Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Tikka

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 02.06.11 - klo:19:47
tuleeko a5 facelift nopeammin kuin a4
http://ajovalo.net/ensiesittelyt.htm
Tuolta sivustolta löytyy hyvin uusien mallien esittelyajankohdat. Tuon mukaan asia olisi juuri kuten Markku J kertoi, eli A5 tulee tänä vuonna.

cossu69

taidankin muuttaa suunnitelmia....tilaankin A5 eihän se ollut kuin muutaman tonnin kalliimpi kuin A4

Rauska

Oiva päätös, kannatan !
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rob-s

Lainaataidankin muuttaa suunnitelmia....tilaankin A5 eihän se ollut kuin muutaman tonnin kalliimpi kuin A4

Mikä ettei ..suosittelen!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

cossu69

yksi juttu tuli mieleen tässä auto kuumeen kourissa.... nimittäin sisämelu A5 kun on karmittomat ovet....eli onko A5 meluisempi kuin A4....

Parabol

^ mietin kans noita ovia aikanaan (A5SB) mutta ei ne juurikaan suhise, itse en ole edes noteerannut koko hommaa edes hirveässä sivutuulessa.
A4 vertausta ei ole, muita autoja kyllä ja eroa ei juuri ole.

Jotku 19 pyörät aiheuttaa huomattavasti enemmän sisämelua, silti tuohon autoon noi kuuluu.

Markku J

Ei ole meluisampi. Itsellä taas nyt karmittomat ovet eikä ne mitenkään nouse esille melun suhteen. Ovien käyttö ei tietenkään ole yhtä laadukkaan kassakaappimaista, kun lasin mekanismi laskee/nostaa sitä ovea suljettaessa. Talvella ja vanhemmiten näille voi ennustaa ongelmia.

cossu69

elikkä hommattava webasto jotta ikkunat toimii talvellakin....

Markku J

Kyllä ne aika hyvin toimivat. Itselläni on ollut talviautona Passat CC ja BMW 335 Coupe raamittomilla laseilla. Mutta niitä on syytä putsailla ja hoitaa tiivisteet hyvin, jotta jäätymisongelmia ei tule. Palstalla eivät ole A5 -kuskit ongelmista raportoineet, joten uuden auton kohdalla en tuosta olisi huolissani.

cossu69

Onko muuten audin metallivärit kuinka herkkiä naarmuntumaan? täytyy varmaan ottaa joku maalipinnan käsittely... mikä on mielestänne paras käsittely vai vahaatteko itse jos niin on mitä vahaa suosittelette?

Peltzi

Viet vaikka Rob-sille ja svisswaxit pintaan.  ;)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.06.11 - klo:11:27
Palstalla eivät ole A5 -kuskit ongelmista raportoineet, joten uuden auton kohdalla en tuosta olisi huolissani.
Mulla nuo karmittomat lasit kyllä jäätyilivät talvella. Ongelma on ainakin TT:ssä enemminkin "alatiiviste" eli oven ja lasin väissä oleva tiiviste kuin katon ja lasin välissä oleva. Siinä tiivisteessä on sellainen ongelma, että se ei ole lasissa kiinni yläosaltaan vaan niiden välissä on millin-parin rako. Ja sitä on sitten miltei mahdoton pitää puhtaana. toki sieltä pakkaslumen saa pois, mutta kun auto lämpenee ajossa niin sinne valuu sulanut vesi joka sitten jäätyy lasin ja tiivisteen väliin. Sitä jäätä ei sieltä ole kovin helppo poistaa...

Mutta eipä hätää, ovi kyllä aukeaa vaikka lasi ei oikein liikkuisikaan. Pelkäsin myös lasin mekaniikan hajoavan tuon jäätymisongelman johdosta mutta pelkoni oli ainakin viime talven perusteella turha.

cossu69

kommentoikaa :
A5 2.0 tfsi quattro s-tronic
-webasto
-helmiäis musta
-comfort-paketti
-joku hyvä madallus sarja ????
-19 vanteet
-275 renkaat
-soundsystem
-sporttipenkit
-sisävalo-paketti
-monitoimiratti vaihtolärväkkeillä
-ehkä jokin korisarja
- ei nyt tuu muuta mieleen.. ehdotelkaa jos jotain unohtui...

cossu69

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 04.06.11 - klo:16:41
kommentoikaa :
-webasto
-helmiäis musta
-comfort-paketti
-19 vanteet
-275 renkaat
-soundsystem
-sporttipenkit
-sisävalo-paketti
-ehkä jokin korisarja
onko olemassa audilla omaa virisoftaa jotta takuu säilyisi?

Markku J

Onhan tuossa aika hyvä setti jo. Bluetooth -paketin lisäisin ja parkkitutkan eteen. Paikallaanpitoavustin halpana varusteena mukaan. Renkaiden osalta tyytyisin max 255 -levyiseen, ja vanteiksi vaikka Hollow Spoket.

cossu69

voiko nelivetoiseen laittaa eri levyiset kumit esim. 255 eteen ja 275 taakse

cossu69

sori ja vielä pari kysymystä ... mikä on vakio a5 maavara ja paljonko saa madaltaa??

JoJio

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 04.06.11 - klo:16:41
kommentoikaa :
-webasto
-helmiäis musta
-comfort-paketti
-19 vanteet
-275 renkaat
-soundsystem
-sporttipenkit
-sisävalo-paketti
-ehkä jokin korisarja

Jotenkin tulee tuosta Cossun innokkuudesta juuri kortin saanut 18vuotias. Mikä haluais ekan auton missä on kaikki. Ei sillä että herneet pitäs vetää.. Omasta mielestä noi 255 on tarpeeks leveät suomenteille. Niin ja kori sarja.. Jos meinaa, niin s-line vai saako jo näihin riegeriä? Muuten maukas paketti.

cossu69

sori vaan että intoilen mutta autokuume kun iskee niin se on menoa....kylmää kohta rauhotun...

Rauska

Minä vaihdoin originaalin webaston suomessa asennettuun Eberiin. Hinnassa 1000 euroa plussaa  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Rauska

Mulla oli edellisessä vehkeessä nuo rattilärpäkkeet. No, alimmilla vaihteilla se automaatti hoitaa homman varmasti paremmin kuin ihminen. Mutta jos mennään 3-7 vaihteilla, niin alkaa jo ehtiä vaihtaan. Mutta kyllä se sport-asentokin homman hoitaa ja kepillä se on myös ok tuolla yläpäässä.
En tykännyt. Kun ne on eri käsille ylös/alas vaihdot, niin kädet siinä saa solmuun mutkapätkillä  :D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

cossu69

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 04.06.11 - klo:20:34
Minä vaihdoin originaalin webaston suomessa asennettuun Eberiin. Hinnassa 1000 euroa plussa  ;D
kiitos hyvä tietää..olen muuten 41v.....

Rauska

Ja minä +60 !
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX Audi e Tron GT 2021

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 04.06.11 - klo:18:58
voiko nelivetoiseen laittaa eri levyiset kumit esim. 255 eteen ja 275 taakse

Voi kun renkaiden vierintäkehät pysyvät samansuuruisina, esim. 245/35 ja 275/30 ovat aika lähellä toisiaan.

Maavaraa ei ole tullut mitatuksi, noin 30 mm voi kyllä madalluttaa. Silloin saa olla sitten tarkkana ettei naarmuta puskureiden alareunoja katukivetyksiin ja ym.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Anna palaa vaan, jos kuume on päällä. Täällähän me vertaistukea antavat kaverit olemme. Minun ohjeena on, että osta ensin auto noilla hyvillä perusvarusteilla ja katsele sitten rauhassa mahdolliset madallukset, renkaat ja maalipinnan käsittelyt.

Maalipinnoille olen omiin uusiin laitatuttanut Silver Seal Onen mielenrauhaa tuomaan (rob-s:n firma hoitaa sen minulle). Lieneekö siitä oikeasti hyötyä - en osaa sanoa varmaksi. Taitaisi säännöllinen vahaus ajaa saman asian. Mutta toistaiseksi haluan uskoa siihen ja teetin sen just uudelle autolleni.

Madallusta en itse laittaisi A5:een, mutta jos sen haluat, niin varmaan palstalta löytyy neuvojia.

Kai nelivetoiseen voi eriparirengastuksenkin laittaa lain sallimissa puitteissa, mutta edelleenkään en näe mitään järkeä laittaa yli 255 -leveitä renkaita. Nekin saattavat jo pilata ajonautintoa tarpeeksi. Omassa A5:ssa minulla oli 19" 235:t ja ne meni vielä aikalailla OK.

cossu69

joo niin on tarkoitus että tilaan auton niillä lisävarusteilla mitä ei saa jälkikäteen asennettua ja kyllä se 255 rengas kelpaa ja auto taitaa olla niin kaunis että se menee korisarjoilla vaan pilalle....mene ja tiedä....

cossu69

en ole mistään löytänyt sitä maavaraa...aattelin että alle 10cm en madalla..

Markku J

A5 on niin kaunis jo vakiona, että sen kanssa suosittelen olemaan erittäin harkitseva korisarjojen kanssa. Jotain varmasti löytyy, mitä voi harkita, mutta äkkiä tulee ylilyönnin maku minun, vanhan papan 53 v, mielestä.

cossu69

niin ja vielä renkaista...eikös audin lisävarustesivuillakin puhuta 255/19

rob-s

Lainaakommentoikaa :
-webasto
-helmiäis musta
-comfort-paketti
-joku hyvä madallus sarja Huh?
-19 vanteet
-275 renkaat
-soundsystem
-sporttipenkit
-sisävalo-paketti
-ehkä jokin korisarja

Jospa kannan omat korttini tähän kekoon:)
-Onhan se coupe josta kirjoitamme?
-tekniikka hyvä
-19" vanteet toimii hyvin sekä ulkonäöllisesti että ajettavuuden kannalta
-suosittelisin 245 tai 255 leveitä, ei siis 275
-harkitse tehdastilauksena S-line ulkovarustus sekä alustaa, niin ei tarvitse jälkikäteen arpoa.
-onko Webasto tarpein bensakoneelliseen? Defa varmaan riittäisi. Käytä Webasto rahat johonkin kivempaan
-värinä ottaisin jokin harmaa metallivärin, esim. Meteor tai Quartz harmaa.

Nämä asiat tulivat päällimmäisinä mieleen..
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy