Tehdas-Webasto ver. 2013 ja muut lämmitysratkaisut

Aloittaja vkjoki, 02.10.12 - klo:08:38

« edellinen - seuraava »

Sf

Defan 10A akkulaturi on nyt tilattu tulevaan autoon. Laiska kun olen, pyysin asentamaan liikkeellä ennen auton luovutusta. ::)
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

Sf

Lainaus käyttäjältä: Sf - 09.02.15 - klo:21:07
Defan 10A akkulaturi on nyt tilattu tulevaan autoon. Laiska kun olen, pyysin asentamaan liikkeellä ennen auton luovutusta. ::)
Nyt on auto kotona ja akkulaturiksi tuli siis Defan 1210. Hintaa tuli asennuksen kanssa 350, joten saihan siitä laiskuudesta tietty maksaa ;)

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: Sf - 19.02.15 - klo:19:40
Nyt on auto kotona ja akkulaturiksi tuli siis Defan 1210. Hintaa tuli asennuksen kanssa 350, joten saihan siitä laiskuudesta tietty maksaa ;)

Hyvä, että valitsit tuon tehokkaamman mallin. Minulle kerrottiin maahantuojalta, että tuo 1204 on ns. ylläpitolaturi, eikä oikein sovellu tilanteeseen jossa akku varaustila on laskenut Webaston käytön ja lyhen ajomatkan jälkeen. Minulle sanoi sekä maahantuoja, että asentaja, että laturia voi huoletta pitää jatuvasti päällä. Itselläni on ollut tuo kombo jo useassa autossa ja hyvin on toiminut. Kannattaa muistaa, että Webasto on huomattavasti tehokkaampi kuin säteily/sisätilalämppäri yhdistelmä. Oman kokemukseni mukaan yli -10 lämpötiloissa riittää hyvin 15-20 min Webaston käyttö. Toisaalta jos on oikein kylmä alle -15 niin ongelmaksi muodostuu se, että nykyautoissa käytettävät AGM akut vastaanottavat huonosti latausta kylmällä ja edellisessä Bemarissani kävi pari kertaa niin, että vaikka akku oli yön latauksessa niin 30 min Webaston käytön jälkeen auto herjasi alhaisesta akun varaustilasta. Optimaalinen yhdistelmä olisi siis, Webasto, akkulaturi ja akunlämmitin, mutta pääkaupunkiseudulla on harvoin niin kylmä, että olisin tuolle linjalle lähtenyt.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

Sf

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 21.02.15 - klo:14:37
Hyvä, että valitsit tuon tehokkaamman mallin
Jyväskylän autotarvikkeella huoltoneuvoja neuvoi tässä asiassa. Samassa paikassa myös asennutin laturin, ennen auton luovutusta. Vielä en ole webastoa edes käynnistänyt, mutta eiköhän tässä vielä talvisemmatkin säät ehdi tulla.

Folkke

Lainaus käyttäjältä: Sf - 21.02.15 - klo:15:47
Jyväskylän autotarvikkeella huoltoneuvoja neuvoi tässä asiassa. Samassa paikassa myös asennutin laturin, ennen auton luovutusta.

Saako kysyä? Kysyn kuitenkin :)

Mihin ovat kytkeneet laturin?  Akkumavassa miinuksessa on neinaan mielestäni älyä,  aika näin ollen liene oaras idea vetää suoraan akkuun.

tet

Toisaalta jos on oikein kylmä alle -15 niin ongelmaksi muodostuu se, että nykyautoissa käytettävät AGM akut vastaanottavat huonosti latausta kylmällä...

Öh, mitenkäs se nyt näin päin on kääntynyt. ::) AGM-akku nimenomaan ottaa kylmässä varausta vastaan paljon paremmin kuin tavallinen (märkä) lyijyakku. Samoin se myös antaa ulospäin virtaa paremmin, koska AGM:n sisäinen vastus on pienempi kuin märällä akulla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JoLah

Toisaalta jos on oikein kylmä alle -15 niin ongelmaksi muodostuu se, että nykyautoissa käytettävät AGM akut vastaanottavat huonosti latausta kylmällä ja edellisessä Bemarissani kävi pari kertaa niin, että vaikka akku oli yön latauksessa niin 30 min Webaston käytön jälkeen auto herjasi alhaisesta akun varaustilasta.

Pienenä teknisenä huomautuksena: BMW:n älykäs virranhallintajärjestelmä ei "hyväksy" ulkoisella auton (väylä)järjestelmään kytkemättömällä laturilla ladattua virtaa. Akun maadoituksessa BMW:ssä on jatkuva mittaus päällä paljonko puretaan ja paljonko ladataan, mutta lataukseksi hyväksytään vain auton oma laturi. Tästä syystä BMW:si herjasi akun varaustilaa vaikka se oli latauksessa. Sama ilmiö esiintyy jos ajaa lyhyttä pätkää paljon, BMW herjaa akkua.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

shoeshine

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 25.03.15 - klo:08:49
Pienenä teknisenä huomautuksena: BMW:n älykäs virranhallintajärjestelmä ei "hyväksy" ulkoisella auton (väylä)järjestelmään kytkemättömällä laturilla ladattua virtaa. Akun maadoituksessa BMW:ssä on jatkuva mittaus päällä paljonko puretaan ja paljonko ladataan, mutta lataukseksi hyväksytään vain auton oma laturi. Tästä syystä BMW:si herjasi akun varaustilaa vaikka se oli latauksessa. Sama ilmiö esiintyy jos ajaa lyhyttä pätkää paljon, BMW herjaa akkua.

Hyvä jos syy on noin yksinkertainen, tosin Laakkosella tuota ei tiedetty eikä ratkaisua BMW:n "herjausongelmaan" ole keksineet myöskään ne noin 50.000 lukijaa ja vajaat 400 kommentoijaa BMW foorumilla.
Audi C7 A6 Avant 3,0 TDi 180kW Quattro
VW Golf VII Highline 1,4 TSI 103 Kw ACT DSG

JoLah

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 28.03.15 - klo:14:44
Hyvä jos syy on noin yksinkertainen, tosin Laakkosella tuota ei tiedetty eikä ratkaisua BMW:n "herjausongelmaan" ole keksineet myöskään ne noin 50.000 lukijaa ja vajaat 400 kommentoijaa BMW foorumilla.

Laakkosellahan on oma BMW tekninen asiantuntija, jospa konsultoisivat häntä, niin varmaan kertoisi samat tarinat.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Passatti

Lainaus käyttäjältä: shoeshine - 28.03.15 - klo:14:44
On siellä yksi henkilö, joka on noita juttuja koodannut. Nimimerkillä Böntti. Kooda takavalot palamaan ja stop/start muistamaan viimeisimmän painalluksen. Koodas autoni pari vuotta sitten.
Always lead, never follow

Glauz

Moi, uutena seiska Golffin omistajana en löydä tehdaswebaston valikkoa ajotietokoneen valikkoa selatessa. Minussa vai autossa vika? Myyjän mukaan ajastinvalikko löytyy kuten edellisessä B7 passatissa, mutta eipä tullu valikkoa ostaessa katsottua.

JTA

Lainaus käyttäjältä: Glauz - 27.02.16 - klo:20:15
Moi, uutena seiska Golffin omistajana en löydä tehdaswebaston valikkoa ajotietokoneen valikkoa selatessa. Minussa vai autossa vika? Myyjän mukaan ajastinvalikko löytyy kuten edellisessä B7 passatissa, mutta eipä tullu valikkoa ostaessa katsottua.
Onhan automaatti-ilmastointi? Manuaalisessa ei taida ohjelmointia ollakkaan. Ilmastoinnin säätimistä keskinmäisen pyörylän setup-napista pääsee ilmastoinnin ohjelmointiin käsiksi.

Glauz

Lainaus käyttäjältä: JTA - 28.02.16 - klo:14:27
Onhan automaatti-ilmastointi? Manuaalisessa ei taida ohjelmointia ollakkaan. Ilmastoinnin säätimistä keskinmäisen pyörylän setup-napista pääsee ilmastoinnin ohjelmointiin käsiksi.

On automaatti-ilmastointi.

Glauz

Antti O

Hieman kysymyksiä tästä tehdas webastosta, mites kun se ei oikein minulla sisätiloja lämmitä.
Aamulla oli arviolta +12 ulkona, ja pöhisytin 20minuuttia webastoa. Autoon menin niin viileää oli, ja moottorinlämmöt kyllä 50-70c välissä.
Nesteet siis lämpiää muttei puhalla sisälle, climatronicin valikosta on valittu heating. Onko auto ac:n lämpötilasäätimillä merkitystä, nyt ne oli 18 asteessa. Ei minulla ole tapana näillä keleillä esilämmittää, mutta haluaisin testailla sitä vaan syksyn kylmiä varten.

pappa52

Minun Golf 7 on vm.-14 ja sen tehdas webasto lämmittää myös sisätiloja ilman mitään erikoisia säätöjä. Automaatti-ilmastointia olen pitänyt aina "Auto" asennossa.

Tehdas webaston 30 min. käyntiaikaa (oletusarvo) en ole onnistunut muuttamaan pysyvästi, vaan käyntiaika on palautunut itsestään aina takaisin oletusarvoon jonkin ajan kuluttua.

Webaston toimintaan olen ollut erittäin tyytyväinen.

Smix

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 05.08.16 - klo:10:07
Hieman kysymyksiä tästä tehdas webastosta, mites kun se ei oikein minulla sisätiloja lämmitä.
Aamulla oli arviolta +12 ulkona, ja pöhisytin 20minuuttia webastoa. Autoon menin niin viileää oli, ja moottorinlämmöt kyllä 50-70c välissä.
Nesteet siis lämpiää muttei puhalla sisälle, climatronicin valikosta on valittu heating. Onko auto ac:n lämpötilasäätimillä merkitystä, nyt ne oli 18 asteessa. Ei minulla ole tapana näillä keleillä esilämmittää, mutta haluaisin testailla sitä vaan syksyn kylmiä varten.

Tokin on. Tuo Webasto lämmittää jäähdytysnesteen mutta Climatronic lämmittää sisätilan asetettuun lämpötilaan.
Tässä tapauksessa siis 18°C.
S-merkkisiä autoja.

Seattiin valoa

Lämmittääkö tehdaswebasto myös moottorin, vai pelkästään sisätilat?
Onko tämä säädettävissä / muokattavissa?

Jos puhallin on jäänyt AUTO-asentoon, pyöriikö puhallin täysillä vai pikkuteholla?
Puskeeko aina mahdollisimman kuumaa ilmaa vai sen mukaisesti mille lämpötilalle ilmastointi on jäänyt kun auto sammutettiin?

Kysyn sen vuoksi täältä jos hyvinkin jollakulla sattuisi olemaan omakohtaista tietoa / kokemusta sekä valmiutta vastata.

Tulossa Golf 1,2 TSI dsg "allstar" -farmari jossa optioina:
- tehdasasennettu kääntyvä vetokoukku
- lämmitettävä tuulilasi

Vakiona kauko-ohjattu tehdasasenteinen webasto, lämpenevä ohjauspyörä ja ksenon-valot kääntymistoiminnolla.

arsik

Lämmittääkö tehdaswebasto myös moottorin, vai pelkästään sisätilat?

Minulla molemmat.

Onko tämä säädettävissä / muokattavissa?

Ei ilman lisäkapuloita.

Jos puhallin on jäänyt AUTO-asentoon, pyöriikö puhallin täysillä vai pikkuteholla?

Minulla joku kiinteä hidas puhallusasento.

Puskeeko aina mahdollisimman kuumaa ilmaa vai sen mukaisesti mille lämpötilalle ilmastointi on jäänyt kun auto sammutettiin?

Valittua  lämpötilaa. Laitettahan käytetään myös tuuletukseen kesällä.Ps kiinteä akkulaturi konehuoneessa on kannatava sijoitus.

Muuta huomioitavaa:Webasto ei toimi,jos  Akkuvaraus alhainen.   Polttoainetta vähän tankissa .  Auto kaltevalla paikalla parkissa.(Ã,,lä kysy asteita)

h4nnes

Onko kenelläkään kokemusta Remucin tms. asennuttamisesta Golfin alkuperäiseen Webastoon?

lari

Tehdas Webasto bensa golfissa  ja Climatronic.
Ilmastoinnin säädöissä on 'setup' josta löytyy "zuheizer automatisch' (lisälämmitin automaattinen)  -> onko tuo sähköinen  lämmitin  eli ei siis mitään tekemistä Webaston kanssa ?

komtuur

On se sama webasto, mutta jos automattiika kytketty sitten se itse päättää milloin käynnistyy.

J64

Vanha ketju, mutta itselleni ajankohtainen.

Ensimmäisestä ansiokkaasta vkjoen selvityksestä päättelen, että manuaali-ilmastoinnin kanssa ei ajonaikaista automaattitoimintoa saa pois päältä.

Eli tietääkö joku, saako esimerkiksi vcds:llä taikka muulla tavoin tuota automaattista lämmitystä pois? Kyseessä Golf 2017 1.0 Tsi Trendline, eli bensa ja manuaali-ilmastointi.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy