyet kommentit vag:eistani.

Cordoba -02: Ensimmäinen uusi autoni,

Ocu -05: Ominaisuuksiltaan suuri harppaus eteenpäin aiempaan kalustooni nähden, mutta 1.6 MPI -kone alkoi tympiä...

Golf V Variant -07: Lähes täydellinen käyttöauto hintaluokassaan.

Melkein kuin oma listani, tosin mulla oli Polo 1.9TDI -03. Ocussa tympi mpi kone, Golfissa (2.0TDI) rengasmelu kesäisellä motarilla. Golf oli muuten toisi hyvä. Pieni kulutus, pirteä kulku ja konekkin lämpeni kohtuullisesti pakkasella.

Nyt on Exeo 2.0TDI, johon olen tyytyväinen. Kone ei oikein lämpene pakkasella on suurin murhe. Keulapeitettä en ole saanut vielä hankituksi. Myös korkeampi maavara olisi plussaa, parkkipaikkojen ja kadun välissä joskus kivetys niin korkea, että keulan alaosa osuu. Ongelma erityisesti vinoparkkipaikoilla. Golfin kanssa oli sama juttu. Tiguan voisi olla optimiauto.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 28.10.12 - klo:08:59
Myös korkeampi maavara olisi plussaa, parkkipaikkojen ja kadun välissä joskus kivetys niin korkea, että keulan alaosa osuu. Ongelma erityisesti vinoparkkipaikoilla. Golfin kanssa oli sama juttu. Tiguan voisi olla optimiauto.
Todella suuri merkitys tuolla korkeammalla maavaralla, mikäli ajelee vaikkapa metsäautoteitä marjastusreissuilla tms. kaupungissakin varsinkin talviolosuhteissa. Yetissä maavara 18 cm, Tiguanissa 20 cm (Tigussa korkeampi rengasprofiili), kummallakin autolla tosi mukava ajella muhkuraisessa maastossa. Itse joudun joka kesä kärräämään peräkärryllä risuja pellolle poltettavaksi. Boralla ei raaskinut, kun pohja laahasi maan pinnassa, Yetillä ei mitään ongelmaa. Reilu viisikin senttiä suurempi maavara vaikuttaa käytännössä enemmän kuin numeroiden perusteella äkkiseltään uskoisikaan.
Joutilas 76v

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 28.10.12 - klo:09:19
Todella suuri merkitys tuolla korkeammalla maavaralla, mikäli ajelee vaikkapa metsäautoteitä marjastusreissuilla tms. kaupungissakin varsinkin talviolosuhteissa. Yetissä maavara 18 cm, Tiguanissa 20 cm (Tigussa korkeampi rengasprofiili), kummallakin autolla tosi mukava ajella muhkuraisessa maastossa. Itse joudun joka kesä kärräämään peräkärryllä risuja pellolle poltettavaksi. Boralla ei raaskinut, kun pohja laahasi maan pinnassa, Yetillä ei mitään ongelmaa. Reilu viisikin senttiä suurempi maavara vaikuttaa käytännössä enemmän kuin numeroiden perusteella äkkiseltään uskoisikaan.

Kuullostaa kovin tutulta...ettei Bora olisi jälkikasvun käytössä edelleen, tummansininen?

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.10.12 - klo:09:28
Kuullostaa kovin tutulta...ettei Bora olisi jälkikasvun käytössä edelleen, tummansininen?
Tumman sininen kylläkin, mutta en tiedä, kenen perheen jälkikasvun? käytössä, kun meni vaihdossa autokauppiaalle ;D
Joutilas 76v

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy